abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 februari 2021 @ 21:26:49 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198153812
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat is een beetje raar toch?
Alsof dit type risico bij de functie omschrijving hoort.
Herhaal het mantra: "Niet mijn probleem".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 22 februari 2021 @ 21:27:27 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198153829
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heb je zelf wel gelezen waar mee gekomen werd?
Ja hoor, ik wel. En verder zoek je het maar uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 22 februari 2021 @ 21:27:55 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198153838
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja hoor, ik wel. En verder zoek je het maar uit.
Misschien gewoon eens LEZEN wat er staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198153876
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bron?
De meeste vrienden hebben jonge kinderen, het is leuk wat opdrachtjes enzo. Maar er gaat niks boven echt contact met medeleerlingen, dat snapt toch iedereen. Mijn eigen zoon is nog te jong en gaat alleen naar kinderopvang.

Voor de goede orde ik heb niks tegen het beroep van leraar, maar de gezondheid van onze jeugd is net zo belangrijk als die van ouderen. Dus open met de scholen, zo snel mogelijk
٩๏̯͡๏)۶
pi_198153885
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Herhaal het mantra: "Niet mijn probleem".
Dat gaat in dit geval wel twee kanten op hè. Die leerlingen hebben gewoon onderwijs nodig. Een groep leraren die besluit niet op te komen dagen en er daarmee voor zorgt dat die leerlingen niet op een goede manier opgeleid kunnen worden heeft langdurige gevolgen op die kinderen.

Het mantra "niet mijn probleem" kun je dan net zo goed op de andere kant plakken. Simpel gezegd, er is geen goede oplossing op dit moment. Zoals ik net zei, leraren die niet willen/kunnen werken in bescherming nemen door ze tijdelijk een andere functie te geven of wat dan ook, maar dat mag niet de reden zijn waarom kinderen geen scholing krijgen.
  maandag 22 februari 2021 @ 21:30:25 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198153894
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:29 schreef Ronald het volgende:

[..]

De meeste vrienden hebben jonge kinderen, het is leuk wat opdrachtjes enzo. Maar er gaat niks boven echt contact met medeleerlingen, dat snapt toch iedereen. Mijn eigen zoon is nog te jong en gaat alleen naar kinderopvang.

Voor de goede orde ik heb niks tegen het beroep van leraar, maar de gezondheid van onze jeugd is net zo belangrijk als die van ouderen. Dus open met de scholen, zo snel mogelijk
Nogmaals, irrelevant. Is er lesgegeven ja of nee?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 22 februari 2021 @ 21:31:36 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198153918
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat gaat in dit geval wel twee kanten op hè. Die leerlingen hebben gewoon onderwijs nodig. Een groep leraren die besluit niet op te komen dagen en er daarmee voor zorgt dat die leerlingen niet op een goede manier opgeleid kunnen worden heeft langdurige gevolgen op die kinderen.

Het mantra "niet mijn probleem" kun je dan net zo goed op de andere kant plakken. Simpel gezegd, er is geen goede oplossing op dit moment. Zoals ik net zei, leraren die niet willen/kunnen werken in bescherming nemen door ze tijdelijk een andere functie te geven of wat dan ook, maar dat mag niet de reden zijn waarom kinderen geen scholing krijgen.
Helemaal mee eens hoor, NA die vaccinatie.

Maar hier pretenderen alsof een hele vakgroep - waaronder mijn eega - een half jaar 'minimaal' bezig is geweest toont weer aan hoe ontiegelijk kortzichtig dat 'gooi-alles-open!'-volk is. Compleet wereldvreemd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198153934
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:05 schreef Ronald het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik dat er een zekere angst is, maar je zult je daar toch een keer overheen moeten zetten. Hangt ook wel een beetje van leeftijd en gezondheid van een docent af. Maar de kans dat je heel ziek wordt is gewoon klein.
Dat verschilt van persoon tot persoon.
Er zijn genoeg docenten die toch risico lopen.
Die moeten maar optyfen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198153936
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Heb je zelf wel gelezen waar mee gekomen werd? Dat men "weer eens les moest geven".

Heb je dat wel of niet gedaan afgelopen jaar, of heb je gewoon geen fuk uitgevoerd zoals Ronald dat graag impliceert?

(En stromannen? Wij weten allebei wel beter.)
Je verzint een compleet eigen verhaal.

De reden dat ik scholen open wil, is omdat ik mij zorgen maak om de mentale gezondheid van de jeugd.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 22 februari 2021 @ 21:32:53 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198153943
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:32 schreef Ronald het volgende:

[..]

Je verzint een compleet eigen verhaal.

De reden dat ik scholen op wil, is omdat ik mij zorgen maak om de mentale gezondheid van de jeugd.
Jouw woorden maat... 'minimaal', en 'eens moet men weer aan de bak'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198153954
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat verschilt van persoon tot persoon.
Er zijn genoeg docenten die toch risico lopen.
Die moeten maar optyfen?
Hoezo nou weer optyfen. Met die docenten maak je gewoon afspraken. Probeer eens in oplossingen te denken
٩๏̯͡๏)۶
pi_198153957
Pas voor de klas als alle leraren een vaccin aangeboden hebben gekregen. :')

Goed plan, ken nog wel wat beroepsgroepen die dan in staking kunnen gaan tot het 'veilig' is.

'Niet mijn probleem.'
pi_198153971
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jouw woorden maat... 'minimaal', en 'eens moet men weer aan de bak'.
Agree to disagree, wij kijken totaal anders tegen de situatie aan
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 22 februari 2021 @ 21:34:29 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198153975
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:34 schreef Ronald het volgende:

[..]

Agree to disagree, wij kijken totaal anders tegen de situatie aan
Joh.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198153991
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor, NA die vaccinatie.

Maar hier pretenderen alsof een hele vakgroep - waaronder mijn eega - een half jaar 'minimaal' bezig is geweest toont weer aan hoe ontiegelijk kortzichtig dat 'gooi-alles-open!'-volk is. Compleet wereldvreemd.
Volgens mij is @Janneke141 niet voor het 'gooi alles open', maar dat laat ik aan haar om te bepalen. Wat ik wel merk is dat ze juist met veel passie het vak van lerares zijn probeert te verdedigen en probeert aan te geven wat de risico's en gevolgen voor kinderen zijn. Dat heeft ze in elk geval al regelmatig in dit topic gedaan.

Mijn schoonmoeder geeft op een basisschool les aan kinderen met een achterstand. De kinderen die niet meekomen in de les, de kinderen die een mentale achterstand hebben, de taal niet goed spreken, dat soort kinderen. Sinds dit schooljaar heeft zij meer dan een verdubbeling aan kinderen die hulp nodig hebben. Je raad het al, allemaal kinderen uit een achterstand, ouders die de taal niet spreken, niet thuis zijn of geen ondersteuning kunnen bieden.

Voor die kinderen is online onderwijs niet de oplossing en is het het ook niet geweest. Voor die kinderen is het niet meer dan bezigheidstherapie.
  maandag 22 februari 2021 @ 21:36:19 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198154014
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:33 schreef Vasilevski het volgende:

Goed plan, ken nog wel wat beroepsgroepen die dan in staking kunnen gaan tot het 'veilig' is.

'Niet mijn probleem.'
Ik zat al elke dag in een archief of biblio... inderdaad niet mijn probleem. Maar ik heb dan ook geen beroep waarbij ik met circa 30 mensen in een zaal de hele dag bezig ben. Daarom hoor je mij ook niet roepen dat diegenen die dat wel moeten - vooral leraren - maar gewoon weer moeten gaan. Ben niet zo van dat "niet mijn probleem".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 22 februari 2021 @ 21:37:35 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198154045
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
Volgens mij is @Janneke141 niet voor het 'gooi alles open', maar dat laat ik aan haar om te bepalen.
Wel zoveel als enigszins mogelijk. Dat betekent dat je leraren en leerlingen die het risico te groot vinden de mogelijkheid moet geven om aan onderwijs op afstand te blijven doen en waar nodig lokaal maatregelen moet nemen als zich een uitbraak voordoet, maar los daarvan weegt de schade wat mij betreft echt niet op tegen het risico.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 22 februari 2021 @ 21:41:37 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198154140
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Volgens mij is @:Janneke141 niet voor het 'gooi alles open', maar dat laat ik aan haar om te bepalen. Wat ik wel merk is dat ze juist met veel passie het vak van lerares zijn probeert te verdedigen en probeert aan te geven wat de risico's en gevolgen voor kinderen zijn. Dat heeft ze in elk geval al regelmatig in dit topic gedaan.

Mijn schoonmoeder geeft op een basisschool les aan kinderen met een achterstand. De kinderen die niet meekomen in de les, de kinderen die een mentale achterstand hebben, de taal niet goed spreken, dat soort kinderen. Sinds dit schooljaar heeft zij meer dan een verdubbeling aan kinderen die hulp nodig hebben. Je raad het al, allemaal kinderen uit een achterstand, ouders die de taal niet spreken, niet thuis zijn of geen ondersteuning kunnen bieden.

Voor die kinderen is online onderwijs niet de oplossing en is het het ook niet geweest. Voor die kinderen is het niet meer dan bezigheidstherapie.
Bij de basisscholen is die noodzaak er zeker; ik zeg dan ook; laat docenten die kwetsbaar zijn zelf die afweging kunnen maken om op afstand te kunnen doceren. En geef die groep de ruimte om vaccinaties af te wachten. Vraag me echt af wat daar zo ontiegelijk vreemd aan is. Janneke lees ik verder met een korrel zout; die agenda die erachter zit is in mijn ogen deplorabel en heeft ook geen moer met welk menselijk welzijn dan ook te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198154185
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:33 schreef Vasilevski het volgende:

'Niet mijn probleem.'
Zijn dat ook beroepen waarbij ze hele werkdagen zonder beschermingsmiddelen in slecht geventileerde ruimtes moeten werken met groepen mensen die (nog) geen afstand van elkaar hoeven te houden?
pi_198154216
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat om te verplichten dat je fysiek aanwezig bent voordat je gevaccineerd bent, eerlijk gezegd.
Ik stel voor dat we gezonde mensen verplichten om de gaten die zieke/kwetsbare leerkrachten achterlaten op te vullen. Eens zien of dat op weerstand stuit. Opgeleid voor de IT? Jammer joh, we hebben je nodig, wat kan er belangrijker zijn dan de jeugd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198154218
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bij de basisscholen is die noodzaak er zeker; ik zeg dan ook; laat docenten die kwetsbaar zijn zelf die afweging kunnen maken om op afstand te kunnen doceren. En geef die groep de ruimte om vaccinaties af te wachten. Vraag me echt af wat daar zo ontiegelijk vreemd aan is. Janneke lees ik verder met een korrel zout; die agenda die erachter zit is in mijn ogen deplorabel en heeft ook geen moer met welk menselijk welzijn dan ook te maken.
Zolang op afstand doceren mogelijk is prima, maar het mag niet ten koste gaan van de opleiding van kinderen. Bij de middelbare scholen is die noodzaak er wat mij betreft ook trouwens.

Wat betreft een agenda van Janneke, dat laat ik aan jullie. Ik merk persoonlijk dat de discussie snel richting jong/oud gaat wanneer je deelneemt aan de discussie, ik weet niet of dat bewust is. Ik vind het in elk geval jammer, want indien we op een normale manier kunnen praten vind ik je een prettige discussiepartner.

Vergeet niet dat er bij veel mensen frustratie in zit en dat elke nuance in een post weg is als je 'm op een forum plaatst. Als je geen onderdeel was van een eerdere discussie en 'm daardoor niet in context kan plaatsen kan een opmerking hard/fout overkomen, maar ik denk persoonlijk niet dat er iemand in dit topic aanwezig is die daadwerkelijk hele groepen dood wenst.
  maandag 22 februari 2021 @ 21:48:07 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198154225
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we gezonde mensen verplichten om de gaten die zieke/kwetsbare leerkrachten achterlaten op te vullen. Eens zien of dat op weerstand stuit. Opgeleid voor de IT? Jammer joh, we hebben je nodig, wat kan er belangrijker zijn dan de jeugd?
:) ^O^
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198154228
quote:

[..]

Prima, waar kan ik me aanmelden? Wat moet ik leren?
pi_198154298
Okay wacht, sky noemt net dit uit dat 60-pagina document:

"Social distancing will have to continue because we'll never vaccinate 100% of population

The 60-page roadmap document spells out why social distancing and other COVID-limiting measures will have to continue for some time, even after all adults have been offered a vaccine.

This is because 100% of the population will never be vaccinated.

"This is because the vaccine is currently not authorised for some groups, such as children, and some people will not take up the offer of a vaccine," it explains.

"Vaccines will not be 100% effective against symptomatic infection in those vaccinated, nor will they be 100% effective against severe disease and death.

"For these reasons, a significant proportion of the population could still be infected, either because they have not been vaccinated or because the vaccine is not effective for them.

"This could mean that some measures to limit transmission are still needed after all adults have been offered a vaccine.

"The extent to which such measures will be required after all adults have been vaccinated is still unknown.""

Nou weet ik, wat ik zelf zei, dat ze zowieso night clubs, festivals, performances, theaters, congressen/conventies, stadions etc er van gaan uitzonderen, dat staat letterlijk in de roadmap, en de review gaat er wat ik lees over "hoe" dat kan, niet "of", want dat is dus letterlijk al besloten, maar toch, ook thuis of als ik een vriend in een restaurant zie wil ik ze graag gewoon een hug kunnen geven ofzo.

Willen ze dat stukje nou toch permanent maken? Ik mag toch hopen van niet zeg, hoe blij ik verder ook met de plannen ben!

Dit argument blijft natuurlijk altijd staan... aan de andere kant, er staat "for some time", niet "voor eeuwig", en in fase 4 staat ook letterlijk "end all restrictions". Dus willen ze dat nou voor eeuwig doen? Want ook om gewoon thuis of zeg in de kroeg niet normaal gezellig te mogen doen is niet iets wat ik voor de rest van m'n leven wil, hoewel het natuurlijk al gigantisch zou helpen als het op events, conventies, festival, concerts etc allemaal weer kan zonder social distancing (wat letterlijk bevestigd is dus, met de datum ernaast zwart op wit).

Snapt iemand dit? Johnson lijkt me niet iemand die voor eeuwig een 1 meter regel wil houden toch?

Gewoon "all restricitons will end on june 21"st punt, zoals *beloofd* 90439034905843 keer als iedereen gevaccineerd was, en wat we hier gelukkig nog steeds keer op keer op keer horen, zou me nóg geruster stellen... ;_;
#WeesGeenWhales
pi_198154299
quote:

[..]

Zijn vast wel wat mensen die ooit een bachelor Frans hebben gehaald of zo, nooit een kwalificatie als leraar hebben gehaald, en die nu bij het callcenter van het UWV werken om maar geen klant bij het UWV te worden. Versneld traject en bonus geven onder voorwaarde dat ze niet lid worden van een lerarenvakbond. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')