abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2021 @ 14:05:06 #1
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198391986

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198391991
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:00 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, maar iedereen is bang zn plekje kwijt te raken.

Goh.. het is net de politiek eigenlijk.
Rutte had zich een keer versproken. Er werd een vraag gesteld en hij liet vallen dat hij al op de hoogte was gebracht dat die vraag gesteld zou worden. Geen gekke aanname dus dat er wat screening plaats vind. Geen feit natuurlijk; het kan natuurlijk ook dat ze enkel de vragen te zien krijgen zodat ze zich kunnen voorbereiden. Dat ze een mooi langdradig antwoord klaar hebben liggen.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:06:06 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198391999
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:02 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo'n goed idee, mensen laten zich er braaf zonder zeiken door prikken <3
ik laat me sowieso prikken, met of zonder paspoort
  maandag 8 maart 2021 @ 14:06:31 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392006
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:01 schreef Questular het volgende:
Ik vind het lastig zo een vaccinatiepaspoort. Persoonlijk vind ik het te ver gaan, maar als ik het niet doe dan boor ik mijn zoontje leuke vakanties door z'n neus en dat is het laatste wat ik wil.
Het gaat nog niet eens om een digitale registratie, maar vooral om het nut in (dagelijks) gebruik.

Als straks in de EU de ziekenhuizen leeg zijn en amper nog iemand last krijgt van corona door alle vaccinaties dan is zo'n bewijs wat je overal zou moeten laten zien totaal overbodig geworden.

We vragen ook niet om een bewijs van inenting tegen mazelen voor we naar een kroeg mogen.
pi_198392008
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:01 schreef Questular het volgende:
Ik vind het lastig zo een vaccinatiepaspoort. Persoonlijk vind ik het te ver gaan, maar als ik het niet doe dan boor ik mijn zoontje leuke vakanties door z'n neus en dat is het laatste wat ik wil.
Dat is ook het punt. Er is een soort van semi-verplichting die eraan verbonden is.
Kunnen voorstanders wel roepen 'er is helemaal niets verplicht want....' Ja, als je je leven rondom je eigen huis wilt spenderen klopt dat ja.
pi_198392036
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Precies, maar ik garandeer je dat het omhoog gaat dat % als het verplicht wordt voor de all-in beach vakantie! ;)
#WeesGeenWhales
pi_198392040
quote:

[..]

Ik ook, met of zonder paspoort. Ik zal wel blijven zeiken en bitchen over de introductie van een paspoort, al is 't alleen maar omdat ik het geen fijn gevoel vind dat dat in één of andere Europese hobby-database zit waar overheidsmedewerkers van landen die iets minder streng omgaan met HIPAA e.d. in grasuinen. Landen waar je een boete eenvoudig kunt afkopen met wat contant geld enzo.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:09:31 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198392045
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het gaat nog niet eens om een digitale registratie, maar vooral om het nut in (dagelijks) gebruik.

Als straks in de EU de ziekenhuizen leeg zijn en amper nog iemand last krijgt van corona door alle vaccinaties dan is zo'n bewijs wat je overal zou moeten laten zien totaal overbodig geworden.

We vragen ook niet om een bewijs van inenting tegen mazelen voor we naar een kroeg mogen.
Zoals ik eerder heb gesteld: voordat iedereen aan de beurt is geweest is het oneerlijk, daarna is het onnodig en in allebei de gevallen is het onethisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198392052
quote:

[..]

Ik ook, ik vind zo een paspoort alleen redelijk overbodig. Heel misschien als tussenoplossing tijdens het vaccinatieproces maar als je klaar bent met vaccineren is het overbodig.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:10:34 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198392056
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ook, met of zonder paspoort. Ik zal wel blijven zeiken en bitchen over de introductie van een paspoort, al is 't alleen maar omdat ik het geen fijn gevoel vind dat dat in één of andere Europese hobby-database zit waar overheidsmedewerkers van landen die iets minder streng omgaan met HIPAA e.d. in grasuinen. Landen waar je een boete eenvoudig kunt afkopen met wat contant geld enzo.
Lol, het is geen 1990 meer he.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198392057
Iemand vroeg of testbewijzen voor toegang etc tijdelijk zouden zijn.

Ja, dat is het plan. De SER hamert daar nu ook al op, en niemand stelt ook voor voor eeuwig, het is gewoon tot de pandemie over is/ iedereen gevaccineerd. Daarom is het ook bovenop de 1,5m en andere onmenselijke vrijheidsbeperkingen.

Maar prima als het de situatie iets draagbaarder maakt tot iedereen geprikt is natuurlijk.
#WeesGeenWhales
pi_198392060
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zoals ik eerder heb gesteld: voordat iedereen aan de beurt is geweest is het oneerlijk, daarna is het onnodig en in allebei de gevallen is het onethisch.
Het is onnodig tot de volgende pandemie die er binnen een jaar of 20-30 vast wel gaat komen tenzij we op globale schaal radicaal anders omgaan met (voornamelijk wilde) dieren.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:12:27 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392075
quote:
10s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Lol, het is geen 1990 meer he.
-
  maandag 8 maart 2021 @ 14:12:40 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392081
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Precies, maar ik garandeer je dat het omhoog gaat dat % als het verplicht wordt voor de all-in beach vakantie! ;)
zeker, ik vrees dat je zonder geen vliegtuig meer in komt
  maandag 8 maart 2021 @ 14:13:52 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392104
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

Daar zijn ze toch al volledig op hol geslagen sinds 9/11 met al hun veiligheidsmaatregelen.
pi_198392110
quote:
9s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is onnodig tot de volgende pandemie, die er binnen een jaar of 20-30 vast wel gaat komen tenzij we op globale schaal radicaal anders omgaan met (voornamelijk wilde) dieren.
... dan heeft het toch nog steeds geen nut?

Ik neem aan dat ook jij in die 20-30 jaar graag gewoon normaal, sociaal, open, vrij, gezellig, zonder 1,5m en mondkapjes etc wilt leven?? Gewoon zonder beperkingen, normaal, als sociale gezellige mensen?

Ik weet dat we daar het nu niet over hebben specifiek, maar dat kan dan dus ook prima zonder paspoort etc.

Als er over 2-3 decennia ooit weer een pandemie komt, kunnen we toch gewoon opnieuw tijdelijk voor 1-2 jaar al die vreselijke, maar helaas tijdelijk noodzakelijke maatregelen/beperkingen weer invoeren?

Dat heeft toch exact 0,0 te maken met het niet verplicht stellen NA deze pandemie?

Zeker daar vaccins niet van te voren klaarliggen... coronatest of vaccin gaat niet helpen tegen een eventuele volgende pandemie heh!?

Sterker nog, als dat dan iets is wat door muggen wordt verspreid ofzo, helpt afstand houden en sociale contacten beperken ook niet, dat is ook helemaal geen garantie van tevoren! -_- (of via bloed zoals hiv...)
#WeesGeenWhales
  maandag 8 maart 2021 @ 14:14:45 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392116
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

ik heb wel eens eerder inentingsbewijzen moeten laten zien op reis, dus ik zie het verschil niet zo
pi_198392119
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:10 schreef eragon2890 het volgende:
Iemand vroeg of testbewijzen voor toegang etc tijdelijk zouden zijn.

Ja, dat is het plan. De SER hamert daar nu ook al op, en niemand stelt ook voor voor eeuwig, het is gewoon tot de pandemie over is/ iedereen gevaccineerd. Daarom is het ook bovenop de 1,5m en andere onmenselijke vrijheidsbeperkingen.

Maar prima als het de situatie iets draagbaarder maakt tot iedereen geprikt is natuurlijk.
Testbewijzen ja, en vaccinatiepaspoorten?

Je laatste zin is precies het probleem dat ik heb. Het is helemaal niet prima, er zijn wat fundamentele problemen mee.

Hoe gaan ze bijvoorbeeld om met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Moeten die iedere paar dagen negatieve tests hebben? Wie gaat het betalen? Wie levert het bewijs?

Wat als je met een negatieve test toch uit BCO naar voren komt, ben je dan aansprakelijk? Indien ja, is degene die je getest heeft dan aansprakelijk?

Dit is niet iets wat je zomaar in moet voeren, hier moet je (ethisch en praktisch) heel goed over nadenken. Al helemaal niet omdat er heel veel mensen zijn die op dit moment de kans nog niet gehad hebben om gevaccineerd te worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 14:16:32 ]
pi_198392122
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoop* tot genoeg mensen het genomen hebben natuurlijk, zie m'n laatste comment.
#WeesGeenWhales
pi_198392137
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb wel eens eerder inentingsbewijzen moeten laten zien op reis, dus ik zie het verschil niet zo
Op reis is wat mij betreft wel iets anders dan om naar een museum, restaurant, school of evenement te kunnen.
pi_198392149
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je laatste zin is precies het probleem dat ik heb. Het is helemaal niet prima, er zijn wat fundamentele problemen mee.

Hoe gaan ze bijvoorbeeld om met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Moeten die iedere paar dagen negatieve tests hebben? Wie gaat het betalen? Wie levert het bewijs?

Wat als je met een negatieve test toch uit BCO naar voren komt, ben je dan aansprakelijk? Indien ja, is degene die je getest heeft dan aansprakelijk?

Dit is niet iets wat je zomaar in moet voeren, hier moet je (ethisch en praktisch) heel goed over nadenken.
Ja kan zelf toch ook wel bedenken dat er gegarandeerd een uitzondering komt via doktersverklaring (huisarts) voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden?

En wat bedoel je in godsnaam met die aansprakelijkheid? Ik mis hem even? Niet als de test goed was uitgevoerd lijkt me??

Het is zowieso maar tot iedereen is gevaccineerd en de crisis weg is he, we hebben het over een half jaar ofzo man...
#WeesGeenWhales
  maandag 8 maart 2021 @ 14:16:58 #22
346939 Janneke141
pi_198392156
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is niet iets wat je zomaar in moet voeren, hier moet je (ethisch en praktisch) heel goed over nadenken. Al helemaal niet omdat er heel veel mensen zijn die op dit moment de kans nog niet gehad hebben om gevaccineerd te worden.
En hoe ga je om met het uitgangspunt dat derden helemaal geen toegang mogen eisen tot jouw medische informatie?
pi_198392164
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A (al is dat een twijfelgeval), buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 14:19:05 ]
  maandag 8 maart 2021 @ 14:18:40 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392175
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

hoop* tot genoeg mensen het genomen hebben natuurlijk, zie m'n laatste comment.
hangt ook een beetje van de ontwikkeling van het virus af en hoe lang de immuniteit is na een vaccinatie
pi_198392184
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A, buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
En met al die andere dingen mag je nog wel naar binnen bij de meeste landen. Nu bestaat er de kans dat je zelfs niet uit eten mag of naar Belgie mag zonder zo'n bewijs.
  Public Relations / Redactie Film maandag 8 maart 2021 @ 14:20:12 #26
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198392198
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Lastig. Want laat je terrassen dicht als 30% van je bevolking wel kan. Is dat ethisch richting de terraseigenaars?
pi_198392215
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En met al die andere dingen mag je nog wel naar binnen bij de meeste landen. Nu bestaat er de kans dat je zelfs niet uit eten mag of naar Belgie mag zonder zo'n bewijs.
Exact. En de afweging om wel of geen vaccinatie te nemen is voor mij persoonlijk vooral gericht op de vraag wat de gevolgen zijn als ik het niet doe. Ik acht die gevolgen van Corona uitermate klein (ik heb het gehad zonder 1 klacht). Ik heb echter liever geen buiktyfus. Corona geen vaccin, buiktyfus wel.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:21:22 #28
346939 Janneke141
pi_198392218
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Lastig. Want laat je terrassen dicht als 30% van je bevolking wel kan. Is dat ethisch richting de terraseigenaars?
Verkeerd uitgangspunt. Als die 30%, die ongeveer de populatie kwetsbaren in NL schijnt te omvatten, naar het terras kan omdat ze geen risico meer lopen, dan kunnen degenen die dat risico sowieso al niet liepen dus ook.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:21:25 #29
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198392219
quote:

[..]

Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A, buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
Tja, als je in Australië een appel meeneemt krijg je ook een preek alsof je eigenhandig de nationale fruitsector om zeep zou helpen. Zo raar is het niet als er bij grenscontroles naar wordt gekeken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198392220
quote:

[..]

Er is sowieso geen reden om de terrassen dicht te laten als het mooi weer is.
pi_198392222
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

... dan heeft het toch nog steeds geen nut?

Ik neem aan dat ook jij in die 20-30 jaar graag gewoon normaal, sociaal, open, vrij, gezellig, zonder 1,5m en mondkapjes etc wilt leven?? Gewoon zonder beperkingen, normaal, als sociale gezellige mensen?

Ik weet dat we daar het nu niet over hebben specifiek, maar dat kan dan dus ook prima zonder paspoort etc.

Als er over 2-3 decennia ooit weer een pandemie komt, kunnen we toch gewoon opnieuw tijdelijk voor 1-2 jaar al die vreselijke, maar helaas tijdelijk noodzakelijke maatregelen/beperkingen weer invoeren?

Dat heeft toch exact 0,0 te maken met het niet verplicht stellen NA deze pandemie?

Zeker daar vaccins niet van te voren klaarliggen... coronatest of vaccin gaat niet helpen tegen een eventuele volgende pandemie heh!?

Sterker nog, als dat dan iets is wat door muggen wordt verspreid ofzo, helpt afstand houden en sociale contacten beperken ook niet, dat is ook helemaal geen garantie van tevoren! -_- (of via bloed zoals hiv...)
Je hoeft het in de tussentijd ook niet actief te gebruiken. Maar het helpt wel degelijk als je als overheid/samenleving al tot op zekere hoogte de ervaring en (wettelijke) infrastructuur ergens in de spreekwoordelijke kast hebt staan. Zuid-Korea heeft om die reden de coronapandemie met, zeker in verhouding tot Westerse landen, weinig beperkende maatregelen kunnen doorstaan. Ze hebben kunnen voortbouwen op de ervaringen die ze in een uitbraak van MERS in 2015 hebben doorstaan.
pi_198392223
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:16 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja kan zelf toch ook wel bedenken dat er gegarandeerd een uitzondering komt via doktersverklaring (huisarts) voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden?

En wat bedoel je in godsnaam met die aansprakelijkheid? Ik mis hem even? Niet als de test goed was uitgevoerd lijkt me??

Het is zowieso maar tot iedereen is gevaccineerd en de crisis weg is he, we hebben het over een half jaar ofzo man...
Waarom zou het vaccinatiepaspoort tijdelijk zijn? Je gelooft toch niet zelf ook dat dat weg gaat?
pi_198392224
quote:

[..]

Mag de eigenaar wel werker zonder vaccin?
Go hard or go home
pi_198392227
Draaikont Kuipers heeft nu gezegd dat de voorspellingen rondom de Britse variant niet uitgekomen zijn...

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
zie email 27 oktober
  maandag 8 maart 2021 @ 14:22:49 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392238
quote:

[..]

Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A (al is dat een twijfelgeval), buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
het gaat in dit geval alleen niet alleen om jezelf
  maandag 8 maart 2021 @ 14:23:42 #36
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198392247
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef trein2000 het volgende:
Draaikont Kuipers heeft nu gezegd dat de voorspellingen rondom de Britse variant niet uitgekomen zijn...

Wel raar als je continu hoort dat ze nooit hun fouten willen toegeven ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198392249
quote:

[..]

Laten we eens stoppen met de dooddoener van de terrassen. Volgens de gezondheidsraad mochten scholen ook alleen open voor mensen met een negatieve test of vaccinatie. Die negatieve test kost ~50 euro per keer, moet je dus 2x per week doen. Naar school gaan wordt voor kinderen dan dus ~400 euro per maand duurder.

Is het dan nog steeds ethisch?
pi_198392251
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Exact. En de afweging om wel of geen vaccinatie te nemen is voor mij persoonlijk vooral gericht op de vraag wat de gevolgen zijn als ik het niet doe. Ik acht die gevolgen van Corona uitermate klein (ik heb het gehad zonder 1 klacht). Ik heb echter liever geen buiktyfus. Corona geen vaccin, buiktyfus wel.
Ze maken het zichzelf gewoon heel moeilijk. Versoepel in de lente gewoon voor iedereen in stapjes; helemaal als alle ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn. Dan zouden de ziekenhuizen het weer aan moeten kunnen.

Sta ook gewoon normaal vakantie verkeer toe; net als vorig jaar. Toen kon het ook. Meeste landen zelfs zonder test. En nu heb je talloze gevaccineerden en dan is zo'n bewijs opeens noodzaak. Niet te rijmen.

Dit komt echt over als ''do not waste a good crisis''.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 14:24:16 ]
pi_198392270
quote:

[..]

Risicogroep was ca. 6 miljoen =~ 30%. Als de risicogroep is ingeënt kan alles toch weer gewoon open? Dat is etisch.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:26:20 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392278
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Risicogroep was ca. 6 miljoen =~ 30%. Als de risicogroep is ingeënt kan alles toch weer gewoon open? Dat is etisch.
lijkt me ook
  maandag 8 maart 2021 @ 14:26:24 #41
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198392281
quote:

[..]

e [quote]0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

[/quote
Je kunt prima terrassen openen zonder dat je daar een vaccinatiebewijs voor nodig hebt. Buiten is de kans op besmettingen nihil...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:26:38 #42
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198392286
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Tja, als je in Australië een appel meeneemt krijg je ook een preek alsof je eigenhandig de nationale fruitsector om zeep zou helpen. Zo raar is het niet als er bij grenscontroles naar wordt gekeken.
Vreselijk off topic:
Ik heb daar serieus wel eens in zo'n hokje gezeten bij de douane :') Want ik had een fiets(zo eentje waar je fietstassen aan kan hangen en lange fietstochten op maakt) bij en ik had op mijn inreisformuliertje niet aangegeven dat ik "sport equipment" bij had.
Gelukkig snapte de mevrouw uiteindelijk dat we in NL een fiets niet per se als iets om te sporten zien en uiteindelijk niks was er niks aan de hand en hoefde ik geen boete te betalen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 maart 2021 @ 14:26:47 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392289
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze maken het zichzelf gewoon heel moeilijk. Versoepel in de lente gewoon voor iedereen in stapjes; helemaal als alle ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn. Dan zouden de ziekenhuizen het weer aan moeten kunnen.

Sta ook gewoon normaal vakantie verkeer toe; net als vorig jaar. Toen kon het ook. Meeste landen zelfs zonder test. En nu heb je talloze gevaccineerden en dan is zo'n bewijs opeens noodzaak. Niet te rijmen.

Hoe meer regeltjes je bedenkt, hoe verder je erin verstrikt raakt.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:27:16 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_198392295
In Italië gaat het zeer slecht , nog meer lege woningen daar binnenkort

quote:
Relatief oude bevolking
De Italiaanse bevolking is een relatief oude bevolking en zoals bekend vallen vooral in die groep de meeste sterfgevallen door Covid.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198392296
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef trein2000 het volgende:

Maar die zijn niet uitgekomen vanwege de correct getroffen maatregelen, inclusief die avondklok.

Zo, die discussie ook meteen weer dood, want zie maar eens te bewijzen dat het zonder die avondklok niet fout was gegaan. In plaats van dat de regering moet kunnen bewijzen dat zo'n avondklok noodzakelijk is moeten we als volk nu eigenlijk zien te bewijzen dat de situatie niet erger was geweest zonder die avondklok. Logisch.

quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Denken ze blijkbaar anders over nu. Lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen nu.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 14:28:19 ]
  maandag 8 maart 2021 @ 14:29:01 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392313
quote:
ik vind dat toch wel aardig te rijmen hoor
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:29:14 #47
5428 crew  miss_sly
pi_198392316
quote:

[..]

Het gaat dan denk ik ook niet om of en hoe ziek jij wordt, maar hoe groot het risico is dat je anderen die wél veel risico lopen op een ernstiger ziekteverloop besmet.

En zodra er volop gevaccineerd is, is die kans klein.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198392328
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe is dat logisch dan? Als het vorig jaar al kon zonder negatieve test; waarom nu (nu er miljoenen gevaccineerden rondlopen tegen die tijd) dan opeens een vaccinatie bewijs eisen? En niet eens alleen voor vakanties.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:32:17 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392352
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe is dat logisch dan? Als het vorig jaar al kon zonder negatieve test; waarom nu (nu er miljoenen gevaccineerden rondlopen tegen die tijd) dan opeens een vaccinatie bewijs eisen? En niet eens alleen voor vakanties.
want er is na afgelopen zomer geen golf meer geweest bedoel je
  maandag 8 maart 2021 @ 14:33:15 #50
346939 Janneke141
pi_198392363
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sommige mensen nemen nu eenmaal een samenleving als uitgangspunt waarin iedere stap die je zet in een regel gevangen is. Dan is het best logisch.
pi_198392366
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

want er is na afgelopen zomer geen golf meer geweest bedoel je
Natuurlijk wel. Maar het is ook een paar maanden goed gegaan. Nu zal het alleen maar meer meevallen gezien de groep die voor de grootste druk zorgden (ziekenhuizen) op dat moment gevaccineerd zijn.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:33:44 #52
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198392373
Zullen we gewoon afspreken dat we niet zo'n debiel bewijs gaan invoeren. Aan de ene kant zegt De Jonge dat mensen zo meer vrijheden krijgen, aan de andere kant wil hij niet dat mensen zich verplicht voelen te vaccineren. Maar met zo'n bewijs voelen mensen die verplichting wel, want anders mogen ze nergens heen.

Nog los van het feit dat we vorig jaar wel gewoon op vakantie konden zonder zo'n zinloos papiertje.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 8 maart 2021 @ 14:34:13 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392380
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Vorig jaar is Europa ook gewoon met de auto op pad gegaan in de zomer.

Ken nu ook mensen die alweer particulier een bungalow hebben geboekt in Frankrijk. Daar wordt echt niet om testbewijzen gevraagd. Dus daar ga je al met Covid buiten de deur houden tenzij je echt elke auto wilt controleren.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:35:33 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392398
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Maar het is ook een paar maanden goed gegaan. Nu zal het alleen maar meer meevallen gezien de groep die voor de grootste druk zorgden (ziekenhuizen) op dat moment gevaccineerd zijn.
maar nu zijn er middelen om het risico enorm te verkleinen maar daar moeten we niks mee doen omdat jij er geen zin in hebt
pi_198392404
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef 4-elements het volgende:
Zullen we gewoon afspreken dat we niet zo'n debiel bewijs gaan invoeren. Aan de ene kant zegt De Jonge dat mensen zo meer vrijheden krijgen, aan de andere kant wil hij niet dat mensen zich verplicht voelen te vaccineren. Maar met zo'n bewijs voelen mensen die verplichting wel, want anders mogen ze nergens heen.

Nog los van het feit dat we vorig jaar wel gewoon op vakantie konden zonder zo'n zinloos papiertje.
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.
pi_198392423
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar nu zijn er middelen om het risico enorm te verkleinen maar daar moeten we niks mee doen omdat jij er geen zin in hebt
Maar het risico is al verkleint omdat er dan miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Die binnen de risico groepen vallen ook nog eens.

En niet omdat ik er geen zin in heb. Omdat het gewoon niet logisch is.
pi_198392425
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.

Is het dan nog steeds geen verkapte verplichting?
pi_198392431
quote:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Klinkt leuk in theorie.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:37:44 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392437
quote:

[..]

Some animals...
pi_198392450
Ik heb mij nog niet ingelezen maar hoe werkt zo'n paspoort dan? Ik heb net een besmetting met corona achter de rug, mag ik dan ook vrijheden krijgen omdat ik het al gehad heb?
Zonder wrijving geen glans
  maandag 8 maart 2021 @ 14:39:36 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392462
quote:
2s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar het risico is al verkleint omdat er dan miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Die binnen de risico groepen vallen ook nog eens.

En niet omdat ik er geen zin in heb. Omdat het gewoon niet logisch is.
:) het risico is verkleind maar nog niet in voldoende mate, logisch toch
pi_198392469
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
Ik heb mij nog niet ingelezen maar hoe werkt zo'n paspoort dan? Ik heb net een besmetting met corona achter de rug, mag ik dan ook vrijheden krijgen omdat ik het al gehad heb?
In de variant waar de Europese Commissie aan werkt is dat ook één van de mogelijkheden, het ligt voor de hand dat het kabinet die overneemt.
pi_198392475
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) het risico is verkleind maar nog niet in voldoende mate, logisch toch
Wanneer is het risico in voldoende mate verkleind?
  maandag 8 maart 2021 @ 14:40:07 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392476
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.

Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.

'Nee mama is kerngezond, maar ik heb geen 100 euro om dat aan te tonen. Het spijt me dat alle andere kindjes in jullie klas wel naar dit restaurant konden'.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:40:08 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392477
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
ja jouw onvoorzichtigheid wordt beloond
pi_198392478
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

En hoe lang van te voren moet je dan die test hebben gedaan? Stel, je wil vrijdagavond even uit eten. Wanneer moet je de test dan hebben gedaan? Dat moet dan ook maar net kunnen. Onwijs veel mensen die zich willen laten testen tegen die tijd. En dan meermaals per week. Zal ook niet gratis zijn.

Die tweedeling komt er dus sowieso wel. Veel mensen die dat echt niet kunnen betalen. Of de tijd niet hebben om meermaals per week even een dagdeel uit te trekken voor een test.

Terwijl opa en oma zonder problemen lekker naar Benidorm vliegen.

Gelukkig hebben we de foto's nog.
pi_198392481
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

Denken ze blijkbaar anders over nu. Lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen nu.
Daar denken ze niet anders over maar het volk “groeit er in mee”. Je kon het al vanaf het begin aan zien komen. Deze pandemie gaat al heel lang niet meer over Corona maar het uitvoeren van politieke macht. Het ergste is nog dat we er massaal naar staan te kijken, het goedkeuren en zelfs toejuichen. Deze pandemie is echt het einde van onze democratie aan het worden en ondermijnt de vrijheden waar we eeuwenlang voor gevochten hebben. In het kader van Corona laten we onszelf maatregelen opleggen en opsluiten onderneemt mom van voorkomen van besmettingen.
Als je vandaag eens op de weg ziet hoe druk het is kun je eigenlijk alleen aan de mondkapjes die op straat zwerven zien dat er een “pandemie” gaande is maar anders zou je denken dat er niets aan de hand is.

We zijn verworden tot een groep werkmieren waarbij we straks blij moeten zijn dat we weer een biertje op een festival kunnen drinken. De wereld is veranderd en we doen er massaal aan mee, geïndoctrineerd door de overheid die ons laat geloven dat we met een superschadelijk virus te maken hebben. Kijkend naar de cijfers kunnen we ronduit vaststellen dat het een hele stevige griepgolf is en meer niet.
pi_198392486
Krijg de tering met je paspoort.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:41:05 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392490
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wanneer is het risico in voldoende mate verkleind?
70% vaccinatiegraad dacht ik
pi_198392502
Ook al is zo'n sneltest gratis, dan mag je nog hopen dat het een ademtest is, als je een beetje sociaal dier bent met veel verjaardagen, feestjes, kantoorverplichtingen etc en zo'n testuitslag is 48 uur geldig, dan met wat pech sta je evengoed nog 3x per week met een staaf in je neus te roeren.
pi_198392507
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

In de variant waar de Europese Commissie aan werkt is dat ook één van de mogelijkheden, het ligt voor de hand dat het kabinet die overneemt.
Dus dan mag ik ongeveer 8 weken in vrijheid leven, want volgens het ggd ben ik tot zo'n 8 weken na besmetting immuun. En daarna kan ik wachten op een vaccin.... hmm
pi_198392510
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat dan denk ik ook niet om of en hoe ziek jij wordt, maar hoe groot het risico is dat je anderen die wél veel risico lopen op een ernstiger ziekteverloop besmet.

En zodra er volop gevaccineerd is, is die kans klein.
Je geeft het antwoord zelf al.

Dan is zo'n paspoort voor die relatief korte tijd totaal overbodig. Daarnaast is de risicogroep in bijna alle landen als eerste aan de beurt (geweest).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 14:43:07 ]
  maandag 8 maart 2021 @ 14:42:21 #73
346939 Janneke141
pi_198392513
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef xFriendx het volgende:
Ook al is zo'n sneltest gratis, dan mag je nog hopen dat het een ademtest is, als je een beetje sociaal dier bent met veel verjaardagen, feestjes, kantoorverplichtingen etc en zo'n testuitslag is 48 uur geldig, dan met wat pech sta je evengoed nog 3x per week met een staaf in je neus te roeren.
Gratis testen bestaan niet.
pi_198392526
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.

'Nee mama is kerngezond, maar ik heb geen 100 euro om dat aan te tonen. Het spijt me dat alle andere kindjes in jullie klas wel naar dit restaurant konden'.
Maar gelukkig is vaccineren geen verplichting. Gelukkig is zo'n vaccinatie paspoort gewoon eerlijk omdat je je ook mag laten testen. Woohoo.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:43:50 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392533
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef Haags het volgende:

[..]

Dus dan mag ik ongeveer 8 weken in vrijheid leven, want volgens het ggd ben ik tot zo'n 8 weken na besmetting immuun. En daarna kan ik wachten op een vaccin.... hmm
zo kort maar?
pi_198392535
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

70% vaccinatiegraad dacht ik
Ok, dus groepsimmuniteit. Als de vaccins meer dan 80% effectief zijn na de eerste prik en voor eind juni iedereen een eerste prik kan hebben gehad heb je dan je groepsimmuniteit al bereikt dus, dan zit je al boven de 70%.

Dan lijkt me zo'n paspoort volledig zinloos.
pi_198392536
Eigenlijk zou deze hele discussie niet eens gevoerd moeten worden.
Maar ja, dat vond ik van een avondklok ook. Hell, dat vond ik al van de mondkapjes. Als je die wilde dan moest je ze maar lekker gaan dragen. Nu lopen we opeens allemaal als debielen rond en de voorstanders durfden 'em toen pas op te zetten.
Cray cray!
Go hard or go home
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:43:55 #78
5428 crew  miss_sly
pi_198392537
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:42 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Je geeft het antwoord zelf al.

Dan is zo'n paspoort voor die relatief korte tijd totaal overbodig.
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.
pi_198392545
quote:

[..]

Eens. Daarnaast ga je vakantieverkeer ook nooit volledig kunnen stoppen.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:44:44 #80
346939 Janneke141
pi_198392547
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.
Het is vooral een oplossing voor een probleem dat er niet is.
pi_198392548
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom zou het vaccinatiepaspoort tijdelijk zijn? Je gelooft toch niet zelf ook dat dat weg gaat?
Omdat het virus vanzelf uitdooft tot een beheersbaar niveau als genoeg mensen gevaccineerd zijn.

Doen we vaccinatieverplichtingen tegen de griep? Nee. Stelt er iemand (anders dan een paar randdebielen op nu.nl ofzo) voor om dat wel te gaan doen? Nee. Is er dan dus reden om aan te nemen dat we het voor corona blijven doen als het straks het niveau van een griepje is qua overlast voor de samenleving , of zelfs veel minder dan dat omdat de vaccins veel beter werken? Nee, idd niet. Zeker niet daar dit toch weer onder een tijdelijke wet gehangen zal worden, die elke paar maanden verlengd moet worden of anders vervalt, of met beetje mazzel doen ze het onder de gewone coronawet, dan wordt het automatisch afgeschaft samen met de 1,5m etc.

Er is geen reden om mensen te testen voor een event na de pandemie. Evenmin dat ze verplicht gevaccineerd zijn.

Let wel: dan heb ik het wel over intern binnen NL, ik denk wel dat het voorlopig blijft voor buitenland, vooral voor reizen naar arme shitholes die "nog niet gevaccineerd zijn en daarom een risico vormen" (omdat wij nu eerst alle vaccins zelf gebruiken maar gelukkig bepalen wij de regels dus dat is lekker makkelijk LOL)
#WeesGeenWhales
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:44:55 #82
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198392550
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daar denken ze niet anders over maar het volk “groeit er in mee”. Je kon het al vanaf het begin aan zien komen. Deze pandemie gaat al heel lang niet meer over Corona maar het uitvoeren van politieke macht. Het ergste is nog dat we er massaal naar staan te kijken, het goedkeuren en zelfs toejuichen. Deze pandemie is echt het einde van onze democratie aan het worden en ondermijnt de vrijheden waar we eeuwenlang voor gevochten hebben. In het kader van Corona laten we onszelf maatregelen opleggen en opsluiten onderneemt mom van voorkomen van besmettingen.
Als je vandaag eens op de weg ziet hoe druk het is kun je eigenlijk alleen aan de mondkapjes die op straat zwerven zien dat er een “pandemie” gaande is maar anders zou je denken dat er niets aan de hand is.

We zijn verworden tot een groep werkmieren waarbij we straks blij moeten zijn dat we weer een biertje op een festival kunnen drinken. De wereld is veranderd en we doen er massaal aan mee, geïndoctrineerd door de overheid die ons laat geloven dat we met een superschadelijk virus te maken hebben. Kijkend naar de cijfers kunnen we ronduit vaststellen dat het een hele stevige griepgolf is en meer niet.
Ik zal juichen als er een journalist is die vanavond een belofte aan Rutte weet te ontrekken dat er echt geen enkel gevaar voor de democratie én onze vrijheid is.
pi_198392554
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

zo kort maar?
Dat is de info die ik kreeg. Dus zal wel ja. Voor mij heeft testen de komende 2 -3 maanden sowieso geen nut want ik blijf positief getest worden dan.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:45:13 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392556
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.
pi_198392558
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Klinkt leuk in theorie.
Of het op grote schaal laagdrempelig en betrouwbaar genoeg kan gaat het kabinet nu dus uitzoeken, maar als dat allemaal blijkt te kunnen is er in principe toch niks op tegen? Zeker als het alternatief is om nog enkele maanden met veel grotere beperkingen te moeten leven.
pi_198392560
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef 4-elements het volgende:

De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.

Wat mij betreft knettergek dat we er überhaupt al aan durven denken en er nog in mee willen ook. Compleet van de pot gerukt.
pi_198392561
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
Mij ook.

Echter, ik heb het idee dat dit ook onder druk van de EU gebeurt en dat we de komende jaren eraan vast gaan zitten, sowieso wat betreft reizen naar het buitenland, ook binnen de EU.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:46:28 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392572
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, dus groepsimmuniteit. Als de vaccins meer dan 80% effectief zijn na de eerste prik en voor eind juni iedereen een eerste prik kan hebben gehad heb je dan je groepsimmuniteit al bereikt dus, dan zit je al boven de 70%.

Gaat in de praktijk ook niet werken denk ik, nationaal dan, voor vliegreizen ligt het wat anders.
pi_198392575
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Omdat het virus vanzelf uitdooft tot een beheersbaar niveau als genoeg mensen gevaccineerd zijn.

Doen we vaccinatieverplichtingen tegen de griep? Nee. Stelt er iemand (anders dan een paar randdebielen op nu.nl ofzo) voor om dat wel te gaan doen? Nee. Is er dan dus reden om aan te nemen dat we het voor corona blijven doen als het straks het niveau van een griepje is qua overlast voor de samenleving , of zelfs veel minder dan dat omdat de vaccins veel beter werken? Nee, idd niet. Zeker niet daar dit toch weer onder een tijdelijke wet gehangen zal worden, die elke paar maanden verlengd moet worden of anders vervalt, of met beetje mazzel doen ze het onder de gewone coronawet, dan wordt het automatisch afgeschaft samen met de 1,5m etc.

Er is geen reden om mensen te testen voor een event na de pandemie. Evenmin dat ze verplicht gevaccineerd zijn.

Let wel: dan heb ik het wel over intern binnen NL, ik denk wel dat het voorlopig blijft voor buitenland, vooral voor reizen naar arme shitholes die "nog niet gevaccineerd zijn en daarom een risico vormen" (omdat wij nu eerst alle vaccins zelf gebruiken maar gelukkig bepalen wij de regels dus dat is lekker makkelijk LOL)
In vind het fijn voor je dat je dat geloof hebt, maar ik geloof er echt helemaal niets van dat dit tijdelijk is. Sterker nog, het is naar mijn mening waarschijnlijker dat dit vaccinatiepaspoort de opmaat is naar het toevoegen van alle andere vaccins die je hebt erin.

Een 'vaccinatiepaspoort' steekt al jaren iedere keer zijn kop op.
pi_198392581
quote:

[..]

Maar wat was het doel van zo'n paspoort dan voor bijvoorbeeld de zomer periode? En welke voordelen geeft het op welke manier?
En dat is bewust een open vraag.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 14:47:17 ]
pi_198392584
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Of het op grote schaal laagdrempelig en betrouwbaar genoeg kan gaat het kabinet nu dus uitzoeken, maar als dat allemaal blijkt te kunnen is er in principe toch niks op tegen? Zeker als het alternatief is om nog enkele maanden met veel grotere beperkingen te moeten leven.
Het is een vals dilemma want het betere alternatief is gewoon dingen openen als dat kan. Voor iedereen.
pi_198392588
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.
Want pannenkoeken bakken is hetzelfde als je kinderen voor een verjaardagsfeestje meenemen naar de Pannenkoe.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:47:29 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392590
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.

Wat mij betreft knettergek dat we er überhaupt al aan durven denken en er nog in mee willen ook. Compleet van de pot gerukt.
Maar dan leg je de uitvoering - controle op de volksgezondheid - straks dus in handen van kermisbazen, kroeghouders en stewards(!) van een voetbalclub.

What could possibly go wrong.
pi_198392592
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

hangt ook een beetje van de ontwikkeling van het virus af en hoe lang de immuniteit is na een vaccinatie
Wel, het hele OMT en 99,99% van andere experts in dit land is het erover eens dat we na massavaccinatie, godzijdank, gewoon weer normaal als vrije sociale mensen kunnen leven zonder die vreselijke 1,5m etc.

Waarom zou je dan nog wél een vaccinatiepaspoort nodig hebben? Voor binnen NL dus heh, voor reizen naar risicogebieden (dwz arme landen die we eerst zelf geen vaccins geven nu haha LOL) zullen er wel regels blijven bestaan, maar dat is natuurlijk prima. Mijn leven is niet afhankelijk van wat er gebeurd in/met iets als zimbabwe ofzo. XD
#WeesGeenWhales
pi_198392594
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is vooral een oplossing voor een probleem dat er niet is.
Zo wilde ik het al niet formuleren :D
pi_198392601
quote:

[..]

Alle gerechten die je buiten de deur eet zijn in mate thuis zelf te maken. Mensen willen niet alleen maar uit eten omdat ze iets willen eten wat ze zelf niet kunnen maken. Het is toch wat specialer; kan aanvoelen als een traktatie, etc. Ander gevoel bij het eten, etc.

Zo'n bijstandsmoeder heeft alle recht tot klagen dus.
pi_198392610
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je hoeft het in de tussentijd ook niet actief te gebruiken. Maar het helpt wel degelijk als je als overheid/samenleving al tot op zekere hoogte de ervaring en (wettelijke) infrastructuur ergens in de spreekwoordelijke kast hebt staan. Zuid-Korea heeft om die reden de coronapandemie met, zeker in verhouding tot Westerse landen, weinig beperkende maatregelen kunnen doorstaan. Ze hebben kunnen voortbouwen op de ervaringen die ze in een uitbraak van MERS in 2015 hebben doorstaan.
Oh dan eens ja. Ik dacht dat je bedoelde dat we het daarom maar moesten houden in de tussentijd, dát leek me wat vreemd...
#WeesGeenWhales
pi_198392612
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je normale leven leiden een privilege is. Het collectief geheugen lijkt niet verder terug te gaan dan maart 2020.
I'll give you something to do
  maandag 8 maart 2021 @ 14:48:33 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392615
quote:

[..]

Kom op, jij bent een serieuze user, je snapt toch wel mijn punt?
  maandag 8 maart 2021 @ 14:48:35 #100
3778 popje
pi_198392616
Beste , we hebben een geactualiseerde berekening gedaan https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.02.28.21252625v1

Week 10 (+/- 5 weken) is inderdaad het typische omslagpunt.
In De Telegraaf hebben we recent ons standpunt verder toegelicht
https://www.telegraaf.nl/(...)nsgebonden-als-griep

Misschien zorgt de week vrieskou voor een beetje vertraging. Maar alles binnen de 'normale' bandbreedte tot nu toe. Het is ondertussen duidelijk dat de COVID-19 piek al achter ons ligt. En dat de 3e golf die RIVM voorspelde voor maart/april er niet (meer) aan zit te komen.

Mvg
Martijn

PS: met name als de berken gaan bloeien, heel binnenkort, gaan er pieken tot boven de 10K pollen/m3 ontstaan. https://www.lumc.nl/org/l(...)oorts/pollentelling/
Pollentelling | LUMC
lumc.nl • 1 min read
Heeft u last van hooikoorts? De pollentellingen van het LUMC geven informatie in hoeverre het pollen hooikoortsklachten kan veroorzaken.

We wachten het in spanning af. Ook de pers. Maar het gaat al 1000'en jaren zo en vorig jaar ook. Dus waarom zou het nu anders zijn? :-D

Antwoord van degene die onderzoek gedaan heeft naar de polleninvloed op griep- en corona en wat hij verwacht voor dit jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door popje op 08-03-2021 15:12:27 ]
pi_198392617
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Gaat in de praktijk ook niet werken denk ik, nationaal dan, voor vliegreizen ligt het wat anders.
Maar wat is er dan nodig? Dit is een klassiek voorbeeld van de doelpalen verschuiven.

Eerst waren de maatregelen nodig tot de ziekenhuizen voldoende ontlast waren. Toen tot er voldoende mensen gevaccineerd waren zodat de ziekenhuizen niet meer vol konden lopen. En nu, tot Samoa ook een vaccinatiegraad van meer dan 70% heeft?
pi_198392629
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:26 schreef popje het volgende:

[..]

e [quote][ afbeelding ] Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

[/quote
Je kunt prima terrassen openen zonder dat je daar een vaccinatiebewijs voor nodig hebt. Buiten is de kans op besmettingen nihil...
In israel dat onderscheid nu ook. Met vaccinatie mag je binnen eten in een restaurant, maar buiten mag iedereen op het terras.
#WeesGeenWhales
  maandag 8 maart 2021 @ 14:50:29 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392639
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

In israel dat onderscheid nu ook. Met vaccinatie mag je binnen eten in een restaurant, maar buiten mag iedereen op het terras.
Zitten niet-gevaccineerden ook achter in de bus?
pi_198392644
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Moeten achter de bus aanrennen.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:51:02 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392645
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kom op, jij bent een serieuze user, je snapt toch wel mijn punt?
mijn humor wordt niet door iedereen gewaardeerd
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:51:05 #106
5428 crew  miss_sly
pi_198392646
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar wat is er dan nodig? Dit is een klassiek voorbeeld van de doelpalen verschuiven.

Eerst waren de maatregelen nodig tot de ziekenhuizen voldoende ontlast waren. Toen tot er voldoende mensen gevaccineerd waren zodat de ziekenhuizen niet meer vol konden lopen. En nu, tot Samoa ook een vaccinatiegraad van meer dan 70% heeft?
Nee hoor, maar dan kun je gewoon niet naar Samoa tot de vaccinatiegraad daar 80% is. Zij zitten niet te wachten op vollopende ziekenhuizen omdat een paar Nederlanders ongevaccineerd bij hen vakantie komen vieren.
pi_198392655
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee hoor, maar dan kun je gewoon niet naar Samoa tot de vaccinatiegraad daar 80% is. Zij zitten niet te wachten op vollopende ziekenhuizen omdat een paar Nederlanders ongevaccineerd bij hen vakantie komen vieren.
Dat is wat anders dan wanneer Nederland zegt dat wij niet naar Samoa mogen overigens. En daar lijkt het wel naar toe te gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 14:52:23 ]
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:52:16 #108
5428 crew  miss_sly
pi_198392663
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar wat was het doel van zo'n paspoort dan voor bijvoorbeeld de zomer periode? En welke voordelen geeft het op welke manier?
En dat is bewust een open vraag.
In het stukje van de NOS staat concerten, festivals en bioscopen.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:52:30 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392665
quote:

[..]

Maar voor de EU zal de vaccinatiegraad normaliter redelijk gelijk oplopen. Dus ik zie niet in waarom ik volgend jaar een vaccinatiebewijs zou moeten tonen als ik België binnenrijd.
pi_198392667
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik snap oprecht niet dat mensen dat oké vinden voor een land als Nederland. Zijn onze vrijheden serieus zo weinig waard dat we bereid zijn ze op te geven om een biertje in een café te kunnen doen omdat Rutte/de Jonge het zeggen?

We moeten ondertussen smeken dat we een flink aantal grondwettelijke vrijheden terugkrijgen, maar die krijgen we alleen terug als we andere vrijheden inleveren. Serieus, ik snap echt niet dat we hier niet meer fundamenteel tegen zijn.

Al is het alleen maar omdat er vanaf oktober elke maand beloofd werd dat er geen dwang zou komen, ook niet indirect. Simpel gezegd hebben Rutte en de Jonge daar dan dus over gelogen.
pi_198392669
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef galantis het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je normale leven leiden een privilege is. Het collectief geheugen lijkt niet verder terug te gaan dan maart 2020.
Waar het vooral naar ruikt is een gevoel van superioriteit. Van twee kanten overigens. Enerzijds een regering die zich ongeschonden en schaamteloos in een bepaalde positie manoeuvreert waar de honden geen brood van lusten en anderzijds door mensen het idee te geven dat zij iets meer mogen dan een ander. Met andere woorden, een jaar lang aan de maatregelen houden maar zonder vaccin of geld voor een test kun de een dikke middelvinger krijgen.
pi_198392670
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die gooien wij natuurlijk voor de bus.
Go hard or go home
pi_198392671
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat is geen antwoord op mijn vragen ;) .
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:53:19 #114
5428 crew  miss_sly
pi_198392678
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:51 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan wanneer Nederland zegt dat wij niet naar Samoa mogen overigens. En daar lijkt het wel naar toe te gaan.
Dat is volgens mij dan ook niet aan de orde.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:53:43 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392682
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dan wel zonder 1,5 meter en mondmasker in de bios?
  maandag 8 maart 2021 @ 14:53:58 #116
346939 Janneke141
pi_198392690
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:
Simpel gezegd hebben Rutte en de Jonge daar dan dus over gelogen.
Je verwacht het niet.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:54:03 #117
5428 crew  miss_sly
pi_198392691
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar voor de EU zal de vaccinatiegraad normaliter redelijk gelijk oplopen. Dus ik zie niet in waarom ik volgend jaar een vaccinatiebewijs zou moeten tonen als ik België binnenrijd.
Ik ook niet. En daarover gaat het dan ook (nog) niet, volgens mij.
pi_198392695
quote:

[..]

Ok, dus voor die tijd hebben wij geen vaccinatiepaspoort meer nodig dan? Want wij hebben die 70%+ al gehaald dan.

Dit riekt richting het bericht van het VK van gisteren, waar je een strafbaar feit pleegt als je naar het buitenland gaat en niet eerst netjes je hele formulier invult.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:54:22 #119
5428 crew  miss_sly
pi_198392696
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daar ga ik dan vanuit.
pi_198392698
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is volgens mij dan ook niet aan de orde.
Volgens mij is er althans nog steeds overal een negatief reisadvies afgegeven vanuit Nederland. Jij ziet dit veranderen op korte termijn?
  maandag 8 maart 2021 @ 14:54:54 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392704
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

afgelopen zomer toen de terrassen open gingen was het adres opschrijven en de vraag of je corona had, ik geloof dat het alleen op dag 1 gevraagd werd, nu gaan ze 3 vragen stellen

Ben je gevaccineerd?
Heb je al corona gehad?
Ben je negatief getest?

1 keer ja is voldoende ga maar lekker zitten
pi_198392710
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je verwacht het niet.
Ik blijf naïef geloven, ben als een klein kind zo blij met een nieuw snoepje.
pi_198392717
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens SER plan geloof ik met, omdat ze er zowieso op hameren dat het tijdelijk moet zijn en dat duidelijk gecommuniceerd moet worden, end us alleen als aanvulling op andere maatregelen als die niet genoeg zijn.

Beiden zijn niet meer nodig als de crisis over is/iedereen gevaccineerd (die wilt, 85% in NL geloof ik, moet ruim voldoende zijn).
#WeesGeenWhales
pi_198392718
Een paspoort voor mensen die zich weigeren te vaccineren is al heel twijfelachtig, maar dan is het nog een keuze.

Maar straks een paspoort voor iedereen die al een vaccin heeft gehad en degene die nog niet aan de beurt zijn geweest kunnen lijdzaam toekijken is voor mij echt een NO deal.

Ben zelf 41 jaar en wellicht niet helemaal als laatste aan de beurt, maar t.o.v. de jongeren kunnen ze dit echt niet maken. Die hebben een jaar lang alles moeten laten, vooral om de kwetsbaren te beschermen en dan nu moeten zij het langste wachten totdat ze weer los kunnen. Ik zeg zelfde regels voor iedereen (die een vaccin wil of heeft gehad), gooi dan gewoon 75% open voor iedereen zodra de kwetsbaren hun vaccin gekregen hebben. Pas als iedereen de kans heeft gehad zou je aan een paspoort kunnen gaan denken. En zelfs dan krijg ik er pijn in mijn buik van.........

En allemaal leuk in israel, de gevaccineerden binnen in het restaurant en de rest op het terras. Alleen wij hebben niet het klimaat van Israel.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:57:02 #125
5428 crew  miss_sly
pi_198392738
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:54 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Volgens mij is er althans nog steeds overal een negatief reisadvies afgegeven vanuit Nederland. Jij ziet dit veranderen op korte termijn?
Wat vind je korte termijn?
Ik denk dat er nog wel even negatieve reisadviezen zullen zijn, omdat we hier nog lang niet ver genoeg zijn met vaccineren en in andere landen idem. Alleen Israël, maar die hebben hun beleid al duidelijk gemaakt.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:57:16 #126
346939 Janneke141
pi_198392741
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik blijf naïef geloven, ben als een klein kind zo blij met een nieuw snoepje.
De Jonge heeft hier in oktober trouwens al een voorzet voor gegeven, alleen werd hij toen héél snel weer teruggefloten. Eigenlijk hadden we toen al beter moeten weten.

Nou ja, het is voor mijn examenleerlingen wel een geruststellende gedachte dat ze binnenkort hun bijbaantje in de horeca weer op kunnen pakken om te bedienen op het terras waar ze zelf niet mogen zitten.
pi_198392744
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar dan leg je de uitvoering - controle op de volksgezondheid - straks dus in handen van kermisbazen, kroeghouders en stewards(!) van een voetbalclub.

What could possibly go wrong.
Joh, wat dat betreft heb ik het al opgegeven. Mensen geven geen fuck om hun vrijheden en privacy zolang ze er een voordeel in zien. De nadelen maken geen hol uit en die zijn toch maar pas voor de langere termijn. Na mij de zonvloed zo u wil.
pi_198392749
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat vind je korte termijn?
Ik denk dat er nog wel even negatieve reisadviezen zullen zijn, omdat we hier nog lang niet ver genoeg zijn met vaccineren en in andere landen idem. Alleen Israël, maar die hebben hun beleid al duidelijk gemaakt.
Wat maakt het ons uit wat de vaccinatiegraad van andere landen is als we zelf de vaccinatiegraad bereikt hebben? Dat is immers wat je net als voorbeeld aanhaalde over Samoa.
pi_198392750
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

afgelopen zomer toen de terrassen open gingen was het adres opschrijven en de vraag of je corona had, ik geloof dat het alleen op dag 1 gevraagd werd, nu gaan ze 3 vragen stellen

Ben je gevaccineerd?
Heb ja al corona gehad?
Ben je negatief getest?

1 keer ja is voldoende ga maar lekker zitten
Nee, ze willen een app. Oftewel, de horeca-eigenaar kan via die app controleren of jij voldoet aan de eisen om binnengelaten te worden. What could go wrong.

Maargoed, als er groepsimmuniteit is, waarom is dit dan nodig? Groepsimmuniteit werd als de heilige graal gezien. Er was 70% nodig voor groepsimmuniteit.

Als dat er is is deze pandemie iets uit het verleden. Of is dat niet meer zo?
pi_198392760
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Jonge heeft hier in oktober trouwens al een voorzet voor gegeven, alleen werd hij toen héél snel weer teruggefloten. Eigenlijk hadden we toen al beter moeten weten.

Volgens mij hebben meerdere posters ook toen al gezegd dat dit zou gebeuren. Wat we niet aan zagen komen was Kaag die even voorsorteerde en De Jonge de kaas van het brood af zou eten.
pi_198392761
Corona-uitbraak op cruiseschip, 1000 opvarenden vast aan boord

https://www.rtvnoord.nl/n(...)enden-vast-aan-boord
  maandag 8 maart 2021 @ 14:59:05 #132
346939 Janneke141
pi_198392771
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij hebben meerdere posters ook toen al gezegd dat dit zou gebeuren. Wat we niet aan zagen komen was Kaag die even voorsorteerde en De Jonge de kaas van het brood af zou eten.
Ondergetekende in elk geval. Ik werd toen naar BNW verwezen.
pi_198392777
quote:

[..]

Nou ja, het is voor mijn examenleerlingen wel een geruststellende gedachte dat ze binnenkort hun bijbaantje in de horeca weer op kunnen pakken om te bedienen op het terras waar ze zelf niet mogen zitten.
Ja, dat weet ik nog. Toen ik in oktober zei dat dat vaccinatiepaspoort er ging komen werd ik voor gek verklaard in dit topic. Werd het naar BNW verwezen enzo.

Inmiddels kunnen we bijna het BNW corona topic pakken als foreshadowing.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:59:31 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198392779
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, ze willen een app. Oftewel, de horeca-eigenaar kan via die app controleren of jij voldoet aan de eisen om binnengelaten te worden. What could go wrong.

Maargoed, als er groepsimmuniteit is, waarom is dit dan nodig? Groepsimmuniteit werd als de heilige graal gezien. Er was 70% nodig voor groepsimmuniteit.

Toen wist men natuurlijk nog niet zo goed hoe het zou zitten met de virus-mutaties.
pi_198392787
quote:

[..]

Dat beseften sommigen zich hier toen toch ook al? Iemand die uitdrukkelijk van plan is om iets niet te gaan doen, heeft normaliter niet de neiging om daar toch steeds weer over te beginnen.
pi_198392788
Het belangrijkste punt is wat mij betreft dat het allemaal tijd en geldverspilling is. Tegen de tijd dat de overheid een systeem heeft opgetuigd waar al die sneltesten kunnen worden gedaan zonder dat het leidt tot ongemak voor de geteste is het alweer dik zomer en is het hele systeem sowieso onnodig.

En je zult maar net zien dat het wél lukt om die app voor de gevaccineerden in te voeren (want makkelijk) en dat de niet-gevaccineerden moeten wachten op functionaliteit voor hen.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:00:10 #137
5428 crew  miss_sly
pi_198392794
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wat maakt het ons uit wat de vaccinatiegraad van andere landen is als we zelf de vaccinatiegraad bereikt hebben? Dat is immers wat je net als voorbeeld aanhaalde over Samoa.
Ik haalde Samoa niet aan, dat deed chratnox. En ik zei dat ik me kan voorstellen dat ze daar niemand binnen laten zonder vaccinatiebewijs als ze zelf nog niet ver genoeg zijn met vaccineren. Dat heeft niets te maken met niet daarheen mogen omdat NL dat verbiedt.
pi_198392801
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Toen wist men natuurlijk nog niet zo goed hoe het zou zitten met de virus-mutaties.
Oh, nu gaan de mutaties roet in het eten gooien? Alle mutaties tot nu toe werken de vaccins ook voor.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:01:45 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392824
quote:

[..]

Een app. En die moet gekoppeld worden aan de systemen van .. de GGD?

Want een commerciele test kost klauwen met geld.
pi_198392828
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:00 schreef MoreDakka het volgende:
Het belangrijkste punt is wat mij betreft dat het allemaal tijd en geldverspilling is. Tegen de tijd dat de overheid een systeem heeft opgetuigd waar al die sneltesten kunnen worden gedaan zonder dat het leidt tot ongemak voor de geteste is het alweer dik zomer en is het hele systeem sowieso onnodig.
En even los van de ethische kant: je kunt er donder op zeggen dat de overheid dit niet zomaar zonder slag op stoot op kan zetten. Zeker qua digitale infrastructuur heeft de overheid geen best trackrecord.
pi_198392839
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef Zipportal het volgende:

Hahahaha. Ik moest echt even checken of het geen artikel van een jaar geleden was. Dat die dingen überhaupt weer varen. Hoe verzin je het.
pi_198392840
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een app. En die moet gekoppeld worden aan de systemen van .. de GGD?

Want een commerciele test kost klauwen met geld.
Dat wordt ook nog wel een dingetje ja. Gaan ze dan een miljoen tests per dag doen bij de GGD?
  maandag 8 maart 2021 @ 15:02:56 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392844
quote:

[..]

ik denk dat het vaccineren sneller gaat dan zo'n app gebruiksklaar krijgen
pi_198392853
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ook, dus moeten we dit hele onzalige idee wat mij betreft gewoon weer verwijzen naar waar het hoort, de prullenbak.
pi_198392855
quote:

[..]

Die horeca-uitbater controleert nu toch ook al of je oud genoeg bent om alcohol te mogen drinken?
pi_198392863
quote:

[..]

Het wordt toch langzaamaan wel duidelijk dat het vanaf de tweede golf al helemaal niet meer gaat over een pandemie?

We hebben het in godsnaam over een vaccinatiepaspoort waarmee men zichzelf “vrijheden” kan verschaffen. Zaken die tot een jaar geleden volstrekt normaal waren worden nu als speciaal gezien voor zij die reeds gevaccineerd zijn.

Het is nooit werkelijk te doen geweest om het redden van burgers. Ja wellicht in maart/april 2020. Toen het kabinet in de zomer zijn kans schoon zag om misbruik te maken van de ontstane situatie en zichzelf boven het volk verhief.
pi_198392865
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die horeca-uitbater controleert nu toch ook al of je oud genoeg bent om alcohol te mogen drinken?
Je leeftijd is toch niet hetzelfde als of je wel of niet gevaccineerd bent?
pi_198392870
Meldt zich netjes en gaat braaf wachten op wat @Zipportal te vertellen heeft... :)
pi_198392874
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Idd, net zo kansloos als al die fieldlabs. Of een goede Nederlandse studie naar Vitamine D etc.

Allemaal van die hobby projecten lijken het wel.

Wellicht dat het ooit nog van Nut kan zijn voor een volgende crisis of een mutatie, maar ik ben ervan overtuigt dat we eerder allemaal gevaccineerd is dan dat er een waterdicht systeem is voor een vaccinatiepaspoort of negatief testbewijs.
pi_198392886
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je leeftijd is toch niet hetzelfde als of je wel of niet gevaccineerd bent?
Klopt, het is zelfs nog ingewikkelder. Bij een vaccinatie/testbewijs is het puur een ja-nee vraag, bij een leeftijdscheck moet je ook nog eens rekenen.
pi_198392901
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Correctie: toen konden mensen nog met de “eerste” variant in bedwang worden gehouden. Daarna moest er wat verzonnen worden zodat we ons niet massaal zouden verzetten.
pi_198392908
Ligt het aan mij of lekt er deze keer verdacht weinig uit over de persco?
  maandag 8 maart 2021 @ 15:07:50 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392909
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat wordt ook nog wel een dingetje ja. Gaan ze dan een miljoen tests per dag doen bij de GGD?
En de apparatuur om de app te scannen?

Nee, dit wordt gewoon helemaal niks. Gewoon snel doorprikken en de boel zonder flauwekul heropenen.
pi_198392919
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Klopt, het is zelfs nog ingewikkelder. Bij een vaccinatie/testbewijs is het puur een ja-nee vraag, bij een leeftijdscheck moet je ook nog eens rekenen.
De vraag of je wel of niet gevaccineerd bent is een vraag om een medisch persoonsgegeven.

Of zou jij het ook oké vinden als ze je iedere keer als je naar een café gaat vragen wanneer je voor het laatst ongesteld bent geweest? Of dat je nog vruchtbaar bent? Want vruchtbare mannen kunnen aggressiever zijn dan mannen die er een knip in hebben gezet?
  maandag 8 maart 2021 @ 15:08:49 #155
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198392921
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)op-een-rij~ae15163f/
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 8 maart 2021 @ 15:09:04 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392923
quote:
Ligt aan jou.
pi_198392924
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef Zipportal het volgende:

Ergens dobbert er ook nog een boot rond, al maanden, met 1800 koeien die niemand wil. Kan het cruiseschip wel naast gaan dobberen.
Go hard or go home
  maandag 8 maart 2021 @ 15:09:33 #158
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198392927
quote:
Valt ook weinig te lekken, alles wordt met twee weken verlengd, tot over 2 weken!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198392939
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:04 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het wordt toch langzaamaan wel duidelijk dat het vanaf de tweede golf al helemaal niet meer gaat over een pandemie?

We hebben het in godsnaam over een vaccinatiepaspoort waarmee men zichzelf “vrijheden” kan verschaffen. Zaken die tot een jaar geleden volstrekt normaal waren worden nu als speciaal gezien voor zijnde reeds gevaccineerd zijn.

Het is nooit werkelijk om te doen geweest om het redden van burgers. Ja wellicht in maart/april 2020. Toen het kabinet in de zomer zijn kans schoon zag ik misbruik te maken van de ontstane situatie en zichzelf boven het volk verhief.
Her en der wordt er gesproken over "voorrechten". Het ongehoorde privilege van een concert mogen bezoeken of buiten de deur een hapje mogen eten.

Lazer toch een eind op. Alle maatregelen weg, zonder voorbehoud, als het gevaar voor de risicogroepen (en daaraan verwant de zorg) geweken is. En dat hoort gewoon een vanzelfsprekendheid te zijn, niet iets waarvoor je de overheid op een of andere manier dankbaar moet wezen.
pi_198392940
quote:
Ik probeer echt niet cynisch over de persco te doen, maar ik heb heel erg een gevoel van: "Op dit moment kan er niets, maar we hopen over 2 weken meer te weten"
  maandag 8 maart 2021 @ 15:11:02 #162
3778 popje
pi_198392951
quote:

[..]

Het wordt pas mogelijk in de zomer... dan is het grootste gedeelte van de bevolking al gevaccineerd.
pi_198392954
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik probeer echt niet cynisch over de persco te doen, maar ik heb heel erg een gevoel van: "Op dit moment kan er niets, maar we hopen over 2 weken meer te weten"
Nja, er blijkt toch wel het 1 en ander gelekt te zijn. Heb 't niet zo gevolgd de afgelopen dagen dus van alles gemist. Ik had een beetje het idee 'als er niets uitlekt, kan er wel eens wat verrassends uit de bus komen' maar dat zal dan niet zo zijn.
pi_198392959
quote:
En in april kijken ze ongetwijfeld vooral vooruit naar mei. Ad infinitum.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:12:29 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198392964
Over 2 weken komen we met een nieuwe routekaart die dan binnen 2 weken weer compleet onbruikbaar is

2 weken god
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 maart 2021 @ 15:12:39 #166
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198392968
Voor wie wilt vergelijken:

Gisteren: 4.526

Vorige week maandag: 3.762
pi_198392970
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nja, er blijkt toch wel het 1 en ander gelekt te zijn. Heb 't niet zo gevolgd de afgelopen dagen dus van alles gemist. Ik had een beetje het idee 'als er niets uitlekt, kan er wel eens wat verrassends uit de bus komen' maar dat zal dan niet zo zijn.
Ja, zoiets heb ik ook. Tegen beter weten in zal de persco vanavond aanstaan, maar ik heb er niet heel veel geloof meer in dat er echt iets gaat veranderen.
pi_198392988
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:12 schreef Caland het volgende:
Over 2 weken komen we met een nieuwe routekaart die dan binnen 2 weken weer compleet onbruikbaar is

2 weken god
Ik vind het allemaal heel eng worden als die vaccinatiepaspoort straks noodzakelijk is om ergens te zijn.
pi_198393006
Ik kijk al maanden niet meer naar de persconferentie, nog geen seconde gemist.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:15:24 #170
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198393014
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:14 schreef Questular het volgende:
Dat lijkt me inherent aan het niet kijken inderdaad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198393020
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat lijkt me inherent aan het niet kijken inderdaad.
Inhewattus? Lastige woorden man.
pi_198393026
twitter
pi_198393033
twitter
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:16:29 #174
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198393039
quote:
Bij is het standaard boodschappen doen in de supermarkt momentje meestal
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 8 maart 2021 @ 15:16:53 #175
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198393047
Mooie KROEGEN OPEN NU cijfers weer *O*
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 maart 2021 @ 15:17:13 #176
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_198393053
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:14 schreef Vjenne12345 het volgende:

Ik vind het allemaal heel eng worden als die vaccinatiepaspoort straks noodzakelijk is om ergens te zijn.
Dat paspport is toch mede om de veiligheid van anderen te waarborgen?

Vind jij het ook vervelend als je op Schiphol door een poortje heen moet en eventueel zelfs gefouillieerd wordt?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_198393054
Mooie getallen, je ziet dat de avondklok echt nog genoodzaakt is om te blijven :)
pi_198393055
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, zoiets heb ik ook. Tegen beter weten in zal de persco vanavond aanstaan, maar ik heb er niet heel veel geloof meer in dat er echt iets gaat veranderen.
Ik kijk er niet eens meer naar. De vorige heb ik overgeslagen en die van vanavond ben ik niet van plan te kijken. De houding van Rutte, De Jonge en Grapperhaus kan ik niet meer verdragen. Vooral de recente uitspraken van Grapperhaus over het draagvlak voor de avondklok en voorrang geven aan wéér andere versoepelingen zijn me het verkeerde keelgat ingeschoten.

Het is makkelijker voor me om de rit tot vaccinatie van de hele bevolking uit te zitten als ik de politiek negeer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 08-03-2021 15:27:06 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:17:56 #179
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198393064
Goede cijfers
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_198393068
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kijk er niet eens meer naar. De vorige heb ik overgeslagen en die van vanavond ben ik niet van plan te kijken. De houding van Rutte, De Jonge en Grapperhaus kan ik niet meer verdragen. Vooral de recente uitspraken van Grapperhaus over het draagvlak voor de avondklok en voorrang geven aan wéér andere versoepelingen zijn bij me in het verkeerde keelschat geschoten.

Het is makkelijker voor me om de rit tot vaccinatie van de hele bevolking uit te zitten als ik de politiek negeer.
Ik denk dat ik dat advies ook maar eens ga volgen.
pi_198393072
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Precies op 15:16.00 gepost. @onlogisch @Muskusboktor57 vinden dit leuk.
pi_198393077
quote:
Wordt een korte dit keer, 5-10 minuutjes
pi_198393089
Die cijfers boeien me nog maar weinig. Hecht er geen waarde meer aan eigenlijk. Veel interessanter om te weten hoe het de komende maanden gaat ontwikkelen zodra er steeds meer mensen gevaccineerd zijn.
pi_198393090
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat advies ook maar eens ga volgen.
Ik kan het ook iedereen aanraden. Hoe je je ook niet ergeren aan de zaal vol hersenloze journalisten.
pi_198393091
quote:
3s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:17 schreef kasper het volgende:

[..]

Dat paspport is toch mede om de veiligheid van anderen te waarborgen?

Vind jij het ook vervelend als je op Schiphol door een poortje heen moet en eventueel zelfs gefouillieerd wordt?
Veiligheid van anderen? Kun je mij uitleggen wat je daarmee bedoeld en wat dan precies veiligheid voor jou is?
  maandag 8 maart 2021 @ 15:20:30 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198393097
quote:
14s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik kan het ook iedereen aanraden. Hoe je je ook niet ergeren aan de zaal vol hersenloze journalisten.
Wel dit topic aanzetten, 10x leuker dan de persco zelf
pi_198393098
Blijft maar stabiel dat aantal besmettingen. Dat hoeft niet rampzalig te zijn aangezien het aandeel kwetsbare mensen toch zal moeten gaan afnemen.

Vanavond laatste persco zonder echte versoepelingen. Daar geloof ik nog steeds in.
pi_198393101
quote:
Iedere 1,1 seconden krijgt iemand een prik

Dit is een schatting. Deze schatting is gemaakt met het gemiddelde van 39.606 prikken per dag tussen 8.00 en 20.00 uur in de afgelopen zeven dagen.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:21:22 #189
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198393113
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:20 schreef aartstyle het volgende:
Blijft maar stabiel dat aantal besmettingen. Dat hoeft niet rampzalig te zijn aangezien het aandeel kwetsbare mensen toch zal moeten gaan afnemen.

Vanavond laatste persco zonder echte versoepelingen. Daar geloof ik nog steeds in.
weer 2 weken langer wachten op de derde golf -O-
pi_198393114
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wel dit topic aanzetten, 10x leuker dan de persco zelf
Je afvragen wat er gezegd is als er ineens 10 posts zijn met een bepaalde negatieve reactie. :D
pi_198393115
Laatste update: 08-03-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 3924

Gemeentes met +10 besmettingen:
164 Rotterdam
159 Amsterdam
87 's-Gravenhage
63 Utrecht
54 Tilburg
49 Dordrecht
48 Almere
47 Venlo
41 Hoorn
41 Alkmaar
41 Leeuwarden
40 Amersfoort
40 Eindhoven
37 's-Hertogenbosch
37 Haarlem
35 Hoeksche Waard
35 Breda
34 Delft
34 Haarlemmermeer
34 Medemblik
33 Velsen
32 Zoetermeer
31 Den Helder
31 Apeldoorn
31 Arnhem
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
21 gemeentes met 1 besmettingen
86 gemeentes met 2-4 besmettingen
99 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:22:10 #192
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198393128
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:20 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Iedere 1,1 seconden tussen 8:00 en 20:00.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 8 maart 2021 @ 15:22:46 #193
346939 Janneke141
pi_198393136
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:17 schreef Claudia_x het volgende:
zijn me het verkeerde keelschat ingeschoten.
Ik vind dit echt een hele grappige typo :D
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:23:15 #194
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198393139
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die cijfers boeien me nog maar weinig. Hecht er geen waarde meer aan eigenlijk. Veel interessanter om te weten hoe het de komende maanden gaat ontwikkelen zodra er steeds meer mensen gevaccineerd zijn.
Dit, en ik verwacht ook echt geen mega stijging meer. Misschien wat kleine ups en downs wanneer er versoepelingen komen. Maar met de combo van de lente die gaat komen en de natuurlijke virus afname die daarbij hoort plus de vaccinaties kán het gewoon niet anders dat het steeds beter wordt :)
  maandag 8 maart 2021 @ 15:23:41 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198393145
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:21 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Je afvragen wat er gezegd is als er ineens 10 posts zijn met een bepaalde negatieve reactie. :D
Ik kijk al sinds de zomer niet meer naar die koppen van Rutte en De Jonge maar lig wel altijd dubbel hier in het live topic :D
pi_198393151
pi_198393153
pi_198393155
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:24:27 #199
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198393158
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo lang we niet weten hoe de rekenmodellen van het RIVM in elkaar zitten zeggen "de cijfers" vrij weinig. Want op basis van die rekenmodellen hebben Rutten en De Jonge het vanavond weer over "de cijfers". Cijfers die wij dus niet te zien krijgen.
pi_198393176
twitter
pi_198393180
quote:
10s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een hele grappige typo :D
Het is een verspreking van de categorie 'stoepstengel', maar dan curieuzer.
pi_198393206
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:25 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Als dit lukt wordt het alsnog een mooie zomer! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198393215
Prik events. Volle arena wedstrijd Ajax en dan vaccin bij binnenkomst inclusief een gratis biertje *O*
pi_198393225
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit, en ik verwacht ook echt geen mega stijging meer. Misschien wat kleine ups en downs wanneer er versoepelingen komen. Maar met de combo van de lente die gaat komen en de natuurlijke virus afname die daarbij hoort plus de vaccinaties kán het gewoon niet anders dat het steeds beter wordt :)
En dan zijn de ziekenhuizen begin van de zomer een stuk leger. Mogen gevaccineerden lekker op pad; en dan mogen de jongere generaties lekker genieten van de foto's O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 15:29:34 ]
pi_198393234
Prikevents. _O- Ik zou er haast m'n pumps voor uit de kast halen.
pi_198393247
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
Handig voor mensen die al maanden hebben moeten afzien qua seksleven. Eindelijk even goed doorgeprikt worden. :@
  maandag 8 maart 2021 @ 15:31:47 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198393266
quote:
2s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dan zijn de ziekenhuizen begin van de zomer een stuk leger. Mogen gevaccineerden lekker op pad; en dan mogen de jongere generaties lekker genieten van de foto's O+
Fuck De Jonge, waardeloze lamlul dat het is.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:32:23 #208
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198393275
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Handig voor mensen die al maanden hebben moeten afzien qua seksleven. Eindelijk even goed doorgeprikt worden. :@
@Predator40 :D
  maandag 8 maart 2021 @ 15:34:59 #209
445514 DonDruiper
pi_198393321

KOEKOEK :D

Vooral sept 2021 :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198393340
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
[ afbeelding ]

Top, weg met mijn studieschuld als ik 1 prikje haal.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:36:34 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198393355
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Top, weg met mijn studieschuld als ik 1 prikje haal.
Jesse Klaver wilde toch ook iedereen die 18 jaar wordt gratis 10K geven?
pi_198393356
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:37:24 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198393369
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
Wat zal de gemiddelde leeftijd daar zijn, 75 jaar?
  maandag 8 maart 2021 @ 15:38:02 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198393379
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat zal de gemiddelde leeftijd daar zijn, 75 jaar?
ik hoop wel dat die dan al geweest zijn
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 maart 2021 @ 15:39:12 #215
284411 crew  heywoodu
pi_198393400
Toevallig iemand die deze kan lezen? :P
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210223_97200781
  maandag 8 maart 2021 @ 15:39:54 #216
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198393413
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga ff voor je kijken.

quote:
Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
De Jonge: quarantaineplicht inkomende reizigers komt in maart
De quarantaineplicht voor mensen die vanuit het buitenland naar Nederland reizen, komt in maart, zegt coronaminister Hugo de Jonge dinsdagavond tijdens een persconferentie over corona.
De minister kijkt al maanden hoe hij zo'n plicht moet invoeren, iets wat volgens hem ,,razend ingewikkeld" is. De quarantaineplicht moet het huidige inreisverbod vanuit onder meer het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika gaan vervangen.

Reizigers uit alle landen moeten nu na aankomst in Nederland tien dagen binnenblijven. Wel kan men die quarantaine verkorten door zich na de vijfde dag te laten testen. Bij een negatieve testuitslag, mag men weer naar buiten. Volgens De Jonge houdt slechts een kwart van de inkomende reizigers zich goed aan die quarantaine. Daarom is een plicht nodig, zegt hij.

Eerder sprak hij ook over een quarantaineplicht die nog verder gaat dan alleen voor inkomende reizigers. Iedereen die het advies krijgt om thuis te blijven, bijvoorbeeld als iemand besmet is met corona of in contact is geweest met een besmet persoon, zou dan verplicht binnen moeten blijven. Of en wanneer deze brede quarantaineplicht er komt, is niet bekend.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 8 maart 2021 @ 15:39:57 #217
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198393416
quote:
Voor de uitvoering van de 'prikevents' zijn het ministerie en RIVM nog in gesprek met de GGD, huisartsen en ziekenhuizen. Ze moeten gaan gebeuren op grote evenementenlocaties waar duizenden mensen 1,5 meter afstand kunnen houden en er voldoende ruimte is om mensen die een prik hebben gehad een kwartier te observeren.
Hopelijk dan wel met wat dj's en een biertent.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198393420
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
[ afbeelding ]

Ze lopen een beetje achter op schema zie ik.
Zit Hugo vast achter, omdat hij het zorgvuldig wil doen. :+
pi_198393433
quote:
[ afbeelding ]

Ik word hier echt doodmoe van onderhand.. en als je dan de reacties leest onder zo'n bericht :{
  maandag 8 maart 2021 @ 15:40:32 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198393434
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:28 schreef Simmertje het volgende:
Prik events. Volle arena wedstrijd Ajax en dan vaccin bij binnenkomst inclusief een gratis biertje *O*
56.000 man in 1x.
1947-2016
pi_198393435
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Is wel al een paar weken oud

De quarantaineplicht voor mensen die vanuit het buitenland naar Nederland reizen, komt in maart, zegt coronaminister Hugo de Jonge dinsdagavond tijdens een persconferentie over corona.
De minister kijkt al maanden hoe hij zo’n plicht moet invoeren, iets wat volgens hem „razend ingewikkeld” is. De quarantaineplicht moet het huidige inreisverbod vanuit onder meer het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika gaan vervangen.

Lees ook: De versoepelingen van de coronamaatregelen op een rij

Reizigers uit alle landen moeten nu na aankomst in Nederland tien dagen binnenblijven. Wel kan men die quarantaine verkorten door zich na de vijfde dag te laten testen. Bij een negatieve testuitslag, mag men weer naar buiten. Volgens De Jonge houdt slechts een kwart van de inkomende reizigers zich goed aan die quarantaine. Daarom is een plicht nodig, zegt hij.

Eerder sprak hij ook over een quarantaineplicht die nog verder gaat dan alleen voor inkomende reizigers. Iedereen die het advies krijgt om thuis te blijven, bijvoorbeeld als iemand besmet is met corona of in contact is geweest met een besmet persoon, zou dan verplicht binnen moeten blijven. Of en wanneer deze brede quarantaineplicht er komt, is niet bekend.
Alpha kenny one
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:40:50 #222
236264 crew  capricia
pi_198393438
quote:
14s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:39 schreef Caland het volgende:

[..]

En een terras, een BBQ en een zwemmeertje.
Het is tenslotte feest. *O*
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_198393451
quote:
[ afbeelding ]

Het is altijd zo teleurstellend. Je verwacht dit:

En je krijgt dit:

pi_198393461
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:40 schreef falling_away het volgende:

[..]

De minister kijkt al maanden hoe hij zo’n plicht moet invoeren, iets wat volgens hem „razend ingewikkeld” is. De quarantaineplicht moet het huidige inreisverbod vanuit onder meer het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika gaan vervangen.

Ook echt nu pas. Wanneer het over een paar maanden eigenlijk niet meer nodig is _O-

En hoe gaan ze die verplichting handhaven dan?
pi_198393467
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:28 schreef Simmertje het volgende:
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:42:52 #226
5428 crew  miss_sly
pi_198393473
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:40 schreef capricia het volgende:

[..]

En een terras, een BBQ en een zwemmeertje.
Het is tenslotte feest. *O*
Wanneer start de kaartverkoop? *O*
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:43:35 #227
236264 crew  capricia
pi_198393486
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wanneer start de kaartverkoop? *O*
Is er geen speciale fok-GGD-locatie? Of moeten de mods dan bij de GGZ zijn? _O-
- Goethe, “Faust”
pi_198393492
Het word steeds duidelijker dat we vooral te maken hebben gehad met een testgolf (wat opzich niet verkeerd is) maar jammer dat de conclusie van het RIVM een tijd geleden was dat we te maken hadden met de derde golf. :')

Verder weer prima cijfers vandaag.
pi_198393495
quote:
Als je niet kijkt dan mis je toch alles?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 maart 2021 @ 15:44:21 #230
284411 crew  heywoodu
pi_198393497
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:40 schreef falling_away het volgende:

[..]

Paar weken oud is niet erg, ik wilde weten wat hij precies had gezegd over die quarantaineplicht en het - als dat er eindelijk is - mogelijke opheffen van bepaalde reisverboden (ivm vriendin uit Brazilië).

'In maart' klinkt hoopvol, maar 'ze zijn er al maanden mee bezig' wat minder :') Dat ze eens opschieten met die plicht.

In elk geval bedankt, @deedeetee ook ^O^
  maandag 8 maart 2021 @ 15:44:38 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198393500
quote:
14s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik neem sowieso een biertje voor mijn vaccinatie, lekker ontspannen.
pi_198393506
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:44 schreef Anton91 het volgende:
Het word steeds duidelijker dat we vooral te maken hebben gehad met een testgolf (wat opzich niet verkeerd is) maar jammer dat de conclusie van het RIVM een tijd geleden was dat we te maken hadden met de derde golf. :')

Martijn Broekman zei dit 7-10 dagen geleden ook al inderdaad.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:44:57 #233
236264 crew  capricia
pi_198393507
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze lopen een beetje achter op schema zie ik.
Zit Hugo vast achter, omdat hij het zorgvuldig wil doen. :+
Beter dan een beetje symbolisch.. :+
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:45:10 #234
5428 crew  miss_sly
pi_198393515
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Is er geen speciale fok-GGD-locatie? Of moeten de mods dan bij de GGZ zijn? _O-
Winactie op FOK!
Even PR laten regelen *O*
  maandag 8 maart 2021 @ 15:45:31 #235
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198393519
quote:
2s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ook echt nu pas. Wanneer het over een paar maanden eigenlijk niet meer nodig is _O-

toch houden ze op Schiphol al mensen vast vanwege corona, min of meer huisarrest in een hotel maar toch
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 maart 2021 @ 15:45:58 #236
284411 crew  heywoodu
pi_198393525
quote:

[..]

Ook echt nu pas. Wanneer het over een paar maanden eigenlijk niet meer nodig is _O- '

Maar het probleem ligt niet hoe de situatie hier is, maar hoe het in de landen is waar die verboden nu voor gelden. In Brazilië bijvoorbeeld is het over 'een paar maanden' echt nog bij lange na niet goed.

quote:
Gewoon een adres opgeven en dan controleren of iemand daar is.
pi_198393533
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En FOK! virologen zeiden dit wel al wat langer, maar toen werd het ook niet serieus genomen.
pi_198393561
Minder besmettingen deze week dan vorige week, mooi. Nu ga ik nog even opzoeken of er vorige week of deze week meer testen waren.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:48:09 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198393566
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar het probleem ligt niet hoe de situatie hier is, maar hoe het in de landen is waar die verboden nu voor gelden. In Brazilië bijvoorbeeld is het over 'een paar maanden' echt nog bij lange na niet goed.
[..]

Gewoon een adres opgeven en dan controleren of iemand daar is.
ik heb m'n voornemen om naar de GP van Sao Paulo te gaan ook maar naar 22 verschoven
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:48:15 #240
236264 crew  capricia
pi_198393568
twitter

Geen obese oude man. Maar toch...
- Goethe, “Faust”
pi_198393570
quote:

[..]

BroekmanGod. Uitstekende Tweets heeft die man.
pi_198393577
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En FOK! virologen zeiden dit wel al wat langer, maar toen werd het ook niet serieus genomen.
Dat is ook wel waar ja. :7

@Mammietje FOK OMT
pi_198393585
quote:
Je moet je bij inkomst of een positieve test registreren. Die lijst wordt vervolgens at random nagebeld. Neem je niet op, dan wordt de burgemeester gebeld (niet letterlijk natuurlijk) en komt er handhaving langs, mogelijk eerst met een waarschuwing. Totaal onhaalbaar natuurlijk in de praktijk, maar men zal het wel doen om het afschrikwekkend effect. Als dit überhaupt wettelijk al mogelijk is, maar niets verbaast me meer.
pi_198393588
quote:

[..]

Het FOK!OMT was ook al tot conclusie gekomen dat het R getal of de mate waarin de Britse variant al verspreid zou zijn niet kon kloppen gezien de ontwikkelingen van de cijfers.
pi_198393590
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

BroekmanGod. Uitstekende Tweets heeft die man.
Absoluut, zeer objectief en echt duidelijk in zijn verhaal.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:49:13 #246
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198393592
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:44 schreef Anton91 het volgende:

Inspelen op de angsten en concentreren op de besmettingsgetallen.

Hebben we hier al een tijdje door.
1947-2016
pi_198393606
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
Minder besmettingen deze week dan vorige week, mooi. Nu ga ik nog even opzoeken of er vorige week of deze week meer testen waren.
161 meer dan vorige week maandag..
pi_198393612
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Paar weken oud is niet erg, ik wilde weten wat hij precies had gezegd over die quarantaineplicht en het - als dat er eindelijk is - mogelijke opheffen van bepaalde reisverboden (ivm vriendin uit Brazilië).

'In maart' klinkt hoopvol, maar 'ze zijn er al maanden mee bezig' wat minder :') Dat ze eens opschieten met die plicht.

In elk geval bedankt, @:deedeetee ook ^O^
Kan ze niet naar een ander Europees land vliegen en dan door naar Nederland? Of zit alles op slot voor Brazilianen nu?

Heb zelf vorig jaar een Braziliaanse dame leren kennen, gelukkig wel in Portugal. Die wil van de zomer deze kant op komen. Maar dat is niet echt in het kader van relatiehereniging of zo. Iets simpeler:

Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 maart 2021 @ 15:50:11 #249
284411 crew  heywoodu
pi_198393613
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb m'n voornemen om naar de GP van Sao Paulo te gaan ook maar naar 22 verschoven
Er zijn inderdaad strakkere plannen te bedenken dan daar dit jaar naartoe gaan :D ;(

Ik heb Brazilië nog wel als mogelijkheid dit jaar, maar alleen als ik m'n vriendin anders echt een jaar niet ga zien ofzo als ze hier dan nog niet naartoe mag.
pi_198393623

Verpleeghuizen ^O^

Dit moet antivaxxers toch ook aan het denken zetten?
pi_198393628
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

161 meer dan vorige week maandag..
Correct.
pi_198393632
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:48 schreef nostra het volgende:

[..]

Je moet je bij inkomst of een positieve test registreren. Die lijst wordt vervolgens at random nagebeld. Neem je niet op, dan wordt de burgemeester gebeld (niet letterlijk natuurlijk) en komt er handhaving langs, mogelijk eerst met een waarschuwing. Totaal onhaalbaar natuurlijk in de praktijk, maar men zal het wel doen om het afschrikwekkend effect. Als dit überhaupt wettelijk al mogelijk is, maar niets verbaast me meer.
Ze hebben nu al niet genoeg manschappen voor handhaving, lijkt me heel sterk dat het dan opeens wel kan. Massaal al helemaal niet, dus de meeste mensen zullen er gewoon schijt aan blijven hebben als ze zich toch al niet hielden aan het advies. Even telefoontje afwachten en daarna lekker je ding doen. Alweer een veel kleinere kans dat ze twee keer bellen. Of je geeft een mobiel nummer op.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:51:48 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198393637
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Correct.
Hoeveel meer getest?
1947-2016
pi_198393660
Alof corona niet bestaat, maar wel met bubbels, testen, een app met regels, en om 7 uur naar huis. Jeuj, wat "gewoon".

https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210307_14555307
  maandag 8 maart 2021 @ 15:53:40 #255
3778 popje
pi_198393668
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ga ff voor je kijken.
[..]

Is dit niet een oud artikel?
pi_198393674
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze hebben nu al niet genoeg manschappen voor handhaving, lijkt me heel sterk dat het dan opeens wel kan. Massaal al helemaal niet, dus de meeste mensen zullen er gewoon schijt aan blijven hebben als ze zich toch al niet hielden aan het advies. Even telefoontje afwachten en daarna lekker je ding doen. Alweer een veel kleinere kans dat ze twee keer bellen. Of je geeft een mobiel nummer op.
Natuurlijk kunnen ze dat niet. En als ze het al kunnen, waarom zou je in godsnaam je spaarzame resources daarop in wíllen zetten. Maar het papieren plannetje zal ongetwijfeld goed resoneren in het repressieve hoofdje van Ferd.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:53:57 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198393675
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad strakkere plannen te bedenken dan daar dit jaar naartoe gaan :D ;(

Ik heb Brazilië nog wel als mogelijkheid dit jaar, maar alleen als ik m'n vriendin anders echt een jaar niet ga zien ofzo als ze hier dan nog niet naartoe mag.
ik verwacht daar nog wel dramatische cijfers de komende maanden met "winter" op komst
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 maart 2021 @ 15:55:04 #258
284411 crew  heywoodu
pi_198393696
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik verwacht daar nog wel dramatische cijfers de komende maanden met "winter" op komst
En mensen die volle bak klagen over dat ze niks meer kunnen en mogen terwijl ze vrijwel letterlijk alles doen wat ze altijd al deden met iedereen tegelijk.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:55:57 #259
14505 OProg
A Life in Music
pi_198393707
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Verpleeghuizen ^O^

Als ik een beetje hun 'argumentatie' lees heb ik daar niet echt veel verwachtingen van. :{

Overigens wil dit ook zeggen dat we dan vrij snel in de groepen daaronder resultaat moeten gaan zien en dat dit dus ook terug moet komen in opname in de kliniek en op de IC. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198393721
quote:
9s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Alof corona niet bestaat, maar wel met bubbels, testen, een app met regels, en om 7 uur naar huis. Jeuj, wat "gewoon".

https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210307_14555307
Ze had zelf ook een pilletje van de buurman gekregen zeker, wat een overdreven enthousiasme voor een veredelde kinderverjaardag.
pi_198393726
quote:
14s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:55 schreef OProg het volgende:

[..]

Als ik een beetje hun 'argumentatie' lees heb ik daar niet echt veel verwachtingen van. :{

Overigens wil dit ook zeggen dat we dan vrij snel in de groepen daaronder resultaat moeten gaan zien en dat dit dus ook terug moet komen in opname in de kliniek en op de IC. :)
Ik hoop dat de situatie er mid april/eind april al heel anders uit ziet. Mei helemaal. En dan gewoon lekker samenleving openen voor iedereen; tegen die tijd zijn de ouderen wel gevaccineerd en zullen de ziekenhuizen ook een stuk leger zijn.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:58:38 #262
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198393738
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Verpleeghuizen ^O^

Zoiets heet toch een oxymoron?
pi_198393739
quote:
14s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:55 schreef OProg het volgende:

[..]

Hier zie je dat ook al enigszins gebeuren. Het is nu wachten op effect bij de 50ers en 60ers..

Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:58:49 #264
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198393742
Hebben ze wel nagedacht over de privacy van verwerking van medische gegevens als je bijvoorbeeld bij evenementen moet laten zien dat je gevaccineerd bent of negatieve test.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 8 maart 2021 @ 16:00:05 #265
14505 OProg
A Life in Music
pi_198393754
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik hoop dat de situatie er mid april/eind april al heel anders uit ziet. Mei helemaal. En dan gewoon lekker samenleving openen voor iedereen; tegen die tijd zijn de ouderen wel gevaccineerd en zullen de ziekenhuizen ook een stuk leger zijn.
Op een gegeven moment is het ook gewoon een risicoafweging voor een hele grote groep. En dan is er altijd een risico. En ik hoop maar dat we dat als samenleving dan op normale wijze in kunnen schatten in plaats van alles te denken te kunnen controleren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 8 maart 2021 @ 16:00:33 #266
14505 OProg
A Life in Music
pi_198393762
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hier zie je dat ook al enigszins gebeuren. Het is nu wachten op effect bij de 50ers en 60ers..

[ afbeelding ]
Thanks! :) Mooi om, te zien.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:02:14 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198393782
Aantal gezette prikken: 1.620.090

Aantal geplande prikken week 10: 283.600.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:02:36 #268
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198393791
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hebben ze wel nagedacht over de privacy van verwerking van medische gegevens als je bijvoorbeeld bij evenementen moet laten zien dat je gevaccineerd bent of negatieve test.
Nee, ik zou ze even een mailtje sturen ;)

Maar daar kijken ze wel naar, voor de SER was de voorwaarde ook vooral tijdelijk en privacy veilig
pi_198393797
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aantal gezette prikken: 1.620.090

Aantal geplande prikken week 10: 283.600.
Volgens mij zitten we nu in die korte periode van minder leveringen..
  maandag 8 maart 2021 @ 16:03:55 #270
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198393813
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volgens mij zitten we nu in die korte periode van minder leveringen..
Eigenlijk zat Hugo er nu ook niet zover naast met zijn 2 miljoen voor half maart.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:03:58 #271
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_198393814
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Nutteloos om met een dag eerder te vergelijken, zeker als dat zondag is.
pi_198393830
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Eigenlijk zat Hugo er nu ook niet zover naast met zijn 2 miljoen voor half maart.
En daarbij, als je kijkt naar landen om ons heen is die hele heisa van 'waarom starten we zo laat?!!!1' echt compleet overtrokken geweest.
pi_198393850
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En daarbij, als je kijkt naar landen om ons heen is die hele heisa van 'waarom starten we zo laat?!!!1' echt compleet overtrokken geweest.
Dat werd ook al gezegd door velen..
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198393854
quote:

[..]

Een beetje wel, maar toch was het niet sjiek. Zeker niet omdat het ook de tijd gaf aan Gommers en Kuipers om voor te sorteren voor zorgpersoneel.
pi_198393858
quote:

[..]

Onzin.
pi_198393870
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat is 1 van de voorwaarden van de ser
pi_198393873
quote:

[..]

Denk dat die heisa helemaal niet overtrokken is geweest en dat Hugo er wel van geleerd heeft. Maar hou zou wat sneller moeten accepteren als iets niet goed gaat en beterschap beloven. Dan had hij al die negativiteit in iets positiefs kunnen omzetten. Nu heb ik het idee dat dat volledig ondersneeuwt omdat hij vol bleef houden dat het echt niet zo erg was en dat we er zo bovenop zouden komen etc.
pi_198393886
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Onzin.
Verklaar je nader beste Scrummie.
pi_198393888
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Onzin.
Dat was het zeker...
  maandag 8 maart 2021 @ 16:09:03 #280
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198393891
quote:

[..]

Goh! :o

Ik heb toen continue lopen roepen dat het wel mee zou vallen op de langere termijn, maar dat werd niet echt geloofd meende ik. Nu nog lopen er zat rond die denken dat we pas in 2023 klaar zijn als we maar 200 duizend prikken per week zetten, dat we nog opschalen naar 1-2 miljoen per week is dan ineens ongeloofwaardig ;)
  maandag 8 maart 2021 @ 16:09:33 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198393898
quote:

[..]

Werkelijke onzin wat je hier uitkraamt.

Als je namelijk 6 weken eerder had gestart, had je met het gemiddelde sterfte cijfer van 0,15% 570 doden kunnen voorkomen bij de eerste levering van 400.000 vaccins en beschermingsgraad van 95%.

DAT is de schade van hugo's 'zorgvuldigheid'. Dood door schuld.
1947-2016
pi_198393921
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je namelijk 6 weken eerder had gestart, had je met het gemiddelde sterfte cijfer van 0,15% 570 doden kunnen voorkomen bij de eerste levering van 400.000 vaccins en beschermingsgraad van 95%.

En dan was je nu door je vaccins heen geweest en waren die doden misschien nu wel niet te voorkomen geweest. Rot toch op met je doemscenario's elke keer.
pi_198393922
quote:

[..]

Dan ga je er overigens wel van uit dat al die 400.000 anders corona hadden gekregen. En dat lijkt me onwaarschijnlijk.
I'll give you something to do
  maandag 8 maart 2021 @ 16:11:58 #284
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198393929
quote:

[..]

Nee, het waren er anders meer geweest.

Er was dan langer vastgehouden aan een te grote voorraad, zoals toen het plan was, waardoor per saldo minder mensen gevaccineerd waren geweest. Nu zijn ze de voorraad gaan wegprikken.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:12:55 #285
78780 deedeetee
pi_198393942
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:11 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nee, het waren er anders meer geweest.

Er was dan langer vastgehouden aan een te grote voorraad, zoals toen het plan was, waardoor per saldo minder mensen gevaccineerd waren geweest. Nu zijn ze de voorraad gaan wegprikken.
Ze prikken helemaal de voorraad niet weg hoor.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:13:05 #286
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198393945
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 07:50 schreef archito het volgende:

[..]

Wat hebben wij daar als leken aan? De EMA heeft het toch beoordeeld.
De EMA heeft de werking gedurende de testperiode beoordeeld op grond van rapportage en niet de samenstelling noch hoe het zich op termijn gedraagt. Wanneer de exacte specificatie bekend is (gemaakt), kun je die ook toetsen.

Ik voel mij wat minder een "leek" en zou willen weten weten wat de exacte formule is van een medisch product dat op grond van "testuitkomsten" generiek wordt toegediend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198393962
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Verklaar je nader beste Scrummie.
We zijn te laat begonnen wegens fouten in het 'wedden op 1 paard' verhaal. Toegegeven ook door De Jonge.

Daarom is het onzin om te stellen dat al die heisa voor niets was. Bovendien hadden we dan misschien al een week of 2 eerder effect in verpleeghuizen gehad bij wijze van, wat weer positief was geweest voor het aantal sterfgevallen en eventuele IC/ziekenhuisopnames (al zal dat niet veel zijn).
pi_198393966
quote:

[..]

Dood door schuld _O- _O- _O- _O-
Het wordt met de dag gekker hier.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:15:24 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198393981
quote:
AstraZeneca leverde nog geen 10 procent van beloofde vaccins aan EU

Farmaceut AstraZeneca heeft tot nu toe nog geen 10 procent van het aantal aan de Europese Unie beloofde coronavaccins geleverd, zegt voorzitter van de Europese Commissie (EC), Ursula von der Leyen, maandag.

Volgens ingewijden zou de Commissie aanvankelijk hebben gerekend op maximaal 120 miljoen doses van AstraZeneca tussen december en eind maart.

De Brits-Zweedse vaccinmaker zegt in de EU met productieproblemen te kampen. "Maar we hadden al voor de goedkeuring door het Europese geneesmiddelenbureau (EMA) vastgelegd dat ze een voorraad zouden aanleggen", zegt Von der Leyen.

In een interview met internationale media, waaronder persbureau ANP, zei Von der Leyen dat de EU de uitvoer van vaccins blijft blokkeren zolang de farmaceut niet voldoende levert. "AstraZeneca moet zijn inspanningen verhogen. Anders kunnen we export niet toestaan."

Vanuit de EU zijn volgens haar tot nu toe al naar meer dan dertig landen buiten Europa vaccins uitgevoerd. "Dat is vooral dankzij Pfizer/BioNTech. Dat houdt zich wel aan de contracten", aldus Von der Leyen.
Uitvoer van kwart miljoen vaccins naar Australië tegengehouden

Voor Italië was de maat vorige week vol toen bleek dat het land minder dan 10 procent van het Brits-Zweedse bedrijf zou krijgen in het eerste kwartaal dan voorzien. De regering blokkeerde daarom de uitvoer van een partij van 250.000 coronavaccins van AstraZeneca, bestemd voor Australië.

Het was voor het eerst dat naar dit wapen werd gegrepen. "Ik heb de beslissing van premier Draghi direct gesteund", aldus Von der Leyen, die aangeeft dat dit zo nodig ook niet voor het laatst zal zijn. Ook in Nederland is tot nog toe nog niet een tiende geleverd van wat was beloofd.

Ondertussen heeft AstraZeneca toegezegd voor het tweede kwartaal ook vaccins in de EU te zullen aanleveren die buiten Europa worden geproduceerd.

In totaal hebben Pfizer, AstraZeneca en Moderna, de drie bedrijven waarvan het coronavaccin momenteel door de EU wordt gebruikt, nu zeker 56,8 miljoen doses aan de EU geleverd.
Flopshow van AZ....
pi_198394006
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

We zijn te laat begonnen wegens fouten in het 'wedden op 1 paard' verhaal. Toegegeven ook door De Jonge.

Daarom is het onzin om te stellen dat al die heisa voor niets was. Bovendien hadden we dan misschien al een week of 2 eerder effect in verpleeghuizen gehad bij wijze van, wat weer positief was geweest voor het aantal sterfgevallen en eventuele IC/ziekenhuisopnames (al zal dat niet veel zijn).
Ik vind dat laatste dus echt verwaarloosbaar. Natuurlijk is er best wat mis gegaan qua planning, timing en toewijzing etc, maar het is niet zo dat we het zo veel slechter/minder goed doen dan de rest van Europa. Zijn daardoor mensen wellicht onnodig gestorven? Ja, dat lijkt me wel. Maar dat lijkt me bijna niet te voorkomen.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:17:15 #291
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198394023
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:15 schreef Momo het volgende:

[..]

Flopshow van AZ....
AZ heeft een groot probleem.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 maart 2021 @ 16:18:29 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198394060
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:17 schreef Caland het volgende:

[..]

ik hoop dat AZ degradeert
  maandag 8 maart 2021 @ 16:18:51 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198394069
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:17 schreef Caland het volgende:

[..]

pi_198394092
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is ook wel waar ja. :7

@:mammietje FOK OMT
Ja, sorry, Lenny. -O-
Ik word zelden serieus genomen. :P ;)
@chratnox ook niet. :N
  maandag 8 maart 2021 @ 16:27:04 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198394234
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze prikken helemaal de voorraad niet weg hoor.
Het doel was om het 2e vaccin op voorraad te houden, dat zou betekenen dat er nog 800.000 extra vaccins in voorraad moesten liggen.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:30:21 #296
78780 deedeetee
pi_198394294
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:27 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het doel was om het 2e vaccin op voorraad te houden, dat zou betekenen dat er nog 800.000 extra vaccins in voorraad moesten liggen.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Ik zie toch een flink verschil tussen de verwachte levering en verwacht aantal gezette prikken hoor. Kijk zelf maar.
pi_198394305
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:15 schreef Momo het volgende:

[..]

Flopshow van AZ....
AZ is toch de slechtste, dus niet zo erg.
pi_198394329
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:30 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

AZ is toch de slechtste, dus niet zo erg.
Hoezo, ze staan derde?
  maandag 8 maart 2021 @ 16:32:20 #299
445514 DonDruiper
pi_198394331
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik word zelden serieus genomen. :P ;)

Ik wil je best een keer serieus nemen hoor.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 8 maart 2021 @ 16:33:09 #300
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_198394348
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik hoop dat AZ degradeert
Ik hoop dat het dak van hun stadion instort.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')