Zou ze de domme vraag al paraat hebben?quote:
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Scholen zijn niet de enige prioriteit. Er waren geen grote problemen. Constant dezelfde onzin roepen zonder enige onderbouwing wordt heel snel oud.
Sowieso extreem twijfelachtig dat een demissionair kabinet met een afwezige tweede kamer er snel een ingrijpende spoedwet doorheen zou willen jassen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ook bij die schorsing?
Die nieuwe wet duurt nog wel een paar dagen (als ze echt snel willen zijn).
Rechter zal niet akkoord gaan met die schorsing.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ook bij die schorsing?
Die nieuwe wet duurt nog wel een paar dagen (als ze echt snel willen zijn).
Ik zie hem idd specifiek over nightclubs praten, dat geeft hoop, neem aan dat ze dan niet bedoelen dat je op een meter afstand moet zitten maar gewoon normaal dansen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er is daar op dat moment ontzettend veel speculatie. Net als kabinetsleden en OMT-leden hier heb je allerlei individuen die dingen lekken die voor hun goed uitkomen. Ze komen volgende week maandag met een soort van routekaart/exitstrategie. Dat is interessant in die zin dat het VK al wat verder is met vaccineren en waar de curve van de besmettingen verder een vergelijkbaar beeld met hier laat zien.
Kan me voorstellen dat ze daar toch wel voor de zomer naar kroegenopen.gif willen, misschien nog met een aantal beperkingen. Maar om dat semi-permanent te doen lijkt me extreem dom. Dan verspil je al het kapitaal van een geslaagde vaccinatiecampagne. En gaan mensen ook niet pikken als de ziekenhuizen eenmaal leeg zijn.
Kan me ook voorstellen dat ze naar een soort hybride model willen waarbij er met snel- en zelftesten meer kan, al blijft het gesteggel over de nauwkeurigheid van die testen. Zag dit langskomen net: https://www.theguardian.c(...)wi-vaccines-minister
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Leerlingen die net zo besmettelijk zijn als volwassenen in slecht geventileerde lokalen zonder voldoende afstand proppen terwijl je ziekenhuizen volstromen.
Geen probleem volgens MoreDakka van FOK!
En de basisscholen zijn weer opengegaan en zijn sws geen cijfers te geven aan deze maatregel omdat er gewoon teveel andere zaken van invloed ( kunnen ) zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk het niet, want code rood vanwege de sneeuwstorm en gisteren vanwege het ijs
Dit dus. Waarom anders nu al een persconferentie en niet pas na de uitspraak over de schorsing na 16.00 uur?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar als je dat leest dan is die avondklok dus echt niet legitiem. Er is geen noodtoestand gaande die deze stand doet houden. Het is niet van na 21.00 uur buiten besmet iedereen elkaar en gaan er duizenden mensen dood. Ik denk dat die schorsing er niet door gaat komen.
Dat de Nederlandse regering nooit de noodtoestand heeft afgeroepen is inderdaad een van de redenen dat het hier zo'n juridisch gekut is de hele tijd. In veel andere landen is dat wel gedaan en dat maakt het een stuk eenvoudiger voor de zittende macht om datgene te doen dat ze nodig achten.quote:
Ik denk het ook niet, er is geen noodsituatie, dan is er dus met zelfde reden ook geen argument voor die schorsing, de toets daarvoor zal minstens even strikt zijn lijkt me. Anders betekent een rechterlijke uitspraak niets meer immers.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Rechter zal niet akkoord gaan met die schorsing.
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat wordt een dringend advies om na 21:00 thuis te blijven.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Leerlingen die net zo besmettelijk zijn als volwassenen in slecht geventileerde lokalen zonder voldoende afstand proppen terwijl je ziekenhuizen volstromen.
Geen probleem volgens MoreDakka van FOK!
Wil eigenlijk een gif versie plaatsen, maarquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Volledig uitgeluld dus dan maar met een stropop en persoonlijke aanval komen. Beetje zielig.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, er is geen noodsituatie, dan is er dus met zelfde reden ook geen argument voor die schorsing, de toets daarvoor zal minstens even strikt zijn lijkt me. Anders betekent een rechterlijke uitspraak niets meer immers.
Gaat wel grappig zijn om kabinet hopelijk vanmiddag direct nog een keer en twee keer zo hard op z'n plaat te zien gaan 😂🤣
Lijkt me precies wat je van een rechter zou moeten verwachten. Zonder aanzien des persoons. Waarom was ze toen eigenlijk gewraakt door onze vriend met vieze dreadlocks?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:55 schreef capricia het volgende:
Mevrouw mr. S.J. Hoekstra-van Vliet.
Is de rechter die toen gewraakt werd door Viruswaarheid/viruswaanzin. Half 2020. Wraking lukte niet. En Virus verloor die zaak toen.
Dezelfde rechter heeft nu dus Viruswaarheid in het gelijk gesteld (andere zaak weliswaar).
Een vrouw met ballen, in elk geval.
Interessant. In een samenvatting van de uitspraak wordt geïmpliceerd dat spoed wel in de wet is opgenomen. Als het een interpretatiekwestie is, kan ik me voorstellen dat de staat zich kansrijk acht in een hoger beroep.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Over dat laatste zal de discussie gaan. De Wbbbg noemt geen spoed als voorwaarde. Alleen 'buitengewone omstandigheden'. Dat er spoed noodzakelijk is is een interpretatie van de rechter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |