SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Rutte had zich een keer versproken. Er werd een vraag gesteld en hij liet vallen dat hij al op de hoogte was gebracht dat die vraag gesteld zou worden. Geen gekke aanname dus dat er wat screening plaats vind. Geen feit natuurlijk; het kan natuurlijk ook dat ze enkel de vragen te zien krijgen zodat ze zich kunnen voorbereiden. Dat ze een mooi langdradig antwoord klaar hebben liggen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar iedereen is bang zn plekje kwijt te raken.
Goh.. het is net de politiek eigenlijk.
ik laat me sowieso prikken, met of zonder paspoortquote:Op maandag 8 maart 2021 14:02 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo'n goed idee, mensen laten zich er braaf zonder zeiken door prikken <3
Het gaat nog niet eens om een digitale registratie, maar vooral om het nut in (dagelijks) gebruik.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:01 schreef Questular het volgende:
Ik vind het lastig zo een vaccinatiepaspoort. Persoonlijk vind ik het te ver gaan, maar als ik het niet doe dan boor ik mijn zoontje leuke vakanties door z'n neus en dat is het laatste wat ik wil.
Dat is ook het punt. Er is een soort van semi-verplichting die eraan verbonden is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:01 schreef Questular het volgende:
Ik vind het lastig zo een vaccinatiepaspoort. Persoonlijk vind ik het te ver gaan, maar als ik het niet doe dan boor ik mijn zoontje leuke vakanties door z'n neus en dat is het laatste wat ik wil.
Precies, maar ik garandeer je dat het omhoog gaat dat % als het verplicht wordt voor de all-in beach vakantie!quote:Op maandag 8 maart 2021 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik laat me sowieso prikken, met of zonder paspoort
Ik ook, met of zonder paspoort. Ik zal wel blijven zeiken en bitchen over de introductie van een paspoort, al is 't alleen maar omdat ik het geen fijn gevoel vind dat dat in één of andere Europese hobby-database zit waar overheidsmedewerkers van landen die iets minder streng omgaan met HIPAA e.d. in grasuinen. Landen waar je een boete eenvoudig kunt afkopen met wat contant geld enzo.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zoals ik eerder heb gesteld: voordat iedereen aan de beurt is geweest is het oneerlijk, daarna is het onnodig en in allebei de gevallen is het onethisch.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat nog niet eens om een digitale registratie, maar vooral om het nut in (dagelijks) gebruik.
Als straks in de EU de ziekenhuizen leeg zijn en amper nog iemand last krijgt van corona door alle vaccinaties dan is zo'n bewijs wat je overal zou moeten laten zien totaal overbodig geworden.
We vragen ook niet om een bewijs van inenting tegen mazelen voor we naar een kroeg mogen.
Ik ook, ik vind zo een paspoort alleen redelijk overbodig. Heel misschien als tussenoplossing tijdens het vaccinatieproces maar als je klaar bent met vaccineren is het overbodig.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lol, het is geen 1990 meer he.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, met of zonder paspoort. Ik zal wel blijven zeiken en bitchen over de introductie van een paspoort, al is 't alleen maar omdat ik het geen fijn gevoel vind dat dat in één of andere Europese hobby-database zit waar overheidsmedewerkers van landen die iets minder streng omgaan met HIPAA e.d. in grasuinen. Landen waar je een boete eenvoudig kunt afkopen met wat contant geld enzo.
Het is onnodig tot de volgende pandemie die er binnen een jaar of 20-30 vast wel gaat komen tenzij we op globale schaal radicaal anders omgaan met (voornamelijk wilde) dieren.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder heb gesteld: voordat iedereen aan de beurt is geweest is het oneerlijk, daarna is het onnodig en in allebei de gevallen is het onethisch.
zeker, ik vrees dat je zonder geen vliegtuig meer in komtquote:Op maandag 8 maart 2021 14:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies, maar ik garandeer je dat het omhoog gaat dat % als het verplicht wordt voor de all-in beach vakantie!
Daar zijn ze toch al volledig op hol geslagen sinds 9/11 met al hun veiligheidsmaatregelen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker, ik vrees dat je zonder geen vliegtuig meer in komt
... dan heeft het toch nog steeds geen nut?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is onnodig tot de volgende pandemie, die er binnen een jaar of 20-30 vast wel gaat komen tenzij we op globale schaal radicaal anders omgaan met (voornamelijk wilde) dieren.
ik heb wel eens eerder inentingsbewijzen moeten laten zien op reis, dus ik zie het verschil niet zoquote:Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, met of zonder paspoort. Ik zal wel blijven zeiken en bitchen over de introductie van een paspoort, al is 't alleen maar omdat ik het geen fijn gevoel vind dat dat in één of andere Europese hobby-database zit waar overheidsmedewerkers van landen die iets minder streng omgaan met HIPAA e.d. in grasuinen. Landen waar je een boete eenvoudig kunt afkopen met wat contant geld enzo.
Testbewijzen ja, en vaccinatiepaspoorten?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:10 schreef eragon2890 het volgende:
Iemand vroeg of testbewijzen voor toegang etc tijdelijk zouden zijn.
Ja, dat is het plan. De SER hamert daar nu ook al op, en niemand stelt ook voor voor eeuwig, het is gewoon tot de pandemie over is/ iedereen gevaccineerd. Daarom is het ook bovenop de 1,5m en andere onmenselijke vrijheidsbeperkingen.
Maar prima als het de situatie iets draagbaarder maakt tot iedereen geprikt is natuurlijk.
hoop* tot genoeg mensen het genomen hebben natuurlijk, zie m'n laatste comment.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker, ik vrees dat je zonder geen vliegtuig meer in komt
Op reis is wat mij betreft wel iets anders dan om naar een museum, restaurant, school of evenement te kunnen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb wel eens eerder inentingsbewijzen moeten laten zien op reis, dus ik zie het verschil niet zo
Ja kan zelf toch ook wel bedenken dat er gegarandeerd een uitzondering komt via doktersverklaring (huisarts) voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Testbewijzen ja, en vaccinatiepaspoorten?
Je laatste zin is precies het probleem dat ik heb. Het is helemaal niet prima, er zijn wat fundamentele problemen mee.
Hoe gaan ze bijvoorbeeld om met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Moeten die iedere paar dagen negatieve tests hebben? Wie gaat het betalen? Wie levert het bewijs?
Wat als je met een negatieve test toch uit BCO naar voren komt, ben je dan aansprakelijk? Indien ja, is degene die je getest heeft dan aansprakelijk?
Dit is niet iets wat je zomaar in moet voeren, hier moet je (ethisch en praktisch) heel goed over nadenken.
En hoe ga je om met het uitgangspunt dat derden helemaal geen toegang mogen eisen tot jouw medische informatie?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Testbewijzen ja, en vaccinatiepaspoorten?
Je laatste zin is precies het probleem dat ik heb. Het is helemaal niet prima, er zijn wat fundamentele problemen mee.
Hoe gaan ze bijvoorbeeld om met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Moeten die iedere paar dagen negatieve tests hebben? Wie gaat het betalen? Wie levert het bewijs?
Wat als je met een negatieve test toch uit BCO naar voren komt, ben je dan aansprakelijk? Indien ja, is degene die je getest heeft dan aansprakelijk?
Dit is niet iets wat je zomaar in moet voeren, hier moet je (ethisch en praktisch) heel goed over nadenken. Al helemaal niet omdat er heel veel mensen zijn die op dit moment de kans nog niet gehad hebben om gevaccineerd te worden.
Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A (al is dat een twijfelgeval), buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb wel eens eerder inentingsbewijzen moeten laten zien op reis, dus ik zie het verschil niet zo
hangt ook een beetje van de ontwikkeling van het virus af en hoe lang de immuniteit is na een vaccinatiequote:Op maandag 8 maart 2021 14:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
hoop* tot genoeg mensen het genomen hebben natuurlijk, zie m'n laatste comment.
En met al die andere dingen mag je nog wel naar binnen bij de meeste landen. Nu bestaat er de kans dat je zelfs niet uit eten mag of naar Belgie mag zonder zo'n bewijs.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A, buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
Lastig. Want laat je terrassen dicht als 30% van je bevolking wel kan. Is dat ethisch richting de terraseigenaars?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder heb gesteld: voordat iedereen aan de beurt is geweest is het oneerlijk, daarna is het onnodig en in allebei de gevallen is het onethisch.
Exact. En de afweging om wel of geen vaccinatie te nemen is voor mij persoonlijk vooral gericht op de vraag wat de gevolgen zijn als ik het niet doe. Ik acht die gevolgen van Corona uitermate klein (ik heb het gehad zonder 1 klacht). Ik heb echter liever geen buiktyfus. Corona geen vaccin, buiktyfus wel.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En met al die andere dingen mag je nog wel naar binnen bij de meeste landen. Nu bestaat er de kans dat je zelfs niet uit eten mag of naar Belgie mag zonder zo'n bewijs.
Verkeerd uitgangspunt. Als die 30%, die ongeveer de populatie kwetsbaren in NL schijnt te omvatten, naar het terras kan omdat ze geen risico meer lopen, dan kunnen degenen die dat risico sowieso al niet liepen dus ook.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Lastig. Want laat je terrassen dicht als 30% van je bevolking wel kan. Is dat ethisch richting de terraseigenaars?
Tja, als je in Australië een appel meeneemt krijg je ook een preek alsof je eigenhandig de nationale fruitsector om zeep zou helpen. Zo raar is het niet als er bij grenscontroles naar wordt gekeken.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A, buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
Er is sowieso geen reden om de terrassen dicht te laten als het mooi weer is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Lastig. Want laat je terrassen dicht als 30% van je bevolking wel kan. Is dat ethisch richting de terraseigenaars?
Je hoeft het in de tussentijd ook niet actief te gebruiken. Maar het helpt wel degelijk als je als overheid/samenleving al tot op zekere hoogte de ervaring en (wettelijke) infrastructuur ergens in de spreekwoordelijke kast hebt staan. Zuid-Korea heeft om die reden de coronapandemie met, zeker in verhouding tot Westerse landen, weinig beperkende maatregelen kunnen doorstaan. Ze hebben kunnen voortbouwen op de ervaringen die ze in een uitbraak van MERS in 2015 hebben doorstaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
... dan heeft het toch nog steeds geen nut?
Ik neem aan dat ook jij in die 20-30 jaar graag gewoon normaal, sociaal, open, vrij, gezellig, zonder 1,5m en mondkapjes etc wilt leven?? Gewoon zonder beperkingen, normaal, als sociale gezellige mensen?
Ik weet dat we daar het nu niet over hebben specifiek, maar dat kan dan dus ook prima zonder paspoort etc.
Als er over 2-3 decennia ooit weer een pandemie komt, kunnen we toch gewoon opnieuw tijdelijk voor 1-2 jaar al die vreselijke, maar helaas tijdelijk noodzakelijke maatregelen/beperkingen weer invoeren?
Dat heeft toch exact 0,0 te maken met het niet verplicht stellen NA deze pandemie?
Zeker daar vaccins niet van te voren klaarliggen... coronatest of vaccin gaat niet helpen tegen een eventuele volgende pandemie heh!?
Sterker nog, als dat dan iets is wat door muggen wordt verspreid ofzo, helpt afstand houden en sociale contacten beperken ook niet, dat is ook helemaal geen garantie van tevoren! -_- (of via bloed zoals hiv...)
Waarom zou het vaccinatiepaspoort tijdelijk zijn? Je gelooft toch niet zelf ook dat dat weg gaat?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:16 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja kan zelf toch ook wel bedenken dat er gegarandeerd een uitzondering komt via doktersverklaring (huisarts) voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden?
En wat bedoel je in godsnaam met die aansprakelijkheid? Ik mis hem even? Niet als de test goed was uitgevoerd lijkt me??
Het is zowieso maar tot iedereen is gevaccineerd en de crisis weg is he, we hebben het over een half jaar ofzo man...
Mag de eigenaar wel werker zonder vaccin?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
het gaat in dit geval alleen niet alleen om jezelfquote:Op maandag 8 maart 2021 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A (al is dat een twijfelgeval), buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
Wel raar als je continu hoort dat ze nooit hun fouten willen toegevenquote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef trein2000 het volgende:
Draaikont Kuipers heeft nu gezegd dat de voorspellingen rondom de Britse variant niet uitgekomen zijn...
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Laten we eens stoppen met de dooddoener van de terrassen. Volgens de gezondheidsraad mochten scholen ook alleen open voor mensen met een negatieve test of vaccinatie. Die negatieve test kost ~50 euro per keer, moet je dus 2x per week doen. Naar school gaan wordt voor kinderen dan dus ~400 euro per maand duurder.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf gewoon heel moeilijk. Versoepel in de lente gewoon voor iedereen in stapjes; helemaal als alle ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn. Dan zouden de ziekenhuizen het weer aan moeten kunnen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Exact. En de afweging om wel of geen vaccinatie te nemen is voor mij persoonlijk vooral gericht op de vraag wat de gevolgen zijn als ik het niet doe. Ik acht die gevolgen van Corona uitermate klein (ik heb het gehad zonder 1 klacht). Ik heb echter liever geen buiktyfus. Corona geen vaccin, buiktyfus wel.
Risicogroep was ca. 6 miljoen =~ 30%. Als de risicogroep is ingeënt kan alles toch weer gewoon open? Dat is etisch.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
lijkt me ookquote:Op maandag 8 maart 2021 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Risicogroep was ca. 6 miljoen =~ 30%. Als de risicogroep is ingeënt kan alles toch weer gewoon open? Dat is etisch.
e [quote]quote:Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Vreselijk off topic:quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja, als je in Australië een appel meeneemt krijg je ook een preek alsof je eigenhandig de nationale fruitsector om zeep zou helpen. Zo raar is het niet als er bij grenscontroles naar wordt gekeken.
Hoe meer regeltjes je bedenkt, hoe verder je erin verstrikt raakt.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf gewoon heel moeilijk. Versoepel in de lente gewoon voor iedereen in stapjes; helemaal als alle ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn. Dan zouden de ziekenhuizen het weer aan moeten kunnen.
Sta ook gewoon normaal vakantie verkeer toe; net als vorig jaar. Toen kon het ook. Meeste landen zelfs zonder test. En nu heb je talloze gevaccineerden en dan is zo'n bewijs opeens noodzaak. Niet te rijmen.
Dit komt echt over als ''do not waste a good crisis''.
quote:Relatief oude bevolking
De Italiaanse bevolking is een relatief oude bevolking en zoals bekend vallen vooral in die groep de meeste sterfgevallen door Covid.
Maar die zijn niet uitgekomen vanwege de correct getroffen maatregelen, inclusief die avondklok.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef trein2000 het volgende:
Draaikont Kuipers heeft nu gezegd dat de voorspellingen rondom de Britse variant niet uitgekomen zijn...
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Denken ze blijkbaar anders over nu. Lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen nu.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Risicogroep was ca. 6 miljoen =~ 30%. Als de risicogroep is ingeënt kan alles toch weer gewoon open? Dat is etisch.
ik vind dat toch wel aardig te rijmen hoorquote:Op maandag 8 maart 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sta ook gewoon normaal vakantie verkeer toe; net als vorig jaar. Toen kon het ook. Meeste landen zelfs zonder test. En nu heb je talloze gevaccineerden en dan is zo'n bewijs opeens noodzaak. Niet te rijmen.
Het gaat dan denk ik ook niet om of en hoe ziek jij wordt, maar hoe groot het risico is dat je anderen die wél veel risico lopen op een ernstiger ziekteverloop besmet.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik snap dat vergelijk maar tot een bepaalde hoogte. Als je niet in de risicogroep valt waarbij je heftige Corona klachten kunt krijgen zie ik niet het vergelijk met hepatitis A (al is dat een twijfelgeval), buiktyfus, gele koorts en malaria om maar wat voorbeelden te noemen. Van die laatste heeft bijna iedereen wel serieuze klachten namelijk.
Hoe is dat logisch dan? Als het vorig jaar al kon zonder negatieve test; waarom nu (nu er miljoenen gevaccineerden rondlopen tegen die tijd) dan opeens een vaccinatie bewijs eisen? En niet eens alleen voor vakanties.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dat toch wel aardig te rijmen hoor
want er is na afgelopen zomer geen golf meer geweest bedoel jequote:Op maandag 8 maart 2021 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe is dat logisch dan? Als het vorig jaar al kon zonder negatieve test; waarom nu (nu er miljoenen gevaccineerden rondlopen tegen die tijd) dan opeens een vaccinatie bewijs eisen? En niet eens alleen voor vakanties.
Sommige mensen nemen nu eenmaal een samenleving als uitgangspunt waarin iedere stap die je zet in een regel gevangen is. Dan is het best logisch.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe is dat logisch dan? Als het vorig jaar al kon zonder negatieve test; waarom nu (nu er miljoenen gevaccineerden rondlopen tegen die tijd) dan opeens een vaccinatie bewijs eisen? En niet eens alleen voor vakanties.
Natuurlijk wel. Maar het is ook een paar maanden goed gegaan. Nu zal het alleen maar meer meevallen gezien de groep die voor de grootste druk zorgden (ziekenhuizen) op dat moment gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
want er is na afgelopen zomer geen golf meer geweest bedoel je
Vorig jaar is Europa ook gewoon met de auto op pad gegaan in de zomer.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dat toch wel aardig te rijmen hoor
maar nu zijn er middelen om het risico enorm te verkleinen maar daar moeten we niks mee doen omdat jij er geen zin in hebtquote:Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maar het is ook een paar maanden goed gegaan. Nu zal het alleen maar meer meevallen gezien de groep die voor de grootste druk zorgden (ziekenhuizen) op dat moment gevaccineerd zijn.
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef 4-elements het volgende:
Zullen we gewoon afspreken dat we niet zo'n debiel bewijs gaan invoeren. Aan de ene kant zegt De Jonge dat mensen zo meer vrijheden krijgen, aan de andere kant wil hij niet dat mensen zich verplicht voelen te vaccineren. Maar met zo'n bewijs voelen mensen die verplichting wel, want anders mogen ze nergens heen.
Nog los van het feit dat we vorig jaar wel gewoon op vakantie konden zonder zo'n zinloos papiertje.
Maar het risico is al verkleint omdat er dan miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Die binnen de risico groepen vallen ook nog eens.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar nu zijn er middelen om het risico enorm te verkleinen maar daar moeten we niks mee doen omdat jij er geen zin in hebt
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.
Dat is nog maar de vraag. Klinkt leuk in theorie.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.
Some animals...quote:Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar het risico is al verkleint omdat er dan miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Die binnen de risico groepen vallen ook nog eens.
En niet omdat ik er geen zin in heb. Omdat het gewoon niet logisch is.
In de variant waar de Europese Commissie aan werkt is dat ook één van de mogelijkheden, het ligt voor de hand dat het kabinet die overneemt.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
Ik heb mij nog niet ingelezen maar hoe werkt zo'n paspoort dan? Ik heb net een besmetting met corona achter de rug, mag ik dan ook vrijheden krijgen omdat ik het al gehad heb?
Wanneer is het risico in voldoende mate verkleind?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Tarado het volgende:
[..]het risico is verkleind maar nog niet in voldoende mate, logisch toch
Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.
Is het dan nog steeds geen verkapte verplichting?
ja jouw onvoorzichtigheid wordt beloondquote:Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
Ik heb mij nog niet ingelezen maar hoe werkt zo'n paspoort dan? Ik heb net een besmetting met corona achter de rug, mag ik dan ook vrijheden krijgen omdat ik het al gehad heb?
En hoe lang van te voren moet je dan die test hebben gedaan? Stel, je wil vrijdagavond even uit eten. Wanneer moet je de test dan hebben gedaan? Dat moet dan ook maar net kunnen. Onwijs veel mensen die zich willen laten testen tegen die tijd. En dan meermaals per week. Zal ook niet gratis zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.
Is het dan nog steeds geen verkapte verplichting?
Daar denken ze niet anders over maar het volk “groeit er in mee”. Je kon het al vanaf het begin aan zien komen. Deze pandemie gaat al heel lang niet meer over Corona maar het uitvoeren van politieke macht. Het ergste is nog dat we er massaal naar staan te kijken, het goedkeuren en zelfs toejuichen. Deze pandemie is echt het einde van onze democratie aan het worden en ondermijnt de vrijheden waar we eeuwenlang voor gevochten hebben. In het kader van Corona laten we onszelf maatregelen opleggen en opsluiten onderneemt mom van voorkomen van besmettingen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Denken ze blijkbaar anders over nu. Lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen nu.
70% vaccinatiegraad dacht ikquote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer is het risico in voldoende mate verkleind?
Dus dan mag ik ongeveer 8 weken in vrijheid leven, want volgens het ggd ben ik tot zo'n 8 weken na besmetting immuun. En daarna kan ik wachten op een vaccin.... hmmquote:Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In de variant waar de Europese Commissie aan werkt is dat ook één van de mogelijkheden, het ligt voor de hand dat het kabinet die overneemt.
Je geeft het antwoord zelf al.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat dan denk ik ook niet om of en hoe ziek jij wordt, maar hoe groot het risico is dat je anderen die wél veel risico lopen op een ernstiger ziekteverloop besmet.
En zodra er volop gevaccineerd is, is die kans klein.
Gratis testen bestaan niet.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef xFriendx het volgende:
Ook al is zo'n sneltest gratis, dan mag je nog hopen dat het een ademtest is, als je een beetje sociaal dier bent met veel verjaardagen, feestjes, kantoorverplichtingen etc en zo'n testuitslag is 48 uur geldig, dan met wat pech sta je evengoed nog 3x per week met een staaf in je neus te roeren.
Maar gelukkig is vaccineren geen verplichting. Gelukkig is zo'n vaccinatie paspoort gewoon eerlijk omdat je je ook mag laten testen. Woohoo.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.
'Nee mama is kerngezond, maar ik heb geen 100 euro om dat aan te tonen. Het spijt me dat alle andere kindjes in jullie klas wel naar dit restaurant konden'.
zo kort maar?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Dus dan mag ik ongeveer 8 weken in vrijheid leven, want volgens het ggd ben ik tot zo'n 8 weken na besmetting immuun. En daarna kan ik wachten op een vaccin.... hmm
Ok, dus groepsimmuniteit. Als de vaccins meer dan 80% effectief zijn na de eerste prik en voor eind juni iedereen een eerste prik kan hebben gehad heb je dan je groepsimmuniteit al bereikt dus, dan zit je al boven de 70%.quote:
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord zelf al.
Dan is zo'n paspoort voor die relatief korte tijd totaal overbodig.
Eens. Daarnaast ga je vakantieverkeer ook nooit volledig kunnen stoppen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf gewoon heel moeilijk. Versoepel in de lente gewoon voor iedereen in stapjes; helemaal als alle ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn. Dan zouden de ziekenhuizen het weer aan moeten kunnen.
Dit komt echt over als ''do not waste a good crisis''.
Het is vooral een oplossing voor een probleem dat er niet is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.
Omdat het virus vanzelf uitdooft tot een beheersbaar niveau als genoeg mensen gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou het vaccinatiepaspoort tijdelijk zijn? Je gelooft toch niet zelf ook dat dat weg gaat?
Ik zal juichen als er een journalist is die vanavond een belofte aan Rutte weet te ontrekken dat er echt geen enkel gevaar voor de democratie én onze vrijheid is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar denken ze niet anders over maar het volk “groeit er in mee”. Je kon het al vanaf het begin aan zien komen. Deze pandemie gaat al heel lang niet meer over Corona maar het uitvoeren van politieke macht. Het ergste is nog dat we er massaal naar staan te kijken, het goedkeuren en zelfs toejuichen. Deze pandemie is echt het einde van onze democratie aan het worden en ondermijnt de vrijheden waar we eeuwenlang voor gevochten hebben. In het kader van Corona laten we onszelf maatregelen opleggen en opsluiten onderneemt mom van voorkomen van besmettingen.
Als je vandaag eens op de weg ziet hoe druk het is kun je eigenlijk alleen aan de mondkapjes die op straat zwerven zien dat er een “pandemie” gaande is maar anders zou je denken dat er niets aan de hand is.
We zijn verworden tot een groep werkmieren waarbij we straks blij moeten zijn dat we weer een biertje op een festival kunnen drinken. De wereld is veranderd en we doen er massaal aan mee, geïndoctrineerd door de overheid die ons laat geloven dat we met een superschadelijk virus te maken hebben. Kijkend naar de cijfers kunnen we ronduit vaststellen dat het een hele stevige griepgolf is en meer niet.
Dat is de info die ik kreeg. Dus zal wel ja. Voor mij heeft testen de komende 2 -3 maanden sowieso geen nut want ik blijf positief getest worden dan.quote:
Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.
'Nee mama is kerngezond, maar ik heb geen 100 euro om dat aan te tonen. Het spijt me dat alle andere kindjes in jullie klas wel naar dit restaurant konden'.
Of het op grote schaal laagdrempelig en betrouwbaar genoeg kan gaat het kabinet nu dus uitzoeken, maar als dat allemaal blijkt te kunnen is er in principe toch niks op tegen? Zeker als het alternatief is om nog enkele maanden met veel grotere beperkingen te moeten leven.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Klinkt leuk in theorie.
De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef 4-elements het volgende:
Zullen we gewoon afspreken dat we niet zo'n debiel bewijs gaan invoeren. Aan de ene kant zegt De Jonge dat mensen zo meer vrijheden krijgen, aan de andere kant wil hij niet dat mensen zich verplicht voelen te vaccineren. Maar met zo'n bewijs voelen mensen die verplichting wel, want anders mogen ze nergens heen.
Nog los van het feit dat we vorig jaar wel gewoon op vakantie konden zonder zo'n zinloos papiertje.
Mij ook.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
Dan lijkt me zo'n paspoort volledig zinloos.
Gaat in de praktijk ook niet werken denk ik, nationaal dan, voor vliegreizen ligt het wat anders.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dus groepsimmuniteit. Als de vaccins meer dan 80% effectief zijn na de eerste prik en voor eind juni iedereen een eerste prik kan hebben gehad heb je dan je groepsimmuniteit al bereikt dus, dan zit je al boven de 70%.
Dan lijkt me zo'n paspoort volledig zinloos.
In vind het fijn voor je dat je dat geloof hebt, maar ik geloof er echt helemaal niets van dat dit tijdelijk is. Sterker nog, het is naar mijn mening waarschijnlijker dat dit vaccinatiepaspoort de opmaat is naar het toevoegen van alle andere vaccins die je hebt erin.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Omdat het virus vanzelf uitdooft tot een beheersbaar niveau als genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Doen we vaccinatieverplichtingen tegen de griep? Nee. Stelt er iemand (anders dan een paar randdebielen op nu.nl ofzo) voor om dat wel te gaan doen? Nee. Is er dan dus reden om aan te nemen dat we het voor corona blijven doen als het straks het niveau van een griepje is qua overlast voor de samenleving , of zelfs veel minder dan dat omdat de vaccins veel beter werken? Nee, idd niet. Zeker niet daar dit toch weer onder een tijdelijke wet gehangen zal worden, die elke paar maanden verlengd moet worden of anders vervalt, of met beetje mazzel doen ze het onder de gewone coronawet, dan wordt het automatisch afgeschaft samen met de 1,5m etc.
Er is geen reden om mensen te testen voor een event na de pandemie. Evenmin dat ze verplicht gevaccineerd zijn.
Let wel: dan heb ik het wel over intern binnen NL, ik denk wel dat het voorlopig blijft voor buitenland, vooral voor reizen naar arme shitholes die "nog niet gevaccineerd zijn en daarom een risico vormen" (omdat wij nu eerst alle vaccins zelf gebruiken maar gelukkig bepalen wij de regels dus dat is lekker makkelijk LOL)
Maar wat was het doel van zo'n paspoort dan voor bijvoorbeeld de zomer periode? En welke voordelen geeft het op welke manier?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.
Het is een vals dilemma want het betere alternatief is gewoon dingen openen als dat kan. Voor iedereen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of het op grote schaal laagdrempelig en betrouwbaar genoeg kan gaat het kabinet nu dus uitzoeken, maar als dat allemaal blijkt te kunnen is er in principe toch niks op tegen? Zeker als het alternatief is om nog enkele maanden met veel grotere beperkingen te moeten leven.
Want pannenkoeken bakken is hetzelfde als je kinderen voor een verjaardagsfeestje meenemen naar de Pannenkoe.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.
Maar dan leg je de uitvoering - controle op de volksgezondheid - straks dus in handen van kermisbazen, kroeghouders en stewards(!) van een voetbalclub.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.
Wat mij betreft knettergek dat we er überhaupt al aan durven denken en er nog in mee willen ook. Compleet van de pot gerukt.
Wel, het hele OMT en 99,99% van andere experts in dit land is het erover eens dat we na massavaccinatie, godzijdank, gewoon weer normaal als vrije sociale mensen kunnen leven zonder die vreselijke 1,5m etc.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt ook een beetje van de ontwikkeling van het virus af en hoe lang de immuniteit is na een vaccinatie
Zo wilde ik het al niet formulerenquote:Op maandag 8 maart 2021 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is vooral een oplossing voor een probleem dat er niet is.
Alle gerechten die je buiten de deur eet zijn in mate thuis zelf te maken. Mensen willen niet alleen maar uit eten omdat ze iets willen eten wat ze zelf niet kunnen maken. Het is toch wat specialer; kan aanvoelen als een traktatie, etc. Ander gevoel bij het eten, etc.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.
Oh dan eens ja. Ik dacht dat je bedoelde dat we het daarom maar moesten houden in de tussentijd, dát leek me wat vreemd...quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je hoeft het in de tussentijd ook niet actief te gebruiken. Maar het helpt wel degelijk als je als overheid/samenleving al tot op zekere hoogte de ervaring en (wettelijke) infrastructuur ergens in de spreekwoordelijke kast hebt staan. Zuid-Korea heeft om die reden de coronapandemie met, zeker in verhouding tot Westerse landen, weinig beperkende maatregelen kunnen doorstaan. Ze hebben kunnen voortbouwen op de ervaringen die ze in een uitbraak van MERS in 2015 hebben doorstaan.
Het klinkt alsof je normale leven leiden een privilege is. Het collectief geheugen lijkt niet verder terug te gaan dan maart 2020.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.
Wat mij betreft knettergek dat we er überhaupt al aan durven denken en er nog in mee willen ook. Compleet van de pot gerukt.
Kom op, jij bent een serieuze user, je snapt toch wel mijn punt?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar wat is er dan nodig? Dit is een klassiek voorbeeld van de doelpalen verschuiven.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gaat in de praktijk ook niet werken denk ik, nationaal dan, voor vliegreizen ligt het wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |