Doel is dat waar het kind ook is, ze allemaal op dezelfde manier 'les' krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Verbaast me niets.
50% gaat naar de noodopvang.
Krijgt je kind daar ook les, of hoe gaat de instructie eigenlijk?
Zie je, dit is waarom ik je tagdequote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik vind iets andere cijfers. Misschien bedoelden ze % van "foreign exchange earnings" (exports) ipv % van GDP.
In 2019 bedroegen rechtstreekse inkomsten van toerisme 5.8% van GDP, onrechtstreekse 4% van GDP.
[..]
https://www.tourismnewzea(...)the-tourism-industy/
Oh..hoe gaat die les dan, op de noodopvang op school?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Doel is dat waar het kind ook is, ze allemaal op dezelfde manier 'les' krijgen.
Dus dat zal online zijn en ze krijgen geen extra instructie want dat zou niet fair zijn natuurlijk.
Tegelijkertijd zijn ze waarschijnlijk een stuk minder kwijt aan steunpakketten voor allerlei bedrijven die maandenlang gesloten zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mja, maar als 20% van je hele economie afhankelijk is van toerisme vraag ik me af hoe je dit doet. Ga je de belasting voor je inwoners met 20% verhogen? Ga je stoppen met bepaalde dingen? Zij zullen ook een hoop uitgaven hebben, lijkt me nogal eenzijdig.
Zit zeker tien meter tussenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kwam niemand tegen, schreef je.
Uit de bakfiets gekiept?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Zit zeker tien meter tussen
Kan makkelijk, ook met een vierjarige
Op deze school 8% naar de noodopvangquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Verbaast me niets.
50% gaat naar de noodopvang.
Krijgt je kind daar ook les, of hoe gaat de instructie eigenlijk?
Bij mijn dochter is het zo dat ze in de mediatheek moeten zitten en ze mogen niet in de lokalen komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..hoe gaat die les dan, op de noodopvang op school?
Ah. Op de noodopvang krijgt je kind gewoon les van de school.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Op deze school 8% naar de noodopvang
En krijgt gewoon les, top geregeld
Ze hebben weer minder uitgaven aan zieken en bedrijven die dicht zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mja, maar als 20% van je hele economie afhankelijk is van toerisme vraag ik me af hoe je dit doet. Ga je de belasting voor je inwoners met 20% verhogen? Ga je stoppen met bepaalde dingen? Zij zullen ook een hoop uitgaven hebben, lijkt me nogal eenzijdig.
Ik had nooit verwacht dat de politie ooit positief zou zijn over voetbalhooligans.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ferd praat de bevolking nog even wat angst in over de supervernietigendedodelijkemutanten
Ik heb niet het idee dat draagvlak van de bevolking heel relevant is in NZ, gelet op dat ze in keiharde lockdown gaan op het moment dat er iemand positief getest is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze hebben weer minder uitgaven aan zieken en bedrijven die dicht zijn
Andere potjes? Reserves opmaken, lenen?
Het zijn heftige keuzes maar als het volk er achter staat is dat wel een mogelijkheid natuurlijk
Vind dat altijd zo vreemd bij een school voor de eehm 'kinderen met een uitdaging' hier in het dorp, daar zitten de lokalen ramvol en in de pauzes staat heel dat schoolplein vol ...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Op de noodopvang krijgt je kind gewoon les van de school.
Bizar. Voor alle kinderen die thuis zitten.
Geef wel te denken toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel bijzonder dat na een jaar de situatie nog steeds hetzelfde is, maar we met zoveel meer maatregels zitten opgescheept.
Ik begrijp van @Molo dat 8% van de kinderen gewoon privé les krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bij mijn dochter is het zo dat ze in de mediatheek moeten zitten en ze mogen niet in de lokalen komen.
En dan is er een ingehuurd vrouwtje die achter een balie beetje thee aan het drinken is.
En bij de school waar ik werkte zat er dan een onderwijsassistent op de wacht.
Maar verder gewoon allemaal via een chromebook.
Leraren zitten dan thuis of in een ander lokaal.
Dat is het doel niet dacht ik, dat is je invullingquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Doel is dat waar het kind ook is, ze allemaal op dezelfde manier 'les' krijgen.
Dus dat zal online zijn en ze krijgen geen extra instructie want dat zou niet fair zijn natuurlijk.
Ik loop het schoolplein op, geef een knuffel en ze wandelt zelf naar binnenquote:
Serieus, wat is je probleem met dat mijn kind naar de noodopvang gaat?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Op de noodopvang krijgt je kind gewoon les van de school.
Bizar. Voor alle kinderen die thuis zitten.
Chillquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is het doel niet dacht ik, dat is je invulling
Fair is het sowieso niet, zat kinderen die amper aandacht krijgen thuis. Ook de niet kwetsbare kinderen, helaas.
En anderen krijgen nu extra begeleiding thuis.
Kind krijgt gewoon les, deels online en deels gewoon, in de klas.
Lijkt me niks mis mee.
School doet het fantastisch, hebben paar gepensioneerden rondlopen om extra te ondersteunen. Ben superblij met ze
Oh damn, wel mooi datquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:36 schreef Tijn het volgende:
Vandaag even gevideobeld met m'n 4-jarige neefje. Die heeft gewoon tijdens de lockdown zichzelf leren lezen
True, maar ik begreep uit de media dat het volk alsnog, hoe dan ook, enorm achter Ardern staatquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat draagvlak van de bevolking heel relevant is in NZ, gelet op dat ze in keiharde lockdown gaan op het moment dat er iemand positief getest is.
0,0quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Serieus, wat is je probleem met dat mijn kind naar de noodopvang gaat?
Dat zei ik niet, is ook niet zoquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp van @:molo dat 8% van de kinderen gewoon privé les krijgen.
En de rest van de school niet.
Zij heeft een beetje hetzelfde als Obama had. Alles wat niet goed is wegkijken, alles wat goed gaat uitvergroten. Ik hoop dat het goed gaat daar, maar ik denk dat ze het financieel nog wel 's heel zwaar kunnen gaan krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
True, maar ik begreep uit de media dat het volk alsnog, hoe dan ook, enorm achter Ardern staat
Reisbewegingen, die zijn als mijn kind gewoon naar een volledig open school zou kunnen net als alle kindjes daar, in een vorm waarin nog steeds alleen op zeer grote afstand contact is met volwassenen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
0,0
Maar dat was ook niet je claim hè.
https://nos.nl/liveblog/2(...)rrent-verpakken.htmlquote:Privacylek GGD ook probleem bij vaccinregistratie
Ook bij de registratie voor vaccinaties bestaat het gevaar op het lekken van persoonlijke gegevens, blijkt uit onderzoek van Dit is de Dag. Gisteren werd bekend dat twee GGD-medewerkers ervan worden verdacht persoonlijke gegevens uit het registratieprogramma voor het inplannen van coronatests te hebben doorverkocht. Datzelfde programma, CoronIT, wordt ook gebruikt voor het inplannen en registreren van vaccinaties.
Hoewel de modules voor testplanning en vaccinregistratie gescheiden zijn en daarmee niet toegankelijk voor alle GGD-medewerkers, hebben volgens de GGD op dit moment ongeveer 2000 medewerkers toegang tot informatie over de vaccinregistratie, blijkt uit het onderzoek van Dit is de Dag. De verwachting is dat dat aantal toeneemt naarmate er meer gevaccineerd wordt.
Zoekopdrachten in CoronIT worden niet gecontroleerd, zeggen verschillende GGD-medewerkers tegen de onderzoeksredactie van Dit is de Dag. Daarmee dreigt hetzelfde probleem te ontstaan als bij het inplannen van testen. Bovendien worden bij de registratie voor vaccins naast het BSN-nummer en adresgegevens nog meer persoonlijke gegevens vastgelegd, zoals informatie over zwangerschappen en allergieën.
Het lijkt me de goede manier: meteen voor één jaar aankondigen, als het meevalt heb je later goed nieuws te melden (tot oktober, tot augustus), alvast beter dan het meermaals te moeten verlengen. Bovendien wil je mensen geen valse hoop geven, je wil dat ze ander werk zoeken ipv wachten op iets dat misschien niet komt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie je, dit is waarom ik je tagde
Maar dan nog, zijn serieuze cijfers om gewoon een streep door te trekken voor een heel jaar.
Oh daar weet ik echt veel te weinig vanafquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zij heeft een beetje hetzelfde als Obama had. Alles wat niet goed is wegkijken, alles wat goed gaat uitvergroten. Ik hoop dat het goed gaat daar, maar ik denk dat ze het financieel nog wel 's heel zwaar kunnen gaan krijgen.
Het middel is inmiddels het doel geworden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel bijzonder dat na een jaar de situatie nog steeds hetzelfde is, maar we met zoveel meer maatregels zitten opgescheept.
Dat is dus de vraag waar nog steeds geen duidelijk antwoord op is, in hoe verre dragen kinderen bij aan de verspreiding.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:45 schreef Molo het volgende:
Dat lijkt mij dus ook gewoon niet bijdragen aan besmettingen
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)rrent-verpakken.html
We doen het zo zorgvuldig![]()
Mijn hemel mensen. Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk.quote:De GGD maakt voor het inplannen van coronatests gebruik van het programma CoronIT. Datzelfde programma wordt gebruikt voor het inplannen en registreren van vaccinaties. De onderzoeksredactie van Dit is de Dag heeft achterhaald dat voor het registreren van vaccins ook medische gegevens worden opgeslagen. Het gaat, naast de registratie van het BSN-nummers en adresgegevens, om informatie over zwangerschappen en allergieën.
ik denk de hele wereld.....of wij het makkelijk gaan krijgenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zij heeft een beetje hetzelfde als Obama had. Alles wat niet goed is wegkijken, alles wat goed gaat uitvergroten. Ik hoop dat het goed gaat daar, maar ik denk dat ze het financieel nog wel 's heel zwaar kunnen gaan krijgen.
we maken er heel zorgvuldig een puinzooi van jaquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)rrent-verpakken.html
We doen het zo zorgvuldig![]()
Dat onderzoeksresultaat was er toch net vandaag?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag waar nog steeds geen duidelijk antwoord op is, in hoe verre dragen kinderen bij aan de verspreiding.
Wanneer bij ons alles weer open gaat buigt die krimp ook weer heel snel om, dat zag je in de zomer. Daarom lijkt het me ook dat die zorgvuldigheid niet alleen met vaccineren betracht wordt, maar met alles.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk de hele wereld.....of wij het makkelijk gaan krijgen
Dat is het klote van dit virus. Mijn excuus (oprecht) dat ik mij mee liet slepen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, is ook niet zo
En al was het zo, hoe is dat mijn verantwoordelijkheid?
Vandaag ben ik nog niet bijgelezen, hebben ze het eindelijk uitgevogeld ja?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat onderzoeksresultaat was er toch net vandaag?
Plus, mijn kind heeft gewoon contact met andere kinderen hier in de buurt, in familie en met vriendjes en vriendinnetjes. Lijkt me me ook voor de sociaal emotionele ontwikkeling wel hendig
Ik vraag me af hè, ik heb niet voldoende kennis van virusmutaties om dat zelf te kunnen duiden. Hoe groot is de kans dat er nu al 4 mutaties gevonden zijn die vergelijkbare mutaties achter de rug hebben? Is het dan niet aannemelijker dat er een generieke mutatie aan ten grondslag ligt welke nu 'aanpast' (de B117 variant met die S-aanpassing, de zuid-afrikaanse weer iets anders).quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:53 schreef Predator40 het volgende:
Nieuwe variant virus duikt op in Californië
In Californië is een nieuwe variant van het coronavirus opgedoken waarvan de mutaties overeenkomst vertonen met de Britse en de Zuid-Afrikaanse variant.
De Californische variant werd voor het eerst gevonden in Los Angeles in een testmonster van juli 2020. Het duurde daarna tot oktober voor dezelfde virusvariant weer opdook in Zuid-Californië. Vanaf dat moment is de Californische variant aan een snelle opmars begonnen. In november was vrijwel een kwart van alle virusmonsters in Zuid-Californië waarvan een genetisch profiel is gemaakt, van de nieuwe variant. In Los Angeles ging het zelfs om meer dan eenderde van alle monsters die nader zijn onderzocht.
Acceptedquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is het klote van dit virus. Mijn excuus (oprecht) dat ik mij mee liet slepen.
Jij moet gewoon kiezen wat best voor jouw gezin is.
LOL iets verteld me dat je een grap maakt? XDquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Anime event organizer is mijn core business.![]()
Maar ik las van mn kapster, alleenstaand, dat zij gewoon nog niks heeft gekregen. Geen ene rode cent.
In de beste maand sluiten en dan ga je straks gewoon februari al in. Wat een lullo’s.
Overal denken mensen dat er enorme steunpakketten zijn dus men moet niet zeiken maar waar gaat dat geld eigenlijk heen want ik hoor/zie het niet.
Ja, hoorde van een groot bedrijf dat ze 95% gesteund worden. Gaat het dan echt om hoe groot je als bedrijf bent?
Nee, dat kan niet. 'De leraren werken al zo hard, die zijn hard aan vakantie toe!' Dikke onzin, die hoeven niet meer te staken. Driemaal in de week een uurtje online les. En volgende week vrijdag helemaal geen les, want een online nieuwjaarsreceptiequote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wat mij betreft slaan ze de hele vakantie over.
Ja Duh!!!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Mijn hemel mensen. Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk.
Iemand postte dat hier eerder vandaag, yep.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vandaag ben ik nog niet bijgelezen, hebben ze het eindelijk uitgevogeld ja?
Uh ja, op dat vlak is het niet het meest handige.
Hoezo 'Ja Duh!!!'?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja Duh!!!
je krijgt letterlijk de vraag of je zwanger bent en of je allergische reacties hebt gehad op vaccins. Waarschijnlijk 2 vinkjes die worden gezet "Niet zwanger" "geen allergie bekend"
Het is niet je hele psychiatrische rapport wat er in staat.
Daarnaast je kunt alleen een afspraak maken als bovenstaande niet het geval is, Afspraak == niet zwanger == allergisch
Nu hadden ze dat in dat dorp hiernaast nog zo moeten uitvoerenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Iemand postte dat hier eerder vandaag, yep.
Veel minder virusload, kleine kans op besmetting.
Wel meer kans op besmettingen nu dan eerder, net als iedereen want Britse mutatie. Maar dan nog steeds kleine kans op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |