SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 03-02-2021 18:16:12 ]
Dat kunnen ook regiotaxi's zijn die geen ophaaltijd kunnen garanderen en de senior die wil op tijd komen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:59 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Nou ja, zulke oude mensen horen niet zo lang in de kou te moeten staan. Maar het probleem ligt, volgens mij, meer bij diegene die hen brengen. Die hebben (mijn aanname) teveel haast en denken "we gaan vroeger, dan zijn we eerder klaar". Maar helaas is daar de ruimte niet voor door de afstandsmaatregelen
Sander Dekkerquote:Op woensdag 3 februari 2021 16:04 schreef Scrummie het volgende:
Wie is deze minister die nu aan het woord is?
Wat gebeurt er eigenlijk als je te laat komt? Krijg je dan geen prik?quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat kunnen ook regiotaxi's zijn die geen ophaaltijd kunnen garanderen en de senior die wil op tijd komen.
Vast wel maar zo denkt een 90+er niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:06 schreef Lurf het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk als je te laat komt? Krijg je dan geen prik?
En daar zit dus het probleem. Als men, bijvoorbeeld, 10 wachtkamers zou hebben, maar mensen komen massaal te vroeg, kan daar niemand iets aan doen toch.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:07 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vast wel maar zo denkt een 90+er niet.
Ze willen er op de afgesproken tijd zijn.
Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Viel vooral op dat hij het publieke bestel wilde hervormen. Dat werd eigenlijk best een puinhoop.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Sander Dekker
Minister voor Rechtsbescherming.
Was volgens mij ook ooit staatssecretatis van onderwijs
Ook een heel triest beeld met dat in het achterhoofd. Dat deze mensen overgeleverd zijn aan wie in de laatste 3 jaar de aanbesteding gewonnen heeft door het minste te kosten voor het vervoer van onze kwetsbaren, en dat ze daardoor regelmatig veel te vroeg gebracht worden en te laat opgehaald omdat dat goedkoper is. De kostbare laatste tijd die je hebt, blauwbekkend bij een ziekenhuis, priklocatie of reikhalzend achter de geraniums, de orthopedische schoenen en de jas al aan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat kunnen ook regiotaxi's zijn die geen ophaaltijd kunnen garanderen en de senior die wil op tijd komen.
Ja ik vind dat ook verdrietig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ook een heel triest beeld met dat in het achterhoofd. Dat deze mensen overgeleverd zijn aan wie in de laatste 3 jaar de aanbesteding gewonnen heeft door het minste te kosten voor het vervoer van onze kwetsbaren, en dat ze daardoor regelmatig veel te vroeg gebracht worden en te laat opgehaald omdat dat goedkoper is. De kostbare laatste tijd die je hebt, blauwbekkend bij een ziekenhuis, priklocatie of reikhalzend achter de geraniums, de orthopedische schoenen en de jas al aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)ember-al-bekend.htmlquote:Op 24 december, vlak voor Kerstavond, informeert minister De Jonge de Tweede Kamer over meerdere kwetsbaarheden in de GGD-systemen. De alinea's staan aan het einde van een brief die verder gaat over het testen en een OMT-advies.
Om "enkele kwetsbaarheden" op te lossen, wordt volgens de minister gewerkt aan een "beter passend autorisatiebeheer", zodat mensen niet bij informatie kunnen waar ze niet bij horen te kunnen. Wat er toen schortte aan dat autorisatiebeheer is onbekend, maar achteraf werd dus duidelijk dat te veel mensen bij te veel informatie konden.
Die denken 'Als iedereen denkt dat het geen probleem is om te laat te komen vanwege de regiotaxi, gaat dat niet lukken'quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:07 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vast wel maar zo denkt een 90+er niet.
Ze willen er op de afgesproken tijd zijn.
Hoe dan ook, morgen zal het beter gaan gelukkig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Chia het volgende:
[..]
Die denken 'Als iedereen denkt dat het geen probleem is om te laat te komen vanwege de regiotaxi, gaat dat niet lukken'
Ik snap dat wel en zou het waarschijnlijk ook doen. Als je toch met de ellendige regiotaxi moet wil je het zekere voor het onzekere nemen, dus op zich was dit voorspelbaar.
En waarom springt geen enkel Kamerlid daar bovenop?quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
Op de manier waarop Hugo de Jonge de kamer "informeert" is ook wel wat af te dingen
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ember-al-bekend.html
Kan je op wachten dat kleintjes verdrinken de komende 2 jaar, helemaal met zulke wachtlijsten.quote:Honderden zwemscholen in Nederland vrezen dat het risico op jonge verdrinkingsdoden deze zomer toeneemt omdat kinderen niet of onvoldoende hebben leren zwemmen. De wachttijden zijn opgelopen tot minimaal een jaar.
In een brandbrief aan het demissionair kabinet vraagt de Nederlandse Stichting Water- & Zwemveiligheid (NSWZ) om toestemming voor zwemles voor kinderen tot acht jaar. De brief is ondertekend door twintig landelijke brancheorganisaties.
,,Met oog op de veiligheid van de allerkleinsten verzoeken wij het kabinet toch te kijken naar de mogelijkheid zwembaden alleen te openen voor kinderen tot 8 jaar", vraagt de NSWZ. ,,Zwemles moet als essentieel worden beschouwd en behandeld."
misschien moeten ouders eens wat beter op gaan letten dan ?quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:24 schreef Elan het volgende:
Uit het AD.vlog:
[..]
Kan je op wachten dat kleintjes verdrinken de komende 2 jaar, helemaal met zulke wachtlijsten.
Ik ben nu niet aan het kijken, maar ik snap het heel goed. Die kan niet eens uit zijn woorden komen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan een hele erge hekel aan Sander Dekker.
Maar ja, je hebt het wel over de Brabanthallen en een dag met extreem veel regen. Lijkt met niet dat ze persé buiten hoeven te wachten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:10 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
En daar zit dus het probleem. Als men, bijvoorbeeld, 10 wachtkamers zou hebben, maar mensen komen massaal te vroeg, kan daar niemand iets aan doen toch.
Ik vind het wel steeds meer klagen en terechtwijzen op de instanties, terwijl er echt wel door de mensen zelf foutief gehandeld wordt. Eerlijk is eerlijk.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
Op de manier waarop Hugo de Jonge de kamer "informeert" is ook wel wat af te dingen
[..]
Nee hoor helemaal niet. Je hebt in principe gelijk, echter zijn kinderen tot 5 wat minder avontuurlijk ingesteld nog zeker vanaf 6/7 gaan ze zelf wat meer buitenspelen, ook zelfstandig. Dat brengt natuurlijk risico's met zich mee als het dan niet kan zwemmen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien moeten ouders eens wat beter op gaan letten dan ?
of ben ik nu weer te hard ?
Mijn zoontje had nu zijn A diploma kunnen hebben, is ook echt treurig dat zoiets belangrijks als zwemles geen doorgang kan vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:24 schreef Elan het volgende:
Uit het AD.vlog:
[..]
Kan je op wachten dat kleintjes verdrinken de komende 2 jaar, helemaal met zulke wachtlijsten.
Idd moet eigenlijk gewoon op essentieel gegooid worden, want die wachtlijsten van minimaal een jaar en oplopend wil je ook niet hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mijn zoontje had nu zijn A diploma kunnen hebben, is ook echt treurig dat zoiets belangrijks als zwemles geen doorgang kan vinden.
Ik snap dat het managen van een pandemie niet zonder fouten gaat, maar onder zijn leiding gaat er wel echt héél veel mis en vooral zijn communicatieskills zijn onder de maatquote:Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat maakt het lastiger om er al te veel gewicht aan te hangen. Maar dalen is beter dan stijgenquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er word ook flink minder getest op het moment.
Wanneer zijn er afgelopen jaar zwemlessen geweest? Liep dat gewoon gelijk met het open zijn van de basisscholen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mijn zoontje had nu zijn A diploma kunnen hebben, is ook echt treurig dat zoiets belangrijks als zwemles geen doorgang kan vinden.
Inderdaad, en de suggestie dat ik "maar beter op moet letten", straks gaat hij weer buiten spelen als het voorjaar wordt en het barst hier van de slootjes en watertjes. Vorig jaar zomer was hij 4.5 en bleef netjes op het pleintje hiervoor. Nu is hij dus al ruim 5, heeft fietsen ontdekt en rijdt lekker rond... wel iets waar ik mij zorgen om maak voor straks.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Idd moet eigenlijk gewoon op essentieel gegooid worden, want die wachtlijsten van minimaal een jaar en oplopend wil je ook niet hebben.
maatwerk wat betreft maatregelen is ze nog steeds wereldvreemdquote:Op woensdag 3 februari 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja klopt, in de vakanties was er geen reguliere zwemles. Je kon volgens mij wel weer de portemonnee trekken voor lessen in groepjes van 3-4 in de vakantie als je dat wilde / nodig vond.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:40 schreef Chia het volgende:
[..]
Wanneer zijn er afgelopen jaar zwemlessen geweest? Liep dat gewoon gelijk met het open zijn van de basisscholen?
Volgens mij wel. Toen de sportscholen weer open gingen in juni(?) waren er in ieder geval ook weer zwemlessen (is hier in hetzelfde gebouw).quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:40 schreef Chia het volgende:
[..]
Wanneer zijn er afgelopen jaar zwemlessen geweest? Liep dat gewoon gelijk met het open zijn van de basisscholen?
helemaal mee eens.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maatwerk wat betreft maatregelen is ze nog steeds wereldvreemd
er is nog lang geen sprake van uitdoven met 11.4% positief.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat maakt het lastiger om er al te veel gewicht aan te hangen. Maar dalen is beter dan stijgen
Is het afnemende testbereidheid? Of dooft het idd uit zoals vorig jaar mei/juni.
Misschien ook maar een lockdown instellen tot voldoende kinderen hun diploma gehaald hebben en de achterstanden ingehaald zijn, dit risico kunnen we natuurlijk niet nemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:24 schreef Elan het volgende:
Uit het AD.vlog:
[..]
Onbegrijpelijk dat hier nog steeds met geen woord over wordt gerept. Net zoals buiten(sport)activiteiten stimuleren of daar de richtlijnen verruimen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Eens.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
helemaal mee eens.
Als je kinderen die voor A diploma aan het zwemmen zijn, 2-3 weken geen les geeft, kan je bijna weer opnieuw beginnen, zeker als je in de beginfase zit.
Zwemles voor kinderen had wat mij betreft ook gewoon door kunnen gaan, vooral omdat het heel belangrijk is.
Eens zie ik al bij m'n neefje die gasten ben je zo kwijt ze staan naast je en ze zijn letterlijk weg in een oogwenk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, en de suggestie dat ik "maar beter op moet letten", straks gaat hij weer buiten spelen als het voorjaar wordt en het barst hier van de slootjes en watertjes. Vorig jaar zomer was hij 4.5 en bleef netjes op het pleintje hiervoor. Nu is hij dus al ruim 5, heeft fietsen ontdekt en rijdt lekker rond... wel iets waar ik mij zorgen om maak voor straks.
Afnemen dan. Je begrijpt wat ik bedoel. Zijn de cijfers laag omdat er ook daadwerkelijk minder mensen besmet raken of omdat er minder besmette mensen zich laten testen (t.o.v. vorige week).quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is nog lang geen sprake van uitdoven met 11.4% positief.
in mei/juni vorig jaar lag dat percentage rond de 1%, in augustus zelfs 0.5%
Dan geef je ze maar wat extra geld, we hebben kennelijk toch genoeg zo is afgelopen jaar wel gebleken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens.
Wel even de kanttekening dat in een eerder geval toen alleen de zwemlessen door mochten gaan, veel zwembaden daar niet voor kozen omdat het te duur was om alleen daar voor open te blijven.
het word nu toch wel eens tijd voor wat maatwerk iddquote:Op woensdag 3 februari 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat hier nog steeds met geen woord over wordt gerept. Net zoals buiten(sport)activiteiten stimuleren of daar de richtlijnen verruimen.
Je kunt wel schijtlollig doen maar voor veel ouders is dit bittere ernst.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien ook maar een lockdown instellen tot voldoende kinderen hun diploma gehaald hebben en de achterstanden ingehaald zijn, dit risico kunnen we natuurlijk niet nemen.
Niet relevant. Als je geen corona oploopt dan is de missie behaald.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat hier nog steeds met geen woord over wordt gerept. Net zoals buiten(sport)activiteiten stimuleren of daar de richtlijnen verruimen.
Als zo'n kind oma besmet met corona dan is dat kennelijk vervelender dan als het zelf verzuipt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bent bepaald niet de enige. @Janneke141quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan een hele erge hekel aan Sander Dekker.
Ja, maar als dát kan, dan kan .... ook.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het word nu toch wel eens tijd voor wat maatwerk idd
er is +/- 30% minder getest....you do the mathquote:Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Afnemen dan. Je begrijpt wat ik bedoel. Zijn de cijfers laag omdat er ook daadwerkelijk minder mensen besmet raken of omdat er minder besmette mensen zich laten testen (t.o.v. vorige week).
En uiteraard weer fysiek aanwezig. Heeft ie geen werk te doen verder?quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hij is er weer. Wat een bijzonder figuur is die vent toch.
En je kunt nu al uittekenen dat die galbak een plek krijgt in Rutte-IV. Laten we maar hopen dat het niet op onderwijs is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bent bepaald niet de enige. @:janneke141
Dit is simpelweg niet waar. Voor scholen is nu maatwerk mogelijk en hetzelfde geldt voor bepaalde winkels. Klagen prima maar feitenvrij gezeik heeft niemand wat aan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maatwerk wat betreft maatregelen is ze nog steeds wereldvreemd
Grote kans, helaas. Zou zomaar kunnen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En je kunt nu al uittekenen dat die galbak een plek krijgt in Rutte-IV. Laten we maar hopen dat het niet op onderwijs is.
Dan moeten de kinderen standaard maar een zwemvest aantrekken bij het buitenspelen. Corona is prio 1.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt wel schijtlollig doen maar voor veel ouders is dit bittere ernst.
ik denk dat iedereen ( zelfs ik ! ) wel inziet dat zwemles voor kinderen tot 10/12 jaar noodzakelijk is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, maar als dát kan, dan kan .... ook.
is nog niet mogelijk, volgende week pas.....quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is simpelweg niet waar. Voor scholen is nu maatwerk mogelijk en hetzelfde geldt voor bepaalde winkels. Klagen prima maar feitenvrij gezeik heeft niemand wat aan.
Ka-ching.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pfizer verwacht eindig aantal mutaties
[ twitter ]
Zij naar zwemles, ik naar de kroeg.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen ( zelfs ik ! ) wel inziet dat zwemles voor kinderen tot 10/12 jaar noodzakelijk is.
ik denk niet dat er iets is wat dan ook maar kan
Dit wordt een moeizaam een-tweetje zo.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is +/- 30% minder getest....you do the math
percentage positief volgens mij van 11.7% naar 11.4%
dus ja het is gedaald maar echt minimaal.
Nou, ik hoop dat ze het met die leeftijd allang hebben, maar we zijn het eens. Is belangrijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen ( zelfs ik ! ) wel inziet dat zwemles voor kinderen tot 10/12 jaar noodzakelijk is.
ik denk niet dat er iets is wat dan ook maar kan
quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Zij naar zwemles, ik naar de kroeg.
pffff je kan beter kippen houden ...quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, ik hoop dat ze het met die leeftijd allang hebben, maar we zijn het eens. Is belangrijk.
Maar dat het gezeur van vergelijken komt, daar kan je op wachten.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
pffff je kan beter kippen houden ...
Hear hear!quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt wel schijtlollig doen maar voor veel ouders is dit bittere ernst.
Belachelijk eigenlijk, en het loopt alleen maar op want voorlopig zijn de zwembaden echt nog niet open.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Hear hear!
Start zwemles al 3x uit moeten stellen hier.
Wachtlijsten in Den Haag zijn al bizar hoog, vandeweek nog een bericht over in het nieuws. Bijna eindelijk aan de beurt tot 3x toe en dan weer uitstel. Ook om moedeloos van te worden.
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1403 Datalekjesquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Predator40 het volgende:
In online call met board member Pfizer. Insights:
- Pfizer verwacht dat er eindig aantal mutaties zullen zijn. Je kunt dus al boosters ontwikkelen voor vaccins omdat je theoretisch aantal mutaties al kunt uittekenen (nog niet eerder gehoord)
- Vanaf mei/juni oversupply vaccins
dat is wel lekker maar dat betekent dus dat er nog besteld kan wordenquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Predator40 het volgende:
In online call met board member Pfizer. Insights:
- Pfizer verwacht dat er eindig aantal mutaties zullen zijn. Je kunt dus al boosters ontwikkelen voor vaccins omdat je theoretisch aantal mutaties al kunt uittekenen (nog niet eerder gehoord)
- Vanaf mei/juni oversupply vaccins
1 jaar tot 1.5 jaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk, en het loopt alleen maar op want voorlopig zijn de zwembaden echt nog niet open.
Hoelang duurt het dan zo'n beetje voor ze A heeft als ze mag beginnen?
Deel 2 moet de mensen ook niet onthouden worden:quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pfizer verwacht eindig aantal mutaties
[ twitter ]
Nee. Er is wel een burgerinitiatief voor uitgebreidere voorstellen waarvoor dat geldt, maar alleen als het een onderwerp is dat de laatste jaren niet besproken is in de Kamer. Over de coronamaatregelen wordt echter zowat continu gedebatteerd, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef Chia het volgende:
Er was wel een petitie zie ik nu: https://petities.nl/petit(...)l-doorgaan?locale=nl
(gisteren gesloten) Maar met 50.000 ondertekeningen moet de kamer het bespreken toch?
doen we voor de griep toch ook nietquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Deel 2 moet de mensen ook niet onthouden worden:
[ twitter ]
[ twitter ]
Social distancing zien als 'typisch iets winters'. Kijk al uit naar de jaarlijkse kerstreclames van de supermarkten. Alleen samen! Van 1,5m-samenleving naar Zoom-samenleving.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:05 schreef Haags het volgende:
[..]
1 jaar tot 1.5 jaar.
Het hielp trouwens al niet mee dat het zwembad naar onze voorkeur de fik in ging maar dat terzijde..
Hier 8 maanden voor A en een maand later Bquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk, en het loopt alleen maar op want voorlopig zijn de zwembaden echt nog niet open.
Ach zie het positief wel gestikt maar gelukkig niet door corona.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Nog even volhouden, in 2025 kunnen we eindelijk beginnen met alleen de kwetsbaren isoleren!quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
doen we voor de griep toch ook niet
Duurt lang welquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier 8 maanden voor A en een maand later BMaar ja, nu de jongste nog.....
Hadden ze geen water bij de hand?!quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:05 schreef Haags het volgende:
[..]
1 jaar tot 1.5 jaar.
Het hielp trouwens al niet mee dat het zwembad naar onze voorkeur de fik in ging maar dat terzijde..
Dat gaan mensen echt niet trekken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Social distancing zien als 'typisch iets winters'. Kijk al uit naar de jaarlijkse kerstreclames van de supermarkten. Alleen samen! Van 1,5m-samenleving naar Zoom-samenleving.
Ja ook daar slaat men volledig in door. Maar eerst maar eens ergens een keer zien te starten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Las ook van die debiele plannen dat de meute moest wachten en dan 1 of 2 ouders dan mochten gaan helpen met aan en uit kleden van die gasten, like what could go wrong
Brazilië schijnt wel lekker te zijn in december.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:09 schreef Predator40 het volgende:
"- Hoe COVID langjarig de wereld verandert: het wordt een winterziekte. Dus in die periode zal je gedrag structureel moeten aanpassen."
Het overwinteren in warmere landen komt steeds dichterbij voor ons dan.
Als dit de toekomst is wil ik - enigszins gechargeerd - mijn eigen geboorte graag cancellenquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit dus.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
doen we voor de griep toch ook niet
Van Rutte en het OMT moet je, je hebt niks te willen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus.
Zodra de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn (of de kans hebben gehad) gewoon via stapjes terug naar het oude normaal. Ook in de winter. Wat vaker thuis werken en wat vaker je handen wassen (dat dat nog gezegd moet worden bij sommige mensen..) kan ik nog begrijpen, maar verder?
En ik denk ook niet dat mensen dat gaan tolereren hoor. De meeste mensen houden zich voornamelijk aan de regels omdat het de ziekenhuizen helpt. Maar zolang die het gewoon aan kunnen en normale ingrepen niet verplaatst hoeven te worden zou er niks aan de hand hoeven te zijn.
Ja, ze kunnen de vinkentering krijgen. Geen idee of daar al een vaccin voor is maar succes met die schijt regels.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Is het niet verstandig om Pfizer in deze ook met een gezond korreltje zout te nemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Wel gedaan :-) Maar dan leer je ze het weer net verkeerd aan en kreeg ik weer opmerkingen dat ik de verkeerde techniek aan leer...quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Duurt lang wel
Kun je ze zelf geen les geven dan, als die krengen straks ergens in de zomer weer open mogen that is
Haha, en mensen mij maar uitlachen. Eigenlijk dieptriest dat ik hier om moet lachen, maar toch.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
en nummer zoveel, iedereen is er klaar mee na juni, let maar op.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen de vinkentering krijgen. Geen idee of daar al een vaccin voor is maar succes met die schijt regels.
Die kunnen zoveel willen. Als de meerderheid van het volk gewoon zelf terug gaat naar het oude normaal dan zwikken die vanzelf. En het is niet alsof die zelf staan te springen om bewoners in de winter weer lekker op te sluiten. Met dat soort comments kan ik niks.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Van Rutte en het OMT moet je, je hebt niks te willen.
Zou m'n dochter sowieso never nooit niet alleen naar een zwembad laten in Den Haag.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:10 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja ook daar slaat men volledig in door. Maar eerst maar eens ergens een keer zien te starten.
Zit ze straks op de middelbare school en heeft ze eindelijk haar A diploma of zo, staat denk ik niet heel stoer.
Ik googlede "unbirth" Spijt van.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Als dit de toekomst is wil ik - enigszins gechargeerd - mijn eigen geboorte graag cancellen
De vinkentering schijnt een R0 van 2,9 te hebben, dus ik zou wel voorzichtig doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen de vinkentering krijgen. Geen idee of daar al een vaccin voor is maar succes met die schijt regels.
Ik denk niet dat de directeur van Pfizer dit soort dingen bepaalt, denk je wel?quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, en mensen mij maar uitlachen. Eigenlijk dieptriest dat ik hier om moet lachen, maar toch.
We gaan een leuke wereld en leven tegemoet.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vinkentering schijnt een R0 van 2,9 te hebben, dus ik zou wel voorzichtig doen.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou m'n dochter sowieso never nooit niet alleen naar een zwembad laten in Den Haag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |