SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Met 300 per week komen we precies op 3600 voor volgende week ergo versoepelingen!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:17 schreef Oliver23 het volgende: Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari: dinsdag: 4.272 woensdag: 5.615 donderdag: 5.774 vrijdag: 5.744 zaterdag: 5.414 zondag: 4.891 maandag: 4.017 totaal: 35.727 Besmettingcijfers dinsdag 26 tot en met maandag 1 februari: dinsdag: 3.917 woensdag: donderdag: vrijdag: zaterdag: zondag: maandag:
Ik kan niet nog meer mijn best doen. Het motiveert ook niet echt als men maar blijft roepen dat we nog even ons best moeten blijven doen. Als het geen nut heeft, dan geeft men een keer op.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik wil alleen oproepen dat we echt met zijn allen nog even ons best moeten doen.
Het doorverkopen van NAW gegevens door die GGD fraudeurs zullen een drempel vormen voor mogelijk besmette mensen om zich te laten testen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Met 300 per week komen we precies op 3600 voor volgende week ergo versoepelingen!
Weet je, eigenlijk wil ik, zodra dit gezeik helemaal afgelopen is, 0,0 over corona horen de eerste daaropvolgende jaren. Ongetwijfeld is er een nasleep, ongetwijfeld komen er discussies, boeken, series/verfilmingen en dergelijke, maar ik ga ze zo veel mogelijk mijden denk ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jeetje, alles terug lezen over een paar jaar? Jij liever dan ik
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Weet je, eigenlijk wil ik, zodra dit gezeik helemaal afgelopen is, 0,0 over corona horen de eerste daaropvolgende jaren. Ongetwijfeld is er een nasleep, ongetwijfeld komen er discussies, boeken, series/verfilmingen en dergelijke, maar ik ga ze zo veel mogelijk mijden denk ik.
Herkenbaar ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Weet je, eigenlijk wil ik, zodra dit gezeik helemaal afgelopen is, 0,0 over corona horen de eerste daaropvolgende jaren. Ongetwijfeld is er een nasleep, ongetwijfeld komen er discussies, boeken, series/verfilmingen en dergelijke, maar ik ga ze zo veel mogelijk mijden denk ik.
Zodra dit gezeik helemaal afgelopen is komt er wel een nieuw virusje uit China deze kant op. Ik ben vooral benieuwd naar reacties mochten er weer geruchten opduiken van een nieuw ernstig virus. Gaan we dan anders handelen als vorig jaar februari? Of blijkt dan dat we er echt niets van geleerd hebben?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat veel landen erg voorzichtig gaan zijn en veel sneller maatregelen in gaan voeren omdat ze weten dat ze effect hebben. Er zijn zelfs momenten dat ik twijfel over of ze misschien bepaalde maatregelen ook in gaan voeren tijdens een griepseizoen. Niet zo extreem als nu, maar bv mondkapjes en de 1,5 meter.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zodra dit gezeik helemaal afgelopen is komt er wel een nieuw virusje uit China deze kant op. Ik ben vooral benieuwd naar reacties mochten er weer geruchten opduiken van een nieuw ernstig virus. Gaan we dan anders handelen als vorig jaar februari? Of blijkt dan dat we er echt niets van geleerd hebben?
zal niet zo snel na deze zijn en dan zijn we allang weer vergeten hoe het ook alweer moestquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zodra dit gezeik helemaal afgelopen is komt er wel een nieuw virusje uit China deze kant op. Ik ben vooral benieuwd naar reacties mochten er weer geruchten opduiken van een nieuw ernstig virus. Gaan we dan anders handelen als vorig jaar februari? Of blijkt dan dat we er echt niets van geleerd hebben?
1,5 meter invoeren tijdens het griepseizoen betekent dat je standaard je maatschappij weer 3 maanden per jaar lam legt want je kunt binnen niks. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat veel landen erg voorzichtig gaan zijn en veel sneller maatregelen in gaan voeren omdat ze weten dat ze effect hebben. Er zijn zelfs momenten dat ik twijfel over of ze misschien bepaalde maatregelen ook in gaan voeren tijdens een griepseizoen. Niet zo extreem als nu, maar bv mondkapjes en de 1,5 meter.
Meerdere factoren, minder mensen houden zich aan de regels, seizoen, het weer, etc etc.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
Waarom gaat de daling van het aantal besmettingen per dag, langzamer naar beneden dan bij de eerste golf? Of lijkt dat alleen maar?
Zou niet heel gek zijn nee, dat laatste. Volgens mij is er überhaupt geen griep seizoen geweest nog deze winter toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat veel landen erg voorzichtig gaan zijn en veel sneller maatregelen in gaan voeren omdat ze weten dat ze effect hebben. Er zijn zelfs momenten dat ik twijfel over of ze misschien bepaalde maatregelen ook in gaan voeren tijdens een griepseizoen. Niet zo extreem als nu, maar bv mondkapjes en de 1,5 meter.
Nu winter, terwijl we vorig jaar al vrij snel in een zonnige lente terecht kwamen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
Waarom gaat de daling van het aantal besmettingen per dag, langzamer naar beneden dan bij de eerste golf? Of lijkt dat alleen maar?
Eens hoor, ik reageerde erop omdat je zei: "Nee, het gaat niet goed" in je eerste post.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
A - De daling gaat veel te traag. We doen niet goed genoeg ons best! Dat ziet iedereen om zich heen.
B- De daling kan zo omslaan in een stijging. Als de RIVM-berekening van de R klopt dan zie je over twee weken een stijging. Kijk ook naar Week 45 - 49.
Laten we nou niet achterover leunen, een stijging kán gewoon gebeuren.
Ik wil alleen oproepen dat we echt met zijn allen nog even ons best moeten doen. We sleuren ons door deze deprimerende winter in. Maak de aantallen echt laag! Als je daar half maart bent, en daarnaast vaccineert, kan het land open en zie ik de kans dat het opnieuw dicht moet niet zo hoog.
Dus positief gestemd maar het moet echt even sneller dalen, dat is alles wat ik zeg!
Hoe wil je dit gaan handhaven? Sowieso zal de bereidheid om te laten testen al omlaag gegaan zijn vanwegen het lek met persoonsgegevens. Als je vervolgens ook nog het risico loopt op nog meer boetes dan zullen degene die twijfelden om zichzelf te testen waarschijnlijk nog eerder geneigd zijn dit niet te doen. Wederom zullen de brave burgers het zwaarder krijgen en de boefjes blijven nog steeds buiten schot.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eens. Een kwart van de positief getesten wandelt ijskoud alsnog de samenleving in. Dat zijn dus uitgaande van ongeveer 5000 positieve testen dagelijks toch wekelijks bijna 9000 mensen die beestjes over anderen heen lopen te kuchen.
Maar nu wordt er meer gebruik gemaakt van mondkapjes, zijn alle contactberoepen al een lange tijd gesloten en is er zelfs een avondklok.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Meerdere factoren, minder mensen houden zich aan de regels, seizoen, het weer, etc etc.
De griep lijkt eigenlijk niet meer te bestaan als je de cijfers moet geloven.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou niet heel gek zijn nee, dat laatste. Volgens mij is er überhaupt geen griep seizoen geweest nog deze winter toch?
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1,5 meter invoeren tijdens het griepseizoen betekent dat je standaard je maatschappij weer 3 maanden per jaar lam legt want je kunt binnen niks. Gaat dus niet gebeuren.
Ik denk niet dat dat laatste als maatregelen ooit voor de griep officieel als dringend advies zal worden afgegeven. Het kan wel zijn dat mensen dat vanzelf meer zullen doen omdat ze hebben gezien dat het werkt. Dat zou prima zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als het uit het volk zelf komt is het inderdaad meer dan prima.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat laatste als maatregelen ooit voor de griep officieel als dringend advies zal worden afgegeven. Het kan wel zijn dat mensen dat vanzelf meer zullen doen omdat ze hebben gezien dat het werkt. Dat zou prima zijn.
Ik denk dat iedereen straks gewoon weer over elkaar heen buitelt in de kroeg. Ook in de griepmaanden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat laatste als maatregelen ooit voor de griep officieel als dringend advies zal worden afgegeven. Het kan wel zijn dat mensen dat vanzelf meer zullen doen omdat ze hebben gezien dat het werkt. Dat zou prima zijn.
Ikzelf werk nu veeel meer thuis dan gedurende de eerste golf. Maar dat is dus echt andersom ja?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu winter, terwijl we vorig jaar al vrij snel in een zonnige lente terecht kwamen.
Mensen nemen het nu minder serieus. Kijk maar naar hoeveel mensen nu op kantoor werken terwijl ze wel gewoon thuis konden werken toen het virus net uitbrak vorig jaar.
De griep heeft het met al de maatregelen dan ook niet zo heel gemakkelijkquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou niet heel gek zijn nee, dat laatste. Volgens mij is er überhaupt geen griep seizoen geweest nog deze winter toch?
We werken al veel meer thuis. Het griepseizoen zal dus mogelijk kleiner blijven. Komt nu wel een corona seizoen bij.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
wij worden tijdens het griep seizoen ( januari/februari ) zeker wel wat voorzichtiger met bezoek/druktes opzoeken etcquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee bereiken? Wat is er erg aan om griep te krijgen? We kunnen niet alles uitbannen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
in australie was er amper griep in hun seizoen, door de maatregelenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:16 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
We werken al veel meer thuis. Het griepseizoen zal dus mogelijk kleiner blijven. Komt nu wel een corona seizoen bij.
Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:16 schreef Dven het volgende:
[..]
De griep heeft het met al de maatregelen dan ook niet zo heel gemakkelijk
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat veel mensen het minder serieus nemen, ik denk dat mensen nu denken: Het leven moet ook door.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu winter, terwijl we vorig jaar al vrij snel in een zonnige lente terecht kwamen.
Mensen nemen het nu minder serieus. Kijk maar naar hoeveel mensen nu op kantoor werken terwijl ze wel gewoon thuis konden werken toen het virus net uitbrak vorig jaar.
zoveel maatregelen zijn er niet nodig om de griep een beetje te vermijdenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermen
Vraag me af of je het kunt vergelijken. In de eerste golf was het testbeleid totaal anders. Opbouw van ziekenhuisopnames en ic lijkt me interessanter, en daar zag je in de eerste golf een abrupte piek die ook snel weer daalde, nu een langer plateau.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
werd er toen ook al zoveel getest?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar nu wordt er meer gebruik gemaakt van mondkapjes, zijn alle contactberoepen al een lange tijd gesloten en is er zelfs een avondklok.
Daarnaast zullen er nu veel minder ontkenners zijn dan bij de eerste golf, en zijn de gevolgen van het virus inzichtelijker.
Grieppik laten halen zou vooralsnog voldoende moeten zijn. Helaas willen veel mensen die daar rijp voor zijn niet aan beginnen want het past niet bij het beeld dat ze van zichzelf hebben. "Ik ben toch nog gezond en vitaal?"quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermen
Vorig jaar smeekten ouders zelfs om de scholen dicht te gooien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
Als je met een mondkapje in bepaalde sectoren de griep terug kan dringen, waarom niet? Uiteindelijk gaan er aan de griep ook gewoon mensen dood.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee bereiken? Wat is er erg aan om griep te krijgen? We kunnen niet alles uitbannen.
True. Zo kan je het ook zien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel mensen het minder serieus nemen, ik denk dat mensen nu denken: Het leven moet ook door.
Als ik naar mijn eigen werk kijk was ik vanaf eind februari thuis. Alle projecten die niet direct te maken hadden met IT fixen voor Covid werden op de lange baan geschoven, dus de focus was volledig op Covid.
Bij mijn vrouw op het werk zijn ze een maand dicht geweest om alles te regelen en gingen ze daarna online verder. Veel oud-collega's en vrienden van me hadden het hetzelfde. Bedrijven waren dicht, of hadden volledig begrip dat dingen een maandje niet meer doorgingen.
Die bedrijven moeten nu ook weer verder.
Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je met een mondkapje in bepaalde sectoren de griep terug kan dringen, waarom niet? Uiteindelijk gaan er aan de griep ook gewoon mensen dood.
En nee, natuurlijk moet je geen winkels gaan sluiten en anderhalve meter zit ik ook niet op te wachten.
Het was ook een garpjequote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Grieppik laten halen zou vooralsnog voldoende moeten zijn. Helaas willen veel mensen die daar rijp voor zijn niet aan beginnen want het past niet bij het beeld dat ze van zichzelf hebben. "Ik ben toch nog gezond en vitaal?"
Tsja.
Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijgerquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
True. Zo kan je het ook zien.
Maar we zouden wel sneller dalen als het thuis werken toch dezelfde vormen aan zou nemen als tijdens de eerste golf.
Ik niet....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Randier het volgende:
[..]
Vorig jaar smeekten ouders zelfs om de scholen dicht te gooien.
Euj, je zou wel 's een collega van me kunnen zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.
Al ver voor deze hele shit had ik trouwens een manager die hier echt obsessief mee bezig was. Thuiswerken bij milde klachten, overal ontsmettingsmiddelen op de afdeling, iedere dag vers fruit, etc. Die was zijn tijd weten we nu echt ver vooruit.
Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.
Al ver voor deze hele shit had ik trouwens een manager die hier echt obsessief mee bezig was. Thuiswerken bij milde klachten, overal ontsmettingsmiddelen op de afdeling, iedere dag vers fruit, etc. Die was zijn tijd weten we nu echt ver vooruit.
Volgende week woensdag een kantoordagje.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijger) die naar kantoor gaan omdat de baas zegt: "Ik wil je op kantoor zien" kan ik weinig begrip voor opbrengen, maar voor de rest begrijp ik 't best als mensen op kantoor werken, mits veilige afstand.
Ik zou best graag weer 's naar kantoor willen, maar het zit er de komende tijd gewoon nog niet in.
Bedrijven die wachtdagen hanteren bij ziekteverzuim dragen daaraan bij. Net als 500 Euro bonus als je je het hele jaar niet ziek hebt gemeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.
Twee jaar terug, zat 1 iemand op de afdeling strontverkouden te werken. Een dag later lag de halve afdeling ziek op bed.
Toen lachten we er allemaal om. Kwam gekke Henkie weer met z'n smetvrees.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.
Twee jaar terug, zat 1 iemand op de afdeling strontverkouden te werken. Een dag later lag de halve afdeling ziek op bed.
Ja, meer steun zou dan wel noodzakelijk zijn ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijger) die naar kantoor gaan omdat de baas zegt: "Ik wil je op kantoor zien" kan ik weinig begrip voor opbrengen, maar voor de rest begrijp ik 't best als mensen op kantoor werken, mits veilige afstand.
Ik zou best graag weer 's naar kantoor willen, maar het zit er de komende tijd gewoon nog niet in.
Doodgaan hoort bij het leven. Als we alles gaan uitbannen zitten we straks met 30 miljoen mensen in dit kikkerland en uitpuilende verzorgingstehuizen. Jarenlang maakten we van de griep geen probleem en nu ineens wel, zou echt belachelijk zijn. Natuurlijke selectie is af en toe goed.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je met een mondkapje in bepaalde sectoren de griep terug kan dringen, waarom niet? Uiteindelijk gaan er aan de griep ook gewoon mensen dood.
En nee, natuurlijk moet je geen winkels gaan sluiten en anderhalve meter zit ik ook niet op te wachten.
Ik weet niet meer wat het precies was, maar volgens mij hingen er bij ons toentertijd ook dingen op de wc. Belachelijk, maar met terugwerkende kracht toch wat begrijpelijkerquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Euj, je zou wel 's een collega van me kunnen zijn
Op 't moment dat je 2 keer een niesbui had werd je naar huis gestuurd bij ons. Daartegenover hadden we op de wc's ook bordjes hangen moet hoe je naar de WC moet en hoe je je handen moet wassen, in sommige culturen is dat minder ingeburgerd
Ja precies. Wachtdagen moeten ze echt mee stoppen. Dat is vooral in sectoren als schoonmaak een dingetje. En raad 's wie er contact hebben met heel veel mensen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bedrijven die wachtdagen hanteren bij ziekteverzuim dragen daaraan bij. Net als 500 Euro bonus als je je het hele jaar niet ziek hebt gemeld.
dat ik dit mag meemaken. Ben het een keer eens met je. Voor de griep ga ik mij echt niet aanpassen. Een eventuele andere pandemie zeker wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee bereiken? Wat is er erg aan om griep te krijgen? We kunnen niet alles uitbannen.
GGD gemeldquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef opreis het volgende:
Hoe lang is het trouwens geleden dat we onder de 4000 zaten? Oktober?
Haha, yep. En als je dan ziek bent, ben je ook meteen twee weken thuis. Dan koop je tenminste nog iets voor al dat geld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bedrijven die wachtdagen hanteren bij ziekteverzuim dragen daaraan bij. Net als 500 Euro bonus als je je het hele jaar niet ziek hebt gemeld.
lang geleden !quote:
Het is natuurlijk ook een keuze in de gezondheid van je medewerkers. Ergonomie, luchtkwaliteit, maar ook sociaal contact spelen dan mee. Bureau's die in hoogte verstelbaar zijn, goede bureaustoelen, goede luchtkwaliteit en dat soort dingen worden ineens belangrijk als je (formele) werkplek thuis is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, meer steun zou dan wel noodzakelijk zijn ja.
Al hebben veel bedrijven ook laten zien in 2020 dat ze prima thuis kunnen werken zonder erg in te leveren op het eindresultaat. Veel bedrijven geven zelfs aan (bedrijf van m'n man bv) dat ze ook na Corona mensen meer thuis willen laten werken. Het kan bij veel bedrijven dus wel. Dat ze dat nu niet doen omdat ze kantoor werken gewoon fijner vinden kan ik inderdaad geen begrip voor opbrengen. Ik snap het nog enigszins als de winst echt minder is als er thuis gewerkt word, maar in de meeste gevallen is het gewoon een voorkeur om op kantoor te werken. Mensen die dan wel klagen dat er niet versoepeld word, maar ondertussen wel de werknemers lekker uitnodigen op kantoor
Heel lang geleden ja.quote:
Maar hij toonde wel hart voor de zak door met z'n zieke muil op kantoor te verschijnen. Dat telt. "Ik blijf toch niet thuis met een loopneus en een kuchje!?!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zei ik ook een keer als kritiekpunt op een vergadering toen het bedrijf dat ging invoeren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:29 schreef Randier het volgende:
[..]
Haha, yep. En als je dan ziek bent, ben je ook meteen twee weken thuis. Dan koop je tenminste nog iets voor al dat geld.
Soms is er gewoon een grens te trekken en zal het middel erger zijn dan de kwaal.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
dat ik dit mag meemaken. Ben het een keer eens met je. Voor de griep ga ik mij echt niet aanpassen. Een eventuele andere pandemie zeker wel.
Pharma is en blijft pharma natuurlijkquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:36 schreef Predator40 het volgende:
‘Voor EU bestemde vaccins mogelijk doorverkocht’
De Europese Commissie wil van AstraZeneca precies weten waar de bestelde vaccins zijn gebleven. Vrijdag werd bekend dat de farmaceut de leveringen aan de EU in het eerste kwartaal met 60 procent terugschroeft. EU-correspondent Ruud Mikkers vertelt dat er in Brussel vermoedens zijn dat AstraZeneca de vaccins aan een andere partij heeft verkocht.
![]()
jaquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:38 schreef leolinedance het volgende:
Een reclame op Spotify om vaccineren te promoten meldt dat elk coronavaccin op 10.000en mensen is getest.
Is dit zo?
Ik weet het niet, zet Spotify aan en luister of je een reclame over vaccineren hoort.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:38 schreef leolinedance het volgende:
Een reclame op Spotify om vaccineren te promoten meldt dat elk coronavaccin op 10.000en mensen is getest.
Is dit zo?
Volgens mij wel. Misschien is het dan ook nog wel leuk om erbij te horen dat het nog steeds goed gaat met die 10.000en mensenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:38 schreef leolinedance het volgende:
Is dit zo?
Het is toch veel te koud tot mei om buiten te zitten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
Tot en met mei sowieso binnen:
Hoewel in de afgelopen week minder nieuwe besmettingen met het coronavirus zijn gemeld dan in de voorgaande week, neemt het optimisme bij het RIVM af. De ingezette daling van het aantal nieuwe positieve tests stagneert. "De Britse variant rukt op, deze mutatie drukt zijn stempel", vertelt RIVM-topvrouw Aura Timen in gesprek met NU.nl.
waar staat dit ?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
Tot en met mei sowieso binnen:
Hoewel in de afgelopen week minder nieuwe besmettingen met het coronavirus zijn gemeld dan in de voorgaande week, neemt het optimisme bij het RIVM af. De ingezette daling van het aantal nieuwe positieve tests stagneert. "De Britse variant rukt op, deze mutatie drukt zijn stempel", vertelt RIVM-topvrouw Aura Timen in gesprek met NU.nl.
Que?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is toch veel te koud tot mei om buiten te zitten.
Haha welnee joh. Kan in april al bloedheet zijn. Geen peil op te trekken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies dat. Pas na mei warmt het hier in Nederland een beetje op
Vorig jaar in februari al een paar dagen schitterend weer gehad.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn alle optimisten nogal stevig onderuit gegaan de afgelopen 10 maanden, volgens mij.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:49 schreef Gunner het volgende:
Misschien kan iemand het rivm even vertellen dat ze niet dat soort uitspraken moeten doen
Die timen is ook al zo een negative nanny
Kan zijn maar er komt alleen maar een Hele dikke stroom aan negativiteit daar vandaan. En ze moeten dat soort voorbarige uitlatingen niet doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn alle optimisten nogal stevig onderuit gegaan de afgelopen 10 maanden, volgens mij.
Jammer dat er geen Europese / wereld diagrammetje bij staat. Gemiste kans.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:43 schreef Tijn het volgende:
Hey, sinds wanneer staat er informatie over de vaccinaties op het dashboard? Dat is wel nice. En binnenkort blijkbaar meer details
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Fijn, nu de Britse variant nietlanger de maatregelen rechtvaardigt krijgen we dit zelfde riedeltje over ZA binnenkort.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:53 schreef RipCity het volgende:
WAKA WAKA EH EH welkom Zuid-Afrika!
https://www.telegraaf.nl/(...)em-zeker-18-gevallen
Omg omgquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:53 schreef RipCity het volgende:
Toevoeging: Slecht als er voldoende vaccinaties zijn trouwens, maar toch, dit lijkt me zo slecht gepland allemaal.quote:Zoals hierboven staat beschreven gaat het vaccineren van verpleeghuisbewoners in de praktijk. Het prikken gebeurt niet per locatie, maar per risicogroep. Het betekent dat in veel van de ongeveer 2500 Nederlandse verpleeghuizen vijf rondes nodig kunnen zijn, om alle bewoners een eerste prik te geven.
Door die werkwijze duurt het vaccineren van de tienduizenden kwetsbare oudere bewoners zeker een aantal weken, misschien wel maanden.
tja dat krijg je ervan met zo'n achterlijk vrijblijvend quarantaine beleid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:53 schreef RipCity het volgende:
Dit wordt een eindeloze vicieuze cirkel op deze manier. Zeker met vaccinatiefaalhugo.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Fijn, nu de Britse variant nietlanger de maatregelen rechtvaardigt krijgen we dit zelfde riedeltje over ZA binnenkort.
ja dit is echt drama zoquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef Freudie het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk?
https://nos.nl/artikel/23(...)-met-vaccineren.html
Mijn god wat slecht weer.
[..]
Toevoeging: Slecht als er voldoende vaccinaties zijn trouwens, maar toch, dit lijkt me zo slecht gepland allemaal.
https://www.nu.nl/coronav(...)variant-rukt-op.htmlquote:
Hier wil ik nog wel even iets over zeggen. Die 6% is de toename van de besmettelijkheid per dag. Bij een besmettelijke periode van gemiddeld 5 dagen betekent dat een toename in de R van 1,06^5=1,34 dus 34%. Hier is het bijbehorende onderzoek terug te vinden met als je iets verder scrollt wat uitleg:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die kerel was vanmorgen bij BNR, is viroloog bij het LUMC even uit mijn hoofd. Geen idee of hij gelijk heeft of dat iemand anders gelijk heeft. Belangrijk punt is denk ik wel dat er eerst angst over 70% was, daarna over 30%/40%.
In Engeland (en zeker in Londen) is de R ver onder de 1 gekomen, dus lijkt het dat de nieuwe variant te beteugelen is, waardoor ook die 30% weer betwijfeld wordt.
Tuurlijk zou het voorbarig zijn om nu te roepen: Lekker laten gaan jongens, yolo! Maar we praten elkaar afentoe ook wel een beetje de put in.
Ik ben wel echt serieus benieuwd waar het fout gaat. Is er geen (of onvoldoende) sturing vanaf boven? Is er teveel sturing vanaf boven? Is het niet duidelijk hoeveel voorraad er is? Zijn de procedures niet goed ontwikkeld?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit wordt een eindeloze vicieuze cirkel op deze manier. Zeker met vaccinatiefaalhugo.
70% was echt een media-dingetje volgens mij? Ik las steeds een range 40-70%, met de slag om de arm dat het ook goed zou kunnen komen door super spreading events. Volgens de vandaag gepubliceerde getallen van het RIVM is het 43% besmettelijker.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die kerel was vanmorgen bij BNR, is viroloog bij het LUMC even uit mijn hoofd. Geen idee of hij gelijk heeft of dat iemand anders gelijk heeft. Belangrijk punt is denk ik wel dat er eerst angst over 70% was, daarna over 30%/40%.
In Engeland (en zeker in Londen) is de R ver onder de 1 gekomen, dus lijkt het dat de nieuwe variant te beteugelen is, waardoor ook die 30% weer betwijfeld wordt.
Tuurlijk zou het voorbarig zijn om nu te roepen: Lekker laten gaan jongens, yolo! Maar we praten elkaar afentoe ook wel een beetje de put in.
Soms denk ik dat ze het er om doen. Is er dan niemand die logisch nadenkt hoe we dit het snelst en zo efficiënt mogelijk kunnen aanpakken. Man man man.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef Freudie het volgende:
[..]
Toevoeging: Slecht als er voldoende vaccinaties zijn trouwens, maar toch, dit lijkt me zo slecht gepland allemaal.
Dit is toch bizar of niet?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Soms denk ik dat ze het er om doen. Is er dan niemand die logisch nadenkt hoe we dit het snelst en zo efficiënt mogelijk kunnen aanpakken. Man man man.
dat mei verhaal is dus gewoon complete onzin.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)variant-rukt-op.html
de conclusie van mei deel ik niet, staat helemaal nergens
ik zie vooral veel open deuren ingetrapt worden
Vorig jaar tijdens eerste lockdown in maart zat ik toch echt vaak genoeg buiten met de BBQ aan hoor, prachtig weer gehad toen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah oké, dat is duidelijk. Dan zeggen ze dus wellicht hetzelfde, maar is het niet goed begrepen. Interessant, dank je!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:02 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Hier wil ik nog wel even iets over zeggen. Die 6% is de toename van de besmettelijkheid per dag. Bij een besmettelijke periode van gemiddeld 5 dagen betekent dat een toename in de R van 1,06^5=1,34 dus 34%. Hier is het bijbehorende onderzoek terug te vinden met als je iets verder scrollt wat uitleg:
https://mobile.twitter.com/P_Bruijning/status/1352379535698878465
Het is leuk te schieten op Hugo, maar denken dat hij als individu extreem veel invloed heeft is niet realistisch. Het ministerie van VWS is door een lange politieke tendens op een manier georganiseerd die voor deze crisis zeer onpraktisch is. De Groene schreef er een aardig artikel over: https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-nietquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel echt serieus benieuwd waar het fout gaat. Is er geen (of onvoldoende) sturing vanaf boven? Is er teveel sturing vanaf boven? Is het niet duidelijk hoeveel voorraad er is? Zijn de procedures niet goed ontwikkeld?
Ik bedoel, hoe graag ik Hugo ook de schuld zou willen geven, zelfs als je volledig incompetent bent neemt een competente organisatie onder je het op een gegeven moment van je over.
Het lijkt wel een typisch Nederlands poldermodel te zijn, waar er veel overlegorganen geïntroduceerd zijn om te bespreken hoeveel vaccins er zijn, maar te weinig op de uitvoering wat er precies mee gedaan wordt oid.
En ik snap de stagnatie niet. Ik zie de cijfers de afgelopen weken toch alleen maar dalen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat mei verhaal is dus gewoon complete onzin.
Maar even heel naïef he. Ons leven ziet er nu toch heel anders uit dan maart vorig jaar? Als je terugkijkt waren wintersport (veel mensen binnen) en carnaval (veel mensen binnen in kleine groepjesquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vorig jaar tijdens eerste lockdown in maart zat ik toch echt vaak genoeg buiten met de BBQ aan hoor, prachtig weer gehad toen.
Dit is een grapje toch? Toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef Freudie het volgende:
[..]
Goh. Tegen kostprijs, was het toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:36 schreef Predator40 het volgende:
De Europese Commissie wil van AstraZeneca precies weten waar de bestelde vaccins zijn gebleven. Vrijdag werd bekend dat de farmaceut de leveringen aan de EU in het eerste kwartaal met 60 procent terugschroeft. EU-correspondent Ruud Mikkers vertelt dat er in Brussel vermoedens zijn dat AstraZeneca de vaccins aan een andere partij heeft verkocht.
het daalt iets minder snel, dat is de stagnatie die ze zienquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En ik snap de stagnatie niet. Ik zie de cijfers de afgelopen weken toch alleen maar dalen?
Ja, dat bedoel ik idd. Daarom zei ik dit, misschien beetje raar verwoord:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is leuk te schieten op Hugo, maar denken dat hij als individu extreem veel invloed heeft is niet realistisch. Het ministerie van VWS is door een lange politieke tendens op een manier georganiseerd die voor deze crisis zeer onpraktisch is. De Groene schreef er een aardig artikel over: https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-niet
quote:Ik bedoel, hoe graag ik Hugo ook de schuld zou willen geven, zelfs als je volledig incompetent bent neemt een competente organisatie onder je het op een gegeven moment van je over.
Als je het aantal mogelijkheden tot superspreading erg beperkt valt de invloed inderdaad wel mee. Want als R(oud) = 0,7 dan R(nieuw) = 0,91. Maar stel je hebt een superspreader waar de R(oud) = 1,3 dan is R(nieuw) = 1,69. Dus dan wordt de invloed veel groter.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
70% was echt een media-dingetje volgens mij? Ik las steeds een range 40-70%, met de slag om de arm dat het ook goed zou kunnen komen door super spreading events. Volgens de vandaag gepubliceerde getallen van het RIVM is het 43% besmettelijker.
JA tuurlijk. Dat verzint die poster ter plekkequote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat mei verhaal is dus gewoon complete onzin.
Ja, nee, dat gebeurt nooooooooooitquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
JA tuurlijk. Dat verzint die poster ter plekke
nee, ik had gister ook al zon verhaal gedeeld, 5 85 plussers wonen naast elkaar in een verzorgingshuis, worden allemaal door een ander gevaccineerd en op een ander moment.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is een grapje toch? Toch?
Toch?
![]()
![]()
Mischien ook nog even wat administratie doen enzo? Zomaar een gedachtequote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:09 schreef Evenstar het volgende:
Pak busje.
Rij naar Oss.
Laad vaccins in.
Rij naar zorgcentrum.
Vaccineer heel zorgcentrum.
Win.
Veel moeilijker moeten zij het niet maken. Snap het echt niet meer.
Kom op zeg.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien ook nog even wat administratie doen enzo? Zomaar een gedachte
Man man man manquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, ik had gister ook al zon verhaal gedeeld, 5 85 plussers wonen naast elkaar in een verzorgingshuis, worden allemaal door een ander gevaccineerd en op een ander moment.
de een moest naar de GGD, de ander door de HAP weer een ander door de verpleeghuis arts
en de andere 2 moesten nog even wat langer wachten.
![]()
![]()
Ja, tuurlijk. Dit is heel kort door de bocht, maar administratie moet hoe dan ook gebeuren.Of je nu vijf keer langs een zorgcentrum moet of maar één keer verandert daar niks aan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien ook nog even wat administratie doen enzo? Zomaar een gedachte
Het is ook stom dat ze het advies van de Gezondheidsraad zo letterlijk nemen. Ja, de kwetsbaren eerst, maar natuurlijk niet op deze manier.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:09 schreef Evenstar het volgende:
Pak busje.
Rij naar Oss.
Laad vaccins in.
Rij naar zorgcentrum.
Win.
met 1 flesje vaccineer je die 5 ouderen binnen 5 min.....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Dit is heel kort door de bocht, maar administratie moet hoe dan ook gebeuren.Of je nu vijf keer langs een zorgcentrum moet of maar één keer verandert daar niks aan.
Het lijkt mij handiger om gewoon heel zorgcentrum in één keer te vaccineren, administratie is dan ook in één keer klaar. Het is toch volkomen idioot dat ze meerdere keren langs een zorgcentrum moeten en dat dan de ene daar een vaccin krijgt, andere weer naar HAP moet etc. etc.
Zometeen komt Ralph Inbar de kamer binnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is een grapje toch? Toch?
Toch?
![]()
![]()
maar zo gaat het op elk vlak hoor,quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Dit is heel kort door de bocht, maar administratie moet hoe dan ook gebeuren.Of je nu vijf keer langs een zorgcentrum moet of maar één keer verandert daar niks aan.
Het lijkt mij handiger om gewoon heel zorgcentrum in één keer te vaccineren, administratie is dan ook in één keer klaar. Het is toch volkomen idioot dat ze meerdere keren langs een zorgcentrum moeten en dat dan de ene daar een vaccin krijgt, andere weer naar HAP moet etc. etc.
Daarnaast lijkt het mij op alle vlakken gewoon beter om het per zorgcentrum te doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook stom dat ze het advies van de Gezondheidsraad zo letterlijk nemen. Ja, de kwetsbaren eerst, maar natuurlijk niet op deze manier.
Ik ben ondertussen zo ver dat ik heb opgegeven na te denken waarom het zo gaat en niet anders. Ik zal het volledige plaatje wel niet overzien, maar ik heb het idee dat centrale coördinatie echt mist. Tel daarbij de 3 miljoen belangenclubjes bij op en 't wordt alleen maar lastiger.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
het is 1 grote puinzooi, dat krijg je ervan als er zo laat pas word voorbereid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen zo ver dat ik heb opgegeven na te denken waarom het zo gaat en niet anders. Ik zal het volledige plaatje wel niet overzien, maar ik heb het idee dat centrale coördinatie echt mist. Tel daarbij de 3 miljoen belangenclubjes bij op en 't wordt alleen maar lastiger.
Ik bedoel, als nu de bond van geestelijken ook oproept dat ze eerder willen zullen ze dat gegarandeerd eerst bij de huisartsen/GGD etc geprobeerd hebben. Denk dat je een fulltime baan hebt om al die aasgieren van je af te slaan.
Hoeveel zorgcentra hebben wij eigenlijk in Nederland en hoeveel bewoners hebben deze in totaal, enig idee?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen zo ver dat ik heb opgegeven na te denken waarom het zo gaat en niet anders. Ik zal het volledige plaatje wel niet overzien, maar ik heb het idee dat centrale coördinatie echt mist. Tel daarbij de 3 miljoen belangenclubjes bij op en 't wordt alleen maar lastiger.
Ik bedoel, als nu de bond van geestelijken ook oproept dat ze eerder willen zullen ze dat gegarandeerd eerst bij de huisartsen/GGD etc geprobeerd hebben. Denk dat je een fulltime baan hebt om al die aasgieren van je af te slaan.
wie had DAT nou verwachtquote:
Maar dat is dus niet wat de gezondheidsraad adviseert, want die zeggen dat de kwetsbaarsten eerst moeten. Het komt op mij over alsof ze dat heel letterlijk aan het opvolgen zijn, wellicht uit angst dat ze later iets kan worden aangerekend.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daarnaast lijkt het mij op alle vlakken gewoon beter om het per zorgcentrum te doen.
Och, het kan altijd slechter.quote:
Is daar ergens iets over te vinden? Lijkt me een hele operatie in zo'n korte periode. En dat dan ook allemaal nog analyseren en vastleggen enzo. Knap hoor.quote:
2500 verzorgingstehuizen, volgens de NOS.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoeveel zorgcentra hebben wij eigenlijk in Nederland en hoeveel bewoners hebben deze in totaal, enig idee?
2351 verpleeghuizen en verzorgingstehuizenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoeveel zorgcentra hebben wij eigenlijk in Nederland en hoeveel bewoners hebben deze in totaal, enig idee?
Was dat niet bij die scootmobielrace? Wat een genotshow is dat, dat zou jaarlijks terug moeten keren in festivalvormquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag deze foto voorbij komen en dat vat het wel een beetje samen
Maar polderen voor draagvlak en we moeten het overlaten aan allemaal verschillende organisaties die allemaal het wiel moeten uitvinden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:09 schreef Evenstar het volgende:
Pak busje.
Rij naar Oss.
Laad vaccins in.
Rij naar zorgcentrum.
Win.
Deze is van Pfizer:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is daar ergens iets over te vinden? Lijkt me een hele operatie in zo'n korte periode. En dat dan ook allemaal nog analyseren en vastleggen enzo. Knap hoor.
Als wij hadden gewild hadden wij dus iedereen in de acute zorg, zorgmedewerkers in verzorgingshuizen en alle bewoners van deze plekken al kunnen vaccineren.quote:In 2019 woonden ruim 115 duizend mensen in een verzorgings- of verpleeghuis.
Nog even aanvullend: als kerst en oud en nieuw dus wél superspreading mogelijk heeft gemaakt is de enorme stijging in VK en Ierland dus hiermee prima te verklaren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:07 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Als je het aantal mogelijkheden tot superspreading erg beperkt valt de invloed inderdaad wel mee. Want als R(oud) = 0,7 dan R(nieuw) = 0,91. Maar stel je hebt een superspreader waar de R(oud) = 1,3 dan is R(nieuw) = 1,69. Dus dan wordt de invloed veel groter.
Even gerekend met een verhoging van 30%.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=covid-19+vaccinequote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is daar ergens iets over te vinden? Lijkt me een hele operatie in zo'n korte periode. En dat dan ook allemaal nog analyseren en vastleggen enzo. Knap hoor.
Ik lees dat het om zo'n 120.000 mensen in totaal gaat. In het Verenigd Koninkrijk prikken ze dat in een ochtend, maar hier moet het maanden duren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
2351 verpleeghuizen en verzorgingstehuizen
In 2019 woonden er totaal 115.000 mensen in die centra volgens het CBS.
Met 2 dagen boos maken zou je die dus allemaal gevaccineerd kunnen hebben lijkt mij.
We doen vandaag aan goed nieuws, niet zo realistisch doenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:21 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Nog even aanvullend: als kerst en oud en nieuw dus wél superspreading mogelijk heeft gemaakt is de enorme stijging in VK en Ierland dus hiermee prima te verklaren.
totaal niet voorbereid en over nagedacht.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:21 schreef Evenstar het volgende:
Ah zelf gevonden.
[..]
Als wij hadden gewild hadden wij dus iedereen in de acute zorg, zorgmedewerkers in verzorgingshuizen en alle bewoners van deze plekken al kunnen vaccineren.
Als het maar om zulke lage aantallen gaan snap ik niet dat ze lopen te kloten met meerdere keren langs komen etc.
Vanmorgen had je op BNR 'BNR Breekt' oid, daar konden mensen inbellen. Ik zou zweren dat er een aantal vaste Fok!kers ingebeld hebben, want ik heb de standaard posts allemaal voorbij horen komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik lees dat het om zo'n 120.000 mensen in totaal gaat. In het Verenigd Koninkrijk prikken ze dat in een ochtend, maar hier moet het maanden duren.
Ja, dan krijg je inderdaad wel zin om te gaan rellen, ja.
Hopelijk pakt de politiek dit op. Dit is dubbel werk wat ze doen. Deze kunnen inderdaad binnen een paar dagen voorzien zijn, maar wij gaan er gerust maanden over doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:21 schreef Evenstar het volgende:
Ah zelf gevonden.
[..]
Als wij hadden gewild hadden wij dus iedereen in de acute zorg, zorgmedewerkers in verzorgingshuizen en alle bewoners van deze plekken al kunnen vaccineren.
Als het maar om zulke lage aantallen gaan snap ik niet dat ze lopen te kloten met meerdere keren langs komen etc.
Omdat ze het dus blijkbaar belangrijk vinden dat eerst ome Joop van 92 wordt ingeënt en daarna tante Tinny van 91. Dat ze niet in hetzelfde tehuis wonen maakt niet uit, dat betekent niet dat Joops buurman van 89 opeens voor mag dringen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:21 schreef Evenstar het volgende:
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk pakt de politiek dit op. Dit is dubbel werk wat ze doen. Deze kunnen inderdaad binnen een paar dagen voorzien zijn, maar wij gaan er gerust maanden over doen.
Het gaat per risicogroep, maar zijn die bewoners per definitie niet allemaal risicogroep?
Je had dan gewoon geen enkel probleem meer gehad in zorgcentra. Geen gezeik qua bezoek, geen tekort aan personeel, geen extra kosten door en gedoe met voorzorgsmaatregelen. Al die zorgcentra hadden gewoon terug gekund naar februari 2020. Zouden vast nog wel mensen ziek worden en mensen komen te overlijden, maar dat gaan wij sowieso niet meer stoppen, want ik verwacht niet dat het virus gaat verdwijnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
totaal niet voorbereid en over nagedacht.
Je een beetje informatie hierover zou niet verkeerd zijn voor het vertrouwen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Misschien is het dan ook nog wel leuk om erbij te horen dat het nog steeds goed gaat met die 10.000en mensen
Daar staat niet in dat we tot Mei binnen zitten....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier:
https://www.nu.nl/coronav(...)variant-rukt-op.html
Er staan gewoon rapporten online over de bijwerkingen hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je een beetje informatie hierover zou niet verkeerd zijn voor het vertrouwen.
Maar niet in precies dezelfde, dat is hier het punt. Ze doen eerst alle 90+ers en komen dan volgende week terug voor de mensen boven de 85 en de week daarna boven de 80 etc.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het gaat per risicogroep, maar zijn die bewoners per definitie niet allemaal risicogroep?
Sorry 😬 ik vind de getalletjes gewoon heel interessant, zonder per sé negatief of positief te zijn. Jammer genoeg werkt dat niet zo bij m’n boekhouding.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
We doen vandaag aan goed nieuws, niet zo realistisch doen
Juist, dat is het dus ook.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk pakt de politiek dit op. Dit is dubbel werk wat ze doen. Deze kunnen inderdaad binnen een paar dagen voorzien zijn, maar wij gaan er gerust maanden over doen.
Het lijkt mij het meest logisch dat je contact opneemt met een woonzorglocatie en zegt: Hoeveel vaccins heb je nodig? 50? 100? 150?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar niet in precies dezelfde, dat is hier het punt. Ze doen eerst alle 90+ers en komen dan volgende week terug voor de mensen boven de 85 en de week daarna boven de 80 etc.
Dat dat totaal niet efficiënt is, lijkt op dit moment niemand belangrijk te vinden
Het is ook zeker interessant, en ik heb 't al 's eerder gezegd: Ik vind het fijn dat je het 'duidt' (ja, die moest evenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:28 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Sorry 😬 ik vind de getalletjes gewoon heel interessant, zonder per sé negatief of positief te zijn. Jammer genoeg werkt dat niet zo bij m’n boekhouding.
Dit verklaart wel waarom ze in december zeiden dat het teveel gedoe was om met deze groepen te beginnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt mij het meest logisch dat je contact opneemt met een woonzorglocatie en zegt: Hoeveel vaccins heb je nodig? 50? 100? 150?
En dat dan de dag erna een paar prikkers langskomen die al die mensen vaccineren.
Juist, veel moeilijker hoeft het niet te zijn. Ook qua administratie niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt mij het meest logisch dat je contact opneemt met een woonzorglocatie en zegt: Hoeveel vaccins heb je nodig? 50? 100? 150?
En dat dan de dag erna een paar prikkers langskomen die al die mensen vaccineren.
en het is juist heel makkelijk!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit verklaart wel waarom ze in december zeiden dat het teveel gedoe was om met deze groepen te beginnen.
Op deze manier is het ook veel gedoe, ja.
Ik denk echt dat de oorzaak van dit alles de angst is dat het advies van de gezondheidsraad niet tot de letter wordt opgevolgd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist, veel moeilijker hoeft het niet te zijn. Ook qua administratie niet.
Ik snap sowieso niet waarom dat in hemelsnaam centraal gedaan moet worden. Woonzorgcentra gebruiken al allerlei applicaties om te registreren wat die mensen mankeren en dat wordt in veel gevallen al met de huisarts gedeeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist, veel moeilijker hoeft het niet te zijn. Ook qua administratie niet.
Zorgvuldigheid ten top.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:33 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Zo gaat het een beetje in woonzorgcentra.
Het is zo veel efficiënter dat je die woonvormen en instellingen al meteen kunt afstrepen. Kun je het lijstje gewoon naar beneden afwerken, van Noord naar Zuid, Oost naar West. Veel maakt het onder de streep ook niet uit, want de inwoners zijn allemaal vatbaar voor corona. Binnen een paar dagen kun je al die zaken gevaccineerd hebben, en kun je je gaan richten op de volgende stap. Nu zorg je alleen maar voor meer overlap, en verwarring. Verpleeghuizen moeten nog steeds maatregelen aanhouden omdat er 1 iemand is die nog geen prik heef gehad en die is pas over 2 weken aan de beurt. Schiet mij maar lek.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist, dat is het dus ook.
Personeel moet gevaccineerd worden, omdat je geen uitval wil. Bewoners moeten allemaal gevaccineerd worden, want ze zitten per definitie al in een risicogroep. Misschien dat er een paar uitzonderingen zijn, maar dat zal echt niet meer dan een handjevol zijn. Hoe haal je het dan in je hoofd om het in meerdere keren te doen.
Heb zoveel briefings en debatten gekeken, maar dit soort vragen etc. komen dan nooit voorbij. Dan snap ik soms echt niet of zij zo dom zijn of de gemiddelde FOK!-user zo slim
Dat klopt, maar in combinatie met dit:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Daar staat niet in dat we tot Mei binnen zitten....
Dit dus.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
Dat Hugo het IQ van een stoeptegel heeft dat weten we inmiddels wel. Maar er moeten toch ook ergens anders in die hele structuur wel een keer bellen gaan rinkelen dat het enorm onhandig is om de mensen in één pand of vijf verschillende momenten door drie verschillende mensen te laten vaccineren? Echt, #hoedan?
Absurd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:33 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Zo gaat het een beetje in woonzorgcentra.
ik denk dat je glazen bol stuk is, maar we zullen het zien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in combinatie met dit:
https://www.nu.nl/binnenl(...)18-besmettingen.html
Stel ik het bij naar tot juli binnen zitten:)
Het stond en staat behoorlijk ter discussie kan ik je vertellenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit dus.
Dat 1 persoon die fout kan maken is al belachelijk, maar dat er dan werkelijk niemand is die dit dan ter discussie stelt is helemaal niet te geloven.
We moeten af van de bureaucratie en de regelzucht. Out of de box denken is er niet meer bij. Dit speelt ons nu parten, alles moet via bestaande stroeve procedures gebeuren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
Dat Hugo het IQ van een stoeptegel heeft dat weten we inmiddels wel. Maar er moeten toch ook ergens anders in die hele structuur wel een keer bellen gaan rinkelen dat het enorm onhandig is om de mensen in één pand of vijf verschillende momenten door drie verschillende mensen te laten vaccineren? Echt, #hoedan?
Z'n glazen bol is omgesmolten tot meer vaccin buisjes, daar is een tekort aan 😆quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat je glazen bol stuk is, maar we zullen het zien.
Dat kan zeker jaquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Absurd.
Op een geven moment lukte het om een "Coronagezant", wat het opleverde weet ik nog steeds niet, aan te stellen. Omdat ik ook echt niet weet wat het doel daarvan was.
Maar het zou toch wel moeten kunnen om hier per direct een "Vaccingezant" ofzo op te zetten? Iemand gespecialiseerd in crisismanagement, die het snapt hoe dit soort shit werkt en die het mandaat en geld krijgt om dit te fixen?
Dat verbaast mij eigenlijk helemaal niets.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit dus.
Dat 1 persoon die fout kan maken is al belachelijk, maar dat er dan werkelijk niemand is die dit dan ter discussie stelt is helemaal niet te geloven.
Komt door die vaccinatie verhalen en het tempo waarin het gaat, dat wekt negatieve gedachten op.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat je glazen bol stuk is, maar we zullen het zien.
Den Haag is ook helemaal niet bezig om de coronacrisis zsm op te lossen. 'Het overkomt ons allemaal maar' is wat ze vooral uitstralen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanmorgen had je op BNR 'BNR Breekt' oid, daar konden mensen inbellen. Ik zou zweren dat er een aantal vaste Fok!kers ingebeld hebben, want ik heb de standaard posts allemaal voorbij horen komen.
Mijn frustratie blijft 'm vooral zitten in dat de bevolking de noodrem aan moet trekken, dat er meer en meer maatregelen gestapeld worden. Dan is het echt ongelooflijk slecht voor je gemoedsrust en draagvlak van de bevolking als je dan zelf blijft hameren op 'zorgvuldigheid' en niet versnellen wilt. En als je dan wilt versnellen je er een constante slecht nieuwsshow van maakt is natuurlijk ook niet al te best.
Zoiets zou perfect zijn als we niet vastgehouden hadden aan de verschillende "prikkers" als de GGD, huisartsen, bedrijfsarts, ziekenhuismedewerkers, de instellingens arts etc.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarheen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:26 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Nederland gaat zo hard naar beneden
Emigreren lijkt een serieuze optie
Waar, hier op Fok?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:42 schreef Cue_ het volgende:
Is hier al eerder deze discussie geweest dan? Over dat zo'n verpleeghuis meerdere bezoeken nodig zou hebben ? of ook nu pas, nu mensen dit uit de praktijk aankaarten dat het niet handig is? (tenminste, heb het half een beetje gevolgd hier nu)
Weet dat hier genoeg discussies zijn geweest over wie eerst enzo, maar niet specifiek de logica erachter. Maar ik heb dan ook niet alles meegelezen altijd.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef Freudie het volgende:
[..]
quote:"Na anderhalve week voorbereiding duurt het prikken van 853 mensen donderdag maar zo'n 3 a 4 uur. De andere helft van de bewoners hadden we dus makkelijk daar achteraan kunnen doen, maar dat mag niet want die vallen onder de huisarts", zegt Esther Cromheecke, de projectleider vaccinatie en Directeur bij Sevagram.
Wie is verantwoordelijk?
De reden voor deze tijdrovende aanpak draait om de vraag wie verantwoordelijk is voor het medisch dossier van de verpleeghuisbewoner. Is de specialist ouderengeneeskunde verantwoordelijk? Dan regelt het verpleeghuis alles en volgt de prik ergens in de komende weken.
Maar is de huisarts verantwoordelijk voor het dossier? Dan prikt de huisarts per kleinschalige woonvorm of per leeftijdsgroep. In dat laatste geval komen de 90-plussers eerst, daarna de 85-plussers, daarna de 80-plussers, daarna de 70-plussers en daarna iedereen die jonger is. De exacte momenten, wanneer die groepen worden geprikt, zijn nog niet bekend.
Dit is precies de consequentie zoals men wist. Decentrale aanpak van zorg.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Welke idioot heeft dat bedacht?
Man man man, wat is er in Nederland aan de hand? Er lijkt geen einde te komen aan het geknoei ivm de vaccins. Normaal zie je dit soort absurde toestanden enkel in België of Zuid Europa.
Mijn ouders wonen allebei nog thuis. Mijn vader is 77 met een aardig medisch dossier, en wordt geprikt bij de huisarts. Mijn moeder is 68 zonder noemenswaardige problemen, maar heeft geen rijbewijs. Dus mijn vader moet mijn moeder naar de prikstraat rijden, terwijl hij daar zelf niet gevaccineerd mag worden. En als klap op de vuurpijl... is mijn moeder eerder aan de beurt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:57 schreef _serial_ het volgende:
Er wonen 115K bewoners in een verzorgingshuis of verpleegtehuis in Nederland. Daar tussendoor wonen er nog wat in zelfstandige of aanleunwoningen van dezelfde instelling.
Hoe moeilijk is het om de lijsten bij de instelling op te vragen en ze allemaal op locatie te vaccineren?
Blijkbaar maken we daar alleen al een wereldprobleem van. Geen wonder dat het lang duurt.
Zal mij niets verbazen dat mijn buurman straks naar een andere vaccinatiepost moet als ik.
Gewoon advies van de gezondheidsraad. De mensen die er, in tegenstelling tot bijvoorbeeld iedereen op twitter en op dit forum, voor doorgeleerd hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ze het dus blijkbaar belangrijk vinden dat eerst ome Joop van 92 wordt ingeënt en daarna tante Tinny van 91. Dat ze niet in hetzelfde tehuis wonen maakt niet uit, dat betekent niet dat Joops buurman van 89 opeens voor mag dringen.
Alles moet volgens 100 regeltjes en tabelletjes in Nederland. Dat wreekt zich in (crisis)situaties als je gewoon hands-on en snel moet zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Man man man, wat is er in Nederland aan de hand? Er lijkt geen einde te komen aan het geknoei ivm de vaccins. Normaal zie je dit soort absurde toestanden enkel in België of Zuid Europa.
Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (20 tot en met 26 januari) besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Volgens het RIVM heeft nu eenderde van de nieuwe besmettingen de Britse variant.
Dat krijg je als je bureaucratie tot doel maakt in plaats van tot middel.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alles moet volgens 100 regeltjes en tabelletjes in Nederland. Dat wreekt zich in (crisis)situaties als je gewoon hands-on en snel moet zijn.
De snelheid van daling neemt gewoon af en op de achtergrond groeit het aantal mensen met B117, dus zodra die in de meerderheid zijn bepalen die de richting van de cijfers en voorlopig zou die richting dan omhoog zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En ik snap de stagnatie niet. Ik zie de cijfers de afgelopen weken toch alleen maar dalen?
Wat een markt is dat zeg, eerlijk is het niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:36 schreef Predator40 het volgende:
‘Voor EU bestemde vaccins mogelijk doorverkocht’
![]()
Dank!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Deze is van Pfizer:
https://pfe-pfizercom-d8-(...)Protocol_Nov2020.pdf
quote:Each group in Phase 1 will comprise 15 participants (12 receiving active vaccine and
3 receiving placebo). In this phase, 13 groups will be studied, corresponding to a total of
195 participants.
The vaccine candidate selected for Phase 2/3, BNT162b2 at a dose of 30 µg, will comprise
21,999 vaccine recipients. The 12- to 15-year stratum will comprise up to approximately
2000 participants (1000 vaccine recipients) enrolled at selected investigational sites. It is
intended that a minimum of 40% of participants will be in the >55-year stratum. An equal
number of participants will receive placebo, ie, randomized in a 1:1 ratio.
Dank!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Deze is van Pfizer:
https://pfe-pfizercom-d8-(...)Protocol_Nov2020.pdf
quote:Each group in Phase 1 will comprise 15 participants (12 receiving active vaccine and
3 receiving placebo). In this phase, 13 groups will be studied, corresponding to a total of
195 participants.
The vaccine candidate selected for Phase 2/3, BNT162b2 at a dose of 30 µg, will comprise
21,999 vaccine recipients. The 12- to 15-year stratum will comprise up to approximately
2000 participants (1000 vaccine recipients) enrolled at selected investigational sites. It is
intended that a minimum of 40% of participants will be in the >55-year stratum. An equal
number of participants will receive placebo, ie, randomized in a 1:1 ratio.
Bedankt, maar daar ging het niet overquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:22 schreef D_A het volgende:
[..]
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=covid-19+vaccine
Hier voldoende wetenschappelijke artikelen om je in te lezen.
Toppertje die De Jonge. Wat heeft je eigenlijk gezegd over dat gigantische datalek?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit verklaart wel waarom ze in december zeiden dat het teveel gedoe was om met deze groepen te beginnen.
Op deze manier is het ook veel gedoe, ja.
Er zitten gewoon teveel organisaties en bestuurslagen tussen het uitstippelen van het beleid/plan en de daadwerkelijke personen die de prik moeten zetten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zitten gewoon teveel organisaties en bestuurslagen tussen het uitstippelen van het beleid/plan en de daadwerkelijke personen die de prik moeten zetten.
Weet niet hoe het in NL zit maar hier klagen huisartsen om behoorlijk veel maar waar ze een punt hebben is dat ze circa 20 minuten administratie per vaccin dat ze zetten nodig hebben. Ja geen wonder dat het dan traag gaatquote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zitten gewoon teveel organisaties en bestuurslagen tussen het uitstippelen van het beleid/plan en de daadwerkelijke personen die de prik moeten zetten.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Toppertje die De Jonge. Wat heeft je eigenlijk gezegd over dat gigantische datalek?
quote:Volgens hem is het systeem "echt veilig". Al was het maar omdat elke sollicitant bij de GGD een Verklaring Omtrent Gedrag moet inleveren en een geheimhoudingsplicht moet ondertekenen. Ook krijgen nieuwe medewerkers trainingen in het omgaan met gevoelige informatie. Hij wijst erop dat er in de zorg 1,3 miljoen mensen zijn die dagelijks in medische dossiers kunnen kijken.
Ik denk niet dat ze het als een fout zien, eerlijk gezegd. Ik denk dat wat ze nu doen juist de bedoeling is in hun ogen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lekker polderen, beetje van dit, halfje van dat, zodat niemand verantwoordelijk kan worden gehouden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom zit er überhaupt een exportfunctie op dat systeem? Waarom kan een callcentermedewerker daar bij? Grapjas.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)j-privegegevens.html
Backupje maken voor thuis en voor je vrienden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zit er überhaupt een exportfunctie op dat systeem? Waarom kan een callcentermedewerker daar bij? Grapjas.
Ik denk niet dat de gezondheidsraad wil dat alleen het inenten van de meest kwetsbare mensen al maanden gaat duren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gewoon advies van de gezondheidsraad. De mensen die er, in tegenstelling tot bijvoorbeeld iedereen op twitter en op dit forum, voor doorgeleerd hebben.
Ik wacht dan wel op de Argentijnse variant.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:26 schreef quirina het volgende:
De Zuid-Afrikaanse variant schijnt ook in Nederland rond te gaan hoorde ik op de radio.
Ik ga maar eens een biefstukje op de braai gooien een een glaasje mooi kaap droë steen drinken.
Inmiddels snel verwijderdquote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zit er überhaupt een exportfunctie op dat systeem? Waarom kan een callcentermedewerker daar bij? Grapjas.
Ik word er zo moe van dat we nu alles in 'varianten' gaan duiden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:26 schreef quirina het volgende:
De Zuid-Afrikaanse variant schijnt ook in Nederland rond te gaan hoorde ik op de radio.
Ik ga maar eens een biefstukje op de braai gooien een een glaasje mooi kaap droë steen drinken.
Ja klopt maar:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Er staan gewoon rapporten online over de bijwerkingen hoor.
Ze kunnen het nog zo mooi verpakken, maar uiteindelijk is het toch allemaal "made in China".quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik word er zo moe van dat we nu alles in 'varianten' gaan duiden.
Alsof het dan hipper klinkt.
idd, de reclame spotjes die ze maken zijn echt niet om aan te zien en wekken meer vragen op dan ze beantwoorden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja klopt maar maar:
- het ging niet zo zeer over de bijwerkingen, maar over de testmethode.
- niet iedereen weet dat het online te vinden is
- niet iedereen zoekt ernaar
- niet iedereen is de taal machtig
Die spotjes zouden op tv moeten komen. In 30 seconden kun je veel vertrouwen wekken, als je de juiste dingen zegt. Misschien ook wel een website over opzetten en die benoemen bij de spotjes.
Het zou zeker niet verkeerd zijn om dit soort rapporten proberen te vertalen naar "gewone mensentaal", daar kan ik mij wel in vinden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja klopt maar maar:
- het ging niet zo zeer over de bijwerkingen, maar over de testmethode.
- niet iedereen weet dat het online te vinden is
- niet iedereen zoekt ernaar
- niet iedereen is de taal machtig
Die spotjes zouden op tv moeten komen. In 30 seconden kun je veel vertrouwen wekken, als je de juiste dingen zegt. Misschien ook wel een website over opzetten en die benoemen bij de spotjes.
Een Californische is anders ook niet verkeerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik wacht dan wel op de Argentijnse variant.
Rood vlees en witte wijn?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:26 schreef quirina het volgende:
Stond in de Televaag.quote:Wat is er aan de hand in ons land? Buitenlandse correspondenten kijken met verbazing naar de falende Nederlandse corona-aanpak en de voor Nederland ongekend hevige rellen. ,,Het gepolder levert halfslachtige maatregelen op waar steeds meer onvrede over ontstaat.’’
Nee dat begreep ik hoor, was meer bedoeld als aanvulling op wat jij zei + een artikeltje eroverquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik idd. Daarom zei ik dit, misschien beetje raar verwoord:
[..]
Ik krijg inmiddels het beeld van Vogons bij onze overheidsinstellingenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je bureaucratie tot doel maakt in plaats van tot middel.
Volgens mij is de Jonge dolblij dat er minder vaccins geleverd wordenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is maar goed dat we nog relatief weinig vaccins hebben, we zijn helemaal nog niet klaar om de massale aantallen te gaan prikken joh.
Dit is wel typisch de Jonge zeg. Het echte probleem wegpraten door te zeggen: Ergens anders kunnen mensen er ook bij.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)j-privegegevens.html
Ga je ze allemaal neerknuppelen? Moeten we de knokploeg van het Fok!OMT langssturen? Denk dat we wel wat mensen op kunnen trommelen in VBL?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dreiging hier dat er rellen komen bij het ziekenhuis
Als dat echt zo zou zijn:![]()
![]()
Daarom niet laten testen. Men vatte ze niequote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is wel typisch de Jonge zeg. Het echte probleem wegpraten door te zeggen: Ergens anders kunnen mensen er ook bij.
Ja, nogal wiedes. Bij de belastingdienst en andere instanties kunnen ze bij de gegevens van ~17,5 miljoen Nederlanders. Weet je wat ze daar ook hebben? Logging, toegang op ‘need to know’ etc.
Dit is een faal van epische proporties. Zal me niets verbazen als binnen de kortste keren identiteitsfraude plaatsvindt door deze gegevens.
Ik ga er niet heen. Het is niet mijn stad. Als ze gaan slopen dan doen ze dat maar. Men vatte ze nie!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ga je ze allemaal neerknuppelen? Moeten we de knokploeg van het Fok!OMT langssturen? Denk dat we wel wat mensen op kunnen trommelen in VBL?
Is voor mij een reden om een test te skippen. Vorig jaar kreeg ik ook al een brief van de ggd dat door een lek de gegevens van o.a. mijn kind waren ingezien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is wel typisch de Jonge zeg. Het echte probleem wegpraten door te zeggen: Ergens anders kunnen mensen er ook bij.
Ja, nogal wiedes. Bij de belastingdienst en andere instanties kunnen ze bij de gegevens van ~17,5 miljoen Nederlanders. Weet je wat ze daar ook hebben? Logging, toegang op ‘need to know’ etc.
Dit is een faal van epische proporties. Zal me niets verbazen als binnen de kortste keren identiteitsfraude plaatsvindt door deze gegevens.
Net niet hard genoeg neerknuppelen dat ze naar de EHBO moeten en ze achter aan de wachtlijst zetten voor de andere klachten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ga je ze allemaal neerknuppelen? Moeten we de knokploeg van het Fok!OMT langssturen? Denk dat we wel wat mensen op kunnen trommelen in VBL?
Denk het ook. Maar zelfs met nog meer tijd krijgt hij het niet op orde.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Volgens mij is de Jonge dolblij dat er minder vaccins geleverd worden
Beetje ver, maar anders was ik er maat.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ga er niet heen. Het is niet mijn stad. Als ze gaan slopen dan doen ze dat maar. Men vatte ze nie!
@:caland @:maxi-mus @:scrummie @:rensajacied
Briljant! En dat binnen een paar minuten. De Jonge en het ministerie heeft meer dan een halfjaar kunnen nadenken (vanaf de zomer ong.) Om met een goede, soepele strategie te komen, en komt aanzetten met dit onlogische, stroeve prutswerk waar we een paar duizend man per dag mee vaccineren en ieder verpleeghuis meerdere keren bezocht moet worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:10 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zeg maar wat hoor..
We huren 48 busjes. 4 voor elke provincie.
We laden in Oss elk busje het aantal vaccins in welke beschikbaar zijn voor de verzorgingstehuizen in iedere provincie.
We rijden daar naar toe en zorgen dat op elke plek binnen 24 uur de vaccins op iedere plek is afgeleverd.
We zorgen voor 10 mensen per verzorgingstehuis die de prikjes deur voor deur zetten en 10 mensen lopen mee om de administratie te doen.
Dit kan allemaal binnen 2, 3 dagen.
Dit doen we dan over 6 weken nog eens dunnetjes over.
Maar het zal wel heel gek zijn wat ik roep nu..
Gekke ik.
Ja, er is al geadviseerd niet naar het bezoekuur te komen....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
![]()
Team Fok! C19NL bedoel jequote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die Duitsers drijven de prijs opquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:21 schreef heywoodu het volgende:
Wat is een beetje the place to be om tegenwoordig N95 en/of FFP2 mondkapjes te bestellen? Vriendin heeft die binnenkort verplicht nodig, maar ik weet niet of ze buiten gare sites als AlieExpress nog ergens een beetje normaal te kopen zijn, of dat 30 euro per tien inderdaad de normale prijs is
Waarom zou je zoveel uitgeven voor een mondkapje? Heb al sinds mei dezelfde. En dat voor 2 euroquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:21 schreef heywoodu het volgende:
Wat is een beetje the place to be om tegenwoordig N95 en/of FFP2 mondkapjes te bestellen? Vriendin heeft die binnenkort verplicht nodig, maar ik weet niet of ze buiten gare sites als AlieExpress nog ergens een beetje normaal te kopen zijn, of dat 30 euro per tien inderdaad de normale prijs is
paar spuiten met fentanyl klaar leggen ????quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
![]()
Wij werken met SAP. Als een onderdeel er wel fysiek is, maar het staat niet in SAP, ga je het met geen mogelijkheid door de organisatie krijgen. En iets in SAP zetten schijnt ontzettend complex te zijn. Ik verwacht dat het ook zo iets is met die vaccins, afwijken van het systeem zal wel niet zo makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:22 schreef Cynicio het volgende:
Was het ook niet zo dat vaccins worden weggepleurd omdat de overige aanwezigen niet binnen de te vaccineren groep vallen? Echt regelgeilerij ten top. Zet ook gewoon een prik in Truus van 89 als er toevallig nog een over is.
daar hadden de zorgmanagers geen problemen mee anders toen er vaccin over was.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wij werken met SAP. Als een onderdeel er wel fysiek is, maar het staat niet in SAP, ga je het met geen mogelijkheid door de organisatie krijgen. En iets in SAP zetten schijnt ontzettend complex te zijn. Ik verwacht dat het ook zo iets is met die vaccins, afwijken van het systeem zal wel niet zo makkelijk zijn.
Wat je dus wel kunt concluderen is dat het systeem ruk is
Ze gebruiken geen SAPquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wij werken met SAP. Als een onderdeel er wel fysiek is, maar het staat niet in SAP, ga je het met geen mogelijkheid door de organisatie krijgen. En iets in SAP zetten schijnt ontzettend complex te zijn. Ik verwacht dat het ook zo iets is met die vaccins, afwijken van het systeem zal wel niet zo makkelijk zijn.
Wat je dus wel kunt concluderen is dat het systeem ruk is
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar hadden de zorgmanagers geen problemen mee anders toen er vaccin over was.
Dat er systemen zijn met bevoorrading, verdeling, wie krijgt wat en wanneer enz enz. Dat gaat niet vanzelf hèquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze gebruiken geen SAP![]()
Maar wat heeft dit te maken met het zétten van de prikken?
je kan niet zomaar even in het wilde weg gaan prikken, lijkt me niet zo handig neequote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat er systemen zijn met bevoorrading, verdeling, wie krijgt wat en wanneer enz enz. Dat gaat niet vanzelf hè
Ja, leuk, maar ik zoek eigenlijk een beetje serieuze reactie.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom zou je zoveel uitgeven voor een mondkapje? Heb al sinds mei dezelfde. En dat voor 2 euro
die van mij was 50 cent in aprill, ik weet niet wat ik met de rest van het pakje moet doen, heb je interesse?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom zou je zoveel uitgeven voor een mondkapje? Heb al sinds mei dezelfde. En dat voor 2 euro
Oh zoquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat er systemen zijn met bevoorrading, verdeling, wie krijgt wat en wanneer enz enz. Dat gaat niet vanzelf hè
Zag ze voorbij komen op gistron.comquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar ik zoek eigenlijk een beetje serieuze reactie.
Maw: "zij weten het beter"?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gewoon advies van de gezondheidsraad. De mensen die er, in tegenstelling tot bijvoorbeeld iedereen op twitter en op dit forum, voor doorgeleerd hebben.
Er zijn zware fouten gemaakt, waarom jij dat zo halsstarrig blijft ontkennen is me een raadsel.quote:Uit cijfers van het coronadashboard van de Rijksoverheid blijkt dat er tot en met gisteren 16.829 prikken zijn gezet bij mensen in langdurige zorginstellingen.
Geef die prikkers een mandaat om "afval" op een nuttige manier te besteden. Dan hoef je die persoon niet meer in te plannen later.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je kan niet zomaar even in het wilde weg gaan prikken, lijkt me niet zo handig nee
Besef je wat je daarmee vraagt?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:46 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Geef die prikkers een mandaat om "afval" op een nuttige manier te besteden. Dan hoef je die persoon niet meer in te plannen later.
En los daarvan, nu worden gegevens doorverkocht op de zwarte markt door GGD medewerkers, dan vaccinatiesquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Besef je wat je daarmee vraagt?
Bedenk even wat dit allemaal inhoudt.
Een medische voorbehouden handeling uitvoeren bij iemand die je niet kent, geen informatie over hebt, geen dossier, geen behandelrelatie etc.
Dat gaat sowieso niet gebeuren. Daar op dat moment.
Dit moet je vooraf goed regelen, zodat de juiste mensen de juiste informatie hebben en goed en efficiënt kúnnen prikken.
vakantieveilingen.nlquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
En los daarvan, nu worden gegevens doorverkocht op de zwarte markt door GGD medewerkers, dan vaccinaties
Dat hele systeem is zo lek als een mandje. Mijn vrouw haar ex-man werkt bij het UWV. Toen we gingen daten, wist hij direct waar ik werk, wat ik verdiende, de namen van de kinderen en had hij gelijk ook maar even mijn toen bijna-ex-schoonouders gescreend. Bovendien biedt hij tegen betaling alle gegevens aanquote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Yepquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
En los daarvan, nu worden gegevens doorverkocht op de zwarte markt door GGD medewerkers, dan vaccinaties
Zou je dan niet eens aangifte doen? Zomaar een gedachte, hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat hele systeem is zo lek als een mandje. Mijn vrouw haar ex-man werkt bij het UWV. Toen we gingen daten, wist hij direct waar ik werk, wat ik verdiende, de namen van de kinderen en had hij gelijk ook maar even mijn toen bijna-ex-schoonouders gescreend. Bovendien biedt hij tegen betaling alle gegevens aan
Hulptroepen.nuquote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:21 schreef heywoodu het volgende:
Interessantquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat hele systeem is zo lek als een mandje. Mijn vrouw haar ex-man werkt bij het UWV. Toen we gingen daten, wist hij direct waar ik werk, wat ik verdiende, de namen van de kinderen en had hij gelijk ook maar even mijn toen bijna-ex-schoonouders gescreend. Bovendien biedt hij tegen betaling alle gegevens aan
Alleen bestellen en afhaal in de detailhandel... tja...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:12 schreef Oliver23 het volgende:
Eindelijk zicht op exit-strategie kabinet
DEN HAAG - De basisscholen open, de avondklok schrappen. Daarna mogen de middelbare scholen weer open, gevolgd door de contactberoepen en de detailhandel, zij het waarschijnlijk alleen voor bestellen en afhaal. In deze volgorde hoopt het demissionaire kabinet de eerste stappen te zetten op weg naar versoepeling.
Naar verwachting komt het demissionaire kabinet komende week met de langverwachte exit-strategie, het ’perspectief op het openen van de samenleving’. Al hangt het af van de opmars van de Britse virusvariant en de avondklokrellen of het kabinet volgende week een geschikt moment vindt.
Komende week zal het kabinet hooguit de heropening van de basisscholen in de week van 8 februari en het schrappen van de avondklok aankondigen. Verder blijft de lockdown voorlopig zoals die is, met gesloten niet-essentiële winkels, contactberoepen en horeca.
Signaalwaarden
In de exitstrategie wil het kabinet aangeven bij welke ’signaalwaarden’ bepaalde sectoren weer van start kunnen. Daarbij wordt gekeken naar het aantal besmettingen, ziekenhuis- en ic-opnames, maar ook naar de testcapaciteit en de vaccinatiegraad.
Naar verwachting zijn er in mei voldoende ouderen en kwetsbaren ingeënt om een duidelijk effect in beeld te hebben. Een en ander is dinsdag toegelicht in Ministeriële Commissie Corona, waar de meest betrokken ministers overleggen met de experts van het Outbreak Management Team.
Vaccinaties
Momenteel hebben ruim 170.000 Nederlanders hun eerste beschermende prik tegen het coronavirus gekregen. De komende weken wordt een inhaalslag verwacht in het het prikplan. De komende zes weken krijgt Nederland naar verwachting ruim 1,3 miljoen doses van de reeds goedgekeurde vaccins (Pfizer en Moderna) geleverd.
De exitstrategie wordt naar verwachting aankomende vrijdag besproken in het kabinetsberaad over de coronacrisis. Het stuk schetst voor de langere termijn een perspectief hoe Nederland ’in fases uit de lockdown’ gaat. Daarbij worden ook economische en maatschappelijke ontwikkeling meegenomen, zoals leerachterstanden en de uitwerking van de steunpakketten en de groepen die daarbij buiten de boot zijn gevallen.
bron: Telegraaf
Lekker manquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:12 schreef Oliver23 het volgende:
DEN HAAG - De basisscholen open, de avondklok schrappen. Daarna mogen de middelbare scholen weer open, gevolgd door de contactberoepen en de detailhandel, zij het waarschijnlijk alleen voor bestellen en afhaal. In deze volgorde hoopt het demissionaire kabinet de eerste stappen te zetten op weg naar versoepeling.
Naar verwachting komt het demissionaire kabinet komende week met de langverwachte exit-strategie, het ’perspectief op het openen van de samenleving’. Al hangt het af van de opmars van de Britse virusvariant en de avondklokrellen of het kabinet volgende week een geschikt moment vindt.
Komende week zal het kabinet hooguit de heropening van de basisscholen in de week van 8 februari en het schrappen van de avondklok aankondigen. Verder blijft de lockdown voorlopig zoals die is, met gesloten niet-essentiële winkels, contactberoepen en horeca.
Signaalwaarden
In de exitstrategie wil het kabinet aangeven bij welke ’signaalwaarden’ bepaalde sectoren weer van start kunnen. Daarbij wordt gekeken naar het aantal besmettingen, ziekenhuis- en ic-opnames, maar ook naar de testcapaciteit en de vaccinatiegraad.
Naar verwachting zijn er in mei voldoende ouderen en kwetsbaren ingeënt om een duidelijk effect in beeld te hebben. Een en ander is dinsdag toegelicht in Ministeriële Commissie Corona, waar de meest betrokken ministers overleggen met de experts van het Outbreak Management Team.
Vaccinaties
Momenteel hebben ruim 170.000 Nederlanders hun eerste beschermende prik tegen het coronavirus gekregen. De komende weken wordt een inhaalslag verwacht in het het prikplan. De komende zes weken krijgt Nederland naar verwachting ruim 1,3 miljoen doses van de reeds goedgekeurde vaccins (Pfizer en Moderna) geleverd.
De exitstrategie wordt naar verwachting aankomende vrijdag besproken in het kabinetsberaad over de coronacrisis. Het stuk schetst voor de langere termijn een perspectief hoe Nederland ’in fases uit de lockdown’ gaat. Daarbij worden ook economische en maatschappelijke ontwikkeling meegenomen, zoals leerachterstanden en de uitwerking van de steunpakketten en de groepen die daarbij buiten de boot zijn gevallen.
Had gekund. Had ook gekund toen hij me dreigde in elkaar te slaan als ik niet voor zijn deur zou weggaan. No hard feelingsquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zou je dan niet eens aangifte doen? Zomaar een gedachte, hoor.
Lekkere mannenkeuze had je vrouw zegquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het verkopen van dit soort gegevens toch wel een vrij serieus iets, eigenlijk, maar ok, wat jij wilquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Had gekund. Had ook gekund toen hij me dreigde in elkaar te slaan als ik niet voor zijn deur zou weggaan. No hard feelings
Ik voorspel een hele lange rit voor versoepelingen; en een hele reeks aan mitsen en maaren. Horeca duurt nog wel een halfjaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:12 schreef Oliver23 het volgende:
Signaalwaarden
Vaccinaties
In mei willen ze 'een duidelijk effect in beeld hebben'.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik voorspel een hele lange rit voor versoepelingen; en een hele reeks aan mitsen en maaren. Horeca duurt nog wel een halfjaar.
Is het ook, maar zal wel verjaard zijn. Volgende week 8 jaar getrouwd, dus wordt lastigquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het verkopen van dit soort gegevens toch wel een vrij serieus iets, eigenlijk, maar ok, wat jij wil
Waarom verbaast me dit eigenlijk nogquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In mei willen ze 'een duidelijk effect in beeld hebben'.
Dit gaat weer met een slakkengang dus.
Dat is wel beter geworden sinds er een privacywaakhond is. Jammer genoeg is die waakhond nu nog zonder tanden, maar het was 'vroegah' inderdaad zo dat je zomaar die gegevens in kon duiken. Dat is lastiger geworden, en je moet nu meer informatie monitoren/aantonen. Een aantal departementen heeft gigantisch moeten investeren in de IT monitoring van een zooi van hun systemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Inderdaad. Mondkap op en gaan zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
Godver, nog niet naar de kapper en sportschool. Smijt dat eens open joh.
Hoop dat alles goed gaat. Kun je je niet al laten testen op werk?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:23 schreef Evenstar het volgende:
Hoor net van collega dat zij positief is getest vanmorgen. Afgelopen donderdag en vrijdag intensief mee samengewerkt, binnen 1.5 meter, maar wel met medische mondkapjes.
Zij heeft sinds gisteren pas klachten, dus denk dat de kans zeer klein is dat ik het opgelopen heb, maar toch niet fijn en ik moet morgen wel gewoon op werk verschijnen.
Staat een hele flowchart online, maar kan er even niet bij ofzo, krijg steeds foutmelding, dus even collega gevraagd of die het nog ergens heeft staanquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoop dat alles goed gaat. Kun je je niet al laten testen op werk?
Er staat ''waarschijnlijk'' in de tekst over de detailhandel. Maar ik mag toch hopen dat het kabinet beseft, dat bestellen en afhalen een druppel op een gloeiende plaat is en niet gaat werken voor de detailhandel.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen bestellen en afhaal in de detailhandel... tja...
En wat hebben de rellen te maken met versoepelingen?
Dat negeren we, net als de afgelopen 10 maanden. Studenten moeten niet zeuren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Oh, en waar is het hoger onderwijs?
Bestellen en afhalen slaat ook nergens op. Doe dan het belgische systeem, 30 min max.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:25 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Er staat ''waarschijnlijk'' in de tekst over de detailhandel. Maar ik mag toch hopen dat het kabinet beseft, dat bestellen en afhalen een druppel op een gloeiende plaat is en niet gaat werken voor de detailhandel.
Die lui staan zo ver van de samenleving af, dat niets me verbaast.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:25 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Er staat ''waarschijnlijk'' in de tekst over de detailhandel. Maar ik mag toch hopen dat het kabinet beseft, dat bestellen en afhalen een druppel op een gloeiende plaat is en niet gaat werken voor de detailhandel.
Ik ben wel benieuwd hoeveel besmettingen er nou echt voorkomen zijn met het sluiten van de detailhandel en of het in proportie is met de hoeveelheid geld die er elke week naartoe gesmeten wordt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bestellen en afhalen slaat ook nergens op. Doe dan het belgische systeem, 30 min max.
En dan ook weer 'in mei effecten in beeld hebben'.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bestellen en afhalen slaat ook nergens op. Doe dan het belgische systeem, 30 min max.
De vraag stellen is hem beantwoorden, denk ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou wel eens benieuwd zijn hoeveel besmettingen er nou echt voorkomen zijn met het sluiten van de detailhandel en of het in proportie is met de hoeveelheid geld die er elke week naartoe gesmeten wordt.
Dat laatste, is toch vreemd? Of is dat echt beleid nu?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:23 schreef Evenstar het volgende:
Hoor net van collega dat zij positief is getest vanmorgen. Afgelopen donderdag en vrijdag intensief mee samengewerkt, binnen 1.5 meter, maar wel met medische mondkapjes.
Zij heeft sinds gisteren pas klachten, dus denk dat de kans zeer klein is dat ik het opgelopen heb, maar toch niet fijn en ik moet morgen wel gewoon op werk verschijnen.
In mei, mijn god.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan ook weer 'in mei effecten in beeld hebben'.
Die effecten kun je al veel eerder in beeld hebben als je gewoon sneller vaccineert op de juiste plekken.
5 dagen na contact, dan kun je morgen toch laten testen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:23 schreef Evenstar het volgende:
Hear hearquote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden, denk ik.
Het klinkt leuk hoor, die exit-strategie, maar het neemt (zoals inmiddels gebruikelijk) de situatie waar alles dicht is als uitgangspunt. Je moet een normale samenleving als uitgangspunt nemen, en alleen die zaken sluiten waarvan het effect en de noodzaak is aangetoond. Dit gaat op deze manier echt honderd jaar duren, met alle gevolgen van dien.
Staat er ook bij of met mei 2021 is of 2022?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In mei, mijn god.
Ik ga straks nog echt overwegen een paar maanden dit land te ontvluchten.
geen slecht idee.....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In mei, mijn god.
Ik ga straks nog echt overwegen een paar maanden dit land te ontvluchten.
Nee je mag niet naar je werk morgen. Je moet je laten testen (dag 5) en uitslag afwachten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:23 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik er tot nu toe over lees is het ook niet echt een exit-strategie, maar misschien komen daar nog meer details over. Je verwacht dat dat op een duurzame manier gedaan wordt, en je niet 3 maanden nadat je je exit-strategie uitgevoerd hebt 'm opnieuw uit moet gaan voeren omdat je in blinde paniek weer een lockdown in bent gegaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het klinkt leuk hoor, die exit-strategie, maar het neemt (zoals inmiddels gebruikelijk) de situatie waar alles dicht is als uitgangspunt. Je moet een normale samenleving als uitgangspunt nemen, en alleen die zaken sluiten waarvan het effect en de noodzaak is aangetoond. Dit gaat op deze manier echt honderd jaar duren, met alle gevolgen van dien.
Ze hebben gewoon geen enkel idee.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De routekaart heeft het vorige keer maar 1 week uitgehouden, dus ik verwacht er niets van.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik er tot nu toe over lees is het ook niet echt een exit-strategie, maar misschien komen daar nog meer details over. Je verwacht dat dat op een duurzame manier gedaan wordt, en je niet 3 maanden nadat je je exit-strategie uitgevoerd hebt 'm opnieuw uit moet gaan voeren omdat je in blinde paniek weer een lockdown in bent gegaan.
Een exit strategie die uitgaat van normaal is geen exit strategie... Normaal is waar je naar terug wilt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo open maar weer snel dan die basisscholen.quote:Nederlands onderzoek bevestigt kleine rol kinderen bij besmettingen
Een Nederlands onderzoek bevestigt eerdere vermoedens dat kinderen jonger dan 12 jaar niet zo'n grote rol spelen bij de verspreiding van het coronavirus. Uit onderzoek van positieve coronatests bleek dat de lading virus in de tests van kinderen tot 16 keer lager was dan bij volwassenen. Ook bleek de hoeveelheid virus met de leeftijd toe te nemen.
Met de Britse variant is dat niet anders, al zijn er wel meer kinderen die de Britse variant oplopen, omdat die voor iedereen besmettelijker is.
Ook het OMT doet onderzoek naar de rol van jonge kinderen bij de verspreiding van nieuwe virusvarianten. In de loop van volgende week worden de resultaten verwacht van het onderzoek naar de uitbraak op een school in Bergschenhoek, staat in het OMT-advies, dat in handen is van de NOS
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |