quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou m'n dochter sowieso never nooit niet alleen naar een zwembad laten in Den Haag.
Jawel, maar in een ander seizoenquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Saekerhett het volgende:
Dat houdt dus ook in dat je dan nooit meer op wintersport kan op een normale manier.
Serieus. Ik mocht bij het zwemmen nog kleren aan doen in zo'n omkleed hokjequote:Op woensdag 3 februari 2021 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wel gedaan :-) Maar dan leer je ze het weer net verkeerd aan en kreeg ik weer opmerkingen dat ik de verkeerde techniek aan leer...
En inderdaad... als het als open is....
Mijn oudste zoon zit op wedstrijdzwemmen, mocht je op vrijdagavond via de achterdeur het zwembad betreden, zwembroek moest al aan... na afloop niet douchen, niet omkleden en zo goed als zeiknat naar buiten. Was wel ok tot en met september, maar vanaf oktober bijna niet te doen met regen, wind en kou.
Nou ja het is alleen de toekomst als mensen daar voor kiezen. Er gaat een moment komen dat Covid geen dagelijks gespreksonderwerp meer is en geen gezondheidscrisis meer veroorzaakt. Dan gaan mensen tegen meneer Pfizer zeggen: bedankt voor de vaccins, het was reuze gezellig zo, maar gaat u nu maar weer even buitenspelen. En dan weet er niemand meer wie Sywert is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Als dit de toekomst is wil ik - enigszins gechargeerd - mijn eigen geboorte graag cancellen
in de zomer met kunstsneeuwquote:
ik vind het niet onlogisch, het is een beetje zoals nu met griep dus dat je de zwakkeren ieder jaar een boost moet geven zal wat inzitten maar dat de rest dan 3 maanden weer naar de 1,5 meter moet lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is het niet verstandig om Pfizer in deze ook met een gezond korreltje zout te nemen.
Ik bedoel, het is voor hun uiteindelijk ook gewoon een business model om straks booster shots en jaarlijkse vaccinatie rondes in het vooruitzicht te stellen.
Ik zeg niet dat het niet aan de orde is, maar komende vanuit Pfizer heeft het ook wel een hoog "Wij van WC-eend gehalte.."
Mijn nieuwsgierigheid won het van jou spijtbetuiging, maar inderdaad, spijt van.quote:
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Mijn nieuwsgierigheid won het van jou spijtbetuiging, maar inderdaad, spijt van.
wat stel jij je toch altijd aanquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, en mensen mij maar uitlachen. Eigenlijk dieptriest dat ik hier om moet lachen, maar toch.
We gaan een leuke wereld en leven tegemoet.
Het virus doet het! Die stelt al deze maatregelen in.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de directeur van Pfizer dit soort dingen bepaalt, denk je wel?
Gedoe manquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wel gedaan :-) Maar dan leer je ze het weer net verkeerd aan en kreeg ik weer opmerkingen dat ik de verkeerde techniek aan leer...
En inderdaad... als het als open is....
Mijn oudste zoon zit op wedstrijdzwemmen, mocht je op vrijdagavond via de achterdeur het zwembad betreden, zwembroek moest al aan... na afloop niet douchen, niet omkleden en zo goed als zeiknat naar buiten. Was wel ok tot en met september, maar vanaf oktober bijna niet te doen met regen, wind en kou.
moet ? advies he, waar iedereen gewoon schijt aan gaat hebben....quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het niet onlogisch, het is een beetje zoals nu met griep dus dat je de zwakkeren ieder jaar een boost moet geven zal wat inzitten maar dat de rest dan 3 maanden weer naar de 1,5 meter moet lijkt me onwaarschijnlijk.
Heel vervelend. Normaliter is het al bizar lang wachten, ook hier in de regio, en dan dit eroverheen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Hear hear!
Start zwemles al 3x uit moeten stellen hier.
Wachtlijsten in Den Haag zijn al bizar hoog, vandeweek nog een bericht over in het nieuws. Bijna eindelijk aan de beurt tot 3x toe en dan weer uitstel. Ook om moedeloos van te worden.
Juist, na 1 juni kunnen ze allemaal de pot op en is het klaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
moet ? advies he, waar iedereen gewoon schijt aan gaat hebben....
dat lijkt me dan ook niet onterechtquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
moet ? advies he, waar iedereen gewoon schijt aan gaat hebben....
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Mijn nieuwsgierigheid won het van jou spijtbetuiging, maar inderdaad, spijt van.
Ik ben zwaan kleef aanquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Nóg meer?quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef Elan het volgende:
Sowieso zouden hele jonge kinderen wel wat meer privileges mogen
En daar zit hem nou net de angel. We hebben een groot deel van de bevolking wat alles slikt wat ze voorgeschoteld krijgen. Als onze Mark en het OMT dus weer uit de kast komen voor de winter en aankomen met doemmodelletjes, dat ingrijpen echt noodzakelijk is uit virologisch oogpunt, dan weet je ook wel weer hoe laat het is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die kunnen zoveel willen. Als de meerderheid van het volk gewoon zelf terug gaat naar het oude normaal dan zwikken die vanzelf. En het is niet alsof die zelf staan te springen om bewoners in de winter weer lekker op te sluiten. Met dat soort comments kan ik niks.
Het is op zich een interessant experiment om te kijken hoe ver je kan gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daar zit hem nou net de angel. We hebben een groot deel van de bevolking wat alles slikt wat ze voorgeschoteld krijgen. Als onze Mark en het OMT dus weer uit de kast komen voor de winter en aankomen met doemmodelletjes, dat ingrijpen echt noodzakelijk is, dan weet je ook wel weer hoe laat het is.
Klopt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, en mensen mij maar uitlachen.
mark my words, na de zomer als alle ouderen en kwetsbare gevaccineerd zijn plus nog eens miljoenen andere dan is het klaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daar zit hem nou net de angel. We hebben een groot deel van de bevolking wat alles slikt wat ze voorgeschoteld krijgen. Als onze Mark en het OMT dus weer uit de kast komen voor de winter en aankomen met doemmodelletjes, dat ingrijpen echt noodzakelijk is, dan weet je ook wel weer hoe laat het is.
En wat nu als dit niet gebeurt? Mag ik dan een collage maken van alle voorspellingen van deze aard die naar schaap ruiken?quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vinkentering schijnt een R0 van 2,9 te hebben, dus ik zou wel voorzichtig doen.
Als ik hun was zou ik die domme burgers lekker laten kiezen: óf je mag je aan kneuterige regeltjes gaan houden óf je neemt onze geweldige covid boosterXL rev2.1 limited edition.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef aartstyle het volgende:
Beschermt dat vaccin niet in de winter ofzo? Wat een onzin. Elk jaar een prik/booster halen oke. Maar we gaan toch niet elke winter alles dicht gooien......
En meneertje pfizer is zeker ook vergeten dat een goed werkend medicijn ook gewoon ervoor kan zorgen dat alles open gaat. Zoals iemand al zei: Wij van WC eend.....
Dit lijkt me echt overdreven, als we de ouderen en zwakkeren elk jaar op tijd zouden vaccineren met een "booster" stromen de ziekenhuizen niet vol en kunnen we echt wel weer terug naar het oude normaal...quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Pfizer verwacht dat we komende jaren dus iedere winter in een soort lockdown moeten. Het wordt een winterziekte.
https://twitter.com/sywert/status/1356990423873581063?s=21
Ok, dus je kan gewoon oktober het vliegtuig pakken en lekker naar Australië gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Pfizer verwacht dat we komende jaren dus iedere winter in een soort lockdown moeten. Het wordt een winterziekte.
Wordt wel een leuk gesprek als je in de supermarkt door zo'n type-Sywert wordt aangesproken op het moment dat alle kwetsbaren al gevaccineerd zijn en de meerderheid van de rest ook. "Doe je mondkapje op, anders besmet je misschien een oma die nog niet haar booster heeft gehad!"quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is op zich een interessant experiment om te kijken hoe ver je kan gaan.
Ik denk dat je collage behoorlijk leeg gaat zijn. Prima verder.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En wat nu als dit niet gebeurt? Mag ik dan een collage maken van alle voorspellingen van deze aard die naar schaap ruiken?
nee, de grenzen van australie blijven nog het hele jaar dichtquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Ok, dus je kan gewoon oktober het vliegtuig pakken en lekker naar Australië gaan.
Als je toch niet naar kantoor mag.
Dat Corona een blijvertje is lijkt mij duidelijk. Maar hoezo elke winter in lockdown? Als je jaarlijks alle kwetsbaren vaccineert dan moet het toch onder controle te houden zijn? Waarbij je elk jaar weer kijkt of je het vaccin wat moet aanpassen aan de hand van welke variant/mutatie dan dominant is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Dag normaal.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef JosMert het volgende:
Nog helemaal niet definitief dus. Er wordt naar gekeken. Nou, dat zal vast een succes worden. Hoe moeilijk is het om leraren tegemoet te komen en zich veilig te laten voelen?quote:Minister Slob (Onderwijs) had het over een systeem met sneltesten, maar uit zijn maatregelpakket blijkt dat sneltesten voor leraren hooguit een ’mogelijkheid’ is die ’wordt bekeken’. Leraren krijgen wel voorrang in de reguliere teststraat.
Kortom: de scholen moeten wel openen van veel ouders, maar mee werken aan een veilige heropening? Vind ik krom. Goed dat ze dan wel vragen dat die kinderen vijf extra dagen in quarantaine gaan, maar wie controleert dat? Lijkt me moeilijk om te handhaven. En het lijkt me alsnog essentieel dat er getest word, gezien het ook over kan springen op ouders. Ook als het kind thuis blijft.quote:Op sociale media wordt veel aandacht besteed aan het testen van kinderen. Verscheidene ouders zeggen hun kind niet te willen laten testen. Een petitie ’Tegen het op corona testen van kinderen op school’ is al 65.000 keer ondertekend. Daar komen elke minuut nog handtekeningen bij. Volgens de initiator van de petitie hoort het testen van minderjarige kinderen in de privésfeer te blijven, en is gezondheid een aangelegenheid voor de ouders.
Misschien handig om kinderen dan verplicht te laten testen zodat je wellicht kan voorkomen dat het de leraar bereikt. Of nog meer kinderen.quote:Allereerst is het zo dat leerlingen verplicht zijn te komen: de leerplicht geldt. Een school moet echter dicht als de GGD dat zegt of als er bijvoorbeeld te veel leraren ziek zijn of in quarantaine zitten. Dan moet er les op afstand worden gegeven, zoals nu ook gebeurt. Bij een besmetting gaat de hele klas in quarantaine, tenzij sprake was van cohortering.
Dat is niet te doen met kinderen joh. Leuk initiatief, maar in de praktijk zullen kinderen alsnog gewoon door elkaar heen lopen waarschijnlijk. Maar hopelijk werkt het.quote:Cohortering moet in de bovenbouw het toverwoord worden. Leerlingen worden verdeeld in subgroepjes, kinderen krijgen vaste plekken of worden gekoppeld aan een ’partner’.
Ja, laat kinderen met klachten lekker naar school gaan. Zonder 1,5 meter afstand ook. En dat advies van een mondkapje is leuk, maar enkel een ''advies''. Kortom: gaat amper gebeuren.quote:Leerlingen met een neusverkoudheid, of bijvoorbeeld leerlingen met astma of hooikoorts, mogen naar school. Ook hoeven ze geen 1,5 meter afstand te houden. Leerlingen van groep 7 en 8 wordt aangeraden een mondkapje te dragen als zij zich door de school bewegen en geen afstand kunnen houden van andere leerlingen.
Wéér enkel een advies.quote:Het dringende advies is bovendien dat leraren die voor groep 7 en 8 staan een mondmasker of een spatscherm dragen.
Nog meer vrijblijvendheid dus. Vooral de laatste zin.quote:Ouders moeten kiezen wie van hen de kinderen wegbrengt, en de scholen moeten zorgen dat het wegbrengen gebeurt binnen de afstandsregels. Kinderen in hoge groepen komen liefst zelf naar school, en waar nodig wordt het schoolplein ingedeeld in haal- en brengzones. Bij voorkeur dragen ouders mondkapjes.
Dat teruggaan naar het oude normaal komt steeds verder weg te liggen, ik merk gewenning aan de lockdown bij mijzelf.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt overdreven, als we de ouderen en zwakkeren elk jaar op tijd zouden vaccineren met een "booster" stromen de ziekenhuizen niet vol en kunnen we echt wel weer terug naar het oude normaal...
Ik niet. Ik merk juist steeds meer irritatie dat ik terug wil. Straks ben ik er wel helemaal klaar mee, dan ga ik gewoon naar illegale feestjes toe. Ik trek het steeds minder, Het is niet bepaald zo dat ik wen aan alles.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:37 schreef THEFXR het volgende:
ik merk gewenning aan de lockdown bij mijzelf.
Een groot deel van de bevolking accepteren de maatregelen momenteel, omdat het gewoon nog niet goed gaat in de ziekenhuizen. Het gaat beter, maar nog steeds niet iets om over te juichen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daar zit hem nou net de angel. We hebben een groot deel van de bevolking wat alles slikt wat ze voorgeschoteld krijgen. Als onze Mark en het OMT dus weer uit de kast komen voor de winter en aankomen met doemmodelletjes, dat ingrijpen echt noodzakelijk is uit virologisch oogpunt, dan weet je ook wel weer hoe laat het is.
Er zijn wel meer sectoren waar mensen gewoon door moeten werken en ook niet altijd afstand kan worden gehouden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is: https://www.telegraaf.nl/(...)deuren-kunnen-openen
Even wat losse opvallende quotes:
[..]
Nog helemaal niet definitief dus. Er wordt naar gekeken. Nou, dat zal vast een succes worden. Hoe moeilijk is het om leraren tegemoet te komen en zich veilig te laten voelen?
[..]
Kortom: de scholen moeten wel openen van veel ouders, maar mee werken aan een veilige heropening? Vind ik krom. Goed dat ze dan wel vragen dat die kinderen vijf extra dagen in quarantaine gaan, maar wie controleert dat? Lijkt me moeilijk om te handhaven. En het lijkt me alsnog essentieel dat er getest word, gezien het ook over kan springen op ouders. Ook als het kind thuis blijft.
[..]
Misschien handig om kinderen dan verplicht te laten testen zodat je wellicht kan voorkomen dat het de leraar bereikt. Of nog meer kinderen.
[..]
Dat is niet te doen met kinderen joh. Leuk initiatief, maar in de praktijk zullen kinderen alsnog gewoon door elkaar heen lopen waarschijnlijk. Maar hopelijk werkt het.
[..]
Ja, laat kinderen met klachten lekker naar school gaan. Zonder 1,5 meter afstand ook. En dat advies van een mondkapje is leuk, maar enkel een ''advies''. Kortom: gaat amper gebeuren.
[..]
Wéér enkel een advies.
[..]
Nog meer vrijblijvendheid dus. Vooral de laatste zin.
Staan verder ook wel zinnige dingen in het artikel hoor, maar het komt heel erg over alsof het leuke ideeen zijn in de theorie, maar onuitvoerbaar in de praktijk. Plus dat het allemaal veel te vrijblijvend is.
Ik snap heel goed dat leraren zich onveilig kunnen voelen.
Niet als het leeuwendeel van de covid-gevallen nog 'oude stijl' is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:41 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan het trouwens dat volgens schattingen momenteel 2/3 van de besmettingen door de Britse variant wordt veroorzaakt en dat het aantal besmettingen nog steeds daalt?
Als de Britse variant 30-40% besmettelijker is, dan zou de R van die variant nu toch behoorlijk boven de 1 moeten liggen en dus zou je gemiddeld gezien inmiddels toch ook een stijging verwachten in het aantal besmettingen?
Dat zou je inderdaad, dus de komende week wordt spannend.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:41 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan het trouwens dat volgens schattingen momenteel 2/3 van de besmettingen door de Britse variant wordt veroorzaakt en dat het aantal besmettingen nog steeds daalt?
Als de Britse variant 30-40% besmettelijker is, dan zou de R van die variant nu toch behoorlijk boven de 1 moeten liggen en dus zou je gemiddeld gezien inmiddels toch ook een stijging verwachten in het aantal besmettingen?
Dat is dan ook de insteek van aanbevelingen en richtlijnen. Het zijn nadrukkelijk geen regels en wetten en moeten ook niet zo gelezen worden. Dat is al meerdere malen benadrukt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Staan verder ook wel zinnige dingen in het artikel hoor, maar het komt heel erg over alsof het leuke ideeen zijn in de theorie, maar onuitvoerbaar in de praktijk. Plus dat het allemaal veel te vrijblijvend is.
''Veel strengere voorwaarden''.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn wel meer sectoren waar mensen gewoon door moeten werken en ook niet altijd afstand kan worden gehouden.
Op een gegeven moment zijn er gewoon grenzen, daar is wat mij betreft schoolsluiting één van. Tenzij onomstotelijk vaststaat dat het openhouden daarvan de druppel is die de zorg doet imploderen, mag er wat mij betreft wel een wet komen die vastlegt dat fysiek onderwijs ten allen tijde door zal gaan.
Mochten er leraren zijn die in de kwetsbare groep vallen of andersoortig persoonlijke bezwaren hebben, dan mag daar apart naar worden gekeken.
Ik hoop dat er met deze maatregelen nog een beetje les kan worden gegeven. Komt op mij een beetje over als doelpalen verschuiven. Eerst dichtklappen en daarna onder veel strengere voorwaarden weer toegeven..
oneens, die wet is er al, maar dan voor gelovigen. die mogen ten alle tijden fysiek naar de kerk gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn wel meer sectoren waar mensen gewoon door moeten werken en ook niet altijd afstand kan worden gehouden.
Op een gegeven moment zijn er gewoon grenzen, daar is wat mij betreft schoolsluiting één van. Tenzij onomstotelijk vaststaat dat het openhouden daarvan de druppel is die de zorg doet imploderen, mag er wat mij betreft wel een wet komen die vastlegt dat fysiek onderwijs ten allen tijde door zal gaan.
Mochten er leraren zijn die in de kwetsbare groep vallen of andersoortig persoonlijke bezwaren hebben, dan mag daar apart naar worden gekeken.
Ik hoop dat er met deze maatregelen nog een beetje les kan worden gegeven. Komt op mij een beetje over als doelpalen verschuiven. Eerst dichtklappen en daarna onder veel strengere voorwaarden weer toegeven..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |