Correctie: toen konden mensen nog met de “eerste” variant in bedwang worden gehouden. Daarna moest er wat verzonnen worden zodat we ons niet massaal zouden verzetten.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toen wist men natuurlijk nog niet zo goed hoe het zou zitten met de virus-mutaties.
En de apparatuur om de app te scannen?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat wordt ook nog wel een dingetje ja. Gaan ze dan een miljoen tests per dag doen bij de GGD?
De vraag of je wel of niet gevaccineerd bent is een vraag om een medisch persoonsgegeven.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, het is zelfs nog ingewikkelder. Bij een vaccinatie/testbewijs is het puur een ja-nee vraag, bij een leeftijdscheck moet je ook nog eens rekenen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)op-een-rij~ae15163f/quote:Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
Ligt het aan mij of lekt er deze keer verdacht weinig uit over de persco?
Ligt aan jou.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
Ergens dobbert er ook nog een boot rond, al maanden, met 1800 koeien die niemand wil. Kan het cruiseschip wel naast gaan dobberen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:58 schreef Zipportal het volgende:
Corona-uitbraak op cruiseschip, 1000 opvarenden vast aan boord
https://www.rtvnoord.nl/n(...)enden-vast-aan-boord
Valt ook weinig te lekken, alles wordt met twee weken verlengd, tot over 2 weken!quote:Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
Oh oke, dank.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)op-een-rij~ae15163f/
Her en der wordt er gesproken over "voorrechten". Het ongehoorde privilege van een concert mogen bezoeken of buiten de deur een hapje mogen eten.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het wordt toch langzaamaan wel duidelijk dat het vanaf de tweede golf al helemaal niet meer gaat over een pandemie?
We hebben het in godsnaam over een vaccinatiepaspoort waarmee men zichzelf “vrijheden” kan verschaffen. Zaken die tot een jaar geleden volstrekt normaal waren worden nu als speciaal gezien voor zijnde reeds gevaccineerd zijn.
Het is nooit werkelijk om te doen geweest om het redden van burgers. Ja wellicht in maart/april 2020. Toen het kabinet in de zomer zijn kans schoon zag ik misbruik te maken van de ontstane situatie en zichzelf boven het volk verhief.
Ik probeer echt niet cynisch over de persco te doen, maar ik heb heel erg een gevoel van: "Op dit moment kan er niets, maar we hopen over 2 weken meer te weten"quote:Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
Het wordt pas mogelijk in de zomer... dan is het grootste gedeelte van de bevolking al gevaccineerd.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is één manier om ernaar te kijken. De andere is dat het als tussenoplossing ruimte kan bieden om meer dingen sneller mogelijk te maken.
Nja, er blijkt toch wel het 1 en ander gelekt te zijn. Heb 't niet zo gevolgd de afgelopen dagen dus van alles gemist. Ik had een beetje het idee 'als er niets uitlekt, kan er wel eens wat verrassends uit de bus komen' maar dat zal dan niet zo zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeer echt niet cynisch over de persco te doen, maar ik heb heel erg een gevoel van: "Op dit moment kan er niets, maar we hopen over 2 weken meer te weten"
En in april kijken ze ongetwijfeld vooral vooruit naar mei. Ad infinitum.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)op-een-rij~ae15163f/
Ja, zoiets heb ik ook. Tegen beter weten in zal de persco vanavond aanstaan, maar ik heb er niet heel veel geloof meer in dat er echt iets gaat veranderen.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nja, er blijkt toch wel het 1 en ander gelekt te zijn. Heb 't niet zo gevolgd de afgelopen dagen dus van alles gemist. Ik had een beetje het idee 'als er niets uitlekt, kan er wel eens wat verrassends uit de bus komen' maar dat zal dan niet zo zijn.
Ik vind het allemaal heel eng worden als die vaccinatiepaspoort straks noodzakelijk is om ergens te zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:12 schreef Caland het volgende:
Over 2 weken komen we met een nieuwe routekaart die dan binnen 2 weken weer compleet onbruikbaar is
2 weken god
Dat lijkt me inherent aan het niet kijken inderdaad.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:14 schreef Questular het volgende:
Ik kijk al maanden niet meer naar de persconferentie, nog geen seconde gemist.
Inhewattus? Lastige woorden man.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me inherent aan het niet kijken inderdaad.
Bij is het standaard boodschappen doen in de supermarkt momentje meestalquote:Op maandag 8 maart 2021 15:14 schreef Questular het volgende:
Ik kijk al maanden niet meer naar de persconferentie, nog geen seconde gemist.
Dat paspport is toch mede om de veiligheid van anderen te waarborgen?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:14 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik vind het allemaal heel eng worden als die vaccinatiepaspoort straks noodzakelijk is om ergens te zijn.
Ik kijk er niet eens meer naar. De vorige heb ik overgeslagen en die van vanavond ben ik niet van plan te kijken. De houding van Rutte, De Jonge en Grapperhaus kan ik niet meer verdragen. Vooral de recente uitspraken van Grapperhaus over het draagvlak voor de avondklok en voorrang geven aan wéér andere versoepelingen zijn me het verkeerde keelgat ingeschoten.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, zoiets heb ik ook. Tegen beter weten in zal de persco vanavond aanstaan, maar ik heb er niet heel veel geloof meer in dat er echt iets gaat veranderen.
Ik denk dat ik dat advies ook maar eens ga volgen.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kijk er niet eens meer naar. De vorige heb ik overgeslagen en die van vanavond ben ik niet van plan te kijken. De houding van Rutte, De Jonge en Grapperhaus kan ik niet meer verdragen. Vooral de recente uitspraken van Grapperhaus over het draagvlak voor de avondklok en voorrang geven aan wéér andere versoepelingen zijn bij me in het verkeerde keelschat geschoten.
Het is makkelijker voor me om de rit tot vaccinatie van de hele bevolking uit te zitten als ik de politiek negeer.
Wordt een korte dit keer, 5-10 minuutjesquote:Op maandag 8 maart 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan het ook iedereen aanraden. Hoe je je ook niet ergeren aan de zaal vol hersenloze journalisten.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat advies ook maar eens ga volgen.
Veiligheid van anderen? Kun je mij uitleggen wat je daarmee bedoeld en wat dan precies veiligheid voor jou is?quote:Op maandag 8 maart 2021 15:17 schreef kasper het volgende:
[..]
Dat paspport is toch mede om de veiligheid van anderen te waarborgen?
Vind jij het ook vervelend als je op Schiphol door een poortje heen moet en eventueel zelfs gefouillieerd wordt?
Wel dit topic aanzetten, 10x leuker dan de persco zelfquote:Op maandag 8 maart 2021 15:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik kan het ook iedereen aanraden. Hoe je je ook niet ergeren aan de zaal vol hersenloze journalisten.
quote:Iedere 1,1 seconden krijgt iemand een prik
Dit is een schatting. Deze schatting is gemaakt met het gemiddelde van 39.606 prikken per dag tussen 8.00 en 20.00 uur in de afgelopen zeven dagen.
weer 2 weken langer wachten op de derde golfquote:Op maandag 8 maart 2021 15:20 schreef aartstyle het volgende:
Blijft maar stabiel dat aantal besmettingen. Dat hoeft niet rampzalig te zijn aangezien het aandeel kwetsbare mensen toch zal moeten gaan afnemen.
Vanavond laatste persco zonder echte versoepelingen. Daar geloof ik nog steeds in.
Je afvragen wat er gezegd is als er ineens 10 posts zijn met een bepaalde negatieve reactie.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel dit topic aanzetten, 10x leuker dan de persco zelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
21 gemeentes met 1 besmettingen
86 gemeentes met 2-4 besmettingen
99 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Iedere 1,1 seconden tussen 8:00 en 20:00.quote:
Ik vind dit echt een hele grappige typoquote:Op maandag 8 maart 2021 15:17 schreef Claudia_x het volgende:
zijn me het verkeerde keelschat ingeschoten.
Dit, en ik verwacht ook echt geen mega stijging meer. Misschien wat kleine ups en downs wanneer er versoepelingen komen. Maar met de combo van de lente die gaat komen en de natuurlijke virus afname die daarbij hoort plus de vaccinaties kán het gewoon niet anders dat het steeds beter wordtquote:Op maandag 8 maart 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die cijfers boeien me nog maar weinig. Hecht er geen waarde meer aan eigenlijk. Veel interessanter om te weten hoe het de komende maanden gaat ontwikkelen zodra er steeds meer mensen gevaccineerd zijn.
Ik kijk al sinds de zomer niet meer naar die koppen van Rutte en De Jonge maar lig wel altijd dubbel hier in het live topicquote:Op maandag 8 maart 2021 15:21 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Je afvragen wat er gezegd is als er ineens 10 posts zijn met een bepaalde negatieve reactie.
Zo lang we niet weten hoe de rekenmodellen van het RIVM in elkaar zitten zeggen "de cijfers" vrij weinig. Want op basis van die rekenmodellen hebben Rutten en De Jonge het vanavond weer over "de cijfers". Cijfers die wij dus niet te zien krijgen.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die cijfers boeien me nog maar weinig. Hecht er geen waarde meer aan eigenlijk. Veel interessanter om te weten hoe het de komende maanden gaat ontwikkelen zodra er steeds meer mensen gevaccineerd zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |