Natuurlijk wel. Maar het is ook een paar maanden goed gegaan. Nu zal het alleen maar meer meevallen gezien de groep die voor de grootste druk zorgden (ziekenhuizen) op dat moment gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
want er is na afgelopen zomer geen golf meer geweest bedoel je
Vorig jaar is Europa ook gewoon met de auto op pad gegaan in de zomer.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dat toch wel aardig te rijmen hoor
maar nu zijn er middelen om het risico enorm te verkleinen maar daar moeten we niks mee doen omdat jij er geen zin in hebtquote:Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maar het is ook een paar maanden goed gegaan. Nu zal het alleen maar meer meevallen gezien de groep die voor de grootste druk zorgden (ziekenhuizen) op dat moment gevaccineerd zijn.
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef 4-elements het volgende:
Zullen we gewoon afspreken dat we niet zo'n debiel bewijs gaan invoeren. Aan de ene kant zegt De Jonge dat mensen zo meer vrijheden krijgen, aan de andere kant wil hij niet dat mensen zich verplicht voelen te vaccineren. Maar met zo'n bewijs voelen mensen die verplichting wel, want anders mogen ze nergens heen.
Nog los van het feit dat we vorig jaar wel gewoon op vakantie konden zonder zo'n zinloos papiertje.
Maar het risico is al verkleint omdat er dan miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Die binnen de risico groepen vallen ook nog eens.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar nu zijn er middelen om het risico enorm te verkleinen maar daar moeten we niks mee doen omdat jij er geen zin in hebt
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.
Dat is nog maar de vraag. Klinkt leuk in theorie.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.
Some animals...quote:Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar het risico is al verkleint omdat er dan miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Die binnen de risico groepen vallen ook nog eens.
En niet omdat ik er geen zin in heb. Omdat het gewoon niet logisch is.
In de variant waar de Europese Commissie aan werkt is dat ook één van de mogelijkheden, het ligt voor de hand dat het kabinet die overneemt.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
Ik heb mij nog niet ingelezen maar hoe werkt zo'n paspoort dan? Ik heb net een besmetting met corona achter de rug, mag ik dan ook vrijheden krijgen omdat ik het al gehad heb?
Wanneer is het risico in voldoende mate verkleind?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Tarado het volgende:
[..]het risico is verkleind maar nog niet in voldoende mate, logisch toch
Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.
Is het dan nog steeds geen verkapte verplichting?
ja jouw onvoorzichtigheid wordt beloondquote:Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
Ik heb mij nog niet ingelezen maar hoe werkt zo'n paspoort dan? Ik heb net een besmetting met corona achter de rug, mag ik dan ook vrijheden krijgen omdat ik het al gehad heb?
En hoe lang van te voren moet je dan die test hebben gedaan? Stel, je wil vrijdagavond even uit eten. Wanneer moet je de test dan hebben gedaan? Dat moet dan ook maar net kunnen. Onwijs veel mensen die zich willen laten testen tegen die tijd. En dan meermaals per week. Zal ook niet gratis zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.
Is het dan nog steeds geen verkapte verplichting?
Daar denken ze niet anders over maar het volk “groeit er in mee”. Je kon het al vanaf het begin aan zien komen. Deze pandemie gaat al heel lang niet meer over Corona maar het uitvoeren van politieke macht. Het ergste is nog dat we er massaal naar staan te kijken, het goedkeuren en zelfs toejuichen. Deze pandemie is echt het einde van onze democratie aan het worden en ondermijnt de vrijheden waar we eeuwenlang voor gevochten hebben. In het kader van Corona laten we onszelf maatregelen opleggen en opsluiten onderneemt mom van voorkomen van besmettingen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Denken ze blijkbaar anders over nu. Lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen nu.
70% vaccinatiegraad dacht ikquote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer is het risico in voldoende mate verkleind?
Dus dan mag ik ongeveer 8 weken in vrijheid leven, want volgens het ggd ben ik tot zo'n 8 weken na besmetting immuun. En daarna kan ik wachten op een vaccin.... hmmquote:Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In de variant waar de Europese Commissie aan werkt is dat ook één van de mogelijkheden, het ligt voor de hand dat het kabinet die overneemt.
Je geeft het antwoord zelf al.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat dan denk ik ook niet om of en hoe ziek jij wordt, maar hoe groot het risico is dat je anderen die wél veel risico lopen op een ernstiger ziekteverloop besmet.
En zodra er volop gevaccineerd is, is die kans klein.
Gratis testen bestaan niet.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef xFriendx het volgende:
Ook al is zo'n sneltest gratis, dan mag je nog hopen dat het een ademtest is, als je een beetje sociaal dier bent met veel verjaardagen, feestjes, kantoorverplichtingen etc en zo'n testuitslag is 48 uur geldig, dan met wat pech sta je evengoed nog 3x per week met een staaf in je neus te roeren.
Maar gelukkig is vaccineren geen verplichting. Gelukkig is zo'n vaccinatie paspoort gewoon eerlijk omdat je je ook mag laten testen. Woohoo.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.
'Nee mama is kerngezond, maar ik heb geen 100 euro om dat aan te tonen. Het spijt me dat alle andere kindjes in jullie klas wel naar dit restaurant konden'.
zo kort maar?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Dus dan mag ik ongeveer 8 weken in vrijheid leven, want volgens het ggd ben ik tot zo'n 8 weken na besmetting immuun. En daarna kan ik wachten op een vaccin.... hmm
Ok, dus groepsimmuniteit. Als de vaccins meer dan 80% effectief zijn na de eerste prik en voor eind juni iedereen een eerste prik kan hebben gehad heb je dan je groepsimmuniteit al bereikt dus, dan zit je al boven de 70%.quote:
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord zelf al.
Dan is zo'n paspoort voor die relatief korte tijd totaal overbodig.
Eens. Daarnaast ga je vakantieverkeer ook nooit volledig kunnen stoppen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf gewoon heel moeilijk. Versoepel in de lente gewoon voor iedereen in stapjes; helemaal als alle ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn. Dan zouden de ziekenhuizen het weer aan moeten kunnen.
Sta ook gewoon normaal vakantie verkeer toe; net als vorig jaar. Toen kon het ook. Meeste landen zelfs zonder test. En nu heb je talloze gevaccineerden en dan is zo'n bewijs opeens noodzaak. Niet te rijmen.
Dit komt echt over als ''do not waste a good crisis''.
Het is vooral een oplossing voor een probleem dat er niet is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.
Omdat het virus vanzelf uitdooft tot een beheersbaar niveau als genoeg mensen gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou het vaccinatiepaspoort tijdelijk zijn? Je gelooft toch niet zelf ook dat dat weg gaat?
Ik zal juichen als er een journalist is die vanavond een belofte aan Rutte weet te ontrekken dat er echt geen enkel gevaar voor de democratie én onze vrijheid is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar denken ze niet anders over maar het volk “groeit er in mee”. Je kon het al vanaf het begin aan zien komen. Deze pandemie gaat al heel lang niet meer over Corona maar het uitvoeren van politieke macht. Het ergste is nog dat we er massaal naar staan te kijken, het goedkeuren en zelfs toejuichen. Deze pandemie is echt het einde van onze democratie aan het worden en ondermijnt de vrijheden waar we eeuwenlang voor gevochten hebben. In het kader van Corona laten we onszelf maatregelen opleggen en opsluiten onderneemt mom van voorkomen van besmettingen.
Als je vandaag eens op de weg ziet hoe druk het is kun je eigenlijk alleen aan de mondkapjes die op straat zwerven zien dat er een “pandemie” gaande is maar anders zou je denken dat er niets aan de hand is.
We zijn verworden tot een groep werkmieren waarbij we straks blij moeten zijn dat we weer een biertje op een festival kunnen drinken. De wereld is veranderd en we doen er massaal aan mee, geïndoctrineerd door de overheid die ons laat geloven dat we met een superschadelijk virus te maken hebben. Kijkend naar de cijfers kunnen we ronduit vaststellen dat het een hele stevige griepgolf is en meer niet.
Dat is de info die ik kreeg. Dus zal wel ja. Voor mij heeft testen de komende 2 -3 maanden sowieso geen nut want ik blijf positief getest worden dan.quote:
Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.
'Nee mama is kerngezond, maar ik heb geen 100 euro om dat aan te tonen. Het spijt me dat alle andere kindjes in jullie klas wel naar dit restaurant konden'.
Of het op grote schaal laagdrempelig en betrouwbaar genoeg kan gaat het kabinet nu dus uitzoeken, maar als dat allemaal blijkt te kunnen is er in principe toch niks op tegen? Zeker als het alternatief is om nog enkele maanden met veel grotere beperkingen te moeten leven.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Klinkt leuk in theorie.
De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef 4-elements het volgende:
Zullen we gewoon afspreken dat we niet zo'n debiel bewijs gaan invoeren. Aan de ene kant zegt De Jonge dat mensen zo meer vrijheden krijgen, aan de andere kant wil hij niet dat mensen zich verplicht voelen te vaccineren. Maar met zo'n bewijs voelen mensen die verplichting wel, want anders mogen ze nergens heen.
Nog los van het feit dat we vorig jaar wel gewoon op vakantie konden zonder zo'n zinloos papiertje.
Mij ook.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
Dan lijkt me zo'n paspoort volledig zinloos.
Gaat in de praktijk ook niet werken denk ik, nationaal dan, voor vliegreizen ligt het wat anders.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dus groepsimmuniteit. Als de vaccins meer dan 80% effectief zijn na de eerste prik en voor eind juni iedereen een eerste prik kan hebben gehad heb je dan je groepsimmuniteit al bereikt dus, dan zit je al boven de 70%.
Dan lijkt me zo'n paspoort volledig zinloos.
In vind het fijn voor je dat je dat geloof hebt, maar ik geloof er echt helemaal niets van dat dit tijdelijk is. Sterker nog, het is naar mijn mening waarschijnlijker dat dit vaccinatiepaspoort de opmaat is naar het toevoegen van alle andere vaccins die je hebt erin.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Omdat het virus vanzelf uitdooft tot een beheersbaar niveau als genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Doen we vaccinatieverplichtingen tegen de griep? Nee. Stelt er iemand (anders dan een paar randdebielen op nu.nl ofzo) voor om dat wel te gaan doen? Nee. Is er dan dus reden om aan te nemen dat we het voor corona blijven doen als het straks het niveau van een griepje is qua overlast voor de samenleving , of zelfs veel minder dan dat omdat de vaccins veel beter werken? Nee, idd niet. Zeker niet daar dit toch weer onder een tijdelijke wet gehangen zal worden, die elke paar maanden verlengd moet worden of anders vervalt, of met beetje mazzel doen ze het onder de gewone coronawet, dan wordt het automatisch afgeschaft samen met de 1,5m etc.
Er is geen reden om mensen te testen voor een event na de pandemie. Evenmin dat ze verplicht gevaccineerd zijn.
Let wel: dan heb ik het wel over intern binnen NL, ik denk wel dat het voorlopig blijft voor buitenland, vooral voor reizen naar arme shitholes die "nog niet gevaccineerd zijn en daarom een risico vormen" (omdat wij nu eerst alle vaccins zelf gebruiken maar gelukkig bepalen wij de regels dus dat is lekker makkelijk LOL)
Maar wat was het doel van zo'n paspoort dan voor bijvoorbeeld de zomer periode? En welke voordelen geeft het op welke manier?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.
Het is een vals dilemma want het betere alternatief is gewoon dingen openen als dat kan. Voor iedereen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of het op grote schaal laagdrempelig en betrouwbaar genoeg kan gaat het kabinet nu dus uitzoeken, maar als dat allemaal blijkt te kunnen is er in principe toch niks op tegen? Zeker als het alternatief is om nog enkele maanden met veel grotere beperkingen te moeten leven.
Want pannenkoeken bakken is hetzelfde als je kinderen voor een verjaardagsfeestje meenemen naar de Pannenkoe.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.
Maar dan leg je de uitvoering - controle op de volksgezondheid - straks dus in handen van kermisbazen, kroeghouders en stewards(!) van een voetbalclub.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.
Wat mij betreft knettergek dat we er überhaupt al aan durven denken en er nog in mee willen ook. Compleet van de pot gerukt.
Wel, het hele OMT en 99,99% van andere experts in dit land is het erover eens dat we na massavaccinatie, godzijdank, gewoon weer normaal als vrije sociale mensen kunnen leven zonder die vreselijke 1,5m etc.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt ook een beetje van de ontwikkeling van het virus af en hoe lang de immuniteit is na een vaccinatie
Zo wilde ik het al niet formulerenquote:Op maandag 8 maart 2021 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is vooral een oplossing voor een probleem dat er niet is.
Alle gerechten die je buiten de deur eet zijn in mate thuis zelf te maken. Mensen willen niet alleen maar uit eten omdat ze iets willen eten wat ze zelf niet kunnen maken. Het is toch wat specialer; kan aanvoelen als een traktatie, etc. Ander gevoel bij het eten, etc.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een bijstandsmoeder die geen pannenkoeken kan bakken , dan houdt het wel op hoor.
Oh dan eens ja. Ik dacht dat je bedoelde dat we het daarom maar moesten houden in de tussentijd, dát leek me wat vreemd...quote:Op maandag 8 maart 2021 14:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je hoeft het in de tussentijd ook niet actief te gebruiken. Maar het helpt wel degelijk als je als overheid/samenleving al tot op zekere hoogte de ervaring en (wettelijke) infrastructuur ergens in de spreekwoordelijke kast hebt staan. Zuid-Korea heeft om die reden de coronapandemie met, zeker in verhouding tot Westerse landen, weinig beperkende maatregelen kunnen doorstaan. Ze hebben kunnen voortbouwen op de ervaringen die ze in een uitbraak van MERS in 2015 hebben doorstaan.
Het klinkt alsof je normale leven leiden een privilege is. Het collectief geheugen lijkt niet verder terug te gaan dan maart 2020.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De Jonge kán niet zeggen dat hij mensen wil verplichten want dat is bij wet verboden. Hij kan ook niet zeggen dat hij mensen uit wil sluiten. Door de oneindige woordenbrij die dagelijks zijn mond verlaat hoor je echter gewoon dat als mensen “iets leuks” willen doen zich gewoon moeten laten testen of vaccineren.
Wat mij betreft knettergek dat we er überhaupt al aan durven denken en er nog in mee willen ook. Compleet van de pot gerukt.
Kom op, jij bent een serieuze user, je snapt toch wel mijn punt?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |