Weet nog dat ik een appje stuurde rond 2 januari ofzo in m'n vriendengroep. "Hee kijk nieuw virus in China, wordt straks pandemie blabla" Las het op Reddit. Volgens mij was het nog niet in de Nederlandse media.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Toen het leven nog onbezorgd was.
Toen je nog gewoon spontaan een appje in de vriendengroep kon gooien en je een half uur later in de kroeg zat.
Toen je nog spontaan met je kinderen naar het zwembad/kinderboerderij/speelparadijs kon
Toen je nog gewoon onbezorgd een vakantie kon boeken
Toen je nog gewoon zonder papiertje op straat kon zijn.
Toen een mondkapje iets van heel ver weg in het oosten was.
Toen....
![]()
De talkshows deden er in elk geval volledig aan mee, wel met een ongemakkelijk gevoel. Onderwerpen die van tevoren door communicatieadviseurs van het ministerie besloten werden, op het laatste moment ministerie dat tegen een talkshow zei: “Jullie krijgen vandaag Slob en niet de Jonge”quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zonder het dus gelezen te hebben lijkt me dat niet geheel vreemd. Voor iedereen was het nogal een rare tijd en er zullen behoorlijke fouten zijn gemaakt. Maar media die bewust een richting op stuurt? Gezamenlijk? Totale nonsens.
Het is weer het volgende waar de media zich vol op kan storten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja, heel naar dit. Iedere simpele ziel kan toch bedenken dat er totaal geen verschil zit tussen bijv een supermarktbezoek en een bezoek aan een stemhokje. Sterker nog, in de supermarkt breng je wel even wat meer tijd door, dus als we iets zo georganiseerd zouden moeten spreiden of aan banden moeten leggen dan is het dat wel.
Als iedereen gewoon even z'n muil houdt kraait er geen haan naar, is er niets aan de hand, en worden die verkiezingen netjes, coronaproof georganiseerd.
Hoop het niet, dat zou ik ze erg kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is weer het volgende waar de media zich vol op kan storten.
En de publieke opinie gaat ook straks om.. dan komt er een debat en tadaaaa... de verkiezingen worden uitgesteld.
En wanneer het straks weer beter gaat, dan worden de verkiezingen gehouden. En omdat het dan weer beter gaat is dat dankzij de regering en zijn ze al het gefaal alweer vergeten.
Ze noemen media niet voor niets de vierde macht. Of lees eens McLuhan. Media is echt een dingetje hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je de (onbewuste) rol van de media tijdens deze crisis wel onderschat. Kijk naar de vaccinatiecampagne van Kuipers/Gommers. Door middel van de media erdoor gedrukt. Zelfde met prio voor huisartsen en de sluiting van de scholen in maart.
Hier ben ik ook bang voor, hoop dat de verkiezingen dan ook gewoon doorgaan. We mogen inderdaad met ontzettend veel mensen wel de supermarkt in, maar dan straks niet in een hele gecontroleerde omgeving stemmen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit bedoel ik met repressieve tools gebruiken om aan de macht te blijven en om het volk te controleren. Hier ben ik ook na de corona crisis bang voor, dat het heel stilletjes opschuift naar ergere dingen. Het klinkt allemaal heel eufemistisch en logisch beargumenteerd, maar feit is wel dat deze dingen absoluut niet kunnen.
En idd, dan hebben we imo geen democratie.
Normaliter zijn bepaalde media juist degene die maar al te graag affaires oprakelen, akkefietjes van officiële instanties aandikken, acties/uitspraken van politici of andere bn'ers onder een vergrootglas leggen, of anderszins smeuïgheid creëren, vaak nauwelijks geremd door enige vorm van nuance of besef van mogelijke consequenties.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
De talkshows deden er in elk geval volledig aan mee, wel met een ongemakkelijk gevoel. Onderwerpen die van tevoren door communicatieadviseurs van het ministerie besloten werden, op het laatste moment ministerie dat tegen een talkshow zei: “Jullie krijgen vandaag Slob en niet de Jonge”
Ik denk dat je de (onbewuste) rol van de media tijdens deze crisis wel onderschat. Kijk naar de vaccinatiecampagne van Kuipers/Gommers. Door middel van de media erdoor gedrukt. Zelfde met prio voor huisartsen en de sluiting van de scholen in maart.
De kans is vrij groot dat het in maart nog steeds 'kommer en kwel' is in coronaland.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hier ben ik ook bang voor, hoop dat de verkiezingen dan ook gewoon doorgaan. We mogen inderdaad met ontzettend veel mensen wel de supermarkt in, maar dan straks niet in een hele gecontroleerde omgeving stemmen?
Zonder hier al te veel over uit te willen weiden, als je mijn achtergrond zou kennen zou je dit niet gezegd hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
De talkshows deden er in elk geval volledig aan mee, wel met een ongemakkelijk gevoel. Onderwerpen die van tevoren door communicatieadviseurs van het ministerie besloten werden, op het laatste moment ministerie dat tegen een talkshow zei: “Jullie krijgen vandaag Slob en niet de Jonge”
Focus je als jij media zegt niet teveel op talkshows? Want de schrijvende pers, en met name de niet-tabloid pers, heeft toch wel degelijk behoorlijk zijn werk gedaan, vind ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dat zou kunnen. Vanuit mijn perspectief heeft de media heel veel invloed. Soms lijkt het naïef en lijken ze voor het karretje gespannen te worden en soms lijkt het opzettelijk en lijken ze ‘t uit te lokken. Uiteraard de ene media meer dan de andere, maar er zijn een aantal beslissingen geweest die volledig gedreven (lijken) te zijn vanuit de media, bewust of onbewust.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zonder hier al te veel over uit te willen weiden, als je mijn achtergrond zou kennen zou je dit niet gezegd hebben.
Als gezegd verder; zeer lastige en unieke situatie(s) waarin zeker ook dingen gedaan zijn die journalisten achteraf graag anders gedaan zouden hebben.
Ik oversimplificeerde het inderdaad, in mn post net wat verder toegelicht. De onderzoeksjournalistiek vind ik idd vaak fijner lezen, maar de media waar veel mensen naar kijken/lezen (goedemorgen NL, Jinek, Op1, maar ook Telegraaf en AD) vallen voor mij onder dat stukje ‘media’ die bewust of onbewust de boel ophitsen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Focus je als jij media zegt niet teveel op talkshows? Want de schrijvende pers, en met name de niet-tabloid pers, heeft toch wel degelijk behoorlijk zijn werk gedaan, vind ik.
En dat doen ze om hun publiek vast te houden of te trekken. Het is geen journalistiek, het is entertainment wat op Op1, Jinek et al te zien is en ze beconcurren elkaar voor clicks of kijkers.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik oversimplificeerde het inderdaad, in mn post net wat verder toegelicht. De onderzoeksjournalistiek vind ik idd vaak fijner lezen, maar de media waar veel mensen naar kijken/lezen (goedemorgen NL, Jinek, Op1, maar ook Telegraaf en AD) vallen voor mij onder dat stukje ‘media’ die bewust of onbewust de boel ophitsen.
De verkiezingen zullen niet "gewoon" doorgaan lijkt me. Maar desondanks hoop ik dat ze wel op het beoogde moment doorgaan, vermoedelijk met ruimere stemtijden en meer alternatieven voor de mensen die liever thuisblijven.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hier ben ik ook bang voor, hoop dat de verkiezingen dan ook gewoon doorgaan. We mogen inderdaad met ontzettend veel mensen wel de supermarkt in, maar dan straks niet in een hele gecontroleerde omgeving stemmen?
Er is geen reden om aan te nemen dat de verkiezingen niet doorgaan.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De verkiezingen zullen niet "gewoon" doorgaan lijkt me. Maar desondanks hoop ik dat ze wel op het beoogde moment doorgaan, vermoedelijk met ruimere stemtijden en meer alternatieven voor de mensen die liever thuisblijven.
Die benoem ik al een aantal posts heel specifiek ja, dat is een groot deel. Het is wellicht geen journalistiek, maar wordt wel gepresenteerd als nieuwsvoorziening.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat doen ze om hun publiek vast te houden of te trekken. Het is geen journalistiek, het is entertainment wat op Op1, Jinek et al te zien is en ze beconcurren elkaar voor clicks of kijkers.
Eh, technisch gesproken is het een praatprogramma met mensen uit de actualiteit, dat is de officieele benaming van bijvoorbeeld Jinek. Op1 noemt zichzelf een veelzijdige talkshow. Niemand zegt van zichzelf dat ze journalistiek bedrijven.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die benoem ik al een aantal posts heel specifiek ja, dat is een groot deel. Het is wellicht geen journalistiek, maar wordt wel gepresenteerd als nieuwsvoorziening.
Ik kan begrijpen dat de Europese commissie achterdochtig is, bvb:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 23:43 schreef _serial_ het volgende:
Pascal Soriot: "There are a lot of emotions on vaccines in EU. But it's complicated"
Artikel over AZ vs EU
Het lijkt alsof ie beweert dat ze elke bestelling apart maken, en dat de bestelling voor de UK op tijd klaar is ondanks de "glitches" in het produktieproces die ze moesten fixen, de bestelling voor de EU daarentegen heeft vertraging, want de EU bestelde drie maanden later dus hebben ze drie maanden minder tijd gehad om glitches te fixen.quote:We've had also teething issues like this in the UK supply chain. But the UK contract was signed three months before the European vaccine deal. So with the UK we have had an extra three months to fix all the glitches we experienced. As for Europe, we are three months behind in fixing those glitches.
Dat verhaal komt mij ook wat lastig te begrijpen voor, ja.quote:Op woensdag 27 januari 2021 01:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat de Europese commissie achterdochtig is, bvb:
[..]
Het lijkt alsof ie beweert dat ze elke bestelling apart maken, en dat de bestelling voor de UK op tijd klaar is ondanks de "glitches" in het produktieproces die ze moesten fixen, de bestelling voor de EU daarentegen heeft vertraging, want de EU bestelde drie maanden later dus hebben ze drie maanden minder tijd gehad om glitches te fixen.
Die glitches zijn blijkbaar een vast onderdeel van het produktieproces, geen problemen die je één keer oplost, waarna je de opgedane kennis gebruikt om ze bij de volgende produktierun te vermijden?
Wat een onzin. Er zijn geen inrichtingen die besmettingen voorkomen als potentieel 13,5 miljoen mensen naar een beperkt aantal locaties gaan/moeten.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is geen reden om aan te nemen dat de verkiezingen niet doorgaan.
De aanpassingen zijn al gedaan, het zal alleen zaak zijn om lokaties voor het stemmen goed in te richten.
Wordt op z'n vroegst pas in juni ofzo, indien we geluk hebben.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De aanpassingen zijn al gedaan, het zal alleen zaak zijn om lokaties voor het stemmen goed in te richten.
quote:Sanofi schiet vaccinconcurrent Pfizer te hulp
Het Franse farmabedrijf Sanofi gaat coronavaccinproducenten Pfizer en BioNTech helpen bij de productie van hun coronavaccin.
Sanofi zal tegen eind dit jaar meer dan honderd miljoen dosissen van die andere producenten in flacons gieten die bestemd zijn voor Europa. Dat heeft Paul Hudson, de algemeen directeur van het Franse labo, gezegd in Le Figaro.
Sanofi werkt zelf ook aan twee vaccins tegen het coronavirus, maar zijn hoofdproject heeft vertraging opgelopen en zou niet voor het einde van dit jaar op de markt raken. In afwachting zal het bedrijf dus zijn productielijnen ter beschikking stellen voor de opschaling van de fabricatie van reeds bestaande vaccins.
Sanofi zal vanaf juli in zijn fabriek in Frankfurt flacons vullen met het coronavaccin van Pfizer en BioNTech. Die site bevindt zich in de buurt van de zetel van BioNTech.
‘Onze ploegen werken samen om alles onder goede omstandigheden te kunnen doen, want het gaat om een veel complexere situatie dan het lijkt’, aldus Hudson. ‘De flacons moeten gevuld worden in een steriele omgeving en aan een zeer lage temperatuur. We gaan dit doen op zeer grote schaal, waardoor de leveringen versneld kunnen worden. We zouden tegen het einde van het jaar meer dan 100 miljoen dosissen moeten kunnen leveren bestemd voor de Europese Unie.’
Wat was dit toch prachtig mooi geld..quote:Op woensdag 27 januari 2021 05:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als dit waar is zou je toch bijna voor een nexit gaan pleiten.
Ik behoor tot die generatiequote:Op woensdag 27 januari 2021 05:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat was dit toch prachtig mooi geld..
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat gewoon een hele generatie nog nooit dit geld in handen hebben gehad
Broekiequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuiger van het FOK!-OMT
Misschien Hugo vragen in dezer kwestie.quote:Op woensdag 27 januari 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hugo.. er is toch werkelijk niemand in NL die Hugo nog gelooft.. toch?quote:Op woensdag 27 januari 2021 06:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Misschien Hugo vragen in dezer kwestie.
Ik denk dat @Jed1Gam bedoelt dat er nog een demissionair minister is die het wellicht zorgvuldig kan doenquote:Op woensdag 27 januari 2021 06:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hugo.. er is toch werkelijk niemand in NL die Hugo nog gelooft.. toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |