abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198034303
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben een extremist pur sang, dat moet inmiddels wel bekend zijn :7
Extreem genuanceerd, heel frustrerend :P
pi_198034307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:

Er lijkt eindelijk beweging in te komen, Grapperhaus zal dus zo wel komen.
spannende live stream was dit.
Zit een half uur naar leeg beeld te staren. En nu staat er bedankt voor het kijken. wtf?
pi_198034309
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank je! Gek eigenlijk dat het zo moeilijk is er een overzicht van te vinden. Misschien is er geen andere stemming meer geweest anders dan deze 'om 9 uur in laten gaan'-stemming.

Hoe dan ook: de Tweede Kamer mag zich dit oordeel van de rechter óók aanrekenen, met uitzondering van de partijen die tegen hebben gestemd.
Er is geen stemming over de maatregelen zelf geweest omdat onder de coronawet dat een bevoegdheid an het kabinet is. Nu ja dat dacht het kabinet tot vanochtend _O-

De tweede kamer mag zich regelmatig iets aantrekken: denk recent aan de rol van de kamer in de toeslagenaffaire en het totale gebrek aan digitale kennis in het parlement.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:36:48 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198034316
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef popje het volgende:
Zou dit gedoe over het uistellen van die beslissing niet puur zijn om gezichtsverlies te voorkomen? Zo van het moet iig blijven tot 2 maart? Of zouden ze het gaan opnemen in de Coronawet? En een maatregel waarvan nog niet eens bewezen is of hij werkt, aantonen dat hij moet blijven omdat anders de volksgezondheid kritisch in gevaar komt... Ik kan het me niet voorstellen.

Ik kan me nu ook echt niet meer voorstellen dat ze het gaan verlengen... Dan breekt er echt oorlog uit.
Het is in elk geval een vorm van tijdrekken. Ze zullen hopen dat er vanmiddag wordt besloten dat de avondklok 'voorlopig' intact kan blijven, zodat ze een andere manier in gang kunnen zetten om het alsnog juridisch dicht te timmeren.

Misschien is dat door de ogen van het OMT, of om politiek gezichtsverlies te voorkomen, een verstandige route. Maar ik denk dat het een vrij dramatisch effect op het toch al tanende draagvlak van de maatregel gaat hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:37:10 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198034322
maar zijn er na 3 weken avondklok inmiddels al wat cijfers over het effect ervan?
pi_198034336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Er is geen stemming over de maatregelen zelf geweest omdat onder de coronawet dat een bevoegdheid an het kabinet is. Nu ja dat dacht het kabinet tot vanochtend _O-

De tweede kamer mag zich regelmatig iets aantrekken: denk recent aan de rol van de kamer in de toeslagenaffaire en het totale gebrek aan digitale kennis in het parlement.
Dus dan had het parlement tegen een verlenging van de coronawet als geheel moeten zijn om een avondklok van tafel te krijgen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:37:51 #32
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198034339
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Zit een half uur naar leeg beeld te staren. En nu staat er bedankt voor het kijken. wtf?
Er is nu waarschijnlijk heel veel crisis in Den Haag als ze een liveblog weer sluiten zonder iets te zeggen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198034341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Tarado het volgende:
maar zijn er na 3 weken avondklok inmiddels al wat cijfers over het effect ervan?
Denk het niet, want code rood vanwege de sneeuwstorm en gisteren vanwege het ijs :')
pi_198034344
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ja, klagen kan bij de NOS.
pi_198034357
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Extreem genuanceerd, heel frustrerend :P
Sorry, not sorry :P

Ik moet misschien wel eens uitkijken dat nunance niet te ver doorgevoerd wordt, maar ik kan er niets aan doen dat ik niet (meer) zo zwart-wit ben. Het is allemaal niet zo simpel, denk ik. Wellicht. :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198034361
quote:
Denk het niet. Nog niet gedeeld met de bevolking in ieder geval. Hugo zal wel roepen dat ze het effect over een paar weken kunnen uitleggen, maar dat de avondklok wel echt helpt en nodig is.
pi_198034364
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef popje het volgende:
Zou dit gedoe over het uistellen van die beslissing niet puur zijn om gezichtsverlies te voorkomen? Zo van het moet iig blijven tot 2 maart? Of zouden ze het gaan opnemen in de Coronawet? En een maatregel waarvan nog niet eens bewezen is of hij werkt, aantonen dat hij moet blijven omdat anders de volksgezondheid kritisch in gevaar komt... Ik kan het me niet voorstellen.

Ik kan me nu ook echt niet meer voorstellen dat ze het gaan verlengen... Dan breekt er echt oorlog uit.
Ik vermoed dat de strategie is de opschortende werking eraf halen tot het hoger beroep. Vervolgens komt het dan niet slecht uit als dat nog een week of 2 op zich laat wachten.
De spoedwet kan indien nodig voorbereid en door de kamers gejaagd worden maar ze gaan vooral kijken naar de ontwikkeling van de cijfers de komende dagen want als die zich gunstig ontwikkelen gaat de avondklok er sowieso af op 2 maart.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:38:54 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198034365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De avondklok was nu net geen bevoegdheid onder de coronawet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198034378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sorry, not sorry :P

Ik moet misschien wel eens uitkijken dat nunance niet te ver doorgevoerd wordt, maar ik kan er niets aan doen dat ik niet (meer) zo zwart-wit ben. Het is allemaal niet zo simpel, denk ik. Wellicht. :+
Zelfs genuanceerd over het genuanceerd zijn. _O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:39:37 #40
3778 popje
pi_198034387
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, klagen kan bij de NOS.
Ik denk dat als het kabinet nu via de Coronawet de avondklok er alsnog inkrijgt, we er voorlopig nog niet vanaf zijn... dan blijft het een onderdeel van het standaard maatregelenpakket.
pi_198034388
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dus dan had het parlement tegen een verlenging van de coronamaatregelen als geheel moeten zijn om een avondklok van tafel te krijgen?
Als ik de uitspraak van de rechter goed gelezen heb gaat het erom dat ze gedebatteerd hebben over de invoering van de avondklok. Als erover gedebatteerd kan worden kan het ook anders opgelost worden was het argument. De Wbbbg is bedoeld in situaties waar het niet mogelijk is er eerst over te debatteren wordt eigenlijk gezegd.
pi_198034391
quote:
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Op zichzelf zou een maatregel die drie weken werkzaam is geweest, een zeker effect moeten kunnen laten zien.
pi_198034395
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Doelpalen verschoven dus, eerst vond je nog dat niet sluiten debiel was.
Neuh.
Sluiten was het meest effectief dus het beste puur vanuit het oogpunt van de virusaanpak ,al is onderwijs ook weer dusdanig cruciaal dat je best had kunnen kijken naar alternatieven en concessies op dat gebied.

Men heeft echter pas weer willen ingrijpen toen de zorg dreigde om te vallen.
blablablabla
pi_198034400
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:53 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Zou jij niet eens een afspraak maken met een psycholoog? Dit is niet gezond hoor......
Wil jij eeuwig leven op die manier die ik schreef dan, met al die dingen die dan verboten/onmogelijk zijn die ik noemde voortaan?

Geen mens wil dat, maar daar hebben ze het dus over.

Ons is 1000 keer beloofd dat deze hele levende hel van 1.5m en kapjes en beperkingen tijdelijk zou zijn, dus of hij wordt afgeschaft nadat iedereen gevaccineerd is zoals steeds gezegd, of ik pleeg zelfmoord, of ik emigreer. Ik wil niet de rest van mn leven zo doormoeten, letterlijk alles wat leuk of gezellig is in het leven is verboten. Prima voor even, maar niet voor eeuwig.

Nadat iedereen gevaccineerd is wil ik dat zoals beloofd de beperkingen weg gaan en we weer gewoon normaal vrij mogen leven, als de vaccins gewoon werken.

Punt.
#WeesGeenWhales
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:40:57 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198034414
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is in elk geval een vorm van tijdrekken. Ze zullen hopen dat er vanmiddag wordt besloten dat de avondklok 'voorlopig' intact kan blijven, zodat ze een andere manier in gang kunnen zetten om het alsnog juridisch dicht te timmeren.

Misschien is dat door de ogen van het OMT, of om politiek gezichtsverlies te voorkomen, een verstandige route. Maar ik denk dat het een vrij dramatisch effect op het toch al tanende draagvlak van de maatregel gaat hebben.
Ik vind het ook niet helemaal reëel van de regering om die schorsing bij een rechter neer te leggen, hopelijk vindt die rechter dat ook, als je je werk niet naar behoren doet moet je niet beloond worden.
pi_198034421
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zelfs genuanceerd over het genuanceerd zijn. _O-
Het is een gave.
pi_198034427
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Men heeft echter pas weer willen ingrijpen toen de zorg dreigde om te vallen.
Niet zo gek aangezien dat het beleid is geweest tot eind vorig jaar. En dat was een hele goede keuze.
pi_198034432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Lees dit artikel, Johnson lijkt nu al samen te heulen met hun. Ik hoop dat je gelijk hebt en ze gewoon terug in hun mand worden gestuurd, maar ik zou er niet zomaar van uitgaan...
Er is daar op dat moment ontzettend veel speculatie. Net als kabinetsleden en OMT-leden hier heb je allerlei individuen die dingen lekken die voor hun goed uitkomen. Ze komen volgende week maandag met een soort van routekaart/exitstrategie. Dat is interessant in die zin dat het VK al wat verder is met vaccineren en waar de curve van de besmettingen verder een vergelijkbaar beeld met hier laat zien.

Kan me voorstellen dat ze daar toch wel voor de zomer naar kroegenopen.gif willen, misschien nog met een aantal beperkingen. Maar om dat semi-permanent te doen lijkt me extreem dom. Dan verspil je al het kapitaal van een geslaagde vaccinatiecampagne. En gaan mensen ook niet pikken als de ziekenhuizen eenmaal leeg zijn.

Kan me ook voorstellen dat ze naar een soort hybride model willen waarbij er met snel- en zelftesten meer kan, al blijft het gesteggel over de nauwkeurigheid van die testen. Zag dit langskomen net: https://www.theguardian.c(...)wi-vaccines-minister
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:41:49 #49
3778 popje
pi_198034436
Er verscheen net na de livestream een persrechter die zei dat in 'een tijd van een pandemie, van ernstige dreigingen van virusmutanten en de Britse variant, maatregelen nodig zijn die dit in toom kunnen houden oid' (duurde maar een minuut. Geloven ze nou werkelijk nog dat als er een derde golf komt, de avondklok HET middel is die ons kan redden van de ondergang??
pi_198034443
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')