abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198155179
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.

Ik heb er moeite mee om een overheid serieus te nemen die aan de ene kant wel onderwijs opent (middelbare scholen wellicht niet op alle dagen, maar toch)...wetende dat dat best een broeinest kan zijn; maar dat ze aan de andere kant weigeren om buiten meer sport opties te bieden. Of om terrasjes te openen. En maar volhouden dat de cijfers zo gevaarlijk zijn. Maar die lokalen die niet altijd te luchten zijn zijn geen probleem joh.
Rationeel weet ik dat de cijfers nog lang niet optimaal zijn, maar de frustratie begint bij mij wel toe te nemen de laatste weken. Hoe dan ook, de volgende paar maanden moeten we door een zure appel heen bijten. De vraag is hoe je dat gaat inrichten. Misschien moeten we maar een eventuele toename accepteren in ruil voor een normaler leven voor zo lang het nog duurt.
pi_198155188
quote:

[..]

Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.
[..]

Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.

Ik heb er moeite mee om een overheid serieus te nemen die aan de ene kant wel onderwijs opent (middelbare scholen wellicht niet op alle dagen, maar toch)...wetende dat dat best een broeinest kan zijn; maar dat ze aan de andere kant weigeren om buiten meer sport opties te bieden. Of om terrasjes te openen. En maar volhouden dat de cijfers zo gevaarlijk zijn. Maar die lokalen die niet altijd te luchten zijn zijn geen probleem joh.
Ziekenhuizen gaan prima, flink gedaald en dat zet nog wel even door. Gewone zorg ook weer opgestart inmiddels. Zelfs die Kuipers is gematigd positief :D
pi_198155194
quote:

[..]

Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.
[..]

Dit dus!!
Alpha kenny one
  maandag 22 februari 2021 @ 22:57:59 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198155197
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:56 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Rationeel weet ik dat de cijfers nog lang niet optimaal zijn, maar de frustratie begint bij mij wel toe te nemen de laatste weken. Hoe dan ook, de volgende paar maanden moeten we door een zure appel heen bijten. De vraag is hoe je dat gaat inrichten. Misschien moeten we maar een eventuele toename accepteren in ruil voor een normaler leven voor zo lang het nog duurt.
Ik zit intussen al op het klokhuis van die zure appel...
  maandag 22 februari 2021 @ 22:59:59 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198155222
quote:
12s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef nostra het volgende:

[..]

Ze switcht per 1 maart van Amsterdam naar de Rabo Carbon Bank, die gaan handelen in CO2-credits.
Ok, dus ze blijft wel aan de Rabobank verbonden. Klinkt alsof ze is teruggefloten.
pi_198155243
quote:

[..]

Eens hoor. Het is juist beter te behappen (komende maanden) als ze buiten wat meer zouden toestaan. Ook voor winkels is er echt wel iets te verzinnen zodat het wel veilig kan. Ook daar is nooit van bewezen dat het echte broeinesten zijn. Dat is het probleem. Ze gooien alles dicht onder het mom van ''bewegingen!!!'' en ''contacten!!!'', maar ze kunnen eigenlijk nooit bewijs leveren dat het aantal besmettingen op bepaalde plekken echt zoveel hoger ligt dan elders.

Ik snap best dat ze nog niet te veel willen riskeren gezien de status binnen de ziekenhuizen, maar kom op, maanden later is het inmiddels wel duidelijk dat het risico buiten veel kleiner is.

Nu roept die Bruls wel dat hij erkent dat buiten meer moet kunnen, maar zodra de cijfers niet genoeg dalen/of juist iets stijgen vergeten ze die info meteen weer uit pure angst. Angst die ik deels snap; want ze willen de situatie niet weer onderschatten, maar anderzijds moeten ze toch een keer wat meer gaan accepteren.

Wat betreft de ziekenhuizen: is er dit jaar ook echt meer capaciteit geregeld trouwens? Zijn ze daar nog steeds hard mee bezig? Of het is vooral schreeuwen (ziekenhuizen hebben het zo zwaar) met weinig daden? Ik hou die informatie niet echt bij; weet iemand dat?
pi_198155246
quote:

[..]

Geen enkel cijfer is optimaal, iedereen heeft te lijden onder een pandemie, alleen alles buiten de ziekenhuizen valt wat minder gemakkelijk in cijfers uit te drukken.
Eigenlijk is een opmerking zoals 'de cijfers gaan de goede kant op!' een behoorlijk eenzijdige belichting van de crisis.
I'll give you something to do
  maandag 22 februari 2021 @ 23:05:00 #158
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198155280
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat betreft de ziekenhuizen: is er dit jaar ook echt meer capaciteit geregeld trouwens?
Ik weet niet of dat überhaupt kan op zo'n korte termijn.
pi_198155283
Barbara Baarsma = D66, D66 = coalitie, coalitie = lockdown en avondklok.

Even simplistisch connect-the-dots redenerend. :P

Er is sowieso behoorlijk wat rondgebeld vandaag zo te zien:

twitter

twitter
  maandag 22 februari 2021 @ 23:11:58 #160
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_198155357
Dit was wel echt het meest nutteloze jaar uit m'n leven...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 22 februari 2021 @ 23:16:59 #161
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198155406
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand of ze toch al zou stoppen, of...? _O-

[ twitter ]
Jan Slagter zag natuurlijk al zijn hele doelgroep en kijkcijfers in as opgaan.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198155496
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb het idee dat je soms een beetje manisch bent in dit soort dingen. Stop met het lezen van die dingen, echt.
Dit is ook wel vies trouwens. Iedereen wil een normaal leven terug zonder al die onzin maatregelen.
Overheid wil dat iedereen gevaccineerd wordt, maar kan het officieel niet verplichte.
Sommige mensen willen ook geen vaccin.
Overheid zegt dat alleen de maatregelen er af gaan als iedereen gevaccineerd is en anders blijven ze.
Iedereen wil een normaal leven, maar die paar procent die het vaccin niet wil, houdt dat dus tegen.
Creatie van maatschappelijke druk in 3... 2... 1...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198155577
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is ook wel vies trouwens. Iedereen wil een normaal leven terug zonder al die onzin maatregelen.
Overheid wil dat iedereen gevaccineerd wordt, maar kan het officieel niet verplichte.
Overheid zegt dat alleen de maatregelen er af gaan als iedereen gevaccineerd is en anders blijven ze.
Iedereen wil een normaal leven, maar die paar procent die het vaccin niet wil, houdt dat dus tegen.
Maar al die maatregelen waren toch oorspronkelijk om ervoor te zorgen dat de de ic's en zorg en alles niet overbelast raakte. Ik denk dan: vaccineer eerst al die ouderen/zwakkeren/kwetsbaren die dat willen, want van deze categorie belanden ze vooral op de ic's. Vanaf dan kun je toch van alles weer opengooien lijkt me? Of willen ze nu pas alles versoepelen als bijna iedereen gevaccineerd is?
pi_198155629
twitter
twitter

twitter

quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:05 schreef Vasilevski het volgende:
Barbara Baarsma = D66, D66 = coalitie, coalitie = lockdown en avondklok.

Even simplistisch connect-the-dots redenerend. :P

Er is sowieso behoorlijk wat rondgebeld vandaag zo te zien:

[ twitter ]

[ twitter ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198155639
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:37 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Maar al die maatregelen waren toch oorspronkelijk om ervoor te zorgen dat de de ic's en zorg en alles niet overbelast raakte. Ik denk dan: vaccineer eerst al die ouderen/zwakkeren/kwetsbaren die dat willen, want van deze categorie belanden ze vooral op de ic's. Vanaf dan kun je toch van alles weer opengooien lijkt me? Of willen ze nu pas alles versoepelen als bijna iedereen gevaccineerd is?
Ik denk dat het in de praktijk moet gaan blijken. De groep die de potentie heeft de zorg te overbelasten is vaak groter dan je denkt.
Maar het is m.i. de omgekeerde wereld om bij voorbaat al het probleem neer te leggen bij de groep die (nog) niet om een vaccin staat te springen.
I'll give you something to do
pi_198155652
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:47 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat het in de praktijk moet gaan blijken. De groep die de potentie heeft de zorg te overbelasten is vaak groter dan je denkt.
Maar het is m.i. de omgekeerde wereld om bij voorbaat al het probleem neer te leggen bij de groep die (nog) niet om een vaccin staat te springen.
Dat laatste sowieso...ziek worden is ook een recht he :P
pi_198155818
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:52 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Heb hem inmiddels helemaal gelezen. Zoals jij het wil staat het er niet in, omdat het hele stuk slagen om de arm houdt. Maar wat Sky beweert klopt ook niet. Het belangrijkste punt is evenwel dat vanaf die 3e fase in mei beperkingen op sociale contacten worden versoepeld, en vanaf de 4e fase in juni afgeschaft.

De praktische invulling moet nog blijken. Maar ik kan me voorstellen dat je dan ook geen boete meer kunt krijgen in verband met afstand of mondkapjes. En anders nemen de mensen zelf wel het heft in eigen handen. Je ziet nu al hoeveel mensen er ook in Nederland gewoon doorgaan met handen schudden en knuffelen, wat dacht je in de zomer als de ziekenhuizen leeg zijn? Gewoon doen dus.

De relevante pagina's in deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iedereen leest in dit soort dingen toch wat hij wil lezen. En media lezen er datgene in wat voor de meeste sensatie zorgt. Maar uiteindelijk is het een heel voorzichtig geformuleerd stuk met om de 5 weken evaluaties gebaseerd op 4 peilers: status vaccinatie, effect vaccins op ziekenhuizen/doden, risico op nieuwe overspoeling van de zorg, en veranderende situaties door nieuwe varianten.

De meest overtuigende kritiek op het plan die ik heb gelezen is deze:

[ twitter ]

Een testsamenleving is niet compatibel met normaal. Dat is net zo onzinnig als 'soort van normaal maar dan met afstand en mondkapjes'. Gaan ze ook nog wel tegenaan lopen denk ik. Alleen niemand durft nu beloftes te doen.

Ik weet in ieder geval wel wie niet staat te juichen vandaag:

[ twitter ]

Op 3:00 wordt Rosanne Hertzberger getroost. :D
Sky news lult dus eigenlijk uit z'n nek, er staat gewoon dat de 1m en mondbeflappen zsm helemaal weg moeten. Maar ze gaan eigenlijk extra snel door voor nightclubs, sportstadions, events, theaters, festivals etc het zowieso al eerder te doen, come hell or high water, op 21/6.

NICE. Op die manier is het alleen maar gunstig, vooral omdat als mensen straks zien dat clubs daar weer volstaan met dansende mensen, ze hier ook open moeten, anders breekt de pleuris los. Volle stadions ook - kan Voss wel zeggen dat het volgend jaar wordt, als ze daar volzitten, accepteert men hier niet meer iets anders. LOL.

Waar is dat document? Ben wel benieuwd. Zogt het eerder maar kon niet vinden T_T, dacht al dat zoiets wel openbaar zou MOETEN zijn though. Heb je een link? Moet zeggen dat ik blij ben hiermee, ZEKER nu ik zie dat sky over dat ene stukje ook onzin uitkraamde :D
#WeesGeenWhales
pi_198155833
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Sky news lult dus eigenlijk uit z'n nek, er staat gewoon dat de 1m en mondbeflappen zsm helemaal weg moeten. Maar ze gaan eigenlijk extra snel door voor nightclubs, sportstadions, events, theaters, festivals etc het zowieso al eerder te doen, come hell or high water, op 21/6.

NICE. Op die manier is het alleen maar gunstig, vooral omdat als mensen straks zien dat clubs daar weer volstaan met dansende mensen, ze hier ook open moeten, anders breekt de pleuris los. Volle stadions ook - kan Voss wel zeggen dat het volgend jaar wordt, als ze daar volzitten, accepteert men hier niet meer iets anders. LOL.

Waar is dat document? Ben wel benieuwd. Zogt het eerder maar kon niet vinden T_T, dacht al dat zoiets wel openbaar zou MOETEN zijn though. Heb je een link? Moet zeggen dat ik blij ben hiermee, ZEKER nu ik zie dat sky over dat ene stukje ook onzin uitkraamde :D
Hier: https://www.dailymail.co.(...)p-lockdown-full.html

60 pagina's, ik zou gewoon lekker gaan slapen. :P
pi_198155844
Toevallig dat Engeland op 22 juni in London op het ek speelt ;-) perfecte timing-perfecte test richting de semis/finale of die met 100% publiek kan.

twitter

[ Bericht 37% gewijzigd door RipCity op 23-02-2021 00:47:55 ]
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:22:26 #170
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198155863
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd beste eragon.. maar ik heb nou denk ik zo'n 10 posts van je gelezen vandaag en je zit tegen het manische aan.

Het is echt goed voor je psychische gesteldheid om even afstand te nemen van al het nieuws rond Corona.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198155890
quote:
Begint wel een raar verhaal te worden.
pi_198155906
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu roept die Bruls wel dat hij erkent dat buiten meer moet kunnen, maar zodra de cijfers niet genoeg dalen/of juist iets stijgen vergeten ze die info meteen weer uit pure angst. Angst die ik deels snap; want ze willen de situatie niet weer onderschatten, maar anderzijds moeten ze toch een keer wat meer gaan accepteren.
Diezelfde Brus zat een week of 3 geleden, toen Click & Collect was aangekondigd, bij OP1 te oreren dat 3 mensen bij een winkel buiten in de rij voor Click & Collect te veel zouden zijn en dat zo'n winkel zonder excuus gesloten zou worden.

En nu moet ineens weer meer kunnen. Soms weet ik niet wat meer frustreert, de soms totaal disproportionele maatregelen of al die politici die denken dat ze iedere week iets anders kunnen roepen zonder dat iemand daar naar kraait.
pi_198156238
Voor wie de besmettingen wereldwijd dagelijks bekijkt, er is (nog) geen trendbreuk.

Vanwege noodweer in de VS waren in een aantal staten de mobiele testlocaties dicht, en zo'n 50.000 tot 70.000 besmettingsgevallen of meer behorende bij 14 en 15 feb zijn later doorgekomen, wat van invloed is op de grafiek van de VS, en daarmee ook op de curve van wereldwijde dagelijkse besmettingen.

De lage waarden van 14 en 15 februari zijn dus geen juiste weergave (op het overzicht hieronder).

Vooralsnog gaan de besmettingen wereldwijd dagelijks nog steeds omlaag:

pi_198156330
Wat een amateurisme bij Herstel-NL.
:')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_198156436
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar ik, en een hoop anderen met mij, gelukkig niet gevoelig voor zijn.

Plannetje mislukt.
pi_198156441
Wat ik het onderscheidende van Herstel-NL vond waren de topeconomen die daarbij betrokken waren. Daarmee ging ik vanuit dat ze hun verhaal ook wetenschappelijk kunnen onderbouwen. Nu dat er vanuit meerdere kanten gaten in zijn geschoten en de reactie vooralsnog uitblijft geeft te denken in hoeverre ze wetenschappelijk bezig zijn, waarbij tegenspraak ook wordt geduld. Ik kan mij wat dat betreft de reactie van Bas Jacobs goed voorstellen, die zegt dat Herstel-NL nu meer een actiegroep is geworden. Dus net zoals RedTeam, die wel heel erg eenzijdig erin zit. Met het vertrek van Jacobs, Baarsma en Teulings vraag ik mij tevens af hoeveel bestaansrecht Herstel-NL nog heeft. Eeuwig zonde, want met goede onderbouwing en met de oude groep mensen hadden ze de juiste discussie op tafel kunnen leggen binnen deze politiek. Ik vraag mij af in hoeverre dit nu nog lukt.
pi_198156590
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:04 schreef Oidipous het volgende:
Wat ik het onderscheidende van Herstel-NL vond waren de topeconomen die daarbij betrokken waren. Daarmee ging ik vanuit dat ze hun verhaal ook wetenschappelijk kunnen onderbouwen. Nu dat er vanuit meerdere kanten gaten in zijn geschoten en de reactie vooralsnog uitblijft geeft te denken in hoeverre ze wetenschappelijk bezig zijn, waarbij tegenspraak ook wordt geduld. Ik kan mij wat dat betreft de reactie van Bas Jacobs goed voorstellen, die zegt dat Herstel-NL nu meer een actiegroep is geworden. Dus net zoals RedTeam, die wel heel erg eenzijdig erin zit. Met het vertrek van Jacobs, Baarsma en Teulings vraag ik mij tevens af hoeveel bestaansrecht Herstel-NL nog heeft. Eeuwig zonde, want met goede onderbouwing en met de oude groep mensen hadden ze de juiste discussie op tafel kunnen leggen binnen deze politiek. Ik vraag mij af in hoeverre dit nu nog lukt.
Het wordt ze allemaal toch iets te heet onder de voeten.
pi_198156593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:04 schreef Oidipous het volgende:
Herstel-nl is gewoon een lobbyclub. Dat hele plan rammelde van kilometers afstand. Normaal gesproken zou dit kunnen bijdragen aan de discussie maar dan is enig realisme wel gewenst ten opzichte van luchtfietserij
pi_198156729
Daarbij vroeg ik het mij ook af in hoeverre het realistisch was om zo dicht voor de eindstreep te sturen op een andere aanpak. Dat lijkt mij vooral een discussie voor naderhand, waarbij je dan elk aspect van de crisis afzonderlijk kan belichten zonder dat deze geluiden meteen gedemoniseerd worden.

Wat dat betreft ben ik meer voor de lijn van Maurice de Hond, die een rol op zich pakt waarbij de uitspraken van OMT gechallenged wordt in plaats van meteen een radicaal andere aanpak te willen.

Hoe dan ook, het breed laten horen van een tegengeluid lijkt mij nog steeds wel wenselijk, dus goed dat Herstel-NL hiermee door gaat, al vraag ik mij wel af hoeveel impact dat nog gaat hebben nu de knapste koppen de deur uit zijn.
pi_198156913
Er waren toch maar weinig bedrijven failliet gegaan. Nou dat blijkt niet zo te zijn. 30.000 bedrijven zijn vorig jaar meer gestopt dan 2019. Hoezo mensen in de vernieling helpen?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 februari 2021 @ 08:38:43 #181
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_198156939
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:35 schreef mir1986 het volgende:
Er waren toch maar weinig bedrijven failliet gegaan. Nou dat blijkt niet zo te zijn. 30.000 bedrijven zijn vorig jaar meer gestopt dan 2019. Hoezo mensen in de vernieling helpen?
In 2020 werden zo'n 140.000 bedrijven opgeheven. Een jaar eerder waren dat er nog 114.000

26.000 :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_198156946
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:38 schreef D_A het volgende:

[..]

In 2020 werden zo'n 140.000 bedrijven opgeheven. Een jaar eerder waren dat er nog 114.000

26.000 :P
Wat is hier de bron van?

Ah, gevonden: https://nos.nl/artikel/23(...)leen-elkaar-nog.html

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2021 08:40:20 ]
pi_198156957
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

[..]

Wat is hier de bron van?

Ah, gevonden: https://nos.nl/artikel/23(...)leen-elkaar-nog.html
Dat las ik inderdaad ook later. Zie nos.nl
pi_198156962
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:40 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dat las ik inderdaad ook later. Zie nos.nl
Het zijn geen faillissementen overigens, maar bewuste keuzes om te stoppen. Niet dat het dan niet aan corona kan liggen, maar toch.

Faillissementen waren gewoon nog steeds erg laag in 2020. Misschien wel met bovenstaande als oorzaak, maar dat kan je niet hard maken.

quote:
Het aantal voor zittingsdagen gecorrigeerde faillissementen fluctueert aanzienlijk. Dalingen en stijgingen volgen elkaar snel op. Het aantal uitgesproken faillissementen piekte met 816 in mei 2013. Daarna nam het aantal faillissementen tot en met augustus 2017 af. Vervolgens bleef de trend tot juli 2020 redelijk vlak. Sindsdien is de trend dalend en in december 2020 bereikte het aantal faillissementen het laagste niveau na januari 1991.

Minder faillissementen in 2020

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2021 08:43:03 ]
pi_198156966
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het zijn geen faillissementen overigens, maar bewuste keuzes om te stoppen. Niet dat het dan niet aan corona kan liggen, maar toch.
Ik schrijf ook niet over faillissement, maar dan 26.000 bedrijven die extra gestopt zijn. Ik vind dat erg.
pi_198156973
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:42 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ik schrijf ook niet over faillissement, maar dan 26.000 bedrijven die extra gestopt zijn. Ik vind dat erg.
Als je zelf niet meer weet wat je post:

quote:
pi_198156980
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als je zelf niet meer weet wat je post:
[..]

Ik schrijf 30.000 bedrijven gestopt. Niet failliet.
pi_198156986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:44 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ik schrijf 30.000 bedrijven gestopt. Niet failliet.
Oke, prima.
pi_198156991
quote:
Bij de discussie over het aantal coronaslachtoffers is het verwijt vaak dat alles maar op Corona wordt geschoven en dat de overledenen toch al in geleende tijd leefden.
Dat kun je ook doortrekken naar de faillissementen: hoeveel van die ondernemingen hadden al geen bestaansrecht meer en was Corona het laatste zetje?
Bij ons in de stad zijn een stuk of 5 horecabedrijven gesloten, allemaal vanwege Corona, maar als je ingewijden spreekt, dan was er veel meer aan de hand en het bedrijf daarvoor al niet meer gezond...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 februari 2021 @ 08:46:16 #190
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_198156998
D'r zal ongetwijfeld een percentage door corona komen.. Maar ook bedrijven die bij voorbaat al niet rendabel waren.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_198156999
quote:

[..]

Faillissementen waren gewoon nog steeds erg laag in 2020. Misschien wel met bovenstaande als oorzaak, maar dat kan je niet hard maken.
[..]

Als emz of vof kun je alleen persoonlijk failliet gaan. Dan sta je officieel misschien niet te boek als faillissement, maar ben je wel compleet de vernieling in geholpen op allerlei vlakken.

Dus ja, degene met een emz of vof die er de brui aan geven nadat ze letterlijk huis en haard hebben verkocht om te redden wat er te redden valt, om maar te zorgen dat hun personeel niet op straat komt te staan, die schaar ik in dit geval ook onder faillissement.
pi_198157008
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef Twinkle20 het volgende:
die schaar ik in dit geval ook onder faillissement.
Fijn, maar dat maakt het nog geen faillissement.
pi_198157023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En dat maakt het minder erg ofzo?
pi_198157027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef D_A het volgende:
D'r zal ongetwijfeld een percentage door corona komen.. Maar ook bedrijven die bij voorbaat al niet rendabel waren.
Eens, maar die lagen al plat in/na de eerste 'golf', dus medio mei/juni.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 08:51:31 #195
236264 crew  capricia
pi_198157037
quote:
Ik ben ook officieel met een aantal bedrijven gestopt (een drietal BV's), en daar heeft de pandemie wel iets mee te maken.
Maar die zijn niet failliet gegaan ofzo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 08:52:18 #196
236264 crew  capricia
pi_198157046
quote:

[..]

[..]

Dit.
Bewuste keuze.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198157056
quote:

[..]

O oké, dan is het geen probleem. /s
Tap tap tap
pi_198157067
quote:

[..]

Niet iedereen kan zich een B.V. permiteren c.q. is het zinvol met alle verplichtingen die daar aan vast hangen.

Dat maakt hen niet minder ondernemer. Dat maakt de schade niet kleiner.

Zoek even voor de gein op op CBS hoeveel emz en v.o.f. NL kent t.o.v. B.V.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 08:58:27 #199
236264 crew  capricia
pi_198157092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:55 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Niet iedereen kan zich een B.V. permiteren c.q. is het zinvol met alle verplichtingen die daar aan vast hangen.

Dat maakt hen niet minder ondernemer. Dat maakt de schade niet kleiner.

Zoek even voor de gein op op CBS hoeveel emz en v.o.f. NL kent t.o.v. B.V.
Dat zal wel.
Maar punt blijft dat niet alle bedrijven die stoppen dat doen vanwege een faillissement.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 08:59:13 #200
5428 crew  miss_sly
pi_198157103
Ik weet niet of deze al was gepost, is van gisteravond.

https://nos.nl/artikel/23(...)nig-perspectief.html

Hebben die gedragsdeskundigen best goed gezien, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198157128
Het omgekeerde is waarschijnlijk ook waar: door de staatssteun worden ook bedrijven kunstmatig in leven gehouden die normaal gesproken het onderspit zouden delven. Dus bedrijven die slechte keuzes maken in hun bedrijfsvoering worden hiermee ook kunstmatig in leven gehouden.

Zie bijvoorbeeld:https://www.atlanticcounc(...)zard-been-forgotten/
pi_198157143
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O oké, dan is het geen probleem. /s
Nee, het zijn getallen waar je niks mee kunt.

Ik heb vorig jaar 3 EMZ's in één BV gezet. Er zijn dus twee bedrijven 'gestopt' terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:06:20 #203
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198157170
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat zal wel.
Maar punt blijft dat niet alle bedrijven die stoppen dat doen vanwege een faillissement.
Waarschijnlijk om faillissement te voorkomen dus wordt de entiteit geliquideerd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198157172
Robin Fransman (voorzitter Herstel-NL) over de gebeurtenissen van gisterenavond.
pi_198157183
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
Robin Fransman (voorzitter Herstel-NL) over de gebeurtenissen van gisterenavond.
[ afbeelding ]
Het is nu al popcornwaardig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 09:08:13 #206
236264 crew  capricia
pi_198157188
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarschijnlijk om faillissement te voorkomen dus wordt de entiteit geliquideerd.
Nee. Dat was niet de reden dat ik mijn bedrijven opgedoekt heb.
Mar goed. Dat doet er ook niet toe.

Je kunt in elk geval die conclusie niet trekken op basis van deze cijfers.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:08:51 #207
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198157193
quote:
[ afbeelding ]
Wat was er gebeurd dan?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198157197
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat was er gebeurd dan?
Zie: https://www.ad.nl/economi(...)eens-terug~aef5b2a9/
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:12:57 #209
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198157214
Hier een kleine week voor de kroegen en nachtclubs weer open mogen opeens dagelijks dubbel zoveel besmettingen, bijna 2000, hoogste aantal van heel 2021. Wat een verrassing _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198157226
quote:
[ afbeelding ]
Raar verhaal weer. Zal het omt-kabinet serieus bang zijn voor deze groep dat zij met gedegen kritiek een negatieve invloed kunnen hebben op het kabinet en hun aantal zetels?

Wat zijn dit toch voor rare streken om dan die groep via een achterdeur te benaderen...
1947-2016
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:15:05 #211
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198157228
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Raar verhaal weer. Zal het omt-kabinet serieus bang zijn voor deze groep dat zij met gedegen kritiek een negatieve invloed kunnen hebben op het kabinet en hun aantal zetels?

Wat zijn dit toch voor rare streken om dan die groep via een achterdeur te benaderen...
Als ze ooit uberhaupt werkelijk zijn benaderd door het kabinet...
pi_198157229
Was deze al langs gekomen?

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210222_95422103

Uitbaatster Heerlens café Tess krijgt boete voor drinken van blikje cola voor haar zaak: 'Ik vecht die aan en lijst het papier in'

quote:
„Ik woon boven het café. Dat heeft zoals veel panden in de stad geen balkon of dakterras. Ik pakte een tafeltje en een paar stoelen en we zijn buiten gaan zitten. Een blikje cola, wat paaseitjes op tafel. Dat we niet open zijn was duidelijk. Alles is afgezet met schotten.”

Omdat de handhaver blijft kijken, wordt de zus van Tessa onrustig. „Ik zei nog: ‘Zwijntje, maak je niet druk.’ Die boa kwam uiteindelijk naar ons toe en ik vertelde hem wat we deden. We maakten nog grapjes, dat hij een biertje kwam drinken. Hij stapte daarna in zijn auto.”

....

De opsporingsambtenaar komt echter terug en zegt dat het alsnog niet mag. „Er ontstond een raar gesprek. Ik gaf aan mezelf de frisse lucht niet te ontzeggen. Overal zaten bankjes vol. Waarom mag dit dan niet? De man beweerde dat andere ondernemers jaloers zouden worden. En hij begon over het bestemmingsplan toen ik hem op de drukte wees.”

De café-eigenares vraagt de man of ze op gemeentegrond wél mag zitten. „Mijn terras staat voor twee meter op eigen grond. Daarna is een stuk vrij van de gemeente en dan weer terras. Ik gaf aan best willen verhuizen. Hij werd boos en zei dat ik mijn paspoort moest halen.”

In de commotie gaat de begin februari geadopteerde caféhond Lena ervandoor. De boa schrijft een proces-verbaal uit en maakt volgens Tess ongevraagd een foto. „Ik heb hem gevraagd een tweede te maken. Zodat ik er met mijn duim omhoog op sta. Daarna ook gevraagd of dit betekende dat ik de rest van de dag mocht blijven zitten. Hij zei: ‘Je doet maar’. Zo vreemd...”
Alpha kenny one
pi_198157244
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:49 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En dat maakt het minder erg ofzo?
Zucht, nee.
pi_198157247
quote:

[..]

Eens hoor, dat kan echt niet.

Het zou wel goed zijn als ze met iets meer bewijzen komen dan alleen maar losse flodders op Twitter.
Naar de buitenwereld komt dit toch wel ongeloofwaardig over.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:18:28 #215
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198157253
quote:
[ afbeelding ]
Grote druk vanuit de politiek? Ik waag het te betwijfelen, hooguit dat een willekeurige pipo een keer geroepen heeft dat het niet meehelpt aan het vergroten van het draagvlak. maar ik betwijfel echt of er sprake was van grote druk.

het plan was zo gammel dat we hier op Fok! er al gaten in schoten binnen 10 minuten, complete luchtfietserij inhoudelijk. Hoewel het punt om Nederland weer 'te openen' wel lekker klinkt, was de weg er naar toe niet praktisch uitvoerbaar. Kan me niet indenken dat ze het bij de overheid slapeloze nachten heeft bezorgd.

Ik vermoed dat meneer zijn leven wat spannender maakt dan dat het is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:20:05 #216
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198157264
quote:

[..]

Dit. Ik gok dat ze eerder bang waren voor een RedTeam dan voor dit clubje dagdromers. Hell, hun eigen OMT is al een subversiever element ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198157266
quote:
[ afbeelding ]
Nou ja het werd dus inderdaad te heet onder de voeten van de meer prominente leden die ook nog even door moeten met de politiek die er nu zit. Er stonden wel wat twijfelachtige voorstellen in hun verhaal, het verbaasde me wel dat er zulke 'institutionele' spelers bij betrokken waren. Nu zie je dus het resultaat daarvan. Ze hebben in ieder geval de knuppel in het hoenderhok gegooid. Maar ja zonder institutionele spelers worden ze meer een alternatief RedTeam.

Welke vorm die 'druk' moet hebben aangenomen lijkt me ook vaag. Hoewel, Rutte kennen wij als die frisse vlotte jongen, maar anderen die met hem gewerkt hebben, kennen hem als die man die in de telefoon schreeuwt als hij zijn zin niet krijgt. Dus wie weet. :P
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:20:28 #218
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198157269
quote:
[ afbeelding ]
Leuke hersenspinsels van dat groepje :`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198157276
quote:
[ afbeelding ]
_O- :|W

quote:
Ook hebben we gezien dat de individuele initiatiefnemers een kritiek krijgen, vanwege onze oproep een ander coronabeleid te voeren.
Nee, oelewapper. Je krijgt kritiek omdat je plannetje van geen kant deugt.

quote:
Daarnaast zijn we weggezet als activistisch, ondanks dat we een goed doordachte aanpak, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, hebben voorgesteld.
Dat goed doordachte plan is alleen niet te vinden op de website. Wel wat korte puntjes en een reeks verwijzingen naar wetenschappelijke artikelen, dat dan wel weer.

Het is gewoon viruswaarheid in een ander jasje.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:22:09 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198157287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:18 schreef zalkc het volgende:
Kan me niet indenken dat ze het bij de overheid slapeloze nachten heeft bezorgd.
Dat geloof ik ook niet, maar genoeg mensen die er gelijk in geloven en niet verder kijken dan "zie je wle, er zijn er meer die geloven die het anders kan en dat zaken gewoon open moeten kunnen. Zijn zelfs gestudeerden en medici!" en dergelijke.
pi_198157305
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of deze al was gepost, is van gisteravond.

https://nos.nl/artikel/23(...)nig-perspectief.html

Hebben die gedragsdeskundigen best goed gezien, denk ik.
Wel veel holle zinnen zoals 'Iedereen snakt naar een stukje tegemoetkoming', maar goed dat ze er in ieder geval over discussiëren.

Maak gewoon een roadmap met duidelijke harde datums waarop weer wat mag. Gewoon harde deadlines ongeacht welke mutaties of golven er allemaal zijn, je kunt altijd nog de keutel weer intrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ronald op 23-02-2021 09:30:22 ]
٩๏̯͡๏)۶
pi_198157321
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd beste eragon.. maar ik heb nou denk ik zo'n 10 posts van je gelezen vandaag en je zit tegen het manische aan.

Het is echt goed voor je psychische gesteldheid om even afstand te nemen van al het nieuws rond Corona.
Honestly true, even niets kijken vandaag 😃
#WeesGeenWhales
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:27:57 #223
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198157352
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook niet, maar genoeg mensen die er gelijk in geloven en niet verder kijken dan "zie je wle, er zijn er meer die geloven die het anders kan en dat zaken gewoon open moeten kunnen. Zijn zelfs gestudeerden en medici!" en dergelijke.
Nou denk ik ook dat dat niet de vaste vvd achterban is, gewoon een vermoeden.
pi_198157380
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:23 schreef Ronald het volgende:

[..]

Wel veel holle zinnen zoals 'Iedereen snakt naar een stukje tegemoetkoming', maat goed dat ze er in ieder geval over discussiëren.

Maak gewoon een roadmap met duidelijke harde datums waarop weer wat mag. Gewoon harde deadlines ongeacht welke mutaties of golven er allemaal zijn, je kunt altijd nog de keutel weer intrekken.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, gezien het onvoorspelbare verloop van de pandemie. Zelfs in de Britse roadmap zitten geen harde datums en vier voorbehouden.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:32:26 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157404
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:23 schreef Ronald het volgende:

dat heeft toch ook weinig zin
pi_198157405
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.rutgers.nl/ni(...)id-tijden-van-corona
[..]

_O- _O- Maar ik hoop wel dat dat een blijvertje word voor na de corona hoor.
Ja tuurlijk, lekker de handjes en de geslachtsdelen wassen voor en na de seks! Ik spuug mijn vriendin wel altijd even in d'r mond om toch dat gevoel van diepe verbinding en intimiteit te ervaren. Maar over mondspugen heb ik niets gehoord of gelezen, dus dat zal wel veilig zijn! :')

Echt ik weet niet hoe die ambtenaren seks hebben maar goed ...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198157406
quote:

[..]

Ik denk dat zo'n Barbara Baarsma wel in kringen verkeert met korte lijntjes naar de politiek. Maar goed misschien werd het haar zelf gewoon te heet onder de voeten.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198157413
quote:
[ afbeelding ]
De arrogantie van deze mensen om te denken dat ze het beter weten dan de Staat met haar duizenden ambtenaren, adviseurs, financiele middelen, data is echt stuitend. Alles wat deze groep kan bedenken is allang bedacht en uitgezocht.
pi_198157424
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat heeft toch ook weinig zin
Waarom niet, je weet toch ongeveer hoeveel vaccins er komen de komende maanden, dan geef je de horeca en dergelijke weer wat perspectief.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198157444
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, gezien het onvoorspelbare verloop van de pandemie. Zelfs in de Britse roadmap zitten geen harde datums en vier voorbehouden.
Er is in ieder geval iets van een roadmap, hier tasten we nog aardig in het duister.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:35:41 #231
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198157447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:34 schreef Ronald het volgende:

[..]

Waarom niet, je weet toch ongeveer hoeveel vaccins er komen de komende maanden, dan geef je de horeca en dergelijke weer wat perspectief.
We zijn inmiddels al toe aan 50e roadmap...
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:35:50 #232
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198157448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

De arrogantie van deze mensen om te denken dat ze het beter weten dan de Staat met haar duizenden ambtenaren, adviseurs, financiele middelen, data is echt stuitend. Alles wat deze groep kan bedenken is allang bedacht en uitgezocht.
Als ze daadwerkelijk iets goeds hadden bedacht was er ook wel meer bijval, op zijn minst uit de gerenommeerde politiek. Bagger is gewoon bagger
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:36:23 #233
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:36:47 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157464
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:34 schreef Ronald het volgende:

[..]

als je dat dan weer in moet trekken stel je alleen de discussie uit en zijn mensen nog pissiger omdat er wat beloofd wordt wat niet waargemaakt wordt en dat heeft Hugo al genoeg gedaan
pi_198157493
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

als je dat dan weer in moet trekken stel je alleen de discussie uit en zijn mensen nog pissiger omdat er wat beloofd wordt wat niet waargemaakt wordt en dat heeft Hugo al genoeg gedaan
Als ik de reacties zie op dat UK plan lijkt het me ongelofelijk verstandig juist wel zo'n lijstje met data te maken waarop weer wat mogelijk is, met dezelfde voorwaarden als daar.

Alsof daar zoveel mis mee is. Als je dat uitlegt is er niemand die zegt 'nou nee hoor, laat maar dicht die zooi, ik wil die onzekerheid niet!'.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:38:59 #236
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198157496
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

In Engeland is men toch bezig met een exitstrategie waarbij er niets meer teruggetrokken kan/mag worden? Je kan alsnog niet in de toekomst kijken natuurlijk, maar dacht dat ergens gelezen te hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198157504
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:38 schreef Caland het volgende:

[..]

In Engeland is men toch bezig met een exitstrategie waarbij er niets meer teruggetrokken kan/mag worden? Je kan alsnog niet in de toekomst kijken natuurlijk, maar dacht dat ergens gelezen te hebben.
Ze geven juist 4 criteria waarop de planning anders kan gaan lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2021 09:39:53 ]
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:41:12 #238
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198157521
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:32 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n Barbara Baarsma wel in kringen verkeert met korte lijntjes naar de politiek. Maar goed misschien werd het haar zelf gewoon te heet onder de voeten.
Die wil ook nog een keer wat anders dan de Rabobank gaan doen, dan wil je ook niet al te veel aandacht krijgen met dit soort luchtfietserij. leuk voor een zondag in buitenhof om over te filosoferen, maar niet om je naam aan te verbinden in een landelijke campagne en te moeten verdedigen
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:42:06 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198157537
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:41 schreef zalkc het volgende:

[..]

Die wil ook nog een keer wat anders dan de Rabobank gaan doen, dan wil je ook niet al te veel aandacht krijgen met dit soort luchtfietserij. leuk voor een zondag in buitenhof om over te filosoferen, maar niet om je naam aan te verbinden in een landelijke campagne en te moeten verdedigen
Ja precies dat, gok dat die wel aardig is teruggefloten door de eigen RVC.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198157538
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:41 schreef zalkc het volgende:
Die wil ook nog een keer wat anders dan de Rabobank gaan doen
Per 1 maart toch? :D
pi_198157542
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:15 schreef falling_away het volgende:
Was deze al langs gekomen?

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210222_95422103

Uitbaatster Heerlens café Tess krijgt boete voor drinken van blikje cola voor haar zaak: 'Ik vecht die aan en lijst het papier in'
[..]

we weten allemaal dat BOA's niet de slimste zijn, maar deze doet of hij bij de BVD werkt.
pi_198157558
quote:
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)iek-in-de-weg-zitten
pi_198157559
quote:

[..]

Onder de voorwaarde dat het vaccinatieprogramma goed blijft lopen, de vaccinaties goed werken, de zorg de druk aan kan en er geen nieuwe gevaarlijk mutatie optreedt.
pi_198157562
quote:

[..]

In ieder geval loopt het vaccinatie programma daar zodanig voorspoedig momenteel dat er komende maanden toch weer heel veel kan. Hier hebben we nog geen flauw idee eigenlijk.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:45:48 #245
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157571
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ze geven juist 4 criteria waarop de planning anders kan gaan lopen.
ik zie het nu, duurt daar ook nog wel even voor ze tegen het "normale " aanzitten en die zijn al een stuk verder met prikken dan wij
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:47:36 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198157588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

We zijn inmiddels al toe aan 50e roadmap...
Worden binnenkort gebundeld tot 1 grote atlas.
pi_198157591
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik zie het nu, duurt daar ook nog wel even voor ze tegen het "normale " aanzitten en die zijn al een stuk verder met prikken dan wij
Klopt, maar wel perspectief, en dat lijkt nogal belangrijk te zijn. Ik maak voor mijzelf dat perspectief wel, maar voor veel mensen doet het veel omdat op een lijstje te zien staan.

Het vaccinatie gebeuren is wel een dingetje idd, daar zijn ze inderdaad veel verder mee. Maar toch denk ik dat we dit wel grotendeels kunnen overnemen.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:48:09 #248
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198157592
quote:
Ik wil toch wel eens wat bewijs zien voor die 'Grote politieke druk', vindt het nogal een uitspraak.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:48:46 #249
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198157596
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Klopt, maar wel perspectief, en dat lijkt nogal belangrijk te zijn. Ik maak voor mijzelf dat perspectief wel, maar voor veel mensen doet het veel omdat op een lijstje te zien staan.

Het vaccinatie gebeuren is wel een dingetje idd, daar zijn ze inderdaad veel verder mee. Maar toch denk ik dat we dit wel grotendeels kunnen overnemen.
quote:
Hier heb je ons perspectief
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:48:49 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198157597
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:45 schreef Ronald het volgende:

[..]

In ieder geval loopt het vaccinatie programma daar zodanig voorspoedig momenteel dat er komende maanden toch weer heel veel kan. Hier hebben we nog geen flauw idee eigenlijk.
Ik vind het eerder opvallend dat men daar niet al lang en breed aan het versoepelen is gezien het aantal gegeven vaccinaties.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198157603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef D_A het volgende:
Klopt, maar dat het voorafgaande jaar niet anders zijn geweest, dus zijn het er nog altijd 26.000 meer.
pi_198157604
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

[..]

Hier heb je ons perspectief
Nee.
pi_198157605
Nou de minister begint al 1 dag na het bekendmaken met waarschuwen dat het allemaal wel veel langer kan duren in UK: Health Secretary Matt Hancock has warned the government's timeline for unlocking coronavirus restrictions won't be sped up - and could even be slowed as ministers remain "vigilant" against infection rates.

Prime Minister Boris Johnson has set out a four-stage roadmap for lifting England's lockdown over the next four months, with a five-week gap between each stage.

Die Hancock wil altijd perse zelf in de media alles verkondigen en spreekt liefst Boris standaard tegen :D nog grotere tegenstelling dan Mark en Hugo.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:50:20 #254
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198157607
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ook een overheid met duizenden ambtenaren kan broddelwerk opleveren als de kapitein de verkeerde koers kiest.

Zie het avondklokdebacle:

Zo'n prutswerk dat het iemand als Willem Engel lukt de wet buiten werking te laten stellen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:51:10 #255
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198157618
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Dat was niet de reden dat ik mijn bedrijven opgedoekt heb.
Mar goed. Dat doet er ook niet toe.

Je kunt in elk geval die conclusie niet trekken op basis van deze cijfers.
Jawel, dat kun je wel. Je moet kijken naar het marginale effect. De toename dus.
Ik snap dat het opheffen van een entiteit voor iedereen weer anders is, het gaat er om dat het een stijging is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198157623
Het Britse plan lijkt me prima. Gewoon een aantal datums geven met "Niet eerder dan..." en benoemen waarom het toch anders zou kunnen gaan.

Als de cijfers alsnog reden geven om sneller te versoepelen, dan kan dat niet volgens het plan. Maar als je het dan toch doet, zal niemand het je kwalijk nemen.

Voor de verandering eens niet veel beloven en weinig geven, maar andersom.
pi_198157624
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:48 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik vind het eerder opvallend dat men daar niet al lang en breed aan het versoepelen is gezien het aantal gegeven vaccinaties.
Ik niet. De groep die de meeste druk op de zorg legt (50 - 70) is nog nauwelijks gevaccineerd.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:52:20 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157630
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

ik vind het allemaal veel te lang duren, zelfs dat VK plan, ik zou meer gaan voor isolatie kwetsbaren tot ze geprikt zijn en beginnen met openen van winkels horeca etc met inachtneming afstandsregels.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:52:28 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198157631
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik niet. De groep die de meeste druk op de zorg legt (50 - 70) is nog nauwelijks gevaccineerd.
Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:53:26 #260
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198157635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind het allemaal veel te lang duren, zelfs dat VK plan, ik zou meer gaan voor isolatie kwetsbaren tot ze geprikt zijn en beginnen met openen van winkels horeca etc met inachtneming afstandsregels.
Dat lijkt mij ook, ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:53:49 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198157636
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee.
Moet ik er even wat data bij zetten?
pi_198157651
quote:

[..]

Wat als zij moeten werken of hun partner?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:55:41 #263
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198157657
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Opsluiten in vakantieparken :)
pi_198157658
quote:

[..]

Tja, dat lijkt me niet echt realistisch. Verre van zelfs.
pi_198157662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Moet ik er even wat data bij zetten?
Nee, liever niet.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:56:19 #266
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198157667
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jawel, dat kun je wel. Je moet kijken naar het marginale effect. De toename dus.
Ik snap dat het opheffen van een entiteit voor iedereen weer anders is, het gaat er om dat het een stijging is.
Ik vind dat een lastige, er zijn gewoon veel zaken die al jaren aan het sappelen zijn en eigenlijk alleen maar doorgaan omdat ze het gewend zijn. Mijn eigen ouders hadden dat ook jaren lang met een eigen slagerij waar ze eigenlijk tegen minimumloon aan het werk waren als je het goed bekeek. Uiteindelijk hebben die zelf eind jaren 90 de knoop doorgehakt en zijn wat anders gaan doen. Maar ik weet vrij zeker dat als ze een zaak hadden die dicht had gemoeten met deze omstandigheden ze ook wel hun knopen hadden geteld en misschien eerder hadden besloten om wat anders te gaan doen.

Je hebt ook zat mensen die na een lange vakantie ineens gaan solliciteren omdat ze een keer de tijd hadden om na te denken of ze wel door willen gaan met wat ze nu doen. Zo denk ik ook dat er ondernemers zijn die allang twijfelden of ze wel door moesten gaan een nu de situatie aangrijpen.
pi_198157678
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Opsluiten in vakantieparken :)
Overheid neemt dan hun hele salaris over? Nice! Betaalde vakantie.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:58:05 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157680
quote:

[..]

dan moeten ze voorzichtig zijn, daar hoeft het hele land toch niet voor dicht
pi_198157683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

dan moeten ze voorzichtig zijn, daar hoeft het hele land toch niet voor dicht
Lekker makkelijk praten dus.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:58:44 #270
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198157686
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk praten dus.
Wet der getallen lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:58:50 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157688
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Tja, dat lijkt me niet echt realistisch. Verre van zelfs.
het offer is al groot genoeg geweest dus het wordt tijd voor een andere kijk
pi_198157694
quote:

[..]

Gaat (terecht) niet gebeuren.
pi_198157700
quote:

[..]

Ja maar dat kan niet, dus wat is je plan b?
Tap tap tap
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:00:20 #274
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198157704
quote:

[..]

Ik hoorde daar zelfs een Gommers gisteren voor opteren, hij vond het ook vreemd dat we niet veel duidelijker zeggen als straks de risicogroep een spuitje heeft gehad kan vrijwel alles weer open met nog wel wat afstands/preventieregels.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198157706
quote:

[..]

Laat de zwakkeren maar de tyfus krijgen, bedoel je dus.
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 10:01:32 #276
236264 crew  capricia
pi_198157714
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als ik ze aangehouden zou hebben, had ik corona-steun van de overheid kunnen krijgen. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198157715
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:37 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Exact.
Snap het hele geschuif naar besmettingen ook niet als een besmetting straks geen moer meer waard is.
Ja, misschien voor die groep die het niet wil, maar nevernooit dat die de IC gaan overcrowden.

Dus die hele creatie van druk vind ik niet goed voelen. Ondanks dat ik geen antivaxxer ben ofso. Integendeel.
1947-2016
pi_198157719
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze zoeken het zelf maar uit met hun manager en hypotheek!!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:02:16 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gaat (terecht) niet gebeuren.
jij vindt het terecht, ik vind van niet, er is nu binnen afzienbare tijd een uitweg voor de mensen die er ernstig ziek van kunnen worden dus dan hoef je niet iedereen meer te beperken maar alleen die groep
pi_198157731
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij vindt het terecht, ik vind van niet, er is nu binnen afzienbare tijd een uitweg voor de mensen die er ernstig ziek van kunnen worden dus dan hoef je niet iedereen meer te beperken maar alleen die groep
Dan moet je dat wel faciliteren.
pi_198157734
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:02 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat sowieso natuurlijk, vooral de dikkerdjes.
Tyfus of corona, lastig, lastig.
Tap tap tap
pi_198157736
quote:

[..]

Ja beter iedereen de tyfus laten krijgen toch?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:03:16 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157738
quote:

[..]

nee hoor maar het tegenovergestelde zijn we nu al een jaar mee bezig
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:03:20 #284
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198157739
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Als ik ze aangehouden zou hebben, had ik corona-steun van de overheid kunnen krijgen. :')
Waarom niet gedaan dan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198157742
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja, binnen afzienbare tijd, zoals bij dat plan in de UK. Prima. Maar ik begrijp van jou dat dat niet goed genoeg is toch? En het sneller moet?
pi_198157747
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee hoor maar het tegenovergestelde zijn we nu al een jaar mee bezig
Verre van.
pi_198157748
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:03 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja beter iedereen de tyfus laten krijgen toch?
Hoezo, volgens deze redenatie kan iedereen die geen zwakkere is die tyfus prima aan.
Tap tap tap
pi_198157754

dinsdag 23 februari 2021 @ 10:04:35 #289
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198157755
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoezo, volgens deze redenatie kan iedereen die geen zwakkere is die tyfus prima aan.
Precies, je begint het te begrijpen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 10:04:42 #290
236264 crew  capricia
pi_198157757
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom niet gedaan dan?
Geen zin meer in. Tijd was daar om te veranderen. Knoop doorgehakt.
Ga dat soort beslissingen niet nemen met in het achterhoofd 'hoeveel corona-steun zou ik eruit kunnen halen'. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:07:08 #291
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198157780
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact.
Snap het hele geschuif naar besmettingen ook niet als een besmetting straks geen moer meer waard is.
Ja, misschien voor die groep die het niet wil, maar nevernooit dat die de IC gaan overcrowden.

Dus die hele creatie van druk vind ik niet goed voelen. Ondanks dat ik geen antivaxxer ben ofso. Integendeel.
Het schuiven naar de besmettingen hangt wel samen met de angst voor de Britse variant, dat moet aantonen dat er een derde golf misschien aan komt. Soort kanarie in de kolenmijn.

eigenlijk was het beter geweest als ze hadden gesteld dat er versoepelingen in zaten bij <400 IC bezettingen, dan waren we nog een maand bezig minimaal
pi_198157784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact.

Precies. Daarom begrijp ik het Britse plan ook niet zo goed, dat moet veel sneller kunnen nu dat er al 15 miljoen mensen hun eerste prik heeft gehad. Hoeveel kwetsbaren ze nu nog moeten prikken weet ik niet.

Ik verwacht ook dat de druk vanuit de bevolking zo groot wordt dat de politiek wel gedwongen wordt om enkele versoepelingen sneller door te voeren.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:07:30 #293
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157785
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, binnen afzienbare tijd, zoals bij dat plan in de UK. Prima. Maar ik begrijp van jou dat dat niet goed genoeg is toch? En het sneller moet?
waarom moeten mensen die er nauwelijks last van krijgen zich nog steeds de komende maanden isoleren omdat er een selecte groep wel enorm last van kan krijgen tot ze geprikt zijn, dan is het toch veel redelijker dat die mensen nog in lockdown blijven en niet hele land
pi_198157792
quote:

[..]

Gewoon allemaal opsluiten, in hun uppie of met hun hele gezin. Allemaal. Miljoenen mensen.
Tap tap tap
pi_198157795
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

we weten allemaal dat BOA's niet de slimste zijn, maar deze doet of hij bij de BVD werkt.
Exact de reden waarom boa's maatschappelijk ongeschikt zijn voor hun toegewezen taken.
1947-2016
pi_198157805
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom moeten mensen die er nauwelijks last van krijgen zich nog steeds de komende maanden isoleren omdat er een selecte groep wel enorm last van kan krijgen tot ze geprikt zijn, dan is het toch veel redelijker dat die mensen nog in lockdown blijven en niet hele land
Omdat die mensen die er nauwelijks last van hebben zorgen voor ziekenhuisopnames, doden, etc. En er is helemaal geen sprake van 'in lockdown blijven'.

Maar goed, volgens mij zijn wij wel twee uitersten hoe we erin staan, dus discussie is nogal zinloos.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:09:30 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198157811
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gewoon allemaal opsluiten, in hun uppie of met hun hele gezin. Allemaal. Miljoenen mensen.
dat zeg ik nergens maar als je geen aids op wil lopen ga je niet zonder condoom de darkroom in, dit is net zoiets, als je vatbaar bent moet je voorzichtig zijn.
pi_198157823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:17 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Eens hoor, dat kan echt niet.

Het zou wel goed zijn als ze met iets meer bewijzen komen dan alleen maar losse flodders op Twitter.
Naar de buitenwereld komt dit toch wel ongeloofwaardig over.
Of het nu waar is of niet, dit voedt alleen maar weer de gedachtes van de complotgekkies die lang niet zo 'gekkie' zijn gebleken de afgelopen tijd op bepaalde onderwerpen.

En je weet het zelf niet eens meer, want met de rutte doctrine kan alles.
1947-2016
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:12:46 #299
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198157846
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zeg ik nergens maar als je geen aids op wil lopen ga je niet zonder condoom de darkroom in, dit is net zoiets, als je vatbaar bent moet je voorzichtig zijn.
Beetje kromme vergelijking, ik denk dat menig mens een lang leven heeft voltooid zonder darkrooms te bezoeken. Maar het niet deelnemen aan het sociale en/of economische verkeer lijkt me slechts weggelegd voor mensen in eenzame opsluiting, dat schijnt niet goed voor je te zijn.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:12:54 #300
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198157849
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Precies. Daarom begrijp ik het Britse plan ook niet zo goed, dat moet veel sneller kunnen nu dat er al 15 miljoen mensen hun eerste prik heeft gehad. Hoeveel kwetsbaren ze nu nog moeten prikken weet ik niet.

Ik verwacht ook dat de druk vanuit de bevolking zo groot wordt dat de politiek wel gedwongen wordt om enkele versoepelingen sneller door te voeren.
Je ziet dat die druk nu al aan het ontstaan is. Roep vanuit de horeca wordt luider, je merkt met de week dat de bevolking er meer en meer schijt aan begint te krijgen. Als de regels niet versoepeld worden binnen afzienbare tijd gaat men het heft in eigen handen nemen.

En dat hebben ze in Den Haag ook echt wel door geloof ik, anders waren ze niet met flutversoepelingen gekomen zoals kappers open.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')