abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198034098

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198034110
Heeft iemand nog een overzichtje van hoe de partijen in de Tweede Kamer hebben gestemd over de avondklok?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198034118
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Niet mee eens. De rechter hoeft alleen te toetsen om de lagere rechter de uitvoerbaar bij voorraad verklaring had mogen nemen en voldoende gemotiveerd heeft.
Precies! Dan zou het wel heel vreemd zijn als hij meegaat in de schorsing.
pi_198034120

Er lijkt eindelijk beweging in te komen, Grapperhaus zal dus zo wel komen.
pi_198034140
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je nu overgaat tot de keuze om niet alle coronapatienten op te nemen, creeer je een precedent waarbij op een ander moment men kan kiezen een andere soort patienten niet op te nemen, op grond van de ziekte en niet op grond van de zorgvraag. Ik denk dat je daar ver van weg moet blijven, inderdaad.
Die keuze maken ze wel vaker voor andere patiënten of behandelingen die ze niet uitvoeren en daarnaast zitten we in een pandemie met een IFR die redelijk laag ligt. Dat is nogal wat anders als bijvoorbeeld ebola en ik heb wel al eens eerder gezegd dat ik best voor wat maatregelen kan zijn, maar niet zo extreem als nu. Maatregelen die in verhouding staat tot de IFR.
pi_198034143
Is dit niet diezelfde rechter die de vorige keer gewraakt werd door Viruswaarheid?
(Wat afgewezen werd)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198034144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft iemand nog een overzichtje van hoe de partijen in de Tweede Kamer hebben gestemd over de avondklok?
Edit: Even verder gezocht, dit is wat ik kon vinden:
quote:
De motie van Jetten krijgt inderdaad een meerderheid: VVD, CDA, D66, ChristenUnie, PvdA, GroenLinks, SP en 50Plus stemden voor. De andere partijen stemden voor de motie van Wilders, maar dat was geen meerderheid.
Dit was om de avondklok om 9 uur in te laten gaan ipv half 9, het 'half uurtje van D66'

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2021 13:31:09 (-Tweet wilders weggehaald, betere info-) ]
pi_198034154
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Precies! Dan zou het wel heel vreemd zijn als hij meegaat in de schorsing.
Dat is maar de vraag.
pi_198034164
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat Wilders daarover getweet had, bedoel je deze?
[ twitter ]
Dat is de motie uit september volgens mij
Die nieuwe motie had minder steun
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198034179
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Niet waar. Echte met keurmerk die ook in Nederland gekeurd zijn. Ik haal ze hier

https://hulptroepen.nu/product/ffp2-mondkapjes-40-stuks/
Ok fair, dat valt me mee, al blijft het wellicht nog te duur voor veel mensen voor eenmalig gebruik.
blablablabla
pi_198034181
quote:

[..]

[ twitter ]
Er is later nog een motie van D66 aangenomen voor een half uurtje later de avondklok. Die is gesteund (uit mijn hoofd) door tenminste de coalitie, GL en PvdA. Ruime meerderheid dus.
pi_198034189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Er is later nog een motie van D66 aangenomen voor een half uurtje later de avondklok. Die is gesteund (uit mijn hoofd) door tenminste de coalitie, GL en PvdA. Ruime meerderheid dus.
Ja idd, had mn post geupdate met die info :)
pi_198034199
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Deze dingen zijn echt ideaal inderdaad. Hartstikke goedkoop en ze doen daadwerkelijk iets. Ik zou niet weten waarom je iets anders zou gebruiken dan dit.
Een reden om iets anders te gebruiken is dat er nog steeds goedkopere niet-medische mondkapjes te halen zijn, of eenmalig een uitgave doen voor 2-3 wasbare exemplaren. Aangezien de meeste mensen mondkapjes dragen omdat het eerst geadviseerd en vervolgens verplicht werd, en niet omdat ze voor zichzelf nou zo bang zijn.

quote:

[..]

[ twitter ]
Denk dat eerder de vraag is welke partijen er uiteindelijk alsnog voor waren. Ook ivm de verlenging.

Dacht VVD, CDA, D66, CU, PvdA, GL, SP, 50Plus. Maar ik kan er eentje over het hoofd hebben gezien.
  Redactie Sport dinsdag 16 februari 2021 @ 13:31:06 #14
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198034201
Ja, 3 jaar geleden zou de kamer ook voor een motie tegen het sluiten van horecagelegenheden hebben gestemd. Of tegen een motie dat scholen beter een weekje dicht kunnen. Of een motie tegen meer verplichting tot thuiswerken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198034204
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Ok fair, dat valt me mee, al blijft het wellicht nog te duur voor veel mensen voor eenmalig gebruik.
Ik ga er inderdaad geen euro meer aan uitgeven.
pi_198034208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je kan altijd je eigen avondklok houden.
Zou kunnen.

Ik heb overigens helemaal niet gezegd of ik voor of tegen een avondklok ben en of ik al dan niet denk dat er positieve effecten aan zitten :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198034221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt, maar dan kunnen mensen zich niet meer verschuilen achter het argument dat ze toch niet werken om ze niet te dragen. Deze hebben bewezen werkzaamheid.
pi_198034237
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou kunnen.

Ik heb overigens helemaal niet gezegd of ik voor of tegen een avondklok ben en of ik al dan niet denk dat er positieve effecten aan zitten :)
Pssst. In dit topic moet je of vóór of tegen zijn, dat weet je toch? Er genuanceerd middenin proberen te gaan zitten is wel heel erg radicaal hoor ;)
pi_198034242
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Die keuze maken ze wel vaker voor andere patiënten of behandelingen die ze niet uitvoeren en daarnaast zitten we in een pandemie met een IFR die redelijk laag ligt. Dat is nogal wat anders als bijvoorbeeld ebola en ik heb wel al eens eerder gezegd dat ik best voor wat maatregelen kan zijn, maar niet zo extreem als nu. Maatregelen die in verhouding staat tot de IFR.
Dat is van belang als de IFR het enige criterium is.
Dat is niet zo. Die discussie hebben we al zo vaak gehad.
pi_198034248
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Klopt, maar dan kunnen mensen zich niet meer verschuilen achter het argument dat ze toch niet werken om ze niet te dragen. Deze hebben bewezen werkzaamheid.
Je ademt er wel een stuk lastiger door dan door een standaard mondkapje. Geen pretje om de hele dag op te hebben.
pi_198034260
quote:

[..]

Edit: Even verder gezocht, dit is wat ik kon vinden:
[..]

Dit was om de avondklok om 9 uur in te laten gaan ipv half 9, het 'half uurtje van D66'
Dank je! Gek eigenlijk dat het zo moeilijk is er een overzicht van te vinden. Misschien is er geen andere stemming meer geweest anders dan deze 'om 9 uur in laten gaan'-stemming.

Hoe dan ook: de Tweede Kamer mag zich dit oordeel van de rechter óók aanrekenen, met uitzondering van de partijen die tegen hebben gestemd.
pi_198034276
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:31 schreef Harlon het volgende:

[..]

Nou ja, dat zijn de wetenschappers die het adviseren, daar zal en het publiek en de regering echt niet in mee gaan.
Lees dit artikel, Johnson lijkt nu al samen te heulen met hun. Ik hoop dat je gelijk hebt en ze gewoon terug in hun mand worden gestuurd, maar ik zou er niet zomaar van uitgaan...
#WeesGeenWhales
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:34:47 #23
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198034279
Zou dit gedoe over het uistellen van die beslissing niet puur zijn om gezichtsverlies te voorkomen? Zo van het moet iig blijven tot 2 maart? Of zouden ze het gaan opnemen in de Coronawet? En een maatregel waarvan nog niet eens bewezen is of hij werkt, aantonen dat hij moet blijven omdat anders de volksgezondheid kritisch in gevaar komt... Ik kan het me niet voorstellen.

Ik kan me nu ook echt niet meer voorstellen dat ze het gaan verlengen... Dan breekt er echt oorlog uit.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198034280
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is van belang als de IFR het enige criterium is.
Dat is niet zo. Die discussie hebben we al zo vaak gehad.
En daarom stel ik dus ook voor om niet teveel maatregelen in te stellen als de IFR meevalt en dan maar een X aantal bedden vrij hebben voor de patiënten. Kunnen mensen weer doorgaan met het leven en kijken wat ze belangrijk vinden :)

Gezondheid of leven betekend niet of iemand nou wel of geen corona heeft.
pi_198034286
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Pssst. In dit topic moet je of vóór of tegen zijn, dat weet je toch? Er genuanceerd middenin proberen te gaan zitten is wel heel erg radicaal hoor ;)
Ik ben een extremist pur sang, dat moet inmiddels wel bekend zijn :7
pi_198034303
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben een extremist pur sang, dat moet inmiddels wel bekend zijn :7
Extreem genuanceerd, heel frustrerend :P
pi_198034307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:

Er lijkt eindelijk beweging in te komen, Grapperhaus zal dus zo wel komen.
spannende live stream was dit.
Zit een half uur naar leeg beeld te staren. En nu staat er bedankt voor het kijken. wtf?
pi_198034309
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank je! Gek eigenlijk dat het zo moeilijk is er een overzicht van te vinden. Misschien is er geen andere stemming meer geweest anders dan deze 'om 9 uur in laten gaan'-stemming.

Hoe dan ook: de Tweede Kamer mag zich dit oordeel van de rechter óók aanrekenen, met uitzondering van de partijen die tegen hebben gestemd.
Er is geen stemming over de maatregelen zelf geweest omdat onder de coronawet dat een bevoegdheid an het kabinet is. Nu ja dat dacht het kabinet tot vanochtend _O-

De tweede kamer mag zich regelmatig iets aantrekken: denk recent aan de rol van de kamer in de toeslagenaffaire en het totale gebrek aan digitale kennis in het parlement.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:36:48 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198034316
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef popje het volgende:
Zou dit gedoe over het uistellen van die beslissing niet puur zijn om gezichtsverlies te voorkomen? Zo van het moet iig blijven tot 2 maart? Of zouden ze het gaan opnemen in de Coronawet? En een maatregel waarvan nog niet eens bewezen is of hij werkt, aantonen dat hij moet blijven omdat anders de volksgezondheid kritisch in gevaar komt... Ik kan het me niet voorstellen.

Ik kan me nu ook echt niet meer voorstellen dat ze het gaan verlengen... Dan breekt er echt oorlog uit.
Het is in elk geval een vorm van tijdrekken. Ze zullen hopen dat er vanmiddag wordt besloten dat de avondklok 'voorlopig' intact kan blijven, zodat ze een andere manier in gang kunnen zetten om het alsnog juridisch dicht te timmeren.

Misschien is dat door de ogen van het OMT, of om politiek gezichtsverlies te voorkomen, een verstandige route. Maar ik denk dat het een vrij dramatisch effect op het toch al tanende draagvlak van de maatregel gaat hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:37:10 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198034322
maar zijn er na 3 weken avondklok inmiddels al wat cijfers over het effect ervan?
pi_198034336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Er is geen stemming over de maatregelen zelf geweest omdat onder de coronawet dat een bevoegdheid an het kabinet is. Nu ja dat dacht het kabinet tot vanochtend _O-

De tweede kamer mag zich regelmatig iets aantrekken: denk recent aan de rol van de kamer in de toeslagenaffaire en het totale gebrek aan digitale kennis in het parlement.
Dus dan had het parlement tegen een verlenging van de coronawet als geheel moeten zijn om een avondklok van tafel te krijgen?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:37:51 #32
3778 popje
pi_198034339
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Zit een half uur naar leeg beeld te staren. En nu staat er bedankt voor het kijken. wtf?
Er is nu waarschijnlijk heel veel crisis in Den Haag als ze een liveblog weer sluiten zonder iets te zeggen...
pi_198034341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Tarado het volgende:
maar zijn er na 3 weken avondklok inmiddels al wat cijfers over het effect ervan?
Denk het niet, want code rood vanwege de sneeuwstorm en gisteren vanwege het ijs :')
pi_198034344
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ja, klagen kan bij de NOS.
pi_198034357
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Extreem genuanceerd, heel frustrerend :P
Sorry, not sorry :P

Ik moet misschien wel eens uitkijken dat nunance niet te ver doorgevoerd wordt, maar ik kan er niets aan doen dat ik niet (meer) zo zwart-wit ben. Het is allemaal niet zo simpel, denk ik. Wellicht. :+
pi_198034361
quote:
Denk het niet. Nog niet gedeeld met de bevolking in ieder geval. Hugo zal wel roepen dat ze het effect over een paar weken kunnen uitleggen, maar dat de avondklok wel echt helpt en nodig is.
pi_198034364
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef popje het volgende:

Ik vermoed dat de strategie is de opschortende werking eraf halen tot het hoger beroep. Vervolgens komt het dan niet slecht uit als dat nog een week of 2 op zich laat wachten.
De spoedwet kan indien nodig voorbereid en door de kamers gejaagd worden maar ze gaan vooral kijken naar de ontwikkeling van de cijfers de komende dagen want als die zich gunstig ontwikkelen gaat de avondklok er sowieso af op 2 maart.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:38:54 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198034365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De avondklok was nu net geen bevoegdheid onder de coronawet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198034378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sorry, not sorry :P

Ik moet misschien wel eens uitkijken dat nunance niet te ver doorgevoerd wordt, maar ik kan er niets aan doen dat ik niet (meer) zo zwart-wit ben. Het is allemaal niet zo simpel, denk ik. Wellicht. :+
Zelfs genuanceerd over het genuanceerd zijn. _O-
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:39:37 #40
3778 popje
pi_198034387
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, klagen kan bij de NOS.
Ik denk dat als het kabinet nu via de Coronawet de avondklok er alsnog inkrijgt, we er voorlopig nog niet vanaf zijn... dan blijft het een onderdeel van het standaard maatregelenpakket.
pi_198034388
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dus dan had het parlement tegen een verlenging van de coronamaatregelen als geheel moeten zijn om een avondklok van tafel te krijgen?
Als ik de uitspraak van de rechter goed gelezen heb gaat het erom dat ze gedebatteerd hebben over de invoering van de avondklok. Als erover gedebatteerd kan worden kan het ook anders opgelost worden was het argument. De Wbbbg is bedoeld in situaties waar het niet mogelijk is er eerst over te debatteren wordt eigenlijk gezegd.
pi_198034391
quote:
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Op zichzelf zou een maatregel die drie weken werkzaam is geweest, een zeker effect moeten kunnen laten zien.
pi_198034395
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Doelpalen verschoven dus, eerst vond je nog dat niet sluiten debiel was.
Neuh.
Sluiten was het meest effectief dus het beste puur vanuit het oogpunt van de virusaanpak ,al is onderwijs ook weer dusdanig cruciaal dat je best had kunnen kijken naar alternatieven en concessies op dat gebied.

Men heeft echter pas weer willen ingrijpen toen de zorg dreigde om te vallen.
blablablabla
pi_198034400
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:53 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Zou jij niet eens een afspraak maken met een psycholoog? Dit is niet gezond hoor......
Wil jij eeuwig leven op die manier die ik schreef dan, met al die dingen die dan verboten/onmogelijk zijn die ik noemde voortaan?

Geen mens wil dat, maar daar hebben ze het dus over.

Ons is 1000 keer beloofd dat deze hele levende hel van 1.5m en kapjes en beperkingen tijdelijk zou zijn, dus of hij wordt afgeschaft nadat iedereen gevaccineerd is zoals steeds gezegd, of ik pleeg zelfmoord, of ik emigreer. Ik wil niet de rest van mn leven zo doormoeten, letterlijk alles wat leuk of gezellig is in het leven is verboten. Prima voor even, maar niet voor eeuwig.

Nadat iedereen gevaccineerd is wil ik dat zoals beloofd de beperkingen weg gaan en we weer gewoon normaal vrij mogen leven, als de vaccins gewoon werken.

Punt.
#WeesGeenWhales
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:40:57 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198034414
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is in elk geval een vorm van tijdrekken. Ze zullen hopen dat er vanmiddag wordt besloten dat de avondklok 'voorlopig' intact kan blijven, zodat ze een andere manier in gang kunnen zetten om het alsnog juridisch dicht te timmeren.

Misschien is dat door de ogen van het OMT, of om politiek gezichtsverlies te voorkomen, een verstandige route. Maar ik denk dat het een vrij dramatisch effect op het toch al tanende draagvlak van de maatregel gaat hebben.
Ik vind het ook niet helemaal reëel van de regering om die schorsing bij een rechter neer te leggen, hopelijk vindt die rechter dat ook, als je je werk niet naar behoren doet moet je niet beloond worden.
pi_198034421
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zelfs genuanceerd over het genuanceerd zijn. _O-
Het is een gave.
pi_198034427
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Men heeft echter pas weer willen ingrijpen toen de zorg dreigde om te vallen.
Niet zo gek aangezien dat het beleid is geweest tot eind vorig jaar. En dat was een hele goede keuze.
pi_198034432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Lees dit artikel, Johnson lijkt nu al samen te heulen met hun. Ik hoop dat je gelijk hebt en ze gewoon terug in hun mand worden gestuurd, maar ik zou er niet zomaar van uitgaan...
Er is daar op dat moment ontzettend veel speculatie. Net als kabinetsleden en OMT-leden hier heb je allerlei individuen die dingen lekken die voor hun goed uitkomen. Ze komen volgende week maandag met een soort van routekaart/exitstrategie. Dat is interessant in die zin dat het VK al wat verder is met vaccineren en waar de curve van de besmettingen verder een vergelijkbaar beeld met hier laat zien.

Kan me voorstellen dat ze daar toch wel voor de zomer naar kroegenopen.gif willen, misschien nog met een aantal beperkingen. Maar om dat semi-permanent te doen lijkt me extreem dom. Dan verspil je al het kapitaal van een geslaagde vaccinatiecampagne. En gaan mensen ook niet pikken als de ziekenhuizen eenmaal leeg zijn.

Kan me ook voorstellen dat ze naar een soort hybride model willen waarbij er met snel- en zelftesten meer kan, al blijft het gesteggel over de nauwkeurigheid van die testen. Zag dit langskomen net: https://www.theguardian.c(...)wi-vaccines-minister
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:41:49 #49
3778 popje
pi_198034436
Er verscheen net na de livestream een persrechter die zei dat in 'een tijd van een pandemie, van ernstige dreigingen van virusmutanten en de Britse variant, maatregelen nodig zijn die dit in toom kunnen houden oid' (duurde maar een minuut. Geloven ze nou werkelijk nog dat als er een derde golf komt, de avondklok HET middel is die ons kan redden van de ondergang??
pi_198034443
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')