abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2021 @ 14:57:16 #126
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198392741
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik blijf naïef geloven, ben als een klein kind zo blij met een nieuw snoepje.
De Jonge heeft hier in oktober trouwens al een voorzet voor gegeven, alleen werd hij toen héél snel weer teruggefloten. Eigenlijk hadden we toen al beter moeten weten.

Nou ja, het is voor mijn examenleerlingen wel een geruststellende gedachte dat ze binnenkort hun bijbaantje in de horeca weer op kunnen pakken om te bedienen op het terras waar ze zelf niet mogen zitten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198392744
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar dan leg je de uitvoering - controle op de volksgezondheid - straks dus in handen van kermisbazen, kroeghouders en stewards(!) van een voetbalclub.

What could possibly go wrong.
Joh, wat dat betreft heb ik het al opgegeven. Mensen geven geen fuck om hun vrijheden en privacy zolang ze er een voordeel in zien. De nadelen maken geen hol uit en die zijn toch maar pas voor de langere termijn. Na mij de zonvloed zo u wil.
pi_198392749
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat vind je korte termijn?
Ik denk dat er nog wel even negatieve reisadviezen zullen zijn, omdat we hier nog lang niet ver genoeg zijn met vaccineren en in andere landen idem. Alleen Israël, maar die hebben hun beleid al duidelijk gemaakt.
Wat maakt het ons uit wat de vaccinatiegraad van andere landen is als we zelf de vaccinatiegraad bereikt hebben? Dat is immers wat je net als voorbeeld aanhaalde over Samoa.
pi_198392750
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

afgelopen zomer toen de terrassen open gingen was het adres opschrijven en de vraag of je corona had, ik geloof dat het alleen op dag 1 gevraagd werd, nu gaan ze 3 vragen stellen

Ben je gevaccineerd?
Heb ja al corona gehad?
Ben je negatief getest?

1 keer ja is voldoende ga maar lekker zitten
Nee, ze willen een app. Oftewel, de horeca-eigenaar kan via die app controleren of jij voldoet aan de eisen om binnengelaten te worden. What could go wrong.

Maargoed, als er groepsimmuniteit is, waarom is dit dan nodig? Groepsimmuniteit werd als de heilige graal gezien. Er was 70% nodig voor groepsimmuniteit.

Als dat er is is deze pandemie iets uit het verleden. Of is dat niet meer zo?
pi_198392760
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Jonge heeft hier in oktober trouwens al een voorzet voor gegeven, alleen werd hij toen héél snel weer teruggefloten. Eigenlijk hadden we toen al beter moeten weten.

Volgens mij hebben meerdere posters ook toen al gezegd dat dit zou gebeuren. Wat we niet aan zagen komen was Kaag die even voorsorteerde en De Jonge de kaas van het brood af zou eten.
pi_198392761
Corona-uitbraak op cruiseschip, 1000 opvarenden vast aan boord

https://www.rtvnoord.nl/n(...)enden-vast-aan-boord
  maandag 8 maart 2021 @ 14:59:05 #132
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198392771
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij hebben meerdere posters ook toen al gezegd dat dit zou gebeuren. Wat we niet aan zagen komen was Kaag die even voorsorteerde en De Jonge de kaas van het brood af zou eten.
Ondergetekende in elk geval. Ik werd toen naar BNW verwezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198392777
quote:

[..]

Nou ja, het is voor mijn examenleerlingen wel een geruststellende gedachte dat ze binnenkort hun bijbaantje in de horeca weer op kunnen pakken om te bedienen op het terras waar ze zelf niet mogen zitten.
Ja, dat weet ik nog. Toen ik in oktober zei dat dat vaccinatiepaspoort er ging komen werd ik voor gek verklaard in dit topic. Werd het naar BNW verwezen enzo.

Inmiddels kunnen we bijna het BNW corona topic pakken als foreshadowing.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:59:31 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198392779
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, ze willen een app. Oftewel, de horeca-eigenaar kan via die app controleren of jij voldoet aan de eisen om binnengelaten te worden. What could go wrong.

Maargoed, als er groepsimmuniteit is, waarom is dit dan nodig? Groepsimmuniteit werd als de heilige graal gezien. Er was 70% nodig voor groepsimmuniteit.

Toen wist men natuurlijk nog niet zo goed hoe het zou zitten met de virus-mutaties.
pi_198392787
quote:

[..]

Dat beseften sommigen zich hier toen toch ook al? Iemand die uitdrukkelijk van plan is om iets niet te gaan doen, heeft normaliter niet de neiging om daar toch steeds weer over te beginnen.
pi_198392788
Het belangrijkste punt is wat mij betreft dat het allemaal tijd en geldverspilling is. Tegen de tijd dat de overheid een systeem heeft opgetuigd waar al die sneltesten kunnen worden gedaan zonder dat het leidt tot ongemak voor de geteste is het alweer dik zomer en is het hele systeem sowieso onnodig.

En je zult maar net zien dat het wél lukt om die app voor de gevaccineerden in te voeren (want makkelijk) en dat de niet-gevaccineerden moeten wachten op functionaliteit voor hen.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 15:00:10 #137
5428 crew  miss_sly
pi_198392794
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:57 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wat maakt het ons uit wat de vaccinatiegraad van andere landen is als we zelf de vaccinatiegraad bereikt hebben? Dat is immers wat je net als voorbeeld aanhaalde over Samoa.
Ik haalde Samoa niet aan, dat deed chratnox. En ik zei dat ik me kan voorstellen dat ze daar niemand binnen laten zonder vaccinatiebewijs als ze zelf nog niet ver genoeg zijn met vaccineren. Dat heeft niets te maken met niet daarheen mogen omdat NL dat verbiedt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198392801
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Toen wist men natuurlijk nog niet zo goed hoe het zou zitten met de virus-mutaties.
Oh, nu gaan de mutaties roet in het eten gooien? Alle mutaties tot nu toe werken de vaccins ook voor.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:01:45 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392824
quote:

[..]

Een app. En die moet gekoppeld worden aan de systemen van .. de GGD?

Want een commerciele test kost klauwen met geld.
pi_198392828
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:00 schreef MoreDakka het volgende:
Het belangrijkste punt is wat mij betreft dat het allemaal tijd en geldverspilling is. Tegen de tijd dat de overheid een systeem heeft opgetuigd waar al die sneltesten kunnen worden gedaan zonder dat het leidt tot ongemak voor de geteste is het alweer dik zomer en is het hele systeem sowieso onnodig.
En even los van de ethische kant: je kunt er donder op zeggen dat de overheid dit niet zomaar zonder slag op stoot op kan zetten. Zeker qua digitale infrastructuur heeft de overheid geen best trackrecord.
pi_198392839
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef Zipportal het volgende:
Corona-uitbraak op cruiseschip, 1000 opvarenden vast aan boord

https://www.rtvnoord.nl/n(...)enden-vast-aan-boord
Hahahaha. Ik moest echt even checken of het geen artikel van een jaar geleden was. Dat die dingen überhaupt weer varen. Hoe verzin je het.
pi_198392840
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een app. En die moet gekoppeld worden aan de systemen van .. de GGD?

Want een commerciele test kost klauwen met geld.
Dat wordt ook nog wel een dingetje ja. Gaan ze dan een miljoen tests per dag doen bij de GGD?
  maandag 8 maart 2021 @ 15:02:56 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392844
quote:

[..]

ik denk dat het vaccineren sneller gaat dan zo'n app gebruiksklaar krijgen
pi_198392853
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ook, dus moeten we dit hele onzalige idee wat mij betreft gewoon weer verwijzen naar waar het hoort, de prullenbak.
pi_198392855
quote:

[..]

Die horeca-uitbater controleert nu toch ook al of je oud genoeg bent om alcohol te mogen drinken?
pi_198392863
quote:

[..]

Het wordt toch langzaamaan wel duidelijk dat het vanaf de tweede golf al helemaal niet meer gaat over een pandemie?

We hebben het in godsnaam over een vaccinatiepaspoort waarmee men zichzelf “vrijheden” kan verschaffen. Zaken die tot een jaar geleden volstrekt normaal waren worden nu als speciaal gezien voor zij die reeds gevaccineerd zijn.

Het is nooit werkelijk te doen geweest om het redden van burgers. Ja wellicht in maart/april 2020. Toen het kabinet in de zomer zijn kans schoon zag om misbruik te maken van de ontstane situatie en zichzelf boven het volk verhief.
pi_198392865
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die horeca-uitbater controleert nu toch ook al of je oud genoeg bent om alcohol te mogen drinken?
Je leeftijd is toch niet hetzelfde als of je wel of niet gevaccineerd bent?
pi_198392870
Meldt zich netjes en gaat braaf wachten op wat @Zipportal te vertellen heeft... :)
pi_198392874
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Idd, net zo kansloos als al die fieldlabs. Of een goede Nederlandse studie naar Vitamine D etc.

Allemaal van die hobby projecten lijken het wel.

Wellicht dat het ooit nog van Nut kan zijn voor een volgende crisis of een mutatie, maar ik ben ervan overtuigt dat we eerder allemaal gevaccineerd is dan dat er een waterdicht systeem is voor een vaccinatiepaspoort of negatief testbewijs.
pi_198392886
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je leeftijd is toch niet hetzelfde als of je wel of niet gevaccineerd bent?
Klopt, het is zelfs nog ingewikkelder. Bij een vaccinatie/testbewijs is het puur een ja-nee vraag, bij een leeftijdscheck moet je ook nog eens rekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')