Denk dat er nu genoeg scholen zijn die wel wat extra hulp kunnen gebruiken. Tenminste, als het allemaal per se open moet.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik dacht, ik pak nog even mijn lesbevoegdheid bewegingsonderwijs mee![]()
Doe ik een jaartje langer door, misschien dat er dan wel vacatures zijn.
Niet dus
Dat gaan ze natuurlijk ook helemaal niet doen. Willen er gewoon nog wat extra geld uitslepenquote:Op maandag 22 februari 2021 22:04 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb hartstikke medelijden met die ondernemers, maar hoe vaak gaan we nog lezen dat ze "massaal" open gaan op datum x
[..]
En terecht. Ik vrees dat die er met de beoogde oplossingen niet het best uit gaan komen. Al is er nu wel een clubje dat zichzelf tot onderwijs-OMT heeft gedoopt om gevraagd en ongevraagd advies te geven over het zinnig uitgeven van de extra overheidsgelden. Normaliter zou ik cynisch zijn over zo'n groep, maar juist in dit clubje zitten verstandige mensen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, maar hier maakt men zich vooral druk over de achterstandskinderen.
Denk dat je snel een baan hebt hoor.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben in het 5e jaar van de Pabo gestopt. Omdat ik geen trek had in eerst 10 jaar invallen voordat ik een vaste aanstelling zou krijgen![]()
En dat probleem bestaat nog steeds anno 22 gebruari 2021 in mijn regio. En ik ben van de lichting 2007, kun je nagaan wat een vooruitgang er op dat gebied is geboekt.
Nu jij weer
Extra hulp? Als ze zo hard mensen nodig hebben in het onderwijs moeten ze iets aan de arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden gaan doen. Vaste contracten, hogere salarissen, minder administratieve rompslomp, kleinere klassenquote:Op maandag 22 februari 2021 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk dat er nu genoeg scholen zijn die wel wat extra hulp kunnen gebruiken. Tenminste, als het allemaal per se open moet.
Mja...quote:Op maandag 22 februari 2021 21:15 schreef falling_away het volgende:
Van de voorzitter van Herstel-NL.. vreemd verhaal weer
[ twitter ]
Geen vaste baan in mijn regioquote:Op maandag 22 februari 2021 22:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat je snel een baan hebt hoor.
Oi .. doen die een soort van FvD'tje of wat? Jammer wel ...quote:Op maandag 22 februari 2021 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja...
[ afbeelding ]
Ik denk dat het HerstelNL-avontuur alweer op z'n eind loopt
Pardon? Jij bent degene die arbeidsplaatsen wilt vervangen door "hulpjes" die je kunt afschepen met een bol.com bonquote:Op maandag 22 februari 2021 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij stemde toch rechts?
Nou ja. Alsjeblieft.
Het herstel-nl avontuur op zich is ook niet heilig, maar het is goed dat er meer weerstand komt tegen de maatregelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja...
[ afbeelding ]
Ik denk dat het HerstelNL-avontuur alweer op z'n eind loopt
Dat herstel-nl is natuurlijk een plan wat rammelt aan alle kanten, maar soms kom je gewoon niet verder in de discussie zonder eerst even tegen wat heilige huisjes te trappen, ook al weet je dat je niet tegen die huisjes mag trappen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het herstel-nl avontuur op zich is ook niet heilig, maar het is goed dat er meer weerstand komt tegen de maatregelen.
hoort eigenlijk in BNW, zulke uitspraken?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Baas VN is tegenwoordig een wappie
"In bepaalde landen strenge veiligheids- en noodmaatregelen afgekondigd om zogenaamd de coronacrisis te bestrijden. Om de stem van de oppositie te onderdrukken worden verkiezingen uitgehold"
Klinkt bekend in de oren.
quote:Veiligheidsberaad adviseert eerst versoepelingen voor buitenactiviteiten
Het Veiligheidsberaad adviseert bij een versoepelingen van de coronamaatregelen de buitenactiviteiten weer mogelijk te maken. Het ligt volgens de voorzitters van de veiligheidsregio's meer voor de hand om buiten meer toe te staan dan binnen.
een kleuter in quarantainequote:Op maandag 22 februari 2021 22:34 schreef Celestien het volgende:
Klasgenootje van onze dochter is positief getest. Onze kleuter zit dus in quarantaine, maar heeft (nog) geen klachten.
Nee, van bepaalde lobbygroepen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een kleuter in quarantaineis dat een idee van Jaap?
Ben bijna benieuwd over welke regio je het dan hebt, Zeeland ofzo?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:27 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Geen vaste baan in mijn regio![]()
Echt niet![]()
Ik heb er serieus de laatste jaren over na zitten denken omdat het iedere winter weer ellende was met geen invallers en klassen die ze dreigden naar huis te sturen.
Maar je blijft tot in lengte der dagen invaller, geen vaste aanstelling. Salaris vind ik dan weer niet eens zo slecht, maar je hebt in mijn regio 0 vastigheid. Dat maakt het zo onaantrekkelijk. Ik ben niet voor niets om gaan scholen toen.
In de randstad heerst andere problematiek. Maar ik voel me niet geroepen 200 km verderop te gaan wonen.
Ben benieuwd welke landen ze hier bedoelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Baas VN is tegenwoordig een wappie
"In bepaalde landen strenge veiligheids- en noodmaatregelen afgekondigd om zogenaamd de coronacrisis te bestrijden. Om de stem van de oppositie te onderdrukken worden verkiezingen uitgehold"
Klinkt bekend in de oren.
Is de baas van de VN ook een complotdenker?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoort eigenlijk in BNW, zulke uitspraken?
Oh, for fucks sake...quote:Op maandag 22 februari 2021 22:35 schreef Cynicio het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)tenactiviteiten.html
[..]
Goh. Fijn dat ze daar nu ook eindelijk achter zijn gekomen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:35 schreef Cynicio het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)tenactiviteiten.html
[..]
Heeft maar 11 maanden geduurd.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goh. Fijn dat ze daar nu ook eindelijk achter zijn gekomen.
dat maakt het zo diversss....quote:Op maandag 22 februari 2021 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is de baas van de VN ook een complotdenker?
Er was een weekendje mooi weer voor nodig om in te zien dat men niet massaal braaf thuis bleef zitten terwijl de mussen dood van het dak vielen. Maar het doel is bereikt.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goh. Fijn dat ze daar nu ook eindelijk achter zijn gekomen.
Gaan ze uiteindelijk nog steeds niks mee doen gok ik hoor.quote:
Uiteraard, of ze verlengen de avondklok nog een paar weken langer.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaan ze uiteindelijk nog steeds niks mee doen gok ik hoor.
Eerst middelbare scholen en kappers. Als we dan niet verder dalen gooien ze het er gewoon op dat het te gevaarlijk is om ook nog eens andere dingen te openen. Ook buiten.
Kappers zijn immers de bouwsteen waar ons land op is gestoeld.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaan ze uiteindelijk nog steeds niks mee doen gok ik hoor.
Eerst middelbare scholen en kappers. Als we dan niet verder dalen gooien ze het er gewoon op dat het te gevaarlijk is om ook nog eens andere dingen te openen. Ook buiten.
Ja, gewoon nog maandje avondklok verlengen, want dat geeft dan wellicht de ruimte om ervoor te zorgen dat mensen bij het click&collect gebeuren nu ook kleren kunnen passen in de winkel! Bam, en nu mogen de winkel ondernemers niet meer klagen, want er wordt zo hard meegedacht.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard, of ze verlengen de avondklok nog een paar weken langer.
Ze switcht per 1 maart van Amsterdam naar de Rabo Carbon Bank, die gaan handelen in CO2-credits.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand of ze toch al zou stoppen, of...?
[ twitter ]
je doet het nooit op persoonlijke titel, met zo'n hoge functiequote:Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
klinkt als een scamquote:Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze switcht per 1 maart van Amsterdam naar de Rabo Carbon Bank, die gaan handelen in CO2-credits.
Wat is Facebook dan? Open riool?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:46 schreef MoreDakka het volgende:
Twitter is het afvoerputje van de maatschappij
Het is gewoon wachten tot het seizoenseffect gaat optreden, dat zal wel 2e helft maart zijn. In combi met de vaccinaties.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, gewoon nog maandje avondklok verlengen, want dat geeft dan wellicht de ruimte om ervoor te zorgen dat mensen bij het click&collect gebeuren nu ook kleren kunnen passen in de winkel! Bam, en nu mogen de winkel ondernemers niet meer klagen, want er wordt zo hard meegedacht.
Sorry voor de cynische toon.
Ze brengen het echt alsof we blij mogen zijn met de kleins mogelijke sprongetjes, terwijl er talloze bedrijven aan het infuus liggen. Schandalig. En wat mogen we blij zijn dat ze nu weer even laten vallen dat ze het verschil tussen binnen en buiten wel degelijk erkennen. Doen ze niks mee, maar ze doen zo hun best.
Het gaat ECHT nog niet goed met de cijfers!quote:Op maandag 22 februari 2021 22:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, gewoon nog maandje avondklok verlengen, want dat geeft dan wellicht de ruimte om ervoor te zorgen dat mensen bij het click&collect gebeuren nu ook kleren kunnen passen in de winkel! Bam, en nu mogen de winkel ondernemers niet meer klagen, want er wordt zo hard meegedacht.
Sorry voor de cynische toon.
Ze brengen het echt alsof we blij mogen zijn met de kleins mogelijke sprongetjes, terwijl er talloze bedrijven aan het infuus liggen. Schandalig. En wat mogen we blij zijn dat ze nu weer even laten vallen dat ze het verschil tussen binnen en buiten wel degelijk erkennen. Doen ze niks mee, maar ze doen zo hun best.
Het klinkt wat Enron-achtig ja, die deden dat met het weer.quote:
Zoiets. Het verschil is dat twitter serieus genomen wordt in de media en facebook niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is Facebook dan? Open riool?
Oh? Waar?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Pardon? Jij bent degene die arbeidsplaatsen wilt vervangen door "hulpjes" die je kunt afschepen met een bol.com bon
Heb hem inmiddels helemaal gelezen. Zoals jij het wil staat het er niet in, omdat het hele stuk slagen om de arm houdt. Maar wat Sky beweert klopt ook niet. Het belangrijkste punt is evenwel dat vanaf die 3e fase in mei beperkingen op sociale contacten worden versoepeld, en vanaf de 4e fase in juni afgeschaft.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:52 schreef eragon2890 het volgende:
Okay wacht, sky noemt net dit uit dat 60-pagina document:
"Social distancing will have to continue because we'll never vaccinate 100% of population
The 60-page roadmap document spells out why social distancing and other COVID-limiting measures will have to continue for some time, even after all adults have been offered a vaccine.
This is because 100% of the population will never be vaccinated.
"This is because the vaccine is currently not authorised for some groups, such as children, and some people will not take up the offer of a vaccine," it explains.
"Vaccines will not be 100% effective against symptomatic infection in those vaccinated, nor will they be 100% effective against severe disease and death.
"For these reasons, a significant proportion of the population could still be infected, either because they have not been vaccinated or because the vaccine is not effective for them.
"This could mean that some measures to limit transmission are still needed after all adults have been offered a vaccine.
"The extent to which such measures will be required after all adults have been vaccinated is still unknown.""
Nou weet ik, wat ik zelf zei, dat ze zowieso night clubs, festivals, performances, theaters, congressen/conventies, stadions etc er van gaan uitzonderen, dat staat letterlijk in de roadmap, en de review gaat er wat ik lees over "hoe" dat kan, niet "of", want dat is dus letterlijk al besloten, maar toch, ook thuis of als ik een vriend in een restaurant zie wil ik ze graag gewoon een hug kunnen geven ofzo.
Willen ze dat stukje nou toch permanent maken? Ik mag toch hopen van niet zeg, hoe blij ik verder ook met de plannen ben!
Dit argument blijft natuurlijk altijd staan... aan de andere kant, er staat "for some time", niet "voor eeuwig", en in fase 4 staat ook letterlijk "end all restrictions". Dus willen ze dat nou voor eeuwig doen? Want ook om gewoon thuis of zeg in de kroeg niet normaal gezellig te mogen doen is niet iets wat ik voor de rest van m'n leven wil, hoewel het natuurlijk al gigantisch zou helpen als het op events, conventies, festival, concerts etc allemaal weer kan zonder social distancing (wat letterlijk bevestigd is dus, met de datum ernaast zwart op wit).
Snapt iemand dit? Johnson lijkt me niet iemand die voor eeuwig een 1 meter regel wil houden toch?
Gewoon "all restricitons will end on june 21"st punt, zoals *beloofd* 90439034905843 keer als iedereen gevaccineerd was, en wat we hier gelukkig nog steeds keer op keer op keer horen, zou me nóg geruster stellen... ;_;
Als je bij een willekeurig nieuwsbericht van een krant op Facebook de reacties leest kan je beter stoppen met lezen bij de allereerste reactie.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is Facebook dan? Open riool?
Nee Oost-Brabant/Noord-Limburgquote:Op maandag 22 februari 2021 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben bijna benieuwd over welke regio je het dan hebt, Zeeland ofzo?
Wel een raar probleem die je aansnijdt eigenlijk. Ik zou eerder verwachten dat het lastig is om een fulltime baan te bemachtigen, ik zie over het algemeen veelal parttime banen. Kun je ook niet van leven perse.
Salarissen zijn zeker niet slecht, eigenlijk gewoon best ok..
Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon wachten tot het seizoenseffect gaat optreden, dat zal wel 2e helft maart zijn. In combi met de vaccinaties.
Veel meer dalen dan waar we nu zitten zie ik tot die tijd ook niet meer gebeuren, en daar gaat die avondklok ook niks aan veranderen.
Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:49 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het gaat ECHT nog niet goed met de cijfers!
Die Jan Slagter is ook wel een oppertrol, maar ik snap dat hij als kettingroker wat angstig is voor Coronaquote:Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Ik snap ook nooit die politici met hun tweets (gepost door het campagneteam overigens). Alleen maar bagger reacties, wat win je daarmee?quote:Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je bij een willekeurig nieuwsbericht van een krant op Facebook de reacties leest kan je beter stoppen met lezen bij de allereerste reactie.
Gelukkig heb ik onder mijn Facebook vrienden nog geen wappie gedrag geconstateerd.
Rationeel weet ik dat de cijfers nog lang niet optimaal zijn, maar de frustratie begint bij mij wel toe te nemen de laatste weken. Hoe dan ook, de volgende paar maanden moeten we door een zure appel heen bijten. De vraag is hoe je dat gaat inrichten. Misschien moeten we maar een eventuele toename accepteren in ruil voor een normaler leven voor zo lang het nog duurt.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.
Ik heb er moeite mee om een overheid serieus te nemen die aan de ene kant wel onderwijs opent (middelbare scholen wellicht niet op alle dagen, maar toch)...wetende dat dat best een broeinest kan zijn; maar dat ze aan de andere kant weigeren om buiten meer sport opties te bieden. Of om terrasjes te openen. En maar volhouden dat de cijfers zo gevaarlijk zijn. Maar die lokalen die niet altijd te luchten zijn zijn geen probleem joh.
Ziekenhuizen gaan prima, flink gedaald en dat zet nog wel even door. Gewone zorg ook weer opgestart inmiddels. Zelfs die Kuipers is gematigd positiefquote:Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.
[..]
Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.
Ik heb er moeite mee om een overheid serieus te nemen die aan de ene kant wel onderwijs opent (middelbare scholen wellicht niet op alle dagen, maar toch)...wetende dat dat best een broeinest kan zijn; maar dat ze aan de andere kant weigeren om buiten meer sport opties te bieden. Of om terrasjes te openen. En maar volhouden dat de cijfers zo gevaarlijk zijn. Maar die lokalen die niet altijd te luchten zijn zijn geen probleem joh.
Dit dus!!quote:Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.
[..]
Ik zit intussen al op het klokhuis van die zure appel...quote:Op maandag 22 februari 2021 22:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Rationeel weet ik dat de cijfers nog lang niet optimaal zijn, maar de frustratie begint bij mij wel toe te nemen de laatste weken. Hoe dan ook, de volgende paar maanden moeten we door een zure appel heen bijten. De vraag is hoe je dat gaat inrichten. Misschien moeten we maar een eventuele toename accepteren in ruil voor een normaler leven voor zo lang het nog duurt.
Ok, dus ze blijft wel aan de Rabobank verbonden. Klinkt alsof ze is teruggefloten.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze switcht per 1 maart van Amsterdam naar de Rabo Carbon Bank, die gaan handelen in CO2-credits.
Eens hoor. Het is juist beter te behappen (komende maanden) als ze buiten wat meer zouden toestaan. Ook voor winkels is er echt wel iets te verzinnen zodat het wel veilig kan. Ook daar is nooit van bewezen dat het echte broeinesten zijn. Dat is het probleem. Ze gooien alles dicht onder het mom van ''bewegingen!!!'' en ''contacten!!!'', maar ze kunnen eigenlijk nooit bewijs leveren dat het aantal besmettingen op bepaalde plekken echt zoveel hoger ligt dan elders.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Rationeel weet ik dat de cijfers nog lang niet optimaal zijn, maar de frustratie begint bij mij wel toe te nemen de laatste weken. Hoe dan ook, de volgende paar maanden moeten we door een zure appel heen bijten. De vraag is hoe je dat gaat inrichten. Misschien moeten we maar een eventuele toename accepteren in ruil voor een normaler leven voor zo lang het nog duurt.
Geen enkel cijfer is optimaal, iedereen heeft te lijden onder een pandemie, alleen alles buiten de ziekenhuizen valt wat minder gemakkelijk in cijfers uit te drukken.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat überhaupt kan op zo'n korte termijn.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat betreft de ziekenhuizen: is er dit jaar ook echt meer capaciteit geregeld trouwens?
Jan Slagter zag natuurlijk al zijn hele doelgroep en kijkcijfers in as opgaan.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook wel vies trouwens. Iedereen wil een normaal leven terug zonder al die onzin maatregelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 21:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb het idee dat je soms een beetje manisch bent in dit soort dingen. Stop met het lezen van die dingen, echt.
Maar al die maatregelen waren toch oorspronkelijk om ervoor te zorgen dat de de ic's en zorg en alles niet overbelast raakte. Ik denk dan: vaccineer eerst al die ouderen/zwakkeren/kwetsbaren die dat willen, want van deze categorie belanden ze vooral op de ic's. Vanaf dan kun je toch van alles weer opengooien lijkt me? Of willen ze nu pas alles versoepelen als bijna iedereen gevaccineerd is?quote:Op maandag 22 februari 2021 23:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is ook wel vies trouwens. Iedereen wil een normaal leven terug zonder al die onzin maatregelen.
Overheid wil dat iedereen gevaccineerd wordt, maar kan het officieel niet verplichte.
Sommige mensen willen ook geen vaccin.
Overheid zegt dat alleen de maatregelen er af gaan als iedereen gevaccineerd is en anders blijven ze.
Iedereen wil een normaal leven, maar die paar procent die het vaccin niet wil, houdt dat dus tegen.
Creatie van maatschappelijke druk in 3... 2... 1...
quote:Op maandag 22 februari 2021 23:05 schreef Vasilevski het volgende:
Barbara Baarsma = D66, D66 = coalitie, coalitie = lockdown en avondklok.
Even simplistisch connect-the-dots redenerend.![]()
Er is sowieso behoorlijk wat rondgebeld vandaag zo te zien:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik denk dat het in de praktijk moet gaan blijken. De groep die de potentie heeft de zorg te overbelasten is vaak groter dan je denkt.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:37 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Maar al die maatregelen waren toch oorspronkelijk om ervoor te zorgen dat de de ic's en zorg en alles niet overbelast raakte. Ik denk dan: vaccineer eerst al die ouderen/zwakkeren/kwetsbaren die dat willen, want van deze categorie belanden ze vooral op de ic's. Vanaf dan kun je toch van alles weer opengooien lijkt me? Of willen ze nu pas alles versoepelen als bijna iedereen gevaccineerd is?
Dat laatste sowieso...ziek worden is ook een recht hequote:Op maandag 22 februari 2021 23:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de praktijk moet gaan blijken. De groep die de potentie heeft de zorg te overbelasten is vaak groter dan je denkt.
Maar het is m.i. de omgekeerde wereld om bij voorbaat al het probleem neer te leggen bij de groep die (nog) niet om een vaccin staat te springen.
Sky news lult dus eigenlijk uit z'n nek, er staat gewoon dat de 1m en mondbeflappen zsm helemaal weg moeten. Maar ze gaan eigenlijk extra snel door voor nightclubs, sportstadions, events, theaters, festivals etc het zowieso al eerder te doen, come hell or high water, op 21/6.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heb hem inmiddels helemaal gelezen. Zoals jij het wil staat het er niet in, omdat het hele stuk slagen om de arm houdt. Maar wat Sky beweert klopt ook niet. Het belangrijkste punt is evenwel dat vanaf die 3e fase in mei beperkingen op sociale contacten worden versoepeld, en vanaf de 4e fase in juni afgeschaft.
De praktische invulling moet nog blijken. Maar ik kan me voorstellen dat je dan ook geen boete meer kunt krijgen in verband met afstand of mondkapjes. En anders nemen de mensen zelf wel het heft in eigen handen. Je ziet nu al hoeveel mensen er ook in Nederland gewoon doorgaan met handen schudden en knuffelen, wat dacht je in de zomer als de ziekenhuizen leeg zijn? Gewoon doen dus.
De relevante pagina's in deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iedereen leest in dit soort dingen toch wat hij wil lezen. En media lezen er datgene in wat voor de meeste sensatie zorgt. Maar uiteindelijk is het een heel voorzichtig geformuleerd stuk met om de 5 weken evaluaties gebaseerd op 4 peilers: status vaccinatie, effect vaccins op ziekenhuizen/doden, risico op nieuwe overspoeling van de zorg, en veranderende situaties door nieuwe varianten.
De meest overtuigende kritiek op het plan die ik heb gelezen is deze:
[ twitter ]
Een testsamenleving is niet compatibel met normaal. Dat is net zo onzinnig als 'soort van normaal maar dan met afstand en mondkapjes'. Gaan ze ook nog wel tegenaan lopen denk ik. Alleen niemand durft nu beloftes te doen.
Ik weet in ieder geval wel wie niet staat te juichen vandaag:
[ twitter ]
Op 3:00 wordt Rosanne Hertzberger getroost.
Hier: https://www.dailymail.co.(...)p-lockdown-full.htmlquote:Op dinsdag 23 februari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Sky news lult dus eigenlijk uit z'n nek, er staat gewoon dat de 1m en mondbeflappen zsm helemaal weg moeten. Maar ze gaan eigenlijk extra snel door voor nightclubs, sportstadions, events, theaters, festivals etc het zowieso al eerder te doen, come hell or high water, op 21/6.
NICE. Op die manier is het alleen maar gunstig, vooral omdat als mensen straks zien dat clubs daar weer volstaan met dansende mensen, ze hier ook open moeten, anders breekt de pleuris los. Volle stadions ook - kan Voss wel zeggen dat het volgend jaar wordt, als ze daar volzitten, accepteert men hier niet meer iets anders. LOL.
Waar is dat document? Ben wel benieuwd. Zogt het eerder maar kon niet vinden T_T, dacht al dat zoiets wel openbaar zou MOETEN zijn though. Heb je een link? Moet zeggen dat ik blij ben hiermee, ZEKER nu ik zie dat sky over dat ene stukje ook onzin uitkraamde
Begrijp me niet verkeerd beste eragon.. maar ik heb nou denk ik zo'n 10 posts van je gelezen vandaag en je zit tegen het manische aan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Sky news lult dus eigenlijk uit z'n nek, er staat gewoon dat de 1m en mondbeflappen zsm helemaal weg moeten. Maar ze gaan eigenlijk extra snel door voor nightclubs, sportstadions, events, theaters, festivals etc het zowieso al eerder te doen, come hell or high water, op 21/6.
NICE. Op die manier is het alleen maar gunstig, vooral omdat als mensen straks zien dat clubs daar weer volstaan met dansende mensen, ze hier ook open moeten, anders breekt de pleuris los. Volle stadions ook - kan Voss wel zeggen dat het volgend jaar wordt, als ze daar volzitten, accepteert men hier niet meer iets anders. LOL.
Waar is dat document? Ben wel benieuwd. Zogt het eerder maar kon niet vinden T_T, dacht al dat zoiets wel openbaar zou MOETEN zijn though. Heb je een link? Moet zeggen dat ik blij ben hiermee, ZEKER nu ik zie dat sky over dat ene stukje ook onzin uitkraamde
Begint wel een raar verhaal te worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:45 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
[ [url= https://twitter.com/rf_hf(...)1910024?s=21]twitter[/url] ]
[..]
Diezelfde Brus zat een week of 3 geleden, toen Click & Collect was aangekondigd, bij OP1 te oreren dat 3 mensen bij een winkel buiten in de rij voor Click & Collect te veel zouden zijn en dat zo'n winkel zonder excuus gesloten zou worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu roept die Bruls wel dat hij erkent dat buiten meer moet kunnen, maar zodra de cijfers niet genoeg dalen/of juist iets stijgen vergeten ze die info meteen weer uit pure angst. Angst die ik deels snap; want ze willen de situatie niet weer onderschatten, maar anderzijds moeten ze toch een keer wat meer gaan accepteren.
Waar ik, en een hoop anderen met mij, gelukkig niet gevoelig voor zijn.quote:Op maandag 22 februari 2021 23:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is ook wel vies trouwens. Iedereen wil een normaal leven terug zonder al die onzin maatregelen.
Overheid wil dat iedereen gevaccineerd wordt, maar kan het officieel niet verplichte.
Sommige mensen willen ook geen vaccin.
Overheid zegt dat alleen de maatregelen er af gaan als iedereen gevaccineerd is en anders blijven ze.
Iedereen wil een normaal leven, maar die paar procent die het vaccin niet wil, houdt dat dus tegen.
Creatie van maatschappelijke druk in 3... 2... 1...
Het wordt ze allemaal toch iets te heet onder de voeten.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 07:04 schreef Oidipous het volgende:
Wat ik het onderscheidende van Herstel-NL vond waren de topeconomen die daarbij betrokken waren. Daarmee ging ik vanuit dat ze hun verhaal ook wetenschappelijk kunnen onderbouwen. Nu dat er vanuit meerdere kanten gaten in zijn geschoten en de reactie vooralsnog uitblijft geeft te denken in hoeverre ze wetenschappelijk bezig zijn, waarbij tegenspraak ook wordt geduld. Ik kan mij wat dat betreft de reactie van Bas Jacobs goed voorstellen, die zegt dat Herstel-NL nu meer een actiegroep is geworden. Dus net zoals RedTeam, die wel heel erg eenzijdig erin zit. Met het vertrek van Jacobs, Baarsma en Teulings vraag ik mij tevens af hoeveel bestaansrecht Herstel-NL nog heeft. Eeuwig zonde, want met goede onderbouwing en met de oude groep mensen hadden ze de juiste discussie op tafel kunnen leggen binnen deze politiek. Ik vraag mij af in hoeverre dit nu nog lukt.
Herstel-nl is gewoon een lobbyclub. Dat hele plan rammelde van kilometers afstand. Normaal gesproken zou dit kunnen bijdragen aan de discussie maar dan is enig realisme wel gewenst ten opzichte van luchtfietserijquote:Op dinsdag 23 februari 2021 07:04 schreef Oidipous het volgende:
Wat ik het onderscheidende van Herstel-NL vond waren de topeconomen die daarbij betrokken waren. Daarmee ging ik vanuit dat ze hun verhaal ook wetenschappelijk kunnen onderbouwen. Nu dat er vanuit meerdere kanten gaten in zijn geschoten en de reactie vooralsnog uitblijft geeft te denken in hoeverre ze wetenschappelijk bezig zijn, waarbij tegenspraak ook wordt geduld. Ik kan mij wat dat betreft de reactie van Bas Jacobs goed voorstellen, die zegt dat Herstel-NL nu meer een actiegroep is geworden. Dus net zoals RedTeam, die wel heel erg eenzijdig erin zit. Met het vertrek van Jacobs, Baarsma en Teulings vraag ik mij tevens af hoeveel bestaansrecht Herstel-NL nog heeft. Eeuwig zonde, want met goede onderbouwing en met de oude groep mensen hadden ze de juiste discussie op tafel kunnen leggen binnen deze politiek. Ik vraag mij af in hoeverre dit nu nog lukt.
In 2020 werden zo'n 140.000 bedrijven opgeheven. Een jaar eerder waren dat er nog 114.000quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Er waren toch maar weinig bedrijven failliet gegaan. Nou dat blijkt niet zo te zijn. 30.000 bedrijven zijn vorig jaar meer gestopt dan 2019. Hoezo mensen in de vernieling helpen?
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Er waren toch maar weinig bedrijven failliet gegaan. Nou dat blijkt niet zo te zijn. 30.000 bedrijven zijn vorig jaar meer gestopt dan 2019. Hoezo mensen in de vernieling helpen?
Wat is hier de bron van?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:38 schreef D_A het volgende:
[..]
In 2020 werden zo'n 140.000 bedrijven opgeheven. Een jaar eerder waren dat er nog 114.000
26.000
Dat las ik inderdaad ook later. Zie nos.nlquote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Wat is hier de bron van?
Ah, gevonden: https://nos.nl/artikel/23(...)leen-elkaar-nog.html
Het zijn geen faillissementen overigens, maar bewuste keuzes om te stoppen. Niet dat het dan niet aan corona kan liggen, maar toch.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat las ik inderdaad ook later. Zie nos.nl
quote:Het aantal voor zittingsdagen gecorrigeerde faillissementen fluctueert aanzienlijk. Dalingen en stijgingen volgen elkaar snel op. Het aantal uitgesproken faillissementen piekte met 816 in mei 2013. Daarna nam het aantal faillissementen tot en met augustus 2017 af. Vervolgens bleef de trend tot juli 2020 redelijk vlak. Sindsdien is de trend dalend en in december 2020 bereikte het aantal faillissementen het laagste niveau na januari 1991.
Minder faillissementen in 2020
Ik schrijf ook niet over faillissement, maar dan 26.000 bedrijven die extra gestopt zijn. Ik vind dat erg.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zijn geen faillissementen overigens, maar bewuste keuzes om te stoppen. Niet dat het dan niet aan corona kan liggen, maar toch.
Als je zelf niet meer weet wat je post:quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik schrijf ook niet over faillissement, maar dan 26.000 bedrijven die extra gestopt zijn. Ik vind dat erg.
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Ik schrijf 30.000 bedrijven gestopt. Niet failliet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je zelf niet meer weet wat je post:
[..]
Oke, prima.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik schrijf 30.000 bedrijven gestopt. Niet failliet.
Bij de discussie over het aantal coronaslachtoffers is het verwijt vaak dat alles maar op Corona wordt geschoven en dat de overledenen toch al in geleende tijd leefden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Als emz of vof kun je alleen persoonlijk failliet gaan. Dan sta je officieel misschien niet te boek als faillissement, maar ben je wel compleet de vernieling in geholpen op allerlei vlakken.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zijn geen faillissementen overigens, maar bewuste keuzes om te stoppen. Niet dat het dan niet aan corona kan liggen, maar toch.
Faillissementen waren gewoon nog steeds erg laag in 2020. Misschien wel met bovenstaande als oorzaak, maar dat kan je niet hard maken.
[..]
Fijn, maar dat maakt het nog geen faillissement.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef Twinkle20 het volgende:
die schaar ik in dit geval ook onder faillissement.
En dat maakt het minder erg ofzo?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Fijn, maar dat maakt het nog geen faillissement.
Eens, maar die lagen al plat in/na de eerste 'golf', dus medio mei/juni.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef D_A het volgende:
D'r zal ongetwijfeld een percentage door corona komen.. Maar ook bedrijven die bij voorbaat al niet rendabel waren.
Ik ben ook officieel met een aantal bedrijven gestopt (een drietal BV's), en daar heeft de pandemie wel iets mee te maken.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Dit.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Faillissementen waren gewoon nog steeds erg laag in 2020. Misschien wel met bovenstaande als oorzaak, maar dat kan je niet hard maken.
[..]
O oké, dan is het geen probleem. /squote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zich een B.V. permiteren c.q. is het zinvol met alle verplichtingen die daar aan vast hangen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zal wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zich een B.V. permiteren c.q. is het zinvol met alle verplichtingen die daar aan vast hangen.
Dat maakt hen niet minder ondernemer. Dat maakt de schade niet kleiner.
Zoek even voor de gein op op CBS hoeveel emz en v.o.f. NL kent t.o.v. B.V.
Nee, het zijn getallen waar je niks mee kunt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O oké, dan is het geen probleem. /s
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |