abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198150842
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In beide gevallen zal dat mild verlopen ja.

Dat wil echter nog niet zeggen dat het loslaten van maatregelen voor die groepen zomaar zonder gevolgen kan. Je krijgt dan veel meer besmettelijke mensen in de samenleving, en daarmee dus meer besmettingen en doden (in oudere cohorten).
Niet als die ouderen gewoon snel gevaccineerd zijn.
pi_198150855
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:49 schreef mthecatlover het volgende:

[..]

En is zeker een risicogroep!!!
toch niet morbide obesitas?, anders voelt hij zich beledigd en spant een rechtszaak aan.
pi_198150984
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

toch niet morbide obesitas?, anders voelt hij zich beledigd en spant een rechtszaak aan.
Morbide regelesitas!
pi_198151035
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het einde is in zicht!
UK:
8 maart alle scholen en uni's weer open

29 maart:
Outdoor sportfaciliteiten weer open
Rule of 6 (meeten 1 other household, met max 6 personen, buiten)

Hopelijk vanaf 12 april:
Alle winkels open
Indoor sportfaciliteiten open
Staycations weer toegestaan
Dierentuinen, pretparken weer open
Kappers open (en andere personal care premises)
Terassen restaurants en pubs open

Hopelijk vanaf 17 mei:
Meeten in groepen tot 30 mensen buiten
6 mensen meeten binnen
Musea, bioscopen weer open
Hotels, hostels, B&B's weer open
Grote evenementen op halve capaciteit of max 1000 mensen binnen, buiten halve capaciteit of 4000 mensen. Grote venues, minstens 40,000 mogen tot 10.000 mensen in (stadions).
Internationale reizen

Hopelijk vanaf 21 juni:
Geen restricties meer
Nachtclubs, theaters open

Een einddatum voor ogen hebben, perspectief hebben, dat brengt nog het meeste :)

Ik ben wel benieuwd naar de invloed van de vaccinaties in de UK, die data is maar moeilijk te vinden hier. Hospitalisaties per leeftijdsgroep wordt slechts eens in de 4 weken gedeeld, en ook overledenen per leeftijdsgroep is maar moeilijk te vinden.
Lekker man. Ergens in april maar eindelijk terug naar de uk.
Hopelijk gaat die verdoemde 10dagen + 2 tests er ook snel vanaf :(
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198151175
quote:
De avondklok heeft maandag officieel een nieuwe wettelijke basis gekregen, twee dagen later dan minister van Justitie Ferd Grapperhaus vrijdag in de Senaat had aangekondigd. De avondklokboetes die afgelopen weekend zijn uitgedeeld, vallen dus nog onder de oude juridische grondslag. Als het gerechtshof in Den Haag vrijdag beslist dat de oude basis van de avondklok onvoldoende was, heeft dit mogelijk ook gevolgen voor deze boetes.

Het gerechtshof doet vrijdag uitspraak in de zaak over de avondklok. De avondklok blijft hoe dan ook gelden, omdat deze onder een nieuwe wettelijke basis is ondergebracht. De ministeriële regeling van de avondklok is vanaf nu gekoppeld aan de zogenoemde tijdelijke coronawet (Twm), die weer valt onder de Wet publieke gezondheid (Wpg).

De uitspraak van het gerechtshof kan nog wel gevolgen hebben voor de boetes die overtreders van de avondklok in de afgelopen weken opgelegd hebben gekregen. De kans bestaat dat deze boetes van 95 euro van tafel gaan.

Het Openbaar Ministerie (OM) en Grapperhaus zullen, indien het gerechtshof beslist dat de oude basis onvoldoende was, in gesprek gaan over de gevolgen voor de al uitgedeelde boetes. Als het hof de oude verankering alsnog goedkeurt, verandert er niets, meldt het ministerie.

De oude grondslag van de avondklok - de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg) - is maandag buiten werking gesteld, aldus het ministerie. Grapperhaus wilde dat dit zaterdag al zou gebeuren, maar volgens het ministerie was er meer tijd nodig.

Sinds het begin van de avondklok op 23 januari zijn 33.000 bekeuringen uitgedeeld, meldde het OM afgelopen vrijdag.

https://www.nu.nl/coronav(...)tes-uit-weekend.html
Mocht iemand een boete hebben gekregen afgelopen weekend (of de tijd ervoor), hou de uitspraak van vrijdag in de gaten (al zou ik niet al te veel hoop hebben, ik ga nog steeds uit van uitspraak in voordeel staat).
  maandag 22 februari 2021 @ 19:12:13 #256
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198151209
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zo te zien gelden er wel wat voorbehouden zodat Boris de keutel toch nog kan intrekken.

[ afbeelding ]

https://www.bbc.com/news/uk-56158405
Boris kan ook niet de feiten heen als t echt fout gaat hé. Hij doet iig zijn best dat is meer dan je van Mark kunt zeggen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198151237
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Boris kan ook niet de feiten heen als t echt fout gaat hé. Hij doet iig zijn best dat is meer dan je van Mark kunt zeggen.
De aartaluie Boris heeft nog nooit ergens zijn best voor gedaan.
pi_198151331
Mooi dat de volgende persconferentie is vervroegd. Mooi moment om de avondklok af te schaffen en terrassen open te gooien!
pi_198151339
Ik stond vanochtend op een klein leeg perron, het was vroeg dus ik was de enige, komt er zo`n politiewagen langs rijden, raampje open, of ik een kapje wilde opzetten. Het mooie is als je 3 stappen na achter doet sta je naast het perron en dan geldt het niet.

_O- Deze wereld.
  maandag 22 februari 2021 @ 19:23:52 #260
78780 deedeetee
pi_198151387
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-avondklok-spertijd
Lees net dit : en denk huh ? Heeft Duitsland geen avondklok ?
pi_198151397
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik stond vanochtend op een klein leeg perron, het was vroeg dus ik was de enige, komt er zo`n politiewagen langs rijden, raampje open, of ik een kapje wilde opzetten. Het mooie is als je 3 stappen na achter doet sta je naast het perron en dan geldt het niet.

_O- Deze wereld.
Helemaal van de coronapot gerukt....idioten!!!!!!!!
pi_198151401
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Mocht iemand een boete hebben gekregen afgelopen weekend (of de tijd ervoor), hou de uitspraak van vrijdag in de gaten (al zou ik niet al te veel hoop hebben, ik ga nog steeds uit van uitspraak in voordeel staat).
De rechter had ook gezegd dat er onvoldoende onderbouwing was voor de avondklok, dat is hier nog niet mee opgelost toch?
pi_198151402
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:18 schreef D_A het volgende:
Voordat iedereen bron roept, bovenstaande geldt dus voor de UK :P
Alleen gaan wij het wel moeten volgen, überhaupt de rest van Europa. Als ze daar na 21 juni idd weer volle stadions, festivals, theaters, concerten, events en zelfs nachtclubs hebben (want wat ik zag, *als* de 1m afstandsregel al blijft, verdwijnt die zowieso voor die plekken, ik bedoel, in nachtclubs kan dat niet en het lijkt me ook in tegenstrijd met "geen restricties op events, performances and sporting matches" 😂), en iedere clubganger en ondernemers ook zien dat op het nieuws, dan KUNNEN ze hier gewoon niet anders dan volgen of de totale pleuris breekt los. KHN klaagt nu al de staat aan - dan gaan jongeren die hier nog niet mogen dansen en zien dat daar de clubs alweer open zijn goede kans gewoon weer thee drinken in een binnenstad ergens. Dan MOET alles open of de pleuris geht los.

Daarom ben ik ook zo blij hiermee. Dit dwingt andere landen bijna het voorbeeld te volgen.

Niet verwacht dit ooit te zeggen, ik bedoel hij noemt moslimas "brievenbussen" enzo, maar BORIS JOHNSON DUCK YEAH! OUR LIBERATOR!
#WeesGeenWhales
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 februari 2021 @ 19:24:51 #264
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198151404
quote:

_O- Deze wereld.
Gaat het weer een beetje nu?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 22 februari 2021 @ 19:25:30 #265
78780 deedeetee
pi_198151414
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De aartaluie Boris heeft nog nooit ergens zijn best voor gedaan.
Het vaccineren heeft hij anders prima laten regelen.
pi_198151420
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:24 schreef ArnosL het volgende:

[..]

De rechter had ook gezegd dat er onvoldoende onderbouwing was voor de avondklok, dat is hier nog niet mee opgelost toch?
Jawel, die nieuwe wet is al overal doorheen.

De rechter heeft verder helemaal niets te vinden van onderbouwing wat mij betreft.
pi_198151430
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het vaccineren heeft hij anders prima laten regelen.
Matt Hancock bedoel je.
pi_198151465
Die smerige dram rat zal hoe dan ook zijn zin krijgen...
pi_198151471
quote:

_O- Deze wereld.
Doorgaans zie ik de politie ook maar als half slachtoffer, want zij kiezen er ook niet voor.
Maar dit, echt ongelofelijk zeg. Ik hoop dat er voor elke agent als deze 10 anderen zijn die doorrijden. Deze manier van 'handhaving' heeft ook werkelijk helemaal niets meer met virusverspreiding te maken, en alles met regels om de regels.
I'll give you something to do
pi_198151487
quote:

_O- Deze wereld.
Niet? :o

Godsklere wat een strepenjagers. Heb je misschien nog mazzel dat ze vanaf vandaag soort van staken door voor 'lichte' vergrijpen geen bon te schrijven.
  maandag 22 februari 2021 @ 19:31:44 #271
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198151538
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jawel, die nieuwe wet is al overal doorheen.

De rechter heeft verder helemaal niets te vinden van onderbouwing wat mij betreft.
De ministeriële regeling zelf moet nog goedgekeurd worden door EK en TK volgens mij.
En de wbbbg artikelen zijn al buiten werking gesteld.

Neem aan dat die ministeriële regeling vanavond nog met spoed gepubliceerd wordt en dan achteraf door de stemming moet.

Want volgens mij hebben we nu helemaal geen avondklok :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198151540
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Gaat het weer een beetje nu?
Ja, waarom niet?
pi_198151549
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:28 schreef galantis het volgende:

[..]

Doorgaans zie ik de politie ook maar als half slachtoffer, want zij kiezen er ook niet voor.
Maar dit, echt ongelofelijk zeg. Ik hoop dat er voor elke agent als deze 10 anderen zijn die doorrijden. Deze manier van 'handhaving' heeft ook werkelijk helemaal niets meer met virusverspreiding te maken, en alles met regels om de regels.
Je hebt altijd een keuze. Echt dikke bs om je dan achter je uniform of badge te verschuilen. Niemand dwingt je om dingen tegen je wil te doen.

En er is een steeds grotere opmars gaande van onvrede tegen alle maatregelen door politie, ME etc.
Vriendin van mij bekleedt een fumctie binnen dat wereldje en zit in een paar groepen van die sector waar de weerstand met de dag groeit.

Maar de dreiging van bovenaf ook .. :{
pi_198151636
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De ministeriële regeling zelf moet nog goedgekeurd worden door EK en TK volgens mij.
En de wbbbg artikelen zijn al buiten werking gesteld.

Neem aan dat die ministeriële regeling vanavond nog met spoed gepubliceerd wordt en dan achteraf door de stemming moet.

Want volgens mij hebben we nu helemaal geen avondklok :?
Hm, dat gaat mij allemaal wat te ver/diep en heb ik geen idee van. Ik dacht dat het nu zo voldoende was namelijk.
pi_198151642
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het einde is in zicht!
UK:
8 maart alle scholen en uni's weer open

29 maart:
Outdoor sportfaciliteiten weer open
Rule of 6 (meeten 1 other household, met max 6 personen, buiten)

Hopelijk vanaf 12 april:
Alle winkels open
Indoor sportfaciliteiten open
Staycations weer toegestaan
Dierentuinen, pretparken weer open
Kappers open (en andere personal care premises)
Terassen restaurants en pubs open

Hopelijk vanaf 17 mei:
Meeten in groepen tot 30 mensen buiten
6 mensen meeten binnen
Musea, bioscopen weer open
Hotels, hostels, B&B's weer open
Grote evenementen op halve capaciteit of max 1000 mensen binnen, buiten halve capaciteit of 4000 mensen. Grote venues, minstens 40,000 mogen tot 10.000 mensen in (stadions).
Internationale reizen

Hopelijk vanaf 21 juni:
Geen restricties meer
Nachtclubs, theaters open

Een einddatum voor ogen hebben, perspectief hebben, dat brengt nog het meeste :)

Ik ben wel benieuwd naar de invloed van de vaccinaties in de UK, die data is maar moeilijk te vinden hier. Hospitalisaties per leeftijdsgroep wordt slechts eens in de 4 weken gedeeld, en ook overledenen per leeftijdsgroep is maar moeilijk te vinden.
Ja, de antivrijheidsexperts hebben verloren, ik ben zooooo opgelucht omg 😌 ik ben nu 3 uur later nog aan het stuiteren van opluchting en blijheid. Nu maken de meningen van al die doomprofeetjes ook niet meer uit, want we hebben nu een zware wit beslissing van mensen die erover gaan... nachtclubs open en volle stadiums en theaters en festivals vanaf 21/6. Zo mooi dit, de vrijheid heeft gewonnen!

BTW, een of twee bronnen zeiden dat social distancing en hoedstlapjes wel nog blijven misschien na die datum? Maar dat zou dan zowieso niet gelden voor nachtclubs, festivals, concerten, stadions, andere events en performances, toch? Want die konden toch zowieso de 21ste open in dit plan met 0 beperkingen/net als vroeger, dat had ik toch goed begrepen? En of social distancing en mondlapjes nog blijven überhaupt daarbuiten was toch ook maar de vraag, als in "all legal restrictions on social contact end" klinkt alsof dat ook weg gaat. Moest geloof ik nog review komen hoe dat kon?

Heb ik dat allemaal goed begrepen?

Zo ja ben ik echt zo blij!!
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')