abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 januari 2021 @ 22:59:10 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197661289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:55 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Vandaag ben ik nog niet bijgelezen, hebben ze het eindelijk uitgevogeld ja? :o

Uh ja, op dat vlak is het niet het meest handige.
Iemand postte dat hier eerder vandaag, yep.
Veel minder virusload, kleine kans op besmetting.

Wel meer kans op besmettingen nu dan eerder, net als iedereen want Britse mutatie. Maar dan nog steeds kleine kans op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 22:59:49 #152
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197661305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:57 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ja Duh!!!

je krijgt letterlijk de vraag of je zwanger bent en of je allergische reacties hebt gehad op vaccins. Waarschijnlijk 2 vinkjes die worden gezet "Niet zwanger" "geen allergie bekend"

Het is niet je hele psychiatrische rapport wat er in staat.

Daarnaast je kunt alleen een afspraak maken als bovenstaande niet het geval is, Afspraak == niet zwanger == allergisch
Hoezo 'Ja Duh!!!'?

Deze database bevat alle ingrediënten die nodig zijn om grootschalige identiteitsfraude te plegen. Serieus, dit is echt een gigantisch issue. Dan kun je 't downplayen met 'het is niet je hele psychiatrische rapport', maar dat kun je beter bij iemand anders doen, daar doe ik niet aan mee.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197661313
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Iemand postte dat hier eerder vandaag, yep.
Veel minder virusload, kleine kans op besmetting.

Wel meer kans op besmettingen nu dan eerder, net als iedereen want Britse mutatie. Maar dan nog steeds kleine kans op
Nu hadden ze dat in dat dorp hiernaast nog zo moeten uitvoeren :X
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197661322
Het aantal coronabesmettingen onder 0- tot 9-jarigen is in België binnen een week met 84 procent toegenomen. De fikse stijging is een afspiegeling van de uitbraken in het onderwijs en het massaal testen op scholen. De stijging onder 10- tot 19-jarigen is aanzienlijk beperkter, meldt Het Laatste Nieuws.

Terwijl de toename van het aantal besmettingen onder de bevolking over het algemeen zo'n 5 procent bedraagt, schieten de cijfers onder jongeren bij onze zuiderburen omhoog. Vorige week testten gemiddeld 76 kinderen per dag positief. Nu zijn dat er gemiddeld al 140, net als begin november vorig jaar.
pi_197661339
De Zweeds-Britse Zweeds-Britse farmaceut AstraZeneca, dat onder vuur ligt vanwege een productievertraging en een haperende levering van coronavaccins aan de Europese Unie, 'neemt zeker geen vaccins van Europeanen om ze elders met winst te verkopen'. Da heeft ceo Pascal Soriot vanavond gezegd tegen de de Franse kant Le Figaro. ,,Dat slaat nergens op.'''

Brussel noemt de mindere levering onacceptabel. Soriot beweert ook enkele opstartproblemen te hebben gehad in de toeleveringsketen van het Verenigd Koninkrijk, maar 'het Britse contract voor 100 miljoen doses van het vaccin werd drie maanden voor het EU-contract getekend. Dus met het VK hadden we nog drie maanden om de problemen op te lossen.''

Man die snelheid plukken de Britten nu de vruchten stelt de Franse topman van het bedrijf verder in gesprek met de Italiaanse krant La Repubblica. Het VK heeft het eerste recht op de vaccins die in het VK zijn geproduceerd. AstraZeneca zal deze niet zomaar overhevelen naar de EU.

De coronavaccinproducent werkt samen met de Universiteit van Oxford aan een nieuw vaccin voor de Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus, voegde Soriot nog toe.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 23:02:33 #156
236264 crew  capricia
pi_197661368
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Accepted :Y

Het is gewoon dik kut allemaal en ik word echt serieus heel boos als ik zie hoeveel schade er is voor kinderen, hoe moeilijk ouders het hebben en hoe slecht de aanpak is van de pandemie.

Dit is Nederland... Ik ben er echt ongelooflijk niet trots op
Er zijn hier ouders die hun kind niet fysiek laten spelen met andere kinderen.
Dus heeft mijn kind daar morgen middag een online speelafspraakje mee.

Realiseer je dat. Aub. Als je het hebt over reisbewegingen.
Definitely not CIA
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:02:45 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197661372
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:57 schreef Djeez het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. 'De leraren werken al zo hard, die zijn hard aan vakantie toe!' Dikke onzin, die hoeven niet meer te staken. Driemaal in de week een uurtje online les. En volgende week vrijdag helemaal geen les, want een online nieuwjaarsreceptie :')
Ligt wellicht aan de school hoor, maar op de school van mijn kind en op alle scholen waar mijn vrienden werken wordt gewoon flink doorgebikkeld.

Online lesgeven, noodopvang lesgeven en begeleiden, thuiswerkpakketten maken, huisbezoekjes afleggen, online mentoruren etc.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:03:43 #158
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197661389
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoezo 'Ja Duh!!!'?

Deze database bevat alle ingrediënten die nodig zijn om grootschalige identiteitsfraude te plegen. Serieus, dit is echt een gigantisch issue. Dan kun je 't downplayen met 'het is niet je hele psychiatrische rapport', maar dat kun je beter bij iemand anders doen, daar doe ik niet aan mee.
Ik reageerde op de 'medische' gegevens.

Om dit te ondervangen is een beperkte aanpassing nodig. Daarbij log je elke zoekopdracht van een gebruiker op zijn naam. Dat is hoe het in de meeste systemen werkt. Misbruik voorkom je niet maar kun je wel achterhalen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197661405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik reageerde op de 'medische' gegevens.

Om dit te ondervangen is een beperkte aanpassing nodig. Daarbij log je elke zoekopdracht van een gebruiker op zijn naam. Dat is hoe het in de meeste systemen werkt. Misbruik voorkom je niet maar kun je wel achterhalen.
Dat is er misschien ook wel, maar als ze niet weten hoe dat werkt....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:05:58 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197661449
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoezo 'Ja Duh!!!'?

Deze database bevat alle ingrediënten die nodig zijn om grootschalige identiteitsfraude te plegen. Serieus, dit is echt een gigantisch issue. Dan kun je 't downplayen met 'het is niet je hele psychiatrische rapport', maar dat kun je beter bij iemand anders doen, daar doe ik niet aan mee.
+1

En er staat nog wel meer informatie in behalve dit

Bijzondere persoonsgegevens, gevoelige medische gegevens.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 23:07:27 #161
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197661472
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik reageerde op de 'medische' gegevens.

Om dit te ondervangen is een beperkte aanpassing nodig. Daarbij log je elke zoekopdracht van een gebruiker op zijn naam. Dat is hoe het in de meeste systemen werkt. Misbruik voorkom je niet maar kun je wel achterhalen.
Nee, er is geen beperkte aanpassing nodig. Er is echt geen enkele reden dat al deze informatie in deze database staat. Dit is de reden dat de overheid diensten als BRP (Basisregistratie persoonsgegevens) in het leven heeft geroepen, zodat je al die informatie niet in je database hoeft op te slaan. Er staat echt belachelijk veel informatie in die database, veel meer dan nodig is.

Dat kun je niet met een beperkte aanpassing oplossen, dit systeem is op de bron rot. HPZone is al meer dan 10 jaar oud en er zijn telkens pleisters op geplakt. CoronIT is gewoon de meest recente pleister.

Misbruik kun je juist prima voorkomen. Denk aan het opvragen van gegevens alleen mogelijk maken voor een korte periode van tijd terwijl diegene 'ingebeld' is. Een medewerker die BCO doet heeft alleen toegang tot de dossiers waar diegene BCO van moet doen, en alleen op de dag dat BCO gedaan wordt, ga zo maar door.

Dit zijn gevoelige medische gegevens, en ik vind het echt belachelijk hoe ermee om gegaan wordt. Het is geen database met welke Pokémonplaatjes je nog mist.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:07:43 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197661475
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Er zijn hier ouders die hun kind niet fysiek laten spelen met andere kinderen.
Dus heeft mijn kind daar morgen middag een online speelafspraakje mee.

Realiseer je dat. Aub. Als je het hebt over reisbewegingen.
Respect voor als mensen die afweging zo maken. Denk dat dat heel persoonlijk is in omstandigheden

Dat realiseer ik me wel, dat is het punt niet. Ik maak zelf een andere afweging, weloverwogen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197661483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:53 schreef Predator40 het volgende:
Nieuwe variant virus duikt op in Californië

In Californië is een nieuwe variant van het coronavirus opgedoken waarvan de mutaties overeenkomst vertonen met de Britse en de Zuid-Afrikaanse variant.

De Californische variant werd voor het eerst gevonden in Los Angeles in een testmonster van juli 2020. Het duurde daarna tot oktober voor dezelfde virusvariant weer opdook in Zuid-Californië. Vanaf dat moment is de Californische variant aan een snelle opmars begonnen. In november was vrijwel een kwart van alle virusmonsters in Zuid-Californië waarvan een genetisch profiel is gemaakt, van de nieuwe variant. In Los Angeles ging het zelfs om meer dan eenderde van alle monsters die nader zijn onderzocht.
Wat maakt het uit hoeveel varianten er zijn als ze allemaal praktisch hetzelfde zijn though?
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 januari 2021 @ 23:08:01 #164
408813 crew  trein2000
pi_197661484
twitter

We bedanken de EU, Angela Merkel en Hugo de Jonge!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:08:43 #165
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197661493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is er misschien ook wel, maar als ze niet weten hoe dat werkt....
Ik weet toevallig redelijk veel van koppeling met RvIG, beroepsmatig heb ik dit voor meerdere overheidsdiensten moeten bouwen. Achter de schermen zakt je broek af van de lekken die mogelijk zijn. Deze database met BSN's (A-nummer waarschijnlijker) en adresgegevens is niet spannender dan een telefoonboek (met 2 vinkjes niet zwanger en geen allergie erbij dan ;) )
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 23:10:33 #166
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197661527
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
We bedanken de EU, Angela Merkel en Hugo de Jonge!
Dat zou betekenen dat het VK al in juni getekend heeft, los van de Vaccin Alliantie? Ergens lijkt dat me ook onwaarschijnlijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:11:18 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197661538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, er is geen beperkte aanpassing nodig. Er is echt geen enkele reden dat al deze informatie in deze database staat. Dit is de reden dat de overheid diensten als BRP (Basisregistratie persoonsgegevens) in het leven heeft geroepen, zodat je al die informatie niet in je database hoeft op te slaan. Er staat echt belachelijk veel informatie in die database, veel meer dan nodig is.

Dat kun je niet met een beperkte aanpassing oplossen, dit systeem is op de bron rot. HPZone is al meer dan 10 jaar oud en er zijn telkens pleisters op geplakt. CoronIT is gewoon de meest recente pleister.

Misbruik kun je juist prima voorkomen. Denk aan het opvragen van gegevens alleen mogelijk maken voor een korte periode van tijd terwijl diegene 'ingebeld' is. Een medewerker die BCO doet heeft alleen toegang tot de dossiers waar diegene BCO van moet doen, en alleen op de dag dat BCO gedaan wordt, ga zo maar door.

Dit zijn gevoelige medische gegevens, en ik vind het echt belachelijk hoe ermee om gegaan wordt. Het is geen database met welke Pokémonplaatjes je nog mist.
Gotta catch 'm alllll
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:12:32 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197661558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, er is geen beperkte aanpassing nodig. Er is echt geen enkele reden dat al deze informatie in deze database staat. Dit is de reden dat de overheid diensten als BRP (Basisregistratie persoonsgegevens) in het leven heeft geroepen, zodat je al die informatie niet in je database hoeft op te slaan. Er staat echt belachelijk veel informatie in die database, veel meer dan nodig is.

Dat kun je niet met een beperkte aanpassing oplossen, dit systeem is op de bron rot. HPZone is al meer dan 10 jaar oud en er zijn telkens pleisters op geplakt. CoronIT is gewoon de meest recente pleister.

Misbruik kun je juist prima voorkomen. Denk aan het opvragen van gegevens alleen mogelijk maken voor een korte periode van tijd terwijl diegene 'ingebeld' is. Een medewerker die BCO doet heeft alleen toegang tot de dossiers waar diegene BCO van moet doen, en alleen op de dag dat BCO gedaan wordt, ga zo maar door.

Dit zijn gevoelige medische gegevens, en ik vind het echt belachelijk hoe ermee om gegaan wordt. Het is geen database met welke Pokémonplaatjes je nog mist.
Weet je welk autorisatiebesluit het onder valt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:14:34 #169
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197661583
Ollongren: uitstel verkiezingen in theorie mogelijk

Zou die theorie ook praktijk worden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 23:15:49 #170
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197661605
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:

[..]

Weet je welk autorisatiebesluit het onder valt?
Er is momenteel geen koppeling met BRP, daarom worden die gegevens allemaal in die database gehengeld.

Het hele doel van het kunnen delen van je BSN is omdat het niet te herleiden is naar een persoon, daar heb je BRP voor nodig. Nu staat in één database je BSN, naam, geboortedatum, adres, telefoonnummer, emailadres, medische gegevens (zoals allergieën). Daarnaast wordt er later ook toegevoegd of je in het ziekenhuis opgenomen bent (geweest) en of een persoon overleden is.

Terwijl het enige wat je nodig zou hebben:
BSN, testdatum, testlocatie, testuitslag

De rest moet je uit andere databases kunnen pakken, of hebben ze niets mee te maken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:16:54 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197661627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Ollongren: uitstel verkiezingen in theorie mogelijk

Zou die theorie ook praktijk worden?
Als je het al benoemt is er iig al volop de ruimte daartoe over te gaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 23:18:07 #172
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197661646
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Ollongren: uitstel verkiezingen in theorie mogelijk

Zou die theorie ook praktijk worden?
Is het raar dat ik dit lees als: "We hebben het nog niet gepubliceerd, maar hou er rekening mee dat de verkiezingen uitgesteld worden. In het Catshuisoverleg (je weet wel, die zonder notulen) hebben we het in elk geval besproken en vonden we het een goed idee"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 januari 2021 @ 23:18:27 #173
408813 crew  trein2000
pi_197661654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Ollongren: uitstel verkiezingen in theorie mogelijk

Zou die theorie ook praktijk worden?
Dan moeten we echt met miljoenen tegelijk in alle steden vreedzaam(!) demonstreren. Dat zou ik echt over de grens vinden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:18:56 #174
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197661662
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is het raar dat ik dit lees als: "We hebben het nog niet gepubliceerd, maar hou er rekening mee dat de verkiezingen uitgesteld worden. In het Catshuisoverleg (je weet wel, die zonder notulen) hebben we het in elk geval besproken en vonden we het een goed idee"
Nee, dat is niet raar. Of althans, de gedachte schoot ook door mijn hoofd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 23:19:19 #175
236264 crew  capricia
pi_197661670
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Respect voor als mensen die afweging zo maken. Denk dat dat heel persoonlijk is in omstandigheden

Dat realiseer ik me wel, dat is het punt niet. Ik maak zelf een andere afweging, weloverwogen
Ik ook.

En ik heb ook een jongere zus die drie kleintjes heeft tot de leeftijd van 6 jaar. Haar man is overleden. En zij moet rond te zien komen met een minimum inkomen. Zij kan sws geen boodschappen alleen doen (waar moet zij de kinderen laten?). In een sociale huurwoning met 2 kamers is er niet genoeg plek voor thuis-scholing. Ook al is er 1 laptop van school.
Zij geeft nu aan 'compleet schijt aan het virus te hebben'.
Ze is WO geschoold. Daar ligt het niet aan.
De wal keert het schip op een gegeven moment.

Ik neem jou niets kwalijk. Ik heb het hier persoonlijk heel goed in mijn situatie, met man en 1 kind.
Maar wat een drama is die schoolsluiting.
Van zoveel kanten. ;(
Definitely not CIA
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:19:54 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197661673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan moeten we echt met miljoenen tegelijk in alle steden vreedzaam(!) demonstreren. Dat zou ik echt over de grens vinden.
Tja. Ik leg het wel op de stapel met dingen die ik over de grens vind.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197661677
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Ollongren: uitstel verkiezingen in theorie mogelijk

Zou die theorie ook praktijk worden?
Was gisteren ook een discussie over op TV
Conclusie was min of meer, dat het wel kan, maar dat je ook heel veel meer kunt doen om het coronaproof te maken.

- Uitbreiden groep die per post kan stemmen
- Uitsmeren over meedere dagen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 23:22:19 #178
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197661710
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Was gisteren ook een discussie over op TV
Conclusie was min of meer, dat het wel kan, maar dat je ook heel veel meer kunt doen om het coronaproof te maken.

- Uitbreiden groep die per post kan stemmen
- Uitsmeren over meedere dagen
Maar is het niet weer gewoon de media die het al besloten heeft? Je hoort telkens de vraag: "Maar moeten we de verkiezingen niet uitstellen?"

Op een gegeven moment gaat het zijn eigen leven leiden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:23:18 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197661731
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan moeten we echt met miljoenen tegelijk in alle steden vreedzaam(!) demonstreren. Dat zou ik echt over de grens vinden.
Er is geen acute crisis nu die rechtvaardigt dat verkiezingen uitgesteld moeten worden

Stemmen per brief regelen, stemmen verspreiden over dagen of in open lucht, weet ik veel.

Fix die shit
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 januari 2021 @ 23:23:54 #180
408813 crew  trein2000
pi_197661736
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja. Ik leg het wel op de stapel met dingen die ik over de grens vind.
Dit zou wel echt next-level zijn. Dat raakt gewoon aan de legitimiteit van het landsbestuur en daarmee n de coronamaatregelen.

Als een Erdogan of een Orban dit zou doen spreekt iedereen er schande van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:25:20 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197661756
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ook.

En ik heb ook een jongere zus die drie kleintjes heeft tot de leeftijd van 6 jaar. Haar man is overleden. En zij moet rond te zien komen met een minimum inkomen. Zij kan sws geen boodschappen alleen doen (waar moet zij de kinderen laten?). In een sociale huurwoning met 2 kamers is er niet genoeg plek voor thuis-scholing. Ook al is er 1 laptop van school.
Zij geeft nu aan 'compleet schijt aan het virus te hebben'.
Ze is WO geschoold. Daar ligt het niet aan.
De wal keert het schip op een gegeven moment.

Ik neem jou niets kwalijk. Ik heb het hier persoonlijk heel goed in mijn situatie, met man en 1 kind.
Maar wat een drama is die schoolsluiting.
Van zoveel kanten. ;(
Hier wordt hard gewerkt, ook heel veel rondom Covid en zorg. Maar we zijn gezond en hebben werk en financiën en redden dat.

Dat is niet te vergelijken met leed wat er elders is. En dat vind ik heel erg, snap je zus daarin ook prima.
Iedereen die dat niet doet heeft geen hart of is gewoon te dom om te schijten.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 23:25:38 #182
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197661759
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit zou wel echt next-level zijn. Dat raakt gewoon aan de legitimiteit van het landsbestuur en daarmee n de coronamaatregelen.

Als een Erdogan of een Orban dit zou doen spreekt iedereen er schande van.
En dan gisteren verschillende burgemeesters die gisteren aangaven dat ze alle demonstraties/protesten het liefst verboden willen zien, want coronamaatregelen en is lastig...

Als je niet meer mag demonstreren, je een kabinet hebt dat niet meer ter verantwoording geroepen kan worden (want als demissionair) en je mag ook niet stemmen, hebben we dan nog wel een democratie?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197661760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar is het niet weer gewoon de media die het al besloten heeft? Je hoort telkens de vraag: "Maar moeten we de verkiezingen niet uitstellen?"

Op een gegeven moment gaat het zijn eigen leven leiden.
Er is zeker nog niets besloten.
Ik denk dat je juist zo snel mogelijk verkiezingen moet houden, al is het maar om de koppen echt te laten rollen bij de toeslagaffaire.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:26:42 #184
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197661769
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is momenteel geen koppeling met BRP, daarom worden die gegevens allemaal in die database gehengeld.
Alle GGD's hebben 1 of meer ABC's

Als ze dat omzeild hebben zou dat me zeer verbazen, dan is er echt paniek geweest en dat had al opgelost moeten zijn.
quote:
Het hele doel van het kunnen delen van je BSN is omdat het niet te herleiden is naar een persoon, daar heb je BRP voor nodig.

Nu staat in één database je BSN, naam, geboortedatum, adres, telefoonnummer, emailadres, medische gegevens (zoals allergieën). Daarnaast wordt er later ook toegevoegd of je in het ziekenhuis opgenomen bent (geweest) en of een persoon overleden is.
Dit is geen buitensporige informatie, BSN, naam en geboortedatum komen uit de BRP, naam hoeft niet opgeslagen te worden maar het mag wel, aangezien de gegevens verwerkt moeten worden. Daarbij worden de gegevens voor de afnemende dienst verrijkt met telefoon(om de afspraken door te sms-en), e-mailadres(bevestiging afspraak), veiligheidscontrole

Het gedeelte voor opname ziekenhuis en overlijden is voor het enten niet van belang maar voor de test resultaten wel. Dat is slordig maar geen ramp.
quote:
Terwijl het enige wat je nodig zou hebben:
BSN, testdatum, testlocatie, testuitslag

De rest moet je uit andere databases kunnen pakken, of hebben ze niets mee te maken.
Welke andere databases denk je dan aan? Dit is die andere database
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 januari 2021 @ 23:28:34 #185
408813 crew  trein2000
pi_197661793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dan gisteren verschillende burgemeesters die gisteren aangaven dat ze alle demonstraties/protesten het liefst verboden willen zien, want coronamaatregelen en is lastig...

Als je niet meer mag demonstreren, je een kabinet hebt dat niet meer ter verantwoording geroepen kan worden (want als demissionair) en je mag ook niet stemmen, hebben we dan nog wel een democratie?
Euhm je schuift in ieder geval een heel eind een kant op waar je ver van weg moet willen blijven. Ik heb alle begrip voor maatregelen in acute fases. Maar dit zie je gewoon aankomen en moet je gewoon coûte que coûte door laten gaan. Desnoods per brief. Daar kun je op plannen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197661813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar is het niet weer gewoon de media die het al besloten heeft? Je hoort telkens de vraag: "Maar moeten we de verkiezingen niet uitstellen?"

Op een gegeven moment gaat het zijn eigen leven leiden.
De media heeft deze crisis al heel veel gestuurd.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:31:22 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197661819
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er is zeker nog niets besloten.
Ik denk dat je juist zo snel mogelijk verkiezingen moet houden, al is het maar om de koppen echt te laten rollen bij de toeslagaffaire.
Daar hoor je, toevallig ging dit samen op met de avondklok 🤔, anders niets meer over....
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197661885
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er is zeker nog niets besloten.
Ik denk dat je juist zo snel mogelijk verkiezingen moet houden, al is het maar om de koppen echt te laten rollen bij de toeslagaffaire.
Koppen laten rollen? vvd wordt weer gewoon de grootste :{
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage dinsdag 26 januari 2021 @ 23:40:15 #189
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:41:05 #190
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197661906
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:39 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Koppen laten rollen? vvd wordt weer gewoon de grootste :{
In de volslagen kleurloze 2e kamer momenteel kan ik er ook niet 1 vinden die het wel goed zal doen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197661928
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:43:19 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197661932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:41 schreef zalkc het volgende:

[..]

In de volslagen kleurloze 2e kamer momenteel kan ik er ook niet 1 vinden die het wel goed zal doen.
Check

Gelukkig staat mijn bed er nog wel, gekleurd en fijn en immer betrouwbaar. Die ga ik eens opzoeken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197661937
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar hoor je, toevallig ging dit samen op met de avondklok 🤔, anders niets meer over....
Rwina allemaal bedacht door VVD _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 23:44:57 #194
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197661950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:26 schreef zalkc het volgende:

[..]

Alle GGD's hebben 1 of meer ABC's

Als ze dat omzeild hebben zou dat me zeer verbazen, dan is er echt paniek geweest en dat had al opgelost moeten zijn.
CoronIT is van GGD GHOR, niet de individuele GGD's. Dat houdt in dat GGD GHOR de gegevensverwerker is, en die heeft geen eigen autorisatie voor zover ik weet. De GGD's zijn niet alleen eigenaar meer, maar delen de informatie nu actief met GGD GHOR, wie ze deelt met RIVM.

quote:
Dit is geen buitensporige informatie, BSN, naam en geboortedatum komen uit de BRP, naam hoeft niet opgeslagen te worden maar het mag wel, aangezien de gegevens verwerkt moeten worden. Daarbij worden de gegevens voor de afnemende dienst verrijkt met telefoon(om de afspraken door te sms-en), e-mailadres(bevestiging afspraak), veiligheidscontrole
Dat ben ik met je eens, maar het is nergens voor nodig. De reden dat je BSN geïntroduceerd is, is zodat het niet naar een persoon te herleiden is zonder additionele acties. Als je BSN samen met je adres, telefoonnummer, emailadres en allerlei andere data op straat ligt heb je echt een (potentieel) probleem.

quote:
Het gedeelte voor opname ziekenhuis en overlijden is voor het enten niet van belang maar voor de test resultaten wel. Dat is slordig maar geen ramp.
Het zijn gevoelige medische gegevens, die vallen onder de AVG. Ik vind het meer dan slordig. Daarnaast staat er dus ook in de database met wie je contact hebt gehad en wanneer (bron & contactonderzoek), allemaal gegevens die niet toegankelijk voor iedereen moeten zijn.

quote:
Welke andere databases denk je dan aan? Dit is die andere database
De systemen van de huisartsen. Ik zie geen enkele reden waarom je dit op moet slaan. Ja, theoretisch zou je het op kunnen slaan als je later een slag eroverheen wil doen om te kijken wie een goede reden had en wie de vaccinatie geweigerd heeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197661953
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De media heeft deze crisis al heel veel gestuurd.
Hoogstens aangiftes naar de politie wegens bedreigingen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 januari 2021 @ 23:47:47 #196
408813 crew  trein2000
pi_197661990
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hoogstens aangiftes naar de politie wegens bedreigingen.
Nou dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik kan je “de stilte op het Binnenhof” van Laurens Boven en Sophie van Leeuwen aanraden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:48:27 #197
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197661998
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er is zeker nog niets besloten.
Ik denk dat je juist zo snel mogelijk verkiezingen moet houden, al is het maar om de koppen echt te laten rollen bij de toeslagaffaire.
Er wordt weer gewoon massaal VVD gestemd hoor.

Zal niks veranderen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Redactie Frontpage dinsdag 26 januari 2021 @ 23:49:21 #198
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197662004
Nog even ter beeldvorming, dit waren de besmettingscijfers wereldwijd op 26-01-2020:
200126_407027_2R1VbP5_800_587.png
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_197662012
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dan gisteren verschillende burgemeesters die gisteren aangaven dat ze alle demonstraties/protesten het liefst verboden willen zien, want coronamaatregelen en is lastig...

Als je niet meer mag demonstreren, je een kabinet hebt dat niet meer ter verantwoording geroepen kan worden (want als demissionair) en je mag ook niet stemmen, hebben we dan nog wel een democratie?
Dit bedoel ik met repressieve tools gebruiken om aan de macht te blijven en om het volk te controleren. Hier ben ik ook na de corona crisis bang voor, dat het heel stilletjes opschuift naar ergere dingen. Het klinkt allemaal heel eufemistisch en logisch beargumenteerd, maar feit is wel dat deze dingen absoluut niet kunnen.

En idd, dan hebben we imo geen democratie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197662017
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik kan je “de stilte op het Binnenhof” van Laurens Boven en Sophie van Leeuwen aanraden.
Die staat op de lijst, maar corrigeer waar nodig: dat gaat toch juist over hoe Boven/Van Leeuwen Den Haag meemaken in tijden van corona? Niet per se over hoe media met corona om gaat?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')