SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Flowchart gevonden. Mijn contact telt niet als verhoogd risico, omdat zij toen nog geen klachten had, dus gewon werken zolang ik geen klachten krijg. Beetje krom, maar is ook om tekorten te voorkomen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat laatste, is toch vreemd? Of is dat echt beleid nu?
En opschieten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zo open maar weer snel dan die basisscholen.
Gooi maar snel open die basisscholen.quote:Nederlands onderzoek bevestigt kleine rol kinderen bij besmettingen
Een Nederlands onderzoek bevestigt eerdere vermoedens dat kinderen jonger dan 12 jaar niet zo'n grote rol spelen bij de verspreiding van het coronavirus. Uit onderzoek van positieve coronatests bleek dat de lading virus in de tests van kinderen tot 16 keer lager was dan bij volwassenen. Ook bleek de hoeveelheid virus met de leeftijd toe te nemen.
Met de Britse variant is dat niet anders, al zijn er wel meer kinderen die de Britse variant oplopen, omdat die voor iedereen besmettelijker is.
Ook het OMT doet onderzoek naar de rol van jonge kinderen bij de verspreiding van nieuwe virusvarianten. In de loop van volgende week worden de resultaten verwacht van het onderzoek naar de uitbraak op een school in Bergschenhoek, staat in het OMT-advies, dat in handen is van de NOS
Door actieclubjes als het Red Team is de bevolking ondertussen aangepraat dat scholen niet veilig zijn, dus als het RIVM zegt dat ze veilig zijn zullen ze alsnog willen dat ze dicht blijven. Denk niet dat dat gaat gebeuren dus.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zo open maar weer snel dan die basisscholen.
ja ?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:45 schreef _serial_ het volgende:
Ik was kennelijk de laatste maar kreeg een foutmelding bij posten.
[..]
Gooi maar snel open die basisscholen.
Nee, ik denk het ook niet. Als je besloten hebt dat de scholen hoe dan ook dicht blijven tot 9 februari dan is het niet mogelijk om dat bij te stellen natuurlijk. Plus, we sluiten scholen ook niet alleen omdat kinderen elkaar aan kunnen steken hè. Het argument dat we kleine kinderen gebruiken om ouders thuis te houden staat natuurlijk nog steeds.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Door actieclubjes als het Red Team is de bevolking ondertussen aangepraat dat scholen niet veilig zijn, dus als het RIVM zegt dat ze veilig zijn zullen ze alsnog willen dat ze dicht blijven. Denk niet dat dat gaat gebeuren dus.
Ik denk dat je de invloed van het Red Team schromelijk overschat.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Door actieclubjes als het Red Team is de bevolking ondertussen aangepraat dat scholen niet veilig zijn, dus als het RIVM zegt dat ze veilig zijn zullen ze alsnog willen dat ze dicht blijven. Denk niet dat dat gaat gebeuren dus.
Red Team is verdacht stil laatste tijd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Allicht, alles is dicht. Die komen wel weer boven zo gauw iemand op het malle idee komt om te gaan versoepelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Red Team is verdacht stil laatste tijd.
Maar dat laatste is inmiddels ook zijn doel voorbij geschoten door het massale misbruik van de ‘nood’opvangquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ik denk het ook niet. Als je besloten hebt dat de scholen hoe dan ook dicht blijven tot 9 februari dan is het niet mogelijk om dat bij te stellen natuurlijk. Plus, we sluiten scholen ook niet alleen omdat kinderen elkaar aan kunnen steken hè. Het argument dat we kleine kinderen gebruiken om ouders thuis te houden staat natuurlijk nog steeds.
Als je deze exitstrategie een beetje extrapoleert, dan kun jij rond oktober weer open. Als je geluk hebt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:50 schreef Noek het volgende:
Ja, the exit strategie is in zicht. The exit zelf niet.
Gewoon dichtblijven en je muil houden en dan hoor je het ooit vanzelf wel of niet. Dan niet.
Mits onze vaccins niet doorverkocht worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je deze exitstrategie een beetje extrapoleert, dan kun jij rond oktober weer open. Als je geluk hebt.
Nu al zin in!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je deze exitstrategie een beetje extrapoleert, dan kun jij rond oktober weer open. Als je geluk hebt.
Dat zijn ze waarschijnlijk al. Ben benieuwd hoe het afloopt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:53 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Mits onze vaccins niet doorverkocht worden.
Je kunt niet Hugo en van Dissel hebben en dan ook nog 'ns geluk. Dat is teveel gevraagd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Laatste 5min dat jullie naar buiten mogen.
Je hebt blijkbaar nog steeds vrijheid tot meningsuiting gezien je hier je mening kan droppenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:02 schreef leolinedance het volgende:
Het is weer gedaan met de vrijheid voor vandaag.
Ik had het wel olijk gevonden als je gewoon om 21:00u elke avond:"De hoogste tijd..." hoorde galmen door de straat.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:02 schreef leolinedance het volgende:
Het is weer gedaan met de vrijheid voor vandaag.
Dat is toch alleen zo bij zwaar personeelstekort?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Flowchart gevonden. Mijn contact telt niet als verhoogd risico, omdat zij toen nog geen klachten had, dus gewon werken zolang ik geen klachten krijg. Beetje krom, maar is ook om tekorten te voorkomen.
Dit is dus beleid van ziekenhuis en niet de standaard richtlijnen. Zou mij in principe wel kunnen laten testen zoals DireStraits7 het aangeeft
Vergeet de agenten niet, en zeker niet de helden die met 10 man een ondernemer op de bon slingeren die zijn zaak wil beschermen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik had het wel olijk gevonden als je gewoon om 21:00u elke avond:"De hoogste tijd..." hoorde galmen door de straat.
Daarna snel een applausje voor de zorg en dan weer in je kot.
Dicht zijn van basisscholen heeft niet alleen met de kinderen te makenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:45 schreef _serial_ het volgende:
Ik was kennelijk de laatste maar kreeg een foutmelding bij posten.
[..]
Gooi maar snel open die basisscholen.
Massaal misbruik valt wel meequote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Maar dat laatste is inmiddels ook zijn doel voorbij geschoten door het massale misbruik van de ‘nood’opvang
Afgetopt met die The Purge toeter op het eindequote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik had het wel olijk gevonden als je gewoon om 21:00u elke avond:"De hoogste tijd..." hoorde galmen door de straat.
Daarna snel een applausje voor de zorg en dan weer in je kot.
Ik stop er maar mee me daarover op te winden. Dat blijf ik nog wel de meest bizarre actie vinden tot nu toe eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Dicht zijn van basisscholen heeft niet alleen met de kinderen te maken![]()
Ouders thuishouden en reisbewegingen verminderen van ouders is belangrijker dan onderwijs voor kinderen, dat was al duidelijk
Sorry, maar die voeren alleen hun werk uit, die kun je dat doorgaans echt niet kwalijk nemenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vergeet de agenten niet, en zeker niet de helden die met 10 man een ondernemer op de bon slingeren die zijn zaak wil beschermen.
Genoeg berichten daarover in de media. Zit in de schoolraad van de school van m’n dochter. Op tweakers ook een specifiek topic daarover waarin met bijna trots verteld wordt over dat ze ‘gewoon’ hun kinderen brengen omdat ze anders niet kunnen werken en van twee vrienden die dat om die reden ook “gewoon” doen.quote:
Echt debiel schandelijk jaquote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik stop er maar mee me daarover op te winden. Dat blijf ik nog wel de meest bizarre actie vinden tot nu toe eerlijk gezegd.
Voer je werk gewoon normaal uit, dan verdien je respect.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Sorry, maar die voeren alleen hun werk uit, die kun je dat doorgaans echt niet kwalijk nemen
Ouders zitten nogal omhoog, dat begrijp ik heel goed. Werkgevers en werknemers wordt compleet niet tegemoet gekomen hierin, níetssss.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Genoeg berichten daarover in de media. Zit in de schoolraad van de school van m’n dochter. Op tweakers ook een specifiek topic daarover waarin met bijna trots verteld wordt over dat ze ‘gewoon’ hun kinderen brengen omdat ze anders niet kunnen werken en van twee vrienden die dat om die reden ook “gewoon” doen.
Dat is in mijn ogen geen echte nood maar goed dat is mijn mening.
Dat doen zij toch ook?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Voer je werk gewoon normaal uit, dan verdien je respect.
Net nog naar geluisterd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Afgetopt met die The Purge toeter op het einde
Ik als moeder wil ook dat de basisscholen weer open gaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Dicht zijn van basisscholen heeft niet alleen met de kinderen te maken![]()
Ouders thuishouden en reisbewegingen verminderen van ouders is belangrijker dan onderwijs voor kinderen, dat was al duidelijk
Dat is een keuze, hè. En bovendien een bizar argument om dan ook maar de scholen dicht te houden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik als moeder wil ook dat de basisscholen weer open gaan.
Als het kan.
Maar je hebt geen idee hoeveel reisbewegingen per dag dit is. Dan gaan ook de kinderclubjes weer open. En de inhaal-verjaardagsfeestjes. En het sporten. En de speelafspraakjes.
Dus dan ben ik gewoon weer full time aan het rijden. Inclusief alle andere ouders. Want ja: als de kinderen en masse op school samen mogen komen, dan dus ook daarbuiten. Zijn vaak dezelfde groepjes.
in belgie lopen de besmettingen van jonge kinderen flink op in ieder gevalquote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik als moeder wil ook dat de basisscholen weer open gaan.
Als het kan.
Maar je hebt geen idee hoeveel reisbewegingen per dag dit is. Dan gaan ook de kinderclubjes weer open. En de inhaal-verjaardagsfeestjes. En het sporten. En de speelafspraakjes.
Dus dan ben ik gewoon weer full time aan het rijden. Inclusief alle andere ouders. Want ja: als de kinderen en masse op school samen mogen komen, dan dus ook daarbuiten. Zijn vaak dezelfde groepjes.
Waarom journalisten en advocaten?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Deze had ik nog niet eens bedacht. Theoretisch zou je dus als journalist ook onbedoeld je bronnen openbaar kunnen hebben gemaakt. Of als advocaat je 'kroongetuige'
Laat ik het simpel stellen: dan gaat de facturatie van die clubjes weer starten. Dus je moet betalen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is een keuze, hè. En bovendien een bizar argument om dan ook maar de scholen dicht te houden.
Vanwege BCO. Mensen waarmee je in contact bent geweest enzo. Er staat dus in diezelfde database met wie je allemaal in contact bent geweest.quote:
Dit jaquote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is een keuze, hè. En bovendien een bizar argument om dan ook maar de scholen dicht te houden.
Die facturatie loopt toch sowieso door? Misschien sommigen niet, maar meeste gaat toch door qua betalingen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat ik het simpel stellen: dan gaat de facturatie van die clubjes weer starten. Dus je moet betalen.
En je kind als enige niet naar een feestje sturen, terwijl dit dan wel gewoon toegestaan is, is ook nogal wat, als ze elkaar met weer zien op school.
Wat denk jij dat de meeste ouders doen?
Voor de clubjes en het sporten? Nee. Dat loopt hier niet door.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die facturatie loopt toch sowieso door? Misschien sommigen niet, maar meeste gaat toch door qua betalingen?
Ik snap wel dat het lastig is, maar het is een beetje hetzelfde als het advies om thuis te blijven. Dat advies zou er dan nog steeds zijn.
Ja de NAW enzo snap ik wel, maar waarom moet daar bij staan wat de functie is van die persoon en niet gewoon alleen het minimale?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanwege BCO. Mensen waarmee je in contact bent geweest enzo. Er staat dus in diezelfde database met wie je allemaal in contact bent geweest.
BSN A is in nabij contact van BSN B geweest, etc.
Hier ook hoor, vandaag nog 3 van die 9-jarige gasten op bezoek om te spelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Mijn dochter heeft trouwens gewoon afspraken met vriendinnetjes en vriendjes, ondanks dat de school dicht is
Ouders op afstand, dikke prima
Wat doe jij dan, als je in oktober weer open zou mogen? Iets van een club ofzo? Oktober verwachten ze de 1,5m af te kunnen schaffen en helemaal zonder beperkingen/1,5m weer terug bij normaal te zijn immers...quote:
Er staat bij in welke sector je werkt (ook vanwege BCO). Om het even door te trekken (niet eens zo vergezocht als ik erover nadenk):quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja de NAW enzo snap ik wel, maar waarom moet daar bij staan wat de functie is van die persoon en niet gewoon alleen het minimale?
* trein2000 checkt bankrekening.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die facturatie loopt toch sowieso door? Misschien sommigen niet, maar meeste gaat toch door qua betalingen?
Ik snap wel dat het lastig is, maar het is een beetje hetzelfde als het advies om thuis te blijven. Dat advies zou er dan nog steeds zijn.
In onze armen, want AstraTuigica is een Zweeds bedrijf, dus EU, dus in het ergste geval eisen we ze gewoon op. Als in, export blokkeren met douane tot wij hebben wat we hebben gekocht. Punt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zijn ze waarschijnlijk al. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Bij mij sportschool nog volledig (geven online lessen)quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
* trein2000 checkt bankrekening.
Ja, sportclub incasseert gewoon.
Advocaten zijn niet gek en hebben een beroepsgeheim. Als ze hun cliënten nadeel berokken in zo’n geval heb je grote kans dat ze het gewoon niet noemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er staat bij in welke sector je werkt (ook vanwege BCO). Om het even door te trekken (niet eens zo vergezocht als ik erover nadenk):
- Verdachte in grote zaak weet dat er een getuige is, weet niet wie;
- Verdachte zorgt dat iemand bij de advocaat v/d zaak op bezoek gaat nadat diegene positief getest is (denk aan een potentiële zaak oid, je kan wel wat verzinnen);
- Advocaat komt in BCO terecht;
- Indien advocaat ook positief komen contacten van advocaat ook in BCO;
Dan weet je dus uit dit systeem (zonder dat je al teveel moeite hebt hoeven doen al)
- Naam, sector waarin advocaat werkzaam is en BSN
- Contacten waar diegene mee in ruimte is geweest (zogenaamde nauwe contacten)
Daar zouden die gasten zakken met geld voor over hebben.
Lijkt me een lastig dilemma. Hou je die mensen achter in 't geval van BCO, of zou je die toch noemen in BCO voor de volksgezondheid?
Dat was in GB ook zo: Ouders zitten thuis, kinderen gingen naar school. Besmettingen liepen dus vnl op bij kinderen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in belgie lopen de besmettingen van jonge kinderen flink op in ieder geval
Bij ons is het geen moment aan de orde geweest om niet te incasseren. Moet je ook nog donders mee oppassen als vereniging. Een sportschool heeft daarin meer mogelijkheden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij mij sportschool nog volledig (geven online lessen)
De waterpolo alleen nog basis contributie (1,50 p/m) en startkaart voor bond
Maar het is natuurlijk wel een lastig dilemma. Ga je voor de volksgezondheid en geef je het door of hou je het voor je. Ik hoop dat ze op dat moment kiezen voor het voor zich houden, maar het lijkt me niet vergezocht dat je met een beetje zoeken 1 en 1 wel aan elkaar kan knopen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Advocaten zijn niet gek en hebben een beroepsgeheim. Als ze hun cliënten nadeel berokken in zo’n geval heb je grote kans dat ze het gewoon niet noemen.
Maar is dat allemaal nu heel kwalijk? We hebben straks 2 maanden aan lockdown achter de rug en de besmettingen dalen nog steeds.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de clubjes en het sporten? Nee. Dat loopt hier niet door.
Maar uiteindelijk zijn het wel dezelfde groepen kinderen. Met ouders die brengen en halen. Dus heel veel reisbewegingen op 1 dag.
Zelf even je cliënt bellen kan ook hèquote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk wel een lastig dilemma. Ga je voor de volksgezondheid en geef je het door of hou je het voor je. Ik hoop dat ze op dat moment kiezen voor het voor zich houden, maar het lijkt me niet vergezocht dat je met een beetje zoeken 1 en 1 wel aan elkaar kan knopen.
Ik vind het allemaal prima.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar is dat allemaal nu heel kwalijk? We hebben straks 2 maanden aan lockdown achter de rug en de besmettingen dalen nog steeds.
Straks rond 9 februari zitten we op de aantallen rond begin oktober, genoeg ruimte om te versoepelen en het uit te zingen tot april waarna het weer en vaccinatie de rem er al uit halen.
Prima zaak, ik kijk er naar uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:50 schreef capricia het volgende:
In elk geval betekent basis school open gewoon weer veel reisbewegingen. Voor heel veel mensen.
Er zal zeker een toename zijn in de R.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima.
Hoe eerder de scholen open zijn, hoe beter.
Maar realiseer je wel de hoeveelheid reisbewegingen (niet alleen school), en hoeveel ouders elkaar dan ook weer zien.
De rest van NL moet dan wat langer dealen met maatregelen. Zoals bijv een avondklok of zo?
De mail van school (dochter is 9) die ik gehad hebt, is dat ze graag die 9 feb open gaan. En dan gaan ze twee weken lang citotoetsen. En daarna een vakantie van twee weken. Om de cito-toetsen te verwerken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Prima zaak, ik kijk er naar uit.
Al zie ik het nog wel gebeuren dat ze 2 weken langer dicht blijven (dan is het hier vakantie) om wat extra speelruimte te hebben voor als het Britse monster ontwaakt.
Historisch lage scores dan. Daar kun je op wachten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
De mail van school (dochter is 9) die ik gehad hebt, is dat ze graag die 9 feb open gaan. En dan gaan ze twee weken lang citotoetsen. En daarna een vakantie van twee weken. Om de cito-toetsen te verwerken.
Ben benieuwd, hier nog niks gehoord van de school (zoontjes van 5 en 9). We zullen het volgende week wel horen wat ze in al hun wijsheid besluiten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
De mail van school (dochter is 9) die ik gehad hebt, is dat ze graag die 9 feb open gaan. En dan gaan ze twee weken lang citotoetsen. En daarna een vakantie van twee weken. Om de cito-toetsen te verwerken.
schuld van Hugo!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Historisch lage scores dan. Daar kun je op wachten.
Pfff, ja ok, ik snap het.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er staat bij in welke sector je werkt (ook vanwege BCO). Om het even door te trekken (niet eens zo vergezocht als ik erover nadenk):
- Verdachte in grote zaak weet dat er een getuige is, weet niet wie;
- Verdachte zorgt dat iemand bij de advocaat v/d zaak op bezoek gaat nadat diegene positief getest is (denk aan een potentiële zaak oid, je kan wel wat verzinnen);
- Advocaat komt in BCO terecht;
- Indien advocaat ook positief komen contacten van advocaat ook in BCO;
Dan weet je dus uit dit systeem (zonder dat je al teveel moeite hebt hoeven doen al)
- Naam, sector waarin advocaat werkzaam is en BSN
- Contacten waar diegene mee in ruimte is geweest (zogenaamde nauwe contacten)
Daar zouden die gasten zakken met geld voor over hebben.
Lijkt me een lastig dilemma. Hou je die mensen achter in 't geval van BCO, of zou je die toch noemen in BCO voor de volksgezondheid?
Zit er wel in, volgens de juf zijn er dikke achterstanden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat mocht eerder niet gezegd wordenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:09 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)corona-26430404.html
Interessante gedachte wel, hoofd IC UMCG wil dat ouderen mannen met overgewicht eerder gevaccineerd worden aangezien die oververtegenwoordigd worden op de ICs.
Die geven echt helemaal niets om de economie van het land hè? Nieuw-Zeeland heeft toch veel inkomsten uit toerisme?quote:
Wsl wel dus.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zit er wel in ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ze die lang moet dragen koop je best een goed (bekend) merk, of vraag je maskers aan iemand die in de zorg werkt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:21 schreef heywoodu het volgende:
Wat is een beetje the place to be om tegenwoordig N95 en/of FFP2 mondkapjes te bestellen? Vriendin heeft die binnenkort verplicht nodig, maar ik weet niet of ze buiten gare sites als AlieExpress nog ergens een beetje normaal te kopen zijn, of dat 30 euro per tien inderdaad de normale prijs is
Hier al 2 weken geleden een mail, ze hebben aansluitend gelijk de voorjaarsvakantie.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Maar wel een opvallende maatregel.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die geven echt helemaal niets om de economie van het land hè? Nieuw-Zeeland heeft toch veel inkomsten uit toerisme?
Inderdaad eens kijken hoe lang dat echt zo blijft.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Geen idee. Maar wel een opvallende maatregel.
Zeker niet.quote:
Voor een land dat zijn bevolking 3 maanden opsluit als er 15 nieuwe besmettingen zijn ontdekt vind ik er weinig opvallends aan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Idem hier dus.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hier al 2 weken geleden een mail, ze hebben aansluitend gelijk de voorjaarsvakantie.
Weet niet wat irritanter is.
Wat mij betreft slaan ze de hele vakantie over.
Even zitten zoeken. Mijn pro-Googling haalt het niet bij die van @crystal_meth , maar toch:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Bijna 18% kwam in 2017 uit de toeristische branche. Dat zal ongetwijfeld meer geworden zijn, dus laten we even gokken op 20%.quote:In Nieuw-Zeeland is een opmerkelijke verhouding te zien tussen arbeid en inkomsten uit toerisme en reizen. Van het bruto binnenlands product is 17,9% afkomstig uit de toeristische branche (2017). Met relatief weinig mensen wordt dat aandeel behaald.
Ik kom helemaal niet dicht bij ouders als ik mijn kind breng, ik kom verder niemand tegen. Ik vind dat ook echt een onzinredenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima.
Hoe eerder de scholen open zijn, hoe beter.
Maar realiseer je wel de hoeveelheid reisbewegingen (niet alleen school), en hoeveel ouders elkaar dan ook weer zien.
De rest van NL moet dan wat langer dealen met maatregelen. Zoals bijv een avondklok of zo?
Dat vind ik helemaal top voor je. Dat je niemand tegenkomt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kom helemaal niet dicht bij ouders als ik mijn kind breng, ik kom verder niemand tegen. Ik vind dat ook echt een onzinreden
Het ís een onzinreden, het heeft helemaal niets met 'mij' te makenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal top voor je.
Anime event organizer is mijn core business.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat doe jij dan, als je in oktober weer open zou mogen? Iets van een club ofzo? Oktober verwachten ze de 1,5m af te kunnen schaffen en helemaal zonder beperkingen/1,5m weer terug bij normaal te zijn immers...
Weet jij of die tussentijdse Cito-toetsen nog steeds zo dominant zijn voor het schooladvies? Er was een tijd dat je obv die scores gewoon min of meer al het advies kon aflezen.quote:
Mijn kind gaat naar de noodopvang op school en BSOquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal top voor je. Dat je niemand tegenkomt.
Succes met je privé onderwijs.![]()
Je kwam niemand tegen, schreef je.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Het ís een onzinreden, het heeft helemaal niets met 'mij' te maken
Als je je kind niet kan brengen zonder dicht bij volwassenen te komen moet je zelf gewoon wat beter opletten of school een veilige toegang laten regelen
Nee, ik kan daar weinig zinnigs over zeggen. Ik heb al een paar jaar geen brugklassen meer gehad, dus ik heb er niet zo veel zicht op. Maar in zijn algemeenheid zou het leerkrachtenadvies wel ongeveer in lijn moeten zijn met de trend in de leerlingvolgtoetsen - in normale situaties dan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet jij of die tussentijdse Cito-toetsen nog steeds zo dominant zijn voor het schooladvies? Er was een tijd dat je obv die scores gewoon min of meer al het advies kon aflezen.
En de groep daaronder kan ook niet alles in één jaar inhalen.quote:
Ik vind hem wel een punt hebben. Maar ja, in het Noorden zijn ze sowieso wat slimmer dan in de Randstad.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat mocht eerder niet gezegd worden
Waarschijnlijk niet, al zit er in het lesprogramma van groep 8 nog wel de nodige speling.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
En de groep daaronder kan ook niet alles in één jaar inhalen.
Zij is best wel top vind ik. Ik snap haar wel. Alles draait daar ondertussen weer lekker. Natuurlijk missen ze het toerisme e.d. en het zal nog steeds afzien zijn qua economie, maar stukken beter dan hier in Europa in ieder geval. En laten we wel wezen; als je daar zou wonen hoef je bijna nooit meer op vakantie; je hebt alle soorten landschappen in NZquote:
Verbaast me niets.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn kind gaat naar de noodopvang op school en BSO
Ik vind iets andere cijfers. Misschien bedoelden ze % van "foreign exchange earnings" (exports) ipv % van GDP.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even zitten zoeken. Mijn pro-Googling haalt het niet bij die van @:crystal_meth , maar toch:
https://www.nritmedia.nl/(...)toerisme-/?topicsid=
[..]
Bijna 18% kwam in 2017 uit de toeristische branche. Dat zal ongetwijfeld meer geworden zijn, dus laten we even gokken op 20%.
Het kan niet anders of die gaan financieel echt gigantische klappen krijgen waar ze nog jaren last van gaan hebben. Bijzondere keuze.
https://www.tourismnewzea(...)the-tourism-industy/quote:for the year ended March 2019:
Total tourism expenditure was $40.9 billion, an increase of 4 percent ($1.6 billion) from the previous year.
International tourism expenditure increased 5.2 percent ($843 million) to $17.2 billion, and contributed 20.4 percent to New Zealand’s total exports of goods and services.
The number of short-term arrivals to New Zealand increased 1.3 percent over the same period.
Tourism generated a direct contribution to gross domestic product (GDP) of $16.2 billion, or 5.8 percent of GDP.
Tourism is our biggest export industry, contributing 21% of foreign exchange earnings.
The indirect value added of industries supporting tourism generated an additional $11.2 billion, or 4.0 percent of GDP.
229,566 people were directly employed in tourism (8.4 percent of the total number of people employed in New Zealand), an increase of 3.9 percent from the previous year.
Mja, maar als 20% van je hele economie afhankelijk is van toerisme vraag ik me af hoe je dit doet. Ga je de belasting voor je inwoners met 20% verhogen? Ga je stoppen met bepaalde dingen? Zij zullen ook een hoop uitgaven hebben, lijkt me nogal eenzijdig.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zij is best wel top vind ik. Ik snap haar wel. Alles draait daar ondertussen weer lekker. Natuurlijk missen ze het toerisme e.d. en het zal nog steeds afzien zijn qua economie, maar stukken beter dan hier in Europa in ieder geval. En laten we wel wezen; als je daar zou wonen hoef je bijna nooit meer op vakantie; je hebt alle soorten landschappen in NZ
Doel is dat waar het kind ook is, ze allemaal op dezelfde manier 'les' krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Verbaast me niets.
50% gaat naar de noodopvang.
Krijgt je kind daar ook les, of hoe gaat de instructie eigenlijk?
Zie je, dit is waarom ik je tagdequote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik vind iets andere cijfers. Misschien bedoelden ze % van "foreign exchange earnings" (exports) ipv % van GDP.
In 2019 bedroegen rechtstreekse inkomsten van toerisme 5.8% van GDP, onrechtstreekse 4% van GDP.
[..]
https://www.tourismnewzea(...)the-tourism-industy/
Oh..hoe gaat die les dan, op de noodopvang op school?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Doel is dat waar het kind ook is, ze allemaal op dezelfde manier 'les' krijgen.
Dus dat zal online zijn en ze krijgen geen extra instructie want dat zou niet fair zijn natuurlijk.
Tegelijkertijd zijn ze waarschijnlijk een stuk minder kwijt aan steunpakketten voor allerlei bedrijven die maandenlang gesloten zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mja, maar als 20% van je hele economie afhankelijk is van toerisme vraag ik me af hoe je dit doet. Ga je de belasting voor je inwoners met 20% verhogen? Ga je stoppen met bepaalde dingen? Zij zullen ook een hoop uitgaven hebben, lijkt me nogal eenzijdig.
Zit zeker tien meter tussenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kwam niemand tegen, schreef je.
Uit de bakfiets gekiept?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Zit zeker tien meter tussen
Kan makkelijk, ook met een vierjarige
Op deze school 8% naar de noodopvangquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Verbaast me niets.
50% gaat naar de noodopvang.
Krijgt je kind daar ook les, of hoe gaat de instructie eigenlijk?
Bij mijn dochter is het zo dat ze in de mediatheek moeten zitten en ze mogen niet in de lokalen komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..hoe gaat die les dan, op de noodopvang op school?
Ah. Op de noodopvang krijgt je kind gewoon les van de school.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Op deze school 8% naar de noodopvang
En krijgt gewoon les, top geregeld
Ze hebben weer minder uitgaven aan zieken en bedrijven die dicht zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mja, maar als 20% van je hele economie afhankelijk is van toerisme vraag ik me af hoe je dit doet. Ga je de belasting voor je inwoners met 20% verhogen? Ga je stoppen met bepaalde dingen? Zij zullen ook een hoop uitgaven hebben, lijkt me nogal eenzijdig.
Ik had nooit verwacht dat de politie ooit positief zou zijn over voetbalhooligans.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ferd praat de bevolking nog even wat angst in over de supervernietigendedodelijkemutanten
Ik heb niet het idee dat draagvlak van de bevolking heel relevant is in NZ, gelet op dat ze in keiharde lockdown gaan op het moment dat er iemand positief getest is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze hebben weer minder uitgaven aan zieken en bedrijven die dicht zijn
Andere potjes? Reserves opmaken, lenen?
Het zijn heftige keuzes maar als het volk er achter staat is dat wel een mogelijkheid natuurlijk
Vind dat altijd zo vreemd bij een school voor de eehm 'kinderen met een uitdaging' hier in het dorp, daar zitten de lokalen ramvol en in de pauzes staat heel dat schoolplein vol ...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Op de noodopvang krijgt je kind gewoon les van de school.
Bizar. Voor alle kinderen die thuis zitten.
Geef wel te denken toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel bijzonder dat na een jaar de situatie nog steeds hetzelfde is, maar we met zoveel meer maatregels zitten opgescheept.
Ik begrijp van @Molo dat 8% van de kinderen gewoon privé les krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bij mijn dochter is het zo dat ze in de mediatheek moeten zitten en ze mogen niet in de lokalen komen.
En dan is er een ingehuurd vrouwtje die achter een balie beetje thee aan het drinken is.
En bij de school waar ik werkte zat er dan een onderwijsassistent op de wacht.
Maar verder gewoon allemaal via een chromebook.
Leraren zitten dan thuis of in een ander lokaal.
Dat is het doel niet dacht ik, dat is je invullingquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Doel is dat waar het kind ook is, ze allemaal op dezelfde manier 'les' krijgen.
Dus dat zal online zijn en ze krijgen geen extra instructie want dat zou niet fair zijn natuurlijk.
Ik loop het schoolplein op, geef een knuffel en ze wandelt zelf naar binnenquote:
Serieus, wat is je probleem met dat mijn kind naar de noodopvang gaat?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Op de noodopvang krijgt je kind gewoon les van de school.
Bizar. Voor alle kinderen die thuis zitten.
Chillquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is het doel niet dacht ik, dat is je invulling
Fair is het sowieso niet, zat kinderen die amper aandacht krijgen thuis. Ook de niet kwetsbare kinderen, helaas.
En anderen krijgen nu extra begeleiding thuis.
Kind krijgt gewoon les, deels online en deels gewoon, in de klas.
Lijkt me niks mis mee.
School doet het fantastisch, hebben paar gepensioneerden rondlopen om extra te ondersteunen. Ben superblij met ze
Oh damn, wel mooi datquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:36 schreef Tijn het volgende:
Vandaag even gevideobeld met m'n 4-jarige neefje. Die heeft gewoon tijdens de lockdown zichzelf leren lezen
True, maar ik begreep uit de media dat het volk alsnog, hoe dan ook, enorm achter Ardern staatquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat draagvlak van de bevolking heel relevant is in NZ, gelet op dat ze in keiharde lockdown gaan op het moment dat er iemand positief getest is.
0,0quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Serieus, wat is je probleem met dat mijn kind naar de noodopvang gaat?
Dat zei ik niet, is ook niet zoquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp van @:molo dat 8% van de kinderen gewoon privé les krijgen.
En de rest van de school niet.
Zij heeft een beetje hetzelfde als Obama had. Alles wat niet goed is wegkijken, alles wat goed gaat uitvergroten. Ik hoop dat het goed gaat daar, maar ik denk dat ze het financieel nog wel 's heel zwaar kunnen gaan krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
True, maar ik begreep uit de media dat het volk alsnog, hoe dan ook, enorm achter Ardern staat
Reisbewegingen, die zijn als mijn kind gewoon naar een volledig open school zou kunnen net als alle kindjes daar, in een vorm waarin nog steeds alleen op zeer grote afstand contact is met volwassenen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
0,0
Maar dat was ook niet je claim hè.
https://nos.nl/liveblog/2(...)rrent-verpakken.htmlquote:Privacylek GGD ook probleem bij vaccinregistratie
Ook bij de registratie voor vaccinaties bestaat het gevaar op het lekken van persoonlijke gegevens, blijkt uit onderzoek van Dit is de Dag. Gisteren werd bekend dat twee GGD-medewerkers ervan worden verdacht persoonlijke gegevens uit het registratieprogramma voor het inplannen van coronatests te hebben doorverkocht. Datzelfde programma, CoronIT, wordt ook gebruikt voor het inplannen en registreren van vaccinaties.
Hoewel de modules voor testplanning en vaccinregistratie gescheiden zijn en daarmee niet toegankelijk voor alle GGD-medewerkers, hebben volgens de GGD op dit moment ongeveer 2000 medewerkers toegang tot informatie over de vaccinregistratie, blijkt uit het onderzoek van Dit is de Dag. De verwachting is dat dat aantal toeneemt naarmate er meer gevaccineerd wordt.
Zoekopdrachten in CoronIT worden niet gecontroleerd, zeggen verschillende GGD-medewerkers tegen de onderzoeksredactie van Dit is de Dag. Daarmee dreigt hetzelfde probleem te ontstaan als bij het inplannen van testen. Bovendien worden bij de registratie voor vaccins naast het BSN-nummer en adresgegevens nog meer persoonlijke gegevens vastgelegd, zoals informatie over zwangerschappen en allergieën.
Het lijkt me de goede manier: meteen voor één jaar aankondigen, als het meevalt heb je later goed nieuws te melden (tot oktober, tot augustus), alvast beter dan het meermaals te moeten verlengen. Bovendien wil je mensen geen valse hoop geven, je wil dat ze ander werk zoeken ipv wachten op iets dat misschien niet komt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie je, dit is waarom ik je tagde
Maar dan nog, zijn serieuze cijfers om gewoon een streep door te trekken voor een heel jaar.
Oh daar weet ik echt veel te weinig vanafquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zij heeft een beetje hetzelfde als Obama had. Alles wat niet goed is wegkijken, alles wat goed gaat uitvergroten. Ik hoop dat het goed gaat daar, maar ik denk dat ze het financieel nog wel 's heel zwaar kunnen gaan krijgen.
Het middel is inmiddels het doel geworden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel bijzonder dat na een jaar de situatie nog steeds hetzelfde is, maar we met zoveel meer maatregels zitten opgescheept.
Dat is dus de vraag waar nog steeds geen duidelijk antwoord op is, in hoe verre dragen kinderen bij aan de verspreiding.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:45 schreef Molo het volgende:
Dat lijkt mij dus ook gewoon niet bijdragen aan besmettingen
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)rrent-verpakken.html
We doen het zo zorgvuldig![]()
Mijn hemel mensen. Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk.quote:De GGD maakt voor het inplannen van coronatests gebruik van het programma CoronIT. Datzelfde programma wordt gebruikt voor het inplannen en registreren van vaccinaties. De onderzoeksredactie van Dit is de Dag heeft achterhaald dat voor het registreren van vaccins ook medische gegevens worden opgeslagen. Het gaat, naast de registratie van het BSN-nummers en adresgegevens, om informatie over zwangerschappen en allergieën.
ik denk de hele wereld.....of wij het makkelijk gaan krijgenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zij heeft een beetje hetzelfde als Obama had. Alles wat niet goed is wegkijken, alles wat goed gaat uitvergroten. Ik hoop dat het goed gaat daar, maar ik denk dat ze het financieel nog wel 's heel zwaar kunnen gaan krijgen.
we maken er heel zorgvuldig een puinzooi van jaquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)rrent-verpakken.html
We doen het zo zorgvuldig![]()
Dat onderzoeksresultaat was er toch net vandaag?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag waar nog steeds geen duidelijk antwoord op is, in hoe verre dragen kinderen bij aan de verspreiding.
Wanneer bij ons alles weer open gaat buigt die krimp ook weer heel snel om, dat zag je in de zomer. Daarom lijkt het me ook dat die zorgvuldigheid niet alleen met vaccineren betracht wordt, maar met alles.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk de hele wereld.....of wij het makkelijk gaan krijgen
Dat is het klote van dit virus. Mijn excuus (oprecht) dat ik mij mee liet slepen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, is ook niet zo
En al was het zo, hoe is dat mijn verantwoordelijkheid?
Vandaag ben ik nog niet bijgelezen, hebben ze het eindelijk uitgevogeld ja?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat onderzoeksresultaat was er toch net vandaag?
Plus, mijn kind heeft gewoon contact met andere kinderen hier in de buurt, in familie en met vriendjes en vriendinnetjes. Lijkt me me ook voor de sociaal emotionele ontwikkeling wel hendig
Ik vraag me af hè, ik heb niet voldoende kennis van virusmutaties om dat zelf te kunnen duiden. Hoe groot is de kans dat er nu al 4 mutaties gevonden zijn die vergelijkbare mutaties achter de rug hebben? Is het dan niet aannemelijker dat er een generieke mutatie aan ten grondslag ligt welke nu 'aanpast' (de B117 variant met die S-aanpassing, de zuid-afrikaanse weer iets anders).quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:53 schreef Predator40 het volgende:
Nieuwe variant virus duikt op in Californië
In Californië is een nieuwe variant van het coronavirus opgedoken waarvan de mutaties overeenkomst vertonen met de Britse en de Zuid-Afrikaanse variant.
De Californische variant werd voor het eerst gevonden in Los Angeles in een testmonster van juli 2020. Het duurde daarna tot oktober voor dezelfde virusvariant weer opdook in Zuid-Californië. Vanaf dat moment is de Californische variant aan een snelle opmars begonnen. In november was vrijwel een kwart van alle virusmonsters in Zuid-Californië waarvan een genetisch profiel is gemaakt, van de nieuwe variant. In Los Angeles ging het zelfs om meer dan eenderde van alle monsters die nader zijn onderzocht.
Acceptedquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is het klote van dit virus. Mijn excuus (oprecht) dat ik mij mee liet slepen.
Jij moet gewoon kiezen wat best voor jouw gezin is.
LOL iets verteld me dat je een grap maakt? XDquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Anime event organizer is mijn core business.![]()
Maar ik las van mn kapster, alleenstaand, dat zij gewoon nog niks heeft gekregen. Geen ene rode cent.
In de beste maand sluiten en dan ga je straks gewoon februari al in. Wat een lullo’s.
Overal denken mensen dat er enorme steunpakketten zijn dus men moet niet zeiken maar waar gaat dat geld eigenlijk heen want ik hoor/zie het niet.
Ja, hoorde van een groot bedrijf dat ze 95% gesteund worden. Gaat het dan echt om hoe groot je als bedrijf bent?
Nee, dat kan niet. 'De leraren werken al zo hard, die zijn hard aan vakantie toe!' Dikke onzin, die hoeven niet meer te staken. Driemaal in de week een uurtje online les. En volgende week vrijdag helemaal geen les, want een online nieuwjaarsreceptiequote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wat mij betreft slaan ze de hele vakantie over.
Ja Duh!!!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Mijn hemel mensen. Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk.
Iemand postte dat hier eerder vandaag, yep.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vandaag ben ik nog niet bijgelezen, hebben ze het eindelijk uitgevogeld ja?
Uh ja, op dat vlak is het niet het meest handige.
Hoezo 'Ja Duh!!!'?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja Duh!!!
je krijgt letterlijk de vraag of je zwanger bent en of je allergische reacties hebt gehad op vaccins. Waarschijnlijk 2 vinkjes die worden gezet "Niet zwanger" "geen allergie bekend"
Het is niet je hele psychiatrische rapport wat er in staat.
Daarnaast je kunt alleen een afspraak maken als bovenstaande niet het geval is, Afspraak == niet zwanger == allergisch
Nu hadden ze dat in dat dorp hiernaast nog zo moeten uitvoerenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Iemand postte dat hier eerder vandaag, yep.
Veel minder virusload, kleine kans op besmetting.
Wel meer kans op besmettingen nu dan eerder, net als iedereen want Britse mutatie. Maar dan nog steeds kleine kans op
Er zijn hier ouders die hun kind niet fysiek laten spelen met andere kinderen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Accepted![]()
Het is gewoon dik kut allemaal en ik word echt serieus heel boos als ik zie hoeveel schade er is voor kinderen, hoe moeilijk ouders het hebben en hoe slecht de aanpak is van de pandemie.
Dit is Nederland... Ik ben er echt ongelooflijk niet trots op
Ligt wellicht aan de school hoor, maar op de school van mijn kind en op alle scholen waar mijn vrienden werken wordt gewoon flink doorgebikkeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. 'De leraren werken al zo hard, die zijn hard aan vakantie toe!' Dikke onzin, die hoeven niet meer te staken. Driemaal in de week een uurtje online les. En volgende week vrijdag helemaal geen les, want een online nieuwjaarsreceptie
Ik reageerde op de 'medische' gegevens.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoezo 'Ja Duh!!!'?
Deze database bevat alle ingrediënten die nodig zijn om grootschalige identiteitsfraude te plegen. Serieus, dit is echt een gigantisch issue. Dan kun je 't downplayen met 'het is niet je hele psychiatrische rapport', maar dat kun je beter bij iemand anders doen, daar doe ik niet aan mee.
Dat is er misschien ook wel, maar als ze niet weten hoe dat werkt....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik reageerde op de 'medische' gegevens.
Om dit te ondervangen is een beperkte aanpassing nodig. Daarbij log je elke zoekopdracht van een gebruiker op zijn naam. Dat is hoe het in de meeste systemen werkt. Misbruik voorkom je niet maar kun je wel achterhalen.
+1quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoezo 'Ja Duh!!!'?
Deze database bevat alle ingrediënten die nodig zijn om grootschalige identiteitsfraude te plegen. Serieus, dit is echt een gigantisch issue. Dan kun je 't downplayen met 'het is niet je hele psychiatrische rapport', maar dat kun je beter bij iemand anders doen, daar doe ik niet aan mee.
Nee, er is geen beperkte aanpassing nodig. Er is echt geen enkele reden dat al deze informatie in deze database staat. Dit is de reden dat de overheid diensten als BRP (Basisregistratie persoonsgegevens) in het leven heeft geroepen, zodat je al die informatie niet in je database hoeft op te slaan. Er staat echt belachelijk veel informatie in die database, veel meer dan nodig is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Om dit te ondervangen is een beperkte aanpassing nodig. Daarbij log je elke zoekopdracht van een gebruiker op zijn naam. Dat is hoe het in de meeste systemen werkt. Misbruik voorkom je niet maar kun je wel achterhalen.
Respect voor als mensen die afweging zo maken. Denk dat dat heel persoonlijk is in omstandighedenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn hier ouders die hun kind niet fysiek laten spelen met andere kinderen.
Dus heeft mijn kind daar morgen middag een online speelafspraakje mee.
Realiseer je dat. Aub. Als je het hebt over reisbewegingen.
Wat maakt het uit hoeveel varianten er zijn als ze allemaal praktisch hetzelfde zijn though?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:53 schreef Predator40 het volgende:
Nieuwe variant virus duikt op in Californië
In Californië is een nieuwe variant van het coronavirus opgedoken waarvan de mutaties overeenkomst vertonen met de Britse en de Zuid-Afrikaanse variant.
De Californische variant werd voor het eerst gevonden in Los Angeles in een testmonster van juli 2020. Het duurde daarna tot oktober voor dezelfde virusvariant weer opdook in Zuid-Californië. Vanaf dat moment is de Californische variant aan een snelle opmars begonnen. In november was vrijwel een kwart van alle virusmonsters in Zuid-Californië waarvan een genetisch profiel is gemaakt, van de nieuwe variant. In Los Angeles ging het zelfs om meer dan eenderde van alle monsters die nader zijn onderzocht.
Ik weet toevallig redelijk veel van koppeling met RvIG, beroepsmatig heb ik dit voor meerdere overheidsdiensten moeten bouwen. Achter de schermen zakt je broek af van de lekken die mogelijk zijn. Deze database met BSN's (A-nummer waarschijnlijker) en adresgegevens is niet spannender dan een telefoonboek (met 2 vinkjes niet zwanger en geen allergie erbij danquote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is er misschien ook wel, maar als ze niet weten hoe dat werkt....
Dat zou betekenen dat het VK al in juni getekend heeft, los van de Vaccin Alliantie? Ergens lijkt dat me ook onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
We bedanken de EU, Angela Merkel en Hugo de Jonge!
Gotta catch 'm alllllquote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, er is geen beperkte aanpassing nodig. Er is echt geen enkele reden dat al deze informatie in deze database staat. Dit is de reden dat de overheid diensten als BRP (Basisregistratie persoonsgegevens) in het leven heeft geroepen, zodat je al die informatie niet in je database hoeft op te slaan. Er staat echt belachelijk veel informatie in die database, veel meer dan nodig is.
Dat kun je niet met een beperkte aanpassing oplossen, dit systeem is op de bron rot. HPZone is al meer dan 10 jaar oud en er zijn telkens pleisters op geplakt. CoronIT is gewoon de meest recente pleister.
Misbruik kun je juist prima voorkomen. Denk aan het opvragen van gegevens alleen mogelijk maken voor een korte periode van tijd terwijl diegene 'ingebeld' is. Een medewerker die BCO doet heeft alleen toegang tot de dossiers waar diegene BCO van moet doen, en alleen op de dag dat BCO gedaan wordt, ga zo maar door.
Dit zijn gevoelige medische gegevens, en ik vind het echt belachelijk hoe ermee om gegaan wordt. Het is geen database met welke Pokémonplaatjes je nog mist.
Weet je welk autorisatiebesluit het onder valt?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, er is geen beperkte aanpassing nodig. Er is echt geen enkele reden dat al deze informatie in deze database staat. Dit is de reden dat de overheid diensten als BRP (Basisregistratie persoonsgegevens) in het leven heeft geroepen, zodat je al die informatie niet in je database hoeft op te slaan. Er staat echt belachelijk veel informatie in die database, veel meer dan nodig is.
Dat kun je niet met een beperkte aanpassing oplossen, dit systeem is op de bron rot. HPZone is al meer dan 10 jaar oud en er zijn telkens pleisters op geplakt. CoronIT is gewoon de meest recente pleister.
Misbruik kun je juist prima voorkomen. Denk aan het opvragen van gegevens alleen mogelijk maken voor een korte periode van tijd terwijl diegene 'ingebeld' is. Een medewerker die BCO doet heeft alleen toegang tot de dossiers waar diegene BCO van moet doen, en alleen op de dag dat BCO gedaan wordt, ga zo maar door.
Dit zijn gevoelige medische gegevens, en ik vind het echt belachelijk hoe ermee om gegaan wordt. Het is geen database met welke Pokémonplaatjes je nog mist.
Er is momenteel geen koppeling met BRP, daarom worden die gegevens allemaal in die database gehengeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weet je welk autorisatiebesluit het onder valt?
Als je het al benoemt is er iig al volop de ruimte daartoe over te gaanquote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Ollongren: uitstel verkiezingen in theorie mogelijk
Zou die theorie ook praktijk worden?
Is het raar dat ik dit lees als: "We hebben het nog niet gepubliceerd, maar hou er rekening mee dat de verkiezingen uitgesteld worden. In het Catshuisoverleg (je weet wel, die zonder notulen) hebben we het in elk geval besproken en vonden we het een goed idee"quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Dan moeten we echt met miljoenen tegelijk in alle steden vreedzaam(!) demonstreren. Dat zou ik echt over de grens vinden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, dat is niet raar. Of althans, de gedachte schoot ook door mijn hoofd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het raar dat ik dit lees als: "We hebben het nog niet gepubliceerd, maar hou er rekening mee dat de verkiezingen uitgesteld worden. In het Catshuisoverleg (je weet wel, die zonder notulen) hebben we het in elk geval besproken en vonden we het een goed idee"
Ik ook.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Respect voor als mensen die afweging zo maken. Denk dat dat heel persoonlijk is in omstandigheden
Dat realiseer ik me wel, dat is het punt niet. Ik maak zelf een andere afweging, weloverwogen
Tja. Ik leg het wel op de stapel met dingen die ik over de grens vind.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moeten we echt met miljoenen tegelijk in alle steden vreedzaam(!) demonstreren. Dat zou ik echt over de grens vinden.
Was gisteren ook een discussie over op TVquote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Maar is het niet weer gewoon de media die het al besloten heeft? Je hoort telkens de vraag: "Maar moeten we de verkiezingen niet uitstellen?"quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Was gisteren ook een discussie over op TV
Conclusie was min of meer, dat het wel kan, maar dat je ook heel veel meer kunt doen om het coronaproof te maken.
- Uitbreiden groep die per post kan stemmen
- Uitsmeren over meedere dagen
Er is geen acute crisis nu die rechtvaardigt dat verkiezingen uitgesteld moeten wordenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moeten we echt met miljoenen tegelijk in alle steden vreedzaam(!) demonstreren. Dat zou ik echt over de grens vinden.
Dit zou wel echt next-level zijn. Dat raakt gewoon aan de legitimiteit van het landsbestuur en daarmee n de coronamaatregelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. Ik leg het wel op de stapel met dingen die ik over de grens vind.
Hier wordt hard gewerkt, ook heel veel rondom Covid en zorg. Maar we zijn gezond en hebben werk en financiën en redden dat.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
En ik heb ook een jongere zus die drie kleintjes heeft tot de leeftijd van 6 jaar. Haar man is overleden. En zij moet rond te zien komen met een minimum inkomen. Zij kan sws geen boodschappen alleen doen (waar moet zij de kinderen laten?). In een sociale huurwoning met 2 kamers is er niet genoeg plek voor thuis-scholing. Ook al is er 1 laptop van school.
Zij geeft nu aan 'compleet schijt aan het virus te hebben'.
Ze is WO geschoold. Daar ligt het niet aan.
De wal keert het schip op een gegeven moment.
Ik neem jou niets kwalijk. Ik heb het hier persoonlijk heel goed in mijn situatie, met man en 1 kind.
Maar wat een drama is die schoolsluiting.
Van zoveel kanten.
En dan gisteren verschillende burgemeesters die gisteren aangaven dat ze alle demonstraties/protesten het liefst verboden willen zien, want coronamaatregelen en is lastig...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit zou wel echt next-level zijn. Dat raakt gewoon aan de legitimiteit van het landsbestuur en daarmee n de coronamaatregelen.
Als een Erdogan of een Orban dit zou doen spreekt iedereen er schande van.
Er is zeker nog niets besloten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar is het niet weer gewoon de media die het al besloten heeft? Je hoort telkens de vraag: "Maar moeten we de verkiezingen niet uitstellen?"
Op een gegeven moment gaat het zijn eigen leven leiden.
Alle GGD's hebben 1 of meer ABC'squote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is momenteel geen koppeling met BRP, daarom worden die gegevens allemaal in die database gehengeld.
Dit is geen buitensporige informatie, BSN, naam en geboortedatum komen uit de BRP, naam hoeft niet opgeslagen te worden maar het mag wel, aangezien de gegevens verwerkt moeten worden. Daarbij worden de gegevens voor de afnemende dienst verrijkt met telefoon(om de afspraken door te sms-en), e-mailadres(bevestiging afspraak), veiligheidscontrolequote:Het hele doel van het kunnen delen van je BSN is omdat het niet te herleiden is naar een persoon, daar heb je BRP voor nodig.
Nu staat in één database je BSN, naam, geboortedatum, adres, telefoonnummer, emailadres, medische gegevens (zoals allergieën). Daarnaast wordt er later ook toegevoegd of je in het ziekenhuis opgenomen bent (geweest) en of een persoon overleden is.
Welke andere databases denk je dan aan? Dit is die andere databasequote:Terwijl het enige wat je nodig zou hebben:
BSN, testdatum, testlocatie, testuitslag
De rest moet je uit andere databases kunnen pakken, of hebben ze niets mee te maken.
Euhm je schuift in ieder geval een heel eind een kant op waar je ver van weg moet willen blijven. Ik heb alle begrip voor maatregelen in acute fases. Maar dit zie je gewoon aankomen en moet je gewoon coûte que coûte door laten gaan. Desnoods per brief. Daar kun je op plannen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan gisteren verschillende burgemeesters die gisteren aangaven dat ze alle demonstraties/protesten het liefst verboden willen zien, want coronamaatregelen en is lastig...
Als je niet meer mag demonstreren, je een kabinet hebt dat niet meer ter verantwoording geroepen kan worden (want als demissionair) en je mag ook niet stemmen, hebben we dan nog wel een democratie?
De media heeft deze crisis al heel veel gestuurd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar is het niet weer gewoon de media die het al besloten heeft? Je hoort telkens de vraag: "Maar moeten we de verkiezingen niet uitstellen?"
Daar hoor je, toevallig ging dit samen op met de avondklok 🤔, anders niets meer over....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is zeker nog niets besloten.
Ik denk dat je juist zo snel mogelijk verkiezingen moet houden, al is het maar om de koppen echt te laten rollen bij de toeslagaffaire.
Koppen laten rollen? vvd wordt weer gewoon de grootstequote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je juist zo snel mogelijk verkiezingen moet houden, al is het maar om de koppen echt te laten rollen bij de toeslagaffaire.
In de volslagen kleurloze 2e kamer momenteel kan ik er ook niet 1 vinden die het wel goed zal doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Koppen laten rollen? vvd wordt weer gewoon de grootste
Checkquote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
In de volslagen kleurloze 2e kamer momenteel kan ik er ook niet 1 vinden die het wel goed zal doen.
Rwina allemaal bedacht door VVDquote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar hoor je, toevallig ging dit samen op met de avondklok 🤔, anders niets meer over....
CoronIT is van GGD GHOR, niet de individuele GGD's. Dat houdt in dat GGD GHOR de gegevensverwerker is, en die heeft geen eigen autorisatie voor zover ik weet. De GGD's zijn niet alleen eigenaar meer, maar delen de informatie nu actief met GGD GHOR, wie ze deelt met RIVM.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Alle GGD's hebben 1 of meer ABC's
Als ze dat omzeild hebben zou dat me zeer verbazen, dan is er echt paniek geweest en dat had al opgelost moeten zijn.
Dat ben ik met je eens, maar het is nergens voor nodig. De reden dat je BSN geïntroduceerd is, is zodat het niet naar een persoon te herleiden is zonder additionele acties. Als je BSN samen met je adres, telefoonnummer, emailadres en allerlei andere data op straat ligt heb je echt een (potentieel) probleem.quote:Dit is geen buitensporige informatie, BSN, naam en geboortedatum komen uit de BRP, naam hoeft niet opgeslagen te worden maar het mag wel, aangezien de gegevens verwerkt moeten worden. Daarbij worden de gegevens voor de afnemende dienst verrijkt met telefoon(om de afspraken door te sms-en), e-mailadres(bevestiging afspraak), veiligheidscontrole
Het zijn gevoelige medische gegevens, die vallen onder de AVG. Ik vind het meer dan slordig. Daarnaast staat er dus ook in de database met wie je contact hebt gehad en wanneer (bron & contactonderzoek), allemaal gegevens die niet toegankelijk voor iedereen moeten zijn.quote:Het gedeelte voor opname ziekenhuis en overlijden is voor het enten niet van belang maar voor de test resultaten wel. Dat is slordig maar geen ramp.
De systemen van de huisartsen. Ik zie geen enkele reden waarom je dit op moet slaan. Ja, theoretisch zou je het op kunnen slaan als je later een slag eroverheen wil doen om te kijken wie een goede reden had en wie de vaccinatie geweigerd heeft.quote:Welke andere databases denk je dan aan? Dit is die andere database
Hoogstens aangiftes naar de politie wegens bedreigingen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De media heeft deze crisis al heel veel gestuurd.
Nou dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik kan je “de stilte op het Binnenhof” van Laurens Boven en Sophie van Leeuwen aanraden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoogstens aangiftes naar de politie wegens bedreigingen.
Er wordt weer gewoon massaal VVD gestemd hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit bedoel ik met repressieve tools gebruiken om aan de macht te blijven en om het volk te controleren. Hier ben ik ook na de corona crisis bang voor, dat het heel stilletjes opschuift naar ergere dingen. Het klinkt allemaal heel eufemistisch en logisch beargumenteerd, maar feit is wel dat deze dingen absoluut niet kunnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan gisteren verschillende burgemeesters die gisteren aangaven dat ze alle demonstraties/protesten het liefst verboden willen zien, want coronamaatregelen en is lastig...
Als je niet meer mag demonstreren, je een kabinet hebt dat niet meer ter verantwoording geroepen kan worden (want als demissionair) en je mag ook niet stemmen, hebben we dan nog wel een democratie?
Die staat op de lijst, maar corrigeer waar nodig: dat gaat toch juist over hoe Boven/Van Leeuwen Den Haag meemaken in tijden van corona? Niet per se over hoe media met corona om gaat?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik kan je “de stilte op het Binnenhof” van Laurens Boven en Sophie van Leeuwen aanraden.
Hebben ze hier toestemming voor gehad?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
CoronIT is van GGD GHOR, niet de individuele GGD's. Dat houdt in dat GGD GHOR de gegevensverwerker is, en die heeft geen eigen autorisatie voor zover ik weet. De GGD's zijn niet alleen eigenaar meer, maar delen de informatie nu actief met GGD GHOR, wie ze deelt met RIVM.
[..]
Dat ben ik met je eens, maar het is nergens voor nodig. De reden dat je BSN geïntroduceerd is, is zodat het niet naar een persoon te herleiden is zonder additionele acties. Als je BSN samen met je adres, telefoonnummer, emailadres en allerlei andere data op straat ligt heb je echt een (potentieel) probleem.
[..]
Het zijn gevoelige medische gegevens, die vallen onder de AVG. Ik vind het meer dan slordig. Daarnaast staat er dus ook in de database met wie je contact hebt gehad en wanneer (bron & contactonderzoek), allemaal gegevens die niet toegankelijk voor iedereen moeten zijn.
[..]
De systemen van de huisartsen. Ik zie geen enkele reden waarom je dit op moet slaan. Ja, theoretisch zou je het op kunnen slaan als je later een slag eroverheen wil doen om te kijken wie een goede reden had en wie de vaccinatie geweigerd heeft.
Soms moeten medische gegevens gedeeld worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:03 schreef zalkc het volgende:
Toen het leven nog onbezorgd was.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:49 schreef LTVDK het volgende:
Nog even ter beeldvorming, dit waren de besmettingscijfers wereldwijd op 26-01-2020:
[ afbeelding ]
T is een vrij dun boekje dat over van alles gaat. Maar er staan ook wat passages in over hoe de media omgaat met regeringscommunicatie met name in de kritieke fase. En ook over het ongemak wat daar bij kwam kijken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die staat op de lijst, maar corrigeer waar nodig: dat gaat toch juist over hoe Van Boven/Van Leeuwen Den Haag meemaken in tijden van corona? Niet per se over hoe media met corona om gaat?
Ik kan er geen autorisatiebesluit over vinden in elk geval. GGD’s hebben individueel die toestemming wel, maar GGD GHOR (en de IT partij die CoronIT beheert) kan ik niets over vinden. Ik ga morgen eens verder spitten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hebben ze hier toestemming voor gehad?
En ja, die systemen hadden moeten worden gescheiden.
Zonder het dus gelezen te hebben lijkt me dat niet geheel vreemd. Voor iedereen was het nogal een rare tijd en er zullen behoorlijke fouten zijn gemaakt. Maar media die bewust een richting op stuurt? Gezamenlijk? Totale nonsens.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T is een vrij dun boekje dat over van alles gaat. Maar er staan ook wat passages in over hoe de media omgaat met regeringscommunicatie met name in de kritieke fase. En ook over het ongemak wat daar bij kwam kijken.
Is overigens ook een podcast van, daar wordt in grote lijnen hetzelfde verteld. Dat idd communicatieadviseurs bepalen wie in welke talkshow aanschuift omdat zij het die dag over scholen willen hebben bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T is een vrij dun boekje dat over van alles gaat. Maar er staan ook wat passages in over hoe de media omgaat met regeringscommunicatie met name in de kritieke fase. En ook over het ongemak wat daar bij kwam kijken.
Ja, heel naar dit. Iedere simpele ziel kan toch bedenken dat er totaal geen verschil zit tussen bijv een supermarktbezoek en een bezoek aan een stemhokje. Sterker nog, in de supermarkt breng je wel even wat meer tijd door, dus als we iets zo georganiseerd zouden moeten spreiden of aan banden moeten leggen dan is het dat wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou er behoorlijk van balen, was mijn enige uitje de komende tijd. Had me aangemeld als vrijwilliger op het stembureauquote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja, heel naar dit. Iedere simpele ziel kan toch bedenken dat er totaal geen verschil zit tussen bijv een supermarktbezoek en een bezoek aan een stemhokje. Sterker nog, in de supermarkt breng je wel even wat meer tijd door, dus als we iets zo georganiseerd zouden moeten spreiden of aan banden moeten leggen dan is het dat wel.
Als iedereen gewoon even z'n muil houdt kraait er geen haan naar, is er niets aan de hand, en worden die verkiezingen netjes, coronaproof georganiseerd.
Weet nog dat ik een appje stuurde rond 2 januari ofzo in m'n vriendengroep. "Hee kijk nieuw virus in China, wordt straks pandemie blabla" Las het op Reddit. Volgens mij was het nog niet in de Nederlandse media.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Toen het leven nog onbezorgd was.
Toen je nog gewoon spontaan een appje in de vriendengroep kon gooien en je een half uur later in de kroeg zat.
Toen je nog spontaan met je kinderen naar het zwembad/kinderboerderij/speelparadijs kon
Toen je nog gewoon onbezorgd een vakantie kon boeken
Toen je nog gewoon zonder papiertje op straat kon zijn.
Toen een mondkapje iets van heel ver weg in het oosten was.
Toen....
![]()
De talkshows deden er in elk geval volledig aan mee, wel met een ongemakkelijk gevoel. Onderwerpen die van tevoren door communicatieadviseurs van het ministerie besloten werden, op het laatste moment ministerie dat tegen een talkshow zei: “Jullie krijgen vandaag Slob en niet de Jonge”quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zonder het dus gelezen te hebben lijkt me dat niet geheel vreemd. Voor iedereen was het nogal een rare tijd en er zullen behoorlijke fouten zijn gemaakt. Maar media die bewust een richting op stuurt? Gezamenlijk? Totale nonsens.
Het is weer het volgende waar de media zich vol op kan storten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja, heel naar dit. Iedere simpele ziel kan toch bedenken dat er totaal geen verschil zit tussen bijv een supermarktbezoek en een bezoek aan een stemhokje. Sterker nog, in de supermarkt breng je wel even wat meer tijd door, dus als we iets zo georganiseerd zouden moeten spreiden of aan banden moeten leggen dan is het dat wel.
Als iedereen gewoon even z'n muil houdt kraait er geen haan naar, is er niets aan de hand, en worden die verkiezingen netjes, coronaproof georganiseerd.
Hoop het niet, dat zou ik ze erg kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is weer het volgende waar de media zich vol op kan storten.
En de publieke opinie gaat ook straks om.. dan komt er een debat en tadaaaa... de verkiezingen worden uitgesteld.
En wanneer het straks weer beter gaat, dan worden de verkiezingen gehouden. En omdat het dan weer beter gaat is dat dankzij de regering en zijn ze al het gefaal alweer vergeten.
Ze noemen media niet voor niets de vierde macht. Of lees eens McLuhan. Media is echt een dingetje hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je de (onbewuste) rol van de media tijdens deze crisis wel onderschat. Kijk naar de vaccinatiecampagne van Kuipers/Gommers. Door middel van de media erdoor gedrukt. Zelfde met prio voor huisartsen en de sluiting van de scholen in maart.
Hier ben ik ook bang voor, hoop dat de verkiezingen dan ook gewoon doorgaan. We mogen inderdaad met ontzettend veel mensen wel de supermarkt in, maar dan straks niet in een hele gecontroleerde omgeving stemmen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit bedoel ik met repressieve tools gebruiken om aan de macht te blijven en om het volk te controleren. Hier ben ik ook na de corona crisis bang voor, dat het heel stilletjes opschuift naar ergere dingen. Het klinkt allemaal heel eufemistisch en logisch beargumenteerd, maar feit is wel dat deze dingen absoluut niet kunnen.
En idd, dan hebben we imo geen democratie.
Normaliter zijn bepaalde media juist degene die maar al te graag affaires oprakelen, akkefietjes van officiële instanties aandikken, acties/uitspraken van politici of andere bn'ers onder een vergrootglas leggen, of anderszins smeuïgheid creëren, vaak nauwelijks geremd door enige vorm van nuance of besef van mogelijke consequenties.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
De talkshows deden er in elk geval volledig aan mee, wel met een ongemakkelijk gevoel. Onderwerpen die van tevoren door communicatieadviseurs van het ministerie besloten werden, op het laatste moment ministerie dat tegen een talkshow zei: “Jullie krijgen vandaag Slob en niet de Jonge”
Ik denk dat je de (onbewuste) rol van de media tijdens deze crisis wel onderschat. Kijk naar de vaccinatiecampagne van Kuipers/Gommers. Door middel van de media erdoor gedrukt. Zelfde met prio voor huisartsen en de sluiting van de scholen in maart.
De kans is vrij groot dat het in maart nog steeds 'kommer en kwel' is in coronaland.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hier ben ik ook bang voor, hoop dat de verkiezingen dan ook gewoon doorgaan. We mogen inderdaad met ontzettend veel mensen wel de supermarkt in, maar dan straks niet in een hele gecontroleerde omgeving stemmen?
Zonder hier al te veel over uit te willen weiden, als je mijn achtergrond zou kennen zou je dit niet gezegd hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
De talkshows deden er in elk geval volledig aan mee, wel met een ongemakkelijk gevoel. Onderwerpen die van tevoren door communicatieadviseurs van het ministerie besloten werden, op het laatste moment ministerie dat tegen een talkshow zei: “Jullie krijgen vandaag Slob en niet de Jonge”
Focus je als jij media zegt niet teveel op talkshows? Want de schrijvende pers, en met name de niet-tabloid pers, heeft toch wel degelijk behoorlijk zijn werk gedaan, vind ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dat zou kunnen. Vanuit mijn perspectief heeft de media heel veel invloed. Soms lijkt het naïef en lijken ze voor het karretje gespannen te worden en soms lijkt het opzettelijk en lijken ze ‘t uit te lokken. Uiteraard de ene media meer dan de andere, maar er zijn een aantal beslissingen geweest die volledig gedreven (lijken) te zijn vanuit de media, bewust of onbewust.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zonder hier al te veel over uit te willen weiden, als je mijn achtergrond zou kennen zou je dit niet gezegd hebben.
Als gezegd verder; zeer lastige en unieke situatie(s) waarin zeker ook dingen gedaan zijn die journalisten achteraf graag anders gedaan zouden hebben.
Ik oversimplificeerde het inderdaad, in mn post net wat verder toegelicht. De onderzoeksjournalistiek vind ik idd vaak fijner lezen, maar de media waar veel mensen naar kijken/lezen (goedemorgen NL, Jinek, Op1, maar ook Telegraaf en AD) vallen voor mij onder dat stukje ‘media’ die bewust of onbewust de boel ophitsen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Focus je als jij media zegt niet teveel op talkshows? Want de schrijvende pers, en met name de niet-tabloid pers, heeft toch wel degelijk behoorlijk zijn werk gedaan, vind ik.
En dat doen ze om hun publiek vast te houden of te trekken. Het is geen journalistiek, het is entertainment wat op Op1, Jinek et al te zien is en ze beconcurren elkaar voor clicks of kijkers.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik oversimplificeerde het inderdaad, in mn post net wat verder toegelicht. De onderzoeksjournalistiek vind ik idd vaak fijner lezen, maar de media waar veel mensen naar kijken/lezen (goedemorgen NL, Jinek, Op1, maar ook Telegraaf en AD) vallen voor mij onder dat stukje ‘media’ die bewust of onbewust de boel ophitsen.
De verkiezingen zullen niet "gewoon" doorgaan lijkt me. Maar desondanks hoop ik dat ze wel op het beoogde moment doorgaan, vermoedelijk met ruimere stemtijden en meer alternatieven voor de mensen die liever thuisblijven.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hier ben ik ook bang voor, hoop dat de verkiezingen dan ook gewoon doorgaan. We mogen inderdaad met ontzettend veel mensen wel de supermarkt in, maar dan straks niet in een hele gecontroleerde omgeving stemmen?
Er is geen reden om aan te nemen dat de verkiezingen niet doorgaan.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De verkiezingen zullen niet "gewoon" doorgaan lijkt me. Maar desondanks hoop ik dat ze wel op het beoogde moment doorgaan, vermoedelijk met ruimere stemtijden en meer alternatieven voor de mensen die liever thuisblijven.
Die benoem ik al een aantal posts heel specifiek ja, dat is een groot deel. Het is wellicht geen journalistiek, maar wordt wel gepresenteerd als nieuwsvoorziening.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat doen ze om hun publiek vast te houden of te trekken. Het is geen journalistiek, het is entertainment wat op Op1, Jinek et al te zien is en ze beconcurren elkaar voor clicks of kijkers.
Eh, technisch gesproken is het een praatprogramma met mensen uit de actualiteit, dat is de officieele benaming van bijvoorbeeld Jinek. Op1 noemt zichzelf een veelzijdige talkshow. Niemand zegt van zichzelf dat ze journalistiek bedrijven.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die benoem ik al een aantal posts heel specifiek ja, dat is een groot deel. Het is wellicht geen journalistiek, maar wordt wel gepresenteerd als nieuwsvoorziening.
Ik kan begrijpen dat de Europese commissie achterdochtig is, bvb:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:43 schreef _serial_ het volgende:
Pascal Soriot: "There are a lot of emotions on vaccines in EU. But it's complicated"
Artikel over AZ vs EU
Het lijkt alsof ie beweert dat ze elke bestelling apart maken, en dat de bestelling voor de UK op tijd klaar is ondanks de "glitches" in het produktieproces die ze moesten fixen, de bestelling voor de EU daarentegen heeft vertraging, want de EU bestelde drie maanden later dus hebben ze drie maanden minder tijd gehad om glitches te fixen.quote:We've had also teething issues like this in the UK supply chain. But the UK contract was signed three months before the European vaccine deal. So with the UK we have had an extra three months to fix all the glitches we experienced. As for Europe, we are three months behind in fixing those glitches.
Dat verhaal komt mij ook wat lastig te begrijpen voor, ja.quote:Op woensdag 27 januari 2021 01:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat de Europese commissie achterdochtig is, bvb:
[..]
Het lijkt alsof ie beweert dat ze elke bestelling apart maken, en dat de bestelling voor de UK op tijd klaar is ondanks de "glitches" in het produktieproces die ze moesten fixen, de bestelling voor de EU daarentegen heeft vertraging, want de EU bestelde drie maanden later dus hebben ze drie maanden minder tijd gehad om glitches te fixen.
Die glitches zijn blijkbaar een vast onderdeel van het produktieproces, geen problemen die je één keer oplost, waarna je de opgedane kennis gebruikt om ze bij de volgende produktierun te vermijden?
Wat een onzin. Er zijn geen inrichtingen die besmettingen voorkomen als potentieel 13,5 miljoen mensen naar een beperkt aantal locaties gaan/moeten.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is geen reden om aan te nemen dat de verkiezingen niet doorgaan.
De aanpassingen zijn al gedaan, het zal alleen zaak zijn om lokaties voor het stemmen goed in te richten.
Wordt op z'n vroegst pas in juni ofzo, indien we geluk hebben.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De aanpassingen zijn al gedaan, het zal alleen zaak zijn om lokaties voor het stemmen goed in te richten.
quote:Sanofi schiet vaccinconcurrent Pfizer te hulp
Het Franse farmabedrijf Sanofi gaat coronavaccinproducenten Pfizer en BioNTech helpen bij de productie van hun coronavaccin.
Sanofi zal tegen eind dit jaar meer dan honderd miljoen dosissen van die andere producenten in flacons gieten die bestemd zijn voor Europa. Dat heeft Paul Hudson, de algemeen directeur van het Franse labo, gezegd in Le Figaro.
Sanofi werkt zelf ook aan twee vaccins tegen het coronavirus, maar zijn hoofdproject heeft vertraging opgelopen en zou niet voor het einde van dit jaar op de markt raken. In afwachting zal het bedrijf dus zijn productielijnen ter beschikking stellen voor de opschaling van de fabricatie van reeds bestaande vaccins.
Sanofi zal vanaf juli in zijn fabriek in Frankfurt flacons vullen met het coronavaccin van Pfizer en BioNTech. Die site bevindt zich in de buurt van de zetel van BioNTech.
‘Onze ploegen werken samen om alles onder goede omstandigheden te kunnen doen, want het gaat om een veel complexere situatie dan het lijkt’, aldus Hudson. ‘De flacons moeten gevuld worden in een steriele omgeving en aan een zeer lage temperatuur. We gaan dit doen op zeer grote schaal, waardoor de leveringen versneld kunnen worden. We zouden tegen het einde van het jaar meer dan 100 miljoen dosissen moeten kunnen leveren bestemd voor de Europese Unie.’
Wat was dit toch prachtig mooi geld..quote:Op woensdag 27 januari 2021 05:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als dit waar is zou je toch bijna voor een nexit gaan pleiten.
Ik behoor tot die generatiequote:Op woensdag 27 januari 2021 05:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat was dit toch prachtig mooi geld..
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat gewoon een hele generatie nog nooit dit geld in handen hebben gehad
Broekiequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuiger van het FOK!-OMT
Misschien Hugo vragen in dezer kwestie.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hugo.. er is toch werkelijk niemand in NL die Hugo nog gelooft.. toch?quote:Op woensdag 27 januari 2021 06:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Misschien Hugo vragen in dezer kwestie.
Ik denk dat @Jed1Gam bedoelt dat er nog een demissionair minister is die het wellicht zorgvuldig kan doenquote:Op woensdag 27 januari 2021 06:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hugo.. er is toch werkelijk niemand in NL die Hugo nog gelooft.. toch?
quote:Op woensdag 27 januari 2021 06:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Broekie![]()
Vroegahh.. werd je nog gewoon voor een geeltje dronken.Voor een joet zit je goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Lierse huisarts geschorst omdat hij mondkapje weigert
Een huisarts uit de Lierse regio is geschorst omdat hij meerdere coronamaatregelen niet wilde naleven. Zo weigerde hij een mondmasker te dragen, gaf hij al te lichtzinnig attesten aan patiënten om ook hen daarvan vrij te stellen en stelde hij de bestaande coronatests openlijk ter discussie.
De betrokken arts heeft al flink wat jaren ervaring op de teller staan, maar zijn houding ten aanzien van het coronavirus brengt hem nu in de problemen. In de zomer kwam het al tot een conflict met zijn collega’s van Huisartsenkring Pallieterland en omgeving. Tijdens zijn wachtdienst op 15 augustus had hij geweigerd om bij de consultatie een mondmasker te dragen. Hij zei van mening te zijn dat er wetenschappelijke bewijzen zijn waarom een mondmasker dragen niet verantwoord is en zelfs gevaarlijk kan zijn. De huisartsenkring, die ruim honderd artsen groepeert uit Lier en omgeving, besloot daarop om de man te schorsen.
De Antwerpse Provinciale Geneeskundige Commissie boog zich erover. De arts zou ook al te lichtzinnig attesten voorschrijven die mensen toestemming geven om geen mondmasker te dragen. Hij trok ook de gangbare PCR-tests in twijfel, omdat ze volgens hem onbetrouwbaar zouden zijn. Hij verklaarde er geen af te nemen en verwees zijn patiënten ook niet door naar een triagecentrum ‘omdat deze tests de rechten van de burgers aan banden leggen’.
Tijdens zijn verhoor voor de controle-instantie noemde hij corona ook ‘een complot van de overheid’. De leden van de commissie concludeerden dat hij de maatregelen alleen wil opvolgen onder zijn eigen voorwaarden en eisen. Ze schorsten hem voor onbepaalde duur. De arts trok in december naar de Raad van State om de schorsing aan te vechten, maar die volgde hem niet.
Zijn ze daar rare dingen aan het doen dan? Of zal dat die UK versie kunnen zijn?quote:Op woensdag 27 januari 2021 08:28 schreef crystal_meth het volgende:
Alle cijfers in België stijgen:
weekgemiddelden:
Gevallen: 2148 /dag (+8%)
doden: 53.4 /dag (+5.1%)
opnames: 130 /dag (+5%)
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Amateuristisch inderdaad al begrijp ik wel dat een fabrikant zich ook niet committeert aan hoeveelheden en levertijden die het niet kan garanderen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 05:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat gister al rondzong in de Brussel wordt nu ook bij Nieuwsuur geroepen. Die prutsers hebben een kutcontract afgesloten waardoor we juridisch machteloos staan.
Als dit waar is zou je toch bijna voor een nexit gaan pleiten. De grootste en belangrijkste operatie van je leven zo verprutsen. Ik kan er met mn verstand niet bij.
Oh en bedankt De Jonge. Fijn dat we niet gewoon zelf ingekocht hebben. Die EU propaganda mag wat kosten he?
Nexit? Want dan heeft Hugo het 100% voor het zeggen? Dan waren we pas in februari gestart met het nadenken over het maken van een plan om vaccins te kopen want we gaan pas in april beginnen voor de zorgvuldigheid. En de contracten zouden nog slechter zijn, en de invloed om het recht te zetten kleiner.quote:Op woensdag 27 januari 2021 05:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als dit waar is zou je toch bijna voor een nexit gaan pleiten. De grootste en belangrijkste operatie van je leven zo verprutsen. Ik kan er met mn verstand niet bij.
Oh en bedankt De Jonge. Fijn dat we niet gewoon zelf ingekocht hebben. Die EU propaganda mag wat kosten he?
Wat er even vergeten wordt in het verhaal, dat EU in tegenstelling tot UK een enorme voorfinanciering heeft gedaan voor de vaccins, daardoor kon AZ gaan produceren (ze hoefden niet zelf het risico te nemen)quote:Op woensdag 27 januari 2021 08:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Amateuristisch inderdaad al begrijp ik wel dat een fabrikant zich ook niet committeert aan hoeveelheden en levertijden die het niet kan garanderen.
Wat offtopic maar oprechte interesse: vind je de gulden briefjes ook mooier, ook al heb je er niet mee geleefd?quote:
Ik vond vooral de 5 gulden munten tof.quote:Op woensdag 27 januari 2021 08:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat offtopic maar oprechte interesse: vind je de gulden briefjes ook mooier, ook al heb je er niet mee geleefd?
VK was wel 3 maanden eerder met ook een substantiële bestelling, geen idee of ze ook aanbetaald hebben maar ga ik wel vanuit, daarna kwam dat consortium van oa NL en Duitsland, die hebben hun bestelling overgedragen aan de EU die de bestelling ook nog eens verhoogd heeft.quote:Op woensdag 27 januari 2021 08:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat er even vergeten wordt in het verhaal, dat EU in tegenstelling tot UK een enorme voorfinanciering heeft gedaan voor de vaccins, daardoor kon AZ gaan produceren (ze hoefden niet zelf het risico te nemen)
Dat UK nu met de in EU geproduceerde vaccins aan het vaccineren is, is natuurlijk wel beetje raar, als er ook een fabriek in UK staat.
quote:Op woensdag 27 januari 2021 06:04 schreef DonDruiper het volgende:
Broekie![]()
Vroegahh.. werd je nog gewoon voor een geeltje dronken.Moest je niet te vaak een rondje geven, of allemaal lappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als advocaat of journalist heb je toch wel een paar hersen cellen om dan gewoon zelf de mensen te informeren en het niet aan één of andere belmiep van de GGD over te laten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanwege BCO. Mensen waarmee je in contact bent geweest enzo. Er staat dus in diezelfde database met wie je allemaal in contact bent geweest.
BSN A is in nabij contact van BSN B geweest, etc.
Dat waren die kleinere dikke toch? Je had wel echt het idee dat je daarmee ook iets in handen had. Ook nog eens vanwege de kleur. 5 hele guldens in 1 muntquote:Op woensdag 27 januari 2021 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vond vooral de 5 gulden munten tof.
Weet ook nog wel dat die dingen geintroduceerd werden en ik er met mijn verjaardag een paar kreegquote:Op woensdag 27 januari 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat waren die kleinere dikke toch? Je had wel echt het idee dat je daarmee ook iets in handen had. Ook nog eens vanwege de kleur. 5 hele guldens in 1 munt
We hadden hier altijd geeltjesfeesten. 25 gulden lappen bij binnenkomst in een melkbus of zo en dan kon je hele avond onbeperkt zuipen. De kunst was dus om minimaal voor 25 gulden op te drinken want elk biertje er na was dan 'gratis'quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Moest je niet te vaak een rondje geven, of allemaal lappen.
Je zou het hopen. Ik ga er alleen niet blind vanuitquote:Op woensdag 27 januari 2021 09:33 schreef franske19 het volgende:
[..]
Maar als advocaat of journalist heb je toch wel een paar hersen cellen om dan gewoon zelf de mensen te informeren en het niet aan één of andere belmiep van de GGD over te laten.
Oftewel, de tekorten die de gemeenten opgelopen hebben worden gewoon ingelopen met belastingverhogingen.quote:Huishoudens gaan dit jaar een stuk meer betalen aan gemeentelijke heffingen. Gemeenten verwachten dit jaar 11,3 miljard euro uit heffingen te ontvangen, 4,4 procent meer dan ze hadden begroot, voor de uitbraak van het coronavirus. Vooral de afvalstoffenheffing en reinigingsrechten stijgen fors. Amsterdam krijgt onderwijl een flinke klap te verduren, vanwege het uitblijvende toerisme. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Is er al een vermoeden waar dit aan kan liggen?quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:47 schreef NaturalScience het volgende:
Cijfers in zowel België als Duitsland zijn weer aan het stijgen.....
Hopelijk zet de daling hier door.
Voor vandaag verwacht/hoop ik 5200 (+1200), vorige week waren er 5615(+1343) gevallen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:47 schreef NaturalScience het volgende:
Cijfers in zowel België als Duitsland zijn weer aan het stijgen.....
Hopelijk zet de daling hier door.
Klopt, ja. Je had er altijd van die mutskes bij, vriendinnetje van..., die genoeg hadden aan 3 mixdrankjes op een avond, maar wel de volle mep dokten. Was soms ook wel ruzie over, herinner ik me.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:38 schreef xFriendx het volgende:
We hadden hier altijd geeltjesfeesten. 25 gulden lappen bij binnenkomst in een melkbus of zo en dan kon je hele avond onbeperkt zuipen. De kunst was dus om minimaal voor 25 gulden op te drinken want elk biertje er na was dan 'gratis'
Hoogste stijging in België waren nu basisschoolkinderen, meen ik.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is er al een vermoeden waar dit aan kan liggen?
In absolute zin toch nog steeds maar heel weinig in aantallen?quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoogste stijging in België waren nu basisschoolkinderen, meen ik.
Dus ja..
Vond het moeilijk om te duiden, want er was ook vele malen meer getest. Als je van vrijwel nooit testen springt naar massaal preventief testen is een stijging wel te verklaren zonder dat het beeld hoeft te veranderen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus ja..
In absolute zin tov alle besmettingen?quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:56 schreef Molo het volgende:
In absolute zin toch nog steeds maar heel weinig in aantallen?
Ja dat zijn gemeentes, mijn vader waarschuwde daar vanaf dag 1 al voor.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:44 schreef chratnox het volgende:
Het bericht wat wel te verwachten was: https://www.ad.nl/wonen/g(...)in-26-jaar~a76dbc17/
[..]
Oftewel, de tekorten die de gemeenten opgelopen hebben worden gewoon ingelopen met belastingverhogingen.
quote:Op woensdag 27 januari 2021 08:28 schreef crystal_meth het volgende:
Alle cijfers in België stijgen:
weekgemiddelden:
Gevallen: 2148 /dag (+8%)
doden: 53.4 /dag (+5.1%)
opnames: 130 /dag (+5%)
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Er zijn gewoon weinig besmettingen, dan kunnen kinderen er makkelijker een enorme stijging in laten zien zeg maar. Omdat je zo weinig cases hebt.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In absolute zin tov alle besmettingen?
lijkt me dat je enkel naar de laatste weken wilt kijken. Percentage wijs en absolute aantallen.
https://www.hln.be/binnen(...)-weg-vindt~a8cadbdd/quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus ja..
April?quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:02 schreef Meesternadim het volgende:
Enig idee wanneer de winkels weer open gaan?
Mei 2028quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:02 schreef Meesternadim het volgende:
Gokje, eind maart, begin april.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:02 schreef Meesternadim het volgende:
Komt waarschijnlijk ook omdat ze anders meten in België, zeker als je de absolute aantallen erbij pakt. Ze hebben ca. 700k besmettingen en 21k doden en in Nederland is het 950k en 14k. https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:01 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Er zijn gewoon weinig besmettingen, dan kunnen kinderen er makkelijker een enorme stijging in laten zien zeg maar. Omdat je zo weinig cases hebt.
Niet dat het een positieve ontwikkeling is, dat zeker niet, maar wellicht wat minder zorgelijk in deze context dan wanneer het hogere besmettingsgetallen zijn
Och, dat laatste maakt het prettig om lekker thuis te werken en niet in een kansloze file naar kantoor te staan.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen, heerlijk weer
we kunnen er bijna vanuit gaan dat onze koopkracht gaat dalen de aankomende 10-15 jaren.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat zijn gemeentes, mijn vader waarschuwde daar vanaf dag 1 al voor.
Gemeentes gaan eerst hun eigen straatje schoonvegen, eg. begroting rondkrijgen, want uit ervaring duurt het veel langer voor eventuele vergoeding uit de overheid komt.
Ik zelf had er ook al rekening mee gehouden dat mijn salarisverhoging meteen richting de overheid kon.
Ik had gehoopt op sneeuw toen ik vanochtend de gordijnen opende, maar het is weer alleen maar kutregenquote:Op woensdag 27 januari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen, heerlijk weer![]()
oh wacht, dat was een droom
Reken er maar niet op, dat zal wel op z'n vroegst 1 maart worden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
Hoop toch wel dat mijn afspraak bij de kapper op de 11e eeeeeeeeindelijk door kan gaan. Laatste keer dat ik bij de kapper ben geweest is begin november.
hier hetzelfde !quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik had gehoopt op sneeuw toen ik vanochtend de gordijnen opende, maar het is weer alleen maar kutregen
Ik had een Postbank-spaarpot waar nog geen ruimte in zat voor die 5-euro munten. Die moesten dan in het briefjesvak aan de zijkant. Die munt in van ergens rond 1990 geloof ik.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat waren die kleinere dikke toch? Je had wel echt het idee dat je daarmee ook iets in handen had. Ook nog eens vanwege de kleur. 5 hele guldens in 1 munt
Zou er niet op rekenen, gewoon een haarband bestellen om je ruige lokken in bedwang te houden zoals ze dat ook de 80's dedenquote:Op woensdag 27 januari 2021 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
Hoop toch wel dat mijn afspraak bij de kapper op de 11e eeeeeeeeindelijk door kan gaan. Laatste keer dat ik bij de kapper ben geweest is begin november.
Ja normaal ben ik 3 weken op een zonnig eiland in November, dat mis ik toch wel om mij door deze tijd heen te sleuren.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier hetzelfde !
we hebben tegenwoordig gewoon 6 maanden herfst, schijtziek en depressief word je ervan.
wil volgend jaar ergens anders overwinteren.
Ik heb die van mij zelfs nog, zit denk ik nog 50 gulden aan muntgeld in. God, die goede oude tijd. Die spaarpot waar je de muntjes in gooide en dat het dan naar beneden rolde en het juiste vakje in viel.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik had een Postbank-spaarpot waar nog geen ruimte in zat voor die 5-euro munten. Die moesten dan in het briefjesvak aan de zijkant. Die munt in van ergens rond 1990 geloof ik.
Grappig dat ik door een COR-topic ineens aan mijn oude spaarpot moet denken.
Wij zijn van dezelfde leeftijd, herkenbare issuesquote:Op woensdag 27 januari 2021 10:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik had een Postbank-spaarpot waar nog geen ruimte in zat voor die 5-euro munten. Die moesten dan in het briefjesvak aan de zijkant. Die munt in van ergens rond 1990 geloof ik.
En die je open kon maken met je eerste bankpasquote:Op woensdag 27 januari 2021 10:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb die van mij zelfs nog, zit denk ik nog 50 gulden aan muntgeld in. God, die goede oude tijd. Die spaarpot waar je de muntjes in gooide en dat het dan naar beneden rolde en het juiste vakje in viel.
Je kon die vijfjes er wel ingooien. Maar dan bleven ze bovenin vast zittenquote:Op woensdag 27 januari 2021 10:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb die van mij zelfs nog, zit denk ik nog 50 gulden aan muntgeld in. God, die goede oude tijd. Die spaarpot waar je de muntjes in gooide en dat het dan naar beneden rolde en het juiste vakje in viel.
quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, dat zal wel op z'n vroegst 1 maart worden.
Begin oktober gaan we meestal nog een weekje nazomeren in Majorca, nog even wat zon meepakken voordat de half jaar durende herfst begintquote:Op woensdag 27 januari 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja normaal ben ik 3 weken op een zonnig eiland in November, dat mis ik toch wel om mij door deze tijd heen te sleuren.
Ja precies, voor mij meestal 2 maar laatste jaren ook wel 3.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Begin oktober gaan we meestal nog een weekje nazomeren in Majorca, nog even wat zon meepakken voordat de half jaar durende herfst begint
Tot uw dienst!quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:09 schreef OProg het volgende:
[..]
scheelt een hoop weet ik uit ervaring, vorig jaar voor het eerst 5 weken weg geweest in dec/jan maar dat is echt heerlijk.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja normaal ben ik 3 weken op een zonnig eiland in November, dat mis ik toch wel om mij door deze tijd heen te sleuren.
Voor wie het wil weten. Ik zat hier even op te zoeken en via Google gevonden dat dit soort spaarpotten gewoon gemaakt worden voor euro's voor een luttel bedrag.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
even kijken wat er mogelijk is maar ik zit er ook aan te denken om gewoon 2 maanden de warmte op te zoeken.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja precies, voor mij meestal 2 maar laatste jaren ook wel 3.
Dit jaar zullen het er wel 5 worden als het meezit.
Als er weinig besmettingen zijn, maar grootste deel daarvan zijn kinderen zegt dat natuurlijk wel iets .quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:01 schreef Molo het volgende:
Er zijn gewoon weinig besmettingen, dan kunnen kinderen er makkelijker een enorme stijging in laten zien zeg maar. Omdat je zo weinig cases hebt.
Niet dat het een positieve ontwikkeling is, dat zeker niet, maar wellicht wat minder zorgelijk in deze context dan wanneer het hogere besmettingsgetallen zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |