Maar wat is er dan nodig? Dit is een klassiek voorbeeld van de doelpalen verschuiven.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gaat in de praktijk ook niet werken denk ik, nationaal dan, voor vliegreizen ligt het wat anders.
In israel dat onderscheid nu ook. Met vaccinatie mag je binnen eten in een restaurant, maar buiten mag iedereen op het terras.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:26 schreef popje het volgende:
[..]
e [quote][ afbeelding ] Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Lastig. Want laat je terrassen dicht als 30% van je bevolking wel kan. Is dat ethisch richting de terraseigenaars?
[/quote
Je kunt prima terrassen openen zonder dat je daar een vaccinatiebewijs voor nodig hebt. Buiten is de kans op besmettingen nihil...
Zitten niet-gevaccineerden ook achter in de bus?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
In israel dat onderscheid nu ook. Met vaccinatie mag je binnen eten in een restaurant, maar buiten mag iedereen op het terras.
Moeten achter de bus aanrennen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zitten niet-gevaccineerden ook achter in de bus?
mijn humor wordt niet door iedereen gewaardeerdquote:Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kom op, jij bent een serieuze user, je snapt toch wel mijn punt?
Nee hoor, maar dan kun je gewoon niet naar Samoa tot de vaccinatiegraad daar 80% is. Zij zitten niet te wachten op vollopende ziekenhuizen omdat een paar Nederlanders ongevaccineerd bij hen vakantie komen vieren.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat is er dan nodig? Dit is een klassiek voorbeeld van de doelpalen verschuiven.
Eerst waren de maatregelen nodig tot de ziekenhuizen voldoende ontlast waren. Toen tot er voldoende mensen gevaccineerd waren zodat de ziekenhuizen niet meer vol konden lopen. En nu, tot Samoa ook een vaccinatiegraad van meer dan 70% heeft?
Dat is wat anders dan wanneer Nederland zegt dat wij niet naar Samoa mogen overigens. En daar lijkt het wel naar toe te gaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, maar dan kun je gewoon niet naar Samoa tot de vaccinatiegraad daar 80% is. Zij zitten niet te wachten op vollopende ziekenhuizen omdat een paar Nederlanders ongevaccineerd bij hen vakantie komen vieren.
In het stukje van de NOS staat concerten, festivals en bioscopen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar wat was het doel van zo'n paspoort dan voor bijvoorbeeld de zomer periode? En welke voordelen geeft het op welke manier?
En dat is bewust een open vraag.
Maar voor de EU zal de vaccinatiegraad normaliter redelijk gelijk oplopen. Dus ik zie niet in waarom ik volgend jaar een vaccinatiebewijs zou moeten tonen als ik België binnenrijd.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, maar dan kun je gewoon niet naar Samoa tot de vaccinatiegraad daar 80% is. Zij zitten niet te wachten op vollopende ziekenhuizen omdat een paar Nederlanders ongevaccineerd bij hen vakantie komen vieren.
Ik snap oprecht niet dat mensen dat oké vinden voor een land als Nederland. Zijn onze vrijheden serieus zo weinig waard dat we bereid zijn ze op te geven om een biertje in een café te kunnen doen omdat Rutte/de Jonge het zeggen?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
In israel dat onderscheid nu ook. Met vaccinatie mag je binnen eten in een restaurant, maar buiten mag iedereen op het terras.
Waar het vooral naar ruikt is een gevoel van superioriteit. Van twee kanten overigens. Enerzijds een regering die zich ongeschonden en schaamteloos in een bepaalde positie manoeuvreert waar de honden geen brood van lusten en anderzijds door mensen het idee te geven dat zij iets meer mogen dan een ander. Met andere woorden, een jaar lang aan de maatregelen houden maar zonder vaccin of geld voor een test kun de een dikke middelvinger krijgen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je normale leven leiden een privilege is. Het collectief geheugen lijkt niet verder terug te gaan dan maart 2020.
Die gooien wij natuurlijk voor de bus.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zitten niet-gevaccineerden ook achter in de bus?
Ja, dat is geen antwoord op mijn vragenquote:Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het stukje van de NOS staat concerten, festivals en bioscopen.
Dat is volgens mij dan ook niet aan de orde.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:51 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan wanneer Nederland zegt dat wij niet naar Samoa mogen overigens. En daar lijkt het wel naar toe te gaan.
Maar dan wel zonder 1,5 meter en mondmasker in de bios?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het stukje van de NOS staat concerten, festivals en bioscopen.
Je verwacht het niet.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:
Simpel gezegd hebben Rutte en de Jonge daar dan dus over gelogen.
Ik ook niet. En daarover gaat het dan ook (nog) niet, volgens mij.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar voor de EU zal de vaccinatiegraad normaliter redelijk gelijk oplopen. Dus ik zie niet in waarom ik volgend jaar een vaccinatiebewijs zou moeten tonen als ik België binnenrijd.
Ok, dus voor die tijd hebben wij geen vaccinatiepaspoort meer nodig dan? Want wij hebben die 70%+ al gehaald dan.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ga ik dan vanuit.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan wel zonder 1,5 meter en mondmasker in de bios?
Volgens mij is er althans nog steeds overal een negatief reisadvies afgegeven vanuit Nederland. Jij ziet dit veranderen op korte termijn?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is volgens mij dan ook niet aan de orde.
afgelopen zomer toen de terrassen open gingen was het adres opschrijven en de vraag of je corona had, ik geloof dat het alleen op dag 1 gevraagd werd, nu gaan ze 3 vragen stellenquote:Op maandag 8 maart 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat is er dan nodig? Dit is een klassiek voorbeeld van de doelpalen verschuiven.
Eerst waren de maatregelen nodig tot de ziekenhuizen voldoende ontlast waren. Toen tot er voldoende mensen gevaccineerd waren zodat de ziekenhuizen niet meer vol konden lopen. En nu, tot Samoa ook een vaccinatiegraad van meer dan 70% heeft?
Volgens SER plan geloof ik met, omdat ze er zowieso op hameren dat het tijdelijk moet zijn en dat duidelijk gecommuniceerd moet worden, end us alleen als aanvulling op andere maatregelen als die niet genoeg zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan wel zonder 1,5 meter en mondmasker in de bios?
Wat vind je korte termijn?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:54 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens mij is er althans nog steeds overal een negatief reisadvies afgegeven vanuit Nederland. Jij ziet dit veranderen op korte termijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |