abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:51:02 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197662022
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

CoronIT is van GGD GHOR, niet de individuele GGD's. Dat houdt in dat GGD GHOR de gegevensverwerker is, en die heeft geen eigen autorisatie voor zover ik weet. De GGD's zijn niet alleen eigenaar meer, maar delen de informatie nu actief met GGD GHOR, wie ze deelt met RIVM.
[..]

Dat ben ik met je eens, maar het is nergens voor nodig. De reden dat je BSN geïntroduceerd is, is zodat het niet naar een persoon te herleiden is zonder additionele acties. Als je BSN samen met je adres, telefoonnummer, emailadres en allerlei andere data op straat ligt heb je echt een (potentieel) probleem.
[..]

Het zijn gevoelige medische gegevens, die vallen onder de AVG. Ik vind het meer dan slordig. Daarnaast staat er dus ook in de database met wie je contact hebt gehad en wanneer (bron & contactonderzoek), allemaal gegevens die niet toegankelijk voor iedereen moeten zijn.
[..]

De systemen van de huisartsen. Ik zie geen enkele reden waarom je dit op moet slaan. Ja, theoretisch zou je het op kunnen slaan als je later een slag eroverheen wil doen om te kijken wie een goede reden had en wie de vaccinatie geweigerd heeft.
Hebben ze hier toestemming voor gehad?

En ja, die systemen hadden moeten worden gescheiden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:51:18 #202
3542 Gia
User under construction
pi_197662024
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:03 schreef zalkc het volgende:

Ik reageerde op de 'medische' gegevens.

Om dit te ondervangen is een beperkte aanpassing nodig. Daarbij log je elke zoekopdracht van een gebruiker op zijn naam. Dat is hoe het in de meeste systemen werkt. Misbruik voorkom je niet maar kun je wel achterhalen.
Soms moeten medische gegevens gedeeld worden.
Kreeg toevallig vandaag een brief van de trombosedienst mbt de vaccinaties. Was een formulier om toestemming te geven om de behandeling met bloedverdunners te delen met dokter, tandarts en nog wat personen. Wmb prima.
Verder een brief met hoe te handelen als ik een oproep voor vaccinatie krijg.

Maak me totaal niet druk over lekken of zo. Ben voorstander van een EPD, op vrijwillige basis.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:52:18 #203
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197662035
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:49 schreef LTVDK het volgende:
Nog even ter beeldvorming, dit waren de besmettingscijfers wereldwijd op 26-01-2020:
[ afbeelding ]
Toen het leven nog onbezorgd was.

Toen je nog gewoon spontaan een appje in de vriendengroep kon gooien en je een half uur later in de kroeg zat.

Toen je nog spontaan met je kinderen naar het zwembad/kinderboerderij/speelparadijs kon

Toen je nog gewoon onbezorgd een vakantie kon boeken

Toen je nog gewoon zonder papiertje op straat kon zijn.

Toen een mondkapje iets van heel ver weg in het oosten was.

Toen....

;( ;(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197662043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die staat op de lijst, maar corrigeer waar nodig: dat gaat toch juist over hoe Van Boven/Van Leeuwen Den Haag meemaken in tijden van corona? Niet per se over hoe media met corona om gaat?
T is een vrij dun boekje dat over van alles gaat. Maar er staan ook wat passages in over hoe de media omgaat met regeringscommunicatie met name in de kritieke fase. En ook over het ongemak wat daar bij kwam kijken.
zie email 27 oktober
pi_197662047
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hebben ze hier toestemming voor gehad?

En ja, die systemen hadden moeten worden gescheiden.
Ik kan er geen autorisatiebesluit over vinden in elk geval. GGD’s hebben individueel die toestemming wel, maar GGD GHOR (en de IT partij die CoronIT beheert) kan ik niets over vinden. Ik ga morgen eens verder spitten.
pi_197662050
De datalek en het amateurisme hoe de GGD met privacygevoelige gegevens, vaccinatie, testcapaciteit, etc omgaat geeft maar gewoon aan dat we na de crisis zodra de rook is opgetrokken, de boel eens goed moeten onderzoeken, en waar nodig eens flink de bezem er door moeten halen (en dan ook VWS, RIVM, etc)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197662062
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

T is een vrij dun boekje dat over van alles gaat. Maar er staan ook wat passages in over hoe de media omgaat met regeringscommunicatie met name in de kritieke fase. En ook over het ongemak wat daar bij kwam kijken.
Zonder het dus gelezen te hebben lijkt me dat niet geheel vreemd. Voor iedereen was het nogal een rare tijd en er zullen behoorlijke fouten zijn gemaakt. Maar media die bewust een richting op stuurt? Gezamenlijk? Totale nonsens.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197662064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is overigens ook een podcast van, daar wordt in grote lijnen hetzelfde verteld. Dat idd communicatieadviseurs bepalen wie in welke talkshow aanschuift omdat zij het die dag over scholen willen hebben bijvoorbeeld.
pi_197662074
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar is het niet weer gewoon de media die het al besloten heeft? Je hoort telkens de vraag: "Maar moeten we de verkiezingen niet uitstellen?"

Op een gegeven moment gaat het zijn eigen leven leiden.
Ja, heel naar dit. Iedere simpele ziel kan toch bedenken dat er totaal geen verschil zit tussen bijv een supermarktbezoek en een bezoek aan een stemhokje. Sterker nog, in de supermarkt breng je wel even wat meer tijd door, dus als we iets zo georganiseerd zouden moeten spreiden of aan banden moeten leggen dan is het dat wel.

Als iedereen gewoon even z'n muil houdt kraait er geen haan naar, is er niets aan de hand, en worden die verkiezingen netjes, coronaproof georganiseerd.
I'll give you something to do
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:56:51 #210
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197662089
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja, heel naar dit. Iedere simpele ziel kan toch bedenken dat er totaal geen verschil zit tussen bijv een supermarktbezoek en een bezoek aan een stemhokje. Sterker nog, in de supermarkt breng je wel even wat meer tijd door, dus als we iets zo georganiseerd zouden moeten spreiden of aan banden moeten leggen dan is het dat wel.

Als iedereen gewoon even z'n muil houdt kraait er geen haan naar, is er niets aan de hand, en worden die verkiezingen netjes, coronaproof georganiseerd.
Zou er behoorlijk van balen, was mijn enige uitje de komende tijd. Had me aangemeld als vrijwilliger op het stembureau :(
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197662091
quote:
8s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Toen het leven nog onbezorgd was.

Toen je nog gewoon spontaan een appje in de vriendengroep kon gooien en je een half uur later in de kroeg zat.

Toen je nog spontaan met je kinderen naar het zwembad/kinderboerderij/speelparadijs kon

Toen je nog gewoon onbezorgd een vakantie kon boeken

Toen je nog gewoon zonder papiertje op straat kon zijn.

Toen een mondkapje iets van heel ver weg in het oosten was.

Toen....

;( ;(
Weet nog dat ik een appje stuurde rond 2 januari ofzo in m'n vriendengroep. "Hee kijk nieuw virus in China, wordt straks pandemie blabla" Las het op Reddit. Volgens mij was het nog niet in de Nederlandse media.

Here we are. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197662092
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zonder het dus gelezen te hebben lijkt me dat niet geheel vreemd. Voor iedereen was het nogal een rare tijd en er zullen behoorlijke fouten zijn gemaakt. Maar media die bewust een richting op stuurt? Gezamenlijk? Totale nonsens.
De talkshows deden er in elk geval volledig aan mee, wel met een ongemakkelijk gevoel. Onderwerpen die van tevoren door communicatieadviseurs van het ministerie besloten werden, op het laatste moment ministerie dat tegen een talkshow zei: “Jullie krijgen vandaag Slob en niet de Jonge”

Ik denk dat je de (onbewuste) rol van de media tijdens deze crisis wel onderschat. Kijk naar de vaccinatiecampagne van Kuipers/Gommers. Door middel van de media erdoor gedrukt. Zelfde met prio voor huisartsen en de sluiting van de scholen in maart.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2021 00:00:37 ]
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:58:04 #213
445514 DonDruiper
pi_197662100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Het is weer het volgende waar de media zich vol op kan storten.

En de publieke opinie gaat ook straks om.. dan komt er een debat en tadaaaa... de verkiezingen worden uitgesteld.

En wanneer het straks weer beter gaat, dan worden de verkiezingen gehouden. En omdat het dan weer beter gaat is dat dankzij de regering en zijn ze al het gefaal alweer vergeten.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 27 januari 2021 @ 00:01:57 #214
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197662123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het is weer het volgende waar de media zich vol op kan storten.

En de publieke opinie gaat ook straks om.. dan komt er een debat en tadaaaa... de verkiezingen worden uitgesteld.

En wanneer het straks weer beter gaat, dan worden de verkiezingen gehouden. En omdat het dan weer beter gaat is dat dankzij de regering en zijn ze al het gefaal alweer vergeten.
Hoop het niet, dat zou ik ze erg kwalijk nemen.
En als je rechts en anti-populistisch bent word het wel lastig :D
pi_197662134
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat je de (onbewuste) rol van de media tijdens deze crisis wel onderschat. Kijk naar de vaccinatiecampagne van Kuipers/Gommers. Door middel van de media erdoor gedrukt. Zelfde met prio voor huisartsen en de sluiting van de scholen in maart.
Ze noemen media niet voor niets de vierde macht. Of lees eens McLuhan. Media is echt een dingetje hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197662173
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dit bedoel ik met repressieve tools gebruiken om aan de macht te blijven en om het volk te controleren. Hier ben ik ook na de corona crisis bang voor, dat het heel stilletjes opschuift naar ergere dingen. Het klinkt allemaal heel eufemistisch en logisch beargumenteerd, maar feit is wel dat deze dingen absoluut niet kunnen.

En idd, dan hebben we imo geen democratie.
Hier ben ik ook bang voor, hoop dat de verkiezingen dan ook gewoon doorgaan. We mogen inderdaad met ontzettend veel mensen wel de supermarkt in, maar dan straks niet in een hele gecontroleerde omgeving stemmen?
pi_197662185
quote:

[..]

De talkshows deden er in elk geval volledig aan mee, wel met een ongemakkelijk gevoel. Onderwerpen die van tevoren door communicatieadviseurs van het ministerie besloten werden, op het laatste moment ministerie dat tegen een talkshow zei: “Jullie krijgen vandaag Slob en niet de Jonge”

Normaliter zijn bepaalde media juist degene die maar al te graag affaires oprakelen, akkefietjes van officiële instanties aandikken, acties/uitspraken van politici of andere bn'ers onder een vergrootglas leggen, of anderszins smeuïgheid creëren, vaak nauwelijks geremd door enige vorm van nuance of besef van mogelijke consequenties.

En dan nu tijdens deze crisis opeens zich zo voor een karretje laten spannen en zelfs af en toe op ergerlijke wijze actief een dystopie faciliteren. Hoewel dit natuurlijk ook weer die sensatiefactor heeft verbaas ik me hier nog steeds over.
I'll give you something to do
  woensdag 27 januari 2021 @ 00:10:06 #218
445514 DonDruiper
pi_197662186
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Hier ben ik ook bang voor, hoop dat de verkiezingen dan ook gewoon doorgaan. We mogen inderdaad met ontzettend veel mensen wel de supermarkt in, maar dan straks niet in een hele gecontroleerde omgeving stemmen?
De kans is vrij groot dat het in maart nog steeds 'kommer en kwel' is in coronaland.

Dit komt het huidige kabinet natuurlijk niet goed uit, want dat zal ze stemmen kosten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197662241
quote:

[..]

Zonder hier al te veel over uit te willen weiden, als je mijn achtergrond zou kennen zou je dit niet gezegd hebben.

Als gezegd verder; zeer lastige en unieke situatie(s) waarin zeker ook dingen gedaan zijn die journalisten achteraf graag anders gedaan zouden hebben.
In Southern Sun
pi_197662269
quote:

[..]

Focus je als jij media zegt niet teveel op talkshows? Want de schrijvende pers, en met name de niet-tabloid pers, heeft toch wel degelijk behoorlijk zijn werk gedaan, vind ik.
pi_197662293
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zonder hier al te veel over uit te willen weiden, als je mijn achtergrond zou kennen zou je dit niet gezegd hebben.

Als gezegd verder; zeer lastige en unieke situatie(s) waarin zeker ook dingen gedaan zijn die journalisten achteraf graag anders gedaan zouden hebben.
Ok, dat zou kunnen. Vanuit mijn perspectief heeft de media heel veel invloed. Soms lijkt het naïef en lijken ze voor het karretje gespannen te worden en soms lijkt het opzettelijk en lijken ze ‘t uit te lokken. Uiteraard de ene media meer dan de andere, maar er zijn een aantal beslissingen geweest die volledig gedreven (lijken) te zijn vanuit de media, bewust of onbewust.

Ik kan niet in de regiekamer bij een programma kijken, maar er komen vrij vaak sturende vragen voorbij, of er worden gasten uitgekozen die goed bij elkaar passen. Ik weet niet of dat een heat of the moment ding is of bewust, maar het komt in elk geval regelmatig voor.
pi_197662304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Focus je als jij media zegt niet teveel op talkshows? Want de schrijvende pers, en met name de niet-tabloid pers, heeft toch wel degelijk behoorlijk zijn werk gedaan, vind ik.
Ik oversimplificeerde het inderdaad, in mn post net wat verder toegelicht. De onderzoeksjournalistiek vind ik idd vaak fijner lezen, maar de media waar veel mensen naar kijken/lezen (goedemorgen NL, Jinek, Op1, maar ook Telegraaf en AD) vallen voor mij onder dat stukje ‘media’ die bewust of onbewust de boel ophitsen.
pi_197662352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik oversimplificeerde het inderdaad, in mn post net wat verder toegelicht. De onderzoeksjournalistiek vind ik idd vaak fijner lezen, maar de media waar veel mensen naar kijken/lezen (goedemorgen NL, Jinek, Op1, maar ook Telegraaf en AD) vallen voor mij onder dat stukje ‘media’ die bewust of onbewust de boel ophitsen.
En dat doen ze om hun publiek vast te houden of te trekken. Het is geen journalistiek, het is entertainment wat op Op1, Jinek et al te zien is en ze beconcurren elkaar voor clicks of kijkers.
pi_197662396
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]

De verkiezingen zullen niet "gewoon" doorgaan lijkt me. Maar desondanks hoop ik dat ze wel op het beoogde moment doorgaan, vermoedelijk met ruimere stemtijden en meer alternatieven voor de mensen die liever thuisblijven.
pi_197662428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De verkiezingen zullen niet "gewoon" doorgaan lijkt me. Maar desondanks hoop ik dat ze wel op het beoogde moment doorgaan, vermoedelijk met ruimere stemtijden en meer alternatieven voor de mensen die liever thuisblijven.
Er is geen reden om aan te nemen dat de verkiezingen niet doorgaan.

De aanpassingen zijn al gedaan, het zal alleen zaak zijn om lokaties voor het stemmen goed in te richten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2021 00:46:10 ]
pi_197662455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dat doen ze om hun publiek vast te houden of te trekken. Het is geen journalistiek, het is entertainment wat op Op1, Jinek et al te zien is en ze beconcurren elkaar voor clicks of kijkers.
Die benoem ik al een aantal posts heel specifiek ja, dat is een groot deel. Het is wellicht geen journalistiek, maar wordt wel gepresenteerd als nieuwsvoorziening.
pi_197662470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die benoem ik al een aantal posts heel specifiek ja, dat is een groot deel. Het is wellicht geen journalistiek, maar wordt wel gepresenteerd als nieuwsvoorziening.
Eh, technisch gesproken is het een praatprogramma met mensen uit de actualiteit, dat is de officieele benaming van bijvoorbeeld Jinek. Op1 noemt zichzelf een veelzijdige talkshow. Niemand zegt van zichzelf dat ze journalistiek bedrijven.
Ik snap je punt, hoor, maar het is gewoon light entertainment, natuurlijk en ze doen zichzelf niet als iets anders voor, volgens mij.

AD en Telegraaf is een ander verhaal maar goed, ik noem dat gewoon tabloids.

Ik stoor mij er overigens ook enorm aan dat er onvoldoende journalistiek te werk gegaan wordt, om van het meningen circus van Twitter maar te zwijgen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2021 00:57:00 ]
  woensdag 27 januari 2021 @ 01:11:45 #228
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197662564
quote:
Ik kan begrijpen dat de Europese commissie achterdochtig is, bvb:
quote:
We've had also teething issues like this in the UK supply chain. But the UK contract was signed three months before the European vaccine deal. So with the UK we have had an extra three months to fix all the glitches we experienced. As for Europe, we are three months behind in fixing those glitches.
Het lijkt alsof ie beweert dat ze elke bestelling apart maken, en dat de bestelling voor de UK op tijd klaar is ondanks de "glitches" in het produktieproces die ze moesten fixen, de bestelling voor de EU daarentegen heeft vertraging, want de EU bestelde drie maanden later dus hebben ze drie maanden minder tijd gehad om glitches te fixen.
Die glitches zijn blijkbaar een vast onderdeel van het produktieproces, geen problemen die je één keer oplost, waarna je de opgedane kennis gebruikt om ze bij de volgende produktierun te vermijden?
are we infinite or am I alone
pi_197662626
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat de Europese commissie achterdochtig is, bvb:
[..]

Het lijkt alsof ie beweert dat ze elke bestelling apart maken, en dat de bestelling voor de UK op tijd klaar is ondanks de "glitches" in het produktieproces die ze moesten fixen, de bestelling voor de EU daarentegen heeft vertraging, want de EU bestelde drie maanden later dus hebben ze drie maanden minder tijd gehad om glitches te fixen.
Die glitches zijn blijkbaar een vast onderdeel van het produktieproces, geen problemen die je één keer oplost, waarna je de opgedane kennis gebruikt om ze bij de volgende produktierun te vermijden?
Dat verhaal komt mij ook wat lastig te begrijpen voor, ja.

Het kan, hoor, niet alle bedrijven communiceren intern zo fantastisch en soms is er ook sprake van interne concurrentie waardoor informatie niet gedeeld word maar in dit specifieke geval met de urgentie van covid komt mij dat toch wel moeilijk te geloven voor.
pi_197662911
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De aanpassingen zijn al gedaan, het zal alleen zaak zijn om lokaties voor het stemmen goed in te richten.
Wat een onzin. Er zijn geen inrichtingen die besmettingen voorkomen als potentieel 13,5 miljoen mensen naar een beperkt aantal locaties gaan/moeten.
- verwijderd door admin -
pi_197662970
quote:

[..]

Wordt op z'n vroegst pas in juni ofzo, indien we geluk hebben. :')
  woensdag 27 januari 2021 @ 04:07:43 #232
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197663030
quote:
Sanofi schiet vaccinconcurrent Pfizer te hulp

Het Franse ­farmabedrijf Sanofi gaat corona­vaccinproducenten Pfizer en BioNTech helpen bij de productie van hun coronavaccin.

Sanofi zal tegen eind dit jaar meer dan honderd miljoen dosissen van die andere producenten in flacons gieten die bestemd zijn voor Europa. Dat heeft Paul Hudson, de algemeen directeur van het Franse labo, gezegd in Le Figaro.

Sanofi werkt zelf ook aan twee vaccins tegen het coronavirus, maar zijn hoofdproject heeft ­vertraging opgelopen en zou niet voor het einde van dit jaar op de markt raken. In afwachting zal het bedrijf dus zijn productielijnen ter beschikking stellen voor de ­opschaling van de fabricatie van reeds bestaande vaccins.

Sanofi zal vanaf juli in zijn ­fabriek in Frankfurt flacons ­vullen met het coronavaccin van Pfizer en BioNTech. Die site bevindt zich in de buurt van de zetel van BioNTech.

‘Onze ploegen werken ­samen om alles onder goede ­omstandigheden te kunnen doen, want het gaat om een veel ­complexere situatie dan het lijkt’, aldus Hudson. ‘De flacons moeten gevuld worden in een steriele ­omgeving en aan een zeer lage temperatuur. We gaan dit doen op zeer grote schaal, waardoor de leveringen versneld kunnen worden. We zouden tegen het einde van het jaar meer dan 100 miljoen dosissen moeten kunnen leveren bestemd voor de Europese Unie.’
pi_197663086
https://www.hln.be/binnen(...)-vermijden~a3e13528/

Hoe lang zijn de scholen in België eigenlijk open geweest?
Go hard or go home
pi_197663182
twitter

Wat gister al rondzong in de Brussel wordt nu ook bij Nieuwsuur geroepen. Die prutsers hebben een kutcontract afgesloten waardoor we juridisch machteloos staan.

Als dit waar is zou je toch bijna voor een nexit gaan pleiten. De grootste en belangrijkste operatie van je leven zo verprutsen. Ik kan er met mn verstand niet bij.

Oh en bedankt De Jonge. Fijn dat we niet gewoon zelf ingekocht hebben. Die EU propaganda mag wat kosten he?
zie email 27 oktober
  woensdag 27 januari 2021 @ 05:48:56 #235
445514 DonDruiper
pi_197663214
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 05:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Als dit waar is zou je toch bijna voor een nexit gaan pleiten.

Wat was dit toch prachtig mooi geld..

En dan te bedenken dat gewoon een hele generatie nog nooit dit geld in handen hebben gehad :D
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197663224
quote:
9s.gif Op woensdag 27 januari 2021 05:48 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wat was dit toch prachtig mooi geld..

[ afbeelding ]

En dan te bedenken dat gewoon een hele generatie nog nooit dit geld in handen hebben gehad :D
Ik behoor tot die generatie :D
zie email 27 oktober
  woensdag 27 januari 2021 @ 06:04:28 #237
445514 DonDruiper
pi_197663251
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 05:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Broekie :D

Vroegahh.. werd je nog gewoon voor een geeltje dronken. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197663354
quote:

[..]

Misschien Hugo vragen in dezer kwestie.
  woensdag 27 januari 2021 @ 06:51:15 #239
445514 DonDruiper
pi_197663380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 06:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Misschien Hugo vragen in dezer kwestie.
Hugo.. er is toch werkelijk niemand in NL die Hugo nog gelooft.. toch?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197663415
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2021 06:51 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Hugo.. er is toch werkelijk niemand in NL die Hugo nog gelooft.. toch?
Ik denk dat @Jed1Gam bedoelt dat er nog een demissionair minister is die het wellicht zorgvuldig kan doen :P
pi_197663756
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2021 06:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een joet zit je goed :Y
  woensdag 27 januari 2021 @ 08:19:14 #242
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197663787
België:

quote:
Lierse huisarts geschorst omdat hij mondkapje weigert

Een huisarts uit de Lierse regio is geschorst omdat hij meerdere coronamaatregelen niet wilde naleven. Zo weigerde hij een mondmasker te dragen, gaf hij al te lichtzinnig attesten aan patiënten om ook hen daarvan vrij te stellen en stelde hij de bestaande coronatests openlijk ter discussie.

De betrokken arts heeft al flink wat jaren ervaring op de teller staan, maar zijn houding ten aanzien van het coronavirus brengt hem nu in de problemen. In de zomer kwam het al tot een conflict met zijn collega’s van Huisartsenkring Pallieterland en omgeving. Tijdens zijn wachtdienst op 15 augustus had hij geweigerd om bij de consultatie een mondmasker te dragen. Hij zei van mening te zijn dat er wetenschappelijke bewijzen zijn waarom een mondmasker dragen niet verantwoord is en zelfs gevaarlijk kan zijn. De huisartsenkring, die ruim honderd artsen groepeert uit Lier en omgeving, besloot daarop om de man te schorsen.

De Antwerpse Provinciale Geneeskundige Commissie boog zich erover. De arts zou ook al te lichtzinnig attesten voorschrijven die mensen toestemming geven om geen mondmasker te dragen. Hij trok ook de gangbare PCR-tests in twijfel, omdat ze volgens hem onbetrouwbaar zouden zijn. Hij verklaarde er geen af te nemen en verwees zijn patiënten ook niet door naar een triagecentrum ‘omdat deze tests de rechten van de burgers aan banden leggen’.

Tijdens zijn verhoor voor de controle-instantie noemde hij corona ook ‘een complot van de overheid’. De leden van de commissie concludeerden dat hij de maatregelen alleen wil opvolgen onder zijn eigen voorwaarden en eisen. Ze schorsten hem voor onbepaalde duur. De arts trok in december naar de Raad van State om de schorsing aan te vechten, maar die volgde hem niet.
pi_197663831
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:19 schreef crystal_meth het volgende:
België:
[..]

Verstandig besluit. Deze arts lijkt mij lichtelijk in de war.
  woensdag 27 januari 2021 @ 08:28:47 #244
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197663868
Alle cijfers in België stijgen:
weekgemiddelden:
Gevallen: 2148 /dag (+8%)
doden: 53.4 /dag (+5.1%)
opnames: 130 /dag (+5%)

https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
  woensdag 27 januari 2021 @ 08:33:28 #245
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197663904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:28 schreef crystal_meth het volgende:
weekgemiddelden:

Zijn ze daar rare dingen aan het doen dan? Of zal dat die UK versie kunnen zijn?
  woensdag 27 januari 2021 @ 08:35:54 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197663919
quote:
[ twitter ]

Wat gister al rondzong in de Brussel wordt nu ook bij Nieuwsuur geroepen. Die prutsers hebben een kutcontract afgesloten waardoor we juridisch machteloos staan.

Als dit waar is zou je toch bijna voor een nexit gaan pleiten. De grootste en belangrijkste operatie van je leven zo verprutsen. Ik kan er met mn verstand niet bij.

Oh en bedankt De Jonge. Fijn dat we niet gewoon zelf ingekocht hebben. Die EU propaganda mag wat kosten he?
Amateuristisch inderdaad al begrijp ik wel dat een fabrikant zich ook niet committeert aan hoeveelheden en levertijden die het niet kan garanderen.
  woensdag 27 januari 2021 @ 08:43:47 #247
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197663978
quote:
[ twitter ]

Nexit? Want dan heeft Hugo het 100% voor het zeggen? Dan waren we pas in februari gestart met het nadenken over het maken van een plan om vaccins te kopen want we gaan pas in april beginnen voor de zorgvuldigheid. En de contracten zouden nog slechter zijn, en de invloed om het recht te zetten kleiner.
Géén kloon van tvlxd!
pi_197664021
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Amateuristisch inderdaad al begrijp ik wel dat een fabrikant zich ook niet committeert aan hoeveelheden en levertijden die het niet kan garanderen.
Wat er even vergeten wordt in het verhaal, dat EU in tegenstelling tot UK een enorme voorfinanciering heeft gedaan voor de vaccins, daardoor kon AZ gaan produceren (ze hoefden niet zelf het risico te nemen)

Dat UK nu met de in EU geproduceerde vaccins aan het vaccineren is, is natuurlijk wel beetje raar, als er ook een fabriek in UK staat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197664034
Misschien moeten we als EU voorstellen om ons voortaan bij de UK te voegen ipv andersom
pi_197664048
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 05:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat offtopic maar oprechte interesse: vind je de gulden briefjes ook mooier, ook al heb je er niet mee geleefd?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2021 08:54:10 ]
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 08:57:08 #251
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197664073
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat offtopic maar oprechte interesse: vind je de gulden briefjes ook mooier, ook al heb je er niet mee geleefd?
Ik vond vooral de 5 gulden munten tof.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 27 januari 2021 @ 08:59:20 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197664095
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wat er even vergeten wordt in het verhaal, dat EU in tegenstelling tot UK een enorme voorfinanciering heeft gedaan voor de vaccins, daardoor kon AZ gaan produceren (ze hoefden niet zelf het risico te nemen)

Dat UK nu met de in EU geproduceerde vaccins aan het vaccineren is, is natuurlijk wel beetje raar, als er ook een fabriek in UK staat.
VK was wel 3 maanden eerder met ook een substantiële bestelling, geen idee of ze ook aanbetaald hebben maar ga ik wel vanuit, daarna kwam dat consortium van oa NL en Duitsland, die hebben hun bestelling overgedragen aan de EU die de bestelling ook nog eens verhoogd heeft.
Op zich zou het ook geen probleem geweest zijn om leveringen naar het VK snel te doen omdat het daar al goedgekeurd was maar nu een beetje zuur dat ze dat dus niet (snel) in kunnen lopen.
pi_197664382
Meer mensen die opgelucht adem haalden toen ze zagen dat de eu niets van Merck besteld heeft?
#WeesGeenWhales
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:32:16 #254
3542 Gia
User under construction
pi_197664407
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2021 06:04 schreef DonDruiper het volgende:

SPOILER
Moest je niet te vaak een rondje geven, of allemaal lappen.
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:33:44 #255
21467 franske19
Hit the deck!
pi_197664426
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vanwege BCO. Mensen waarmee je in contact bent geweest enzo. Er staat dus in diezelfde database met wie je allemaal in contact bent geweest.

BSN A is in nabij contact van BSN B geweest, etc.
Maar als advocaat of journalist heb je toch wel een paar hersen cellen om dan gewoon zelf de mensen te informeren en het niet aan één of andere belmiep van de GGD over te laten.
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:33:50 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197664427
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik vond vooral de 5 gulden munten tof.
Dat waren die kleinere dikke toch? Je had wel echt het idee dat je daarmee ook iets in handen had. Ook nog eens vanwege de kleur. 5 hele guldens in 1 munt :D
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 09:36:04 #257
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197664460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat waren die kleinere dikke toch? Je had wel echt het idee dat je daarmee ook iets in handen had. Ook nog eens vanwege de kleur. 5 hele guldens in 1 munt :D
Weet ook nog wel dat die dingen geintroduceerd werden en ik er met mijn verjaardag een paar kreeg O+
Ik heb ergens ook nog wat gouden tientjes zelfs. O+
pi_197664498
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Moest je niet te vaak een rondje geven, of allemaal lappen.
We hadden hier altijd geeltjesfeesten. 25 gulden lappen bij binnenkomst in een melkbus of zo en dan kon je hele avond onbeperkt zuipen. De kunst was dus om minimaal voor 25 gulden op te drinken want elk biertje er na was dan 'gratis' :P
pi_197664499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:33 schreef franske19 het volgende:

[..]

Maar als advocaat of journalist heb je toch wel een paar hersen cellen om dan gewoon zelf de mensen te informeren en het niet aan één of andere belmiep van de GGD over te laten.
Je zou het hopen. Ik ga er alleen niet blind vanuit :)
pi_197664574
Het bericht wat wel te verwachten was: https://www.ad.nl/wonen/g(...)in-26-jaar~a76dbc17/

quote:
Huishoudens gaan dit jaar een stuk meer betalen aan gemeentelijke heffingen. Gemeenten verwachten dit jaar 11,3 miljard euro uit heffingen te ontvangen, 4,4 procent meer dan ze hadden begroot, voor de uitbraak van het coronavirus. Vooral de afvalstoffenheffing en reinigingsrechten stijgen fors. Amsterdam krijgt onderwijl een flinke klap te verduren, vanwege het uitblijvende toerisme. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Oftewel, de tekorten die de gemeenten opgelopen hebben worden gewoon ingelopen met belastingverhogingen.
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:47:14 #261
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197664602
Cijfers in zowel België als Duitsland zijn weer aan het stijgen.....
Hopelijk zet de daling hier door.
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:50:02 #262
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197664635
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:47 schreef NaturalScience het volgende:
Is er al een vermoeden waar dit aan kan liggen?
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:50:19 #263
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197664639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:47 schreef NaturalScience het volgende:
Voor vandaag verwacht/hoop ik 5200 (+1200), vorige week waren er 5615(+1343) gevallen.
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:52:27 #264
3542 Gia
User under construction
pi_197664669
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:38 schreef xFriendx het volgende:

We hadden hier altijd geeltjesfeesten. 25 gulden lappen bij binnenkomst in een melkbus of zo en dan kon je hele avond onbeperkt zuipen. De kunst was dus om minimaal voor 25 gulden op te drinken want elk biertje er na was dan 'gratis' :P
Klopt, ja. Je had er altijd van die mutskes bij, vriendinnetje van..., die genoeg hadden aan 3 mixdrankjes op een avond, maar wel de volle mep dokten. Was soms ook wel ruzie over, herinner ik me.

Ik dronk gewoon bier. Redde het wel om ieder rondje mee te kunnen doen.
pi_197664711
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Is er al een vermoeden waar dit aan kan liggen?
Hoogste stijging in België waren nu basisschoolkinderen, meen ik.
Dus ja..
Go hard or go home
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:56:03 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197664722
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Dus ja..
In absolute zin toch nog steeds maar heel weinig in aantallen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:57:56 #267
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197664751
quote:

[..]

Dus ja..
Vond het moeilijk om te duiden, want er was ook vele malen meer getest. Als je van vrijwel nooit testen springt naar massaal preventief testen is een stijging wel te verklaren zonder dat het beeld hoeft te veranderen.
pi_197664763
Lees net dat Rusland gaat versoepelen, in Moskou dan, omdat het minder hard stijgt. Als het daalt kan ik mij er iets bij voorstellen, maar omdat het minder hard stijgt is toch wel spelen met vuur, toch?
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:59:13 #269
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197664771
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:56 schreef Molo het volgende:

In absolute zin toch nog steeds maar heel weinig in aantallen?
In absolute zin tov alle besmettingen?

lijkt me dat je enkel naar de laatste weken wilt kijken. Percentage wijs en absolute aantallen.
pi_197664775
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:44 schreef chratnox het volgende:
Het bericht wat wel te verwachten was: https://www.ad.nl/wonen/g(...)in-26-jaar~a76dbc17/
[..]

Oftewel, de tekorten die de gemeenten opgelopen hebben worden gewoon ingelopen met belastingverhogingen.
Ja dat zijn gemeentes, mijn vader waarschuwde daar vanaf dag 1 al voor.
Gemeentes gaan eerst hun eigen straatje schoonvegen, eg. begroting rondkrijgen, want uit ervaring duurt het veel langer voor eventuele vergoeding uit de overheid komt.

Ik zelf had er ook al rekening mee gehouden dat mijn salarisverhoging meteen richting de overheid kon.
pi_197664782
Nieuwe dag, nieuwe kansen, heerlijk weer *O*

oh wacht, dat was een droom -O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:01:17 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197664797
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:28 schreef crystal_meth het volgende:
weekgemiddelden:

quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

In absolute zin tov alle besmettingen?

lijkt me dat je enkel naar de laatste weken wilt kijken. Percentage wijs en absolute aantallen.
Er zijn gewoon weinig besmettingen, dan kunnen kinderen er makkelijker een enorme stijging in laten zien zeg maar. Omdat je zo weinig cases hebt.

Niet dat het een positieve ontwikkeling is, dat zeker niet, maar wellicht wat minder zorgelijk in deze context dan wanneer het hogere besmettingsgetallen zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:01:58 #273
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197664805
quote:

[..]

Dus ja..
https://www.hln.be/binnen(...)-weg-vindt~a8cadbdd/
Schijnt niet beeld veranderend te zijn.
pi_197664818
Enig idee wanneer de winkels weer open gaan?
Hoi
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:04:12 #275
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197664841
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:02 schreef Meesternadim het volgende:
April?
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 10:04:26 #276
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197664847
quote:
Mei 2028
pi_197664854
quote:
Gokje, eind maart, begin april.
  Redactie Frontpage woensdag 27 januari 2021 @ 10:05:29 #278
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197664860
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:01 schreef Molo het volgende:

[..]

[..]

Er zijn gewoon weinig besmettingen, dan kunnen kinderen er makkelijker een enorme stijging in laten zien zeg maar. Omdat je zo weinig cases hebt.

Niet dat het een positieve ontwikkeling is, dat zeker niet, maar wellicht wat minder zorgelijk in deze context dan wanneer het hogere besmettingsgetallen zijn
Komt waarschijnlijk ook omdat ze anders meten in België, zeker als je de absolute aantallen erbij pakt. Ze hebben ca. 700k besmettingen en 21k doden en in Nederland is het 950k en 14k. https://www.worldometers.info/coronavirus/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:05:51 #279
14505 OProg
A Life in Music
pi_197664865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen, heerlijk weer
Och, dat laatste maakt het prettig om lekker thuis te werken en niet in een kansloze file naar kantoor te staan. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 10:06:00 #280
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197664868
Hoop toch wel dat mijn afspraak bij de kapper op de 11e eeeeeeeeindelijk door kan gaan. Laatste keer dat ik bij de kapper ben geweest is begin november. :')
pi_197664870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat zijn gemeentes, mijn vader waarschuwde daar vanaf dag 1 al voor.
Gemeentes gaan eerst hun eigen straatje schoonvegen, eg. begroting rondkrijgen, want uit ervaring duurt het veel langer voor eventuele vergoeding uit de overheid komt.

Ik zelf had er ook al rekening mee gehouden dat mijn salarisverhoging meteen richting de overheid kon.
we kunnen er bijna vanuit gaan dat onze koopkracht gaat dalen de aankomende 10-15 jaren.
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:06:39 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197664874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen, heerlijk weer *O*

oh wacht, dat was een droom -O-
Ik had gehoopt op sneeuw toen ik vanochtend de gordijnen opende, maar het is weer alleen maar kutregen :{
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:07:25 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197664881
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
Hoop toch wel dat mijn afspraak bij de kapper op de 11e eeeeeeeeindelijk door kan gaan. Laatste keer dat ik bij de kapper ben geweest is begin november. :')
Reken er maar niet op, dat zal wel op z'n vroegst 1 maart worden.
pi_197664895
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik had gehoopt op sneeuw toen ik vanochtend de gordijnen opende, maar het is weer alleen maar kutregen :{
hier hetzelfde !
we hebben tegenwoordig gewoon 6 maanden herfst, schijtziek en depressief word je ervan.
wil volgend jaar ergens anders overwinteren.
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:09:11 #285
14505 OProg
A Life in Music
pi_197664910
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik had een Postbank-spaarpot waar nog geen ruimte in zat voor die 5-euro munten. Die moesten dan in het briefjesvak aan de zijkant. Die munt in van ergens rond 1990 geloof ik.

Grappig dat ik door een COR-topic ineens aan mijn oude spaarpot moet denken. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  Redactie Frontpage woensdag 27 januari 2021 @ 10:09:21 #286
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197664912
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
Zou er niet op rekenen, gewoon een haarband bestellen om je ruige lokken in bedwang te houden zoals ze dat ook de 80's deden :7
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_197664915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hier hetzelfde !
we hebben tegenwoordig gewoon 6 maanden herfst, schijtziek en depressief word je ervan.
wil volgend jaar ergens anders overwinteren.

Ja normaal ben ik 3 weken op een zonnig eiland in November, dat mis ik toch wel om mij door deze tijd heen te sleuren.
pi_197664924
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:09 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik had een Postbank-spaarpot waar nog geen ruimte in zat voor die 5-euro munten. Die moesten dan in het briefjesvak aan de zijkant. Die munt in van ergens rond 1990 geloof ik.

Grappig dat ik door een COR-topic ineens aan mijn oude spaarpot moet denken. :')
Ik heb die van mij zelfs nog, zit denk ik nog 50 gulden aan muntgeld in. God, die goede oude tijd. Die spaarpot waar je de muntjes in gooide en dat het dan naar beneden rolde en het juiste vakje in viel.
pi_197664933
quote:

[..]

Wij zijn van dezelfde leeftijd, herkenbare issues :7.
In Southern Sun
pi_197664937
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb die van mij zelfs nog, zit denk ik nog 50 gulden aan muntgeld in. God, die goede oude tijd. Die spaarpot waar je de muntjes in gooide en dat het dan naar beneden rolde en het juiste vakje in viel.
En die je open kon maken met je eerste bankpas O+
pi_197664942
quote:

[..]

Je kon die vijfjes er wel ingooien. Maar dan bleven ze bovenin vast zitten -O-.
In Southern Sun
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 10:12:23 #292
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197664954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Reken er maar niet op, dat zal wel op z'n vroegst 1 maart worden.
:N :'(
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:12:25 #293
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197664955
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja normaal ben ik 3 weken op een zonnig eiland in November, dat mis ik toch wel om mij door deze tijd heen te sleuren.
Begin oktober gaan we meestal nog een weekje nazomeren in Majorca, nog even wat zon meepakken voordat de half jaar durende herfst begint ;)
pi_197664960
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:12 schreef zalkc het volgende:

[..]

Begin oktober gaan we meestal nog een weekje nazomeren in Majorca, nog even wat zon meepakken voordat de half jaar durende herfst begint ;)
Ja precies, voor mij meestal 2 maar laatste jaren ook wel 3.
Dit jaar zullen het er wel 5 worden als het meezit.
pi_197664968
quote:

[..]

Tot uw dienst! ;)
pi_197664978
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

scheelt een hoop weet ik uit ervaring, vorig jaar voor het eerst 5 weken weg geweest in dec/jan maar dat is echt heerlijk.
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:14:37 #297
14505 OProg
A Life in Music
pi_197664979
quote:

[..]

Voor wie het wil weten. Ik zat hier even op te zoeken en via Google gevonden dat dit soort spaarpotten gewoon gemaakt worden voor euro's voor een luttel bedrag.

#jeugdsentimentbestellingdoen.
pi_197664984
Ik heb zelfs nog een aantal 10 gulden munten. Zijn die nog wat meer waard?
pi_197664991
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja precies, voor mij meestal 2 maar laatste jaren ook wel 3.
Dit jaar zullen het er wel 5 worden als het meezit.
even kijken wat er mogelijk is maar ik zit er ook aan te denken om gewoon 2 maanden de warmte op te zoeken.
is ook wat beter voor de spiertjes en het humeur van mijn vrouw :)
pi_197664996
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mei 2028
Is dan niet COVID-27?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: