SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Precies! Dan zou het wel heel vreemd zijn als hij meegaat in de schorsing.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet mee eens. De rechter hoeft alleen te toetsen om de lagere rechter de uitvoerbaar bij voorraad verklaring had mogen nemen en voldoende gemotiveerd heeft.
Die keuze maken ze wel vaker voor andere patinten of behandelingen die ze niet uitvoeren en daarnaast zitten we in een pandemie met een IFR die redelijk laag ligt. Dat is nogal wat anders als bijvoorbeeld ebola en ik heb wel al eens eerder gezegd dat ik best voor wat maatregelen kan zijn, maar niet zo extreem als nu. Maatregelen die in verhouding staat tot de IFR.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je nu overgaat tot de keuze om niet alle coronapatienten op te nemen, creeer je een precedent waarbij op een ander moment men kan kiezen een andere soort patienten niet op te nemen, op grond van de ziekte en niet op grond van de zorgvraag. Ik denk dat je daar ver van weg moet blijven, inderdaad.
Edit: Even verder gezocht, dit is wat ik kon vinden:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft iemand nog een overzichtje van hoe de partijen in de Tweede Kamer hebben gestemd over de avondklok?
Dit was om de avondklok om 9 uur in te laten gaan ipv half 9, het 'half uurtje van D66'quote:De motie van Jetten krijgt inderdaad een meerderheid: VVD, CDA, D66, ChristenUnie, PvdA, GroenLinks, SP en 50Plus stemden voor. De andere partijen stemden voor de motie van Wilders, maar dat was geen meerderheid.
Dat is maar de vraag.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Precies! Dan zou het wel heel vreemd zijn als hij meegaat in de schorsing.
Dat is de motie uit september volgens mijquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat Wilders daarover getweet had, bedoel je deze?
[ twitter ]
Ok fair, dat valt me mee, al blijft het wellicht nog te duur voor veel mensen voor eenmalig gebruik.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet waar. Echte met keurmerk die ook in Nederland gekeurd zijn. Ik haal ze hier
https://hulptroepen.nu/product/ffp2-mondkapjes-40-stuks/
Er is later nog een motie van D66 aangenomen voor een half uurtje later de avondklok. Die is gesteund (uit mijn hoofd) door tenminste de coalitie, GL en PvdA. Ruime meerderheid dus.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja idd, had mn post geupdate met die infoquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is later nog een motie van D66 aangenomen voor een half uurtje later de avondklok. Die is gesteund (uit mijn hoofd) door tenminste de coalitie, GL en PvdA. Ruime meerderheid dus.
Een reden om iets anders te gebruiken is dat er nog steeds goedkopere niet-medische mondkapjes te halen zijn, of eenmalig een uitgave doen voor 2-3 wasbare exemplaren. Aangezien de meeste mensen mondkapjes dragen omdat het eerst geadviseerd en vervolgens verplicht werd, en niet omdat ze voor zichzelf nou zo bang zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze dingen zijn echt ideaal inderdaad. Hartstikke goedkoop en ze doen daadwerkelijk iets. Ik zou niet weten waarom je iets anders zou gebruiken dan dit.
Denk dat eerder de vraag is welke partijen er uiteindelijk alsnog voor waren. Ook ivm de verlenging.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik ga er inderdaad geen euro meer aan uitgeven.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ok fair, dat valt me mee, al blijft het wellicht nog te duur voor veel mensen voor eenmalig gebruik.
Zou kunnen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kan altijd je eigen avondklok houden.
Klopt, maar dan kunnen mensen zich niet meer verschuilen achter het argument dat ze toch niet werken om ze niet te dragen. Deze hebben bewezen werkzaamheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ok fair, dat valt me mee, al blijft het wellicht nog te duur voor veel mensen voor eenmalig gebruik.
Pssst. In dit topic moet je of vr of tegen zijn, dat weet je toch? Er genuanceerd middenin proberen te gaan zitten is wel heel erg radicaal hoorquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Ik heb overigens helemaal niet gezegd of ik voor of tegen een avondklok ben en of ik al dan niet denk dat er positieve effecten aan zitten
Dat is van belang als de IFR het enige criterium is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die keuze maken ze wel vaker voor andere patinten of behandelingen die ze niet uitvoeren en daarnaast zitten we in een pandemie met een IFR die redelijk laag ligt. Dat is nogal wat anders als bijvoorbeeld ebola en ik heb wel al eens eerder gezegd dat ik best voor wat maatregelen kan zijn, maar niet zo extreem als nu. Maatregelen die in verhouding staat tot de IFR.
Je ademt er wel een stuk lastiger door dan door een standaard mondkapje. Geen pretje om de hele dag op te hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan kunnen mensen zich niet meer verschuilen achter het argument dat ze toch niet werken om ze niet te dragen. Deze hebben bewezen werkzaamheid.
Dank je! Gek eigenlijk dat het zo moeilijk is er een overzicht van te vinden. Misschien is er geen andere stemming meer geweest anders dan deze 'om 9 uur in laten gaan'-stemming.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Edit: Even verder gezocht, dit is wat ik kon vinden:
[..]
Dit was om de avondklok om 9 uur in te laten gaan ipv half 9, het 'half uurtje van D66'
Lees dit artikel, Johnson lijkt nu al samen te heulen met hun. Ik hoop dat je gelijk hebt en ze gewoon terug in hun mand worden gestuurd, maar ik zou er niet zomaar van uitgaan...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:31 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nou ja, dat zijn de wetenschappers die het adviseren, daar zal en het publiek en de regering echt niet in mee gaan.
En daarom stel ik dus ook voor om niet teveel maatregelen in te stellen als de IFR meevalt en dan maar een X aantal bedden vrij hebben voor de patinten. Kunnen mensen weer doorgaan met het leven en kijken wat ze belangrijk vindenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is van belang als de IFR het enige criterium is.
Dat is niet zo. Die discussie hebben we al zo vaak gehad.
Ik ben een extremist pur sang, dat moet inmiddels wel bekend zijnquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Pssst. In dit topic moet je of vr of tegen zijn, dat weet je toch? Er genuanceerd middenin proberen te gaan zitten is wel heel erg radicaal hoor
Extreem genuanceerd, heel frustrerendquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben een extremist pur sang, dat moet inmiddels wel bekend zijn![]()
spannende live stream was dit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
Er lijkt eindelijk beweging in te komen, Grapperhaus zal dus zo wel komen.
Er is geen stemming over de maatregelen zelf geweest omdat onder de coronawet dat een bevoegdheid an het kabinet is. Nu ja dat dacht het kabinet tot vanochtendquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dank je! Gek eigenlijk dat het zo moeilijk is er een overzicht van te vinden. Misschien is er geen andere stemming meer geweest anders dan deze 'om 9 uur in laten gaan'-stemming.
Hoe dan ook: de Tweede Kamer mag zich dit oordeel van de rechter k aanrekenen, met uitzondering van de partijen die tegen hebben gestemd.
Het is in elk geval een vorm van tijdrekken. Ze zullen hopen dat er vanmiddag wordt besloten dat de avondklok 'voorlopig' intact kan blijven, zodat ze een andere manier in gang kunnen zetten om het alsnog juridisch dicht te timmeren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef popje het volgende:
Zou dit gedoe over het uistellen van die beslissing niet puur zijn om gezichtsverlies te voorkomen? Zo van het moet iig blijven tot 2 maart? Of zouden ze het gaan opnemen in de Coronawet? En een maatregel waarvan nog niet eens bewezen is of hij werkt, aantonen dat hij moet blijven omdat anders de volksgezondheid kritisch in gevaar komt... Ik kan het me niet voorstellen.
Ik kan me nu ook echt niet meer voorstellen dat ze het gaan verlengen... Dan breekt er echt oorlog uit.
Dus dan had het parlement tegen een verlenging van de coronawet als geheel moeten zijn om een avondklok van tafel te krijgen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is geen stemming over de maatregelen zelf geweest omdat onder de coronawet dat een bevoegdheid an het kabinet is. Nu ja dat dacht het kabinet tot vanochtend
De tweede kamer mag zich regelmatig iets aantrekken: denk recent aan de rol van de kamer in de toeslagenaffaire en het totale gebrek aan digitale kennis in het parlement.
Er is nu waarschijnlijk heel veel crisis in Den Haag als ze een liveblog weer sluiten zonder iets te zeggen...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
spannende live stream was dit.
Zit een half uur naar leeg beeld te staren. En nu staat er bedankt voor het kijken. wtf?
Denk het niet, want code rood vanwege de sneeuwstorm en gisteren vanwege het ijsquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Tarado het volgende:
maar zijn er na 3 weken avondklok inmiddels al wat cijfers over het effect ervan?
Ja, klagen kan bij de NOS.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
spannende live stream was dit.
Zit een half uur naar leeg beeld te staren. En nu staat er bedankt voor het kijken. wtf?
Sorry, not sorryquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Extreem genuanceerd, heel frustrerend
Denk het niet. Nog niet gedeeld met de bevolking in ieder geval. Hugo zal wel roepen dat ze het effect over een paar weken kunnen uitleggen, maar dat de avondklok wel echt helpt en nodig is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Tarado het volgende:
maar zijn er na 3 weken avondklok inmiddels al wat cijfers over het effect ervan?
Ik vermoed dat de strategie is de opschortende werking eraf halen tot het hoger beroep. Vervolgens komt het dan niet slecht uit als dat nog een week of 2 op zich laat wachten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef popje het volgende:
Zou dit gedoe over het uistellen van die beslissing niet puur zijn om gezichtsverlies te voorkomen? Zo van het moet iig blijven tot 2 maart? Of zouden ze het gaan opnemen in de Coronawet? En een maatregel waarvan nog niet eens bewezen is of hij werkt, aantonen dat hij moet blijven omdat anders de volksgezondheid kritisch in gevaar komt... Ik kan het me niet voorstellen.
Ik kan me nu ook echt niet meer voorstellen dat ze het gaan verlengen... Dan breekt er echt oorlog uit.
De avondklok was nu net geen bevoegdheid onder de coronawet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is geen stemming over de maatregelen zelf geweest omdat onder de coronawet dat een bevoegdheid an het kabinet is. Nu ja dat dacht het kabinet tot vanochtend
De tweede kamer mag zich regelmatig iets aantrekken: denk recent aan de rol van de kamer in de toeslagenaffaire en het totale gebrek aan digitale kennis in het parlement.
Zelfs genuanceerd over het genuanceerd zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sorry, not sorry
Ik moet misschien wel eens uitkijken dat nunance niet te ver doorgevoerd wordt, maar ik kan er niets aan doen dat ik niet (meer) zo zwart-wit ben. Het is allemaal niet zo simpel, denk ik. Wellicht.
Ik denk dat als het kabinet nu via de Coronawet de avondklok er alsnog inkrijgt, we er voorlopig nog niet vanaf zijn... dan blijft het een onderdeel van het standaard maatregelenpakket.quote:
Als ik de uitspraak van de rechter goed gelezen heb gaat het erom dat ze gedebatteerd hebben over de invoering van de avondklok. Als erover gedebatteerd kan worden kan het ook anders opgelost worden was het argument. De Wbbbg is bedoeld in situaties waar het niet mogelijk is er eerst over te debatteren wordt eigenlijk gezegd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus dan had het parlement tegen een verlenging van de coronamaatregelen als geheel moeten zijn om een avondklok van tafel te krijgen?
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Op zichzelf zou een maatregel die drie weken werkzaam is geweest, een zeker effect moeten kunnen laten zien.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Tarado het volgende:
Neuh.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Doelpalen verschoven dus, eerst vond je nog dat niet sluiten debiel was.
Wil jij eeuwig leven op die manier die ik schreef dan, met al die dingen die dan verboten/onmogelijk zijn die ik noemde voortaan?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zou jij niet eens een afspraak maken met een psycholoog? Dit is niet gezond hoor......
Ik vind het ook niet helemaal reel van de regering om die schorsing bij een rechter neer te leggen, hopelijk vindt die rechter dat ook, als je je werk niet naar behoren doet moet je niet beloond worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is in elk geval een vorm van tijdrekken. Ze zullen hopen dat er vanmiddag wordt besloten dat de avondklok 'voorlopig' intact kan blijven, zodat ze een andere manier in gang kunnen zetten om het alsnog juridisch dicht te timmeren.
Misschien is dat door de ogen van het OMT, of om politiek gezichtsverlies te voorkomen, een verstandige route. Maar ik denk dat het een vrij dramatisch effect op het toch al tanende draagvlak van de maatregel gaat hebben.
Het is een gave.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zelfs genuanceerd over het genuanceerd zijn.
Niet zo gek aangezien dat het beleid is geweest tot eind vorig jaar. En dat was een hele goede keuze.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Men heeft echter pas weer willen ingrijpen toen de zorg dreigde om te vallen.
Er is daar op dat moment ontzettend veel speculatie. Net als kabinetsleden en OMT-leden hier heb je allerlei individuen die dingen lekken die voor hun goed uitkomen. Ze komen volgende week maandag met een soort van routekaart/exitstrategie. Dat is interessant in die zin dat het VK al wat verder is met vaccineren en waar de curve van de besmettingen verder een vergelijkbaar beeld met hier laat zien.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Lees dit artikel, Johnson lijkt nu al samen te heulen met hun. Ik hoop dat je gelijk hebt en ze gewoon terug in hun mand worden gestuurd, maar ik zou er niet zomaar van uitgaan...
Het sturen op zorgcapaciteit is wat ons in deze ellenlange lockdown heeft gebracht.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet zo gek aangezien dat het beleid is geweest tot eind vorig jaar. En dat was een hele goede keuze.
Moties zijn terug te vinden op tweedekamer.nl: https://www.tweedekamer.n(...)01132&did=2021D02716quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dank je! Gek eigenlijk dat het zo moeilijk is er een overzicht van te vinden. Misschien is er geen andere stemming meer geweest anders dan deze 'om 9 uur in laten gaan'-stemming.
Hoe dan ook: de Tweede Kamer mag zich dit oordeel van de rechter k aanrekenen, met uitzondering van de partijen die tegen hebben gestemd.
Nou nee, het gaat om het volgens de rechter oneigenlijk gebruik van een bevoegdheid uit de wet. De kamer had dus ook deze bepaling kunnen amenderen waardoor het kabinet die bevoegdheid niet gehad zou hebben. Het is logisch dat je het kabinet handelingsruimte geeft om in geval van spoedeisend belang op te kunnen treden dus het gaat vermoed ik echt om de interpretatie van het wetsartikel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus dan had het parlement tegen een verlenging van de coronawet als geheel moeten zijn om een avondklok van tafel te krijgen?
Integendeel, het loslaten daarvan. Er wordt nu gestuurd op besmettingscijfers en onvolledige modellen over nieuwe varianten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het sturen op zorgcapaciteit is wat ons in deze ellenlange lockdown heeft gebracht.
Britse variantquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:41 schreef popje het volgende:
Er verscheen net na de livestream een persrechter die zei dat in 'een tijd van een pandemie, van ernstige dreigingen van virusmutanten en de Britse variant, maatregelen nodig zijn die dit in toom kunnen houden oid' (duurde maar een minuut. Geloven ze nou werkelijk nog dat als er een derde golf komt, de avondklok HET middel is die ons kan redden van de ondergang??
Nee.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Tarado het volgende:
Probleem is dat wanneer je op "avondklok" zoekt, je niet direct de relevante stemming voor je neus krijgt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:43 schreef Viltje het volgende:
[..]
Moties zijn terug te vinden op tweedekamer.nl: https://www.tweedekamer.n(...)01132&did=2021D02716
Je kunt ook zoeken op moties.
In een realiteit waarin scholen je enige prioriteit zijn wellicht, alleen zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet zo gek aangezien dat het beleid is geweest tot eind vorig jaar. En dat was een hele goede keuze.
Klopt het gaat om een andere bestaande wet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De avondklok was nu net geen bevoegdheid onder de coronawet.
Scholen zijn niet de enige prioriteit. Er waren geen grote problemen. Constant dezelfde onzin roepen zonder enige onderbouwing wordt heel snel oud.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
In een realiteit waarin scholen je enige prioriteit zijn wellicht, alleen zo werkt het niet.
Puur wanbeleid om ze zolang buiten schot te houden terwijl je weet dat er grote problemen zijn aangaande verspreiding.
Als het kabinet niet met een nieuwe wet komt, dan kun je vanavond gewoon naar buiten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wat denken jullie. Krijgt de Staat vanmiddag een positief oordeel over het verzoek?
Of mogen we om 21:01 uur naar buiten?
Over dat laatste zal de discussie gaan. De Wbbbg noemt geen spoed als voorwaarde. Alleen 'buitengewone omstandigheden'. Dat er spoed noodzakelijk is is een interpretatie van de rechter.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik de uitspraak van de rechter goed gelezen heb gaat het erom dat ze gedebatteerd hebben over de invoering van de avondklok. Als erover gedebatteerd kan worden kan het ook anders opgelost worden was het argument. De Wbbbg is bedoeld in situaties waar het niet mogelijk is er eerst over te debatteren wordt eigenlijk gezegd.
Ok, het wordt nu duidelijker. De avondklok valt dus niet onder de coronawet. Er is gebruik gemaakt van dequote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik de uitspraak van de rechter goed gelezen heb gaat het erom dat ze gedebatteerd hebben over de invoering van de avondklok. Als erover gedebatteerd kan worden kan het ook anders opgelost worden was het argument. De Wbbbg is bedoeld in situaties waar het niet mogelijk is er eerst over te debatteren wordt eigenlijk gezegd.
Ik vind de SGP verder een verachtelijke partij, maar staatsrechtelijk hebben ze het vaak wel bij het rechte eind.quote:
Ook bij die schorsing?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als het kabinet niet met een nieuwe wet komt, dan kun je vanavond gewoon naar buiten.
Judgement day denk ik?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:48 schreef OProg het volgende:
Ik kijk nu al uit naar de schijtlollige opmerking die Yorick bij zijn tweetje gaat plaatsen.
Dat wordt een dringend advies om na 21:00 thuis te blijven.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:50 schreef JosMert het volgende:
https://twitter.com/fonslambie/status/1361656343258664961?s=21
Persconferentie Rutte over 10 minuten
Gaan ze weer praten over allerlei randzaken zoals het mooie weer komend weekend zonder echt ter zake te komen over iets wat echt telt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:50 schreef JosMert het volgende:
https://twitter.com/fonslambie/status/1361656343258664961?s=21
Persconferentie Rutte over 10 minuten
Zou ze de domme vraag al paraat hebben?quote:
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Scholen zijn niet de enige prioriteit. Er waren geen grote problemen. Constant dezelfde onzin roepen zonder enige onderbouwing wordt heel snel oud.
Sowieso extreem twijfelachtig dat een demissionair kabinet met een afwezige tweede kamer er snel een ingrijpende spoedwet doorheen zou willen jassen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ook bij die schorsing?
Die nieuwe wet duurt nog wel een paar dagen (als ze echt snel willen zijn).
Rechter zal niet akkoord gaan met die schorsing.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ook bij die schorsing?
Die nieuwe wet duurt nog wel een paar dagen (als ze echt snel willen zijn).
Ik zie hem idd specifiek over nightclubs praten, dat geeft hoop, neem aan dat ze dan niet bedoelen dat je op een meter afstand moet zitten maar gewoon normaal dansen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er is daar op dat moment ontzettend veel speculatie. Net als kabinetsleden en OMT-leden hier heb je allerlei individuen die dingen lekken die voor hun goed uitkomen. Ze komen volgende week maandag met een soort van routekaart/exitstrategie. Dat is interessant in die zin dat het VK al wat verder is met vaccineren en waar de curve van de besmettingen verder een vergelijkbaar beeld met hier laat zien.
Kan me voorstellen dat ze daar toch wel voor de zomer naar kroegenopen.gif willen, misschien nog met een aantal beperkingen. Maar om dat semi-permanent te doen lijkt me extreem dom. Dan verspil je al het kapitaal van een geslaagde vaccinatiecampagne. En gaan mensen ook niet pikken als de ziekenhuizen eenmaal leeg zijn.
Kan me ook voorstellen dat ze naar een soort hybride model willen waarbij er met snel- en zelftesten meer kan, al blijft het gesteggel over de nauwkeurigheid van die testen. Zag dit langskomen net: https://www.theguardian.c(...)wi-vaccines-minister
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Leerlingen die net zo besmettelijk zijn als volwassenen in slecht geventileerde lokalen zonder voldoende afstand proppen terwijl je ziekenhuizen volstromen.
Geen probleem volgens MoreDakka van FOK!
En de basisscholen zijn weer opengegaan en zijn sws geen cijfers te geven aan deze maatregel omdat er gewoon teveel andere zaken van invloed ( kunnen ) zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk het niet, want code rood vanwege de sneeuwstorm en gisteren vanwege het ijs
Dit dus. Waarom anders nu al een persconferentie en niet pas na de uitspraak over de schorsing na 16.00 uur?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar als je dat leest dan is die avondklok dus echt niet legitiem. Er is geen noodtoestand gaande die deze stand doet houden. Het is niet van na 21.00 uur buiten besmet iedereen elkaar en gaan er duizenden mensen dood. Ik denk dat die schorsing er niet door gaat komen.
Dat de Nederlandse regering nooit de noodtoestand heeft afgeroepen is inderdaad een van de redenen dat het hier zo'n juridisch gekut is de hele tijd. In veel andere landen is dat wel gedaan en dat maakt het een stuk eenvoudiger voor de zittende macht om datgene te doen dat ze nodig achten.quote:
Ik denk het ook niet, er is geen noodsituatie, dan is er dus met zelfde reden ook geen argument voor die schorsing, de toets daarvoor zal minstens even strikt zijn lijkt me. Anders betekent een rechterlijke uitspraak niets meer immers.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Rechter zal niet akkoord gaan met die schorsing.
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat wordt een dringend advies om na 21:00 thuis te blijven.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Leerlingen die net zo besmettelijk zijn als volwassenen in slecht geventileerde lokalen zonder voldoende afstand proppen terwijl je ziekenhuizen volstromen.
Geen probleem volgens MoreDakka van FOK!
Wil eigenlijk een gif versie plaatsen, maarquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Volledig uitgeluld dus dan maar met een stropop en persoonlijke aanval komen. Beetje zielig.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, er is geen noodsituatie, dan is er dus met zelfde reden ook geen argument voor die schorsing, de toets daarvoor zal minstens even strikt zijn lijkt me. Anders betekent een rechterlijke uitspraak niets meer immers.
Gaat wel grappig zijn om kabinet hopelijk vanmiddag direct nog een keer en twee keer zo hard op z'n plaat te zien gaan 😂🤣
Lijkt me precies wat je van een rechter zou moeten verwachten. Zonder aanzien des persoons. Waarom was ze toen eigenlijk gewraakt door onze vriend met vieze dreadlocks?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:55 schreef capricia het volgende:
Mevrouw mr. S.J. Hoekstra-van Vliet.
Is de rechter die toen gewraakt werd door Viruswaarheid/viruswaanzin. Half 2020. Wraking lukte niet. En Virus verloor die zaak toen.
Dezelfde rechter heeft nu dus Viruswaarheid in het gelijk gesteld (andere zaak weliswaar).
Een vrouw met ballen, in elk geval.
Interessant. In een samenvatting van de uitspraak wordt gempliceerd dat spoed wel in de wet is opgenomen. Als het een interpretatiekwestie is, kan ik me voorstellen dat de staat zich kansrijk acht in een hoger beroep.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Over dat laatste zal de discussie gaan. De Wbbbg noemt geen spoed als voorwaarde. Alleen 'buitengewone omstandigheden'. Dat er spoed noodzakelijk is is een interpretatie van de rechter.
Idd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Lijkt me precies wat je van een rechter zou moeten verwachten. Zonder aanzien des persoons. Waarom was ze toen eigenlijk gewraakt door onze vriend met vieze dreadlocks?
Waarom zijn dreadlocks vies? Bob Marley, een grote vriend van velen, had ze ook.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Lijkt me precies wat je van een rechter zou moeten verwachten. Zonder aanzien des persoons. Waarom was ze toen eigenlijk gewraakt door onze vriend met vieze dreadlocks?
Ze zijn er nog niet... ze zijn echt in paniek. Anders bij elke persco altijd stipt op tijd...quote:
gewoon een rechterquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:55 schreef capricia het volgende:
Mevrouw mr. S.J. Hoekstra-van Vliet.
Is de rechter die toen gewraakt werd door Viruswaarheid/viruswaanzin. Half 2020. Wraking lukte niet. En Virus verloor die zaak toen.
Dezelfde rechter heeft nu dus Viruswaarheid in het gelijk gesteld (andere zaak weliswaar).
Een vrouw met ballen, in elk geval.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:02 schreef popje het volgende:
Ze zijn er nog niet
[..]
Ze zijn er nog niet... ze zijn echt in paniek. Anders bij elke persco altijd stipt op tijd...
Best interessant om te zien hoe die fotograaf zich aan het voorbereiden isquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:02 schreef popje het volgende:
Ze zijn er nog niet
[..]
Ze zijn er nog niet... ze zijn echt in paniek. Anders bij elke persco altijd stipt op tijd...
Crisismanagement is niet hun sterkste punt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:02 schreef popje het volgende:
Ze zijn er nog niet
[..]
Kunnen ze hem gelijk een boete gevenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
De ene met de muts en bril zit niet op 1,5 meter afstand
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:48 schreef OProg het volgende:
Ik kijk nu al uit naar de schijtlollige opmerking die Yorick bij zijn tweetje gaat plaatsen.
Dat zag je met de toeslagenaffaire al.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:04 schreef Nia het volgende:
[..]
Crisismanagement is niet hun sterkste punt.
Dan kun je beter de verloven bij de politie intrekken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:05 schreef Houtenbeen het volgende:
Dadelijk gaan ze gewoon de (beperkte) noodtoestand uitroepen.
Voor 2 weken, really?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:05 schreef Houtenbeen het volgende:
Code zwartquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat zijn dat die ernstige gevolgen?
Dit ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:05 schreef Houtenbeen het volgende:
Vrij gok ikquote:
In april 200.000 besmettingen per dag en code zwart in de ziekenhuizen!!11quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat zijn dat die ernstige gevolgen?
Ja ik had het gelezen, maar Engels pers moet je met een flinke korrel zout nemen. Johnson is een populist pur sang, die gaat een extreem impopulaire maatregel als permanent afstand samenleving etc echt niet nemen. Mensen gaan nu akkoord want covid en vaccins zijn nog niet volledig uitgerold, maar als je het daarna nog steeds wil gaan vasthouden dan ga je echt de maatschappij niet mee krijgen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Lees dit artikel, Johnson lijkt nu al samen te heulen met hun. Ik hoop dat je gelijk hebt en ze gewoon terug in hun mand worden gestuurd, maar ik zou er niet zomaar van uitgaan...
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:07 schreef nattermann het volgende:
HAHAHA de oproep om je er toch aan te houden
hou toch op met deze idioterie man
Ik ga een speldje op mijn revers dragen met de beeltenis van Rutte om te laten zien dat ik nog wl achter het beleid sta en dat ik na 21u thuis blijf, ook als de avondklok van de baan is, ook als er helemaal geen pandemie meer is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:07 schreef nattermann het volgende:
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:08 schreef Nia het volgende:
Allemaal naar buiten om 21:00 uur met alles wat maar lawaai maakt!
HAHA wat een achterlijke is het toch ookquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:07 schreef nattermann het volgende:
Die man staat altijd te hijgen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Grapperhaus komt kortademig over. Het zal toch niet...?
dat is ie altijd.. volgens mij toch ergens een stukje spreekangst / podiumvrees als je het mij vraagt..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Dan zal ie het virus wel van zijn schoonmoeder hebben gekregen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
NPO1 kijken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:10 schreef Zorro het volgende:
Ik zit met koptelefoon en et geluid is alleen maar aan de linkerkant EN DAT IS KUT
Prutsers daar bij de NOS
Welkomquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:11 schreef Scrummie het volgende:
Tering, het niveau in dit topic daalt net zo snel als de besmettingen momenteel.
Zo praat ie altijdquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
De incubatietijd blijkt toch 6 maanden te zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Zo stond Bruins ook te brabbelen voordat hij omviel. Maar Fred klinkt al langer zo alsof hij eerst een sprintje getrokken heeft..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Sneller, helaas.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:11 schreef Scrummie het volgende:
Tering, het niveau in dit topic daalt net zo snel als de besmettingen momenteel.
Nouja, het grootste issue van de rechter is dat die via de formele wetgevingsprocessen moet gaan vanwege de zwaarte van de maatregel, ipv via de Wbbbg.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:12 schreef Red_85 het volgende:
Gaan ze een spoedwet brengen voor de avondklok?
Jesus wat een slechte verliezers. Compleet dictatoriaal dit.
Sluikreclamequote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:13 schreef nattermann het volgende:
Waarom staat het aquafresh logo op de achtergrond
Precies dit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:13 schreef Haags het volgende:
Neem je verlies Rutte. Opdonderen met die avondklok
Ook zo veel bewijs dat die avondklok nodig is en aanzienlijk helpt hquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:
Rutte denkt dat ze een sterke case hebben, natuurlijk joh daarom is die ook van tafel geveegd
Waarom niet? De kamer heeft ook ingestemd met de avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo'n spoedwet zal er toch niet doorkomen, anders is NL nog gekker dan ik dacht.
Die thuisblijfplicht houdt ook geen stand.quote:
Wat een rare uitspraak. Als de avondklok wordt ingezet om het virus onder controle te houden, is het toch juist een middel? Ik denk dat-ie bedoelt "het is geen doel, maar een middel".quote:"Als de avondlok op dit moment niet op de juiste juridische basis zou berusten, dan betekent dat nog niet dat hij niet nodig is. De avondklok is geen middel maar een doel, om het virus zoveel mogelijk onder controle te houden."
Meerderheid van het parlement staat achter de huidige avondklok toch?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja zo lopen er al meer mannen rond in Nederland.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:13 schreef Nia het volgende:
Het lange haar van Rutte moet met brylcreem in model worden gebracht.
Die komt er gewoon doorheen, er is een Kamermeerderheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
De quote is fout, er werd gezegd dat het een middel is maar geen doel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een rare uitspraak. Als de avondklok wordt ingezet om het virus onder controle te houden, is het toch juist een middel? Ik denk dat-ie bedoelt "het is geen doel, maar een middel".
Superspreader.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Zullen ze niet doorhebben dat dat echt slecht voor het draagvlak van de avondklok is? Tenminste, dat lijkt mijquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
'We doen er alles aan om de avondklok te behouden.'
Geen tijd voor zelfreflectie. Vooral doorgaan op de ingeslagen weg. Sjongejonge.
We doen er alles aan om de avondklok te behouden, maar het is geen doel op zich, het is een middel!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
'We doen er alles aan om de avondklok te behouden.'
Geen tijd voor zelfreflectie. Vooral doorgaan op de ingeslagen weg. Sjongejonge.
Na deze dreun? Nog dichter op de verkiezingen? Ik moet het nog zien. Even er van uitgaande dat het hof de boel niet gaat schorsen, want dan blijft de schade beperkt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom niet? De kamer heeft ook ingestemd met de avondklok.
De vraag is of andere partijen meestemmen. De verkiezingen zijn ook over een maandquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:15 schreef Scrummie het volgende:
Rutte moet eigenlijk zeggen 'prima, we schaffen die onzin af'. En dan volgende week een nieuwe persco als de boel aan het stijgen gaat een nieuwe persco 'hallo, daar zijn we weer'.
Ah, dat is logischer, ja. Beetje slordig van de NOS. Je kan merken dat de paniek daar ook toeslaatquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De quote is fout, er werd gezegd dat het een middel is maar geen doel.
Wat een onzin allemaal.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:16 schreef Red_85 het volgende:
Rutte: 'cooooode zwaaaaart'
Jahoor. Pleur op man.
[..]
Exact.
Gewoon helemaal oprotten met deze dictator. Spoedwet voor de avondklok nu dat de rechter het heeft afgeschoten. Hij is demissionair, hij is geen officile zittende premier meer. Met dit is hij een illegale bezetter geworden.
OPROTTEN!
Ditquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:17 schreef Michie_ het volgende:
Rutte bevestigd min of meer dat de avondklok niet na 3 maart stopt
Dat lijkt me wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De vraag is of andere partijen meestemmen. De verkiezingen zijn ook over een maand
Ja inderdaad, praat voor jezelf mongool. Wat een vieze gluipert is het toch.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:16 schreef Arizona het volgende:
Die uitspraak van vanmorgen is helemaal geen tegenvaller voor iedereen, Mark.
1 grote poppenkast. Hij zal niet toe gaan geven.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:17 schreef Anton91 het volgende:
Geen discussie mogelijk avondklok is nodig![]()
Jep. Anders doen ze hier ook niet zo veel moeite voor. Ze willen het zo lang mogelijk houden als maar kan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:17 schreef Michie_ het volgende:
Rutte bevestigd min of meer dat de avondklok niet na 3 maart stopt
Hij praat tegen 1 persoon.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:17 schreef 4-elements het volgende:
Rutte en Grapperhaus willen blijkbaar koste wat kost aan de avondklok vasthouden. Alternatief was een thuisblijfplicht, aldus Grapperhaus. Die twee zijn helemaal doorgedraaid, hebben blijkbaar geen enkele feelilng meer met de samenleving.
Daar heb je een punt. Denk eerder dat voorgenomen versoepelingen als de heropening van de middelbare scholen zullen sneuvelen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Na deze dreun? Nog dichter op de verkiezingen? Ik moet het nog zien. Even er van uitgaande dat het hof de boel niet gaat schorsen, want dan blijft de schade beperkt.
Klopt. rutte is totaal de weg kwijt nu.quote:
Hij zou juist moeten zeggen: klaarblijkelijk moeten we de discussie goed voeren. En we zijn ervan overtuigd dat we daarin onze argumenten goed naar voren kunnen brengen zodat de controlerende macht ermee instemt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:17 schreef Anton91 het volgende:
Geen discussie mogelijk avondklok is nodig![]()
Onze eigen oliver23 heeft meer cijfers tot zijn beschikking dan Rutte!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:18 schreef Oliver23 het volgende:
Rutte beweerd dat de besmettingcijfers de afgelopen dagen weer stijgen.... .... Dit is toch totaal onjuist
Ziekenhuisopnames stagneren ook helemaal niet, hadden een keurige daling van 8%
Ik denk het laatste. De geest is uit de fles.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:19 schreef popje het volgende:
Dit gaat leiden tot een spoedwet en verlenging, of een complete volksopstand.
Dit ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:17 schreef 4-elements het volgende:
Rutte en Grapperhaus willen blijkbaar koste wat kost aan de avondklok vasthouden. Alternatief was een thuisblijfplicht, aldus Grapperhaus. Die twee zijn helemaal doorgedraaid, hebben blijkbaar geen enkele feelilng meer met de samenleving.
Dit hoorde ik ook. Hij liegt om zijn 'beleid' te blijven voeren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:18 schreef Oliver23 het volgende:
Rutte beweerd dat de besmettingcijfers de afgelopen dagen weer stijgen.... .... Dit is toch totaal onjuist
Ziekenhuisopnames stagneren ook helemaal niet, hadden een keurige daling van 8%
Is de EK ook aan boord?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die komt er gewoon doorheen, er is een Kamermeerderheid.
Ik doe mee. Dit is echt te bizar voor woorden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik begin me haast een wappie te voelen inmiddels.
Nee. Buiten je eigen bubbel zijn de meeste Nederlanders geen wappie ;-)quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:20 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik denk het laatste. De geest is uit de fles.
Nu zelfreflectie terwijl er nog een hoger beroep is lijkt mij ook vrij onverstandig.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja.
Zelfreflectie is er weer niet.
Het is dan ook absurd dat iedereen die tegen de maatregelen zijn als wappies weg worden gezet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik begin me haast een wappie te voelen inmiddels.
SED 2.0. Mark Honeckerquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit hoorde ik ook. Hij liegt om zijn 'beleid' te blijven voeren.
Totale dictator.
Denk je? Volgens mij ligt dat allemaal al min of meer vast, hoor.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kans op uitstel verkiezingen is wel wat groter geworden nu.
Nee, jij typt onzinquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. rutte is totaal de weg kwijt nu.
In virusbestrijding en het recht.
Die vent is totaal ongeschikt. Wegwezen!
Wat is er precies zo bizar dan?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik doe mee. Dit is echt te bizar voor woorden.
Geen avondklok zou volgens 'kabinet' betekenen dat besmettingen oplopen. Als dat gaat gebeuren zie ik geen verkiezingen gebeuren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je? Volgens mij ligt dat allemaal al min of meer vast, hoor.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:22 schreef Mani89 het volgende:
Niemand gelooft je meer Rutten. Wij nemen onze vrijheid terug.
Nou ja denk dat de voorsprong van de VVD niet meer zo gaat krimpen in de laatste maand. Dit is gewoon het keihard bespelen van de low-information voters, de babyboomers die hun informatie op gezette tijden door gevestigde media tot zich nemen. Of zelfs bepaalde groepen jongere mensen die alles van nu.nl halen en actief reageren op NuJij. Vergis je niet, er is echt wel eenderde tot de helft van de Nederlanders die vandaag enorm teleurgesteld waren in het besluit van de rechter, en die zich eerder afvragen waarom die rechter niet gewoon ontslagen kan worden.quote:
Ze gaan het gewoon op een andere manier erdoorheen proberen te krijgen. De vraag is of partijen die initieel tegen waren zich gesterkt voelen in hun terughoudendheid door de rechter of dat ze besluiten de kabinetskeuze te blijven steunen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:19 schreef popje het volgende:
Dit gaat leiden tot een spoedwet en verlenging, of een complete volksopstand.
Wel eens van de demissionaire status gehoord?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Hij heeft die baan toch eigenlijk niet meer?
Dat de premier gewoon lak heeft aan alles en die avondklok ten koste van alles terug wil hebben. Dat terwijl het effect nihil is.quote:
Ah, alleen is dit niet het geval. Ze volgen gewoon de normale weg qua rechtsgang volgens mij. Het effect is niet aan jou of mij te bepalen, daar is het OMT voor en die gaan daar nog over berichten, volgens mij eind deze week.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat de premier gewoon lak heeft aan alles en die avondklok ten koste van alles terug wil hebben. Dat terwijl het effect nihil is.
Dit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:17 schreef 4-elements het volgende:
Dat is dan ook niet het geval.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is dan ook absurd dat iedereen die tegen de maatregelen zijn als wappies weg worden gezet.
BAAS!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:25 schreef Mani89 het volgende:
Vanavond na 21:00 ga ik met 1 voet buiten mijn voordeur staan terwijl ik mijn middelvinger opsteek.
De verkiezingen zijn er bijna.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Verstandig is deze vent af te zetten voor dat hij zich verder ontpopt tot dictator.
Deze chaos is door hem gekomen en hij duwt gewoon door, zonder dat daar een wettelijke grond voor is. 'Anders sluiten wij u gewoon op in uw huis' gezien ferds uitspraak van zojuist en het initiren van een spoedwet.
Motie van wantrouwen, afkeuren, weet ik veel wat nog mogelijk is. Maar deze gasten zijn hun legitimiteit verloren. DOEI!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |