abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198151708
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, de antivrijheidsexperts hebben verloren, ik ben zooooo opgelucht omg 😌 ik ben nu 3 uur later nog aan het stuiteren van opluchting en blijheid. Nu maken de meningen van al die doomprofeetjes ook niet meer uit, want we hebben nu een zware wit beslissing van mensen die erover gaan... nachtclubs open en volle stadiums en theaters en festivals vanaf 21/6. Zo mooi dit, de vrijheid heeft gewonnen!

BTW, een of twee bronnen zeiden dat social distancing en hoedstlapjes wel nog blijven misschien na die datum? Maar dat zou dan zowieso niet gelden voor nachtclubs, festivals, concerten, stadions, andere events en performances, toch? Want die konden toch zowieso de 21ste open in dit plan met 0 beperkingen/net als vroeger, dat had ik toch goed begrepen? En of social distancing en mondlapjes nog blijven überhaupt daarbuiten was toch ook maar de vraag, als in "all legal restrictions on social contact end" klinkt alsof dat ook weg gaat. Moest geloof ik nog review komen hoe dat kon?

Heb ik dat allemaal goed begrepen?

Zo ja ben ik echt zo blij!!
Als dit het effect is van zo'n schema, laat Rutte dan even opschieten. Wat ik al zei; dit schema kan je zo 1 op 1 kopiëren voor ons land en is totaal niet onrealistisch volgens mij (met dezelfde mitsen en maren als in de UK).

Ik had zo'n schema overigens al een tijdje terug verwacht. Op 1 januari bijvoorbeeld. Onder het mom van; dit jaar gaat het beter worden. Presenteer dat groots, met zoals gezegd de voorwaarden, en de weg naar het eerste afzwak moment zal een stuk fijner zijn voor veel mensen.
  maandag 22 februari 2021 @ 19:40:29 #277
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198151711
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De ministeriële regeling zelf moet nog goedgekeurd worden door EK en TK volgens mij.
En de wbbbg artikelen zijn al buiten werking gesteld.

Neem aan dat die ministeriële regeling vanavond nog met spoed gepubliceerd wordt en dan achteraf door de stemming moet.

Want volgens mij hebben we nu helemaal geen avondklok :?
Nee, die gaat meteen in, maar de Kamer kan hem binnen een week terugfluiten. Wat gezien het debat van vorige week niet zal gebeuren.

Dus we hebben een avondklok.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198151728
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik stond vanochtend op een klein leeg perron, het was vroeg dus ik was de enige, komt er zo`n politiewagen langs rijden, raampje open, of ik een kapje wilde opzetten. Het mooie is als je 3 stappen na achter doet sta je naast het perron en dan geldt het niet.

_O- Deze wereld.
Welk treinstation?
  maandag 22 februari 2021 @ 19:41:31 #279
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198151734
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hm, dat gaat mij allemaal wat te ver/diep en heb ik geen idee van. Ik dacht dat het nu zo voldoende was namelijk.
Nevermind, ik zie al hoe het zit. Was weer eens wat te snel met mijn oordeel :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198151744
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nevermind, ik zie al hoe het zit. Was weer eens wat te snel met mijn oordeel :{
Foei! Daar heb ik nou nooit last van!
pi_198151763
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, de antivrijheidsexperts hebben verloren, ik ben zooooo opgelucht omg 😌 ik ben nu 3 uur later nog aan het stuiteren van opluchting en blijheid. Nu maken de meningen van al die doomprofeetjes ook niet meer uit, want we hebben nu een zware wit beslissing van mensen die erover gaan... nachtclubs open en volle stadiums en theaters en festivals vanaf 21/6. Zo mooi dit, de vrijheid heeft gewonnen!

BTW, een of twee bronnen zeiden dat social distancing en hoedstlapjes wel nog blijven misschien na die datum? Maar dat zou dan zowieso niet gelden voor nachtclubs, festivals, concerten, stadions, andere events en performances, toch? Want die konden toch zowieso de 21ste open in dit plan met 0 beperkingen/net als vroeger, dat had ik toch goed begrepen? En of social distancing en mondlapjes nog blijven überhaupt daarbuiten was toch ook maar de vraag, als in "all legal restrictions on social contact end" klinkt alsof dat ook weg gaat. Moest geloof ik nog review komen hoe dat kon?

Heb ik dat allemaal goed begrepen?

Zo ja ben ik echt zo blij!!
Before the fourth step, ministers will carry out a review into social distancing and other "long-term measures" designed to reduce transmission, including the "one metre plus" rule and the wearing of face coverings.

Zoals ik het lees is afhankelijk van het onderzoek hier naar. Dus best kans dat het nog wel blijft gelden als de experts het nog niet aandurven.
  maandag 22 februari 2021 @ 19:43:17 #282
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198151775
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, die gaat meteen in, maar de Kamer kan hem binnen een week terugfluiten. Wat gezien het debat van vorige week niet zal gebeuren.

Dus we hebben een avondklok.
Ja, ik zie al hoe het zit. Er moet naast de wet die nu is aangenomen ook een ministeriële regeling zijn met de exacte werking, tijden, etc.

Maar ze hebben voor nu gewoon de oude ministeriële regeling aangepast zodat hij nu zijn grondslag heeft in de nieuwe wet. Pas 3 maart moet er een nieuwe worden ingevoerd, en daar moet idd over gestemd worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 22 februari 2021 @ 19:45:21 #283
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198151814
Versoepelingen. Wat een mooi woord is toch ook.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198151920
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik stond vanochtend op een klein leeg perron, het was vroeg dus ik was de enige, komt er zo`n politiewagen langs rijden, raampje open, of ik een kapje wilde opzetten. Het mooie is als je 3 stappen na achter doet sta je naast het perron en dan geldt het niet.

_O- Deze wereld.
Mondkapjes politie sprak mij laatst ook aan rond het treinstation, trieste bedoeling :')
pi_198152062
twitter

Goh, gaan ze eindelijk het licht zien
Zonder wrijving geen glans
  maandag 22 februari 2021 @ 19:56:21 #286
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198152066
Ik heb zo met de horeca te doen. Ze stappen weer naar de rechter, zinloos want als die een besluit neemt dat Mark niet bevalt dan komt er subiet een andere rechter die dit weer ongedaan maakt.
Van deze regering kun je als volk alleen winnen als je hun regels massaal aan je laars lapt. En juist dat gaat het volk niet doen. Zit niet in onze aard.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 22 februari 2021 @ 19:58:14 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198152102
quote:
19s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:45 schreef Gunner het volgende:
Versoepelingen. Wat een mooi woord is toch ook.
Ja hé! Dan krijgen wij onze vrijheid terug, vrijheid die ons eerst is afgepakt O+
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198152117
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:56 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Alles momentum, als je te vroeg met euforie uitpakt kan je de verkiezingswinst op je buik schrijven. Niet teveel tijd ertussen anders komen alle open vragen weer naar boven vlak voor de verkiezingen. :7
pi_198152125
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Before the fourth step, ministers will carry out a review into social distancing and other "long-term measures" designed to reduce transmission, including the "one metre plus" rule and the wearing of face coverings.

Zoals ik het lees is afhankelijk van het onderzoek hier naar. Dus best kans dat het nog wel blijft gelden als de experts het nog niet aandurven.
Ja, behalve dus voor nachtclubs, stadions, concerten etc.

Een nachtclub met afstand kan niet, en het lijkt me ook in tegensrpaak met "sporting events, performances, etc without limitations".

Dus daar worden ze zowieso afgeschaft.

En kijk, ik wil best in een winkel op een stip staan bij de kassa zal me jeuken. Wat vervelend is aan social distancing is dat je niet kan dansen in een club, lekker met z'n allen in een stadion kan, rigid afstand moet houden bij een event, geen moshpit kan hebben bij een concert , theater failliet gaat, niet met z'n allen Los kan bij een festival etc.

En er staat toch echt:clubs open op 21/6. Dat is dus nu al het plan, voor Dr review. Nightclubs met social distancing zullen ze niet bedoelen, dat is achterlijk.

De Crux zit hem denk ik in wat ik las in een artikel "review will be carried out to see how social distancing can be safely relaxed at these places". Notice dat er staat "how", niet "if", en Johnson had het een werk terug al over sneltests voor nightclubs en theaters etc, dus ik denk dat we de uitkomst al weten 😗

Want die datum van 21 juni is Los van die review, dus dan gaat het op al die plekken zowieso overboard toch? En dat is nogmaals waar het je beperkt, niet in de winkel 😂
#WeesGeenWhales
  maandag 22 februari 2021 @ 20:00:00 #290
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198152157
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja hé! Dan krijgen wij onze vrijheid terug, vrijheid die ons eerst is afgepakt O+
5 mei krijgt een andere betekenis :D

@eragon2890 het is sowieso :@
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 22 februari 2021 @ 20:01:25 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198152180
quote:
12s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:00 schreef Gunner het volgende:

[..]

5 mei krijgt een andere betekenis :D
Ik denk serieus dat voor veel mensen 5 mei niks meer zal zijn dan een cynische schim. Nooit meer zomaar mensen de vrijheid benemen. Het kan dus toch.

En die geest krijgen wij nooit meer terug in de fles. Bij elke nieuwe griepgolf zullen er pleitbezorgers zijn voor maatregelen, Klaver zinspeelt op een klimaat OMT.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 22 februari 2021 @ 20:03:24 #292
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198152214
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het mooie is, eenzelfde schemaatje is met gemak samen te stellen voor Nederland.

Daarom stoort mij die "WE MOETEN NU OPEN ALLES JAAA KROEGEN DIT DAT ZUS EN ZO" zo mateloos.
Denk dat we hier een eigen commissie krijgen met arrogante bestuurders die zelf een schema willen maken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 22 februari 2021 @ 20:04:07 #293
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198152230
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat is niet meer dan logisch toch?
Nee hoor. Er komen nieuwe varianten, hoe dan ook. Gevaarlijk voorbehoud.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 22 februari 2021 @ 20:04:11 #294
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198152232
quote:
Tessa Hassing zat zondag op het terras voor haar café Tess in Heerlen van de zon te genieten. Genieten mag nog tegenwoordig. Maar het blikje cola dat ze daarbij dronk, dreigt een heel duur exemplaar te worden. „Ik ga de boete inlijsten.”
Als een auto van handhaving aan komt rijden, kijkt Tessa Hassing geen tweede keer. De eigenares van café Tess zit met haar zus voor haar zaak in de zon. Lenteweer heeft het duo naar buiten gelokt. Of eigenlijk gedreven.

„Ik woon boven het café. Dat heeft zoals veel panden in de stad geen balkon
of dakterras. Ik pakte een tafeltje en een paar stoelen en we zijn buiten gaan zitten. Een blikje cola, wat paaseitjes op tafel. Dat we niet open zijn was duidelijk. Alles is afgezet met schotten.”

De onderneemster opent eind september 2020, tegen het begin van de tweede coronagolf, haar zaak. Ze moet net als anderen daarna sluiten. Ze begint noodgedwongen een afhaalservice, maar dat levert niet genoeg op. „Ik werk bij de Lidl om privé in ieder geval de rekeningen te kunnen betalen.”

Omdat de handhaver blijft kijken, wordt de zus van Tessa onrustig. „Ik zei nog: ‘Zwijntje, maak je niet druk.’ Die boa kwam uiteindelijk naar ons toe en ik vertelde hem wat we deden. We maakten nog grapjes, dat hij een biertje kwam drinken. Hij stapte daarna in zijn auto.”

De opsporingsambtenaar komt echter terug en zegt dat het alsnog niet mag. „Er ontstond een raar gesprek. Ik gaf aan mezelf de frisse lucht niet te ontzeggen. Overal zaten bankjes vol. Waarom mag dit dan niet? De man beweerde dat andere ondernemers jaloers zouden w

De café-eigenares vraagt de man of ze op gemeentegrond wél mag zitten. „Mijn terras staat voor twee meter op eigen grond. Daarna is een stuk vrij van de gemeente en dan weer terras. Ik gaf aan best willen verhuizen. Hij werd boos en zei dat ik mijn paspoort moest halen.”
In de commotie gaat de begin februari geadopteerde caféhond Lena ervandoor. De boa schrijft een proces-verbaal uit en maakt volgens Tess ongevraagd een foto. „Ik heb hem gevraagd een tweede te maken. Zodat ik er met mijn duim omhoog op sta. Daarna ook gevraagd of dit betekende dat ik de rest van de dag mocht blijven zitten. Hij zei: ‘Je doet maar’. Zo vreemd...

De uitbaatster zal bezwaar aantekenen. „Ik heb niet eens een waarschuwing gehad. En aanvankelijk was het oké dat ik er zat. Hoe nu verder? Ik ga die boete inlijsten. En op een mooi plekje in de zon hangen.”

Een woordvoerster van de gemeente Heerlen zoekt momenteel uit wat zich heeft afgespeeld en komt later met een reactie.
de Limburger.
Zo gaat dat tegenwoordig. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198152259
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:56 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb zo met de horeca te doen. Ze stappen weer naar de rechter, zinloos want als die een besluit neemt dat Mark niet bevalt dan komt er subiet een andere rechter die dit weer ongedaan maakt.
Van deze regering kun je als volk alleen winnen als je hun regels massaal aan je laars lapt. En juist dat gaat het volk niet doen. Zit niet in onze aard.
De mensenmenigte op de boulevards, stranden en in stadsparken toont toch wel aan dat we maling hebben aan de regels. Ik was oprecht blij dat we met Oud en Nieuw toch nog van vuurwerk konden genieten. De politiek had het nakijken op Nieuwjaarsdag.
  maandag 22 februari 2021 @ 20:06:32 #296
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198152282
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:56 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Too little, too late.

Tegen de tijd dat zoiets besproken en ingeregeld is in bureaucratisch Nederland zitten we al in de herfst.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198152336
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In beide gevallen zal dat mild verlopen ja.

Dat wil echter nog niet zeggen dat het loslaten van maatregelen voor die groepen zomaar zonder gevolgen kan. Je krijgt dan veel meer besmettelijke mensen in de samenleving, en daarmee dus meer besmettingen en doden (in oudere cohorten).
Valt mee als je tijdens het sporten gewoon de basis regels aanhoudt.

Voetbaltraining kan bijvoorbeeld ook zonder partijvorm. En je bent buiten.
Spreiding zal marginaal zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 22 februari 2021 @ 20:09:41 #298
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198152339
quote:
Voor veel scholen zal het een teleurstelling zijn als het kabinet dinsdagavond aankondigt dat de anderhalve meter tussen leerlingen in acht moeten worden genomen. Dat zal betekenen dat kinderen gemiddeld anderhalve dag per week naar school kunnen.

Volgens Kim Wannet, directeur van de Amsterdamse middelbare school IVKO, is dat niet voldoende. Zij ondertekende vorige week samen met negentig Amsterdamse en Rotterdamse schoolleiders een brief om een volledige heropening te bepleiten, waarbij scholen de anderhalvemeterregel tussen scholieren los zouden laten. “Het is onmogelijk om onderwijs in al zijn facetten op een goede manier aan te bieden op anderhalve meter van elkaar”, schrijven de directeuren. “Laten we met elkaar gewoon erkennen dat de leerlingen weer naar school moeten en dat dit risico’s met zich meebrengt, voor leerlingen én medewerkers.”
Ik zal de goegemeente wel weer over mee heen krijgen, maar ik ben het eens met kim.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198152499
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zal de goegemeente wel weer over mee heen krijgen, maar ik ben het eens met kim.
Is lastig,
Ik ken leraren die er absoluut niet op zitten te wachten, nadat collega's ernstig ziek van Covid-19 zijn geworden. Die zien hun leerlingen als een serieus gevaar...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 22 februari 2021 @ 20:17:17 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198152535
Wat is er veranderd tussen nu en een week terug? Toen werd er alleen over verlenging gepraat en het moest eventueel strenger. Nu gaan er langzaam dingen open. :D Wel fijn dat ze weer iets perspectief bieden zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')