abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198154973
Heb alvast een plek op het terras gereserveerd
pi_198154978
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is de baas van de VN ook een complotdenker?
dat maakt het zo diversss....
pi_198154980
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Goh. Fijn dat ze daar nu ook eindelijk achter zijn gekomen.
Er was een weekendje mooi weer voor nodig om in te zien dat men niet massaal braaf thuis bleef zitten terwijl de mussen dood van het dak vielen. Maar het doel is bereikt.
Zonder wrijving geen glans
pi_198154985
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Heeft maar 11 maanden geduurd.
Gaan ze uiteindelijk nog steeds niks mee doen gok ik hoor.

Eerst middelbare scholen en kappers. Als we dan niet verder dalen gooien ze het er gewoon op dat het te gevaarlijk is om ook nog eens andere dingen te openen. Ook buiten.
pi_198154989
Herstel NL.. wat een faal _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198154995
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eerst middelbare scholen en kappers. Als we dan niet verder dalen gooien ze het er gewoon op dat het te gevaarlijk is om ook nog eens andere dingen te openen. Ook buiten.
Uiteraard, of ze verlengen de avondklok nog een paar weken langer. 8)7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 22 februari 2021 @ 22:43:03 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198155005
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kappers zijn immers de bouwsteen waar ons land op is gestoeld.
  maandag 22 februari 2021 @ 22:43:21 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198155011
Weet iemand of ze toch al zou stoppen, of...? _O-

twitter
pi_198155024
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Uiteraard, of ze verlengen de avondklok nog een paar weken langer. 8)7
Ja, gewoon nog maandje avondklok verlengen, want dat geeft dan wellicht de ruimte om ervoor te zorgen dat mensen bij het click&collect gebeuren nu ook kleren kunnen passen in de winkel! Bam, en nu mogen de winkel ondernemers niet meer klagen, want er wordt zo hard meegedacht.

Sorry voor de cynische toon.

Ze brengen het echt alsof we blij mogen zijn met de kleins mogelijke sprongetjes, terwijl er talloze bedrijven aan het infuus liggen. Schandalig. En wat mogen we blij zijn dat ze nu weer even laten vallen dat ze het verschil tussen binnen en buiten wel degelijk erkennen. Doen ze niks mee, maar ze doen zo hun best.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2021 22:45:57 ]
pi_198155049
Twitter is het afvoerputje van de maatschappij :')
pi_198155069
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:

[ twitter ]
Ze switcht per 1 maart van Amsterdam naar de Rabo Carbon Bank, die gaan handelen in CO2-credits.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_198155070
quote:

[ twitter ]
je doet het nooit op persoonlijke titel, met zo'n hoge functie
pi_198155074
quote:
12s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef nostra het volgende:

[..]

Ze switcht per 1 maart van Amsterdam naar de Rabo Carbon Bank, die gaan handelen in CO2-credits.
klinkt als een scam _O-
  maandag 22 februari 2021 @ 22:48:41 #139
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198155076
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:46 schreef MoreDakka het volgende:
Twitter is het afvoerputje van de maatschappij :')
Wat is Facebook dan? Open riool?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 22 februari 2021 @ 22:48:57 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198155079
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, gewoon nog maandje avondklok verlengen, want dat geeft dan wellicht de ruimte om ervoor te zorgen dat mensen bij het click&collect gebeuren nu ook kleren kunnen passen in de winkel! Bam, en nu mogen de winkel ondernemers niet meer klagen, want er wordt zo hard meegedacht.

Ze brengen het echt alsof we blij mogen zijn met de kleins mogelijke sprongetjes, terwijl er talloze bedrijven aan het infuus liggen. Schandalig. En wat mogen we blij zijn dat ze nu weer even laten vallen dat ze het verschil tussen binnen en buiten wel degelijk erkennen. Doen ze niks mee, maar ze doen zo hun best.
Het is gewoon wachten tot het seizoenseffect gaat optreden, dat zal wel 2e helft maart zijn. In combi met de vaccinaties.

Veel meer dalen dan waar we nu zitten zie ik tot die tijd ook niet meer gebeuren, en daar gaat die avondklok ook niks aan veranderen.
pi_198155080
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het gaat ECHT nog niet goed met de cijfers!
pi_198155087
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

klinkt als een scam _O-
Het klinkt wat Enron-achtig ja, die deden dat met het weer. :+
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_198155106
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zoiets. Het verschil is dat twitter serieus genomen wordt in de media en facebook niet.
  maandag 22 februari 2021 @ 22:51:51 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198155113
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Pardon? Jij bent degene die arbeidsplaatsen wilt vervangen door "hulpjes" die je kunt afschepen met een bol.com bon
Oh? Waar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198155120
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:52 schreef eragon2890 het volgende:
Okay wacht, sky noemt net dit uit dat 60-pagina document:

"Social distancing will have to continue because we'll never vaccinate 100% of population

The 60-page roadmap document spells out why social distancing and other COVID-limiting measures will have to continue for some time, even after all adults have been offered a vaccine.

This is because 100% of the population will never be vaccinated.

"This is because the vaccine is currently not authorised for some groups, such as children, and some people will not take up the offer of a vaccine," it explains.

"Vaccines will not be 100% effective against symptomatic infection in those vaccinated, nor will they be 100% effective against severe disease and death.

"For these reasons, a significant proportion of the population could still be infected, either because they have not been vaccinated or because the vaccine is not effective for them.

"This could mean that some measures to limit transmission are still needed after all adults have been offered a vaccine.

"The extent to which such measures will be required after all adults have been vaccinated is still unknown.""

Nou weet ik, wat ik zelf zei, dat ze zowieso night clubs, festivals, performances, theaters, congressen/conventies, stadions etc er van gaan uitzonderen, dat staat letterlijk in de roadmap, en de review gaat er wat ik lees over "hoe" dat kan, niet "of", want dat is dus letterlijk al besloten, maar toch, ook thuis of als ik een vriend in een restaurant zie wil ik ze graag gewoon een hug kunnen geven ofzo.

Willen ze dat stukje nou toch permanent maken? Ik mag toch hopen van niet zeg, hoe blij ik verder ook met de plannen ben!

Dit argument blijft natuurlijk altijd staan... aan de andere kant, er staat "for some time", niet "voor eeuwig", en in fase 4 staat ook letterlijk "end all restrictions". Dus willen ze dat nou voor eeuwig doen? Want ook om gewoon thuis of zeg in de kroeg niet normaal gezellig te mogen doen is niet iets wat ik voor de rest van m'n leven wil, hoewel het natuurlijk al gigantisch zou helpen als het op events, conventies, festival, concerts etc allemaal weer kan zonder social distancing (wat letterlijk bevestigd is dus, met de datum ernaast zwart op wit).

Snapt iemand dit? Johnson lijkt me niet iemand die voor eeuwig een 1 meter regel wil houden toch?

Gewoon "all restricitons will end on june 21"st punt, zoals *beloofd* 90439034905843 keer als iedereen gevaccineerd was, en wat we hier gelukkig nog steeds keer op keer op keer horen, zou me nóg geruster stellen... ;_;
Heb hem inmiddels helemaal gelezen. Zoals jij het wil staat het er niet in, omdat het hele stuk slagen om de arm houdt. Maar wat Sky beweert klopt ook niet. Het belangrijkste punt is evenwel dat vanaf die 3e fase in mei beperkingen op sociale contacten worden versoepeld, en vanaf de 4e fase in juni afgeschaft.

De praktische invulling moet nog blijken. Maar ik kan me voorstellen dat je dan ook geen boete meer kunt krijgen in verband met afstand of mondkapjes. En anders nemen de mensen zelf wel het heft in eigen handen. Je ziet nu al hoeveel mensen er ook in Nederland gewoon doorgaan met handen schudden en knuffelen, wat dacht je in de zomer als de ziekenhuizen leeg zijn? Gewoon doen dus.

De relevante pagina's in deze:

Iedereen leest in dit soort dingen toch wat hij wil lezen. En media lezen er datgene in wat voor de meeste sensatie zorgt. Maar uiteindelijk is het een heel voorzichtig geformuleerd stuk met om de 5 weken evaluaties gebaseerd op 4 peilers: status vaccinatie, effect vaccins op ziekenhuizen/doden, risico op nieuwe overspoeling van de zorg, en veranderende situaties door nieuwe varianten.

De meest overtuigende kritiek op het plan die ik heb gelezen is deze:

twitter

Een testsamenleving is niet compatibel met normaal. Dat is net zo onzinnig als 'soort van normaal maar dan met afstand en mondkapjes'. Gaan ze ook nog wel tegenaan lopen denk ik. Alleen niemand durft nu beloftes te doen.

Ik weet in ieder geval wel wie niet staat te juichen vandaag:

twitter

Op 3:00 wordt Rosanne Hertzberger getroost. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Vasilevski op 22-02-2021 23:12:19 ]
pi_198155124
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je bij een willekeurig nieuwsbericht van een krant op Facebook de reacties leest kan je beter stoppen met lezen bij de allereerste reactie.

Gelukkig heb ik onder mijn Facebook vrienden nog geen wappie gedrag geconstateerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198155125
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ben bijna benieuwd over welke regio je het dan hebt, Zeeland ofzo?

Wel een raar probleem die je aansnijdt eigenlijk. Ik zou eerder verwachten dat het lastig is om een fulltime baan te bemachtigen, ik zie over het algemeen veelal parttime banen. Kun je ook niet van leven perse.

Salarissen zijn zeker niet slecht, eigenlijk gewoon best ok..
Nee Oost-Brabant/Noord-Limburg
pi_198155142
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is gewoon wachten tot het seizoenseffect gaat optreden, dat zal wel 2e helft maart zijn. In combi met de vaccinaties.

Veel meer dalen dan waar we nu zitten zie ik tot die tijd ook niet meer gebeuren, en daar gaat die avondklok ook niks aan veranderen.
Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.

quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:49 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Het gaat ECHT nog niet goed met de cijfers!
Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.

Ik heb er moeite mee om een overheid serieus te nemen die aan de ene kant wel onderwijs opent (middelbare scholen wellicht niet op alle dagen, maar toch)...wetende dat dat best een broeinest kan zijn; maar dat ze aan de andere kant weigeren om buiten meer sport opties te bieden. Of om terrasjes te openen. En maar volhouden dat de cijfers zo gevaarlijk zijn. Maar die lokalen die niet altijd te luchten zijn zijn geen probleem joh.
pi_198155143
quote:

[ twitter ]
Die Jan Slagter is ook wel een oppertrol, maar ik snap dat hij als kettingroker wat angstig is voor Corona ;)
٩๏̯͡๏)۶
pi_198155167
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als je bij een willekeurig nieuwsbericht van een krant op Facebook de reacties leest kan je beter stoppen met lezen bij de allereerste reactie.

Gelukkig heb ik onder mijn Facebook vrienden nog geen wappie gedrag geconstateerd.
Ik snap ook nooit die politici met hun tweets (gepost door het campagneteam overigens). Alleen maar bagger reacties, wat win je daarmee?
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')