abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198155179
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.

Ik heb er moeite mee om een overheid serieus te nemen die aan de ene kant wel onderwijs opent (middelbare scholen wellicht niet op alle dagen, maar toch)...wetende dat dat best een broeinest kan zijn; maar dat ze aan de andere kant weigeren om buiten meer sport opties te bieden. Of om terrasjes te openen. En maar volhouden dat de cijfers zo gevaarlijk zijn. Maar die lokalen die niet altijd te luchten zijn zijn geen probleem joh.
Rationeel weet ik dat de cijfers nog lang niet optimaal zijn, maar de frustratie begint bij mij wel toe te nemen de laatste weken. Hoe dan ook, de volgende paar maanden moeten we door een zure appel heen bijten. De vraag is hoe je dat gaat inrichten. Misschien moeten we maar een eventuele toename accepteren in ruil voor een normaler leven voor zo lang het nog duurt.
pi_198155188
quote:

[..]

Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.
[..]

Het gaat ook nog steeds niet goed in de ziekenhuizen imo, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het volk telkens zo kleinerend toe hoeven te spreken. Of dat ze niet met perspectief hoeven te komen. Mensen accepteren die binnen maatregelen alleen maar meer als je ze wel opties voor de buitenlucht geeft; helemaal met de lente die er aan komt.

Ik heb er moeite mee om een overheid serieus te nemen die aan de ene kant wel onderwijs opent (middelbare scholen wellicht niet op alle dagen, maar toch)...wetende dat dat best een broeinest kan zijn; maar dat ze aan de andere kant weigeren om buiten meer sport opties te bieden. Of om terrasjes te openen. En maar volhouden dat de cijfers zo gevaarlijk zijn. Maar die lokalen die niet altijd te luchten zijn zijn geen probleem joh.
Ziekenhuizen gaan prima, flink gedaald en dat zet nog wel even door. Gewone zorg ook weer opgestart inmiddels. Zelfs die Kuipers is gematigd positief :D
pi_198155194
quote:

[..]

Maar die avondklok zorgt er voor dat de situatie niet nog erger is he! Zie maar eens te bewijzen dat dat niet zo is. Zij hoeven niet te bewijzen wat het effect van de maatregel is, maar de critici mogen wel gaan bewijzen dat het zonder die avondklok niet nog erger was geweest.
[..]

Dit dus!!
Alpha kenny one
  maandag 22 februari 2021 @ 22:57:59 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198155197
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:56 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Rationeel weet ik dat de cijfers nog lang niet optimaal zijn, maar de frustratie begint bij mij wel toe te nemen de laatste weken. Hoe dan ook, de volgende paar maanden moeten we door een zure appel heen bijten. De vraag is hoe je dat gaat inrichten. Misschien moeten we maar een eventuele toename accepteren in ruil voor een normaler leven voor zo lang het nog duurt.
Ik zit intussen al op het klokhuis van die zure appel...
  maandag 22 februari 2021 @ 22:59:59 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198155222
quote:
12s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:48 schreef nostra het volgende:

[..]

Ze switcht per 1 maart van Amsterdam naar de Rabo Carbon Bank, die gaan handelen in CO2-credits.
Ok, dus ze blijft wel aan de Rabobank verbonden. Klinkt alsof ze is teruggefloten.
pi_198155243
quote:

[..]

Eens hoor. Het is juist beter te behappen (komende maanden) als ze buiten wat meer zouden toestaan. Ook voor winkels is er echt wel iets te verzinnen zodat het wel veilig kan. Ook daar is nooit van bewezen dat het echte broeinesten zijn. Dat is het probleem. Ze gooien alles dicht onder het mom van ''bewegingen!!!'' en ''contacten!!!'', maar ze kunnen eigenlijk nooit bewijs leveren dat het aantal besmettingen op bepaalde plekken echt zoveel hoger ligt dan elders.

Ik snap best dat ze nog niet te veel willen riskeren gezien de status binnen de ziekenhuizen, maar kom op, maanden later is het inmiddels wel duidelijk dat het risico buiten veel kleiner is.

Nu roept die Bruls wel dat hij erkent dat buiten meer moet kunnen, maar zodra de cijfers niet genoeg dalen/of juist iets stijgen vergeten ze die info meteen weer uit pure angst. Angst die ik deels snap; want ze willen de situatie niet weer onderschatten, maar anderzijds moeten ze toch een keer wat meer gaan accepteren.

Wat betreft de ziekenhuizen: is er dit jaar ook echt meer capaciteit geregeld trouwens? Zijn ze daar nog steeds hard mee bezig? Of het is vooral schreeuwen (ziekenhuizen hebben het zo zwaar) met weinig daden? Ik hou die informatie niet echt bij; weet iemand dat?
pi_198155246
quote:

[..]

Geen enkel cijfer is optimaal, iedereen heeft te lijden onder een pandemie, alleen alles buiten de ziekenhuizen valt wat minder gemakkelijk in cijfers uit te drukken.
Eigenlijk is een opmerking zoals 'de cijfers gaan de goede kant op!' een behoorlijk eenzijdige belichting van de crisis.
I'll give you something to do
  maandag 22 februari 2021 @ 23:05:00 #158
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198155280
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat betreft de ziekenhuizen: is er dit jaar ook echt meer capaciteit geregeld trouwens?
Ik weet niet of dat überhaupt kan op zo'n korte termijn.
pi_198155283
Barbara Baarsma = D66, D66 = coalitie, coalitie = lockdown en avondklok.

Even simplistisch connect-the-dots redenerend. :P

Er is sowieso behoorlijk wat rondgebeld vandaag zo te zien:

twitter

twitter
  maandag 22 februari 2021 @ 23:11:58 #160
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_198155357
Dit was wel echt het meest nutteloze jaar uit m'n leven...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 22 februari 2021 @ 23:16:59 #161
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198155406
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand of ze toch al zou stoppen, of...? _O-

[ twitter ]
Jan Slagter zag natuurlijk al zijn hele doelgroep en kijkcijfers in as opgaan.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198155496
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb het idee dat je soms een beetje manisch bent in dit soort dingen. Stop met het lezen van die dingen, echt.
Dit is ook wel vies trouwens. Iedereen wil een normaal leven terug zonder al die onzin maatregelen.
Overheid wil dat iedereen gevaccineerd wordt, maar kan het officieel niet verplichte.
Sommige mensen willen ook geen vaccin.
Overheid zegt dat alleen de maatregelen er af gaan als iedereen gevaccineerd is en anders blijven ze.
Iedereen wil een normaal leven, maar die paar procent die het vaccin niet wil, houdt dat dus tegen.
Creatie van maatschappelijke druk in 3... 2... 1...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198155577
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is ook wel vies trouwens. Iedereen wil een normaal leven terug zonder al die onzin maatregelen.
Overheid wil dat iedereen gevaccineerd wordt, maar kan het officieel niet verplichte.
Overheid zegt dat alleen de maatregelen er af gaan als iedereen gevaccineerd is en anders blijven ze.
Iedereen wil een normaal leven, maar die paar procent die het vaccin niet wil, houdt dat dus tegen.
Maar al die maatregelen waren toch oorspronkelijk om ervoor te zorgen dat de de ic's en zorg en alles niet overbelast raakte. Ik denk dan: vaccineer eerst al die ouderen/zwakkeren/kwetsbaren die dat willen, want van deze categorie belanden ze vooral op de ic's. Vanaf dan kun je toch van alles weer opengooien lijkt me? Of willen ze nu pas alles versoepelen als bijna iedereen gevaccineerd is?
pi_198155629
twitter
twitter

twitter

quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:05 schreef Vasilevski het volgende:
Barbara Baarsma = D66, D66 = coalitie, coalitie = lockdown en avondklok.

Even simplistisch connect-the-dots redenerend. :P

Er is sowieso behoorlijk wat rondgebeld vandaag zo te zien:

[ twitter ]

[ twitter ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198155639
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:37 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Maar al die maatregelen waren toch oorspronkelijk om ervoor te zorgen dat de de ic's en zorg en alles niet overbelast raakte. Ik denk dan: vaccineer eerst al die ouderen/zwakkeren/kwetsbaren die dat willen, want van deze categorie belanden ze vooral op de ic's. Vanaf dan kun je toch van alles weer opengooien lijkt me? Of willen ze nu pas alles versoepelen als bijna iedereen gevaccineerd is?
Ik denk dat het in de praktijk moet gaan blijken. De groep die de potentie heeft de zorg te overbelasten is vaak groter dan je denkt.
Maar het is m.i. de omgekeerde wereld om bij voorbaat al het probleem neer te leggen bij de groep die (nog) niet om een vaccin staat te springen.
I'll give you something to do
pi_198155652
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:47 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat het in de praktijk moet gaan blijken. De groep die de potentie heeft de zorg te overbelasten is vaak groter dan je denkt.
Maar het is m.i. de omgekeerde wereld om bij voorbaat al het probleem neer te leggen bij de groep die (nog) niet om een vaccin staat te springen.
Dat laatste sowieso...ziek worden is ook een recht he :P
pi_198155818
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:52 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Heb hem inmiddels helemaal gelezen. Zoals jij het wil staat het er niet in, omdat het hele stuk slagen om de arm houdt. Maar wat Sky beweert klopt ook niet. Het belangrijkste punt is evenwel dat vanaf die 3e fase in mei beperkingen op sociale contacten worden versoepeld, en vanaf de 4e fase in juni afgeschaft.

De praktische invulling moet nog blijken. Maar ik kan me voorstellen dat je dan ook geen boete meer kunt krijgen in verband met afstand of mondkapjes. En anders nemen de mensen zelf wel het heft in eigen handen. Je ziet nu al hoeveel mensen er ook in Nederland gewoon doorgaan met handen schudden en knuffelen, wat dacht je in de zomer als de ziekenhuizen leeg zijn? Gewoon doen dus.

De relevante pagina's in deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iedereen leest in dit soort dingen toch wat hij wil lezen. En media lezen er datgene in wat voor de meeste sensatie zorgt. Maar uiteindelijk is het een heel voorzichtig geformuleerd stuk met om de 5 weken evaluaties gebaseerd op 4 peilers: status vaccinatie, effect vaccins op ziekenhuizen/doden, risico op nieuwe overspoeling van de zorg, en veranderende situaties door nieuwe varianten.

De meest overtuigende kritiek op het plan die ik heb gelezen is deze:

[ twitter ]

Een testsamenleving is niet compatibel met normaal. Dat is net zo onzinnig als 'soort van normaal maar dan met afstand en mondkapjes'. Gaan ze ook nog wel tegenaan lopen denk ik. Alleen niemand durft nu beloftes te doen.

Ik weet in ieder geval wel wie niet staat te juichen vandaag:

[ twitter ]

Op 3:00 wordt Rosanne Hertzberger getroost. :D
Sky news lult dus eigenlijk uit z'n nek, er staat gewoon dat de 1m en mondbeflappen zsm helemaal weg moeten. Maar ze gaan eigenlijk extra snel door voor nightclubs, sportstadions, events, theaters, festivals etc het zowieso al eerder te doen, come hell or high water, op 21/6.

NICE. Op die manier is het alleen maar gunstig, vooral omdat als mensen straks zien dat clubs daar weer volstaan met dansende mensen, ze hier ook open moeten, anders breekt de pleuris los. Volle stadions ook - kan Voss wel zeggen dat het volgend jaar wordt, als ze daar volzitten, accepteert men hier niet meer iets anders. LOL.

Waar is dat document? Ben wel benieuwd. Zogt het eerder maar kon niet vinden T_T, dacht al dat zoiets wel openbaar zou MOETEN zijn though. Heb je een link? Moet zeggen dat ik blij ben hiermee, ZEKER nu ik zie dat sky over dat ene stukje ook onzin uitkraamde :D
#WeesGeenWhales
pi_198155833
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Sky news lult dus eigenlijk uit z'n nek, er staat gewoon dat de 1m en mondbeflappen zsm helemaal weg moeten. Maar ze gaan eigenlijk extra snel door voor nightclubs, sportstadions, events, theaters, festivals etc het zowieso al eerder te doen, come hell or high water, op 21/6.

NICE. Op die manier is het alleen maar gunstig, vooral omdat als mensen straks zien dat clubs daar weer volstaan met dansende mensen, ze hier ook open moeten, anders breekt de pleuris los. Volle stadions ook - kan Voss wel zeggen dat het volgend jaar wordt, als ze daar volzitten, accepteert men hier niet meer iets anders. LOL.

Waar is dat document? Ben wel benieuwd. Zogt het eerder maar kon niet vinden T_T, dacht al dat zoiets wel openbaar zou MOETEN zijn though. Heb je een link? Moet zeggen dat ik blij ben hiermee, ZEKER nu ik zie dat sky over dat ene stukje ook onzin uitkraamde :D
Hier: https://www.dailymail.co.(...)p-lockdown-full.html

60 pagina's, ik zou gewoon lekker gaan slapen. :P
pi_198155844
Toevallig dat Engeland op 22 juni in London op het ek speelt ;-) perfecte timing-perfecte test richting de semis/finale of die met 100% publiek kan.

twitter

[ Bericht 37% gewijzigd door RipCity op 23-02-2021 00:47:55 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:22:26 #170
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198155863
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd beste eragon.. maar ik heb nou denk ik zo'n 10 posts van je gelezen vandaag en je zit tegen het manische aan.

Het is echt goed voor je psychische gesteldheid om even afstand te nemen van al het nieuws rond Corona.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198155890
quote:
Begint wel een raar verhaal te worden.
pi_198155906
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu roept die Bruls wel dat hij erkent dat buiten meer moet kunnen, maar zodra de cijfers niet genoeg dalen/of juist iets stijgen vergeten ze die info meteen weer uit pure angst. Angst die ik deels snap; want ze willen de situatie niet weer onderschatten, maar anderzijds moeten ze toch een keer wat meer gaan accepteren.
Diezelfde Brus zat een week of 3 geleden, toen Click & Collect was aangekondigd, bij OP1 te oreren dat 3 mensen bij een winkel buiten in de rij voor Click & Collect te veel zouden zijn en dat zo'n winkel zonder excuus gesloten zou worden.

En nu moet ineens weer meer kunnen. Soms weet ik niet wat meer frustreert, de soms totaal disproportionele maatregelen of al die politici die denken dat ze iedere week iets anders kunnen roepen zonder dat iemand daar naar kraait.
pi_198156238
Voor wie de besmettingen wereldwijd dagelijks bekijkt, er is (nog) geen trendbreuk.

Vanwege noodweer in de VS waren in een aantal staten de mobiele testlocaties dicht, en zo'n 50.000 tot 70.000 besmettingsgevallen of meer behorende bij 14 en 15 feb zijn later doorgekomen, wat van invloed is op de grafiek van de VS, en daarmee ook op de curve van wereldwijde dagelijkse besmettingen.

De lage waarden van 14 en 15 februari zijn dus geen juiste weergave (op het overzicht hieronder).

Vooralsnog gaan de besmettingen wereldwijd dagelijks nog steeds omlaag:

pi_198156330
Wat een amateurisme bij Herstel-NL.
:')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_198156436
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar ik, en een hoop anderen met mij, gelukkig niet gevoelig voor zijn.

Plannetje mislukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')