SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ja, dat is natuurlijk zo en ik denk dat je moet kijken wat je daarvoor kan doen zodat ze toch op een manier hun werk kunnen doen die voor hun veilig voelt. Er zijn uiteraard leraren die zelf in een risicogroep zitten of een risico-partner hebben, ik zeg ook niet dat je daar zomaar aan voorbij moet gaan. Maar het grootste deel zal toch gewoon in de klas gaan staan op het moment dat de mogelijkheid zich aandient en het werk dat van ze vraagt.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is lastig,
Ik ken leraren die er absoluut niet op zitten te wachten, nadat collega's ernstig ziek van Covid-19 zijn geworden. Die zien hun leerlingen als een serieus gevaar...
Geldt eigenlijk voor de gehele samenleving. Dat zinnetje wat je dik gedrukt had.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal de goegemeente wel weer over mee heen krijgen, maar ik ben het eens met kim.
Ze hebben een jaar lang de tijd gehad om daar onderzoek naar te doen. Maar elke poging tot onderzoek is "tegengewerkt" of uitgesteld.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ik vind ook dat er wat mogelijk moet zijn voor winkels en buiten sporten e.d. Dat verschil tussen binnen en buiten moet wat meer erkent worden.
Risico aversie zie je in elke overheidsbranche en/of gereguleerde sector.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk zo en ik denk dat je moet kijken wat je daarvoor kan doen zodat ze toch op een manier hun werk kunnen doen die voor hun veilig voelt. Er zijn uiteraard leraren die zelf in een risicogroep zitten of een risico-partner hebben, ik zeg ook niet dat je daar zomaar aan voorbij moet gaan. Maar het grootste deel zal toch gewoon in de klas gaan staan op het moment dat de mogelijkheid zich aandient en het werk dat van ze vraagt.
En het valt me op dat ik uit andere branches altijd een stuk minder van dergelijke zorgen hoor.
En anders flikker je ze gewoon buiten.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk zo en ik denk dat je moet kijken wat je daarvoor kan doen zodat ze toch op een manier hun werk kunnen doen die voor hun veilig voelt. Er zijn uiteraard leraren die zelf in een risicogroep zitten of een risico-partner hebben, ik zeg ook niet dat je daar zomaar aan voorbij moet gaan. Maar het grootste deel zal toch gewoon in de klas gaan staan op het moment dat de mogelijkheid zich aandient en het werk dat van ze vraagt.
En het valt me op dat ik uit andere branches altijd een stuk minder van dergelijke zorgen hoor.
Dan moet je echt een ander beroep gaan zoeken en dat is niet sarcastisch bedoeld.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is lastig,
Ik ken leraren die er absoluut niet op zitten te wachten, nadat collega's ernstig ziek van Covid-19 zijn geworden. Die zien hun leerlingen als een serieus gevaar...
Wat dan? Willen ze NOG MEER maatregelen?quote:Op maandag 22 februari 2021 20:48 schreef _serial_ het volgende:
Wel opvallend dat je overal Red Team weer ziet opduiken in de media.
Waarom geven ze die lui nog steeds een podium?
Als je nadenkt wat er nu concreet veranderd is is het toch terug te leiden naar draagvlak onder de bevolking lijkt me, of niet? Draagvlak neemt hard af en ineens wordt gesproken over versoepelingen ipv verlenging van maatregelen zonder verdere einddatum.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geldt eigenlijk voor de gehele samenleving. Dat zinnetje wat je dik gedrukt had.
Ik vind het goed dat de horeca naar de rechter stapt. Vooral buiten zou er veel meer moeten kunnen imo. Er is nog steeds niet bewezen dat de horeca echt zo'n grootverspreider was, dat mogen ze wel weer een keer aan gaan tonen imo. En anders gewoon openen, ze zijn lang genoeg de sjaak geweest.
Maar ik vind ook dat er wat mogelijk moet zijn voor winkels en buiten sporten e.d. Dat verschil tussen binnen en buiten moet wat meer erkent worden.
Dat kun je je echt niet voorstellen, nee? Dat men dat gevaarlijk vindt?quote:Op maandag 22 februari 2021 20:59 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dan moet je echt een ander beroep gaan zoeken en dat is niet sarcastisch bedoeld.
Je moet een ander beroep zoeken omdat je je collega's ziek ziet worden en daar zelf niet op zit te wachten? Mkay.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:59 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dan moet je echt een ander beroep gaan zoeken en dat is niet sarcastisch bedoeld.
Als je bang bent dat een kind je ziek maakt, is een school dan de beste plek om te werken?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kun je je echt niet voorstellen, nee? Dat men dat gevaarlijk vindt?
Deze pandemie en dit virus is van een iets andere orde dan de standaard kinderziekten, niet?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je bang bent dat een kind je ziek maakt, is een school dan de beste plek om te werken?
Natuurlijk snap ik dat er een zekere angst is, maar je zult je daar toch een keer overheen moeten zetten. Hangt ook wel een beetje van leeftijd en gezondheid van een docent af. Maar de kans dat je heel ziek wordt is gewoon klein.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kun je je echt niet voorstellen, nee? Dat men dat gevaarlijk vindt?
Wellicht omdat daar ook nog wordt nagedacht over zaken ander dan economisch rendement.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Risico aversie zie je in elke overheidsbranche en/of gereguleerde sector.
Als je zo bang bent is dat misschien wel beter ja, het is geen ebolavirus he. Je moet toch een keer weer lesgevenquote:Op maandag 22 februari 2021 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet een ander beroep zoeken omdat je je collega's ziek ziet worden en daar zelf niet op zit te wachten? Mkay.
Zien hun podium nu echt afbrokkelen dus last ditch effort om nog een keertje in het nieuws te komen.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat dan? Willen ze NOG MEER maatregelen?
Dat doen ze al hoor.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Als je zo bang bent is dat misschien wel beter ja, het is geen ebolavirus he. Je moet toch een keer weer lesgeven
Of werknemers in die sector wanen zich veilig omdat het niet rendabel zijn geen risico vormt voor hun eigen inkomen?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht omdat daar ook nog wordt nagedacht over zaken ander dan economisch rendement.
Dat is het inderdaad, maar dat neemt niet weg dat kinderen een veilige schoolomgeving nodig hebben. Als jij die als volwassene niet kunt bieden is het aan jou als volwassene om even een stap terug te doen. De school waar mijn schoonmoeder werkt heeft één lerares die in een risicogroep zit en die zit op het moment in de ziektewet.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Deze pandemie en dit virus is van een iets andere orde dan de standaard kinderziekten, niet?
Oh uiteraard, was ik vergeten. "Ambtenaren". Generaliseren: soms wel, soms niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of werknemers in die sector wanen zich veilig omdat het niet rendabel zijn geen risico wordt voor hun eigen inkomen?
Uhm nee... men geeft al vanaf vorig jaar digitaal les. Wat denk jij, dat dat volk al een jaar gewoon thuis zit te niksen?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:08 schreef Ronald het volgende:
[..]
Alleen basisschool ja, de rest minimaal. Maar hopelijk komt daar snel verandering in.
Ik vind het nogal wat om te verplichten dat je fysiek aanwezig bent voordat je gevaccineerd bent, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Je moet toch een keer weer lesgeven
Daar hebben we een slogan voor hier:quote:Op maandag 22 februari 2021 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat om dat te verplichten voordat je gevaccineerd bent, eerlijk gezegd.
Leerlingen hebben een leerplicht. Wij (als samenleving) hebben een plicht om ervoor te zorgen dat leerlingen goed kunnen leren. Digitaal onderwijs heeft daar vooralsnog in een aantal gevallen bij geholpen, maar de groepen die het het hardst nodig hebben heeft het niet geholpen.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat om dat te verplichten voordat je gevaccineerd bent, eerlijk gezegd.
Ja, dat vind ik zelf ook de beste oplossing vooralsnog. Hetzelfde geldt voor kwetsbare ouders en kinderen overigens.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Indien je als leraar niet bereid of in staat bent om op dit moment te werken zou je die leraren nog steeds afstandsonderwijs kunnen laten doen, of je zou ze tijdelijk andere taken moeten geven denk ik.
Oh zeker, na vaccinatie geen probleem. Daarvoor? Volste recht als mensen zichzelf beschermen.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leerlingen hebben een leerplicht. Wij (als samenleving) hebben een plicht om ervoor te zorgen dat leerlingen goed kunnen leren. Digitaal onderwijs heeft daar vooralsnog in een aantal gevallen bij geholpen, maar de groepen die het het hardst nodig hebben heeft het niet geholpen.
Indien je als leraar niet bereid of in staat bent om op dit moment te werken zou je die leraren nog steeds afstandsonderwijs kunnen laten doen, of je zou ze tijdelijk andere taken moeten geven denk ik.
Onderwijs is te belangrijk om mee te wachten tot iedereen gevaccineerd is naar mijn mening.
Dat digitaal les is prima voor eventjes, maar dit is niet lang meer houdbaar. Zeker leerlingen uit bijvoorbeeld achterstands gezinnen komen op veel te grote achterstand.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee... men geeft al vanaf vorig jaar digitaal les. Wat denk jij, dat dat volk al een jaar gewoon thuis zit te niksen?
Wel typisch: snel alle maatregelen van tafel, want mij raakt het allemaal niet. Maak het vooral andermans probleem. Zijn het niet boomers of oudjes, dan maar een hele beroepsgroep. Die moeten er maar mee dealen.
En vervolgens roepen dat 'de solidariteit' op is.
We hebben afgelopen zomer al in de Spaanse uitgaansgelegenheden kunnen zijn dat 1,5 mtr en mondmaskers niet handhaafbaar is.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:09 schreef Vasilevski het volgende:
Ik lees nu de routekaart van Boris. Lijkt tot nu toe beter dan verwacht.
Goed trouwens om eens een overheidsdocument te lezen waarin de maatschappelijke schade van lockdowns erkend wordt met meer dan alleen platitudes, maar ook met duidelijke cijfers. Stel als je naast de dagcijfers van besmettingen ook dat soort cijfers elke dag zou publiceren, dan zou je een hele andere discussie krijgen.
Er staan nog wel wat dingen in waar je het minder eens mee kunt zijn en er zullen daar vast ook sectoren zijn die eerder willen. Het voordeel is dat de geest uit de fles is als je eenmaal weer het nachtleven en grote evenementen permanent toelaat. Dan schop je meteen de stoelpoten onder het hele 'langdurig 1,5m en mondkapjes' weg. Dan gaat het leven gewoon weer door terwijl de zeikerds de haren uit hun hoofd trekken.
En als die leraren niet willen komen is dat hun goed recht, maar de scholen weer sluiten vind ik te ver gaan.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh zeker, na vaccinatie geen probleem. Daarvoor? Volste recht als mensen zichzelf beschermen.
Daar gaat het niet over; volgens jou voerde men het beroep in diens geheel niet uit.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:16 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat digitaal les is prima voor eventjes, maar dit is niet lang meer houdbaar. Zeker leerlingen uit bijvoorbeeld achterstands gezinnen komen op veel te grote achterstand.
Nou ja als je een zwakke gezondheid hebt ben ik het een beetje met je eens, maar voor de meeste docenten is het gevaar minimaal.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat om te verplichten dat je fysiek aanwezig bent voordat je gevaccineerd bent, eerlijk gezegd.
Dit dus. Stel dat je 90% van de leraren fysiek kan laten lesgeven aan 90% van de leerlingen, dan is het vervelend voor de 2x 10% die overblijft, maar wel altijd te verkiezen boven 0%.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
Dat thuisonderwijs stelt vaak niet heel veel voor nee, ondanks de beste bedoelingen van docenten. Leuk voor paar weken, maar nu is het weer tijd voor normaal onderwijsquote:Op maandag 22 februari 2021 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over; volgens jou voerde men het beroep in diens geheel niet uit.
Wel fijn dat er nu ineens zoveel aandacht is voor achterstandswijken, achterstandsgezinnen, kinderen uit die milieus... Nou ja, beter laat dan nooit.
Bron?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:20 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat thuisonderwijs stelt vaak niet heel veel voor nee, ondanks de beste bedoelingen van docenten. Leuk voor paar weken, maar nu is het weer tijd voor normaal onderwijs
Het nachtleven en grote evenementen? Man, je mag 's avonds nog niet eens in je uppie een onschuldig rondje wandelen, hardlopen of fietsen. Daarvoor moet van deze schijtoverheid de politie achter je aan.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:09 schreef Vasilevski het volgende:
Het voordeel is dat de geest uit de fles is als je eenmaal weer het nachtleven en grote evenementen permanent toelaat. Dan schop je meteen de stoelpoten onder het hele 'langdurig 1,5m en mondkapjes' weg.
Je quote den verkeerdequote:Op maandag 22 februari 2021 21:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het nachtleven en grote evenementen? Man, je mag 's avonds nog niet eens in je uppie een onschuldig rondje wandelen, hardlopen of fietsen. Daarvoor moet van deze schijtoverheid de politie achter je aan.![]()
Benieuwd wie die "kringen rondom het kabinet" dan zijn.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:15 schreef falling_away het volgende:
Van de voorzitter van Herstel-NL.. vreemd verhaal weer
[ twitter ]
Dat staat er niet hč. Als jij nou eens gewoon gaat reageren op wat er staat, in plaats van op wat jij wil dat er staat. Je komt hier niets anders doen dan stromannen versturen. Kap daar gewoon eens mee.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij hebt een beetje geluierd afgelopen jaar?
Heb je zelf wel gelezen waar mee gekomen werd? Dat men "weer eens les moest geven".quote:Op maandag 22 februari 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat staat er niet hč. Als jij nou eens gewoon gaat reageren op wat er staat, in plaats van op wat jij wil dat er staat. Je komt hier niets anders doen dan stromannen versturen. Kap daar gewoon eens mee.
In Engeland hč? Voor Nederland kan alleen God nog helpen.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het nachtleven en grote evenementen? Man, je mag 's avonds nog niet eens in je uppie een onschuldig rondje wandelen, hardlopen of fietsen. Daarvoor moet van deze schijtoverheid de politie achter je aan.![]()
Maar dat is een beetje raar toch?quote:Op maandag 22 februari 2021 20:59 schreef Ronald het volgende:
[..]
Herhaal het mantra: "Niet mijn probleem".quote:Op maandag 22 februari 2021 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat is een beetje raar toch?
Alsof dit type risico bij de functie omschrijving hoort.
Ja hoor, ik wel. En verder zoek je het maar uit.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heb je zelf wel gelezen waar mee gekomen werd?
Misschien gewoon eens LEZEN wat er staat.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja hoor, ik wel. En verder zoek je het maar uit.
De meeste vrienden hebben jonge kinderen, het is leuk wat opdrachtjes enzo. Maar er gaat niks boven echt contact met medeleerlingen, dat snapt toch iedereen. Mijn eigen zoon is nog te jong en gaat alleen naar kinderopvang.quote:
Dat gaat in dit geval wel twee kanten op hč. Die leerlingen hebben gewoon onderwijs nodig. Een groep leraren die besluit niet op te komen dagen en er daarmee voor zorgt dat die leerlingen niet op een goede manier opgeleid kunnen worden heeft langdurige gevolgen op die kinderen.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Herhaal het mantra: "Niet mijn probleem".
Nogmaals, irrelevant. Is er lesgegeven ja of nee?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:29 schreef Ronald het volgende:
[..]
De meeste vrienden hebben jonge kinderen, het is leuk wat opdrachtjes enzo. Maar er gaat niks boven echt contact met medeleerlingen, dat snapt toch iedereen. Mijn eigen zoon is nog te jong en gaat alleen naar kinderopvang.
Voor de goede orde ik heb niks tegen het beroep van leraar, maar de gezondheid van onze jeugd is net zo belangrijk als die van ouderen. Dus open met de scholen, zo snel mogelijk
Helemaal mee eens hoor, NA die vaccinatie.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat gaat in dit geval wel twee kanten op hč. Die leerlingen hebben gewoon onderwijs nodig. Een groep leraren die besluit niet op te komen dagen en er daarmee voor zorgt dat die leerlingen niet op een goede manier opgeleid kunnen worden heeft langdurige gevolgen op die kinderen.
Het mantra "niet mijn probleem" kun je dan net zo goed op de andere kant plakken. Simpel gezegd, er is geen goede oplossing op dit moment. Zoals ik net zei, leraren die niet willen/kunnen werken in bescherming nemen door ze tijdelijk een andere functie te geven of wat dan ook, maar dat mag niet de reden zijn waarom kinderen geen scholing krijgen.
Dat verschilt van persoon tot persoon.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:05 schreef Ronald het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat er een zekere angst is, maar je zult je daar toch een keer overheen moeten zetten. Hangt ook wel een beetje van leeftijd en gezondheid van een docent af. Maar de kans dat je heel ziek wordt is gewoon klein.
Je verzint een compleet eigen verhaal.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je zelf wel gelezen waar mee gekomen werd? Dat men "weer eens les moest geven".
Heb je dat wel of niet gedaan afgelopen jaar, of heb je gewoon geen fuk uitgevoerd zoals Ronald dat graag impliceert?
(En stromannen? Wij weten allebei wel beter.)
Jouw woorden maat... 'minimaal', en 'eens moet men weer aan de bak'.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:32 schreef Ronald het volgende:
[..]
Je verzint een compleet eigen verhaal.
De reden dat ik scholen op wil, is omdat ik mij zorgen maak om de mentale gezondheid van de jeugd.
Hoezo nou weer optyfen. Met die docenten maak je gewoon afspraken. Probeer eens in oplossingen te denkenquote:Op maandag 22 februari 2021 21:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat verschilt van persoon tot persoon.
Er zijn genoeg docenten die toch risico lopen.
Die moeten maar optyfen?
Agree to disagree, wij kijken totaal anders tegen de situatie aanquote:Op maandag 22 februari 2021 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jouw woorden maat... 'minimaal', en 'eens moet men weer aan de bak'.
Joh.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Agree to disagree, wij kijken totaal anders tegen de situatie aan
Volgens mij is @Janneke141 niet voor het 'gooi alles open', maar dat laat ik aan haar om te bepalen. Wat ik wel merk is dat ze juist met veel passie het vak van lerares zijn probeert te verdedigen en probeert aan te geven wat de risico's en gevolgen voor kinderen zijn. Dat heeft ze in elk geval al regelmatig in dit topic gedaan.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor, NA die vaccinatie.
Maar hier pretenderen alsof een hele vakgroep - waaronder mijn eega - een half jaar 'minimaal' bezig is geweest toont weer aan hoe ontiegelijk kortzichtig dat 'gooi-alles-open!'-volk is. Compleet wereldvreemd.
Ik zat al elke dag in een archief of biblio... inderdaad niet mijn probleem. Maar ik heb dan ook geen beroep waarbij ik met circa 30 mensen in een zaal de hele dag bezig ben. Daarom hoor je mij ook niet roepen dat diegenen die dat wel moeten - vooral leraren - maar gewoon weer moeten gaan. Ben niet zo van dat "niet mijn probleem".quote:Op maandag 22 februari 2021 21:33 schreef Vasilevski het volgende:
Pas voor de klas als alle leraren een vaccin aangeboden hebben gekregen.
Goed plan, ken nog wel wat beroepsgroepen die dan in staking kunnen gaan tot het 'veilig' is.
'Niet mijn probleem.'
Wel zoveel als enigszins mogelijk. Dat betekent dat je leraren en leerlingen die het risico te groot vinden de mogelijkheid moet geven om aan onderwijs op afstand te blijven doen en waar nodig lokaal maatregelen moet nemen als zich een uitbraak voordoet, maar los daarvan weegt de schade wat mij betreft echt niet op tegen het risico.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
Volgens mij is @Janneke141 niet voor het 'gooi alles open', maar dat laat ik aan haar om te bepalen.
Bij de basisscholen is die noodzaak er zeker; ik zeg dan ook; laat docenten die kwetsbaar zijn zelf die afweging kunnen maken om op afstand te kunnen doceren. En geef die groep de ruimte om vaccinaties af te wachten. Vraag me echt af wat daar zo ontiegelijk vreemd aan is. Janneke lees ik verder met een korrel zout; die agenda die erachter zit is in mijn ogen deplorabel en heeft ook geen moer met welk menselijk welzijn dan ook te maken.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij is @:Janneke141 niet voor het 'gooi alles open', maar dat laat ik aan haar om te bepalen. Wat ik wel merk is dat ze juist met veel passie het vak van lerares zijn probeert te verdedigen en probeert aan te geven wat de risico's en gevolgen voor kinderen zijn. Dat heeft ze in elk geval al regelmatig in dit topic gedaan.
Mijn schoonmoeder geeft op een basisschool les aan kinderen met een achterstand. De kinderen die niet meekomen in de les, de kinderen die een mentale achterstand hebben, de taal niet goed spreken, dat soort kinderen. Sinds dit schooljaar heeft zij meer dan een verdubbeling aan kinderen die hulp nodig hebben. Je raad het al, allemaal kinderen uit een achterstand, ouders die de taal niet spreken, niet thuis zijn of geen ondersteuning kunnen bieden.
Voor die kinderen is online onderwijs niet de oplossing en is het het ook niet geweest. Voor die kinderen is het niet meer dan bezigheidstherapie.
Zijn dat ook beroepen waarbij ze hele werkdagen zonder beschermingsmiddelen in slecht geventileerde ruimtes moeten werken met groepen mensen die (nog) geen afstand van elkaar hoeven te houden?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:33 schreef Vasilevski het volgende:
Pas voor de klas als alle leraren een vaccin aangeboden hebben gekregen.
Goed plan, ken nog wel wat beroepsgroepen die dan in staking kunnen gaan tot het 'veilig' is.
'Niet mijn probleem.'
Ik stel voor dat we gezonde mensen verplichten om de gaten die zieke/kwetsbare leerkrachten achterlaten op te vullen. Eens zien of dat op weerstand stuit. Opgeleid voor de IT? Jammer joh, we hebben je nodig, wat kan er belangrijker zijn dan de jeugd?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat om te verplichten dat je fysiek aanwezig bent voordat je gevaccineerd bent, eerlijk gezegd.
Zolang op afstand doceren mogelijk is prima, maar het mag niet ten koste gaan van de opleiding van kinderen. Bij de middelbare scholen is die noodzaak er wat mij betreft ook trouwens.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bij de basisscholen is die noodzaak er zeker; ik zeg dan ook; laat docenten die kwetsbaar zijn zelf die afweging kunnen maken om op afstand te kunnen doceren. En geef die groep de ruimte om vaccinaties af te wachten. Vraag me echt af wat daar zo ontiegelijk vreemd aan is. Janneke lees ik verder met een korrel zout; die agenda die erachter zit is in mijn ogen deplorabel en heeft ook geen moer met welk menselijk welzijn dan ook te maken.
quote:Op maandag 22 februari 2021 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we gezonde mensen verplichten om de gaten die zieke/kwetsbare leerkrachten achterlaten op te vullen. Eens zien of dat op weerstand stuit. Opgeleid voor de IT? Jammer joh, we hebben je nodig, wat kan er belangrijker zijn dan de jeugd?
Prima, waar kan ik me aanmelden? Wat moet ik leren?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we gezonde mensen verplichten om de gaten die zieke/kwetsbare leerkrachten achterlaten op te vullen. Eens zien of dat op weerstand stuit. Opgeleid voor de IT? Jammer joh, we hebben je nodig, wat kan er belangrijker zijn dan de jeugd?
Zijn vast wel wat mensen die ooit een bachelor Frans hebben gehaald of zo, nooit een kwalificatie als leraar hebben gehaald, en die nu bij het callcenter van het UWV werken om maar geen klant bij het UWV te worden. Versneld traject en bonus geven onder voorwaarde dat ze niet lid worden van een lerarenvakbond.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb het idee dat je soms een beetje manisch bent in dit soort dingen. Stop met het lezen van die dingen, echt.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:52 schreef eragon2890 het volgende:
Okay wacht, sky noemt net dit uit dat 60-pagina document:
"Social distancing will have to continue because we'll never vaccinate 100% of population
The 60-page roadmap document spells out why social distancing and other COVID-limiting measures will have to continue for some time, even after all adults have been offered a vaccine.
This is because 100% of the population will never be vaccinated.
"This is because the vaccine is currently not authorised for some groups, such as children, and some people will not take up the offer of a vaccine," it explains.
"Vaccines will not be 100% effective against symptomatic infection in those vaccinated, nor will they be 100% effective against severe disease and death.
"For these reasons, a significant proportion of the population could still be infected, either because they have not been vaccinated or because the vaccine is not effective for them.
"This could mean that some measures to limit transmission are still needed after all adults have been offered a vaccine.
"The extent to which such measures will be required after all adults have been vaccinated is still unknown.""
Nou weet ik, wat ik zelf zei, dat ze zowieso night clubs, festivals, performances, theaters, congressen/conventies, stadions etc er van gaan uitzonderen, dat staat letterlijk in de roadmap, en de review gaat er wat ik lees over "hoe" dat kan, niet "of", want dat is dus letterlijk al besloten, maar toch, ook thuis of als ik een vriend in een restaurant zie wil ik ze graag gewoon een hug kunnen geven ofzo.
Willen ze dat stukje nou toch permanent maken? Ik mag toch hopen van niet zeg, hoe blij ik verder ook met de plannen ben!
Dit argument blijft natuurlijk altijd staan... aan de andere kant, er staat "for some time", niet "voor eeuwig", en in fase 4 staat ook letterlijk "end all restrictions". Dus willen ze dat nou voor eeuwig doen? Want ook om gewoon thuis of zeg in de kroeg niet normaal gezellig te mogen doen is niet iets wat ik voor de rest van m'n leven wil, hoewel het natuurlijk al gigantisch zou helpen als het op events, conventies, festival, concerts etc allemaal weer kan zonder social distancing (wat letterlijk bevestigd is dus, met de datum ernaast zwart op wit).
Snapt iemand dit? Johnson lijkt me niet iemand die voor eeuwig een 1 meter regel wil houden toch?
Gewoon "all restricitons will end on june 21"st punt, zoals *beloofd* 90439034905843 keer als iedereen gevaccineerd was, en wat we hier gelukkig nog steeds keer op keer op keer horen, zou me nóg geruster stellen... ;_;
Juist wel.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zijn vast wel wat mensen die ooit een bachelor Frans hebben gehaald of zo, nooit een kwalificatie als leraar hebben gehaald, en die nu bij het callcenter van het UWV werken om maar geen klant bij het UWV te worden. Versneld traject en bonus geven onder voorwaarde dat ze niet lid worden van een lerarenvakbond.
Je hebt gelijk voorjaarsvakantiequote:Op maandag 22 februari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Prima, waar kan ik me aanmelden? Wat moet ik leren?
quote:Op maandag 22 februari 2021 21:15 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
https://www.ad.nl/binnenl(...)rven-hopen~a8610e4d/quote:De baas van de Verenigde Naties, António Guterres, waarschuwt dat sommige landen coronamaatregelen gebruiken als voorwendsel om mensenrechten te beperken. Andersdenkenden en onafhankelijke media zouden het zwijgen worden opgelegd en basisvrijheden worden onder het mom van coronabestrijding afgeschaft. Criticasters, waaronder rechtenactivisten, journalisten, advocaten en zorgmedewerkers, worden volgens Guterres gearresteerd, vervolgd en geďntimideerd.
De VN-voorman noemt geen namen, maar volgens hem worden er in bepaalde landen strenge veiligheids- en noodmaatregelen afgekondigd om zogenaamd de coronacrisis te bestrijden. Om de stem van de oppositie te onderdrukken worden verkiezingen uitgehold. De machthebbers misbruiken daarmee feitelijk de coronapandemie om de 'meest fundamentele vrijheden' van burgers te beknotten. Guterres spreekt van een 'vicieuze cirkel' aan schendingen.
Ik mag toch hopen dat ze zich niet met dergelijke verzoeken in laten?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:15 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
Er is nu al een versneld traject ('verkorte deeltijd') voor het basisonderwijs waar je aan deel kunt nemen als je al een hbo- of wo-diploma hebt. Je gaat al vrij snel stagelopen. De enige tekortkoming die ik zie is dat de cohorten één keer per jaar (na de zomer) of twee keer per jaar (na de zomer en na de kerst) beginnen. Met bepaalde vooropleidingen kun je in korte tijd worden opgeleid tot vo-leerkracht (soms zelfs in een half jaar). Ook dan loop je al vrij snel stage. En als je tot 6 uur les geeft per week, mag je zonder onderwijsbevoegdheid voor de klas staan. Je kunt ook gastdocent worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zijn vast wel wat mensen die ooit een bachelor Frans hebben gehaald of zo, nooit een kwalificatie als leraar hebben gehaald, en die nu bij het callcenter van het UWV werken om maar geen klant bij het UWV te worden. Versneld traject en bonus geven onder voorwaarde dat ze niet lid worden van een lerarenvakbond.
Riekt naar flauwekul. Wees dan concreet. Waarom zouden ze zich hierover moeten beraden? Wat wint Herstel-NL door de campagne uit te stellen?quote:Op maandag 22 februari 2021 21:58 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze zich niet met dergelijke verzoeken in laten?![]()
Ze hebben het niet voor niets juist nu gelanceerd. Of zouden ze ook zwichten voor de broodkruimels die we morgenavond krijgen toegeworpen?
Of misschien nog een paar extra meer in ruil inderdaad voor tijdelijke campagnestop?
Riekt naar pure chantage dit.
En de roep wordt breder en breder. Mooi dat we eindelijk een verschuiving beginnen te zien in de benadering, waarbij we welzijn wat breder gaan trekken dan alleen maar het niet krijgen van corona.quote:Mensen lijken steeds meer moeite te hebben om de coronamaatregelen na te leven. Dat komt niet alleen doordat de coronacrisis lang duurt, maar ook doordat het kabinetsbeleid burgers te weinig perspectief biedt. Dat zeggen onafhankelijke leden van de Corona Gedragsunit van het RIVM.
Die Corona Gedragsunit bestaat uit vijftien hoogleraren die de gedragswetenschappers van het RIVM kunnen adviseren. Aanstaande vrijdag komen zij met nieuwe cijfers over het gedrag van Nederlanders in coronatijd en het draagvlak voor de maatregelen.
quote:Ondernemer: 'We moeten open, ik heb geen keus'
Wel of geen toestemming van demissionair premier Mark Rutte en demissionair minister De Jonge, ondernemers dreigen volgende week "hoe dan ook open te gaan", schrijft het ANP, dat meekeek in WhatsApp-groepen met ondernemers.
"De financiële druk bij ondernemers wordt groter, waardoor de spanning stijgt en de urgentie tot opening toeneemt", zegt directeur van de Koninklijke Boekverkopersbond Anne Schroën volgens het persbureau. "Als dinsdag het perspectief wordt dat we het tot Pasen moeten volhouden, dan denk ik niet dat ondernemers dat kunnen opbrengen."
Als jij 2 keer per week een half uurtje Zoom 25 kinderen van een jaar of 6 tot de orde proberen te roepen, lesgeven wil noemen, dan wel jaquote:Op maandag 22 februari 2021 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nogmaals, irrelevant. Is er lesgegeven ja of nee?
Uitgelezen kans dus: word docente en ga die arme jeugd helpen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:04 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als jij 2 keer per week een half uurtje Zoom 25 kinderen van een jaar of 6 tot de orde proberen te roepen, lesgeven wil noemen, dan wel ja
In de Volkskrant stond ook weer een vernietigend stuk: De grootste constante in het coronabeleid van het kabinet blijft de onvoorspelbaarheid. Een paar passages:quote:Op maandag 22 februari 2021 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de roep wordt breder en breder. Mooi dat we eindelijk een verschuiving beginnen te zien in de benadering, waarbij we welzijn wat breder gaan trekken dan alleen maar het niet krijgen van corona.
Ik wil mijzelf niet typeren als 'achterstandsgezin'. Maar als ik al zie welke schade het mijn kinderen heeft berokkend ... oioioi. Wil niet weten hoe het er dan bij een ECHT achterstandsgezin de vlag erbij hangt momenteel.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:16 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat digitaal les is prima voor eventjes, maar dit is niet lang meer houdbaar. Zeker leerlingen uit bijvoorbeeld achterstands gezinnen komen op veel te grote achterstand.
De volkskrant slaat de plank mis: het kabinet is niet onvoorspelbaar maar uiterst onbetrouwbaar en daarin juist extreem voorspelbaar.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de Volkskrant stond ook weer een vernietigend stuk: De grootste constante in het coronabeleid van het kabinet blijft de onvoorspelbaarheid. Een paar passages:
Nog niet eens zo lang geleden stond het op het Binnenhof te boek als de heilige graal van het coronabeleid: een heuse routekaart waarop het land kon zien waar het aan toe was. (...) De kaart bestaat nog, er zijn updates gemaakt, maar je hoort er bijna niemand meer over. Een jaar ploeteren heeft inmiddels uitgewezen dat de politieke realiteit niet in een schema te vangen is. Sluiting van de basisscholen, bijvoorbeeld, stond in de herfst nog niet op de kaart, zelfs niet bij de hoogste alarmfase. Toch waren die deze winter alweer wekenlang dicht. Ook een avondklok – nu alweer sinds 23 januari van kracht – stond niet op het menu. De premier en de Tweede Kamer hadden immers gezegd dat het nooit zover zou komen. (...)
Nog lastiger te volgen: toen onlangs het aantal dagelijkse besmettingen daalde, werden vrijwel alle beperkende maatregelen verlengd. Nu ze weer stijgen, komen er alsnog versoepelingen. Niet voor het eerst maakt het kabinet zich kwetsbaar voor de kritiek dat het maar wat doet. Dat van veel maatregelen het effect niet te berekenen blijkt, draagt bij aan dat beeld.
Ik zit zelf wel te overwegen om, als de nieuwe overheidsinvesteringen het toelaten, bij te springen in het onderwijs. Structureel lesgeven is niks voor mij (veel te weinig vrijheid), maar de extra lessen en het maatwerk vind ik voor mezelf ook nog wel aantrekkelijk klinken. Ik houd de vacatures in ieder geval in de gaten.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uitgelezen kans dus: word docente en ga die arme jeugd helpen.
Hulde. Je doet in ieder geval wat.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit zelf wel te overwegen om, als de nieuwe overheidsinvesteringen het toelaten, bij te springen in het onderwijs. Structureel lesgeven is niks voor mij (veel te weinig vrijheid), maar de extra lessen en het maatwerk vind ik voor mezelf ook nog wel aantrekkelijk klinken. Ik houd de vacatures in ieder geval in de gaten.
Ik ben in het 5e jaar van de Pabo gestopt. Omdat ik geen trek had in eerst 10 jaar invallen voordat ik een vaste aanstelling zou krijgenquote:Op maandag 22 februari 2021 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uitgelezen kans dus: word docente en ga die arme jeugd helpen.
Wat, nou ik weer? Ik loop niet te dreinen dat docenten maar aan de bak moeten ook al is het risicovol.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben in het 5e jaar van de Pabo gestopt. Omdat ik geen trek had in eerst 10 jaar invallen voordat ik een vaste aanstelling zou krijgen![]()
En dat probleem bestaat nog steeds anno 22 gebruari 2021 in mijn regio. En ik ben van de lichting 2007, kun je nagaan wat een vooruitgang er op dat gebied is geboekt.
Nu jij weer
Er werd gezegd dat ze in het verkeerde vak zitten.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:33 schreef Ronald het volgende:
[..]
Hoezo nou weer optyfen. Met die docenten maak je gewoon afspraken. Probeer eens in oplossingen te denken
Baas VN is tegenwoordig een wappiequote:Op maandag 22 februari 2021 21:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)rven-hopen~a8610e4d/
https://www.meesterbaan.n(...)ll=162.2857208251953quote:Op maandag 22 februari 2021 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat, nou ik weer? Ik loop niet te dreinen dat docenten maar aan de bak moeten ook al is het risicovol.
En fijn dat je die vooropleiding al hebt; kun je direct beginnen, denk ik zo. Meld je vast aan.
Doe het voor 'de kindertjes'.
Ik vermoed dat het geven van bijles aan kinderen van hoogopgeleiden wel een goedbetaalde baan is, nu en in de nabije toekomst (vooral in aanloop naar het eindexamen!).quote:Op maandag 22 februari 2021 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je zal daadwerkelijk leraar zijn; voor de crisis bakken stront over je heen krijgen, tijdens de crisis bakken stront, en straks NA de crisis weer bakken stront.
Nee, laat mij maar in het stoffig archief.
Klopt, maar hier maakt men zich vooral druk over de achterstandskinderen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het geven van bijles aan kinderen van hoogopgeleiden wel een goedbetaalde baan is, nu en in de nabije toekomst (vooral in aanloop naar het eindexamen!).
Ik dacht, ik pak nog even mijn lesbevoegdheid bewegingsonderwijs meequote:Op maandag 22 februari 2021 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat, nou ik weer? Ik loop niet te dreinen dat docenten maar aan de bak moeten ook al is het risicovol.
En fijn dat je die vooropleiding al hebt; kun je direct beginnen, denk ik zo. Meld je vast aan.
Doe het voor 'de kindertjes'.
PS: Een 5-jarige Pabo?
Die 8,5 miljard gaat vast voor een deel terecht komen in het commerciële circuit.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het geven van bijles aan kinderen van hoogopgeleiden wel een goedbetaalde baan is, nu en in de nabije toekomst (vooral in aanloop naar het eindexamen!).
Denk dat er nu genoeg scholen zijn die wel wat extra hulp kunnen gebruiken. Tenminste, als het allemaal per se open moet.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik dacht, ik pak nog even mijn lesbevoegdheid bewegingsonderwijs mee![]()
Doe ik een jaartje langer door, misschien dat er dan wel vacatures zijn.
Niet dus
Dat gaan ze natuurlijk ook helemaal niet doen. Willen er gewoon nog wat extra geld uitslepenquote:Op maandag 22 februari 2021 22:04 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb hartstikke medelijden met die ondernemers, maar hoe vaak gaan we nog lezen dat ze "massaal" open gaan op datum x
[..]
En terecht. Ik vrees dat die er met de beoogde oplossingen niet het best uit gaan komen. Al is er nu wel een clubje dat zichzelf tot onderwijs-OMT heeft gedoopt om gevraagd en ongevraagd advies te geven over het zinnig uitgeven van de extra overheidsgelden. Normaliter zou ik cynisch zijn over zo'n groep, maar juist in dit clubje zitten verstandige mensen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, maar hier maakt men zich vooral druk over de achterstandskinderen.
Denk dat je snel een baan hebt hoor.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben in het 5e jaar van de Pabo gestopt. Omdat ik geen trek had in eerst 10 jaar invallen voordat ik een vaste aanstelling zou krijgen![]()
En dat probleem bestaat nog steeds anno 22 gebruari 2021 in mijn regio. En ik ben van de lichting 2007, kun je nagaan wat een vooruitgang er op dat gebied is geboekt.
Nu jij weer
Extra hulp? Als ze zo hard mensen nodig hebben in het onderwijs moeten ze iets aan de arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden gaan doen. Vaste contracten, hogere salarissen, minder administratieve rompslomp, kleinere klassenquote:Op maandag 22 februari 2021 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk dat er nu genoeg scholen zijn die wel wat extra hulp kunnen gebruiken. Tenminste, als het allemaal per se open moet.
Mja...quote:Op maandag 22 februari 2021 21:15 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
Geen vaste baan in mijn regioquote:Op maandag 22 februari 2021 22:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat je snel een baan hebt hoor.
Oi .. doen die een soort van FvD'tje of wat? Jammer wel ...quote:Op maandag 22 februari 2021 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja...
[ afbeelding ]
Ik denk dat het HerstelNL-avontuur alweer op z'n eind loopt
Pardon? Jij bent degene die arbeidsplaatsen wilt vervangen door "hulpjes" die je kunt afschepen met een bol.com bonquote:Op maandag 22 februari 2021 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij stemde toch rechts?
Nou ja. Alsjeblieft.
Het herstel-nl avontuur op zich is ook niet heilig, maar het is goed dat er meer weerstand komt tegen de maatregelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja...
[ afbeelding ]
Ik denk dat het HerstelNL-avontuur alweer op z'n eind loopt
Dat herstel-nl is natuurlijk een plan wat rammelt aan alle kanten, maar soms kom je gewoon niet verder in de discussie zonder eerst even tegen wat heilige huisjes te trappen, ook al weet je dat je niet tegen die huisjes mag trappen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het herstel-nl avontuur op zich is ook niet heilig, maar het is goed dat er meer weerstand komt tegen de maatregelen.
hoort eigenlijk in BNW, zulke uitspraken?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Baas VN is tegenwoordig een wappie
"In bepaalde landen strenge veiligheids- en noodmaatregelen afgekondigd om zogenaamd de coronacrisis te bestrijden. Om de stem van de oppositie te onderdrukken worden verkiezingen uitgehold"
Klinkt bekend in de oren.
quote:Veiligheidsberaad adviseert eerst versoepelingen voor buitenactiviteiten
Het Veiligheidsberaad adviseert bij een versoepelingen van de coronamaatregelen de buitenactiviteiten weer mogelijk te maken. Het ligt volgens de voorzitters van de veiligheidsregio's meer voor de hand om buiten meer toe te staan dan binnen.
een kleuter in quarantainequote:Op maandag 22 februari 2021 22:34 schreef Celestien het volgende:
Klasgenootje van onze dochter is positief getest. Onze kleuter zit dus in quarantaine, maar heeft (nog) geen klachten.
Nee, van bepaalde lobbygroepen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een kleuter in quarantaineis dat een idee van Jaap?
Ben bijna benieuwd over welke regio je het dan hebt, Zeeland ofzo?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:27 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Geen vaste baan in mijn regio![]()
Echt niet![]()
Ik heb er serieus de laatste jaren over na zitten denken omdat het iedere winter weer ellende was met geen invallers en klassen die ze dreigden naar huis te sturen.
Maar je blijft tot in lengte der dagen invaller, geen vaste aanstelling. Salaris vind ik dan weer niet eens zo slecht, maar je hebt in mijn regio 0 vastigheid. Dat maakt het zo onaantrekkelijk. Ik ben niet voor niets om gaan scholen toen.
In de randstad heerst andere problematiek. Maar ik voel me niet geroepen 200 km verderop te gaan wonen.
Ben benieuwd welke landen ze hier bedoelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Baas VN is tegenwoordig een wappie
"In bepaalde landen strenge veiligheids- en noodmaatregelen afgekondigd om zogenaamd de coronacrisis te bestrijden. Om de stem van de oppositie te onderdrukken worden verkiezingen uitgehold"
Klinkt bekend in de oren.
Is de baas van de VN ook een complotdenker?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoort eigenlijk in BNW, zulke uitspraken?
Oh, for fucks sake...quote:Op maandag 22 februari 2021 22:35 schreef Cynicio het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)tenactiviteiten.html
[..]
Goh. Fijn dat ze daar nu ook eindelijk achter zijn gekomen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:35 schreef Cynicio het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)tenactiviteiten.html
[..]
Heeft maar 11 maanden geduurd.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goh. Fijn dat ze daar nu ook eindelijk achter zijn gekomen.
dat maakt het zo diversss....quote:Op maandag 22 februari 2021 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is de baas van de VN ook een complotdenker?
Er was een weekendje mooi weer voor nodig om in te zien dat men niet massaal braaf thuis bleef zitten terwijl de mussen dood van het dak vielen. Maar het doel is bereikt.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goh. Fijn dat ze daar nu ook eindelijk achter zijn gekomen.
Gaan ze uiteindelijk nog steeds niks mee doen gok ik hoor.quote:
Uiteraard, of ze verlengen de avondklok nog een paar weken langer.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaan ze uiteindelijk nog steeds niks mee doen gok ik hoor.
Eerst middelbare scholen en kappers. Als we dan niet verder dalen gooien ze het er gewoon op dat het te gevaarlijk is om ook nog eens andere dingen te openen. Ook buiten.
Kappers zijn immers de bouwsteen waar ons land op is gestoeld.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaan ze uiteindelijk nog steeds niks mee doen gok ik hoor.
Eerst middelbare scholen en kappers. Als we dan niet verder dalen gooien ze het er gewoon op dat het te gevaarlijk is om ook nog eens andere dingen te openen. Ook buiten.
Ja, gewoon nog maandje avondklok verlengen, want dat geeft dan wellicht de ruimte om ervoor te zorgen dat mensen bij het click&collect gebeuren nu ook kleren kunnen passen in de winkel! Bam, en nu mogen de winkel ondernemers niet meer klagen, want er wordt zo hard meegedacht.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard, of ze verlengen de avondklok nog een paar weken langer.
Ze switcht per 1 maart van Amsterdam naar de Rabo Carbon Bank, die gaan handelen in CO2-credits.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand of ze toch al zou stoppen, of...?
[ twitter ]
je doet het nooit op persoonlijke titel, met zo'n hoge functiequote:Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
klinkt als een scamquote:Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze switcht per 1 maart van Amsterdam naar de Rabo Carbon Bank, die gaan handelen in CO2-credits.
Wat is Facebook dan? Open riool?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:46 schreef MoreDakka het volgende:
Twitter is het afvoerputje van de maatschappij
Het is gewoon wachten tot het seizoenseffect gaat optreden, dat zal wel 2e helft maart zijn. In combi met de vaccinaties.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, gewoon nog maandje avondklok verlengen, want dat geeft dan wellicht de ruimte om ervoor te zorgen dat mensen bij het click&collect gebeuren nu ook kleren kunnen passen in de winkel! Bam, en nu mogen de winkel ondernemers niet meer klagen, want er wordt zo hard meegedacht.
Sorry voor de cynische toon.
Ze brengen het echt alsof we blij mogen zijn met de kleins mogelijke sprongetjes, terwijl er talloze bedrijven aan het infuus liggen. Schandalig. En wat mogen we blij zijn dat ze nu weer even laten vallen dat ze het verschil tussen binnen en buiten wel degelijk erkennen. Doen ze niks mee, maar ze doen zo hun best.
Het gaat ECHT nog niet goed met de cijfers!quote:Op maandag 22 februari 2021 22:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, gewoon nog maandje avondklok verlengen, want dat geeft dan wellicht de ruimte om ervoor te zorgen dat mensen bij het click&collect gebeuren nu ook kleren kunnen passen in de winkel! Bam, en nu mogen de winkel ondernemers niet meer klagen, want er wordt zo hard meegedacht.
Sorry voor de cynische toon.
Ze brengen het echt alsof we blij mogen zijn met de kleins mogelijke sprongetjes, terwijl er talloze bedrijven aan het infuus liggen. Schandalig. En wat mogen we blij zijn dat ze nu weer even laten vallen dat ze het verschil tussen binnen en buiten wel degelijk erkennen. Doen ze niks mee, maar ze doen zo hun best.
Het klinkt wat Enron-achtig ja, die deden dat met het weer.quote:
Zoiets. Het verschil is dat twitter serieus genomen wordt in de media en facebook niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is Facebook dan? Open riool?
Oh? Waar?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Pardon? Jij bent degene die arbeidsplaatsen wilt vervangen door "hulpjes" die je kunt afschepen met een bol.com bon
Heb hem inmiddels helemaal gelezen. Zoals jij het wil staat het er niet in, omdat het hele stuk slagen om de arm houdt. Maar wat Sky beweert klopt ook niet. Het belangrijkste punt is evenwel dat vanaf die 3e fase in mei beperkingen op sociale contacten worden versoepeld, en vanaf de 4e fase in juni afgeschaft.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:52 schreef eragon2890 het volgende:
Okay wacht, sky noemt net dit uit dat 60-pagina document:
"Social distancing will have to continue because we'll never vaccinate 100% of population
The 60-page roadmap document spells out why social distancing and other COVID-limiting measures will have to continue for some time, even after all adults have been offered a vaccine.
This is because 100% of the population will never be vaccinated.
"This is because the vaccine is currently not authorised for some groups, such as children, and some people will not take up the offer of a vaccine," it explains.
"Vaccines will not be 100% effective against symptomatic infection in those vaccinated, nor will they be 100% effective against severe disease and death.
"For these reasons, a significant proportion of the population could still be infected, either because they have not been vaccinated or because the vaccine is not effective for them.
"This could mean that some measures to limit transmission are still needed after all adults have been offered a vaccine.
"The extent to which such measures will be required after all adults have been vaccinated is still unknown.""
Nou weet ik, wat ik zelf zei, dat ze zowieso night clubs, festivals, performances, theaters, congressen/conventies, stadions etc er van gaan uitzonderen, dat staat letterlijk in de roadmap, en de review gaat er wat ik lees over "hoe" dat kan, niet "of", want dat is dus letterlijk al besloten, maar toch, ook thuis of als ik een vriend in een restaurant zie wil ik ze graag gewoon een hug kunnen geven ofzo.
Willen ze dat stukje nou toch permanent maken? Ik mag toch hopen van niet zeg, hoe blij ik verder ook met de plannen ben!
Dit argument blijft natuurlijk altijd staan... aan de andere kant, er staat "for some time", niet "voor eeuwig", en in fase 4 staat ook letterlijk "end all restrictions". Dus willen ze dat nou voor eeuwig doen? Want ook om gewoon thuis of zeg in de kroeg niet normaal gezellig te mogen doen is niet iets wat ik voor de rest van m'n leven wil, hoewel het natuurlijk al gigantisch zou helpen als het op events, conventies, festival, concerts etc allemaal weer kan zonder social distancing (wat letterlijk bevestigd is dus, met de datum ernaast zwart op wit).
Snapt iemand dit? Johnson lijkt me niet iemand die voor eeuwig een 1 meter regel wil houden toch?
Gewoon "all restricitons will end on june 21"st punt, zoals *beloofd* 90439034905843 keer als iedereen gevaccineerd was, en wat we hier gelukkig nog steeds keer op keer op keer horen, zou me nóg geruster stellen... ;_;
Als je bij een willekeurig nieuwsbericht van een krant op Facebook de reacties leest kan je beter stoppen met lezen bij de allereerste reactie.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is Facebook dan? Open riool?
Nee Oost-Brabant/Noord-Limburgquote:Op maandag 22 februari 2021 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben bijna benieuwd over welke regio je het dan hebt, Zeeland ofzo?
Wel een raar probleem die je aansnijdt eigenlijk. Ik zou eerder verwachten dat het lastig is om een fulltime baan te bemachtigen, ik zie over het algemeen veelal parttime banen. Kun je ook niet van leven perse.
Salarissen zijn zeker niet slecht, eigenlijk gewoon best ok..
Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon wachten tot het seizoenseffect gaat optreden, dat zal wel 2e helft maart zijn. In combi met de vaccinaties.
Veel meer dalen dan waar we nu zitten zie ik tot die tijd ook niet meer gebeuren, en daar gaat die avondklok ook niks aan veranderen.
Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:49 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het gaat ECHT nog niet goed met de cijfers!
Die Jan Slagter is ook wel een oppertrol, maar ik snap dat hij als kettingroker wat angstig is voor Coronaquote:Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Ik snap ook nooit die politici met hun tweets (gepost door het campagneteam overigens). Alleen maar bagger reacties, wat win je daarmee?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je bij een willekeurig nieuwsbericht van een krant op Facebook de reacties leest kan je beter stoppen met lezen bij de allereerste reactie.
Gelukkig heb ik onder mijn Facebook vrienden nog geen wappie gedrag geconstateerd.
Rationeel weet ik dat de cijfers nog lang niet optimaal zijn, maar de frustratie begint bij mij wel toe te nemen de laatste weken. Hoe dan ook, de volgende paar maanden moeten we door een zure appel heen bijten. De vraag is hoe je dat gaat inrichten. Misschien moeten we maar een eventuele toename accepteren in ruil voor een normaler leven voor zo lang het nog duurt.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.
Ik heb er moeite mee om een overheid serieus te nemen die aan de ene kant wel onderwijs opent (middelbare scholen wellicht niet op alle dagen, maar toch)...wetende dat dat best een broeinest kan zijn; maar dat ze aan de andere kant weigeren om buiten meer sport opties te bieden. Of om terrasjes te openen. En maar volhouden dat de cijfers zo gevaarlijk zijn. Maar die lokalen die niet altijd te luchten zijn zijn geen probleem joh.
Ziekenhuizen gaan prima, flink gedaald en dat zet nog wel even door. Gewone zorg ook weer opgestart inmiddels. Zelfs die Kuipers is gematigd positiefquote:Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.
[..]
Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.
Ik heb er moeite mee om een overheid serieus te nemen die aan de ene kant wel onderwijs opent (middelbare scholen wellicht niet op alle dagen, maar toch)...wetende dat dat best een broeinest kan zijn; maar dat ze aan de andere kant weigeren om buiten meer sport opties te bieden. Of om terrasjes te openen. En maar volhouden dat de cijfers zo gevaarlijk zijn. Maar die lokalen die niet altijd te luchten zijn zijn geen probleem joh.
Dit dus!!quote:Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.
[..]
Ik zit intussen al op het klokhuis van die zure appel...quote:Op maandag 22 februari 2021 22:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Rationeel weet ik dat de cijfers nog lang niet optimaal zijn, maar de frustratie begint bij mij wel toe te nemen de laatste weken. Hoe dan ook, de volgende paar maanden moeten we door een zure appel heen bijten. De vraag is hoe je dat gaat inrichten. Misschien moeten we maar een eventuele toename accepteren in ruil voor een normaler leven voor zo lang het nog duurt.
Ok, dus ze blijft wel aan de Rabobank verbonden. Klinkt alsof ze is teruggefloten.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze switcht per 1 maart van Amsterdam naar de Rabo Carbon Bank, die gaan handelen in CO2-credits.
Eens hoor. Het is juist beter te behappen (komende maanden) als ze buiten wat meer zouden toestaan. Ook voor winkels is er echt wel iets te verzinnen zodat het wel veilig kan. Ook daar is nooit van bewezen dat het echte broeinesten zijn. Dat is het probleem. Ze gooien alles dicht onder het mom van ''bewegingen!!!'' en ''contacten!!!'', maar ze kunnen eigenlijk nooit bewijs leveren dat het aantal besmettingen op bepaalde plekken echt zoveel hoger ligt dan elders.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Rationeel weet ik dat de cijfers nog lang niet optimaal zijn, maar de frustratie begint bij mij wel toe te nemen de laatste weken. Hoe dan ook, de volgende paar maanden moeten we door een zure appel heen bijten. De vraag is hoe je dat gaat inrichten. Misschien moeten we maar een eventuele toename accepteren in ruil voor een normaler leven voor zo lang het nog duurt.
Geen enkel cijfer is optimaal, iedereen heeft te lijden onder een pandemie, alleen alles buiten de ziekenhuizen valt wat minder gemakkelijk in cijfers uit te drukken.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat überhaupt kan op zo'n korte termijn.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat betreft de ziekenhuizen: is er dit jaar ook echt meer capaciteit geregeld trouwens?
Jan Slagter zag natuurlijk al zijn hele doelgroep en kijkcijfers in as opgaan.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook wel vies trouwens. Iedereen wil een normaal leven terug zonder al die onzin maatregelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb het idee dat je soms een beetje manisch bent in dit soort dingen. Stop met het lezen van die dingen, echt.
Maar al die maatregelen waren toch oorspronkelijk om ervoor te zorgen dat de de ic's en zorg en alles niet overbelast raakte. Ik denk dan: vaccineer eerst al die ouderen/zwakkeren/kwetsbaren die dat willen, want van deze categorie belanden ze vooral op de ic's. Vanaf dan kun je toch van alles weer opengooien lijkt me? Of willen ze nu pas alles versoepelen als bijna iedereen gevaccineerd is?quote:Op maandag 22 februari 2021 23:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is ook wel vies trouwens. Iedereen wil een normaal leven terug zonder al die onzin maatregelen.
Overheid wil dat iedereen gevaccineerd wordt, maar kan het officieel niet verplichte.
Sommige mensen willen ook geen vaccin.
Overheid zegt dat alleen de maatregelen er af gaan als iedereen gevaccineerd is en anders blijven ze.
Iedereen wil een normaal leven, maar die paar procent die het vaccin niet wil, houdt dat dus tegen.
Creatie van maatschappelijke druk in 3... 2... 1...
quote:Op maandag 22 februari 2021 23:05 schreef Vasilevski het volgende:
Barbara Baarsma = D66, D66 = coalitie, coalitie = lockdown en avondklok.
Even simplistisch connect-the-dots redenerend.![]()
Er is sowieso behoorlijk wat rondgebeld vandaag zo te zien:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik denk dat het in de praktijk moet gaan blijken. De groep die de potentie heeft de zorg te overbelasten is vaak groter dan je denkt.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:37 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Maar al die maatregelen waren toch oorspronkelijk om ervoor te zorgen dat de de ic's en zorg en alles niet overbelast raakte. Ik denk dan: vaccineer eerst al die ouderen/zwakkeren/kwetsbaren die dat willen, want van deze categorie belanden ze vooral op de ic's. Vanaf dan kun je toch van alles weer opengooien lijkt me? Of willen ze nu pas alles versoepelen als bijna iedereen gevaccineerd is?
Dat laatste sowieso...ziek worden is ook een recht hequote:Op maandag 22 februari 2021 23:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de praktijk moet gaan blijken. De groep die de potentie heeft de zorg te overbelasten is vaak groter dan je denkt.
Maar het is m.i. de omgekeerde wereld om bij voorbaat al het probleem neer te leggen bij de groep die (nog) niet om een vaccin staat te springen.
Sky news lult dus eigenlijk uit z'n nek, er staat gewoon dat de 1m en mondbeflappen zsm helemaal weg moeten. Maar ze gaan eigenlijk extra snel door voor nightclubs, sportstadions, events, theaters, festivals etc het zowieso al eerder te doen, come hell or high water, op 21/6.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heb hem inmiddels helemaal gelezen. Zoals jij het wil staat het er niet in, omdat het hele stuk slagen om de arm houdt. Maar wat Sky beweert klopt ook niet. Het belangrijkste punt is evenwel dat vanaf die 3e fase in mei beperkingen op sociale contacten worden versoepeld, en vanaf de 4e fase in juni afgeschaft.
De praktische invulling moet nog blijken. Maar ik kan me voorstellen dat je dan ook geen boete meer kunt krijgen in verband met afstand of mondkapjes. En anders nemen de mensen zelf wel het heft in eigen handen. Je ziet nu al hoeveel mensen er ook in Nederland gewoon doorgaan met handen schudden en knuffelen, wat dacht je in de zomer als de ziekenhuizen leeg zijn? Gewoon doen dus.
De relevante pagina's in deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iedereen leest in dit soort dingen toch wat hij wil lezen. En media lezen er datgene in wat voor de meeste sensatie zorgt. Maar uiteindelijk is het een heel voorzichtig geformuleerd stuk met om de 5 weken evaluaties gebaseerd op 4 peilers: status vaccinatie, effect vaccins op ziekenhuizen/doden, risico op nieuwe overspoeling van de zorg, en veranderende situaties door nieuwe varianten.
De meest overtuigende kritiek op het plan die ik heb gelezen is deze:
[ twitter ]
Een testsamenleving is niet compatibel met normaal. Dat is net zo onzinnig als 'soort van normaal maar dan met afstand en mondkapjes'. Gaan ze ook nog wel tegenaan lopen denk ik. Alleen niemand durft nu beloftes te doen.
Ik weet in ieder geval wel wie niet staat te juichen vandaag:
[ twitter ]
Op 3:00 wordt Rosanne Hertzberger getroost.
Hier: https://www.dailymail.co.(...)p-lockdown-full.htmlquote:Op dinsdag 23 februari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Sky news lult dus eigenlijk uit z'n nek, er staat gewoon dat de 1m en mondbeflappen zsm helemaal weg moeten. Maar ze gaan eigenlijk extra snel door voor nightclubs, sportstadions, events, theaters, festivals etc het zowieso al eerder te doen, come hell or high water, op 21/6.
NICE. Op die manier is het alleen maar gunstig, vooral omdat als mensen straks zien dat clubs daar weer volstaan met dansende mensen, ze hier ook open moeten, anders breekt de pleuris los. Volle stadions ook - kan Voss wel zeggen dat het volgend jaar wordt, als ze daar volzitten, accepteert men hier niet meer iets anders. LOL.
Waar is dat document? Ben wel benieuwd. Zogt het eerder maar kon niet vinden T_T, dacht al dat zoiets wel openbaar zou MOETEN zijn though. Heb je een link? Moet zeggen dat ik blij ben hiermee, ZEKER nu ik zie dat sky over dat ene stukje ook onzin uitkraamde
Begrijp me niet verkeerd beste eragon.. maar ik heb nou denk ik zo'n 10 posts van je gelezen vandaag en je zit tegen het manische aan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Sky news lult dus eigenlijk uit z'n nek, er staat gewoon dat de 1m en mondbeflappen zsm helemaal weg moeten. Maar ze gaan eigenlijk extra snel door voor nightclubs, sportstadions, events, theaters, festivals etc het zowieso al eerder te doen, come hell or high water, op 21/6.
NICE. Op die manier is het alleen maar gunstig, vooral omdat als mensen straks zien dat clubs daar weer volstaan met dansende mensen, ze hier ook open moeten, anders breekt de pleuris los. Volle stadions ook - kan Voss wel zeggen dat het volgend jaar wordt, als ze daar volzitten, accepteert men hier niet meer iets anders. LOL.
Waar is dat document? Ben wel benieuwd. Zogt het eerder maar kon niet vinden T_T, dacht al dat zoiets wel openbaar zou MOETEN zijn though. Heb je een link? Moet zeggen dat ik blij ben hiermee, ZEKER nu ik zie dat sky over dat ene stukje ook onzin uitkraamde
Begint wel een raar verhaal te worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:45 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
[ [url= https://twitter.com/rf_hf(...)1910024?s=21]twitter[/url] ]
[..]
Diezelfde Brus zat een week of 3 geleden, toen Click & Collect was aangekondigd, bij OP1 te oreren dat 3 mensen bij een winkel buiten in de rij voor Click & Collect te veel zouden zijn en dat zo'n winkel zonder excuus gesloten zou worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu roept die Bruls wel dat hij erkent dat buiten meer moet kunnen, maar zodra de cijfers niet genoeg dalen/of juist iets stijgen vergeten ze die info meteen weer uit pure angst. Angst die ik deels snap; want ze willen de situatie niet weer onderschatten, maar anderzijds moeten ze toch een keer wat meer gaan accepteren.
Waar ik, en een hoop anderen met mij, gelukkig niet gevoelig voor zijn.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is ook wel vies trouwens. Iedereen wil een normaal leven terug zonder al die onzin maatregelen.
Overheid wil dat iedereen gevaccineerd wordt, maar kan het officieel niet verplichte.
Sommige mensen willen ook geen vaccin.
Overheid zegt dat alleen de maatregelen er af gaan als iedereen gevaccineerd is en anders blijven ze.
Iedereen wil een normaal leven, maar die paar procent die het vaccin niet wil, houdt dat dus tegen.
Creatie van maatschappelijke druk in 3... 2... 1...
Het wordt ze allemaal toch iets te heet onder de voeten.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 07:04 schreef Oidipous het volgende:
Wat ik het onderscheidende van Herstel-NL vond waren de topeconomen die daarbij betrokken waren. Daarmee ging ik vanuit dat ze hun verhaal ook wetenschappelijk kunnen onderbouwen. Nu dat er vanuit meerdere kanten gaten in zijn geschoten en de reactie vooralsnog uitblijft geeft te denken in hoeverre ze wetenschappelijk bezig zijn, waarbij tegenspraak ook wordt geduld. Ik kan mij wat dat betreft de reactie van Bas Jacobs goed voorstellen, die zegt dat Herstel-NL nu meer een actiegroep is geworden. Dus net zoals RedTeam, die wel heel erg eenzijdig erin zit. Met het vertrek van Jacobs, Baarsma en Teulings vraag ik mij tevens af hoeveel bestaansrecht Herstel-NL nog heeft. Eeuwig zonde, want met goede onderbouwing en met de oude groep mensen hadden ze de juiste discussie op tafel kunnen leggen binnen deze politiek. Ik vraag mij af in hoeverre dit nu nog lukt.
Herstel-nl is gewoon een lobbyclub. Dat hele plan rammelde van kilometers afstand. Normaal gesproken zou dit kunnen bijdragen aan de discussie maar dan is enig realisme wel gewenst ten opzichte van luchtfietserijquote:Op dinsdag 23 februari 2021 07:04 schreef Oidipous het volgende:
Wat ik het onderscheidende van Herstel-NL vond waren de topeconomen die daarbij betrokken waren. Daarmee ging ik vanuit dat ze hun verhaal ook wetenschappelijk kunnen onderbouwen. Nu dat er vanuit meerdere kanten gaten in zijn geschoten en de reactie vooralsnog uitblijft geeft te denken in hoeverre ze wetenschappelijk bezig zijn, waarbij tegenspraak ook wordt geduld. Ik kan mij wat dat betreft de reactie van Bas Jacobs goed voorstellen, die zegt dat Herstel-NL nu meer een actiegroep is geworden. Dus net zoals RedTeam, die wel heel erg eenzijdig erin zit. Met het vertrek van Jacobs, Baarsma en Teulings vraag ik mij tevens af hoeveel bestaansrecht Herstel-NL nog heeft. Eeuwig zonde, want met goede onderbouwing en met de oude groep mensen hadden ze de juiste discussie op tafel kunnen leggen binnen deze politiek. Ik vraag mij af in hoeverre dit nu nog lukt.
In 2020 werden zo'n 140.000 bedrijven opgeheven. Een jaar eerder waren dat er nog 114.000quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Er waren toch maar weinig bedrijven failliet gegaan. Nou dat blijkt niet zo te zijn. 30.000 bedrijven zijn vorig jaar meer gestopt dan 2019. Hoezo mensen in de vernieling helpen?
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Er waren toch maar weinig bedrijven failliet gegaan. Nou dat blijkt niet zo te zijn. 30.000 bedrijven zijn vorig jaar meer gestopt dan 2019. Hoezo mensen in de vernieling helpen?
Wat is hier de bron van?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:38 schreef D_A het volgende:
[..]
In 2020 werden zo'n 140.000 bedrijven opgeheven. Een jaar eerder waren dat er nog 114.000
26.000
Dat las ik inderdaad ook later. Zie nos.nlquote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Wat is hier de bron van?
Ah, gevonden: https://nos.nl/artikel/23(...)leen-elkaar-nog.html
Het zijn geen faillissementen overigens, maar bewuste keuzes om te stoppen. Niet dat het dan niet aan corona kan liggen, maar toch.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat las ik inderdaad ook later. Zie nos.nl
quote:Het aantal voor zittingsdagen gecorrigeerde faillissementen fluctueert aanzienlijk. Dalingen en stijgingen volgen elkaar snel op. Het aantal uitgesproken faillissementen piekte met 816 in mei 2013. Daarna nam het aantal faillissementen tot en met augustus 2017 af. Vervolgens bleef de trend tot juli 2020 redelijk vlak. Sindsdien is de trend dalend en in december 2020 bereikte het aantal faillissementen het laagste niveau na januari 1991.
Minder faillissementen in 2020
Ik schrijf ook niet over faillissement, maar dan 26.000 bedrijven die extra gestopt zijn. Ik vind dat erg.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zijn geen faillissementen overigens, maar bewuste keuzes om te stoppen. Niet dat het dan niet aan corona kan liggen, maar toch.
Als je zelf niet meer weet wat je post:quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik schrijf ook niet over faillissement, maar dan 26.000 bedrijven die extra gestopt zijn. Ik vind dat erg.
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Ik schrijf 30.000 bedrijven gestopt. Niet failliet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je zelf niet meer weet wat je post:
[..]
Oke, prima.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik schrijf 30.000 bedrijven gestopt. Niet failliet.
Bij de discussie over het aantal coronaslachtoffers is het verwijt vaak dat alles maar op Corona wordt geschoven en dat de overledenen toch al in geleende tijd leefden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Als emz of vof kun je alleen persoonlijk failliet gaan. Dan sta je officieel misschien niet te boek als faillissement, maar ben je wel compleet de vernieling in geholpen op allerlei vlakken.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zijn geen faillissementen overigens, maar bewuste keuzes om te stoppen. Niet dat het dan niet aan corona kan liggen, maar toch.
Faillissementen waren gewoon nog steeds erg laag in 2020. Misschien wel met bovenstaande als oorzaak, maar dat kan je niet hard maken.
[..]
Fijn, maar dat maakt het nog geen faillissement.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef Twinkle20 het volgende:
die schaar ik in dit geval ook onder faillissement.
En dat maakt het minder erg ofzo?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Fijn, maar dat maakt het nog geen faillissement.
Eens, maar die lagen al plat in/na de eerste 'golf', dus medio mei/juni.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef D_A het volgende:
D'r zal ongetwijfeld een percentage door corona komen.. Maar ook bedrijven die bij voorbaat al niet rendabel waren.
Ik ben ook officieel met een aantal bedrijven gestopt (een drietal BV's), en daar heeft de pandemie wel iets mee te maken.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Dit.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Faillissementen waren gewoon nog steeds erg laag in 2020. Misschien wel met bovenstaande als oorzaak, maar dat kan je niet hard maken.
[..]
O oké, dan is het geen probleem. /squote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zich een B.V. permiteren c.q. is het zinvol met alle verplichtingen die daar aan vast hangen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zal wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zich een B.V. permiteren c.q. is het zinvol met alle verplichtingen die daar aan vast hangen.
Dat maakt hen niet minder ondernemer. Dat maakt de schade niet kleiner.
Zoek even voor de gein op op CBS hoeveel emz en v.o.f. NL kent t.o.v. B.V.
Nee, het zijn getallen waar je niks mee kunt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O oké, dan is het geen probleem. /s
Waarschijnlijk om faillissement te voorkomen dus wordt de entiteit geliquideerd.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zal wel.
Maar punt blijft dat niet alle bedrijven die stoppen dat doen vanwege een faillissement.
Het is nu al popcornwaardig.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
Robin Fransman (voorzitter Herstel-NL) over de gebeurtenissen van gisterenavond.
[ afbeelding ]
Nee. Dat was niet de reden dat ik mijn bedrijven opgedoekt heb.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om faillissement te voorkomen dus wordt de entiteit geliquideerd.
Wat was er gebeurd dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
Robin Fransman (voorzitter Herstel-NL) over de gebeurtenissen van gisterenavond.
[ afbeelding ]
Raar verhaal weer. Zal het omt-kabinet serieus bang zijn voor deze groep dat zij met gedegen kritiek een negatieve invloed kunnen hebben op het kabinet en hun aantal zetels?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
[ afbeelding ]
Als ze ooit uberhaupt werkelijk zijn benaderd door het kabinet...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar verhaal weer. Zal het omt-kabinet serieus bang zijn voor deze groep dat zij met gedegen kritiek een negatieve invloed kunnen hebben op het kabinet en hun aantal zetels?
Wat zijn dit toch voor rare streken om dan die groep via een achterdeur te benaderen...
quote:„Ik woon boven het café. Dat heeft zoals veel panden in de stad geen balkon of dakterras. Ik pakte een tafeltje en een paar stoelen en we zijn buiten gaan zitten. Een blikje cola, wat paaseitjes op tafel. Dat we niet open zijn was duidelijk. Alles is afgezet met schotten.”
Omdat de handhaver blijft kijken, wordt de zus van Tessa onrustig. „Ik zei nog: ‘Zwijntje, maak je niet druk.’ Die boa kwam uiteindelijk naar ons toe en ik vertelde hem wat we deden. We maakten nog grapjes, dat hij een biertje kwam drinken. Hij stapte daarna in zijn auto.”
....
De opsporingsambtenaar komt echter terug en zegt dat het alsnog niet mag. „Er ontstond een raar gesprek. Ik gaf aan mezelf de frisse lucht niet te ontzeggen. Overal zaten bankjes vol. Waarom mag dit dan niet? De man beweerde dat andere ondernemers jaloers zouden worden. En hij begon over het bestemmingsplan toen ik hem op de drukte wees.”
De café-eigenares vraagt de man of ze op gemeentegrond wél mag zitten. „Mijn terras staat voor twee meter op eigen grond. Daarna is een stuk vrij van de gemeente en dan weer terras. Ik gaf aan best willen verhuizen. Hij werd boos en zei dat ik mijn paspoort moest halen.”
In de commotie gaat de begin februari geadopteerde caféhond Lena ervandoor. De boa schrijft een proces-verbaal uit en maakt volgens Tess ongevraagd een foto. „Ik heb hem gevraagd een tweede te maken. Zodat ik er met mijn duim omhoog op sta. Daarna ook gevraagd of dit betekende dat ik de rest van de dag mocht blijven zitten. Hij zei: ‘Je doet maar’. Zo vreemd...”
Zucht, nee.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat maakt het minder erg ofzo?
Eens hoor, dat kan echt niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar verhaal weer. Zal het omt-kabinet serieus bang zijn voor deze groep dat zij met gedegen kritiek een negatieve invloed kunnen hebben op het kabinet en hun aantal zetels?
Wat zijn dit toch voor rare streken om dan die groep via een achterdeur te benaderen...
Grote druk vanuit de politiek? Ik waag het te betwijfelen, hooguit dat een willekeurige pipo een keer geroepen heeft dat het niet meehelpt aan het vergroten van het draagvlak. maar ik betwijfel echt of er sprake was van grote druk.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
[ afbeelding ]
Dit. Ik gok dat ze eerder bang waren voor een RedTeam dan voor dit clubje dagdromers. Hell, hun eigen OMT is al een subversiever elementquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja het werd dus inderdaad te heet onder de voeten van de meer prominente leden die ook nog even door moeten met de politiek die er nu zit. Er stonden wel wat twijfelachtige voorstellen in hun verhaal, het verbaasde me wel dat er zulke 'institutionele' spelers bij betrokken waren. Nu zie je dus het resultaat daarvan. Ze hebben in ieder geval de knuppel in het hoenderhok gegooid. Maar ja zonder institutionele spelers worden ze meer een alternatief RedTeam.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke hersenspinsels van dat groepjequote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, oelewapper. Je krijgt kritiek omdat je plannetje van geen kant deugt.quote:Ook hebben we gezien dat de individuele initiatiefnemers een kritiek krijgen, vanwege onze oproep een ander coronabeleid te voeren.
Dat goed doordachte plan is alleen niet te vinden op de website. Wel wat korte puntjes en een reeks verwijzingen naar wetenschappelijke artikelen, dat dan wel weer.quote:Daarnaast zijn we weggezet als activistisch, ondanks dat we een goed doordachte aanpak, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, hebben voorgesteld.
Dat geloof ik ook niet, maar genoeg mensen die er gelijk in geloven en niet verder kijken dan "zie je wle, er zijn er meer die geloven die het anders kan en dat zaken gewoon open moeten kunnen. Zijn zelfs gestudeerden en medici!" en dergelijke.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:18 schreef zalkc het volgende:
Kan me niet indenken dat ze het bij de overheid slapeloze nachten heeft bezorgd.
Wel veel holle zinnen zoals 'Iedereen snakt naar een stukje tegemoetkoming', maar goed dat ze er in ieder geval over discussiëren.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of deze al was gepost, is van gisteravond.
https://nos.nl/artikel/23(...)nig-perspectief.html
Hebben die gedragsdeskundigen best goed gezien, denk ik.
Honestly true, even niets kijken vandaag 😃quote:Op dinsdag 23 februari 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd beste eragon.. maar ik heb nou denk ik zo'n 10 posts van je gelezen vandaag en je zit tegen het manische aan.
Het is echt goed voor je psychische gesteldheid om even afstand te nemen van al het nieuws rond Corona.
Nou denk ik ook dat dat niet de vaste vvd achterban is, gewoon een vermoeden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook niet, maar genoeg mensen die er gelijk in geloven en niet verder kijken dan "zie je wle, er zijn er meer die geloven die het anders kan en dat zaken gewoon open moeten kunnen. Zijn zelfs gestudeerden en medici!" en dergelijke.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, gezien het onvoorspelbare verloop van de pandemie. Zelfs in de Britse roadmap zitten geen harde datums en vier voorbehouden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:23 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wel veel holle zinnen zoals 'Iedereen snakt naar een stukje tegemoetkoming', maat goed dat ze er in ieder geval over discussiëren.
Maak gewoon een roadmap met duidelijke harde datums waarop weer wat mag. Gewoon harde deadlines ongeacht welke mutaties of golven er allemaal zijn, je kunt altijd nog de keutel weer intrekken.
dat heeft toch ook weinig zinquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:23 schreef Ronald het volgende:
Maak gewoon een roadmap met duidelijke harde datums waarop weer wat mag. Gewoon harde deadlines ongeacht welke mutaties of golven er allemaal zijn, je kunt altijd nog de keutel weer intrekken.
Ja tuurlijk, lekker de handjes en de geslachtsdelen wassen voor en na de seks! Ik spuug mijn vriendin wel altijd even in d'r mond om toch dat gevoel van diepe verbinding en intimiteit te ervaren. Maar over mondspugen heb ik niets gehoord of gelezen, dus dat zal wel veilig zijn!quote:Op maandag 22 februari 2021 18:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rutgers.nl/ni(...)id-tijden-van-corona
[..]![]()
Maar ik hoop wel dat dat een blijvertje word voor na de corona hoor.
Ik denk dat zo'n Barbara Baarsma wel in kringen verkeert met korte lijntjes naar de politiek. Maar goed misschien werd het haar zelf gewoon te heet onder de voeten.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De arrogantie van deze mensen om te denken dat ze het beter weten dan de Staat met haar duizenden ambtenaren, adviseurs, financiele middelen, data is echt stuitend. Alles wat deze groep kan bedenken is allang bedacht en uitgezocht.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom niet, je weet toch ongeveer hoeveel vaccins er komen de komende maanden, dan geef je de horeca en dergelijke weer wat perspectief.quote:
Er is in ieder geval iets van een roadmap, hier tasten we nog aardig in het duister.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, gezien het onvoorspelbare verloop van de pandemie. Zelfs in de Britse roadmap zitten geen harde datums en vier voorbehouden.
We zijn inmiddels al toe aan 50e roadmap...quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Waarom niet, je weet toch ongeveer hoeveel vaccins er komen de komende maanden, dan geef je de horeca en dergelijke weer wat perspectief.
Als ze daadwerkelijk iets goeds hadden bedacht was er ook wel meer bijval, op zijn minst uit de gerenommeerde politiek. Bagger is gewoon baggerquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
De arrogantie van deze mensen om te denken dat ze het beter weten dan de Staat met haar duizenden ambtenaren, adviseurs, financiele middelen, data is echt stuitend. Alles wat deze groep kan bedenken is allang bedacht en uitgezocht.
als je dat dan weer in moet trekken stel je alleen de discussie uit en zijn mensen nog pissiger omdat er wat beloofd wordt wat niet waargemaakt wordt en dat heeft Hugo al genoeg gedaanquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Waarom niet, je weet toch ongeveer hoeveel vaccins er komen de komende maanden, dan geef je de horeca en dergelijke weer wat perspectief.
Als ik de reacties zie op dat UK plan lijkt het me ongelofelijk verstandig juist wel zo'n lijstje met data te maken waarop weer wat mogelijk is, met dezelfde voorwaarden als daar.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je dat dan weer in moet trekken stel je alleen de discussie uit en zijn mensen nog pissiger omdat er wat beloofd wordt wat niet waargemaakt wordt en dat heeft Hugo al genoeg gedaan
In Engeland is men toch bezig met een exitstrategie waarbij er niets meer teruggetrokken kan/mag worden? Je kan alsnog niet in de toekomst kijken natuurlijk, maar dacht dat ergens gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je dat dan weer in moet trekken stel je alleen de discussie uit en zijn mensen nog pissiger omdat er wat beloofd wordt wat niet waargemaakt wordt en dat heeft Hugo al genoeg gedaan
Ze geven juist 4 criteria waarop de planning anders kan gaan lopen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:38 schreef Caland het volgende:
[..]
In Engeland is men toch bezig met een exitstrategie waarbij er niets meer teruggetrokken kan/mag worden? Je kan alsnog niet in de toekomst kijken natuurlijk, maar dacht dat ergens gelezen te hebben.
Die wil ook nog een keer wat anders dan de Rabobank gaan doen, dan wil je ook niet al te veel aandacht krijgen met dit soort luchtfietserij. leuk voor een zondag in buitenhof om over te filosoferen, maar niet om je naam aan te verbinden in een landelijke campagne en te moeten verdedigenquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:32 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n Barbara Baarsma wel in kringen verkeert met korte lijntjes naar de politiek. Maar goed misschien werd het haar zelf gewoon te heet onder de voeten.
Ja precies dat, gok dat die wel aardig is teruggefloten door de eigen RVC.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die wil ook nog een keer wat anders dan de Rabobank gaan doen, dan wil je ook niet al te veel aandacht krijgen met dit soort luchtfietserij. leuk voor een zondag in buitenhof om over te filosoferen, maar niet om je naam aan te verbinden in een landelijke campagne en te moeten verdedigen
Per 1 maart toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:41 schreef zalkc het volgende:
Die wil ook nog een keer wat anders dan de Rabobank gaan doen
we weten allemaal dat BOA's niet de slimste zijn, maar deze doet of hij bij de BVD werkt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:15 schreef falling_away het volgende:
Was deze al langs gekomen?
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210222_95422103
Uitbaatster Heerlens café Tess krijgt boete voor drinken van blikje cola voor haar zaak: 'Ik vecht die aan en lijst het papier in'
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)iek-in-de-weg-zittenquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
[ afbeelding ]
Onder de voorwaarde dat het vaccinatieprogramma goed blijft lopen, de vaccinaties goed werken, de zorg de druk aan kan en er geen nieuwe gevaarlijk mutatie optreedt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:38 schreef Caland het volgende:
[..]
In Engeland is men toch bezig met een exitstrategie waarbij er niets meer teruggetrokken kan/mag worden? Je kan alsnog niet in de toekomst kijken natuurlijk, maar dacht dat ergens gelezen te hebben.
In ieder geval loopt het vaccinatie programma daar zodanig voorspoedig momenteel dat er komende maanden toch weer heel veel kan. Hier hebben we nog geen flauw idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:38 schreef Caland het volgende:
[..]
ik zie het nu, duurt daar ook nog wel even voor ze tegen het "normale " aanzitten en die zijn al een stuk verder met prikken dan wijquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ze geven juist 4 criteria waarop de planning anders kan gaan lopen.
Worden binnenkort gebundeld tot 1 grote atlas.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We zijn inmiddels al toe aan 50e roadmap...
Klopt, maar wel perspectief, en dat lijkt nogal belangrijk te zijn. Ik maak voor mijzelf dat perspectief wel, maar voor veel mensen doet het veel omdat op een lijstje te zien staan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zie het nu, duurt daar ook nog wel even voor ze tegen het "normale " aanzitten en die zijn al een stuk verder met prikken dan wij
Ik wil toch wel eens wat bewijs zien voor die 'Grote politieke druk', vindt het nogal een uitspraak.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:44 schreef RipCity het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)iek-in-de-weg-zitten
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, maar wel perspectief, en dat lijkt nogal belangrijk te zijn. Ik maak voor mijzelf dat perspectief wel, maar voor veel mensen doet het veel omdat op een lijstje te zien staan.
Het vaccinatie gebeuren is wel een dingetje idd, daar zijn ze inderdaad veel verder mee. Maar toch denk ik dat we dit wel grotendeels kunnen overnemen.
Hier heb je ons perspectiefquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)oronamaatregelen.pdf
Voor een roadmap
Succes!
Ik vind het eerder opvallend dat men daar niet al lang en breed aan het versoepelen is gezien het aantal gegeven vaccinaties.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:45 schreef Ronald het volgende:
[..]
In ieder geval loopt het vaccinatie programma daar zodanig voorspoedig momenteel dat er komende maanden toch weer heel veel kan. Hier hebben we nog geen flauw idee eigenlijk.
Klopt, maar dat het voorafgaande jaar niet anders zijn geweest, dus zijn het er nog altijd 26.000 meer.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef D_A het volgende:
D'r zal ongetwijfeld een percentage door corona komen.. Maar ook bedrijven die bij voorbaat al niet rendabel waren.
Nee.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Hier heb je ons perspectief
Ook een overheid met duizenden ambtenaren kan broddelwerk opleveren als de kapitein de verkeerde koers kiest.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
De arrogantie van deze mensen om te denken dat ze het beter weten dan de Staat met haar duizenden ambtenaren, adviseurs, financiele middelen, data is echt stuitend. Alles wat deze groep kan bedenken is allang bedacht en uitgezocht.
Jawel, dat kun je wel. Je moet kijken naar het marginale effect. De toename dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Dat was niet de reden dat ik mijn bedrijven opgedoekt heb.
Mar goed. Dat doet er ook niet toe.
Je kunt in elk geval die conclusie niet trekken op basis van deze cijfers.
Ik niet. De groep die de meeste druk op de zorg legt (50 - 70) is nog nauwelijks gevaccineerd.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het eerder opvallend dat men daar niet al lang en breed aan het versoepelen is gezien het aantal gegeven vaccinaties.
ik vind het allemaal veel te lang duren, zelfs dat VK plan, ik zou meer gaan voor isolatie kwetsbaren tot ze geprikt zijn en beginnen met openen van winkels horeca etc met inachtneming afstandsregels.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, maar wel perspectief, en dat lijkt nogal belangrijk te zijn. Ik maak voor mijzelf dat perspectief wel, maar voor veel mensen doet het veel omdat op een lijstje te zien staan.
Het vaccinatie gebeuren is wel een dingetje idd, daar zijn ze inderdaad veel verder mee. Maar toch denk ik dat we dit wel grotendeels kunnen overnemen.
Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik niet. De groep die de meeste druk op de zorg legt (50 - 70) is nog nauwelijks gevaccineerd.
Dat lijkt mij ook, ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het allemaal veel te lang duren, zelfs dat VK plan, ik zou meer gaan voor isolatie kwetsbaren tot ze geprikt zijn en beginnen met openen van winkels horeca etc met inachtneming afstandsregels.
Wat als zij moeten werken of hun partner?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het allemaal veel te lang duren, zelfs dat VK plan, ik zou meer gaan voor isolatie kwetsbaren tot ze geprikt zijn en beginnen met openen van winkels horeca etc met inachtneming afstandsregels.
Opsluiten in vakantieparkenquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat als zij moeten werken of hun partner?
Tja, dat lijkt me niet echt realistisch. Verre van zelfs.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee, liever niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moet ik er even wat data bij zetten?
Ik vind dat een lastige, er zijn gewoon veel zaken die al jaren aan het sappelen zijn en eigenlijk alleen maar doorgaan omdat ze het gewend zijn. Mijn eigen ouders hadden dat ook jaren lang met een eigen slagerij waar ze eigenlijk tegen minimumloon aan het werk waren als je het goed bekeek. Uiteindelijk hebben die zelf eind jaren 90 de knoop doorgehakt en zijn wat anders gaan doen. Maar ik weet vrij zeker dat als ze een zaak hadden die dicht had gemoeten met deze omstandigheden ze ook wel hun knopen hadden geteld en misschien eerder hadden besloten om wat anders te gaan doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, dat kun je wel. Je moet kijken naar het marginale effect. De toename dus.
Ik snap dat het opheffen van een entiteit voor iedereen weer anders is, het gaat er om dat het een stijging is.
Overheid neemt dan hun hele salaris over? Nice! Betaalde vakantie.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Opsluiten in vakantieparken
dan moeten ze voorzichtig zijn, daar hoeft het hele land toch niet voor dichtquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan moeten ze voorzichtig zijn, daar hoeft het hele land toch niet voor dicht
het offer is al groot genoeg geweest dus het wordt tijd voor een andere kijkquote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tja, dat lijkt me niet echt realistisch. Verre van zelfs.
Gaat (terecht) niet gebeuren.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
het offer is al groot genoeg geweest dus het wordt tijd voor een andere kijk
Ja maar dat kan niet, dus wat is je plan b?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoorde daar zelfs een Gommers gisteren voor opteren, hij vond het ook vreemd dat we niet veel duidelijker zeggen als straks de risicogroep een spuitje heeft gehad kan vrijwel alles weer open met nog wel wat afstands/preventieregels.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laat de zwakkeren maar de tyfus krijgen, bedoel je dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ik ze aangehouden zou hebben, had ik corona-steun van de overheid kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, dat kun je wel. Je moet kijken naar het marginale effect. De toename dus.
Ik snap dat het opheffen van een entiteit voor iedereen weer anders is, het gaat er om dat het een stijging is.
Exact.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:37 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Maar al die maatregelen waren toch oorspronkelijk om ervoor te zorgen dat de de ic's en zorg en alles niet overbelast raakte. Ik denk dan: vaccineer eerst al die ouderen/zwakkeren/kwetsbaren die dat willen, want van deze categorie belanden ze vooral op de ic's. Vanaf dan kun je toch van alles weer opengooien lijkt me? Of willen ze nu pas alles versoepelen als bijna iedereen gevaccineerd is?
Ze zoeken het zelf maar uit met hun manager en hypotheek!!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Laat de zwakkeren maar de tyfus krijgen, bedoel je dus.
jij vindt het terecht, ik vind van niet, er is nu binnen afzienbare tijd een uitweg voor de mensen die er ernstig ziek van kunnen worden dus dan hoef je niet iedereen meer te beperken maar alleen die groepquote:
Dan moet je dat wel faciliteren.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij vindt het terecht, ik vind van niet, er is nu binnen afzienbare tijd een uitweg voor de mensen die er ernstig ziek van kunnen worden dus dan hoef je niet iedereen meer te beperken maar alleen die groep
Tyfus of corona, lastig, lastig.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat sowieso natuurlijk, vooral de dikkerdjes.
Ja beter iedereen de tyfus laten krijgen toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nee hoor maar het tegenovergestelde zijn we nu al een jaar mee bezigquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom niet gedaan dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik ze aangehouden zou hebben, had ik corona-steun van de overheid kunnen krijgen.
Ja, binnen afzienbare tijd, zoals bij dat plan in de UK. Prima. Maar ik begrijp van jou dat dat niet goed genoeg is toch? En het sneller moet?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij vindt het terecht, ik vind van niet, er is nu binnen afzienbare tijd een uitweg voor de mensen die er ernstig ziek van kunnen worden dus dan hoef je niet iedereen meer te beperken maar alleen die groep
Verre van.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor maar het tegenovergestelde zijn we nu al een jaar mee bezig
Hoezo, volgens deze redenatie kan iedereen die geen zwakkere is die tyfus prima aan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja beter iedereen de tyfus laten krijgen toch?
Precies, je begint het te begrijpen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoezo, volgens deze redenatie kan iedereen die geen zwakkere is die tyfus prima aan.
Geen zin meer in. Tijd was daar om te veranderen. Knoop doorgehakt.quote:
Het schuiven naar de besmettingen hangt wel samen met de angst voor de Britse variant, dat moet aantonen dat er een derde golf misschien aan komt. Soort kanarie in de kolenmijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Snap het hele geschuif naar besmettingen ook niet als een besmetting straks geen moer meer waard is.
Ja, misschien voor die groep die het niet wil, maar nevernooit dat die de IC gaan overcrowden.
Dus die hele creatie van druk vind ik niet goed voelen. Ondanks dat ik geen antivaxxer ben ofso. Integendeel.
Precies. Daarom begrijp ik het Britse plan ook niet zo goed, dat moet veel sneller kunnen nu dat er al 15 miljoen mensen hun eerste prik heeft gehad. Hoeveel kwetsbaren ze nu nog moeten prikken weet ik niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Snap het hele geschuif naar besmettingen ook niet als een besmetting straks geen moer meer waard is.
Ja, misschien voor die groep die het niet wil, maar nevernooit dat die de IC gaan overcrowden.
Dus die hele creatie van druk vind ik niet goed voelen. Ondanks dat ik geen antivaxxer ben ofso. Integendeel.
waarom moeten mensen die er nauwelijks last van krijgen zich nog steeds de komende maanden isoleren omdat er een selecte groep wel enorm last van kan krijgen tot ze geprikt zijn, dan is het toch veel redelijker dat die mensen nog in lockdown blijven en niet hele landquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, binnen afzienbare tijd, zoals bij dat plan in de UK. Prima. Maar ik begrijp van jou dat dat niet goed genoeg is toch? En het sneller moet?
Gewoon allemaal opsluiten, in hun uppie of met hun hele gezin. Allemaal. Miljoenen mensen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Exact de reden waarom boa's maatschappelijk ongeschikt zijn voor hun toegewezen taken.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we weten allemaal dat BOA's niet de slimste zijn, maar deze doet of hij bij de BVD werkt.
Omdat die mensen die er nauwelijks last van hebben zorgen voor ziekenhuisopnames, doden, etc. En er is helemaal geen sprake van 'in lockdown blijven'.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom moeten mensen die er nauwelijks last van krijgen zich nog steeds de komende maanden isoleren omdat er een selecte groep wel enorm last van kan krijgen tot ze geprikt zijn, dan is het toch veel redelijker dat die mensen nog in lockdown blijven en niet hele land
dat zeg ik nergens maar als je geen aids op wil lopen ga je niet zonder condoom de darkroom in, dit is net zoiets, als je vatbaar bent moet je voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gewoon allemaal opsluiten, in hun uppie of met hun hele gezin. Allemaal. Miljoenen mensen.
Of het nu waar is of niet, dit voedt alleen maar weer de gedachtes van de complotgekkies die lang niet zo 'gekkie' zijn gebleken de afgelopen tijd op bepaalde onderwerpen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 09:17 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens hoor, dat kan echt niet.
Het zou wel goed zijn als ze met iets meer bewijzen komen dan alleen maar losse flodders op Twitter.
Naar de buitenwereld komt dit toch wel ongeloofwaardig over.
Beetje kromme vergelijking, ik denk dat menig mens een lang leven heeft voltooid zonder darkrooms te bezoeken. Maar het niet deelnemen aan het sociale en/of economische verkeer lijkt me slechts weggelegd voor mensen in eenzame opsluiting, dat schijnt niet goed voor je te zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zeg ik nergens maar als je geen aids op wil lopen ga je niet zonder condoom de darkroom in, dit is net zoiets, als je vatbaar bent moet je voorzichtig zijn.
Je ziet dat die druk nu al aan het ontstaan is. Roep vanuit de horeca wordt luider, je merkt met de week dat de bevolking er meer en meer schijt aan begint te krijgen. Als de regels niet versoepeld worden binnen afzienbare tijd gaat men het heft in eigen handen nemen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Precies. Daarom begrijp ik het Britse plan ook niet zo goed, dat moet veel sneller kunnen nu dat er al 15 miljoen mensen hun eerste prik heeft gehad. Hoeveel kwetsbaren ze nu nog moeten prikken weet ik niet.
Ik verwacht ook dat de druk vanuit de bevolking zo groot wordt dat de politiek wel gedwongen wordt om enkele versoepelingen sneller door te voeren.
Je hoeft je alleen te isoleren wanneer je ziek bent. Als je niet ziek bent, is isolatie helemaal niet aan de orde en kan er best nog heel wat op het gebied van sociale contacten. Nee, het is niet optimaat, maar isolatie is het echt niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom moeten mensen die er nauwelijks last van krijgen zich nog steeds de komende maanden isoleren omdat er een selecte groep wel enorm last van kan krijgen tot ze geprikt zijn, dan is het toch veel redelijker dat die mensen nog in lockdown blijven en niet hele land
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |