Ze zeggen ook 'No earlier than', daar heb ik 'hopelijk' van gemaakt. Maar 8 en 29 maart zijn als vaste data genoemd.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Data noemen kan ook tricky zijn. Als mensen daar nu al zo ongeveer van uit gaan, gaat het met wat pech tegenvallen.
Eerder waren de verwachtingen ook wel eens lager dan ze daadwerkelijk uitvielen. Blijkt de toekomst voorspellen nog niet zo eenvoudig te zijn, je verwacht het inderdaad niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:22 schreef Caland het volgende:
Goh, zelfs opperpaniekzaaier Kuipers is nu langzaam aan het toegeven dat die DERDE GOLF DES DOODS eigenlijk wel meevalt. Zelfs in de meest optimistische scenario’s half januari werd er niet met deze cijfers rekening gehouden.
Je verwacht het allemaal niet zeg
Gewoon altijd 1 Juno aanhoudenquote:Op maandag 22 februari 2021 18:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Data noemen kan ook tricky zijn. Als mensen daar nu al zo ongeveer van uit gaan, gaat het met wat pech tegenvallen.
Tja, dat zal altijd een kip-ei discussie blijven. Klopten de voorspellingen niet en zijn er daarom onterechte maatregelen genomen. Of klopten de voorspellingen wel maar is de situatie veranderd door de genomen maategelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:22 schreef Caland het volgende:
Goh, zelfs opperpaniekzaaier Kuipers is nu langzaam aan het toegeven dat die DERDE GOLF DES DOODS eigenlijk wel meevalt. Zelfs in de meest optimistische scenario’s half januari werd er niet met deze cijfers rekening gehouden.
Hier in Zwitserland gaan de winkels al volgende week open, 1 maart, max 15 man meetenquote:Op maandag 22 februari 2021 18:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het einde is in zicht!
UK:
8 maart alle scholen en uni's weer open
29 maart:
Outdoor sportfaciliteiten weer open
Rule of 6 (meeten 1 other household, met max 6 personen, buiten)
Hopelijk vanaf 12 april:
Alle winkels open
Indoor sportfaciliteiten open
Staycations weer toegestaan
Dierentuinen, pretparken weer open
Kappers open (en andere personal care premises)
Terassen restaurants en pubs open
Hopelijk vanaf 17 mei:
Meeten in groepen tot 30 mensen buiten
6 mensen meeten binnen
Musea, bioscopen weer open
Hotels, hostels, B&B's weer open
Grote evenementen op halve capaciteit of max 1000 mensen binnen, buiten halve capaciteit of 4000 mensen. Grote venues, minstens 40,000 mogen tot 10.000 mensen in (stadions).
Internationale reizen
Hopelijk vanaf 21 juni:
Geen restricties meer
Nachtclubs, theaters open
Een einddatum voor ogen hebben, perspectief hebben, dat brengt nog het meeste
Niet echt, want basisscholen zijn alweer een tijdje open. Dat werd ook niet meegenomen in de modellen.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Tja, dat zal altijd een kip-ei discussie blijven. Klopten de voorspellingen niet en zijn er daarom onterechte maatregelen genomen. Of klopten de voorspellingen wel maar is de situatie veranderd door de genomen maategelen.
`quote:Op maandag 22 februari 2021 18:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het einde is in zicht!
UK:
29 maart:
Hopelijk vanaf 12 april:
Alle winkels open
Hopelijk vanaf 17 mei:
6 mensen meeten binnen
Grote evenementen op halve capaciteit of max 1000 mensen binnen, buiten halve capaciteit of 4000 mensen. Grote venues, minstens 40,000 mogen tot 10.000 mensen in (stadions).
Internationale reizen
Hopelijk vanaf 21 juni:
Geen restricties meer
Ik ben wel benieuwd naar de invloed van de vaccinaties in de UK, die data is maar moeilijk te vinden hier. Hospitalisaties per leeftijdsgroep wordt slechts eens in de 4 weken gedeeld, en ook overledenen per leeftijdsgroep is maar moeilijk te vinden.
Zou er maar niet teveel van wachten.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:30 schreef JosMert het volgende:
Hulde horeca
https://www.ad.nl/koken-e(...)de-rechter~acbca13e/
Openen. Nu!
quote:Op maandag 22 februari 2021 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon altijd 1 Juno aanhouden
Ik heb er nog twee voor de goffertquote:Op maandag 22 februari 2021 18:31 schreef tesssssssss het volgende:
Nou je kijkt even niet en je kan al bijna weer je kaartje voor een Rammstein concert kopen.
Ik ga dit vaker doen.
Dit.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:20 schreef Simmertje het volgende:
Dit ja. Sterker nog, ik denk dat mensen dan ook weer wat extra motivatie hebben om nog een aantal maandjes scherp te zijn.
We doen nu net alsof dit soort dingen een beloning zijn en dat dingen dichthouden ook een alternatief is voorlopig.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
`
Verwacht je dat Boris deze keer niet u-turned?
Nouja het zegt vooral veel dat de meest optimistische scenario’s blijkbaar niet eens in de buurt kwamen van de huidige cijfersquote:Op maandag 22 februari 2021 18:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Tja, dat zal altijd een kip-ei discussie blijven. Klopten de voorspellingen niet en zijn er daarom onterechte maatregelen genomen. Of klopten de voorspellingen wel maar is de situatie veranderd door de genomen maategelen.
ik hoop dat iedereen een rechtszaak aanspant, elke branche/sector en burgergroepen.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:04 schreef popje het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN
Horecabranche wil heropening afdwingen bij rechter
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) wil bij de rechter afdwingen dat de sector weer open mag. De Horecabranchevereniging noemt het onacceptabel dat cafés en restaurants gesloten moeten blijven en "opnieuw achteraan moeten sluiten" bij de versoepelingen. Ook wil KHN een schadevergoeding voor de branche.
"Horecaondernemers zijn de wanhoop nabij en accepteren de achterstelling niet langer", luidt de noodkreet van KHN. "De situatie is uitzichtloos en elke hoop op perspectief wordt horecaondernemers keer op keer ontnomen."
De branchevereniging eist ook inzage in het onderzoek waarop het kabinet baseert dat er geen versoepelingen mogelijk zijn. "Het is onduidelijk hoe de bewindspersonen tot hun beslissingen komen en vooral welke feiten daaraan ten grondslag liggen. KHN wacht niet tot een parlementaire enquête, maar neemt zelf het initiatief."
In oktober spande een groep ondernemers al een kort geding aan. De rechter wees de eis toen af.
ÉÉN UUR GELEDEN
Burgemeester Hilversum: 'Samenleving moet weer open'
"De samenleving moet weer open, de samenleving snakt naar meer openheid", pleit Pieter Broertjes volgens het ANP. De Hilversumse burgemeester sprak die woorden voorafgaand aan het Veiligheidsberaad, het overleg van de voorzitters van alle veiligheidsregio's en minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid.
Volgens Broertjes zitten de winkeliers en de horeca in zijn regio "allemaal zwaar aan de grond". "De vaccins gaan de crisis oplossen, maar het vaccineren duurt veel te lang. Dan zijn de horeca en andere ondernemers al omgevallen", zegt hij tegen het ANP. Hij pleit daarom voor meer mogelijkheden. "Buitenterrassen kunnen zonder problemen open, maar dat moeten we dan wel willen met elkaar."
Dit is vast al meerdere keren langsgekomen hier, maar ik ben blij met het aanzwellende geluid van protest!
Die nobody moet helemaal zijn muil houden en gewoon zijn werk doen. En dat is iig niet in de media.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:22 schreef Caland het volgende:
Ik heb gezien het afgelopen jaar en de laffe persoonlijkheid van Boris weinig vertrouwen dat hij zich dit keer wel aan een belofte kan houden. Wie weet verrast hij me deze keer.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:33 schreef OProg het volgende:
[..]
We doen nu net alsof dit soort dingen een beloning zijn en dat dingen dichthouden ook een alternatief is voorlopig.
Feit is gewoon - helemaal daar met ook zaken als Brexit nog eens actief - dat op een gegeven moment zo door gaan het finaal om zeep helpen is van een groot gedeelte van de onder- en middenklasse is (en ook nog wat er boven maar die redden zich meestal wel).
Dus uiteindelijk is er echt niet meer heel veel keus.
1 week ik Zuid, 2 weken in Midden en Noord. Dus 'tijdje' is redelijk beperktquote:Op maandag 22 februari 2021 18:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet echt, want basisscholen zijn alweer een tijdje open. Dat werd ook niet meegenomen in de modellen.
Oh. Dat klopt hoor. Dat populistische gezwalk is ook echt zeer vermoeiend.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik heb gezien het afgelopen jaar en de laffe persoonlijkheid van Boris weinig vertrouwen dat hij zich dit keer wel aan een belofte kan houden. Wie weet verrast hij me deze keer.
Het mooie is, eenzelfde schemaatje is met gemak samen te stellen voor Nederland.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het einde is in zicht!
UK:
29 maart:
Hopelijk vanaf 12 april:
Alle winkels open
Hopelijk vanaf 17 mei:
6 mensen meeten binnen
Internationale reizen
Hopelijk vanaf 21 juni:
Geen restricties meer
Ik ben wel benieuwd naar de invloed van de vaccinaties in de UK, die data is maar moeilijk te vinden hier. Hospitalisaties per leeftijdsgroep wordt slechts eens in de 4 weken gedeeld, en ook overledenen per leeftijdsgroep is maar moeilijk te vinden.
Ja, en zelfs toen mocht ik nog niet open.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon altijd 1 Juno aanhouden
Wat was de uitkomst van dat optimistische scenario dan? En welke maatregelen waren daarin verwerkt?quote:Op maandag 22 februari 2021 18:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja het zegt vooral veel dat de meest optimistische scenario’s blijkbaar niet eens in de buurt kwamen van de huidige cijfers
Dan is je modellering gewoon fucked
Ok.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
1 week ik Zuid, 2 weken in Midden en Noord. Dus 'tijdje' is redelijk beperkt
Die golf is op een gegeven moment wel weer klaar, hoe lang ze het ook willen rekken, helemaal als je een berg mensen hebt gevaccineerd.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Oh. Dat klopt hoor. Dat populistische gezwalk is ook echt zeer vermoeiend.
Maar er komt toch natuurlijk op een gegeven moment wel een punt dat het gewoon echt niet anders meer kan. En is sommige landen eerder dan in andere landen.
6000-8000 besmettingen per dag. Vanaf 4 februari. Exclusief avondklok geloof ik.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:40 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Wat was de uitkomst van dat optimistische scenario dan? En welke maatregelen waren daarin verwerkt?
Maar met je beentjes omhoog op een barkruk binnenlopen op de overheidssteun is toch veel fijner?quote:Op maandag 22 februari 2021 18:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon willen werken, Jordiiiii.
Zo te zien gelden er wel wat voorbehouden zodat Boris de keutel toch nog kan intrekken.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Oh. Dat klopt hoor. Dat populistische gezwalk is ook echt zeer vermoeiend.
Maar er komt toch natuurlijk op een gegeven moment wel een punt dat het gewoon echt niet anders meer kan. En is sommige landen eerder dan in andere landen.
Dat is niet meer dan logisch toch?quote:Op maandag 22 februari 2021 18:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zo te zien gelden er wel wat voorbehouden zodat Boris de keutel toch nog kan intrekken.
[ afbeelding ]
https://www.bbc.com/news/uk-56158405
Ja, en interen is ook lekker. Mensen ontslaan, dit dat alles. De fucking leven!quote:Op maandag 22 februari 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar met je beentjes omhoog op een barkruk binnenlopen op de overheidssteun is toch veel fijner?
Dat klopt. En je kan redelijk goed bepalen welk resultaat je op welk moment hebt. Uiteraard altijd met was speling, omdat je ook afhankelijk bent van leveringen, maar je kan er echt een heel concreet en ambitieus doel aan vastmaken.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die golf is op een gegeven moment wel weer klaar, hoe lang ze het ook willen rekken, helemaal als je een berg mensen hebt gevaccineerd.
Precies, en nummer 2 is zo goed als gegarandeerd. 4 ook eigenlijk zou ik zeggen.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is niet meer dan logisch toch?
Dat is toch logisch? Die maatregelen zijn geen doel op zich ofzo.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zo te zien gelden er wel wat voorbehouden zodat Boris de keutel toch nog kan intrekken.
[ afbeelding ]
Klopt, maar dat begreep ik niet uit de post van George.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ze weten dat veel mensen naar de horeca willen dus dat ze veel steun/grote achterban hebben. Verkiezingen komen er ook aan. Ideaal moment om ff volle bak te gaan voor extra poen of openingquote:Op maandag 22 februari 2021 18:37 schreef Jor_Dii het volgende:
De horeca wil weer meer steun begrijp ik? Kan me herinneren dat ze dit vorige maand ook al wilden doen..
Zo goed als gegarandeerd idd. Het zou in elk geval erg onlogisch zijn, en bij 4 zit een onzekerheidsfactor in maar kan je ook wel, tenzij er iets heel raars gebeurt, uitsluiten.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies, en nummer 2 is zo goed als gegarandeerd. 4 ook eigenlijk zou ik zeggen.
Neem een lekker pintje.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het mooie is, eenzelfde schemaatje is met gemak samen te stellen voor Nederland.
Daarom stoort mij die "WE MOETEN NU OPEN ALLES JAAA KROEGEN DIT DAT ZUS EN ZO" zo mateloos.
ik vind die man een decadente/arrogante kop hebben, die minachting naar de burger uitspreekt.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:52 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Bruls zal wel helemaal over de flos zijn gegaan bij het lezen van dit bericht van zijn collega .. DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!?!!
In beide gevallen zal dat mild verlopen ja.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen antwoord op de vraag. Dus wat is het verschil tussen het ziekteverloop of besmetting 'R' tussen 27 en 45 jarigen?
En is zeker een risicogroep!!!quote:Op maandag 22 februari 2021 18:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind die man een decadente/arrogante kop hebben, die minachting naar de burger uitspreekt.
Logica 101quote:Op maandag 22 februari 2021 18:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In beide gevallen zal dat mild verlopen ja.
Dat wil echter nog niet zeggen dat het loslaten van maatregelen voor die groepen zomaar zonder gevolgen kan. Je krijgt dan veel meer besmettelijke mensen in de samenleving, en daarmee dus meer besmettingen en doden (in oudere cohorten).
Niet als die ouderen gewoon snel gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat wil echter nog niet zeggen dat het loslaten van maatregelen voor die groepen zomaar zonder gevolgen kan. Je krijgt dan veel meer besmettelijke mensen in de samenleving, en daarmee dus meer besmettingen en doden (in oudere cohorten).
toch niet morbide obesitas?, anders voelt hij zich beledigd en spant een rechtszaak aan.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:49 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
En is zeker een risicogroep!!!
Morbide regelesitas!quote:Op maandag 22 februari 2021 18:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
toch niet morbide obesitas?, anders voelt hij zich beledigd en spant een rechtszaak aan.
Lekker man. Ergens in april maar eindelijk terug naar de uk.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het einde is in zicht!
UK:
29 maart:
Hopelijk vanaf 12 april:
Alle winkels open
Hopelijk vanaf 17 mei:
6 mensen meeten binnen
Internationale reizen
Hopelijk vanaf 21 juni:
Geen restricties meer
Mocht iemand een boete hebben gekregen afgelopen weekend (of de tijd ervoor), hou de uitspraak van vrijdag in de gaten (al zou ik niet al te veel hoop hebben, ik ga nog steeds uit van uitspraak in voordeel staat).quote:De avondklok heeft maandag officieel een nieuwe wettelijke basis gekregen, twee dagen later dan minister van Justitie Ferd Grapperhaus vrijdag in de Senaat had aangekondigd. De avondklokboetes die afgelopen weekend zijn uitgedeeld, vallen dus nog onder de oude juridische grondslag. Als het gerechtshof in Den Haag vrijdag beslist dat de oude basis van de avondklok onvoldoende was, heeft dit mogelijk ook gevolgen voor deze boetes.
Het gerechtshof doet vrijdag uitspraak in de zaak over de avondklok. De avondklok blijft hoe dan ook gelden, omdat deze onder een nieuwe wettelijke basis is ondergebracht. De ministeriële regeling van de avondklok is vanaf nu gekoppeld aan de zogenoemde tijdelijke coronawet (Twm), die weer valt onder de Wet publieke gezondheid (Wpg).
De uitspraak van het gerechtshof kan nog wel gevolgen hebben voor de boetes die overtreders van de avondklok in de afgelopen weken opgelegd hebben gekregen. De kans bestaat dat deze boetes van 95 euro van tafel gaan.
Het Openbaar Ministerie (OM) en Grapperhaus zullen, indien het gerechtshof beslist dat de oude basis onvoldoende was, in gesprek gaan over de gevolgen voor de al uitgedeelde boetes. Als het hof de oude verankering alsnog goedkeurt, verandert er niets, meldt het ministerie.
De oude grondslag van de avondklok - de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg) - is maandag buiten werking gesteld, aldus het ministerie. Grapperhaus wilde dat dit zaterdag al zou gebeuren, maar volgens het ministerie was er meer tijd nodig.
Sinds het begin van de avondklok op 23 januari zijn 33.000 bekeuringen uitgedeeld, meldde het OM afgelopen vrijdag.
https://www.nu.nl/coronav(...)tes-uit-weekend.html
Boris kan ook niet de feiten heen als t echt fout gaat hé. Hij doet iig zijn best dat is meer dan je van Mark kunt zeggen.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De aartaluie Boris heeft nog nooit ergens zijn best voor gedaan.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Boris kan ook niet de feiten heen als t echt fout gaat hé. Hij doet iig zijn best dat is meer dan je van Mark kunt zeggen.
Helemaal van de coronapot gerukt....idioten!!!!!!!!quote:Op maandag 22 februari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik stond vanochtend op een klein leeg perron, het was vroeg dus ik was de enige, komt er zo`n politiewagen langs rijden, raampje open, of ik een kapje wilde opzetten. Het mooie is als je 3 stappen na achter doet sta je naast het perron en dan geldt het niet.
Deze wereld.
De rechter had ook gezegd dat er onvoldoende onderbouwing was voor de avondklok, dat is hier nog niet mee opgelost toch?quote:Op maandag 22 februari 2021 19:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mocht iemand een boete hebben gekregen afgelopen weekend (of de tijd ervoor), hou de uitspraak van vrijdag in de gaten (al zou ik niet al te veel hoop hebben, ik ga nog steeds uit van uitspraak in voordeel staat).
Alleen gaan wij het wel moeten volgen, überhaupt de rest van Europa. Als ze daar na 21 juni idd weer volle stadions, festivals, theaters, concerten, events en zelfs nachtclubs hebben (want wat ik zag, *als* de 1m afstandsregel al blijft, verdwijnt die zowieso voor die plekken, ik bedoel, in nachtclubs kan dat niet en het lijkt me ook in tegenstrijd met "geen restricties op events, performances and sporting matches" 😂), en iedere clubganger en ondernemers ook zien dat op het nieuws, dan KUNNEN ze hier gewoon niet anders dan volgen of de totale pleuris breekt los. KHN klaagt nu al de staat aan - dan gaan jongeren die hier nog niet mogen dansen en zien dat daar de clubs alweer open zijn goede kans gewoon weer thee drinken in een binnenstad ergens. Dan MOET alles open of de pleuris geht los.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:18 schreef D_A het volgende:
Voordat iedereen bron roept, bovenstaande geldt dus voor de UK
Gaat het weer een beetje nu?quote:Op maandag 22 februari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik stond vanochtend op een klein leeg perron, het was vroeg dus ik was de enige, komt er zo`n politiewagen langs rijden, raampje open, of ik een kapje wilde opzetten. Het mooie is als je 3 stappen na achter doet sta je naast het perron en dan geldt het niet.
Deze wereld.
Het vaccineren heeft hij anders prima laten regelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De aartaluie Boris heeft nog nooit ergens zijn best voor gedaan.
Jawel, die nieuwe wet is al overal doorheen.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:24 schreef ArnosL het volgende:
[..]
De rechter had ook gezegd dat er onvoldoende onderbouwing was voor de avondklok, dat is hier nog niet mee opgelost toch?
Matt Hancock bedoel je.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het vaccineren heeft hij anders prima laten regelen.
Doorgaans zie ik de politie ook maar als half slachtoffer, want zij kiezen er ook niet voor.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Deze wereld.
Niet?quote:Op maandag 22 februari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Deze wereld.
De ministeriële regeling zelf moet nog goedgekeurd worden door EK en TK volgens mij.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jawel, die nieuwe wet is al overal doorheen.
De rechter heeft verder helemaal niets te vinden van onderbouwing wat mij betreft.
Je hebt altijd een keuze. Echt dikke bs om je dan achter je uniform of badge te verschuilen. Niemand dwingt je om dingen tegen je wil te doen.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Doorgaans zie ik de politie ook maar als half slachtoffer, want zij kiezen er ook niet voor.
Maar dit, echt ongelofelijk zeg. Ik hoop dat er voor elke agent als deze 10 anderen zijn die doorrijden. Deze manier van 'handhaving' heeft ook werkelijk helemaal niets meer met virusverspreiding te maken, en alles met regels om de regels.
Hm, dat gaat mij allemaal wat te ver/diep en heb ik geen idee van. Ik dacht dat het nu zo voldoende was namelijk.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De ministeriële regeling zelf moet nog goedgekeurd worden door EK en TK volgens mij.
En de wbbbg artikelen zijn al buiten werking gesteld.
Neem aan dat die ministeriële regeling vanavond nog met spoed gepubliceerd wordt en dan achteraf door de stemming moet.
Want volgens mij hebben we nu helemaal geen avondklok
Ja, de antivrijheidsexperts hebben verloren, ik ben zooooo opgelucht omg 😌 ik ben nu 3 uur later nog aan het stuiteren van opluchting en blijheid. Nu maken de meningen van al die doomprofeetjes ook niet meer uit, want we hebben nu een zware wit beslissing van mensen die erover gaan... nachtclubs open en volle stadiums en theaters en festivals vanaf 21/6. Zo mooi dit, de vrijheid heeft gewonnen!quote:Op maandag 22 februari 2021 18:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het einde is in zicht!
UK:
29 maart:
Hopelijk vanaf 12 april:
Alle winkels open
Hopelijk vanaf 17 mei:
6 mensen meeten binnen
Internationale reizen
Hopelijk vanaf 21 juni:
Geen restricties meer
Als dit het effect is van zo'n schema, laat Rutte dan even opschieten. Wat ik al zei; dit schema kan je zo 1 op 1 kopiëren voor ons land en is totaal niet onrealistisch volgens mij (met dezelfde mitsen en maren als in de UK).quote:Op maandag 22 februari 2021 19:36 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, de antivrijheidsexperts hebben verloren, ik ben zooooo opgelucht omg 😌 ik ben nu 3 uur later nog aan het stuiteren van opluchting en blijheid. Nu maken de meningen van al die doomprofeetjes ook niet meer uit, want we hebben nu een zware wit beslissing van mensen die erover gaan... nachtclubs open en volle stadiums en theaters en festivals vanaf 21/6. Zo mooi dit, de vrijheid heeft gewonnen!
BTW, een of twee bronnen zeiden dat social distancing en hoedstlapjes wel nog blijven misschien na die datum? Maar dat zou dan zowieso niet gelden voor nachtclubs, festivals, concerten, stadions, andere events en performances, toch? Want die konden toch zowieso de 21ste open in dit plan met 0 beperkingen/net als vroeger, dat had ik toch goed begrepen? En of social distancing en mondlapjes nog blijven überhaupt daarbuiten was toch ook maar de vraag, als in "all legal restrictions on social contact end" klinkt alsof dat ook weg gaat. Moest geloof ik nog review komen hoe dat kon?
Heb ik dat allemaal goed begrepen?
Zo ja ben ik echt zo blij!!
Nee, die gaat meteen in, maar de Kamer kan hem binnen een week terugfluiten. Wat gezien het debat van vorige week niet zal gebeuren.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De ministeriële regeling zelf moet nog goedgekeurd worden door EK en TK volgens mij.
En de wbbbg artikelen zijn al buiten werking gesteld.
Neem aan dat die ministeriële regeling vanavond nog met spoed gepubliceerd wordt en dan achteraf door de stemming moet.
Want volgens mij hebben we nu helemaal geen avondklok
Welk treinstation?quote:Op maandag 22 februari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Deze wereld.
Nevermind, ik zie al hoe het zit. Was weer eens wat te snel met mijn oordeelquote:Op maandag 22 februari 2021 19:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hm, dat gaat mij allemaal wat te ver/diep en heb ik geen idee van. Ik dacht dat het nu zo voldoende was namelijk.
Foei! Daar heb ik nou nooit last van!quote:Op maandag 22 februari 2021 19:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nevermind, ik zie al hoe het zit. Was weer eens wat te snel met mijn oordeel
Before the fourth step, ministers will carry out a review into social distancing and other "long-term measures" designed to reduce transmission, including the "one metre plus" rule and the wearing of face coverings.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:36 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, de antivrijheidsexperts hebben verloren, ik ben zooooo opgelucht omg 😌 ik ben nu 3 uur later nog aan het stuiteren van opluchting en blijheid. Nu maken de meningen van al die doomprofeetjes ook niet meer uit, want we hebben nu een zware wit beslissing van mensen die erover gaan... nachtclubs open en volle stadiums en theaters en festivals vanaf 21/6. Zo mooi dit, de vrijheid heeft gewonnen!
BTW, een of twee bronnen zeiden dat social distancing en hoedstlapjes wel nog blijven misschien na die datum? Maar dat zou dan zowieso niet gelden voor nachtclubs, festivals, concerten, stadions, andere events en performances, toch? Want die konden toch zowieso de 21ste open in dit plan met 0 beperkingen/net als vroeger, dat had ik toch goed begrepen? En of social distancing en mondlapjes nog blijven überhaupt daarbuiten was toch ook maar de vraag, als in "all legal restrictions on social contact end" klinkt alsof dat ook weg gaat. Moest geloof ik nog review komen hoe dat kon?
Heb ik dat allemaal goed begrepen?
Zo ja ben ik echt zo blij!!
Ja, ik zie al hoe het zit. Er moet naast de wet die nu is aangenomen ook een ministeriële regeling zijn met de exacte werking, tijden, etc.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, die gaat meteen in, maar de Kamer kan hem binnen een week terugfluiten. Wat gezien het debat van vorige week niet zal gebeuren.
Dus we hebben een avondklok.
Mondkapjes politie sprak mij laatst ook aan rond het treinstation, trieste bedoelingquote:Op maandag 22 februari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Deze wereld.
Ja hé! Dan krijgen wij onze vrijheid terug, vrijheid die ons eerst is afgepaktquote:Op maandag 22 februari 2021 19:45 schreef Gunner het volgende:
Versoepelingen. Wat een mooi woord is toch ook.
Alles momentum, als je te vroeg met euforie uitpakt kan je de verkiezingswinst op je buik schrijven. Niet teveel tijd ertussen anders komen alle open vragen weer naar boven vlak voor de verkiezingen.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:56 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Goh, gaan ze eindelijk het licht zien
Ja, behalve dus voor nachtclubs, stadions, concerten etc.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Before the fourth step, ministers will carry out a review into social distancing and other "long-term measures" designed to reduce transmission, including the "one metre plus" rule and the wearing of face coverings.
Zoals ik het lees is afhankelijk van het onderzoek hier naar. Dus best kans dat het nog wel blijft gelden als de experts het nog niet aandurven.
5 mei krijgt een andere betekenisquote:Op maandag 22 februari 2021 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja hé! Dan krijgen wij onze vrijheid terug, vrijheid die ons eerst is afgepakt
Ik denk serieus dat voor veel mensen 5 mei niks meer zal zijn dan een cynische schim. Nooit meer zomaar mensen de vrijheid benemen. Het kan dus toch.quote:
Denk dat we hier een eigen commissie krijgen met arrogante bestuurders die zelf een schema willen maken.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het mooie is, eenzelfde schemaatje is met gemak samen te stellen voor Nederland.
Daarom stoort mij die "WE MOETEN NU OPEN ALLES JAAA KROEGEN DIT DAT ZUS EN ZO" zo mateloos.
Nee hoor. Er komen nieuwe varianten, hoe dan ook. Gevaarlijk voorbehoud.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
de Limburger.quote:Tessa Hassing zat zondag op het terras voor haar café Tess in Heerlen van de zon te genieten. Genieten mag nog tegenwoordig. Maar het blikje cola dat ze daarbij dronk, dreigt een heel duur exemplaar te worden. „Ik ga de boete inlijsten.”
Als een auto van handhaving aan komt rijden, kijkt Tessa Hassing geen tweede keer. De eigenares van café Tess zit met haar zus voor haar zaak in de zon. Lenteweer heeft het duo naar buiten gelokt. Of eigenlijk gedreven.
„Ik woon boven het café. Dat heeft zoals veel panden in de stad geen balkon
of dakterras. Ik pakte een tafeltje en een paar stoelen en we zijn buiten gaan zitten. Een blikje cola, wat paaseitjes op tafel. Dat we niet open zijn was duidelijk. Alles is afgezet met schotten.”
De onderneemster opent eind september 2020, tegen het begin van de tweede coronagolf, haar zaak. Ze moet net als anderen daarna sluiten. Ze begint noodgedwongen een afhaalservice, maar dat levert niet genoeg op. „Ik werk bij de Lidl om privé in ieder geval de rekeningen te kunnen betalen.”
Omdat de handhaver blijft kijken, wordt de zus van Tessa onrustig. „Ik zei nog: ‘Zwijntje, maak je niet druk.’ Die boa kwam uiteindelijk naar ons toe en ik vertelde hem wat we deden. We maakten nog grapjes, dat hij een biertje kwam drinken. Hij stapte daarna in zijn auto.”
De opsporingsambtenaar komt echter terug en zegt dat het alsnog niet mag. „Er ontstond een raar gesprek. Ik gaf aan mezelf de frisse lucht niet te ontzeggen. Overal zaten bankjes vol. Waarom mag dit dan niet? De man beweerde dat andere ondernemers jaloers zouden w
De café-eigenares vraagt de man of ze op gemeentegrond wél mag zitten. „Mijn terras staat voor twee meter op eigen grond. Daarna is een stuk vrij van de gemeente en dan weer terras. Ik gaf aan best willen verhuizen. Hij werd boos en zei dat ik mijn paspoort moest halen.”
In de commotie gaat de begin februari geadopteerde caféhond Lena ervandoor. De boa schrijft een proces-verbaal uit en maakt volgens Tess ongevraagd een foto. „Ik heb hem gevraagd een tweede te maken. Zodat ik er met mijn duim omhoog op sta. Daarna ook gevraagd of dit betekende dat ik de rest van de dag mocht blijven zitten. Hij zei: ‘Je doet maar’. Zo vreemd...
De uitbaatster zal bezwaar aantekenen. „Ik heb niet eens een waarschuwing gehad. En aanvankelijk was het oké dat ik er zat. Hoe nu verder? Ik ga die boete inlijsten. En op een mooi plekje in de zon hangen.”
Een woordvoerster van de gemeente Heerlen zoekt momenteel uit wat zich heeft afgespeeld en komt later met een reactie.
De mensenmenigte op de boulevards, stranden en in stadsparken toont toch wel aan dat we maling hebben aan de regels. Ik was oprecht blij dat we met Oud en Nieuw toch nog van vuurwerk konden genieten. De politiek had het nakijken op Nieuwjaarsdag.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:56 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb zo met de horeca te doen. Ze stappen weer naar de rechter, zinloos want als die een besluit neemt dat Mark niet bevalt dan komt er subiet een andere rechter die dit weer ongedaan maakt.
Van deze regering kun je als volk alleen winnen als je hun regels massaal aan je laars lapt. En juist dat gaat het volk niet doen. Zit niet in onze aard.
Too little, too late.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:56 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Goh, gaan ze eindelijk het licht zien
Valt mee als je tijdens het sporten gewoon de basis regels aanhoudt.quote:Op maandag 22 februari 2021 18:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zal de goegemeente wel weer over mee heen krijgen, maar ik ben het eens met kim.quote:Voor veel scholen zal het een teleurstelling zijn als het kabinet dinsdagavond aankondigt dat de anderhalve meter tussen leerlingen in acht moeten worden genomen. Dat zal betekenen dat kinderen gemiddeld anderhalve dag per week naar school kunnen.
Volgens Kim Wannet, directeur van de Amsterdamse middelbare school IVKO, is dat niet voldoende. Zij ondertekende vorige week samen met negentig Amsterdamse en Rotterdamse schoolleiders een brief om een volledige heropening te bepleiten, waarbij scholen de anderhalvemeterregel tussen scholieren los zouden laten. “Het is onmogelijk om onderwijs in al zijn facetten op een goede manier aan te bieden op anderhalve meter van elkaar”, schrijven de directeuren. “Laten we met elkaar gewoon erkennen dat de leerlingen weer naar school moeten en dat dit risico’s met zich meebrengt, voor leerlingen én medewerkers.”
Is lastig,quote:Op maandag 22 februari 2021 20:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal de goegemeente wel weer over mee heen krijgen, maar ik ben het eens met kim.
Andere landen gaan ook beginnen met heropening, dan kan Markie niet achterblijven.quote:Op maandag 22 februari 2021 20:17 schreef Momo het volgende:
Wat is er veranderd tussen nu en een week terug? Toen werd er alleen over verlenging gepraat en het moest eventueel strenger. Nu gaan er langzaam dingen open.Wel fijn dat ze weer iets perspectief bieden zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |