SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 03-02-2021 18:16:12 ]
Dat kunnen ook regiotaxi's zijn die geen ophaaltijd kunnen garanderen en de senior die wil op tijd komen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:59 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Nou ja, zulke oude mensen horen niet zo lang in de kou te moeten staan. Maar het probleem ligt, volgens mij, meer bij diegene die hen brengen. Die hebben (mijn aanname) teveel haast en denken "we gaan vroeger, dan zijn we eerder klaar". Maar helaas is daar de ruimte niet voor door de afstandsmaatregelen
Sander Dekkerquote:Op woensdag 3 februari 2021 16:04 schreef Scrummie het volgende:
Wie is deze minister die nu aan het woord is?
Wat gebeurt er eigenlijk als je te laat komt? Krijg je dan geen prik?quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat kunnen ook regiotaxi's zijn die geen ophaaltijd kunnen garanderen en de senior die wil op tijd komen.
Vast wel maar zo denkt een 90+er niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:06 schreef Lurf het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk als je te laat komt? Krijg je dan geen prik?
En daar zit dus het probleem. Als men, bijvoorbeeld, 10 wachtkamers zou hebben, maar mensen komen massaal te vroeg, kan daar niemand iets aan doen toch.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:07 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vast wel maar zo denkt een 90+er niet.
Ze willen er op de afgesproken tijd zijn.
Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Viel vooral op dat hij het publieke bestel wilde hervormen. Dat werd eigenlijk best een puinhoop.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Sander Dekker
Minister voor Rechtsbescherming.
Was volgens mij ook ooit staatssecretatis van onderwijs
Ook een heel triest beeld met dat in het achterhoofd. Dat deze mensen overgeleverd zijn aan wie in de laatste 3 jaar de aanbesteding gewonnen heeft door het minste te kosten voor het vervoer van onze kwetsbaren, en dat ze daardoor regelmatig veel te vroeg gebracht worden en te laat opgehaald omdat dat goedkoper is. De kostbare laatste tijd die je hebt, blauwbekkend bij een ziekenhuis, priklocatie of reikhalzend achter de geraniums, de orthopedische schoenen en de jas al aan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat kunnen ook regiotaxi's zijn die geen ophaaltijd kunnen garanderen en de senior die wil op tijd komen.
Ja ik vind dat ook verdrietig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ook een heel triest beeld met dat in het achterhoofd. Dat deze mensen overgeleverd zijn aan wie in de laatste 3 jaar de aanbesteding gewonnen heeft door het minste te kosten voor het vervoer van onze kwetsbaren, en dat ze daardoor regelmatig veel te vroeg gebracht worden en te laat opgehaald omdat dat goedkoper is. De kostbare laatste tijd die je hebt, blauwbekkend bij een ziekenhuis, priklocatie of reikhalzend achter de geraniums, de orthopedische schoenen en de jas al aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)ember-al-bekend.htmlquote:Op 24 december, vlak voor Kerstavond, informeert minister De Jonge de Tweede Kamer over meerdere kwetsbaarheden in de GGD-systemen. De alinea's staan aan het einde van een brief die verder gaat over het testen en een OMT-advies.
Om "enkele kwetsbaarheden" op te lossen, wordt volgens de minister gewerkt aan een "beter passend autorisatiebeheer", zodat mensen niet bij informatie kunnen waar ze niet bij horen te kunnen. Wat er toen schortte aan dat autorisatiebeheer is onbekend, maar achteraf werd dus duidelijk dat te veel mensen bij te veel informatie konden.
Die denken 'Als iedereen denkt dat het geen probleem is om te laat te komen vanwege de regiotaxi, gaat dat niet lukken'quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:07 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vast wel maar zo denkt een 90+er niet.
Ze willen er op de afgesproken tijd zijn.
Hoe dan ook, morgen zal het beter gaan gelukkig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Chia het volgende:
[..]
Die denken 'Als iedereen denkt dat het geen probleem is om te laat te komen vanwege de regiotaxi, gaat dat niet lukken'
Ik snap dat wel en zou het waarschijnlijk ook doen. Als je toch met de ellendige regiotaxi moet wil je het zekere voor het onzekere nemen, dus op zich was dit voorspelbaar.
En waarom springt geen enkel Kamerlid daar bovenop?quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
Op de manier waarop Hugo de Jonge de kamer "informeert" is ook wel wat af te dingen
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ember-al-bekend.html
Kan je op wachten dat kleintjes verdrinken de komende 2 jaar, helemaal met zulke wachtlijsten.quote:Honderden zwemscholen in Nederland vrezen dat het risico op jonge verdrinkingsdoden deze zomer toeneemt omdat kinderen niet of onvoldoende hebben leren zwemmen. De wachttijden zijn opgelopen tot minimaal een jaar.
In een brandbrief aan het demissionair kabinet vraagt de Nederlandse Stichting Water- & Zwemveiligheid (NSWZ) om toestemming voor zwemles voor kinderen tot acht jaar. De brief is ondertekend door twintig landelijke brancheorganisaties.
,,Met oog op de veiligheid van de allerkleinsten verzoeken wij het kabinet toch te kijken naar de mogelijkheid zwembaden alleen te openen voor kinderen tot 8 jaar", vraagt de NSWZ. ,,Zwemles moet als essentieel worden beschouwd en behandeld."
misschien moeten ouders eens wat beter op gaan letten dan ?quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:24 schreef Elan het volgende:
Uit het AD.vlog:
[..]
Kan je op wachten dat kleintjes verdrinken de komende 2 jaar, helemaal met zulke wachtlijsten.
Ik ben nu niet aan het kijken, maar ik snap het heel goed. Die kan niet eens uit zijn woorden komen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan een hele erge hekel aan Sander Dekker.
Maar ja, je hebt het wel over de Brabanthallen en een dag met extreem veel regen. Lijkt met niet dat ze persé buiten hoeven te wachten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:10 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
En daar zit dus het probleem. Als men, bijvoorbeeld, 10 wachtkamers zou hebben, maar mensen komen massaal te vroeg, kan daar niemand iets aan doen toch.
Ik vind het wel steeds meer klagen en terechtwijzen op de instanties, terwijl er echt wel door de mensen zelf foutief gehandeld wordt. Eerlijk is eerlijk.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
Op de manier waarop Hugo de Jonge de kamer "informeert" is ook wel wat af te dingen
[..]
Nee hoor helemaal niet. Je hebt in principe gelijk, echter zijn kinderen tot 5 wat minder avontuurlijk ingesteld nog zeker vanaf 6/7 gaan ze zelf wat meer buitenspelen, ook zelfstandig. Dat brengt natuurlijk risico's met zich mee als het dan niet kan zwemmen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien moeten ouders eens wat beter op gaan letten dan ?
of ben ik nu weer te hard ?
Mijn zoontje had nu zijn A diploma kunnen hebben, is ook echt treurig dat zoiets belangrijks als zwemles geen doorgang kan vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:24 schreef Elan het volgende:
Uit het AD.vlog:
[..]
Kan je op wachten dat kleintjes verdrinken de komende 2 jaar, helemaal met zulke wachtlijsten.
Idd moet eigenlijk gewoon op essentieel gegooid worden, want die wachtlijsten van minimaal een jaar en oplopend wil je ook niet hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mijn zoontje had nu zijn A diploma kunnen hebben, is ook echt treurig dat zoiets belangrijks als zwemles geen doorgang kan vinden.
Ik snap dat het managen van een pandemie niet zonder fouten gaat, maar onder zijn leiding gaat er wel echt héél veel mis en vooral zijn communicatieskills zijn onder de maatquote:Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat maakt het lastiger om er al te veel gewicht aan te hangen. Maar dalen is beter dan stijgenquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er word ook flink minder getest op het moment.
Wanneer zijn er afgelopen jaar zwemlessen geweest? Liep dat gewoon gelijk met het open zijn van de basisscholen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mijn zoontje had nu zijn A diploma kunnen hebben, is ook echt treurig dat zoiets belangrijks als zwemles geen doorgang kan vinden.
Inderdaad, en de suggestie dat ik "maar beter op moet letten", straks gaat hij weer buiten spelen als het voorjaar wordt en het barst hier van de slootjes en watertjes. Vorig jaar zomer was hij 4.5 en bleef netjes op het pleintje hiervoor. Nu is hij dus al ruim 5, heeft fietsen ontdekt en rijdt lekker rond... wel iets waar ik mij zorgen om maak voor straks.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Idd moet eigenlijk gewoon op essentieel gegooid worden, want die wachtlijsten van minimaal een jaar en oplopend wil je ook niet hebben.
maatwerk wat betreft maatregelen is ze nog steeds wereldvreemdquote:Op woensdag 3 februari 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja klopt, in de vakanties was er geen reguliere zwemles. Je kon volgens mij wel weer de portemonnee trekken voor lessen in groepjes van 3-4 in de vakantie als je dat wilde / nodig vond.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:40 schreef Chia het volgende:
[..]
Wanneer zijn er afgelopen jaar zwemlessen geweest? Liep dat gewoon gelijk met het open zijn van de basisscholen?
Volgens mij wel. Toen de sportscholen weer open gingen in juni(?) waren er in ieder geval ook weer zwemlessen (is hier in hetzelfde gebouw).quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:40 schreef Chia het volgende:
[..]
Wanneer zijn er afgelopen jaar zwemlessen geweest? Liep dat gewoon gelijk met het open zijn van de basisscholen?
helemaal mee eens.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maatwerk wat betreft maatregelen is ze nog steeds wereldvreemd
er is nog lang geen sprake van uitdoven met 11.4% positief.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat maakt het lastiger om er al te veel gewicht aan te hangen. Maar dalen is beter dan stijgen
Is het afnemende testbereidheid? Of dooft het idd uit zoals vorig jaar mei/juni.
Misschien ook maar een lockdown instellen tot voldoende kinderen hun diploma gehaald hebben en de achterstanden ingehaald zijn, dit risico kunnen we natuurlijk niet nemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:24 schreef Elan het volgende:
Uit het AD.vlog:
[..]
Onbegrijpelijk dat hier nog steeds met geen woord over wordt gerept. Net zoals buiten(sport)activiteiten stimuleren of daar de richtlijnen verruimen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Eens.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
helemaal mee eens.
Als je kinderen die voor A diploma aan het zwemmen zijn, 2-3 weken geen les geeft, kan je bijna weer opnieuw beginnen, zeker als je in de beginfase zit.
Zwemles voor kinderen had wat mij betreft ook gewoon door kunnen gaan, vooral omdat het heel belangrijk is.
Eens zie ik al bij m'n neefje die gasten ben je zo kwijt ze staan naast je en ze zijn letterlijk weg in een oogwenk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, en de suggestie dat ik "maar beter op moet letten", straks gaat hij weer buiten spelen als het voorjaar wordt en het barst hier van de slootjes en watertjes. Vorig jaar zomer was hij 4.5 en bleef netjes op het pleintje hiervoor. Nu is hij dus al ruim 5, heeft fietsen ontdekt en rijdt lekker rond... wel iets waar ik mij zorgen om maak voor straks.
Afnemen dan. Je begrijpt wat ik bedoel. Zijn de cijfers laag omdat er ook daadwerkelijk minder mensen besmet raken of omdat er minder besmette mensen zich laten testen (t.o.v. vorige week).quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is nog lang geen sprake van uitdoven met 11.4% positief.
in mei/juni vorig jaar lag dat percentage rond de 1%, in augustus zelfs 0.5%
Dan geef je ze maar wat extra geld, we hebben kennelijk toch genoeg zo is afgelopen jaar wel gebleken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens.
Wel even de kanttekening dat in een eerder geval toen alleen de zwemlessen door mochten gaan, veel zwembaden daar niet voor kozen omdat het te duur was om alleen daar voor open te blijven.
het word nu toch wel eens tijd voor wat maatwerk iddquote:Op woensdag 3 februari 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat hier nog steeds met geen woord over wordt gerept. Net zoals buiten(sport)activiteiten stimuleren of daar de richtlijnen verruimen.
Je kunt wel schijtlollig doen maar voor veel ouders is dit bittere ernst.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien ook maar een lockdown instellen tot voldoende kinderen hun diploma gehaald hebben en de achterstanden ingehaald zijn, dit risico kunnen we natuurlijk niet nemen.
Niet relevant. Als je geen corona oploopt dan is de missie behaald.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat hier nog steeds met geen woord over wordt gerept. Net zoals buiten(sport)activiteiten stimuleren of daar de richtlijnen verruimen.
Als zo'n kind oma besmet met corona dan is dat kennelijk vervelender dan als het zelf verzuipt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bent bepaald niet de enige. @Janneke141quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan een hele erge hekel aan Sander Dekker.
Ja, maar als dát kan, dan kan .... ook.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het word nu toch wel eens tijd voor wat maatwerk idd
er is +/- 30% minder getest....you do the mathquote:Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Afnemen dan. Je begrijpt wat ik bedoel. Zijn de cijfers laag omdat er ook daadwerkelijk minder mensen besmet raken of omdat er minder besmette mensen zich laten testen (t.o.v. vorige week).
En uiteraard weer fysiek aanwezig. Heeft ie geen werk te doen verder?quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hij is er weer. Wat een bijzonder figuur is die vent toch.
En je kunt nu al uittekenen dat die galbak een plek krijgt in Rutte-IV. Laten we maar hopen dat het niet op onderwijs is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bent bepaald niet de enige. @:janneke141
Dit is simpelweg niet waar. Voor scholen is nu maatwerk mogelijk en hetzelfde geldt voor bepaalde winkels. Klagen prima maar feitenvrij gezeik heeft niemand wat aan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maatwerk wat betreft maatregelen is ze nog steeds wereldvreemd
Grote kans, helaas. Zou zomaar kunnen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En je kunt nu al uittekenen dat die galbak een plek krijgt in Rutte-IV. Laten we maar hopen dat het niet op onderwijs is.
Dan moeten de kinderen standaard maar een zwemvest aantrekken bij het buitenspelen. Corona is prio 1.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt wel schijtlollig doen maar voor veel ouders is dit bittere ernst.
ik denk dat iedereen ( zelfs ik ! ) wel inziet dat zwemles voor kinderen tot 10/12 jaar noodzakelijk is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, maar als dát kan, dan kan .... ook.
is nog niet mogelijk, volgende week pas.....quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is simpelweg niet waar. Voor scholen is nu maatwerk mogelijk en hetzelfde geldt voor bepaalde winkels. Klagen prima maar feitenvrij gezeik heeft niemand wat aan.
Ka-ching.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pfizer verwacht eindig aantal mutaties
[ twitter ]
Zij naar zwemles, ik naar de kroeg.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen ( zelfs ik ! ) wel inziet dat zwemles voor kinderen tot 10/12 jaar noodzakelijk is.
ik denk niet dat er iets is wat dan ook maar kan
Dit wordt een moeizaam een-tweetje zo.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is +/- 30% minder getest....you do the math
percentage positief volgens mij van 11.7% naar 11.4%
dus ja het is gedaald maar echt minimaal.
Nou, ik hoop dat ze het met die leeftijd allang hebben, maar we zijn het eens. Is belangrijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen ( zelfs ik ! ) wel inziet dat zwemles voor kinderen tot 10/12 jaar noodzakelijk is.
ik denk niet dat er iets is wat dan ook maar kan
quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Zij naar zwemles, ik naar de kroeg.
pffff je kan beter kippen houden ...quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, ik hoop dat ze het met die leeftijd allang hebben, maar we zijn het eens. Is belangrijk.
Maar dat het gezeur van vergelijken komt, daar kan je op wachten.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
pffff je kan beter kippen houden ...
Hear hear!quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt wel schijtlollig doen maar voor veel ouders is dit bittere ernst.
Belachelijk eigenlijk, en het loopt alleen maar op want voorlopig zijn de zwembaden echt nog niet open.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Hear hear!
Start zwemles al 3x uit moeten stellen hier.
Wachtlijsten in Den Haag zijn al bizar hoog, vandeweek nog een bericht over in het nieuws. Bijna eindelijk aan de beurt tot 3x toe en dan weer uitstel. Ook om moedeloos van te worden.
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1403 Datalekjesquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Predator40 het volgende:
In online call met board member Pfizer. Insights:
- Pfizer verwacht dat er eindig aantal mutaties zullen zijn. Je kunt dus al boosters ontwikkelen voor vaccins omdat je theoretisch aantal mutaties al kunt uittekenen (nog niet eerder gehoord)
- Vanaf mei/juni oversupply vaccins
dat is wel lekker maar dat betekent dus dat er nog besteld kan wordenquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Predator40 het volgende:
In online call met board member Pfizer. Insights:
- Pfizer verwacht dat er eindig aantal mutaties zullen zijn. Je kunt dus al boosters ontwikkelen voor vaccins omdat je theoretisch aantal mutaties al kunt uittekenen (nog niet eerder gehoord)
- Vanaf mei/juni oversupply vaccins
1 jaar tot 1.5 jaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk, en het loopt alleen maar op want voorlopig zijn de zwembaden echt nog niet open.
Hoelang duurt het dan zo'n beetje voor ze A heeft als ze mag beginnen?
Deel 2 moet de mensen ook niet onthouden worden:quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pfizer verwacht eindig aantal mutaties
[ twitter ]
Nee. Er is wel een burgerinitiatief voor uitgebreidere voorstellen waarvoor dat geldt, maar alleen als het een onderwerp is dat de laatste jaren niet besproken is in de Kamer. Over de coronamaatregelen wordt echter zowat continu gedebatteerd, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef Chia het volgende:
Er was wel een petitie zie ik nu: https://petities.nl/petit(...)l-doorgaan?locale=nl
(gisteren gesloten) Maar met 50.000 ondertekeningen moet de kamer het bespreken toch?
doen we voor de griep toch ook nietquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Deel 2 moet de mensen ook niet onthouden worden:
[ twitter ]
[ twitter ]
Social distancing zien als 'typisch iets winters'. Kijk al uit naar de jaarlijkse kerstreclames van de supermarkten. Alleen samen! Van 1,5m-samenleving naar Zoom-samenleving.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:05 schreef Haags het volgende:
[..]
1 jaar tot 1.5 jaar.
Het hielp trouwens al niet mee dat het zwembad naar onze voorkeur de fik in ging maar dat terzijde..
Hier 8 maanden voor A en een maand later Bquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk, en het loopt alleen maar op want voorlopig zijn de zwembaden echt nog niet open.
Ach zie het positief wel gestikt maar gelukkig niet door corona.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Nog even volhouden, in 2025 kunnen we eindelijk beginnen met alleen de kwetsbaren isoleren!quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
doen we voor de griep toch ook niet
Duurt lang welquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier 8 maanden voor A en een maand later BMaar ja, nu de jongste nog.....
Hadden ze geen water bij de hand?!quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:05 schreef Haags het volgende:
[..]
1 jaar tot 1.5 jaar.
Het hielp trouwens al niet mee dat het zwembad naar onze voorkeur de fik in ging maar dat terzijde..
Dat gaan mensen echt niet trekken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Social distancing zien als 'typisch iets winters'. Kijk al uit naar de jaarlijkse kerstreclames van de supermarkten. Alleen samen! Van 1,5m-samenleving naar Zoom-samenleving.
Ja ook daar slaat men volledig in door. Maar eerst maar eens ergens een keer zien te starten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Las ook van die debiele plannen dat de meute moest wachten en dan 1 of 2 ouders dan mochten gaan helpen met aan en uit kleden van die gasten, like what could go wrong
Brazilië schijnt wel lekker te zijn in december.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:09 schreef Predator40 het volgende:
"- Hoe COVID langjarig de wereld verandert: het wordt een winterziekte. Dus in die periode zal je gedrag structureel moeten aanpassen."
Het overwinteren in warmere landen komt steeds dichterbij voor ons dan.
Als dit de toekomst is wil ik - enigszins gechargeerd - mijn eigen geboorte graag cancellenquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit dus.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
doen we voor de griep toch ook niet
Van Rutte en het OMT moet je, je hebt niks te willen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus.
Zodra de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn (of de kans hebben gehad) gewoon via stapjes terug naar het oude normaal. Ook in de winter. Wat vaker thuis werken en wat vaker je handen wassen (dat dat nog gezegd moet worden bij sommige mensen..) kan ik nog begrijpen, maar verder?
En ik denk ook niet dat mensen dat gaan tolereren hoor. De meeste mensen houden zich voornamelijk aan de regels omdat het de ziekenhuizen helpt. Maar zolang die het gewoon aan kunnen en normale ingrepen niet verplaatst hoeven te worden zou er niks aan de hand hoeven te zijn.
Ja, ze kunnen de vinkentering krijgen. Geen idee of daar al een vaccin voor is maar succes met die schijt regels.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Is het niet verstandig om Pfizer in deze ook met een gezond korreltje zout te nemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Wel gedaan :-) Maar dan leer je ze het weer net verkeerd aan en kreeg ik weer opmerkingen dat ik de verkeerde techniek aan leer...quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Duurt lang wel
Kun je ze zelf geen les geven dan, als die krengen straks ergens in de zomer weer open mogen that is
Haha, en mensen mij maar uitlachen. Eigenlijk dieptriest dat ik hier om moet lachen, maar toch.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
en nummer zoveel, iedereen is er klaar mee na juni, let maar op.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen de vinkentering krijgen. Geen idee of daar al een vaccin voor is maar succes met die schijt regels.
Die kunnen zoveel willen. Als de meerderheid van het volk gewoon zelf terug gaat naar het oude normaal dan zwikken die vanzelf. En het is niet alsof die zelf staan te springen om bewoners in de winter weer lekker op te sluiten. Met dat soort comments kan ik niks.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Van Rutte en het OMT moet je, je hebt niks te willen.
Zou m'n dochter sowieso never nooit niet alleen naar een zwembad laten in Den Haag.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:10 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja ook daar slaat men volledig in door. Maar eerst maar eens ergens een keer zien te starten.
Zit ze straks op de middelbare school en heeft ze eindelijk haar A diploma of zo, staat denk ik niet heel stoer.
Ik googlede "unbirth" Spijt van.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Als dit de toekomst is wil ik - enigszins gechargeerd - mijn eigen geboorte graag cancellen
De vinkentering schijnt een R0 van 2,9 te hebben, dus ik zou wel voorzichtig doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen de vinkentering krijgen. Geen idee of daar al een vaccin voor is maar succes met die schijt regels.
Ik denk niet dat de directeur van Pfizer dit soort dingen bepaalt, denk je wel?quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, en mensen mij maar uitlachen. Eigenlijk dieptriest dat ik hier om moet lachen, maar toch.
We gaan een leuke wereld en leven tegemoet.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vinkentering schijnt een R0 van 2,9 te hebben, dus ik zou wel voorzichtig doen.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou m'n dochter sowieso never nooit niet alleen naar een zwembad laten in Den Haag.
Jawel, maar in een ander seizoenquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Saekerhett het volgende:
Dat houdt dus ook in dat je dan nooit meer op wintersport kan op een normale manier.
Serieus. Ik mocht bij het zwemmen nog kleren aan doen in zo'n omkleed hokjequote:Op woensdag 3 februari 2021 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wel gedaan :-) Maar dan leer je ze het weer net verkeerd aan en kreeg ik weer opmerkingen dat ik de verkeerde techniek aan leer...
En inderdaad... als het als open is....
Mijn oudste zoon zit op wedstrijdzwemmen, mocht je op vrijdagavond via de achterdeur het zwembad betreden, zwembroek moest al aan... na afloop niet douchen, niet omkleden en zo goed als zeiknat naar buiten. Was wel ok tot en met september, maar vanaf oktober bijna niet te doen met regen, wind en kou.
Nou ja het is alleen de toekomst als mensen daar voor kiezen. Er gaat een moment komen dat Covid geen dagelijks gespreksonderwerp meer is en geen gezondheidscrisis meer veroorzaakt. Dan gaan mensen tegen meneer Pfizer zeggen: bedankt voor de vaccins, het was reuze gezellig zo, maar gaat u nu maar weer even buitenspelen. En dan weet er niemand meer wie Sywert is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Als dit de toekomst is wil ik - enigszins gechargeerd - mijn eigen geboorte graag cancellen
in de zomer met kunstsneeuwquote:
ik vind het niet onlogisch, het is een beetje zoals nu met griep dus dat je de zwakkeren ieder jaar een boost moet geven zal wat inzitten maar dat de rest dan 3 maanden weer naar de 1,5 meter moet lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is het niet verstandig om Pfizer in deze ook met een gezond korreltje zout te nemen.
Ik bedoel, het is voor hun uiteindelijk ook gewoon een business model om straks booster shots en jaarlijkse vaccinatie rondes in het vooruitzicht te stellen.
Ik zeg niet dat het niet aan de orde is, maar komende vanuit Pfizer heeft het ook wel een hoog "Wij van WC-eend gehalte.."
Mijn nieuwsgierigheid won het van jou spijtbetuiging, maar inderdaad, spijt van.quote:
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Mijn nieuwsgierigheid won het van jou spijtbetuiging, maar inderdaad, spijt van.
wat stel jij je toch altijd aanquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, en mensen mij maar uitlachen. Eigenlijk dieptriest dat ik hier om moet lachen, maar toch.
We gaan een leuke wereld en leven tegemoet.
Het virus doet het! Die stelt al deze maatregelen in.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de directeur van Pfizer dit soort dingen bepaalt, denk je wel?
Gedoe manquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wel gedaan :-) Maar dan leer je ze het weer net verkeerd aan en kreeg ik weer opmerkingen dat ik de verkeerde techniek aan leer...
En inderdaad... als het als open is....
Mijn oudste zoon zit op wedstrijdzwemmen, mocht je op vrijdagavond via de achterdeur het zwembad betreden, zwembroek moest al aan... na afloop niet douchen, niet omkleden en zo goed als zeiknat naar buiten. Was wel ok tot en met september, maar vanaf oktober bijna niet te doen met regen, wind en kou.
moet ? advies he, waar iedereen gewoon schijt aan gaat hebben....quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het niet onlogisch, het is een beetje zoals nu met griep dus dat je de zwakkeren ieder jaar een boost moet geven zal wat inzitten maar dat de rest dan 3 maanden weer naar de 1,5 meter moet lijkt me onwaarschijnlijk.
Heel vervelend. Normaliter is het al bizar lang wachten, ook hier in de regio, en dan dit eroverheen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Hear hear!
Start zwemles al 3x uit moeten stellen hier.
Wachtlijsten in Den Haag zijn al bizar hoog, vandeweek nog een bericht over in het nieuws. Bijna eindelijk aan de beurt tot 3x toe en dan weer uitstel. Ook om moedeloos van te worden.
Juist, na 1 juni kunnen ze allemaal de pot op en is het klaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
moet ? advies he, waar iedereen gewoon schijt aan gaat hebben....
dat lijkt me dan ook niet onterechtquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
moet ? advies he, waar iedereen gewoon schijt aan gaat hebben....
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Mijn nieuwsgierigheid won het van jou spijtbetuiging, maar inderdaad, spijt van.
Ik ben zwaan kleef aanquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Nóg meer?quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef Elan het volgende:
Sowieso zouden hele jonge kinderen wel wat meer privileges mogen
En daar zit hem nou net de angel. We hebben een groot deel van de bevolking wat alles slikt wat ze voorgeschoteld krijgen. Als onze Mark en het OMT dus weer uit de kast komen voor de winter en aankomen met doemmodelletjes, dat ingrijpen echt noodzakelijk is uit virologisch oogpunt, dan weet je ook wel weer hoe laat het is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die kunnen zoveel willen. Als de meerderheid van het volk gewoon zelf terug gaat naar het oude normaal dan zwikken die vanzelf. En het is niet alsof die zelf staan te springen om bewoners in de winter weer lekker op te sluiten. Met dat soort comments kan ik niks.
Het is op zich een interessant experiment om te kijken hoe ver je kan gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daar zit hem nou net de angel. We hebben een groot deel van de bevolking wat alles slikt wat ze voorgeschoteld krijgen. Als onze Mark en het OMT dus weer uit de kast komen voor de winter en aankomen met doemmodelletjes, dat ingrijpen echt noodzakelijk is, dan weet je ook wel weer hoe laat het is.
Klopt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, en mensen mij maar uitlachen.
mark my words, na de zomer als alle ouderen en kwetsbare gevaccineerd zijn plus nog eens miljoenen andere dan is het klaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daar zit hem nou net de angel. We hebben een groot deel van de bevolking wat alles slikt wat ze voorgeschoteld krijgen. Als onze Mark en het OMT dus weer uit de kast komen voor de winter en aankomen met doemmodelletjes, dat ingrijpen echt noodzakelijk is, dan weet je ook wel weer hoe laat het is.
En wat nu als dit niet gebeurt? Mag ik dan een collage maken van alle voorspellingen van deze aard die naar schaap ruiken?quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vinkentering schijnt een R0 van 2,9 te hebben, dus ik zou wel voorzichtig doen.
Als ik hun was zou ik die domme burgers lekker laten kiezen: óf je mag je aan kneuterige regeltjes gaan houden óf je neemt onze geweldige covid boosterXL rev2.1 limited edition.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef aartstyle het volgende:
Beschermt dat vaccin niet in de winter ofzo? Wat een onzin. Elk jaar een prik/booster halen oke. Maar we gaan toch niet elke winter alles dicht gooien......
En meneertje pfizer is zeker ook vergeten dat een goed werkend medicijn ook gewoon ervoor kan zorgen dat alles open gaat. Zoals iemand al zei: Wij van WC eend.....
Dit lijkt me echt overdreven, als we de ouderen en zwakkeren elk jaar op tijd zouden vaccineren met een "booster" stromen de ziekenhuizen niet vol en kunnen we echt wel weer terug naar het oude normaal...quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Pfizer verwacht dat we komende jaren dus iedere winter in een soort lockdown moeten. Het wordt een winterziekte.
https://twitter.com/sywert/status/1356990423873581063?s=21
Ok, dus je kan gewoon oktober het vliegtuig pakken en lekker naar Australië gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Pfizer verwacht dat we komende jaren dus iedere winter in een soort lockdown moeten. Het wordt een winterziekte.
Wordt wel een leuk gesprek als je in de supermarkt door zo'n type-Sywert wordt aangesproken op het moment dat alle kwetsbaren al gevaccineerd zijn en de meerderheid van de rest ook. "Doe je mondkapje op, anders besmet je misschien een oma die nog niet haar booster heeft gehad!"quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is op zich een interessant experiment om te kijken hoe ver je kan gaan.
Ik denk dat je collage behoorlijk leeg gaat zijn. Prima verder.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En wat nu als dit niet gebeurt? Mag ik dan een collage maken van alle voorspellingen van deze aard die naar schaap ruiken?
nee, de grenzen van australie blijven nog het hele jaar dichtquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Ok, dus je kan gewoon oktober het vliegtuig pakken en lekker naar Australië gaan.
Als je toch niet naar kantoor mag.
Dat Corona een blijvertje is lijkt mij duidelijk. Maar hoezo elke winter in lockdown? Als je jaarlijks alle kwetsbaren vaccineert dan moet het toch onder controle te houden zijn? Waarbij je elk jaar weer kijkt of je het vaccin wat moet aanpassen aan de hand van welke variant/mutatie dan dominant is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Dag normaal.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Nog helemaal niet definitief dus. Er wordt naar gekeken. Nou, dat zal vast een succes worden. Hoe moeilijk is het om leraren tegemoet te komen en zich veilig te laten voelen?quote:Minister Slob (Onderwijs) had het over een systeem met sneltesten, maar uit zijn maatregelpakket blijkt dat sneltesten voor leraren hooguit een ’mogelijkheid’ is die ’wordt bekeken’. Leraren krijgen wel voorrang in de reguliere teststraat.
Kortom: de scholen moeten wel openen van veel ouders, maar mee werken aan een veilige heropening? Vind ik krom. Goed dat ze dan wel vragen dat die kinderen vijf extra dagen in quarantaine gaan, maar wie controleert dat? Lijkt me moeilijk om te handhaven. En het lijkt me alsnog essentieel dat er getest word, gezien het ook over kan springen op ouders. Ook als het kind thuis blijft.quote:Op sociale media wordt veel aandacht besteed aan het testen van kinderen. Verscheidene ouders zeggen hun kind niet te willen laten testen. Een petitie ’Tegen het op corona testen van kinderen op school’ is al 65.000 keer ondertekend. Daar komen elke minuut nog handtekeningen bij. Volgens de initiator van de petitie hoort het testen van minderjarige kinderen in de privésfeer te blijven, en is gezondheid een aangelegenheid voor de ouders.
Misschien handig om kinderen dan verplicht te laten testen zodat je wellicht kan voorkomen dat het de leraar bereikt. Of nog meer kinderen.quote:Allereerst is het zo dat leerlingen verplicht zijn te komen: de leerplicht geldt. Een school moet echter dicht als de GGD dat zegt of als er bijvoorbeeld te veel leraren ziek zijn of in quarantaine zitten. Dan moet er les op afstand worden gegeven, zoals nu ook gebeurt. Bij een besmetting gaat de hele klas in quarantaine, tenzij sprake was van cohortering.
Dat is niet te doen met kinderen joh. Leuk initiatief, maar in de praktijk zullen kinderen alsnog gewoon door elkaar heen lopen waarschijnlijk. Maar hopelijk werkt het.quote:Cohortering moet in de bovenbouw het toverwoord worden. Leerlingen worden verdeeld in subgroepjes, kinderen krijgen vaste plekken of worden gekoppeld aan een ’partner’.
Ja, laat kinderen met klachten lekker naar school gaan. Zonder 1,5 meter afstand ook. En dat advies van een mondkapje is leuk, maar enkel een ''advies''. Kortom: gaat amper gebeuren.quote:Leerlingen met een neusverkoudheid, of bijvoorbeeld leerlingen met astma of hooikoorts, mogen naar school. Ook hoeven ze geen 1,5 meter afstand te houden. Leerlingen van groep 7 en 8 wordt aangeraden een mondkapje te dragen als zij zich door de school bewegen en geen afstand kunnen houden van andere leerlingen.
Wéér enkel een advies.quote:Het dringende advies is bovendien dat leraren die voor groep 7 en 8 staan een mondmasker of een spatscherm dragen.
Nog meer vrijblijvendheid dus. Vooral de laatste zin.quote:Ouders moeten kiezen wie van hen de kinderen wegbrengt, en de scholen moeten zorgen dat het wegbrengen gebeurt binnen de afstandsregels. Kinderen in hoge groepen komen liefst zelf naar school, en waar nodig wordt het schoolplein ingedeeld in haal- en brengzones. Bij voorkeur dragen ouders mondkapjes.
Dat teruggaan naar het oude normaal komt steeds verder weg te liggen, ik merk gewenning aan de lockdown bij mijzelf.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt overdreven, als we de ouderen en zwakkeren elk jaar op tijd zouden vaccineren met een "booster" stromen de ziekenhuizen niet vol en kunnen we echt wel weer terug naar het oude normaal...
Ik niet. Ik merk juist steeds meer irritatie dat ik terug wil. Straks ben ik er wel helemaal klaar mee, dan ga ik gewoon naar illegale feestjes toe. Ik trek het steeds minder, Het is niet bepaald zo dat ik wen aan alles.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:37 schreef THEFXR het volgende:
ik merk gewenning aan de lockdown bij mijzelf.
Een groot deel van de bevolking accepteren de maatregelen momenteel, omdat het gewoon nog niet goed gaat in de ziekenhuizen. Het gaat beter, maar nog steeds niet iets om over te juichen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daar zit hem nou net de angel. We hebben een groot deel van de bevolking wat alles slikt wat ze voorgeschoteld krijgen. Als onze Mark en het OMT dus weer uit de kast komen voor de winter en aankomen met doemmodelletjes, dat ingrijpen echt noodzakelijk is uit virologisch oogpunt, dan weet je ook wel weer hoe laat het is.
Er zijn wel meer sectoren waar mensen gewoon door moeten werken en ook niet altijd afstand kan worden gehouden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is: https://www.telegraaf.nl/(...)deuren-kunnen-openen
Even wat losse opvallende quotes:
[..]
Nog helemaal niet definitief dus. Er wordt naar gekeken. Nou, dat zal vast een succes worden. Hoe moeilijk is het om leraren tegemoet te komen en zich veilig te laten voelen?
[..]
Kortom: de scholen moeten wel openen van veel ouders, maar mee werken aan een veilige heropening? Vind ik krom. Goed dat ze dan wel vragen dat die kinderen vijf extra dagen in quarantaine gaan, maar wie controleert dat? Lijkt me moeilijk om te handhaven. En het lijkt me alsnog essentieel dat er getest word, gezien het ook over kan springen op ouders. Ook als het kind thuis blijft.
[..]
Misschien handig om kinderen dan verplicht te laten testen zodat je wellicht kan voorkomen dat het de leraar bereikt. Of nog meer kinderen.
[..]
Dat is niet te doen met kinderen joh. Leuk initiatief, maar in de praktijk zullen kinderen alsnog gewoon door elkaar heen lopen waarschijnlijk. Maar hopelijk werkt het.
[..]
Ja, laat kinderen met klachten lekker naar school gaan. Zonder 1,5 meter afstand ook. En dat advies van een mondkapje is leuk, maar enkel een ''advies''. Kortom: gaat amper gebeuren.
[..]
Wéér enkel een advies.
[..]
Nog meer vrijblijvendheid dus. Vooral de laatste zin.
Staan verder ook wel zinnige dingen in het artikel hoor, maar het komt heel erg over alsof het leuke ideeen zijn in de theorie, maar onuitvoerbaar in de praktijk. Plus dat het allemaal veel te vrijblijvend is.
Ik snap heel goed dat leraren zich onveilig kunnen voelen.
Niet als het leeuwendeel van de covid-gevallen nog 'oude stijl' is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:41 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan het trouwens dat volgens schattingen momenteel 2/3 van de besmettingen door de Britse variant wordt veroorzaakt en dat het aantal besmettingen nog steeds daalt?
Als de Britse variant 30-40% besmettelijker is, dan zou de R van die variant nu toch behoorlijk boven de 1 moeten liggen en dus zou je gemiddeld gezien inmiddels toch ook een stijging verwachten in het aantal besmettingen?
Dat zou je inderdaad, dus de komende week wordt spannend.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:41 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan het trouwens dat volgens schattingen momenteel 2/3 van de besmettingen door de Britse variant wordt veroorzaakt en dat het aantal besmettingen nog steeds daalt?
Als de Britse variant 30-40% besmettelijker is, dan zou de R van die variant nu toch behoorlijk boven de 1 moeten liggen en dus zou je gemiddeld gezien inmiddels toch ook een stijging verwachten in het aantal besmettingen?
Dat is dan ook de insteek van aanbevelingen en richtlijnen. Het zijn nadrukkelijk geen regels en wetten en moeten ook niet zo gelezen worden. Dat is al meerdere malen benadrukt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Staan verder ook wel zinnige dingen in het artikel hoor, maar het komt heel erg over alsof het leuke ideeen zijn in de theorie, maar onuitvoerbaar in de praktijk. Plus dat het allemaal veel te vrijblijvend is.
''Veel strengere voorwaarden''.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn wel meer sectoren waar mensen gewoon door moeten werken en ook niet altijd afstand kan worden gehouden.
Op een gegeven moment zijn er gewoon grenzen, daar is wat mij betreft schoolsluiting één van. Tenzij onomstotelijk vaststaat dat het openhouden daarvan de druppel is die de zorg doet imploderen, mag er wat mij betreft wel een wet komen die vastlegt dat fysiek onderwijs ten allen tijde door zal gaan.
Mochten er leraren zijn die in de kwetsbare groep vallen of andersoortig persoonlijke bezwaren hebben, dan mag daar apart naar worden gekeken.
Ik hoop dat er met deze maatregelen nog een beetje les kan worden gegeven. Komt op mij een beetje over als doelpalen verschuiven. Eerst dichtklappen en daarna onder veel strengere voorwaarden weer toegeven..
oneens, die wet is er al, maar dan voor gelovigen. die mogen ten alle tijden fysiek naar de kerk gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn wel meer sectoren waar mensen gewoon door moeten werken en ook niet altijd afstand kan worden gehouden.
Op een gegeven moment zijn er gewoon grenzen, daar is wat mij betreft schoolsluiting één van. Tenzij onomstotelijk vaststaat dat het openhouden daarvan de druppel is die de zorg doet imploderen, mag er wat mij betreft wel een wet komen die vastlegt dat fysiek onderwijs ten allen tijde door zal gaan.
Mochten er leraren zijn die in de kwetsbare groep vallen of andersoortig persoonlijke bezwaren hebben, dan mag daar apart naar worden gekeken.
Ik hoop dat er met deze maatregelen nog een beetje les kan worden gegeven. Komt op mij een beetje over als doelpalen verschuiven. Eerst dichtklappen en daarna onder veel strengere voorwaarden weer toegeven..
Met aanbevelingen zorg je er niet voor dat mensen veiligheid ervaren op de werkplek. Er zijn aanvullende regels nodig. Geen aanbevelingen. Veel te vrijblijvend imo.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dan ook de insteek van aanbevelingen en richtlijnen. Het zijn nadrukkelijk geen regels en wetten en moeten ook niet zo gelezen worden. Dat is al meerdere malen benadrukt.
Alle onderzoeken wijzen uit dat kinderen de Britse variant nauwelijks meer verspreiden dan de Chinese variant. Als de zorg implodeert omdat alleen basisscholen open zijn had dat van augustus tot december ook moeten gebeuren toen ook nog eens de middelbare scholen open waren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En over het dikgedrukte: als zelfs Hugo en het OMT al aangeven dat die derde golf onvermijdelijk is (en de kans aannemelijk is dat dat versnelt gaat worden door deze heropening) kan je best concluderen dat de heropening gewoon niet verantwoord is. Helemaal als je buitenlandse onderzoeken erbij betrekt.
Doordat er wel 10 dagen tussen besmet worden en een testuitslag kan zitten. De huidige aantallen zijn dus van mensen die een week tot anderhalve week geleden besmet zijn, toen was de Britse variant nog niet dominant.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:41 schreef Breekfast het volgende:
Wel als ze die richtlijnen overnemen waar dat kan. Je weet wel, maatwerk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met aanbevelingen zorg je er niet voor dat mensen veiligheid ervaren op de werkplek.
Hoezo ben je een zure man als je vraagtekens stelt bij de vraag of jonge kinderen nog meer vrijheden moeten krijgen? Het is nou niet bepaald dat jonge kinderen sterk gehinderd worden in hun doen en laten. Ze zijn uitgezonderd op de groepsgrootte, hoeven geen afstand te houden, mogen gewoon sporten in teamverband en mogen (inmiddels) ook gewoon naar school.quote:
Tegen de tijd dat de middelbare scholen weer open mogen, dan is dat onder de voorwaarde dat de leerlingen daar ook anderhalve meter afstand gaan houden. Dat is een kansloze missie.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat middelbare scholen niet meer opengaan voor de zomervakantie.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de middelbare scholen weer open mogen, dan is dat onder de voorwaarde dat de leerlingen daar ook anderhalve meter afstand gaan houden. Dat is een kansloze missie.
Ten eerste is het een illusie dat pubers dat gaan doen, zelfs als je je met het voltallige personeel de hele dag als politieagent opstelt. En ten tweede kun je met dergelijke regels de helft of in sommige gebouwen nog minder van je lessen kwijt. De opbrengst van zogenaamde hybride lessen is nog lager dan die van een volledig lesprogramma, dus daarvoor hoef je het ook niet te doen. Fatsoenlijk onderwijs in een anderhalvemeterschool is in alle opzichten een illusie.
Tsja. Als je universiteiten en ROC's meer dan een jaar gesloten kan houden, dan lukt een half jaar middelbare school ook wel.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat middelbare scholen niet meer opengaan voor de zomervakantie.
De vraag is of je überhaupt wil dat een school een omgeving wordt waar je wil gaan 'handhaven'. Iedereen is toch extreem doordrongen van het feit dat er een besmettelijke ziekte rondgaat. Dan hoop ik dat deze regels wat houvast bieden en het niet alleen maar onnodig moeilijk maken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Veel strengere voorwaarden''.
Mwah. Het zijn bijna allemaal adviezen. En de andere dingen zijn amper te handhaven.
En over het dikgedrukte: als zelfs Hugo en het OMT al aangeven dat die derde golf onvermijdelijk is (en de kans aannemelijk is dat dat versnelt gaat worden door deze heropening) kan je best concluderen dat de heropening gewoon niet verantwoord is. Helemaal als je buitenlandse onderzoeken erbij betrekt.
Ik snap echt wel dat mensen weer open scholen willen, want dat is zo enorm belangrijk, maar je wil toch dat dat veilig kan gebeuren? Echt veilig? Dat gun je je kind toch? En je gezin/vrienden/je eigen gezondheid?
Niet alle onderzoeken. Het is niet voor niets dat ze hogerop eigenlijk al rekening houden met een derde opleving door dit besluit. Daar gaan ze niet vanuit omdat ze dat zo leuk vinden of om mensen te pesten. Ze gaan er van uit omdat er aanleiding voor is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alle onderzoeken wijzen uit dat kinderen de Britse variant nauwelijks meer verspreiden dan de Chinese variant. Als de zorg implodeert omdat alleen basisscholen open zijn had dat van augustus tot december ook moeten gebeuren toen ook nog eens de middelbare scholen open waren.
Jawel.quote:
Dat is onafhankelijk van de scholen. Of ze nou open gaan of niet, de Britse variant heeft nu al de overhand en dus is volgens de doemscenario's die derde golf al een feit.quote:Het is niet voor niets dat ze hogerop eigenlijk al rekening houden met een derde opleving door dit besluit. Daar gaan ze niet vanuit omdat ze dat zo leuk vinden of om mensen te pesten. Ze gaan er van uit omdat er aanleiding voor is.
Dat dacht ik vorig jaar ook, maar dat is niet gebeurd.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat middelbare scholen niet meer opengaan voor de zomervakantie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-weer-open-te-kunnenquote:Ophalen en brengen
Zo is afgesproken dat ouders die kinderen van de groepen 1 tot en met 6 brengen en halen buiten de school blijven. Ook houden ze afstand en dragen ze een mondkapje.
Dat is het dus niet meer. Men zegt dat 2/3 inmiddels uit de Britse variant bestaat.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet als het leeuwendeel van de covid-gevallen nog 'oude stijl' is.
Met de klassieke variant speelden ze ook minder een rol in de besmettingsgevallen plus dat het kinderen zijn en in veel gevallen geen reet begrijpen waarom ze niet naar school mogen en niet mogen sporten, en daarbij midden in hun ontwikkeling zijn en waar jij nog iets leuks kan bedenken om te doen zij eigenlijk altijd volwassenen, of in elk geval toestemming nodig hebben om überhaupt iets te kunnen ondernemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezo ben je een zure man als je vraagtekens stelt bij de vraag of jonge kinderen nog meer vrijheden moeten krijgen? Het is nou niet bepaald dat jonge kinderen sterk gehinderd worden in hun doen en laten. Ze zijn uitgezonderd op de groepsgrootte, hoeven geen afstand te houden, mogen gewoon sporten in teamverband en mogen (inmiddels) ook gewoon naar school.
Nou, precies dat lijkt me. De aanzet tot een mondkapjesplicht in de buitenlucht is bij deze gegeven.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:58 schreef capricia het volgende:
Ik snap die nieuwe schoolregels niet helemaal:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-weer-open-te-kunnen
Dus een mondkapje als ik buiten loop en mijn kind voor het schoolplein gedag zeg? Wat bedoelen ze hier precies?
Het lijkt me meer omdat ze toch al weten dat die anderhalve meter afstand door die ouders niet nageleefd gaat worden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, precies dat lijkt me. De aanzet tot een mondkapjesplicht in de buitenlucht is bij deze gegeven.
Je moet buiten afscheid nemen en je draagt een mondkapje voor het schoolplein waar de ouders verzamelen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus een mondkapje als ik buiten loop en mijn kind voor het schoolplein gedag zeg? Wat bedoelen ze hier precies?
Ja. Dat buiten afscheid nemen was al zo.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet buiten afscheid nemen en je draagt een mondkapje voor het schoolplein waar de ouders verzamelen.
Volgens dat andere artikel hoef je niet eens een mondkapje te dragen. Enkel een advies.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar ga je al. Fijne erfenis erbij.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, precies dat lijkt me. De aanzet tot een mondkapjesplicht in de buitenlucht is bij deze gegeven.
Letter vandaag bij de NOS: https://nos.nl/artikel/23(...)riant-iets-meer.htmlquote:
quote:Onderzoek Lansingerland wijst uit: kinderen verspreiden Britse variant iets meer
De Britse variant van het coronavirus lijkt zich iets makkelijker te verspreiden dan de 'gewone' variant. Kinderen ontwikkelden ook vaker milde klachten bij de Britse variant. Dat concluderen de GGD Rotterdam-Rijnmond en het Erasmus MC na het grootschalige onderzoek in de gemeente Lansingerland, waarbij alle inwoners ouder dan twee jaar werden opgeroepen voor een test.
De resultaten van het onderzoek wijzen er volgens de organisaties op dat kinderen een rol kunnen spelen bij de verspreiding van de Britse variant, mogelijk in iets sterkere mate dan bij het 'gewone' virus. In een huishouden met minstens twee positief geteste gezinsleden, waren kinderen met de Britse variant iets vaker degene die het virus mee naar huis hadden genomen en anderen hadden besmet.
Dat mogen de boomers dan mooi maar gaan doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Jaquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat buiten afscheid nemen was al zo.
Maar nu dus in de buitenlucht op openbaar terrein een mondkapje verplicht?
Exact.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Letter vandaag bij de NOS: https://nos.nl/artikel/23(...)riant-iets-meer.html
[..]
En nog wel meer praktische problemen. Hadden ze niet beter gewoon de scholen dicht kunnen laten en een noodopvang kunnen houden (of kinderen per week naar school). RUST. STRUCTUUR, DUIDELIJKHEID. Echt, hoewel ik ontzettend te spreken ben over het veranderde quarantainebeleid bij kinderen (in quarantaine bij contact met een positief getest persoon), vind ik de opening van de scholen op deze manier een slecht plan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is: https://www.telegraaf.nl/(...)deuren-kunnen-openen
Even wat losse opvallende quotes:
[..]
Nog helemaal niet definitief dus. Er wordt naar gekeken. Nou, dat zal vast een succes worden. Hoe moeilijk is het om leraren tegemoet te komen en zich veilig te laten voelen?
[..]
Kortom: de scholen moeten wel openen van veel ouders, maar mee werken aan een veilige heropening? Vind ik krom. Goed dat ze dan wel vragen dat die kinderen vijf extra dagen in quarantaine gaan, maar wie controleert dat? Lijkt me moeilijk om te handhaven. En het lijkt me alsnog essentieel dat er getest word, gezien het ook over kan springen op ouders. Ook als het kind thuis blijft.
[..]
Misschien handig om kinderen dan verplicht te laten testen zodat je wellicht kan voorkomen dat het de leraar bereikt. Of nog meer kinderen.
[..]
Dat is niet te doen met kinderen joh. Leuk initiatief, maar in de praktijk zullen kinderen alsnog gewoon door elkaar heen lopen waarschijnlijk. Maar hopelijk werkt het.
[..]
Ja, laat kinderen met klachten lekker naar school gaan. Zonder 1,5 meter afstand ook. En dat advies van een mondkapje is leuk, maar enkel een ''advies''. Kortom: gaat amper gebeuren.
[..]
Wéér enkel een advies.
[..]
Nog meer vrijblijvendheid dus. Vooral de laatste zin.
Ik snap heel goed dat leraren zich onveilig kunnen voelen.
Ze zeggen:quote:
Kortom, dit klopt niet helemaal:quote:De resultaten van het onderzoek wijzen er volgens de organisaties op dat kinderen een rol kunnen spelen bij de verspreiding van de Britse variant, mogelijk in iets sterkere mate dan bij het 'gewone' virus.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alle onderzoeken wijzen uit dat kinderen de Britse variant nauwelijks meer verspreiden dan de Chinese variant
Ben niet helemaal doordrongen van het nut hiervan. Op zijn zachtst gezegd.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zijn richtlijnen. Die in overleg toegepast kunnen worden om de school veiliger te maken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:03 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En nog wel meer praktische problemen.
Mooie reclame voor ze, dan werkt hun vaccin dus niet goed en heeft hij geen vertrouwen in zijn eigen product.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Dat betekent exact hetzelfde.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zeggen:
[..]
Kortom, dit klopt niet helemaal:
[..]
Ik zie het nog niet helemaal voor me. Geloof ik.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Zal geen wettelijke plicht zijn hoor, gewoon een verzoek.
Je kunt stampij gaan maken natuurlijk.
Tja. Als mensen eenmaal een standpunt hebben ingenomen dan blijven ze daar vaak no matter what bij.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zeggen:
[..]
Kortom, dit klopt niet helemaal:
[..]
Vraag het na bij de schoolquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet helemaal voor me. Geloof ik.
Tot hoe ver buiten de school geldt dat mondkapjesadvies dan?
Tja. Een soortgelijk probleem dat al ouder is: schoolterreinen en de directe omgeving moeten rookvrij zijn. Maar wat de directe omgeving is wordt niet gespecificeerd. De school is verantwoordelijk, maar kan niets buiten de eigen poort. En: als op zondag een wildvreemde op het schoolplein een sigaret opsteekt, dan kan de school formeel een boete krijgen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben niet helemaal doordrongen van het nut hiervan. Op zijn zachtst gezegd.
Strepen op de weg waar wel of niet een mondkapje op moet..of hoe dan?
Hoeveel meter van het schoolplein vandaan?
Bizar dit.
Was dit niet BNW?quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die weten nog niet zoveel..staat net in het nieuws.quote:
Dan heb je je antwoord, ze weten het nog nietquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Die weten nog niet zoveel..staat net in het nieuws.
Die mensen worden juist ziek voordat ze die prik krijgen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mmm.. dat kan ook wel beter zou je denken. Kunnen ze die mensen geen kleine tijdsvakken geven bijvoorbeeld?
Ja de mensen kwamen massaal te vroeg, las ik hier vanmiddag. Daardoor ontstond de drukte.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mmm.. dat kan ook wel beter zou je denken. Kunnen ze die mensen geen kleine tijdsvakken geven bijvoorbeeld?
Doet mij een beetje denken aan toen ik in de HEMA werkte als puber, toen stonden er ook elke dag toen de winkel opengaat bejaarden voor de deurquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja de mensen kwamen massaal te vroeg, las ik hier vanmiddag. Daardoor ontstond de drukte.
Als het lukt om al deze aantallen daadwerkelijk geleverd te krijgen én in te zetten, dan zouden we aan het eind van Q2 15 miljoen mensen gevaccineerd kunnen hebbenquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:14 schreef Tijn het volgende:
Eyyy, bijgewerkt plaatje van de NOS over wanneer welke vaccins eraan komen:
[ afbeelding ]
Kan misschien een van de gelinkte plaatjes in de OP vervangen
Hij staat in de OP. Dat zou zeer mooi zijn als het zou lukken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het lukt om al deze aantallen daadwerkelijk geleverd te krijgen én in te zetten, dan zouden we aan het eind van Q2 15 miljoen mensen gevaccineerd kunnen hebben![]()
![]()
Zero fucks were given.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:01 schreef tesssssssss het volgende:
Heuj. het songfestival gaat door.
Volgens het NOS Journaal.
Die ijdeltuiterij en mediageilheid van al die zorghotemetoten en -logen begint toch ook wel aardig irritant te worden, je zou inmiddels toch mogen verwachten dat die hun five minutes of fame al lang gehad hebben...quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
En uiteraard weer fysiek aanwezig. Heeft ie geen werk te doen verder?
Vandaag een mailtje gehad dat we ons geld terugkrijgen, want ze denken niet dat het met publiek kanquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:01 schreef tesssssssss het volgende:
ach, ik word ook al gehaat om zulke uitspraken over ouders en kinderenquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:15 schreef dick_laurent het volgende:
Vrouwlief mag dus morgen naar de noodopvang BSO opdraven voor één kind, dat momenteel koorts heeft.
Echter, het kind is getest enkele dagen geleden en was negatief.
Maar ouders hebben vanavond gebeld met de BSO en zeiden letterlijk:
"Ja hij is nog wel wat koortsig maar we denken dat het wel goed komt dus we brengen hem morgen gewoon".Ok, dus je brengt je half zieke kind alsnog naar de noodopvang, ook al is het koortsig en kan het dus een griep/verkoudheid - want dat bestaat ook nog gewoon he - overbrengen op anderen... Not to mention dat het sws beter voor het kind zou zijn om gewoon lekker warm thuis te blijven.
Echt, ik ga het gewoon zeggen, haat me maar, maar sommige mensen zouden beter gewoon geen kinderen moeten nemen denk ik dan
jaaaa eindelijkquote:
Same, nog een kleine kans dat we opnieuw een kans krijgen voor een scenario B met publiek op 1,5m maar dat zal heel lastig zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vandaag een mailtje gehad dat we ons geld terugkrijgen, want ze denken niet dat het met publiek kan
Nou volgens het NOS Journaal was het het -als het al met publiek zou zijn- met heel weinig publiek.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vandaag een mailtje gehad dat we ons geld terugkrijgen, want ze denken niet dat het met publiek kan
Haha, maandag breng ik ze weg, zonder mondkapje kan ik je verzekeren, moet niet gekker worden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat buiten afscheid nemen was al zo.
Maar nu dus in de buitenlucht op openbaar terrein een mondkapje verplicht?
Het is geen verplichting, het is een advies.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha, maandag breng ik ze weg, zonder mondkapje kan ik je verzekeren, moet niet gekker worden.
Wat ontzettend slecht. Zorg dan voor een zeer brede tunneltent.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gewoon bij het hek lijkt me, waar je gezamenlijk met andere ouders de kinderen af zet en het potentieel wat drukker kan zijn en/of afstand houden wat lastiger is?quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet helemaal voor me. Geloof ik.
Tot hoe ver buiten de school geldt dat mondkapjesadvies dan?
Precies, dus dat soort zinloze adviezen lappen we aan de laars.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is geen verplichting, het is een advies.
Al die voorbeelden zijn een potentiële mogelijkheid ja.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:28 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)enten-in-quarantaine
Ben benieuwd waar ze het precies opgelopen hebben tijdens rellen buiten met schreeuwen of tijdens aanhoudingen, in de busjes enzo.
Dit was bij de Brabanthallen in Den Bosch, wil je het nog groter? Probleem is vaak zoals hier al gesteld dat die bejaarden vaak afhankelijk zijn van regiotaxi e.d. en die rijden niet echt op tijd. (lees: heeeeel ruim op tijd)quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat ontzettend slecht. Zorg dan voor een zeer brede tunneltent.
Er zijn ook talloze grote gebouwen, zoals kerken, die momenteel niet worden gebruikt. Ook die kunnen hiervoor tijdelijk worden ingericht.
Het klinkt inderdaad niet heel erg oké. Toch weet je natuurlijk niet, of in ieder geval haal ik dat niet uit je bericht, wat voor werk de ouders doen en hoe moeilijk het voor ze is om beiden niet te gaan. Dat gezegd hebbend, ik heb mijn kind nooit ziek weggebracht, dan moest er maar iets wijken. Niet alleen niet voor de leidsters en de andere kinderen, maar ook voor het zieke kind. Een ziek kind, koortsig, hoort lekker thuis te zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:15 schreef dick_laurent het volgende:
Vrouwlief mag dus morgen naar de noodopvang BSO opdraven voor één kind, dat momenteel koorts heeft.
"Ja hij is nog wel wat koortsig maar we denken dat het wel goed komt dus we brengen hem morgen gewoon".Ok, dus je brengt je half zieke kind alsnog naar de noodopvang, ook al is het koortsig en kan het dus een griep/verkoudheid - want dat bestaat ook nog gewoon he - overbrengen op anderen... Not to mention dat het sws beter voor het kind zou zijn om gewoon lekker warm thuis te blijven.
Echt, ik ga het gewoon zeggen, haat me maar, maar sommige mensen zouden beter gewoon geen kinderen moeten nemen denk ik dan
HUGO ARE YOU WATCHINGquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:33 schreef Predator40 het volgende:
Britten bereiken 10 miljoenste vaccinatie
pre-Corona ook al.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:35 schreef miss_sly het volgende:
Een ziek kind, koortsig, hoort lekker thuis te zijn.
Het grappige is dat Boris Johnson alsnog in (een gedeelte van) de pers volledig afgeslacht wordt. Daar is ons gezeik op Hugo niets bijquote:
Ongetwijfeld maar niet vanwege trage vaccinaties.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het grappige is dat Boris Johnson alsnog in (een gedeelte van) de pers volledig afgeslacht wordt. Daar is ons gezeik op Hugo niets bij
Dank je Elan. Gewoon bij het hek. Waar alle ouders hun kind afzetten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon bij het hek lijkt me, waar je gezamenlijk met andere ouders de kinderen af zet en het potentieel wat drukker kan zijn en/of afstand houden wat lastiger is?
Waarom moeten die oude mensen dan buiten in weer en wind staan als deze hallen groot genoeg zijn om mensen binnen te ontvangen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:35 schreef diedrick het volgende:
[..]
Dit was bij de Brabanthallen in Den Bosch, wil je het nog groter? Probleem is vaak zoals hier al gesteld dat die bejaarden vaak afhankelijk zijn van regiotaxi e.d. en die rijden niet echt op tijd. (lees: heeeeel ruim op tijd)
Maar hetzelfde geldt toch voor de analyses of het de Britse variant is? Die testen/analyses worden ook gedaan op mensen die X dagen geleden eigenlijk zijn besmet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:47 schreef archito het volgende:
[..]
Doordat er wel 10 dagen tussen besmet worden en een testuitslag kan zitten. De huidige aantallen zijn dus van mensen die een week tot anderhalve week geleden besmet zijn, toen was de Britse variant nog niet dominant.
Komende week zou er volgens die logica een stijging moeten komen.
Er is natuurlijk een reden waarom ze daar alle protocollen opzij moeten zetten om maar die prikken erin te jassen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het grappige is dat Boris Johnson alsnog in (een gedeelte van) de pers volledig afgeslacht wordt. Daar is ons gezeik op Hugo niets bij
Omdat ze zoals ware boomers betaamt met zijn allen uren te vroeg komen aankakken. Vermoedelijk om lekker met elkaar te keuvelen in de Brabanthallen met een advocaatje+slagroomquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom moeten die oude mensen dan buiten in weer en wind staan als deze hallen groot genoeg zijn om mensen binnen te ontvangen?
Om nog ff wat extra weerstand op te bouwen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom moeten die oude mensen dan buiten in weer en wind staan als deze hallen groot genoeg zijn om mensen binnen te ontvangen?
Hier ook.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha, maandag breng ik ze weg, zonder mondkapje kan ik je verzekeren, moet niet gekker worden.
Godverquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat ze zoals ware boomers betaamt met zijn allen uren te vroeg komen aankakken. Vermoedelijk om lekker met elkaar te keuvelen in de Brabanthallen met een advocaatje+slagroom
School zonder hek wtf? Weet ik veel man. Wellicht dit soort prangende vragen ff stellen aan de persoon die al de onnozele regels bedenkt is makkelijkerquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je Elan. Gewoon bij het hek. Waar alle ouders hun kind afzetten.
Er is geen hek.
Er is niet één afzetpunt, want alle klassen gingen al via een eigen ingang en op een eigen tijd naar binnen en buiten. Zoals het advies al was.
Van kou word je niet ziek @Dvenquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Om nog ff wat extra weerstand op te bouwen.
Ik vroeg me laatst af wat hij en Rutte nou daadwerkelijk van de lockdown merken, zelf. Rutte geen gezin, die werkt alleen maar, dus ja, die merkt eik niks, even heel zwart/wit gezegd.quote:
Dus gewoon de school vragen. Je bent nu echt alleen maar interessant aan het doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je Elan. Gewoon bij het hek. Waar alle ouders hun kind afzetten.
Er is geen hek.
Er is niet één afzetpunt, want alle klassen gingen al via een eigen ingang en op een eigen tijd naar binnen en buiten. Zoals het advies al was.
Uiteindelijk doet het er natuurlijk niet toe natuurlijk, ouders horen dit gewoon zelf op te lossen en niet ondanks alles hun kind daar te droppen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het klinkt inderdaad niet heel erg oké. Toch weet je natuurlijk niet, of in ieder geval haal ik dat niet uit je bericht, wat voor werk de ouders doen en hoe moeilijk het voor ze is om beiden niet te gaan. Dat gezegd hebbend, ik heb mijn kind nooit ziek weggebracht, dan moest er maar iets wijken. Niet alleen niet voor de leidsters en de andere kinderen, maar ook voor het zieke kind. Een ziek kind, koortsig, hoort lekker thuis te zijn.
Ja. Dat is wsl iemand die zo'n echte klassieke school voor ogen heeft gehad. Zoals jij.. een school met een schoolplein en een hek.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
School zonder hek wtf? Weet ik veel man. Wellicht dit soort prangende vragen ff stellen aan de persoon die al de onnozele regels bedenkt is makkelijker
Mooi superspread-evenement.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Er zitten hier genoeg ouders die wellicht wel info hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus gewoon de school vragen. Je bent nu echt alleen maar interessant aan het doen.
Spierballen vertoonquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:33 schreef Predator40 het volgende:
Britten bereiken 10 miljoenste vaccinatie
Over jouw school?quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zitten hier genoeg ouders die wellicht wel info hebben.
Zeer onzorgvuldig allemaal.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Spierballen vertoon
Gr gr Hugo
Maar wat is het probleem nu? Tot hoever je wel niet een mondkapje moet dragen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zitten hier genoeg ouders die wellicht wel info hebben.
Zucht. Nee. Over hoe andere scholen dit oplossen. Wellicht hebben ouders info.quote:
Maar ze mogen dus gewoon sporten en naar school, dus wat is precies je punt? Wat voor extra versoepelingen moeten er voor jonge kinderen nog komen dan?quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Met de klassieke variant speelden ze ook minder een rol in de besmettingsgevallen plus dat het kinderen zijn en in veel gevallen geen reet begrijpen waarom ze niet naar school mogen en niet mogen sporten, en daarbij midden in hun ontwikkeling zijn en waar jij nog iets leuks kan bedenken om te doen zij eigenlijk altijd volwassenen, of in elk geval toestemming nodig hebben om überhaupt iets te kunnen ondernemen.
Ja, en dan zeg je 'We hebben geen hek/plein/whatever'.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Zucht. Nee. Over hoe andere scholen dit oplossen. Wellicht hebben ouders info.
Kortom:quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:14 schreef Tijn het volgende:
Eyyy, bijgewerkt plaatje van de NOS over wanneer welke vaccins eraan komen:
[ afbeelding ]
Kan misschien een van de gelinkte plaatjes in de OP vervangen
Gewoon helemaal niet is nog makkelijker.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:54 schreef S95Sedan het volgende:
Waarom dat ding niet gewoon ophouden tot je in de auto zit/thuis bent, dan is er toch geen richtlijn nodig.
Ja dit vind ik. Dat halve gedoe schiet ook niet op want nu is de BSO ineens noodzakelijk voor iedereen, zijn moeder en de achterneef van de geit.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:45 schreef quirina het volgende:
Bso alleen open voor noodopvang. Dan lopen er nog kinderen doorelkaar van verschillende scholen die elkaar kunnen besmetten.
Of het gaat helemaal dicht en de buitenschoolse noodopvang opvang is gewoon op de school zelf.
Of de BSO gaat voor iedereen normaal open als ze toch al allemaal doorelkaar lopen dan kunnen de andere kinderen die er normaal gesproken ook komen ook wel bij.
Wat vinden jullie?
Mogelijk met mondkapjes bij de optredensquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dan maak je wel de aanname dat er ook daadwerkelijk geleverd wordt... Tot nu toe hebben vaccin leveranciers zich nog niet bewezen als betrouwbare leveranciers en de EU niet als gedegen inkoper.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kortom:
Q1 + Q2 = 26,1 M vaccins
Dat is genoeg om 14,55 M mensen in te enten*
* 23,1 M vaccins voor 11,55 M mensen (two-shot) en 3 M J&J.
We hebben het dan ook over het meest politiek correcte event denkbaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:03 schreef ZarB het volgende:
[..]
Mogelijk met mondkapjes bij de optredenssta je daar in je eentje op het podium tientallen meters bij anderen vandaan. Mijn god ze zijn compleet doorgeslagen. Dit wordt gewoon een politiek statement zoals de celebs die bij de oscaruitreikingen allemaal wat te huilen hebben over #metoo en het klimaat.
Vandaar dat we miljoenen extra doses Pfizer gehad hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:05 schreef Fred het volgende:
Tot nu toe hebben vaccin leveranciers zich nog niet bewezen als betrouwbare leveranciers en de EU niet als gedegen inkoper.
Dergelijke verhalen vertelde mijn vriendin al ver voor de pandemie.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:15 schreef dick_laurent het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)eren-versnellen.htmlquote:
1,5 tot 2 miljoen per week. Excl. prikcapaciteit bij de ziekenhuizen.quote:Het laatste station op de vaccinatieroute is de priklocatie. Op dit moment ligt de prikcapaciteit op 230.000 per week bij de 25 ggd-locaties. In april moet die liggen op 450.000 als er 100 ggd-locaties operationeel zijn, en in juni op 700.000.
Samen met de huisartsen kunnen er volgens De Jonge dan in het tweede kwartaal tussen de 1,5 en 2 miljoen prikken per week worden gegeven. Ziekenhuizen hebben aangeboden bij te springen als huisartsen toch niet snel genoeg kunnen opschalen.
Precies, wie weet krijgen we er daarom in de toekomst juist minder...quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Vandaar dat we miljoenen extra doses Pfizer gehad hebben.
Maar het is wel het ultieme symbool voor de aanpak van de coronacrisis. Alle onzin moet en zal doorgaan want geld. Maar dan wel met mondkapjes want corona is levensgevaarlijk. Mondkapjes die niet werken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:05 schreef galantis het volgende:
[..]
We hebben het dan ook over het meest politiek correcte event denkbaar.
Zou kunnen, wie weet krijgen we er nog meer.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Precies, wie weet krijgen we er daarom in de toekomst juist minder...
Helaas heeft Hugo wel een ego. Daardoor vind ik hem totaal niet zelfkritisch.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:59 schreef popje het volgende:
Hugo; misschien kan het vaccin ook helpen tegen de negativiteit en het zeuren van de Nederlander.
Misschien kan hij ook zelf zijn bek eens houden??
Gewoon veel ongeschikte ouders die schijt hebben aan de rest en liever hun eigen pleziertje hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dergelijke verhalen vertelde mijn vriendin al ver voor de pandemie.
Kind is ziek en heeft koorts, maar mamma wil persé wijntjes drinken in de stad met haar dinnetjes en pappa moet werken. (mamma werkt niet omdat pappa een vermogen verdient) Kind wordt gedrogeerd, zodat de koorts onderdrukt is op het moment dat het in het KDV gedumpt wordt en zodra de koorts weer opkomt is mamma telefonisch niet bereikbaar...
Oh kak.. en ze had geen au pair?quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dergelijke verhalen vertelde mijn vriendin al ver voor de pandemie.
Kind is ziek en heeft koorts, maar mamma wil persé wijntjes drinken in de stad met haar dinnetjes en pappa moet werken. (mamma werkt niet omdat pappa een vermogen verdient) Kind wordt gedrogeerd, zodat de koorts onderdrukt is op het moment dat het in het KDV gedumpt wordt en zodra de koorts weer opkomt is mamma telefonisch niet bereikbaar...
Schoolvakantie kan je toch prima overslaan? Je kan toch nergens heen met de kinderen en dan kunnen ze in elk geval met vriendjes op school spelen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:08 schreef Morm_NL het volgende:
Hoppa, de school van onze kinderen in het zuiden des lands gaat volgende week niet open voor onderwijs.
Ze blijven komende week afstandonderwijs aanbieden, omdat ze de te nemen maatregelen niet op tijd rond krijgen en dit niet voor 5 dagen (want voorjaarsvakantie na volgende week] overhaast willen regelen.
Vond het sowieso al absurd dat de regering niet pas scholen opent na de voorjaarsvakantie eind februari/begin maart.
een condoom was beter geweestquote:
Met referral link?quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:10 schreef trein2000 het volgende:
De scholen zijn nog niet open of de sluiting is al weer begonnen. 30 scholen in Brabant blijven zeker tot na de vakantie dicht: https://www.bndestem.nl/d(...)me%3Dad%26steps%3D20
Eens kijken hoe lang dat goed gaat met die basisscholen.
Ligt er aan hoe je volledig gevaccineerd definieert, als je 2 vaccinaties bedoelt dan zijn het er maar weinig, mijn schoonouders zijn vorige week gevaccineerd en mogen medio April terugkomen voor de 2e.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:07 schreef Celestien het volgende:
10 vaccinaties of 10 miljoen mensen volledig gevaccineerd? Hoe dan ook: ging het hier maar zo snel.
Nee, je kunt je kinderen toch gewoon in het KDV dumpen? Waarom heb je dan een au pair nodig?quote:
Dat hoop je maar.. Ik geloof er weinig van dat de overheid dat wil.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:20 schreef halfway het volgende:
Nogmaals, als alle risicogevallen zijn gevaccineerd dan kan alles weer open en zijn de ziekenhuizen leeg.
De routekaart is ook voor een deel gebaseerd op besmettingsaantallen. Die kunnen zelfs nog wel eens hoger worden als de vaccinatiegraad onder ouderen en kwetsbaren verder oploopt, omdat de rest van de mensheid dan wat onvoorzichtiger wordt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:20 schreef halfway het volgende:
Nogmaals, als alle risicogevallen zijn gevaccineerd dan kan alles weer open en zijn de ziekenhuizen leeg.
Omdat?quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat hoop je maar.. Ik geloof er weinig van dat de overheid dat wil.
Of Jaap Goudsmit. We zien hem nooit meer op televisie. Hem vond ik een top kerel. Heb een hekel aan bijna iedereen, behalve Jaap Goudsmit.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:18 schreef alpeko het volgende:
Kunnen we Kuipers niet ruilen voor Levi? Stuk minder apocalyptisch bij M.
Ik inmiddels ook niet meer, daarvoor zijn de doelpalen inmiddels al te vaak verschoven.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zeker met twee kinderen is een au pair echt ideaal.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, je kunt je kinderen toch gewoon in het KDV dumpen? Waarom heb je dan een au pair nodig?
waarom zou de overheid dit niet willen dan ?quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo'n 14,5 miljoen mensen dus.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kortom:
Q1 + Q2 = 26,1 M vaccins
Dat is genoeg om 14,55 M mensen in te enten*
* 23,1 M vaccins voor 11,55 M mensen (two-shot) en 3 M J&J.
En dat is nou precies de reden waarom scholen niet opeens veiliger worden door wat ''adviezen''. Het is te vrijblijvend. Ze moeten gewoon met harde regels komen die ook te handhaven zijn. Of de scholen gewoon nog niet openen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, dus dat soort zinloze adviezen lappen we aan de laars.
Rosanne Hertzberger zit er ook. Je weet wel, Rosanne Hertzberger die wil dat je alleen nog maar buiten mag komen als je je vaccin gaat halen of naar het ziekenhuis moet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:18 schreef alpeko het volgende:
Kunnen we Kuipers niet ruilen voor Levi? Stuk minder apocalyptisch bij M.
Eigenlijk heeft een au pair dus gewoon als voordeel dat je je kinderen nooit hoeft te zien.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker met twee kinderen is een au pair echt ideaal.
Sowieso veel goedkoper dan dagopvang plus alle zaken in en rond huis worden ook geregeld. Daarnaast heb je ook geen losse oppas nodig voor als je een avondje weg bent. Of een weekendje.
Nooit is een beetje overdreven he.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft een au pair dus gewoon als voordeel dat je je kinderen nooit hoeft te zien.
Ik sprak net van het begin van de sluiting.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:26 schreef Elan het volgende:
Een behoorlijk aantal scholen in Brabant besluiten om maandag dicht te blijven.
Kan nog wel eens navolging gaan krijgen in de rest van het land wat jullie?
of op hoeft te voedenquote:Op woensdag 3 februari 2021 19:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft een au pair dus gewoon als voordeel dat je je kinderen nooit hoeft te zien.
Ik ben blij dat scholen hun eigen verantwoordelijkheid nemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:26 schreef Elan het volgende:
hou gewoon alles dicht tot na de vakantie, beter voor iedereen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:26 schreef Elan het volgende:
quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon met harde regels komen die ook te handhaven zijn.
Zwemles.quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar ze mogen dus gewoon sporten en naar school, dus wat is precies je punt? Wat voor extra versoepelingen moeten er voor jonge kinderen nog komen dan?
Ronduit schandalig. Stuur de onderwijsinspectie er op af.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:26 schreef Elan het volgende:
Precies.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hou gewoon alles dicht tot na de vakantie, beter voor iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |