abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197799131

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 03-02-2021 18:16:12 ]
pi_197799143
Wie is deze minister die nu aan het woord is?
pi_197799146
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:59 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Nou ja, zulke oude mensen horen niet zo lang in de kou te moeten staan. Maar het probleem ligt, volgens mij, meer bij diegene die hen brengen. Die hebben (mijn aanname) teveel haast en denken "we gaan vroeger, dan zijn we eerder klaar". Maar helaas is daar de ruimte niet voor door de afstandsmaatregelen
Dat kunnen ook regiotaxi's zijn die geen ophaaltijd kunnen garanderen en de senior die wil op tijd komen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_197799152
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:04 schreef Scrummie het volgende:
Wie is deze minister die nu aan het woord is?
Sander Dekker
Minister voor Rechtsbescherming.

Was volgens mij ook ooit staatssecretatis van onderwijs
pi_197799154
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:05 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Sander Dekker
Ik krijg spontaan een hele erge hekel aan Sander Dekker.
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:06:27 #6
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197799159
quote:

[..]

Dat kunnen ook regiotaxi's zijn die geen ophaaltijd kunnen garanderen en de senior die wil op tijd komen.
Wat gebeurt er eigenlijk als je te laat komt? Krijg je dan geen prik?
Never explain, never apologize.
pi_197799171
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:06 schreef Lurf het volgende:

[..]

Wat gebeurt er eigenlijk als je te laat komt? Krijg je dan geen prik?
Vast wel maar zo denkt een 90+er niet.
Ze willen er op de afgesproken tijd zijn.
pi_197799192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:07 schreef ondeugend het volgende:

[..]

En daar zit dus het probleem. Als men, bijvoorbeeld, 10 wachtkamers zou hebben, maar mensen komen massaal te vroeg, kan daar niemand iets aan doen toch.
Ik vind het wel steeds meer klagen en terechtwijzen op de instanties, terwijl er echt wel door de mensen zelf foutief gehandeld wordt. Eerlijk is eerlijk.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:11:14 #9
14505 OProg
A Life in Music
pi_197799201
quote:

[..]

Sander Dekker
Minister voor Rechtsbescherming.

Was volgens mij ook ooit staatssecretatis van onderwijs
Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Viel vooral op dat hij het publieke bestel wilde hervormen. Dat werd eigenlijk best een puinhoop.

En toen mocht hij Minister worden op dit departement.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:12:36 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197799215
quote:

[..]

Ook een heel triest beeld met dat in het achterhoofd. Dat deze mensen overgeleverd zijn aan wie in de laatste 3 jaar de aanbesteding gewonnen heeft door het minste te kosten voor het vervoer van onze kwetsbaren, en dat ze daardoor regelmatig veel te vroeg gebracht worden en te laat opgehaald omdat dat goedkoper is. De kostbare laatste tijd die je hebt, blauwbekkend bij een ziekenhuis, priklocatie of reikhalzend achter de geraniums, de orthopedische schoenen en de jas al aan.
pi_197799239
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ook een heel triest beeld met dat in het achterhoofd. Dat deze mensen overgeleverd zijn aan wie in de laatste 3 jaar de aanbesteding gewonnen heeft door het minste te kosten voor het vervoer van onze kwetsbaren, en dat ze daardoor regelmatig veel te vroeg gebracht worden en te laat opgehaald omdat dat goedkoper is. De kostbare laatste tijd die je hebt, blauwbekkend bij een ziekenhuis, priklocatie of reikhalzend achter de geraniums, de orthopedische schoenen en de jas al aan.
Ja ik vind dat ook verdrietig.
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:15:33 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197799243
Op de manier waarop Hugo de Jonge de kamer "informeert" is ook wel wat af te dingen :')

quote:
Op 24 december, vlak voor Kerstavond, informeert minister De Jonge de Tweede Kamer over meerdere kwetsbaarheden in de GGD-systemen. De alinea's staan aan het einde van een brief die verder gaat over het testen en een OMT-advies.

Om "enkele kwetsbaarheden" op te lossen, wordt volgens de minister gewerkt aan een "beter passend autorisatiebeheer", zodat mensen niet bij informatie kunnen waar ze niet bij horen te kunnen. Wat er toen schortte aan dat autorisatiebeheer is onbekend, maar achteraf werd dus duidelijk dat te veel mensen bij te veel informatie konden.
https://nos.nl/artikel/23(...)ember-al-bekend.html
pi_197799246
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:07 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Die denken 'Als iedereen denkt dat het geen probleem is om te laat te komen vanwege de regiotaxi, gaat dat niet lukken'

Ik snap dat wel en zou het waarschijnlijk ook doen. Als je toch met de ellendige regiotaxi moet wil je het zekere voor het onzekere nemen, dus op zich was dit voorspelbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2021 16:15:53 ]
pi_197799255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Chia het volgende:

[..]

Die denken 'Als iedereen denkt dat het geen probleem is om te laat te komen vanwege de regiotaxi, gaat dat niet lukken'

Ik snap dat wel en zou het waarschijnlijk ook doen. Als je toch met de ellendige regiotaxi moet wil je het zekere voor het onzekere nemen, dus op zich was dit voorspelbaar.
Hoe dan ook, morgen zal het beter gaan gelukkig.
pi_197799279
Wat mij opvalt aan de nieuwe adviezen: voor het eerst worden aparte maatregelen getroffen voor kinderen in groep 7/8 van het basisonderwijs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197799359
quote:
9s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
Op de manier waarop Hugo de Jonge de kamer "informeert" is ook wel wat af te dingen :')
[..]

En waarom springt geen enkel Kamerlid daar bovenop?
pi_197799365
Uit het AD.vlog:
quote:
Honderden zwemscholen in Nederland vrezen dat het risico op jonge verdrinkingsdoden deze zomer toeneemt omdat kinderen niet of onvoldoende hebben leren zwemmen. De wachttijden zijn opgelopen tot minimaal een jaar.

In een brandbrief aan het demissionair kabinet vraagt de Nederlandse Stichting Water- & Zwemveiligheid (NSWZ) om toestemming voor zwemles voor kinderen tot acht jaar. De brief is ondertekend door twintig landelijke brancheorganisaties.

,,Met oog op de veiligheid van de allerkleinsten verzoeken wij het kabinet toch te kijken naar de mogelijkheid zwembaden alleen te openen voor kinderen tot 8 jaar", vraagt de NSWZ. ,,Zwemles moet als essentieel worden beschouwd en behandeld."
Kan je op wachten dat kleintjes verdrinken de komende 2 jaar, helemaal met zulke wachtlijsten.
blablablabla
pi_197799397
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:24 schreef Elan het volgende:
Uit het AD.vlog:
[..]

Kan je op wachten dat kleintjes verdrinken de komende 2 jaar, helemaal met zulke wachtlijsten.
misschien moeten ouders eens wat beter op gaan letten dan ?
of ben ik nu weer te hard ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197799410
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ben nu niet aan het kijken, maar ik snap het heel goed. Die kan niet eens uit zijn woorden komen.
pi_197799420
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:10 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

En daar zit dus het probleem. Als men, bijvoorbeeld, 10 wachtkamers zou hebben, maar mensen komen massaal te vroeg, kan daar niemand iets aan doen toch.
Ik vind het wel steeds meer klagen en terechtwijzen op de instanties, terwijl er echt wel door de mensen zelf foutief gehandeld wordt. Eerlijk is eerlijk.
Maar ja, je hebt het wel over de Brabanthallen en een dag met extreem veel regen. Lijkt met niet dat ze persé buiten hoeven te wachten.
pi_197799427
quote:
[..]

:D
pi_197799429
Update van 3 februari (woensdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12361 besmettingen (+9 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9983, 5 mutaties tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12161, 16 mutaties tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 2-2-2021 1356 (+1 tov vorige update)
Oudste mutatie : 23-9-2020

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 2959(+383 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 535(+42 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 165 nog ouder.

16-1-2020 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
29-1-2021 3163 (374 mutaties)
30-1-2021 2539 (591 mutaties)
31-1-2021 1914 (586 mutaties)
1-2-2021 1670 (52 mutaties)
2-2-2021 1681 (1356 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12361) december, 15(12161),16(11684) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 25 jan de daling tov 14 dec ca 8060 besmettingen.

Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder

- Vandaag lichte stijging van besmettingen tot 5 en 10 dagen terug, dit zie je vrijwel altijd op woensdag en donderdag, dit keer is de stijging tot 5 dagen : 383, en tot 10 dagen : 42, waar dit vorige week tot 5 dagen 740, en tot 10 dagen 93 was
- We zitten vandaag op 627 minder besmettingen tot 5 dagen oud tov vorige week woensdag
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197799466
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

misschien moeten ouders eens wat beter op gaan letten dan ?
of ben ik nu weer te hard ?
Nee hoor helemaal niet. Je hebt in principe gelijk, echter zijn kinderen tot 5 wat minder avontuurlijk ingesteld nog zeker vanaf 6/7 gaan ze zelf wat meer buitenspelen, ook zelfstandig. Dat brengt natuurlijk risico's met zich mee als het dan niet kan zwemmen.
blablablabla
pi_197799491
quote:
Uit het AD.vlog:
[..]

Mijn zoontje had nu zijn A diploma kunnen hebben, is ook echt treurig dat zoiets belangrijks als zwemles geen doorgang kan vinden.
pi_197799496
Ook maar even hier posten, maar denken jullie dat de vrij langzame daling in de ziekenhuizen betekent dat de besmettingen plaatsvinden in de oudere leeftijdscategorieën die eerder in het ziekenhuis belanden? Met deze dalende trend zou je anders toch verwachten dat de ziekenhuizen al een stuk leger zouden zijn....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197799513
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Mijn zoontje had nu zijn A diploma kunnen hebben, is ook echt treurig dat zoiets belangrijks als zwemles geen doorgang kan vinden.
Idd moet eigenlijk gewoon op essentieel gegooid worden, want die wachtlijsten van minimaal een jaar en oplopend wil je ook niet hebben.
blablablabla
pi_197799514
quote:
[..]

Ik snap dat het managen van een pandemie niet zonder fouten gaat, maar onder zijn leiding gaat er wel echt héél veel mis en vooral zijn communicatieskills zijn onder de maat
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197799548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er word ook flink minder getest op het moment.
Dat klopt. Dat maakt het lastiger om er al te veel gewicht aan te hangen. Maar dalen is beter dan stijgen ;)
Is het afnemende testbereidheid? Of dooft het idd uit zoals vorig jaar mei/juni.
pi_197799573
quote:

[..]

Wanneer zijn er afgelopen jaar zwemlessen geweest? Liep dat gewoon gelijk met het open zijn van de basisscholen?
pi_197799574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Idd moet eigenlijk gewoon op essentieel gegooid worden, want die wachtlijsten van minimaal een jaar en oplopend wil je ook niet hebben.
Inderdaad, en de suggestie dat ik "maar beter op moet letten", straks gaat hij weer buiten spelen als het voorjaar wordt en het barst hier van de slootjes en watertjes. Vorig jaar zomer was hij 4.5 en bleef netjes op het pleintje hiervoor. Nu is hij dus al ruim 5, heeft fietsen ontdekt en rijdt lekker rond... wel iets waar ik mij zorgen om maak voor straks.
pi_197799578
quote:

[..]

maatwerk wat betreft maatregelen is ze nog steeds wereldvreemd
pi_197799592
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:40 schreef Chia het volgende:

[..]

Wanneer zijn er afgelopen jaar zwemlessen geweest? Liep dat gewoon gelijk met het open zijn van de basisscholen?
Ja klopt, in de vakanties was er geen reguliere zwemles. Je kon volgens mij wel weer de portemonnee trekken voor lessen in groepjes van 3-4 in de vakantie als je dat wilde / nodig vond.
pi_197799594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:40 schreef Chia het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Toen de sportscholen weer open gingen in juni(?) waren er in ieder geval ook weer zwemlessen (is hier in hetzelfde gebouw).
pi_197799598
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

helemaal mee eens.
Als je kinderen die voor A diploma aan het zwemmen zijn, 2-3 weken geen les geeft, kan je bijna weer opnieuw beginnen, zeker als je in de beginfase zit.

Zwemles voor kinderen had wat mij betreft ook gewoon door kunnen gaan, vooral omdat het heel belangrijk is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197799615
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:39 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat klopt. Dat maakt het lastiger om er al te veel gewicht aan te hangen. Maar dalen is beter dan stijgen ;)
Is het afnemende testbereidheid? Of dooft het idd uit zoals vorig jaar mei/juni.
er is nog lang geen sprake van uitdoven met 11.4% positief.
in mei/juni vorig jaar lag dat percentage rond de 1%, in augustus zelfs 0.5%
pi_197799635
quote:
Uit het AD.vlog:
[..]

Misschien ook maar een lockdown instellen tot voldoende kinderen hun diploma gehaald hebben en de achterstanden ingehaald zijn, dit risico kunnen we natuurlijk niet nemen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:45:57 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197799636
quote:

[..]

Onbegrijpelijk dat hier nog steeds met geen woord over wordt gerept. Net zoals buiten(sport)activiteiten stimuleren of daar de richtlijnen verruimen.
pi_197799641
Er was wel een petitie zie ik nu: https://petities.nl/petit(...)l-doorgaan?locale=nl
(gisteren gesloten) Maar met 50.000 ondertekeningen moet de kamer het bespreken toch?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2021 16:46:57 ]
pi_197799643
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

helemaal mee eens.
Als je kinderen die voor A diploma aan het zwemmen zijn, 2-3 weken geen les geeft, kan je bijna weer opnieuw beginnen, zeker als je in de beginfase zit.

Zwemles voor kinderen had wat mij betreft ook gewoon door kunnen gaan, vooral omdat het heel belangrijk is.
Eens.
Wel even de kanttekening dat in een eerder geval toen alleen de zwemlessen door mochten gaan, veel zwembaden daar niet voor kozen omdat het te duur was om alleen daar voor open te blijven.
pi_197799647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Inderdaad, en de suggestie dat ik "maar beter op moet letten", straks gaat hij weer buiten spelen als het voorjaar wordt en het barst hier van de slootjes en watertjes. Vorig jaar zomer was hij 4.5 en bleef netjes op het pleintje hiervoor. Nu is hij dus al ruim 5, heeft fietsen ontdekt en rijdt lekker rond... wel iets waar ik mij zorgen om maak voor straks.
Eens zie ik al bij m'n neefje die gasten ben je zo kwijt ze staan naast je en ze zijn letterlijk weg in een oogwenk.

Ondernemend kind dat wat ouder is met water zonder diploma is eigenlijk permanent stress en veel nee verkopen want constant toezicht is vereist voor naar buiten gaan. Dat is niet alleen niet leuk maar staat ook hun ontwikkeling in de weg.
blablablabla
pi_197799649
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er is nog lang geen sprake van uitdoven met 11.4% positief.
in mei/juni vorig jaar lag dat percentage rond de 1%, in augustus zelfs 0.5%

Afnemen dan. Je begrijpt wat ik bedoel. Zijn de cijfers laag omdat er ook daadwerkelijk minder mensen besmet raken of omdat er minder besmette mensen zich laten testen (t.o.v. vorige week).
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:47:17 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197799653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens.
Wel even de kanttekening dat in een eerder geval toen alleen de zwemlessen door mochten gaan, veel zwembaden daar niet voor kozen omdat het te duur was om alleen daar voor open te blijven.
Dan geef je ze maar wat extra geld, we hebben kennelijk toch genoeg zo is afgelopen jaar wel gebleken.
pi_197799656
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat hier nog steeds met geen woord over wordt gerept. Net zoals buiten(sport)activiteiten stimuleren of daar de richtlijnen verruimen.
het word nu toch wel eens tijd voor wat maatwerk idd
pi_197799657
Pfizer verwacht eindig aantal mutaties *O*
twitter
pi_197799668
twitter

Hij is er weer. Wat een bijzonder figuur is die vent toch.
zie email 27 oktober
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:48:19 #46
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197799670
Men is bang voor de britse variant en daardoor is van alles in lockdown, en veel mensen snappen dat ook wel, want als.. En dat ze de basisscholen nu willen heropenen, dat als tegenstrijdig zien en dat misschien wel heel gevaarlijk kan zijn.

Maar vervolgens lees je hier wel uitzondering op uitzondering die er zou moeten komen (zwemles / sporten / etc)

Ik weet niet welke user precies wat zegt, dus misschien dat het daardoor wat tegenstrijdig voor mij klinkt.
pi_197799675
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Misschien ook maar een lockdown instellen tot voldoende kinderen hun diploma gehaald hebben en de achterstanden ingehaald zijn, dit risico kunnen we natuurlijk niet nemen.
Je kunt wel schijtlollig doen maar voor veel ouders is dit bittere ernst.
blablablabla
pi_197799676
quote:

[..]

Niet relevant. Als je geen corona oploopt dan is de missie behaald.
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:48:38 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197799677
quote:

[..]

Als zo'n kind oma besmet met corona dan is dat kennelijk vervelender dan als het zelf verzuipt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197799683
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Je bent bepaald niet de enige. @Janneke141
zie email 27 oktober
pi_197799684
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het word nu toch wel eens tijd voor wat maatwerk idd
Ja, maar als dát kan, dan kan .... ook.
pi_197799694
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef alpeko het volgende:

[..]

Afnemen dan. Je begrijpt wat ik bedoel. Zijn de cijfers laag omdat er ook daadwerkelijk minder mensen besmet raken of omdat er minder besmette mensen zich laten testen (t.o.v. vorige week).
er is +/- 30% minder getest....you do the math
percentage positief volgens mij van 11.7% naar 11.4%
dus ja het is gedaald maar echt minimaal.
pi_197799704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hij is er weer. Wat een bijzonder figuur is die vent toch.
En uiteraard weer fysiek aanwezig. Heeft ie geen werk te doen verder?
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:50:28 #54
346939 Janneke141
pi_197799709
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je bent bepaald niet de enige. @:janneke141
En je kunt nu al uittekenen dat die galbak een plek krijgt in Rutte-IV. Laten we maar hopen dat het niet op onderwijs is.
pi_197799714
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet waar. Voor scholen is nu maatwerk mogelijk en hetzelfde geldt voor bepaalde winkels. Klagen prima maar feitenvrij gezeik heeft niemand wat aan.
pi_197799719
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En je kunt nu al uittekenen dat die galbak een plek krijgt in Rutte-IV. Laten we maar hopen dat het niet op onderwijs is.
Grote kans, helaas. Zou zomaar kunnen.
pi_197799730
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan moeten de kinderen standaard maar een zwemvest aantrekken bij het buitenspelen. Corona is prio 1.
pi_197799743
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, maar als dát kan, dan kan .... ook.
ik denk dat iedereen ( zelfs ik ! ) wel inziet dat zwemles voor kinderen tot 10/12 jaar noodzakelijk is.
ik denk niet dat er iets is wat dan ook maar kan
pi_197799759
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet waar. Voor scholen is nu maatwerk mogelijk en hetzelfde geldt voor bepaalde winkels. Klagen prima maar feitenvrij gezeik heeft niemand wat aan.
is nog niet mogelijk, volgende week pas.....
pi_197799767
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ twitter ]
Ka-ching.
pi_197799769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik denk dat iedereen ( zelfs ik ! ) wel inziet dat zwemles voor kinderen tot 10/12 jaar noodzakelijk is.
Zij naar zwemles, ik naar de kroeg.
I'll give you something to do
pi_197799775
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er is +/- 30% minder getest....you do the math
percentage positief volgens mij van 11.7% naar 11.4%
dus ja het is gedaald maar echt minimaal.
Dit wordt een moeizaam een-tweetje zo.

Het aantal positieve testen neemt t.o.v. vorige weken af. Het aantal afgenomen testen ook. Daaruit valt niet op te maken of er daadwerkelijk minder mensen besmet raken of dat er minder besmette mensen zich laten testen vanwege lagere testbereidheid.
pi_197799777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Nou, ik hoop dat ze het met die leeftijd allang hebben, maar we zijn het eens. Is belangrijk.
Maar dat het gezeur van vergelijken komt, daar kan je op wachten.
pi_197799789
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:54 schreef galantis het volgende:

[..]

Zij naar zwemles, ik naar de kroeg.
_O-
pi_197799804
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, ik hoop dat ze het met die leeftijd allang hebben, maar we zijn het eens. Is belangrijk.
Maar dat het gezeur van vergelijken komt, daar kan je op wachten.
pffff je kan beter kippen houden ... :D
pi_197799811
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

pffff je kan beter kippen houden ... :D
Dat sowieso! _O-
pi_197799847
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Hear hear!

Start zwemles al 3x uit moeten stellen hier.

Wachtlijsten in Den Haag zijn al bizar hoog, vandeweek nog een bericht over in het nieuws. Bijna eindelijk aan de beurt tot 3x toe en dan weer uitstel. Ook om moedeloos van te worden.
Zonder wrijving geen glans
pi_197799851
In online call met board member Pfizer. Insights:
- Pfizer verwacht dat er eindig aantal mutaties zullen zijn. Je kunt dus al boosters ontwikkelen voor vaccins omdat je theoretisch aantal mutaties al kunt uittekenen (nog niet eerder gehoord)
- Vanaf mei/juni oversupply vaccins
pi_197799883
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Haags het volgende:

[..]

Hear hear!

Start zwemles al 3x uit moeten stellen hier.

Wachtlijsten in Den Haag zijn al bizar hoog, vandeweek nog een bericht over in het nieuws. Bijna eindelijk aan de beurt tot 3x toe en dan weer uitstel. Ook om moedeloos van te worden.
Belachelijk eigenlijk, en het loopt alleen maar op want voorlopig zijn de zwembaden echt nog niet open.

Hoelang duurt het dan zo'n beetje voor ze A heeft als ze mag beginnen?
blablablabla
pi_197799896
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Predator40 het volgende:
- Pfizer verwacht dat er eindig aantal mutaties zullen zijn. Je kunt dus al boosters ontwikkelen voor vaccins omdat je theoretisch aantal mutaties al kunt uittekenen (nog niet eerder gehoord)
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1403 Datalekjes ;)
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:05:35 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197799917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Predator40 het volgende:
dat is wel lekker maar dat betekent dus dat er nog besteld kan worden
pi_197799926
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Belachelijk eigenlijk, en het loopt alleen maar op want voorlopig zijn de zwembaden echt nog niet open.

1 jaar tot 1.5 jaar.

Het hielp trouwens al niet mee dat het zwembad naar onze voorkeur de fik in ging maar dat terzijde..
pi_197799931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ twitter ]
Deel 2 moet de mensen ook niet onthouden worden:

twitter

twitter

Social distancing zien als 'typisch iets winters'. Kijk al uit naar de jaarlijkse kerstreclames van de supermarkten. Alleen samen! Van 1,5m-samenleving naar Zoom-samenleving.
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:07:11 #74
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197799940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef Chia het volgende:
Er was wel een petitie zie ik nu: https://petities.nl/petit(...)l-doorgaan?locale=nl
(gisteren gesloten) Maar met 50.000 ondertekeningen moet de kamer het bespreken toch?
Nee. Er is wel een burgerinitiatief voor uitgebreidere voorstellen waarvoor dat geldt, maar alleen als het een onderwerp is dat de laatste jaren niet besproken is in de Kamer. Over de coronamaatregelen wordt echter zowat continu gedebatteerd, dus die vlieger gaat niet op.
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:07:26 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197799947
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

Social distancing zien als 'typisch iets winters'. Kijk al uit naar de jaarlijkse kerstreclames van de supermarkten. Alleen samen! Van 1,5m-samenleving naar Zoom-samenleving.
doen we voor de griep toch ook niet
pi_197799949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:05 schreef Haags het volgende:

[..]

1 jaar tot 1.5 jaar.

Het hielp trouwens al niet mee dat het zwembad naar onze voorkeur de fik in ging maar dat terzijde..

Las ook van die debiele plannen dat de meute moest wachten en dan 1 of 2 ouders dan mochten gaan helpen met aan en uit kleden van die gasten, like what could go wrong _O-
blablablabla
pi_197799951
quote:

[..]

Hier 8 maanden voor A en een maand later B :) Maar ja, nu de jongste nog.....
pi_197799953
quote:

[..]

Ach zie het positief wel gestikt maar gelukkig niet door corona.
pi_197799965
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nog even volhouden, in 2025 kunnen we eindelijk beginnen met alleen de kwetsbaren isoleren! *O*
pi_197799970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier 8 maanden voor A en een maand later B :) Maar ja, nu de jongste nog.....
Duurt lang wel

Kun je ze zelf geen les geven dan, als die krengen straks ergens in de zomer weer open mogen that is :')
blablablabla
pi_197799973
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:05 schreef Haags het volgende:

[..]

1 jaar tot 1.5 jaar.

Hadden ze geen water bij de hand?! :D Sorry, flauw. :@
Maar klopt, mede afhankelijk van hoe oud ze zijn. Vandaar ook vaak een minimum leeftijd voor inschrijving.
Hier liepen de wachttijden ook op tot bijna een jaar na inschrijving voordat ze konden beginnen.
pi_197799976
"- Hoe COVID langjarig de wereld verandert: het wordt een winterziekte. Dus in die periode zal je gedrag structureel moeten aanpassen."

Het overwinteren in warmere landen komt steeds dichterbij voor ons dan.
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:09:50 #83
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197799985
quote:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

Dat gaan mensen echt niet trekken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197799996
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Las ook van die debiele plannen dat de meute moest wachten en dan 1 of 2 ouders dan mochten gaan helpen met aan en uit kleden van die gasten, like what could go wrong _O-
Ja ook daar slaat men volledig in door. Maar eerst maar eens ergens een keer zien te starten.

Zit ze straks op de middelbare school en heeft ze eindelijk haar A diploma of zo, staat denk ik niet heel stoer.
pi_197800009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:09 schreef Predator40 het volgende:
"- Hoe COVID langjarig de wereld verandert: het wordt een winterziekte. Dus in die periode zal je gedrag structureel moeten aanpassen."

Het overwinteren in warmere landen komt steeds dichterbij voor ons dan.
Brazilië schijnt wel lekker te zijn in december.
blablablabla
pi_197800014
quote:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

Als dit de toekomst is wil ik - enigszins gechargeerd - mijn eigen geboorte graag cancellen :W
I'll give you something to do
pi_197800016
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dit dus.

Zodra de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn (of de kans hebben gehad) gewoon via stapjes terug naar het oude normaal. Ook in de winter. Wat vaker thuis werken en wat vaker je handen wassen (dat dat nog gezegd moet worden bij sommige mensen..) kan ik nog begrijpen, maar verder?

En ik denk ook niet dat mensen dat gaan tolereren hoor. De meeste mensen houden zich voornamelijk aan de regels omdat het de ziekenhuizen helpt. Maar zolang die het gewoon aan kunnen en normale ingrepen niet verplaatst hoeven te worden zou er niks aan de hand hoeven te zijn.
pi_197800048
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit dus.

Zodra de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn (of de kans hebben gehad) gewoon via stapjes terug naar het oude normaal. Ook in de winter. Wat vaker thuis werken en wat vaker je handen wassen (dat dat nog gezegd moet worden bij sommige mensen..) kan ik nog begrijpen, maar verder?

En ik denk ook niet dat mensen dat gaan tolereren hoor. De meeste mensen houden zich voornamelijk aan de regels omdat het de ziekenhuizen helpt. Maar zolang die het gewoon aan kunnen en normale ingrepen niet verplaatst hoeven te worden zou er niks aan de hand hoeven te zijn.
Van Rutte en het OMT moet je, je hebt niks te willen.
pi_197800051
quote:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

Ja, ze kunnen de vinkentering krijgen. Geen idee of daar al een vaccin voor is maar succes met die schijt regels.
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:14:26 #90
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_197800062
quote:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

Is het niet verstandig om Pfizer in deze ook met een gezond korreltje zout te nemen.
Ik bedoel, het is voor hun uiteindelijk ook gewoon een business model om straks booster shots en jaarlijkse vaccinatie rondes in het vooruitzicht te stellen.

Ik zeg niet dat het niet aan de orde is, maar komende vanuit Pfizer heeft het wel een hoog "Wij van WC-eend" gehalte...
pi_197800066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Duurt lang wel

Kun je ze zelf geen les geven dan, als die krengen straks ergens in de zomer weer open mogen that is :')
Wel gedaan :-) Maar dan leer je ze het weer net verkeerd aan en kreeg ik weer opmerkingen dat ik de verkeerde techniek aan leer...

En inderdaad... als het als open is....

Mijn oudste zoon zit op wedstrijdzwemmen, mocht je op vrijdagavond via de achterdeur het zwembad betreden, zwembroek moest al aan... na afloop niet douchen, niet omkleden en zo goed als zeiknat naar buiten. Was wel ok tot en met september, maar vanaf oktober bijna niet te doen met regen, wind en kou.
pi_197800072
quote:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

Haha, en mensen mij maar uitlachen. Eigenlijk dieptriest dat ik hier om moet lachen, maar toch.

We gaan een leuke wereld en leven tegemoet.
pi_197800073
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:13 schreef Haags het volgende:

[..]

Ja, ze kunnen de vinkentering krijgen. Geen idee of daar al een vaccin voor is maar succes met die schijt regels.
en nummer zoveel, iedereen is er klaar mee na juni, let maar op.
pi_197800075
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Van Rutte en het OMT moet je, je hebt niks te willen.
Die kunnen zoveel willen. Als de meerderheid van het volk gewoon zelf terug gaat naar het oude normaal dan zwikken die vanzelf. En het is niet alsof die zelf staan te springen om bewoners in de winter weer lekker op te sluiten. Met dat soort comments kan ik niks.
pi_197800076
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:10 schreef Haags het volgende:

[..]

Ja ook daar slaat men volledig in door. Maar eerst maar eens ergens een keer zien te starten.

Zit ze straks op de middelbare school en heeft ze eindelijk haar A diploma of zo, staat denk ik niet heel stoer.
Zou m'n dochter sowieso never nooit niet alleen naar een zwembad laten in Den Haag.
blablablabla
pi_197800081
Dat houdt dus ook in dat je dan nooit meer op wintersport kan op een normale manier.

En nee, Auffe Auff'n Berg meeblèren met twintig man op anderhalf meter afstand van elkaar en een mondkapje op valt bij mij niet onder normaal.
pi_197800082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Als dit de toekomst is wil ik - enigszins gechargeerd - mijn eigen geboorte graag cancellen :W
Ik googlede "unbirth" Spijt van.
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:15:39 #98
346939 Janneke141
pi_197800086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:13 schreef Haags het volgende:

[..]

De vinkentering schijnt een R0 van 2,9 te hebben, dus ik zou wel voorzichtig doen.
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:15:43 #99
12221 Tijn