SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Rutte had zich een keer versproken. Er werd een vraag gesteld en hij liet vallen dat hij al op de hoogte was gebracht dat die vraag gesteld zou worden. Geen gekke aanname dus dat er wat screening plaats vind. Geen feit natuurlijk; het kan natuurlijk ook dat ze enkel de vragen te zien krijgen zodat ze zich kunnen voorbereiden. Dat ze een mooi langdradig antwoord klaar hebben liggen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar iedereen is bang zn plekje kwijt te raken.
Goh.. het is net de politiek eigenlijk.
ik laat me sowieso prikken, met of zonder paspoortquote:Op maandag 8 maart 2021 14:02 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo'n goed idee, mensen laten zich er braaf zonder zeiken door prikken <3
Het gaat nog niet eens om een digitale registratie, maar vooral om het nut in (dagelijks) gebruik.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:01 schreef Questular het volgende:
Ik vind het lastig zo een vaccinatiepaspoort. Persoonlijk vind ik het te ver gaan, maar als ik het niet doe dan boor ik mijn zoontje leuke vakanties door z'n neus en dat is het laatste wat ik wil.
Dat is ook het punt. Er is een soort van semi-verplichting die eraan verbonden is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:01 schreef Questular het volgende:
Ik vind het lastig zo een vaccinatiepaspoort. Persoonlijk vind ik het te ver gaan, maar als ik het niet doe dan boor ik mijn zoontje leuke vakanties door z'n neus en dat is het laatste wat ik wil.
Precies, maar ik garandeer je dat het omhoog gaat dat % als het verplicht wordt voor de all-in beach vakantie!quote:Op maandag 8 maart 2021 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik laat me sowieso prikken, met of zonder paspoort
Ik ook, met of zonder paspoort. Ik zal wel blijven zeiken en bitchen over de introductie van een paspoort, al is 't alleen maar omdat ik het geen fijn gevoel vind dat dat in één of andere Europese hobby-database zit waar overheidsmedewerkers van landen die iets minder streng omgaan met HIPAA e.d. in grasuinen. Landen waar je een boete eenvoudig kunt afkopen met wat contant geld enzo.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zoals ik eerder heb gesteld: voordat iedereen aan de beurt is geweest is het oneerlijk, daarna is het onnodig en in allebei de gevallen is het onethisch.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat nog niet eens om een digitale registratie, maar vooral om het nut in (dagelijks) gebruik.
Als straks in de EU de ziekenhuizen leeg zijn en amper nog iemand last krijgt van corona door alle vaccinaties dan is zo'n bewijs wat je overal zou moeten laten zien totaal overbodig geworden.
We vragen ook niet om een bewijs van inenting tegen mazelen voor we naar een kroeg mogen.
Ik ook, ik vind zo een paspoort alleen redelijk overbodig. Heel misschien als tussenoplossing tijdens het vaccinatieproces maar als je klaar bent met vaccineren is het overbodig.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lol, het is geen 1990 meer he.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, met of zonder paspoort. Ik zal wel blijven zeiken en bitchen over de introductie van een paspoort, al is 't alleen maar omdat ik het geen fijn gevoel vind dat dat in één of andere Europese hobby-database zit waar overheidsmedewerkers van landen die iets minder streng omgaan met HIPAA e.d. in grasuinen. Landen waar je een boete eenvoudig kunt afkopen met wat contant geld enzo.
Het is onnodig tot de volgende pandemie die er binnen een jaar of 20-30 vast wel gaat komen tenzij we op globale schaal radicaal anders omgaan met (voornamelijk wilde) dieren.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder heb gesteld: voordat iedereen aan de beurt is geweest is het oneerlijk, daarna is het onnodig en in allebei de gevallen is het onethisch.
zeker, ik vrees dat je zonder geen vliegtuig meer in komtquote:Op maandag 8 maart 2021 14:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies, maar ik garandeer je dat het omhoog gaat dat % als het verplicht wordt voor de all-in beach vakantie!
Daar zijn ze toch al volledig op hol geslagen sinds 9/11 met al hun veiligheidsmaatregelen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker, ik vrees dat je zonder geen vliegtuig meer in komt
... dan heeft het toch nog steeds geen nut?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is onnodig tot de volgende pandemie, die er binnen een jaar of 20-30 vast wel gaat komen tenzij we op globale schaal radicaal anders omgaan met (voornamelijk wilde) dieren.
ik heb wel eens eerder inentingsbewijzen moeten laten zien op reis, dus ik zie het verschil niet zoquote:Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, met of zonder paspoort. Ik zal wel blijven zeiken en bitchen over de introductie van een paspoort, al is 't alleen maar omdat ik het geen fijn gevoel vind dat dat in één of andere Europese hobby-database zit waar overheidsmedewerkers van landen die iets minder streng omgaan met HIPAA e.d. in grasuinen. Landen waar je een boete eenvoudig kunt afkopen met wat contant geld enzo.
Testbewijzen ja, en vaccinatiepaspoorten?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:10 schreef eragon2890 het volgende:
Iemand vroeg of testbewijzen voor toegang etc tijdelijk zouden zijn.
Ja, dat is het plan. De SER hamert daar nu ook al op, en niemand stelt ook voor voor eeuwig, het is gewoon tot de pandemie over is/ iedereen gevaccineerd. Daarom is het ook bovenop de 1,5m en andere onmenselijke vrijheidsbeperkingen.
Maar prima als het de situatie iets draagbaarder maakt tot iedereen geprikt is natuurlijk.
hoop* tot genoeg mensen het genomen hebben natuurlijk, zie m'n laatste comment.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker, ik vrees dat je zonder geen vliegtuig meer in komt
Op reis is wat mij betreft wel iets anders dan om naar een museum, restaurant, school of evenement te kunnen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb wel eens eerder inentingsbewijzen moeten laten zien op reis, dus ik zie het verschil niet zo
Ja kan zelf toch ook wel bedenken dat er gegarandeerd een uitzondering komt via doktersverklaring (huisarts) voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Testbewijzen ja, en vaccinatiepaspoorten?
Je laatste zin is precies het probleem dat ik heb. Het is helemaal niet prima, er zijn wat fundamentele problemen mee.
Hoe gaan ze bijvoorbeeld om met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Moeten die iedere paar dagen negatieve tests hebben? Wie gaat het betalen? Wie levert het bewijs?
Wat als je met een negatieve test toch uit BCO naar voren komt, ben je dan aansprakelijk? Indien ja, is degene die je getest heeft dan aansprakelijk?
Dit is niet iets wat je zomaar in moet voeren, hier moet je (ethisch en praktisch) heel goed over nadenken.
En hoe ga je om met het uitgangspunt dat derden helemaal geen toegang mogen eisen tot jouw medische informatie?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Testbewijzen ja, en vaccinatiepaspoorten?
Je laatste zin is precies het probleem dat ik heb. Het is helemaal niet prima, er zijn wat fundamentele problemen mee.
Hoe gaan ze bijvoorbeeld om met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Moeten die iedere paar dagen negatieve tests hebben? Wie gaat het betalen? Wie levert het bewijs?
Wat als je met een negatieve test toch uit BCO naar voren komt, ben je dan aansprakelijk? Indien ja, is degene die je getest heeft dan aansprakelijk?
Dit is niet iets wat je zomaar in moet voeren, hier moet je (ethisch en praktisch) heel goed over nadenken. Al helemaal niet omdat er heel veel mensen zijn die op dit moment de kans nog niet gehad hebben om gevaccineerd te worden.
Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A (al is dat een twijfelgeval), buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb wel eens eerder inentingsbewijzen moeten laten zien op reis, dus ik zie het verschil niet zo
hangt ook een beetje van de ontwikkeling van het virus af en hoe lang de immuniteit is na een vaccinatiequote:Op maandag 8 maart 2021 14:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
hoop* tot genoeg mensen het genomen hebben natuurlijk, zie m'n laatste comment.
En met al die andere dingen mag je nog wel naar binnen bij de meeste landen. Nu bestaat er de kans dat je zelfs niet uit eten mag of naar Belgie mag zonder zo'n bewijs.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A, buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
Lastig. Want laat je terrassen dicht als 30% van je bevolking wel kan. Is dat ethisch richting de terraseigenaars?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder heb gesteld: voordat iedereen aan de beurt is geweest is het oneerlijk, daarna is het onnodig en in allebei de gevallen is het onethisch.
Exact. En de afweging om wel of geen vaccinatie te nemen is voor mij persoonlijk vooral gericht op de vraag wat de gevolgen zijn als ik het niet doe. Ik acht die gevolgen van Corona uitermate klein (ik heb het gehad zonder 1 klacht). Ik heb echter liever geen buiktyfus. Corona geen vaccin, buiktyfus wel.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En met al die andere dingen mag je nog wel naar binnen bij de meeste landen. Nu bestaat er de kans dat je zelfs niet uit eten mag of naar Belgie mag zonder zo'n bewijs.
Verkeerd uitgangspunt. Als die 30%, die ongeveer de populatie kwetsbaren in NL schijnt te omvatten, naar het terras kan omdat ze geen risico meer lopen, dan kunnen degenen die dat risico sowieso al niet liepen dus ook.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Lastig. Want laat je terrassen dicht als 30% van je bevolking wel kan. Is dat ethisch richting de terraseigenaars?
Tja, als je in Australië een appel meeneemt krijg je ook een preek alsof je eigenhandig de nationale fruitsector om zeep zou helpen. Zo raar is het niet als er bij grenscontroles naar wordt gekeken.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A, buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
Er is sowieso geen reden om de terrassen dicht te laten als het mooi weer is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Lastig. Want laat je terrassen dicht als 30% van je bevolking wel kan. Is dat ethisch richting de terraseigenaars?
Je hoeft het in de tussentijd ook niet actief te gebruiken. Maar het helpt wel degelijk als je als overheid/samenleving al tot op zekere hoogte de ervaring en (wettelijke) infrastructuur ergens in de spreekwoordelijke kast hebt staan. Zuid-Korea heeft om die reden de coronapandemie met, zeker in verhouding tot Westerse landen, weinig beperkende maatregelen kunnen doorstaan. Ze hebben kunnen voortbouwen op de ervaringen die ze in een uitbraak van MERS in 2015 hebben doorstaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
... dan heeft het toch nog steeds geen nut?
Ik neem aan dat ook jij in die 20-30 jaar graag gewoon normaal, sociaal, open, vrij, gezellig, zonder 1,5m en mondkapjes etc wilt leven?? Gewoon zonder beperkingen, normaal, als sociale gezellige mensen?
Ik weet dat we daar het nu niet over hebben specifiek, maar dat kan dan dus ook prima zonder paspoort etc.
Als er over 2-3 decennia ooit weer een pandemie komt, kunnen we toch gewoon opnieuw tijdelijk voor 1-2 jaar al die vreselijke, maar helaas tijdelijk noodzakelijke maatregelen/beperkingen weer invoeren?
Dat heeft toch exact 0,0 te maken met het niet verplicht stellen NA deze pandemie?
Zeker daar vaccins niet van te voren klaarliggen... coronatest of vaccin gaat niet helpen tegen een eventuele volgende pandemie heh!?
Sterker nog, als dat dan iets is wat door muggen wordt verspreid ofzo, helpt afstand houden en sociale contacten beperken ook niet, dat is ook helemaal geen garantie van tevoren! -_- (of via bloed zoals hiv...)
Waarom zou het vaccinatiepaspoort tijdelijk zijn? Je gelooft toch niet zelf ook dat dat weg gaat?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:16 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja kan zelf toch ook wel bedenken dat er gegarandeerd een uitzondering komt via doktersverklaring (huisarts) voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden?
En wat bedoel je in godsnaam met die aansprakelijkheid? Ik mis hem even? Niet als de test goed was uitgevoerd lijkt me??
Het is zowieso maar tot iedereen is gevaccineerd en de crisis weg is he, we hebben het over een half jaar ofzo man...
Mag de eigenaar wel werker zonder vaccin?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
het gaat in dit geval alleen niet alleen om jezelfquote:Op maandag 8 maart 2021 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A (al is dat een twijfelgeval), buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
Wel raar als je continu hoort dat ze nooit hun fouten willen toegevenquote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef trein2000 het volgende:
Draaikont Kuipers heeft nu gezegd dat de voorspellingen rondom de Britse variant niet uitgekomen zijn...
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Laten we eens stoppen met de dooddoener van de terrassen. Volgens de gezondheidsraad mochten scholen ook alleen open voor mensen met een negatieve test of vaccinatie. Die negatieve test kost ~50 euro per keer, moet je dus 2x per week doen. Naar school gaan wordt voor kinderen dan dus ~400 euro per maand duurder.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf gewoon heel moeilijk. Versoepel in de lente gewoon voor iedereen in stapjes; helemaal als alle ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn. Dan zouden de ziekenhuizen het weer aan moeten kunnen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Exact. En de afweging om wel of geen vaccinatie te nemen is voor mij persoonlijk vooral gericht op de vraag wat de gevolgen zijn als ik het niet doe. Ik acht die gevolgen van Corona uitermate klein (ik heb het gehad zonder 1 klacht). Ik heb echter liever geen buiktyfus. Corona geen vaccin, buiktyfus wel.
Risicogroep was ca. 6 miljoen =~ 30%. Als de risicogroep is ingeënt kan alles toch weer gewoon open? Dat is etisch.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
lijkt me ookquote:Op maandag 8 maart 2021 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Risicogroep was ca. 6 miljoen =~ 30%. Als de risicogroep is ingeënt kan alles toch weer gewoon open? Dat is etisch.
e [quote]quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Vreselijk off topic:quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja, als je in Australië een appel meeneemt krijg je ook een preek alsof je eigenhandig de nationale fruitsector om zeep zou helpen. Zo raar is het niet als er bij grenscontroles naar wordt gekeken.
Hoe meer regeltjes je bedenkt, hoe verder je erin verstrikt raakt.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf gewoon heel moeilijk. Versoepel in de lente gewoon voor iedereen in stapjes; helemaal als alle ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn. Dan zouden de ziekenhuizen het weer aan moeten kunnen.
Sta ook gewoon normaal vakantie verkeer toe; net als vorig jaar. Toen kon het ook. Meeste landen zelfs zonder test. En nu heb je talloze gevaccineerden en dan is zo'n bewijs opeens noodzaak. Niet te rijmen.
Dit komt echt over als ''do not waste a good crisis''.
quote:Relatief oude bevolking
De Italiaanse bevolking is een relatief oude bevolking en zoals bekend vallen vooral in die groep de meeste sterfgevallen door Covid.
Maar die zijn niet uitgekomen vanwege de correct getroffen maatregelen, inclusief die avondklok.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef trein2000 het volgende:
Draaikont Kuipers heeft nu gezegd dat de voorspellingen rondom de Britse variant niet uitgekomen zijn...
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Denken ze blijkbaar anders over nu. Lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen nu.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Risicogroep was ca. 6 miljoen =~ 30%. Als de risicogroep is ingeënt kan alles toch weer gewoon open? Dat is etisch.
ik vind dat toch wel aardig te rijmen hoorquote:Op maandag 8 maart 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sta ook gewoon normaal vakantie verkeer toe; net als vorig jaar. Toen kon het ook. Meeste landen zelfs zonder test. En nu heb je talloze gevaccineerden en dan is zo'n bewijs opeens noodzaak. Niet te rijmen.
Het gaat dan denk ik ook niet om of en hoe ziek jij wordt, maar hoe groot het risico is dat je anderen die wél veel risico lopen op een ernstiger ziekteverloop besmet.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A (al is dat een twijfelgeval), buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
Hoe is dat logisch dan? Als het vorig jaar al kon zonder negatieve test; waarom nu (nu er miljoenen gevaccineerden rondlopen tegen die tijd) dan opeens een vaccinatie bewijs eisen? En niet eens alleen voor vakanties.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dat toch wel aardig te rijmen hoor
want er is na afgelopen zomer geen golf meer geweest bedoel jequote:Op maandag 8 maart 2021 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe is dat logisch dan? Als het vorig jaar al kon zonder negatieve test; waarom nu (nu er miljoenen gevaccineerden rondlopen tegen die tijd) dan opeens een vaccinatie bewijs eisen? En niet eens alleen voor vakanties.
Sommige mensen nemen nu eenmaal een samenleving als uitgangspunt waarin iedere stap die je zet in een regel gevangen is. Dan is het best logisch.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe is dat logisch dan? Als het vorig jaar al kon zonder negatieve test; waarom nu (nu er miljoenen gevaccineerden rondlopen tegen die tijd) dan opeens een vaccinatie bewijs eisen? En niet eens alleen voor vakanties.
Natuurlijk wel. Maar het is ook een paar maanden goed gegaan. Nu zal het alleen maar meer meevallen gezien de groep die voor de grootste druk zorgden (ziekenhuizen) op dat moment gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
want er is na afgelopen zomer geen golf meer geweest bedoel je
Vorig jaar is Europa ook gewoon met de auto op pad gegaan in de zomer.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dat toch wel aardig te rijmen hoor
maar nu zijn er middelen om het risico enorm te verkleinen maar daar moeten we niks mee doen omdat jij er geen zin in hebtquote:Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maar het is ook een paar maanden goed gegaan. Nu zal het alleen maar meer meevallen gezien de groep die voor de grootste druk zorgden (ziekenhuizen) op dat moment gevaccineerd zijn.
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef 4-elements het volgende:
Zullen we gewoon afspreken dat we niet zo'n debiel bewijs gaan invoeren. Aan de ene kant zegt De Jonge dat mensen zo meer vrijheden krijgen, aan de andere kant wil hij niet dat mensen zich verplicht voelen te vaccineren. Maar met zo'n bewijs voelen mensen die verplichting wel, want anders mogen ze nergens heen.
Nog los van het feit dat we vorig jaar wel gewoon op vakantie konden zonder zo'n zinloos papiertje.
Maar het risico is al verkleint omdat er dan miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Die binnen de risico groepen vallen ook nog eens.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar nu zijn er middelen om het risico enorm te verkleinen maar daar moeten we niks mee doen omdat jij er geen zin in hebt
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.
Dat is nog maar de vraag. Klinkt leuk in theorie.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.
Some animals...quote:Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar het risico is al verkleint omdat er dan miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Die binnen de risico groepen vallen ook nog eens.
En niet omdat ik er geen zin in heb. Omdat het gewoon niet logisch is.
In de variant waar de Europese Commissie aan werkt is dat ook één van de mogelijkheden, het ligt voor de hand dat het kabinet die overneemt.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
Ik heb mij nog niet ingelezen maar hoe werkt zo'n paspoort dan? Ik heb net een besmetting met corona achter de rug, mag ik dan ook vrijheden krijgen omdat ik het al gehad heb?
Wanneer is het risico in voldoende mate verkleind?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Tarado het volgende:
[..]het risico is verkleind maar nog niet in voldoende mate, logisch toch
Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.
Is het dan nog steeds geen verkapte verplichting?
ja jouw onvoorzichtigheid wordt beloondquote:Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
Ik heb mij nog niet ingelezen maar hoe werkt zo'n paspoort dan? Ik heb net een besmetting met corona achter de rug, mag ik dan ook vrijheden krijgen omdat ik het al gehad heb?
En hoe lang van te voren moet je dan die test hebben gedaan? Stel, je wil vrijdagavond even uit eten. Wanneer moet je de test dan hebben gedaan? Dat moet dan ook maar net kunnen. Onwijs veel mensen die zich willen laten testen tegen die tijd. En dan meermaals per week. Zal ook niet gratis zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.
Is het dan nog steeds geen verkapte verplichting?
Daar denken ze niet anders over maar het volk “groeit er in mee”. Je kon het al vanaf het begin aan zien komen. Deze pandemie gaat al heel lang niet meer over Corona maar het uitvoeren van politieke macht. Het ergste is nog dat we er massaal naar staan te kijken, het goedkeuren en zelfs toejuichen. Deze pandemie is echt het einde van onze democratie aan het worden en ondermijnt de vrijheden waar we eeuwenlang voor gevochten hebben. In het kader van Corona laten we onszelf maatregelen opleggen en opsluiten onderneemt mom van voorkomen van besmettingen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Denken ze blijkbaar anders over nu. Lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen nu.
70% vaccinatiegraad dacht ikquote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer is het risico in voldoende mate verkleind?
Dus dan mag ik ongeveer 8 weken in vrijheid leven, want volgens het ggd ben ik tot zo'n 8 weken na besmetting immuun. En daarna kan ik wachten op een vaccin.... hmmquote:Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In de variant waar de Europese Commissie aan werkt is dat ook één van de mogelijkheden, het ligt voor de hand dat het kabinet die overneemt.
Je geeft het antwoord zelf al.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat dan denk ik ook niet om of en hoe ziek jij wordt, maar hoe groot het risico is dat je anderen die wél veel risico lopen op een ernstiger ziekteverloop besmet.
En zodra er volop gevaccineerd is, is die kans klein.
Gratis testen bestaan niet.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef xFriendx het volgende:
Ook al is zo'n sneltest gratis, dan mag je nog hopen dat het een ademtest is, als je een beetje sociaal dier bent met veel verjaardagen, feestjes, kantoorverplichtingen etc en zo'n testuitslag is 48 uur geldig, dan met wat pech sta je evengoed nog 3x per week met een staaf in je neus te roeren.
Maar gelukkig is vaccineren geen verplichting. Gelukkig is zo'n vaccinatie paspoort gewoon eerlijk omdat je je ook mag laten testen. Woohoo.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.
'Nee mama is kerngezond, maar ik heb geen 100 euro om dat aan te tonen. Het spijt me dat alle andere kindjes in jullie klas wel naar dit restaurant konden'.
zo kort maar?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Dus dan mag ik ongeveer 8 weken in vrijheid leven, want volgens het ggd ben ik tot zo'n 8 weken na besmetting immuun. En daarna kan ik wachten op een vaccin.... hmm
Ok, dus groepsimmuniteit. Als de vaccins meer dan 80% effectief zijn na de eerste prik en voor eind juni iedereen een eerste prik kan hebben gehad heb je dan je groepsimmuniteit al bereikt dus, dan zit je al boven de 70%.quote:
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord zelf al.
Dan is zo'n paspoort voor die relatief korte tijd totaal overbodig.
Eens. Daarnaast ga je vakantieverkeer ook nooit volledig kunnen stoppen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf gewoon heel moeilijk. Versoepel in de lente gewoon voor iedereen in stapjes; helemaal als alle ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn. Dan zouden de ziekenhuizen het weer aan moeten kunnen.
Dit komt echt over als ''do not waste a good crisis''.
Het is vooral een oplossing voor een probleem dat er niet is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.
Omdat het virus vanzelf uitdooft tot een beheersbaar niveau als genoeg mensen gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou het vaccinatiepaspoort tijdelijk zijn? Je gelooft toch niet zelf ook dat dat weg gaat?
Ik zal juichen als er een journalist is die vanavond een belofte aan Rutte weet te ontrekken dat er echt geen enkel gevaar voor de democratie én onze vrijheid is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar denken ze niet anders over maar het volk “groeit er in mee”. Je kon het al vanaf het begin aan zien komen. Deze pandemie gaat al heel lang niet meer over Corona maar het uitvoeren van politieke macht. Het ergste is nog dat we er massaal naar staan te kijken, het goedkeuren en zelfs toejuichen. Deze pandemie is echt het einde van onze democratie aan het worden en ondermijnt de vrijheden waar we eeuwenlang voor gevochten hebben. In het kader van Corona laten we onszelf maatregelen opleggen en opsluiten onderneemt mom van voorkomen van besmettingen.
Als je vandaag eens op de weg ziet hoe druk het is kun je eigenlijk alleen aan de mondkapjes die op straat zwerven zien dat er een “pandemie” gaande is maar anders zou je denken dat er niets aan de hand is.
We zijn verworden tot een groep werkmieren waarbij we straks blij moeten zijn dat we weer een biertje op een festival kunnen drinken. De wereld is veranderd en we doen er massaal aan mee, geïndoctrineerd door de overheid die ons laat geloven dat we met een superschadelijk virus te maken hebben. Kijkend naar de cijfers kunnen we ronduit vaststellen dat het een hele stevige griepgolf is en meer niet.
Dat is de info die ik kreeg. Dus zal wel ja. Voor mij heeft testen de komende 2 -3 maanden sowieso geen nut want ik blijf positief getest worden dan.quote:
Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.
'Nee mama is kerngezond, maar ik heb geen 100 euro om dat aan te tonen. Het spijt me dat alle andere kindjes in jullie klas wel naar dit restaurant konden'.
Of het op grote schaal laagdrempelig en betrouwbaar genoeg kan gaat het kabinet nu dus uitzoeken, maar als dat allemaal blijkt te kunnen is er in principe toch niks op tegen? Zeker als het alternatief is om nog enkele maanden met veel grotere beperkingen te moeten leven.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Klinkt leuk in theorie.
De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef 4-elements het volgende:
Zullen we gewoon afspreken dat we niet zo'n debiel bewijs gaan invoeren. Aan de ene kant zegt De Jonge dat mensen zo meer vrijheden krijgen, aan de andere kant wil hij niet dat mensen zich verplicht voelen te vaccineren. Maar met zo'n bewijs voelen mensen die verplichting wel, want anders mogen ze nergens heen.
Nog los van het feit dat we vorig jaar wel gewoon op vakantie konden zonder zo'n zinloos papiertje.
Mij ook.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
Dan lijkt me zo'n paspoort volledig zinloos.
Gaat in de praktijk ook niet werken denk ik, nationaal dan, voor vliegreizen ligt het wat anders.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dus groepsimmuniteit. Als de vaccins meer dan 80% effectief zijn na de eerste prik en voor eind juni iedereen een eerste prik kan hebben gehad heb je dan je groepsimmuniteit al bereikt dus, dan zit je al boven de 70%.
Dan lijkt me zo'n paspoort volledig zinloos.
In vind het fijn voor je dat je dat geloof hebt, maar ik geloof er echt helemaal niets van dat dit tijdelijk is. Sterker nog, het is naar mijn mening waarschijnlijker dat dit vaccinatiepaspoort de opmaat is naar het toevoegen van alle andere vaccins die je hebt erin.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Omdat het virus vanzelf uitdooft tot een beheersbaar niveau als genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Doen we vaccinatieverplichtingen tegen de griep? Nee. Stelt er iemand (anders dan een paar randdebielen op nu.nl ofzo) voor om dat wel te gaan doen? Nee. Is er dan dus reden om aan te nemen dat we het voor corona blijven doen als het straks het niveau van een griepje is qua overlast voor de samenleving , of zelfs veel minder dan dat omdat de vaccins veel beter werken? Nee, idd niet. Zeker niet daar dit toch weer onder een tijdelijke wet gehangen zal worden, die elke paar maanden verlengd moet worden of anders vervalt, of met beetje mazzel doen ze het onder de gewone coronawet, dan wordt het automatisch afgeschaft samen met de 1,5m etc.
Er is geen reden om mensen te testen voor een event na de pandemie. Evenmin dat ze verplicht gevaccineerd zijn.
Let wel: dan heb ik het wel over intern binnen NL, ik denk wel dat het voorlopig blijft voor buitenland, vooral voor reizen naar arme shitholes die "nog niet gevaccineerd zijn en daarom een risico vormen" (omdat wij nu eerst alle vaccins zelf gebruiken maar gelukkig bepalen wij de regels dus dat is lekker makkelijk LOL)
Maar wat was het doel van zo'n paspoort dan voor bijvoorbeeld de zomer periode? En welke voordelen geeft het op welke manier?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.
Het is een vals dilemma want het betere alternatief is gewoon dingen openen als dat kan. Voor iedereen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of het op grote schaal laagdrempelig en betrouwbaar genoeg kan gaat het kabinet nu dus uitzoeken, maar als dat allemaal blijkt te kunnen is er in principe toch niks op tegen? Zeker als het alternatief is om nog enkele maanden met veel grotere beperkingen te moeten leven.
Want pannenkoeken bakken is hetzelfde als je kinderen voor een verjaardagsfeestje meenemen naar de Pannenkoe.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.
Maar dan leg je de uitvoering - controle op de volksgezondheid - straks dus in handen van kermisbazen, kroeghouders en stewards(!) van een voetbalclub.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.
Wat mij betreft knettergek dat we er überhaupt al aan durven denken en er nog in mee willen ook. Compleet van de pot gerukt.
Wel, het hele OMT en 99,99% van andere experts in dit land is het erover eens dat we na massavaccinatie, godzijdank, gewoon weer normaal als vrije sociale mensen kunnen leven zonder die vreselijke 1,5m etc.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt ook een beetje van de ontwikkeling van het virus af en hoe lang de immuniteit is na een vaccinatie
Zo wilde ik het al niet formulerenquote:Op maandag 8 maart 2021 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is vooral een oplossing voor een probleem dat er niet is.
Alle gerechten die je buiten de deur eet zijn in mate thuis zelf te maken. Mensen willen niet alleen maar uit eten omdat ze iets willen eten wat ze zelf niet kunnen maken. Het is toch wat specialer; kan aanvoelen als een traktatie, etc. Ander gevoel bij het eten, etc.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.
Oh dan eens ja. Ik dacht dat je bedoelde dat we het daarom maar moesten houden in de tussentijd, dát leek me wat vreemd...quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je hoeft het in de tussentijd ook niet actief te gebruiken. Maar het helpt wel degelijk als je als overheid/samenleving al tot op zekere hoogte de ervaring en (wettelijke) infrastructuur ergens in de spreekwoordelijke kast hebt staan. Zuid-Korea heeft om die reden de coronapandemie met, zeker in verhouding tot Westerse landen, weinig beperkende maatregelen kunnen doorstaan. Ze hebben kunnen voortbouwen op de ervaringen die ze in een uitbraak van MERS in 2015 hebben doorstaan.
Het klinkt alsof je normale leven leiden een privilege is. Het collectief geheugen lijkt niet verder terug te gaan dan maart 2020.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.
Wat mij betreft knettergek dat we er überhaupt al aan durven denken en er nog in mee willen ook. Compleet van de pot gerukt.
Kom op, jij bent een serieuze user, je snapt toch wel mijn punt?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar wat is er dan nodig? Dit is een klassiek voorbeeld van de doelpalen verschuiven.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gaat in de praktijk ook niet werken denk ik, nationaal dan, voor vliegreizen ligt het wat anders.
In israel dat onderscheid nu ook. Met vaccinatie mag je binnen eten in een restaurant, maar buiten mag iedereen op het terras.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:26 schreef popje het volgende:
[..]
e [quote][ afbeelding ] Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
[/quote
Je kunt prima terrassen openen zonder dat je daar een vaccinatiebewijs voor nodig hebt. Buiten is de kans op besmettingen nihil...
Zitten niet-gevaccineerden ook achter in de bus?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
In israel dat onderscheid nu ook. Met vaccinatie mag je binnen eten in een restaurant, maar buiten mag iedereen op het terras.
Moeten achter de bus aanrennen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zitten niet-gevaccineerden ook achter in de bus?
mijn humor wordt niet door iedereen gewaardeerdquote:Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kom op, jij bent een serieuze user, je snapt toch wel mijn punt?
Nee hoor, maar dan kun je gewoon niet naar Samoa tot de vaccinatiegraad daar 80% is. Zij zitten niet te wachten op vollopende ziekenhuizen omdat een paar Nederlanders ongevaccineerd bij hen vakantie komen vieren.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat is er dan nodig? Dit is een klassiek voorbeeld van de doelpalen verschuiven.
Eerst waren de maatregelen nodig tot de ziekenhuizen voldoende ontlast waren. Toen tot er voldoende mensen gevaccineerd waren zodat de ziekenhuizen niet meer vol konden lopen. En nu, tot Samoa ook een vaccinatiegraad van meer dan 70% heeft?
Dat is wat anders dan wanneer Nederland zegt dat wij niet naar Samoa mogen overigens. En daar lijkt het wel naar toe te gaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, maar dan kun je gewoon niet naar Samoa tot de vaccinatiegraad daar 80% is. Zij zitten niet te wachten op vollopende ziekenhuizen omdat een paar Nederlanders ongevaccineerd bij hen vakantie komen vieren.
In het stukje van de NOS staat concerten, festivals en bioscopen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar wat was het doel van zo'n paspoort dan voor bijvoorbeeld de zomer periode? En welke voordelen geeft het op welke manier?
En dat is bewust een open vraag.
Maar voor de EU zal de vaccinatiegraad normaliter redelijk gelijk oplopen. Dus ik zie niet in waarom ik volgend jaar een vaccinatiebewijs zou moeten tonen als ik België binnenrijd.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, maar dan kun je gewoon niet naar Samoa tot de vaccinatiegraad daar 80% is. Zij zitten niet te wachten op vollopende ziekenhuizen omdat een paar Nederlanders ongevaccineerd bij hen vakantie komen vieren.
Ik snap oprecht niet dat mensen dat oké vinden voor een land als Nederland. Zijn onze vrijheden serieus zo weinig waard dat we bereid zijn ze op te geven om een biertje in een café te kunnen doen omdat Rutte/de Jonge het zeggen?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
In israel dat onderscheid nu ook. Met vaccinatie mag je binnen eten in een restaurant, maar buiten mag iedereen op het terras.
Waar het vooral naar ruikt is een gevoel van superioriteit. Van twee kanten overigens. Enerzijds een regering die zich ongeschonden en schaamteloos in een bepaalde positie manoeuvreert waar de honden geen brood van lusten en anderzijds door mensen het idee te geven dat zij iets meer mogen dan een ander. Met andere woorden, een jaar lang aan de maatregelen houden maar zonder vaccin of geld voor een test kun de een dikke middelvinger krijgen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je normale leven leiden een privilege is. Het collectief geheugen lijkt niet verder terug te gaan dan maart 2020.
Die gooien wij natuurlijk voor de bus.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zitten niet-gevaccineerden ook achter in de bus?
Ja, dat is geen antwoord op mijn vragenquote:Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het stukje van de NOS staat concerten, festivals en bioscopen.
Dat is volgens mij dan ook niet aan de orde.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:51 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan wanneer Nederland zegt dat wij niet naar Samoa mogen overigens. En daar lijkt het wel naar toe te gaan.
Maar dan wel zonder 1,5 meter en mondmasker in de bios?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het stukje van de NOS staat concerten, festivals en bioscopen.
Je verwacht het niet.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:
Simpel gezegd hebben Rutte en de Jonge daar dan dus over gelogen.
Ik ook niet. En daarover gaat het dan ook (nog) niet, volgens mij.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar voor de EU zal de vaccinatiegraad normaliter redelijk gelijk oplopen. Dus ik zie niet in waarom ik volgend jaar een vaccinatiebewijs zou moeten tonen als ik België binnenrijd.
Ok, dus voor die tijd hebben wij geen vaccinatiepaspoort meer nodig dan? Want wij hebben die 70%+ al gehaald dan.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ga ik dan vanuit.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan wel zonder 1,5 meter en mondmasker in de bios?
Volgens mij is er althans nog steeds overal een negatief reisadvies afgegeven vanuit Nederland. Jij ziet dit veranderen op korte termijn?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is volgens mij dan ook niet aan de orde.
afgelopen zomer toen de terrassen open gingen was het adres opschrijven en de vraag of je corona had, ik geloof dat het alleen op dag 1 gevraagd werd, nu gaan ze 3 vragen stellenquote:Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat is er dan nodig? Dit is een klassiek voorbeeld van de doelpalen verschuiven.
Eerst waren de maatregelen nodig tot de ziekenhuizen voldoende ontlast waren. Toen tot er voldoende mensen gevaccineerd waren zodat de ziekenhuizen niet meer vol konden lopen. En nu, tot Samoa ook een vaccinatiegraad van meer dan 70% heeft?
Volgens SER plan geloof ik met, omdat ze er zowieso op hameren dat het tijdelijk moet zijn en dat duidelijk gecommuniceerd moet worden, end us alleen als aanvulling op andere maatregelen als die niet genoeg zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan wel zonder 1,5 meter en mondmasker in de bios?
Wat vind je korte termijn?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:54 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens mij is er althans nog steeds overal een negatief reisadvies afgegeven vanuit Nederland. Jij ziet dit veranderen op korte termijn?
De Jonge heeft hier in oktober trouwens al een voorzet voor gegeven, alleen werd hij toen héél snel weer teruggefloten. Eigenlijk hadden we toen al beter moeten weten.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik blijf naïef geloven, ben als een klein kind zo blij met een nieuw snoepje.
Joh, wat dat betreft heb ik het al opgegeven. Mensen geven geen fuck om hun vrijheden en privacy zolang ze er een voordeel in zien. De nadelen maken geen hol uit en die zijn toch maar pas voor de langere termijn. Na mij de zonvloed zo u wil.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan leg je de uitvoering - controle op de volksgezondheid - straks dus in handen van kermisbazen, kroeghouders en stewards(!) van een voetbalclub.
What could possibly go wrong.
Wat maakt het ons uit wat de vaccinatiegraad van andere landen is als we zelf de vaccinatiegraad bereikt hebben? Dat is immers wat je net als voorbeeld aanhaalde over Samoa.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat vind je korte termijn?
Ik denk dat er nog wel even negatieve reisadviezen zullen zijn, omdat we hier nog lang niet ver genoeg zijn met vaccineren en in andere landen idem. Alleen Israël, maar die hebben hun beleid al duidelijk gemaakt.
Nee, ze willen een app. Oftewel, de horeca-eigenaar kan via die app controleren of jij voldoet aan de eisen om binnengelaten te worden. What could go wrong.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
afgelopen zomer toen de terrassen open gingen was het adres opschrijven en de vraag of je corona had, ik geloof dat het alleen op dag 1 gevraagd werd, nu gaan ze 3 vragen stellen
Ben je gevaccineerd?
Heb ja al corona gehad?
Ben je negatief getest?
1 keer ja is voldoende ga maar lekker zitten
Volgens mij hebben meerdere posters ook toen al gezegd dat dit zou gebeuren. Wat we niet aan zagen komen was Kaag die even voorsorteerde en De Jonge de kaas van het brood af zou eten.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Jonge heeft hier in oktober trouwens al een voorzet voor gegeven, alleen werd hij toen héél snel weer teruggefloten. Eigenlijk hadden we toen al beter moeten weten.
Ondergetekende in elk geval. Ik werd toen naar BNW verwezen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij hebben meerdere posters ook toen al gezegd dat dit zou gebeuren. Wat we niet aan zagen komen was Kaag die even voorsorteerde en De Jonge de kaas van het brood af zou eten.
Ja, dat weet ik nog. Toen ik in oktober zei dat dat vaccinatiepaspoort er ging komen werd ik voor gek verklaard in dit topic. Werd het naar BNW verwezen enzo.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Jonge heeft hier in oktober trouwens al een voorzet voor gegeven, alleen werd hij toen héél snel weer teruggefloten. Eigenlijk hadden we toen al beter moeten weten.
Nou ja, het is voor mijn examenleerlingen wel een geruststellende gedachte dat ze binnenkort hun bijbaantje in de horeca weer op kunnen pakken om te bedienen op het terras waar ze zelf niet mogen zitten.
Toen wist men natuurlijk nog niet zo goed hoe het zou zitten met de virus-mutaties.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, ze willen een app. Oftewel, de horeca-eigenaar kan via die app controleren of jij voldoet aan de eisen om binnengelaten te worden. What could go wrong.
Maargoed, als er groepsimmuniteit is, waarom is dit dan nodig? Groepsimmuniteit werd als de heilige graal gezien. Er was 70% nodig voor groepsimmuniteit.
Als dat er is is deze pandemie iets uit het verleden. Of is dat niet meer zo?
Dat beseften sommigen zich hier toen toch ook al? Iemand die uitdrukkelijk van plan is om iets niet te gaan doen, heeft normaliter niet de neiging om daar toch steeds weer over te beginnen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik haalde Samoa niet aan, dat deed chratnox. En ik zei dat ik me kan voorstellen dat ze daar niemand binnen laten zonder vaccinatiebewijs als ze zelf nog niet ver genoeg zijn met vaccineren. Dat heeft niets te maken met niet daarheen mogen omdat NL dat verbiedt.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Wat maakt het ons uit wat de vaccinatiegraad van andere landen is als we zelf de vaccinatiegraad bereikt hebben? Dat is immers wat je net als voorbeeld aanhaalde over Samoa.
Oh, nu gaan de mutaties roet in het eten gooien? Alle mutaties tot nu toe werken de vaccins ook voor.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toen wist men natuurlijk nog niet zo goed hoe het zou zitten met de virus-mutaties.
Een app. En die moet gekoppeld worden aan de systemen van .. de GGD?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, ze willen een app. Oftewel, de horeca-eigenaar kan via die app controleren of jij voldoet aan de eisen om binnengelaten te worden. What could go wrong.
Maargoed, als er groepsimmuniteit is, waarom is dit dan nodig? Groepsimmuniteit werd als de heilige graal gezien. Er was 70% nodig voor groepsimmuniteit.
En even los van de ethische kant: je kunt er donder op zeggen dat de overheid dit niet zomaar zonder slag op stoot op kan zetten. Zeker qua digitale infrastructuur heeft de overheid geen best trackrecord.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:00 schreef MoreDakka het volgende:
Het belangrijkste punt is wat mij betreft dat het allemaal tijd en geldverspilling is. Tegen de tijd dat de overheid een systeem heeft opgetuigd waar al die sneltesten kunnen worden gedaan zonder dat het leidt tot ongemak voor de geteste is het alweer dik zomer en is het hele systeem sowieso onnodig.
Hahahaha. Ik moest echt even checken of het geen artikel van een jaar geleden was. Dat die dingen überhaupt weer varen. Hoe verzin je het.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef Zipportal het volgende:
Corona-uitbraak op cruiseschip, 1000 opvarenden vast aan boord
https://www.rtvnoord.nl/n(...)enden-vast-aan-boord
Dat wordt ook nog wel een dingetje ja. Gaan ze dan een miljoen tests per dag doen bij de GGD?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een app. En die moet gekoppeld worden aan de systemen van .. de GGD?
Want een commerciele test kost klauwen met geld.
ik denk dat het vaccineren sneller gaat dan zo'n app gebruiksklaar krijgenquote:Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, dus moeten we dit hele onzalige idee wat mij betreft gewoon weer verwijzen naar waar het hoort, de prullenbak.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat het vaccineren sneller gaat dan zo'n app gebruiksklaar krijgen
Die horeca-uitbater controleert nu toch ook al of je oud genoeg bent om alcohol te mogen drinken?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het wordt toch langzaamaan wel duidelijk dat het vanaf de tweede golf al helemaal niet meer gaat over een pandemie?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je leeftijd is toch niet hetzelfde als of je wel of niet gevaccineerd bent?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die horeca-uitbater controleert nu toch ook al of je oud genoeg bent om alcohol te mogen drinken?
Idd, net zo kansloos als al die fieldlabs. Of een goede Nederlandse studie naar Vitamine D etc.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat het vaccineren sneller gaat dan zo'n app gebruiksklaar krijgen
Klopt, het is zelfs nog ingewikkelder. Bij een vaccinatie/testbewijs is het puur een ja-nee vraag, bij een leeftijdscheck moet je ook nog eens rekenen.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je leeftijd is toch niet hetzelfde als of je wel of niet gevaccineerd bent?
Correctie: toen konden mensen nog met de “eerste” variant in bedwang worden gehouden. Daarna moest er wat verzonnen worden zodat we ons niet massaal zouden verzetten.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toen wist men natuurlijk nog niet zo goed hoe het zou zitten met de virus-mutaties.
En de apparatuur om de app te scannen?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat wordt ook nog wel een dingetje ja. Gaan ze dan een miljoen tests per dag doen bij de GGD?
De vraag of je wel of niet gevaccineerd bent is een vraag om een medisch persoonsgegeven.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, het is zelfs nog ingewikkelder. Bij een vaccinatie/testbewijs is het puur een ja-nee vraag, bij een leeftijdscheck moet je ook nog eens rekenen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)op-een-rij~ae15163f/quote:Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
Ligt het aan mij of lekt er deze keer verdacht weinig uit over de persco?
Ligt aan jou.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
Ergens dobbert er ook nog een boot rond, al maanden, met 1800 koeien die niemand wil. Kan het cruiseschip wel naast gaan dobberen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef Zipportal het volgende:
Corona-uitbraak op cruiseschip, 1000 opvarenden vast aan boord
https://www.rtvnoord.nl/n(...)enden-vast-aan-boord
Valt ook weinig te lekken, alles wordt met twee weken verlengd, tot over 2 weken!quote:Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
Oh oke, dank.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)op-een-rij~ae15163f/
Her en der wordt er gesproken over "voorrechten". Het ongehoorde privilege van een concert mogen bezoeken of buiten de deur een hapje mogen eten.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het wordt toch langzaamaan wel duidelijk dat het vanaf de tweede golf al helemaal niet meer gaat over een pandemie?
We hebben het in godsnaam over een vaccinatiepaspoort waarmee men zichzelf “vrijheden” kan verschaffen. Zaken die tot een jaar geleden volstrekt normaal waren worden nu als speciaal gezien voor zijnde reeds gevaccineerd zijn.
Het is nooit werkelijk om te doen geweest om het redden van burgers. Ja wellicht in maart/april 2020. Toen het kabinet in de zomer zijn kans schoon zag ik misbruik te maken van de ontstane situatie en zichzelf boven het volk verhief.
Ik probeer echt niet cynisch over de persco te doen, maar ik heb heel erg een gevoel van: "Op dit moment kan er niets, maar we hopen over 2 weken meer te weten"quote:Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
Het wordt pas mogelijk in de zomer... dan is het grootste gedeelte van de bevolking al gevaccineerd.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nja, er blijkt toch wel het 1 en ander gelekt te zijn. Heb 't niet zo gevolgd de afgelopen dagen dus van alles gemist. Ik had een beetje het idee 'als er niets uitlekt, kan er wel eens wat verrassends uit de bus komen' maar dat zal dan niet zo zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeer echt niet cynisch over de persco te doen, maar ik heb heel erg een gevoel van: "Op dit moment kan er niets, maar we hopen over 2 weken meer te weten"
En in april kijken ze ongetwijfeld vooral vooruit naar mei. Ad infinitum.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)op-een-rij~ae15163f/
Ja, zoiets heb ik ook. Tegen beter weten in zal de persco vanavond aanstaan, maar ik heb er niet heel veel geloof meer in dat er echt iets gaat veranderen.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nja, er blijkt toch wel het 1 en ander gelekt te zijn. Heb 't niet zo gevolgd de afgelopen dagen dus van alles gemist. Ik had een beetje het idee 'als er niets uitlekt, kan er wel eens wat verrassends uit de bus komen' maar dat zal dan niet zo zijn.
Ik vind het allemaal heel eng worden als die vaccinatiepaspoort straks noodzakelijk is om ergens te zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:12 schreef Caland het volgende:
Over 2 weken komen we met een nieuwe routekaart die dan binnen 2 weken weer compleet onbruikbaar is
2 weken god
Dat lijkt me inherent aan het niet kijken inderdaad.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:14 schreef Questular het volgende:
Ik kijk al maanden niet meer naar de persconferentie, nog geen seconde gemist.
Inhewattus? Lastige woorden man.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me inherent aan het niet kijken inderdaad.
Bij is het standaard boodschappen doen in de supermarkt momentje meestalquote:Op maandag 8 maart 2021 15:14 schreef Questular het volgende:
Dat paspport is toch mede om de veiligheid van anderen te waarborgen?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:14 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik vind het allemaal heel eng worden als die vaccinatiepaspoort straks noodzakelijk is om ergens te zijn.
Ik kijk er niet eens meer naar. De vorige heb ik overgeslagen en die van vanavond ben ik niet van plan te kijken. De houding van Rutte, De Jonge en Grapperhaus kan ik niet meer verdragen. Vooral de recente uitspraken van Grapperhaus over het draagvlak voor de avondklok en voorrang geven aan wéér andere versoepelingen zijn me het verkeerde keelgat ingeschoten.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, zoiets heb ik ook. Tegen beter weten in zal de persco vanavond aanstaan, maar ik heb er niet heel veel geloof meer in dat er echt iets gaat veranderen.
Ik denk dat ik dat advies ook maar eens ga volgen.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kijk er niet eens meer naar. De vorige heb ik overgeslagen en die van vanavond ben ik niet van plan te kijken. De houding van Rutte, De Jonge en Grapperhaus kan ik niet meer verdragen. Vooral de recente uitspraken van Grapperhaus over het draagvlak voor de avondklok en voorrang geven aan wéér andere versoepelingen zijn bij me in het verkeerde keelschat geschoten.
Het is makkelijker voor me om de rit tot vaccinatie van de hele bevolking uit te zitten als ik de politiek negeer.
Wordt een korte dit keer, 5-10 minuutjesquote:Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan het ook iedereen aanraden. Hoe je je ook niet ergeren aan de zaal vol hersenloze journalisten.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat advies ook maar eens ga volgen.
Veiligheid van anderen? Kun je mij uitleggen wat je daarmee bedoeld en wat dan precies veiligheid voor jou is?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:17 schreef kasper het volgende:
[..]
Dat paspport is toch mede om de veiligheid van anderen te waarborgen?
Vind jij het ook vervelend als je op Schiphol door een poortje heen moet en eventueel zelfs gefouillieerd wordt?
Wel dit topic aanzetten, 10x leuker dan de persco zelfquote:Op maandag 8 maart 2021 15:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik kan het ook iedereen aanraden. Hoe je je ook niet ergeren aan de zaal vol hersenloze journalisten.
quote:Iedere 1,1 seconden krijgt iemand een prik
Dit is een schatting. Deze schatting is gemaakt met het gemiddelde van 39.606 prikken per dag tussen 8.00 en 20.00 uur in de afgelopen zeven dagen.
weer 2 weken langer wachten op de derde golfquote:Op maandag 8 maart 2021 15:20 schreef aartstyle het volgende:
Blijft maar stabiel dat aantal besmettingen. Dat hoeft niet rampzalig te zijn aangezien het aandeel kwetsbare mensen toch zal moeten gaan afnemen.
Vanavond laatste persco zonder echte versoepelingen. Daar geloof ik nog steeds in.
Je afvragen wat er gezegd is als er ineens 10 posts zijn met een bepaalde negatieve reactie.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel dit topic aanzetten, 10x leuker dan de persco zelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
21 gemeentes met 1 besmettingen
86 gemeentes met 2-4 besmettingen
99 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Iedere 1,1 seconden tussen 8:00 en 20:00.quote:
Ik vind dit echt een hele grappige typoquote:Op maandag 8 maart 2021 15:17 schreef Claudia_x het volgende:
zijn me het verkeerde keelschat ingeschoten.
Dit, en ik verwacht ook echt geen mega stijging meer. Misschien wat kleine ups en downs wanneer er versoepelingen komen. Maar met de combo van de lente die gaat komen en de natuurlijke virus afname die daarbij hoort plus de vaccinaties kán het gewoon niet anders dat het steeds beter wordtquote:Op maandag 8 maart 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die cijfers boeien me nog maar weinig. Hecht er geen waarde meer aan eigenlijk. Veel interessanter om te weten hoe het de komende maanden gaat ontwikkelen zodra er steeds meer mensen gevaccineerd zijn.
Ik kijk al sinds de zomer niet meer naar die koppen van Rutte en De Jonge maar lig wel altijd dubbel hier in het live topicquote:Op maandag 8 maart 2021 15:21 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Je afvragen wat er gezegd is als er ineens 10 posts zijn met een bepaalde negatieve reactie.
Zo lang we niet weten hoe de rekenmodellen van het RIVM in elkaar zitten zeggen "de cijfers" vrij weinig. Want op basis van die rekenmodellen hebben Rutten en De Jonge het vanavond weer over "de cijfers". Cijfers die wij dus niet te zien krijgen.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die cijfers boeien me nog maar weinig. Hecht er geen waarde meer aan eigenlijk. Veel interessanter om te weten hoe het de komende maanden gaat ontwikkelen zodra er steeds meer mensen gevaccineerd zijn.
Het is een verspreking van de categorie 'stoepstengel', maar dan curieuzer.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een hele grappige typo
Als dit lukt wordt het alsnog een mooie zomer!quote:
En dan zijn de ziekenhuizen begin van de zomer een stuk leger. Mogen gevaccineerden lekker op pad; en dan mogen de jongere generaties lekker genieten van de foto'squote:Op maandag 8 maart 2021 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit, en ik verwacht ook echt geen mega stijging meer. Misschien wat kleine ups en downs wanneer er versoepelingen komen. Maar met de combo van de lente die gaat komen en de natuurlijke virus afname die daarbij hoort plus de vaccinaties kán het gewoon niet anders dat het steeds beter wordt
Handig voor mensen die al maanden hebben moeten afzien qua seksleven. Eindelijk even goed doorgeprikt worden.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
Prikevents.Ik zou er haast m'n pumps voor uit de kast halen.
Fuck De Jonge, waardeloze lamlul dat het is.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan zijn de ziekenhuizen begin van de zomer een stuk leger. Mogen gevaccineerden lekker op pad; en dan mogen de jongere generaties lekker genieten van de foto's
@Predator40quote:Op maandag 8 maart 2021 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Handig voor mensen die al maanden hebben moeten afzien qua seksleven. Eindelijk even goed doorgeprikt worden.
Jesse Klaver wilde toch ook iedereen die 18 jaar wordt gratis 10K geven?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Top, weg met mijn studieschuld als ik 1 prikje haal.
Wat zal de gemiddelde leeftijd daar zijn, 75 jaar?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
Prikevents.Ik zou er haast m'n pumps voor uit de kast halen.
ik hoop wel dat die dan al geweest zijnquote:Op maandag 8 maart 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat zal de gemiddelde leeftijd daar zijn, 75 jaar?
Ik ga ff voor je kijken.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Toevallig iemand die deze kan lezen?
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210223_97200781
quote:Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
De Jonge: quarantaineplicht inkomende reizigers komt in maart
De quarantaineplicht voor mensen die vanuit het buitenland naar Nederland reizen, komt in maart, zegt coronaminister Hugo de Jonge dinsdagavond tijdens een persconferentie over corona.
De minister kijkt al maanden hoe hij zo'n plicht moet invoeren, iets wat volgens hem ,,razend ingewikkeld" is. De quarantaineplicht moet het huidige inreisverbod vanuit onder meer het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika gaan vervangen.
Reizigers uit alle landen moeten nu na aankomst in Nederland tien dagen binnenblijven. Wel kan men die quarantaine verkorten door zich na de vijfde dag te laten testen. Bij een negatieve testuitslag, mag men weer naar buiten. Volgens De Jonge houdt slechts een kwart van de inkomende reizigers zich goed aan die quarantaine. Daarom is een plicht nodig, zegt hij.
Eerder sprak hij ook over een quarantaineplicht die nog verder gaat dan alleen voor inkomende reizigers. Iedereen die het advies krijgt om thuis te blijven, bijvoorbeeld als iemand besmet is met corona of in contact is geweest met een besmet persoon, zou dan verplicht binnen moeten blijven. Of en wanneer deze brede quarantaineplicht er komt, is niet bekend.
Hopelijk dan wel met wat dj's en een biertent.quote:Voor de uitvoering van de 'prikevents' zijn het ministerie en RIVM nog in gesprek met de GGD, huisartsen en ziekenhuizen. Ze moeten gaan gebeuren op grote evenementenlocaties waar duizenden mensen 1,5 meter afstand kunnen houden en er voldoende ruimte is om mensen die een prik hebben gehad een kwartier te observeren.
Ze lopen een beetje achter op schema zie ik.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
[ afbeelding ]
KOEKOEK
Vooral sept 2021
Ik word hier echt doodmoe van onderhand.. en als je dan de reacties leest onder zo'n berichtquote:Op maandag 8 maart 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
[ afbeelding ]
KOEKOEK
Vooral sept 2021
56.000 man in 1x.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:28 schreef Simmertje het volgende:
Prik events. Volle arena wedstrijd Ajax en dan vaccin bij binnenkomst inclusief een gratis biertje
Is wel al een paar weken oudquote:Op maandag 8 maart 2021 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Toevallig iemand die deze kan lezen?
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210223_97200781
En een terras, een BBQ en een zwemmeertje.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Hopelijk dan wel met wat dj's en een biertent.
Het is altijd zo teleurstellend. Je verwacht dit:quote:Op maandag 8 maart 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
[ afbeelding ]
KOEKOEK
Vooral sept 2021
Ook echt nu pas. Wanneer het over een paar maanden eigenlijk niet meer nodig isquote:Op maandag 8 maart 2021 15:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is wel al een paar weken oud
De quarantaineplicht voor mensen die vanuit het buitenland naar Nederland reizen, komt in maart, zegt coronaminister Hugo de Jonge dinsdagavond tijdens een persconferentie over corona.
De minister kijkt al maanden hoe hij zo’n plicht moet invoeren, iets wat volgens hem „razend ingewikkeld” is. De quarantaineplicht moet het huidige inreisverbod vanuit onder meer het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika gaan vervangen.
Lees ook: De versoepelingen van de coronamaatregelen op een rij
Reizigers uit alle landen moeten nu na aankomst in Nederland tien dagen binnenblijven. Wel kan men die quarantaine verkorten door zich na de vijfde dag te laten testen. Bij een negatieve testuitslag, mag men weer naar buiten. Volgens De Jonge houdt slechts een kwart van de inkomende reizigers zich goed aan die quarantaine. Daarom is een plicht nodig, zegt hij.
Eerder sprak hij ook over een quarantaineplicht die nog verder gaat dan alleen voor inkomende reizigers. Iedereen die het advies krijgt om thuis te blijven, bijvoorbeeld als iemand besmet is met corona of in contact is geweest met een besmet persoon, zou dan verplicht binnen moeten blijven. Of en wanneer deze brede quarantaineplicht er komt, is niet bekend.
quote:Op maandag 8 maart 2021 15:28 schreef Simmertje het volgende:
Prik events. Volle arena wedstrijd Ajax en dan vaccin bij binnenkomst inclusief een gratis biertje
Wanneer start de kaartverkoop?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:40 schreef capricia het volgende:
[..]
En een terras, een BBQ en een zwemmeertje.
Het is tenslotte feest.![]()
Is er geen speciale fok-GGD-locatie? Of moeten de mods dan bij de GGZ zijn?quote:
Als je niet kijkt dan mis je toch alles?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:14 schreef Questular het volgende:
Paar weken oud is niet erg, ik wilde weten wat hij precies had gezegd over die quarantaineplicht en het - als dat er eindelijk is - mogelijke opheffen van bepaalde reisverboden (ivm vriendin uit Brazilië).quote:Op maandag 8 maart 2021 15:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is wel al een paar weken oud
De minister kijkt al maanden hoe hij zo’n plicht moet invoeren, iets wat volgens hem „razend ingewikkeld” is. De quarantaineplicht moet het huidige inreisverbod vanuit onder meer het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika gaan vervangen.
Lees ook: De versoepelingen van de coronamaatregelen op een rij
Ik neem sowieso een biertje voor mijn vaccinatie, lekker ontspannen.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Hopelijk dan wel met wat dj's en een biertent.
Martijn Broekman zei dit 7-10 dagen geleden ook al inderdaad.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:44 schreef Anton91 het volgende:
Het word steeds duidelijker dat we vooral te maken hebben gehad met een testgolf (wat opzich niet verkeerd is) maar jammer dat de conclusie van het RIVM een tijd geleden was dat we te maken hadden met de derde golf.![]()
Verder weer prima cijfers vandaag.
Beter dan een beetje symbolisch..quote:Op maandag 8 maart 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze lopen een beetje achter op schema zie ik.
Zit Hugo vast achter, omdat hij het zorgvuldig wil doen.
Winactie op FOK!quote:Op maandag 8 maart 2021 15:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Is er geen speciale fok-GGD-locatie? Of moeten de mods dan bij de GGZ zijn?
toch houden ze op Schiphol al mensen vast vanwege corona, min of meer huisarrest in een hotel maar tochquote:Op maandag 8 maart 2021 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook echt nu pas. Wanneer het over een paar maanden eigenlijk niet meer nodig is![]()
En hoe gaan ze die verplichting handhaven dan?
Maar het probleem ligt niet hoe de situatie hier is, maar hoe het in de landen is waar die verboden nu voor gelden. In Brazilië bijvoorbeeld is het over 'een paar maanden' echt nog bij lange na niet goed.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook echt nu pas. Wanneer het over een paar maanden eigenlijk niet meer nodig is'
Gewoon een adres opgeven en dan controleren of iemand daar is.quote:En hoe gaan ze die verplichting handhaven dan?
En FOK! virologen zeiden dit wel al wat langer, maar toen werd het ook niet serieus genomen.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Martijn Broekman zei dit 7-10 dagen geleden ook al inderdaad.
ik heb m'n voornemen om naar de GP van Sao Paulo te gaan ook maar naar 22 verschovenquote:Op maandag 8 maart 2021 15:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar het probleem ligt niet hoe de situatie hier is, maar hoe het in de landen is waar die verboden nu voor gelden. In Brazilië bijvoorbeeld is het over 'een paar maanden' echt nog bij lange na niet goed.
[..]
Gewoon een adres opgeven en dan controleren of iemand daar is.
BroekmanGod. Uitstekende Tweets heeft die man.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is ook wel waar ja.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En FOK! virologen zeiden dit wel al wat langer, maar toen werd het ook niet serieus genomen.
Je moet je bij inkomst of een positieve test registreren. Die lijst wordt vervolgens at random nagebeld. Neem je niet op, dan wordt de burgemeester gebeld (niet letterlijk natuurlijk) en komt er handhaving langs, mogelijk eerst met een waarschuwing. Totaal onhaalbaar natuurlijk in de praktijk, maar men zal het wel doen om het afschrikwekkend effect. Als dit überhaupt wettelijk al mogelijk is, maar niets verbaast me meer.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
En hoe gaan ze die verplichting handhaven dan?
Het FOK!OMT was ook al tot conclusie gekomen dat het R getal of de mate waarin de Britse variant al verspreid zou zijn niet kon kloppen gezien de ontwikkelingen van de cijfers.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut, zeer objectief en echt duidelijk in zijn verhaal.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
BroekmanGod. Uitstekende Tweets heeft die man.
Inspelen op de angsten en concentreren op de besmettingsgetallen.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:44 schreef Anton91 het volgende:
Het word steeds duidelijker dat we vooral te maken hebben gehad met een testgolf (wat opzich niet verkeerd is) maar jammer dat de conclusie van het RIVM een tijd geleden was dat we te maken hadden met de derde golf.![]()
Verder weer prima cijfers vandaag.
161 meer dan vorige week maandag..quote:Op maandag 8 maart 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
Minder besmettingen deze week dan vorige week, mooi. Nu ga ik nog even opzoeken of er vorige week of deze week meer testen waren.
Kan ze niet naar een ander Europees land vliegen en dan door naar Nederland? Of zit alles op slot voor Brazilianen nu?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Paar weken oud is niet erg, ik wilde weten wat hij precies had gezegd over die quarantaineplicht en het - als dat er eindelijk is - mogelijke opheffen van bepaalde reisverboden (ivm vriendin uit Brazilië).
'In maart' klinkt hoopvol, maar 'ze zijn er al maanden mee bezig' wat minderDat ze eens opschieten met die plicht.
In elk geval bedankt, @:deedeetee ook
Er zijn inderdaad strakkere plannen te bedenken dan daar dit jaar naartoe gaanquote:Op maandag 8 maart 2021 15:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb m'n voornemen om naar de GP van Sao Paulo te gaan ook maar naar 22 verschoven
Ze hebben nu al niet genoeg manschappen voor handhaving, lijkt me heel sterk dat het dan opeens wel kan. Massaal al helemaal niet, dus de meeste mensen zullen er gewoon schijt aan blijven hebben als ze zich toch al niet hielden aan het advies. Even telefoontje afwachten en daarna lekker je ding doen. Alweer een veel kleinere kans dat ze twee keer bellen. Of je geeft een mobiel nummer op.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Je moet je bij inkomst of een positieve test registreren. Die lijst wordt vervolgens at random nagebeld. Neem je niet op, dan wordt de burgemeester gebeld (niet letterlijk natuurlijk) en komt er handhaving langs, mogelijk eerst met een waarschuwing. Totaal onhaalbaar natuurlijk in de praktijk, maar men zal het wel doen om het afschrikwekkend effect. Als dit überhaupt wettelijk al mogelijk is, maar niets verbaast me meer.
Hoeveel meer getest?quote:
Natuurlijk kunnen ze dat niet. En als ze het al kunnen, waarom zou je in godsnaam je spaarzame resources daarop in wíllen zetten. Maar het papieren plannetje zal ongetwijfeld goed resoneren in het repressieve hoofdje van Ferd.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze hebben nu al niet genoeg manschappen voor handhaving, lijkt me heel sterk dat het dan opeens wel kan. Massaal al helemaal niet, dus de meeste mensen zullen er gewoon schijt aan blijven hebben als ze zich toch al niet hielden aan het advies. Even telefoontje afwachten en daarna lekker je ding doen. Alweer een veel kleinere kans dat ze twee keer bellen. Of je geeft een mobiel nummer op.
ik verwacht daar nog wel dramatische cijfers de komende maanden met "winter" op komstquote:Op maandag 8 maart 2021 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad strakkere plannen te bedenken dan daar dit jaar naartoe gaan![]()
Ik heb Brazilië nog wel als mogelijkheid dit jaar, maar alleen als ik m'n vriendin anders echt een jaar niet ga zien ofzo als ze hier dan nog niet naartoe mag.
En mensen die volle bak klagen over dat ze niks meer kunnen en mogen terwijl ze vrijwel letterlijk alles doen wat ze altijd al deden met iedereen tegelijk.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik verwacht daar nog wel dramatische cijfers de komende maanden met "winter" op komst
Als ik een beetje hun 'argumentatie' lees heb ik daar niet echt veel verwachtingen van.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Verpleeghuizen
Dit moet antivaxxers toch ook aan het denken zetten?
Ze had zelf ook een pilletje van de buurman gekregen zeker, wat een overdreven enthousiasme voor een veredelde kinderverjaardag.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Alof corona niet bestaat, maar wel met bubbels, testen, een app met regels, en om 7 uur naar huis. Jeuj, wat "gewoon".
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210307_14555307
Ik hoop dat de situatie er mid april/eind april al heel anders uit ziet. Mei helemaal. En dan gewoon lekker samenleving openen voor iedereen; tegen die tijd zijn de ouderen wel gevaccineerd en zullen de ziekenhuizen ook een stuk leger zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:55 schreef OProg het volgende:
[..]
Als ik een beetje hun 'argumentatie' lees heb ik daar niet echt veel verwachtingen van.
Overigens wil dit ook zeggen dat we dan vrij snel in de groepen daaronder resultaat moeten gaan zien en dat dit dus ook terug moet komen in opname in de kliniek en op de IC.
Zoiets heet toch een oxymoron?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Verpleeghuizen
Dit moet antivaxxers toch ook aan het denken zetten?
Hier zie je dat ook al enigszins gebeuren. Het is nu wachten op effect bij de 50ers en 60ers..quote:Op maandag 8 maart 2021 15:55 schreef OProg het volgende:
[..]
Als ik een beetje hun 'argumentatie' lees heb ik daar niet echt veel verwachtingen van.
Overigens wil dit ook zeggen dat we dan vrij snel in de groepen daaronder resultaat moeten gaan zien en dat dit dus ook terug moet komen in opname in de kliniek en op de IC.
Op een gegeven moment is het ook gewoon een risicoafweging voor een hele grote groep. En dan is er altijd een risico. En ik hoop maar dat we dat als samenleving dan op normale wijze in kunnen schatten in plaats van alles te denken te kunnen controleren.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat de situatie er mid april/eind april al heel anders uit ziet. Mei helemaal. En dan gewoon lekker samenleving openen voor iedereen; tegen die tijd zijn de ouderen wel gevaccineerd en zullen de ziekenhuizen ook een stuk leger zijn.
Thanks!quote:Op maandag 8 maart 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier zie je dat ook al enigszins gebeuren. Het is nu wachten op effect bij de 50ers en 60ers..
[ afbeelding ]
Nee, ik zou ze even een mailtje sturenquote:Op maandag 8 maart 2021 15:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hebben ze wel nagedacht over de privacy van verwerking van medische gegevens als je bijvoorbeeld bij evenementen moet laten zien dat je gevaccineerd bent of negatieve test.
Volgens mij zitten we nu in die korte periode van minder leveringen..quote:Op maandag 8 maart 2021 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aantal gezette prikken: 1.620.090
Aantal geplande prikken week 10: 283.600.
Eigenlijk zat Hugo er nu ook niet zover naast met zijn 2 miljoen voor half maart.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we nu in die korte periode van minder leveringen..
En daarbij, als je kijkt naar landen om ons heen is die hele heisa van 'waarom starten we zo laat?!!!1' echt compleet overtrokken geweest.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk zat Hugo er nu ook niet zover naast met zijn 2 miljoen voor half maart.
Dat werd ook al gezegd door velen..quote:Op maandag 8 maart 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daarbij, als je kijkt naar landen om ons heen is die hele heisa van 'waarom starten we zo laat?!!!1' echt compleet overtrokken geweest.
Een beetje wel, maar toch was het niet sjiek. Zeker niet omdat het ook de tijd gaf aan Gommers en Kuipers om voor te sorteren voor zorgpersoneel.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daarbij, als je kijkt naar landen om ons heen is die hele heisa van 'waarom starten we zo laat?!!!1' echt compleet overtrokken geweest.
Onzin.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is 1 van de voorwaarden van de serquote:Op maandag 8 maart 2021 15:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hebben ze wel nagedacht over de privacy van verwerking van medische gegevens als je bijvoorbeeld bij evenementen moet laten zien dat je gevaccineerd bent of negatieve test.
Denk dat die heisa helemaal niet overtrokken is geweest en dat Hugo er wel van geleerd heeft. Maar hou zou wat sneller moeten accepteren als iets niet goed gaat en beterschap beloven. Dan had hij al die negativiteit in iets positiefs kunnen omzetten. Nu heb ik het idee dat dat volledig ondersneeuwt omdat hij vol bleef houden dat het echt niet zo erg was en dat we er zo bovenop zouden komen etc.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat was het zeker...quote:
Goh!quote:Op maandag 8 maart 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Werkelijke onzin wat je hier uitkraamt.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan was je nu door je vaccins heen geweest en waren die doden misschien nu wel niet te voorkomen geweest. Rot toch op met je doemscenario's elke keer.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkelijke onzin wat je hier uitkraamt.
Als je namelijk 6 weken eerder had gestart, had je met het gemiddelde sterfte cijfer van 0,15% 570 doden kunnen voorkomen bij de eerste levering van 400.000 vaccins en beschermingsgraad van 95%.
DAT is de schade van hugo's 'zorgvuldigheid'. Dood door schuld.
Dan ga je er overigens wel van uit dat al die 400.000 anders corona hadden gekregen. En dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je namelijk 6 weken eerder had gestart, had je met het gemiddelde sterfte cijfer van 0,15% 570 doden kunnen voorkomen bij de eerste levering van 400.000 vaccins en beschermingsgraad van 95%.
Nee, het waren er anders meer geweest.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze prikken helemaal de voorraad niet weg hoor.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, het waren er anders meer geweest.
Er was dan langer vastgehouden aan een te grote voorraad, zoals toen het plan was, waardoor per saldo minder mensen gevaccineerd waren geweest. Nu zijn ze de voorraad gaan wegprikken.
De EMA heeft de werking gedurende de testperiode beoordeeld op grond van rapportage en niet de samenstelling noch hoe het zich op termijn gedraagt. Wanneer de exacte specificatie bekend is (gemaakt), kun je die ook toetsen.quote:Op maandag 8 maart 2021 07:50 schreef archito het volgende:
[..]
Wat hebben wij daar als leken aan? De EMA heeft het toch beoordeeld.
We zijn te laat begonnen wegens fouten in het 'wedden op 1 paard' verhaal. Toegegeven ook door De Jonge.quote:
Dood door schuldquote:Op maandag 8 maart 2021 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Flopshow van AZ....quote:AstraZeneca leverde nog geen 10 procent van beloofde vaccins aan EU
Farmaceut AstraZeneca heeft tot nu toe nog geen 10 procent van het aantal aan de Europese Unie beloofde coronavaccins geleverd, zegt voorzitter van de Europese Commissie (EC), Ursula von der Leyen, maandag.
Volgens ingewijden zou de Commissie aanvankelijk hebben gerekend op maximaal 120 miljoen doses van AstraZeneca tussen december en eind maart.
De Brits-Zweedse vaccinmaker zegt in de EU met productieproblemen te kampen. "Maar we hadden al voor de goedkeuring door het Europese geneesmiddelenbureau (EMA) vastgelegd dat ze een voorraad zouden aanleggen", zegt Von der Leyen.
In een interview met internationale media, waaronder persbureau ANP, zei Von der Leyen dat de EU de uitvoer van vaccins blijft blokkeren zolang de farmaceut niet voldoende levert. "AstraZeneca moet zijn inspanningen verhogen. Anders kunnen we export niet toestaan."
Vanuit de EU zijn volgens haar tot nu toe al naar meer dan dertig landen buiten Europa vaccins uitgevoerd. "Dat is vooral dankzij Pfizer/BioNTech. Dat houdt zich wel aan de contracten", aldus Von der Leyen.
Uitvoer van kwart miljoen vaccins naar Australië tegengehouden
Voor Italië was de maat vorige week vol toen bleek dat het land minder dan 10 procent van het Brits-Zweedse bedrijf zou krijgen in het eerste kwartaal dan voorzien. De regering blokkeerde daarom de uitvoer van een partij van 250.000 coronavaccins van AstraZeneca, bestemd voor Australië.
Het was voor het eerst dat naar dit wapen werd gegrepen. "Ik heb de beslissing van premier Draghi direct gesteund", aldus Von der Leyen, die aangeeft dat dit zo nodig ook niet voor het laatst zal zijn. Ook in Nederland is tot nog toe nog niet een tiende geleverd van wat was beloofd.
Ondertussen heeft AstraZeneca toegezegd voor het tweede kwartaal ook vaccins in de EU te zullen aanleveren die buiten Europa worden geproduceerd.
In totaal hebben Pfizer, AstraZeneca en Moderna, de drie bedrijven waarvan het coronavaccin momenteel door de EU wordt gebruikt, nu zeker 56,8 miljoen doses aan de EU geleverd.
Ik vind dat laatste dus echt verwaarloosbaar. Natuurlijk is er best wat mis gegaan qua planning, timing en toewijzing etc, maar het is niet zo dat we het zo veel slechter/minder goed doen dan de rest van Europa. Zijn daardoor mensen wellicht onnodig gestorven? Ja, dat lijkt me wel. Maar dat lijkt me bijna niet te voorkomen.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We zijn te laat begonnen wegens fouten in het 'wedden op 1 paard' verhaal. Toegegeven ook door De Jonge.
Daarom is het onzin om te stellen dat al die heisa voor niets was. Bovendien hadden we dan misschien al een week of 2 eerder effect in verpleeghuizen gehad bij wijze van, wat weer positief was geweest voor het aantal sterfgevallen en eventuele IC/ziekenhuisopnames (al zal dat niet veel zijn).
Ja, sorry, Lenny.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is ook wel waar ja.
@:mammietje FOK OMT
Het doel was om het 2e vaccin op voorraad te houden, dat zou betekenen dat er nog 800.000 extra vaccins in voorraad moesten liggen.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze prikken helemaal de voorraad niet weg hoor.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinatiesquote:Op maandag 8 maart 2021 16:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het doel was om het 2e vaccin op voorraad te houden, dat zou betekenen dat er nog 800.000 extra vaccins in voorraad moesten liggen.
Hoezo, ze staan derde?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
AZ is toch de slechtste, dus niet zo erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |