abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198392366
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

want er is na afgelopen zomer geen golf meer geweest bedoel je
Natuurlijk wel. Maar het is ook een paar maanden goed gegaan. Nu zal het alleen maar meer meevallen gezien de groep die voor de grootste druk zorgden (ziekenhuizen) op dat moment gevaccineerd zijn.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:33:44 #52
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198392373
Zullen we gewoon afspreken dat we niet zo'n debiel bewijs gaan invoeren. Aan de ene kant zegt De Jonge dat mensen zo meer vrijheden krijgen, aan de andere kant wil hij niet dat mensen zich verplicht voelen te vaccineren. Maar met zo'n bewijs voelen mensen die verplichting wel, want anders mogen ze nergens heen.

Nog los van het feit dat we vorig jaar wel gewoon op vakantie konden zonder zo'n zinloos papiertje.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 8 maart 2021 @ 14:34:13 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392380
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind dat toch wel aardig te rijmen hoor
Vorig jaar is Europa ook gewoon met de auto op pad gegaan in de zomer.

Ken nu ook mensen die alweer particulier een bungalow hebben geboekt in Frankrijk. Daar wordt echt niet om testbewijzen gevraagd. Dus daar ga je al met Covid buiten de deur houden tenzij je echt elke auto wilt controleren.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:35:33 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392398
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Maar het is ook een paar maanden goed gegaan. Nu zal het alleen maar meer meevallen gezien de groep die voor de grootste druk zorgden (ziekenhuizen) op dat moment gevaccineerd zijn.
maar nu zijn er middelen om het risico enorm te verkleinen maar daar moeten we niks mee doen omdat jij er geen zin in hebt
pi_198392404
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef 4-elements het volgende:
Zullen we gewoon afspreken dat we niet zo'n debiel bewijs gaan invoeren. Aan de ene kant zegt De Jonge dat mensen zo meer vrijheden krijgen, aan de andere kant wil hij niet dat mensen zich verplicht voelen te vaccineren. Maar met zo'n bewijs voelen mensen die verplichting wel, want anders mogen ze nergens heen.

Nog los van het feit dat we vorig jaar wel gewoon op vakantie konden zonder zo'n zinloos papiertje.
Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.
pi_198392423
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar nu zijn er middelen om het risico enorm te verkleinen maar daar moeten we niks mee doen omdat jij er geen zin in hebt
Maar het risico is al verkleint omdat er dan miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Die binnen de risico groepen vallen ook nog eens.

En niet omdat ik er geen zin in heb. Omdat het gewoon niet logisch is.
pi_198392425
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je kunt ook met een sneltest (tijdelijk) dezelfde voorrechten krijgen als gevaccineerden.
Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.

Is het dan nog steeds geen verkapte verplichting?
pi_198392431
quote:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Klinkt leuk in theorie.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:37:44 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392437
quote:

[..]

Some animals...
pi_198392450
Ik heb mij nog niet ingelezen maar hoe werkt zo'n paspoort dan? Ik heb net een besmetting met corona achter de rug, mag ik dan ook vrijheden krijgen omdat ik het al gehad heb?
Zonder wrijving geen glans
  maandag 8 maart 2021 @ 14:39:36 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392462
quote:
2s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar het risico is al verkleint omdat er dan miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Die binnen de risico groepen vallen ook nog eens.

En niet omdat ik er geen zin in heb. Omdat het gewoon niet logisch is.
:) het risico is verkleind maar nog niet in voldoende mate, logisch toch
pi_198392469
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
Ik heb mij nog niet ingelezen maar hoe werkt zo'n paspoort dan? Ik heb net een besmetting met corona achter de rug, mag ik dan ook vrijheden krijgen omdat ik het al gehad heb?
In de variant waar de Europese Commissie aan werkt is dat ook één van de mogelijkheden, het ligt voor de hand dat het kabinet die overneemt.
pi_198392475
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) het risico is verkleind maar nog niet in voldoende mate, logisch toch
Wanneer is het risico in voldoende mate verkleind?
  maandag 8 maart 2021 @ 14:40:07 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198392476
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Doet de GGD inmiddels al dat soort tests dan? Alle tests waar je een negatief bewijs nodig hebt moet je particulier doen momenteel, dat kan niet bij de GGD. Oftewel, je 'voorrechten' kosten dan heel wat meer.

Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.

'Nee mama is kerngezond, maar ik heb geen 100 euro om dat aan te tonen. Het spijt me dat alle andere kindjes in jullie klas wel naar dit restaurant konden'.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:40:08 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392477
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
ja jouw onvoorzichtigheid wordt beloond
pi_198392478
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

En hoe lang van te voren moet je dan die test hebben gedaan? Stel, je wil vrijdagavond even uit eten. Wanneer moet je de test dan hebben gedaan? Dat moet dan ook maar net kunnen. Onwijs veel mensen die zich willen laten testen tegen die tijd. En dan meermaals per week. Zal ook niet gratis zijn.

Die tweedeling komt er dus sowieso wel. Veel mensen die dat echt niet kunnen betalen. Of de tijd niet hebben om meermaals per week even een dagdeel uit te trekken voor een test.

Terwijl opa en oma zonder problemen lekker naar Benidorm vliegen.

Gelukkig hebben we de foto's nog.
pi_198392481
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

Denken ze blijkbaar anders over nu. Lijkt er steeds meer op dat ze elke besmetting willen voorkomen nu.
Daar denken ze niet anders over maar het volk “groeit er in mee”. Je kon het al vanaf het begin aan zien komen. Deze pandemie gaat al heel lang niet meer over Corona maar het uitvoeren van politieke macht. Het ergste is nog dat we er massaal naar staan te kijken, het goedkeuren en zelfs toejuichen. Deze pandemie is echt het einde van onze democratie aan het worden en ondermijnt de vrijheden waar we eeuwenlang voor gevochten hebben. In het kader van Corona laten we onszelf maatregelen opleggen en opsluiten onderneemt mom van voorkomen van besmettingen.
Als je vandaag eens op de weg ziet hoe druk het is kun je eigenlijk alleen aan de mondkapjes die op straat zwerven zien dat er een “pandemie” gaande is maar anders zou je denken dat er niets aan de hand is.

We zijn verworden tot een groep werkmieren waarbij we straks blij moeten zijn dat we weer een biertje op een festival kunnen drinken. De wereld is veranderd en we doen er massaal aan mee, geïndoctrineerd door de overheid die ons laat geloven dat we met een superschadelijk virus te maken hebben. Kijkend naar de cijfers kunnen we ronduit vaststellen dat het een hele stevige griepgolf is en meer niet.
pi_198392486
Krijg de tering met je paspoort.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:41:05 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392490
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wanneer is het risico in voldoende mate verkleind?
70% vaccinatiegraad dacht ik
pi_198392502
Ook al is zo'n sneltest gratis, dan mag je nog hopen dat het een ademtest is, als je een beetje sociaal dier bent met veel verjaardagen, feestjes, kantoorverplichtingen etc en zo'n testuitslag is 48 uur geldig, dan met wat pech sta je evengoed nog 3x per week met een staaf in je neus te roeren.
pi_198392507
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

In de variant waar de Europese Commissie aan werkt is dat ook één van de mogelijkheden, het ligt voor de hand dat het kabinet die overneemt.
Dus dan mag ik ongeveer 8 weken in vrijheid leven, want volgens het ggd ben ik tot zo'n 8 weken na besmetting immuun. En daarna kan ik wachten op een vaccin.... hmm
Zonder wrijving geen glans
pi_198392510
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat dan denk ik ook niet om of en hoe ziek jij wordt, maar hoe groot het risico is dat je anderen die wél veel risico lopen op een ernstiger ziekteverloop besmet.

En zodra er volop gevaccineerd is, is die kans klein.
Je geeft het antwoord zelf al.

Dan is zo'n paspoort voor die relatief korte tijd totaal overbodig. Daarnaast is de risicogroep in bijna alle landen als eerste aan de beurt (geweest).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 14:43:07 ]
  maandag 8 maart 2021 @ 14:42:21 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198392513
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef xFriendx het volgende:
Ook al is zo'n sneltest gratis, dan mag je nog hopen dat het een ademtest is, als je een beetje sociaal dier bent met veel verjaardagen, feestjes, kantoorverplichtingen etc en zo'n testuitslag is 48 uur geldig, dan met wat pech sta je evengoed nog 3x per week met een staaf in je neus te roeren.
Gratis testen bestaan niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198392526
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Leuk voor de bijstandsmoeder die een keer een pannenkoek wil gaan eten met haar 2 kinderen maar geen geld heeft voor een test.

'Nee mama is kerngezond, maar ik heb geen 100 euro om dat aan te tonen. Het spijt me dat alle andere kindjes in jullie klas wel naar dit restaurant konden'.
Maar gelukkig is vaccineren geen verplichting. Gelukkig is zo'n vaccinatie paspoort gewoon eerlijk omdat je je ook mag laten testen. Woohoo.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:43:50 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392533
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:41 schreef Haags het volgende:

[..]

Dus dan mag ik ongeveer 8 weken in vrijheid leven, want volgens het ggd ben ik tot zo'n 8 weken na besmetting immuun. En daarna kan ik wachten op een vaccin.... hmm
zo kort maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')