Nee, er komt geen stijging. De besmettelijkheid daalt zowat iedere dag. Van 70% naar 6% inmiddels, dat is een behoorlijke interval bij een schatting waar ik een dikke onvoldoende op zou scoren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik kom weer iedereen even nuchter maken. Nee, het gaat niet goed.
De cijfers stagneren verder en verder (lees: de afname daalt).
Doordat het aandeel van de Britse mutatie groeit, kan je een stijging verwachten. Hopelijk draagt de avondklok daar iets aan bij en remt het de toename.
Let op: we moeten eerst in niveau 'Waakzaam' komen voor je weer aan versoepelingen kan denken. Als je te vroeg versoepelt, grijpt het virus weer te snel om zich heen. Dit duidelijker communiceren vanuit de overheid kan helpen.
Kunnen we dit versnellen? Ja, stay home!
[ twitter ]
Misschien moet Yorick hetzelfde advies eens opvolgen dat hier ook elke dag gegeven wordt. Staar je niet blind op dagcijfers, kijk naar weekcijfers.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik kom weer iedereen even nuchter maken. Nee, het gaat niet goed.
De cijfers stagneren verder en verder (lees: de afname daalt).
Doordat het aandeel van de Britse mutatie groeit, kan je een stijging verwachten. Hopelijk draagt de avondklok daar iets aan bij en remt het de toename.
Let op: we moeten eerst in niveau 'Waakzaam' komen voor je weer aan versoepelingen kan denken. Als je te vroeg versoepelt, grijpt het virus weer te snel om zich heen. Dit duidelijker communiceren vanuit de overheid kan helpen.
Kunnen we dit versnellen? Ja, stay home!
[ twitter ]
Ik ben dan constant aan het reizen en zal meermaals per dag lekker naar een restaurant gaanquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hahaha met alle respect, maar zelfs al verveel ik me zo de tyfus dat ik écht van gekkigheid niet meer weet wat ik moet doen....dan nog zou ik niet al deze topic reeksen gaan terug lezen post-covid
6% vanwege alle maatregelen. Niet vergeten. Daarnaast zijn er nog steeds andere onderzoeken die wat anders claimen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, er komt geen stijging. De besmettelijkheid daalt zowat iedere dag. Van 70% naar 6% inmiddels, dat is een behoorlijke interval bij een schatting waar ik een dikke onvoldoende op zou scoren.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Besmettingen in de werksituatie gestegen van 16.3% naar 17.6%. Ik kijk al uit naar Mark Rutte die over een aantal weekjes gaat aankondigen in gesprek te gaan met de werkgevers.
Nee precies, ik heb wel vaak geroepen om eerder ingrijpen, maar je ziet wat er gebeurt als je dat doet. Dus wat dat betreft heb ik daar ook iets te makkelijk over gedaan, om de handschoen maar meteen op te pakkenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Iets met achteraf praten......
En de mensen die het toevallig vooraf zeiden en dan gelijk krijgen hoor je wel. Degene die er naast zitten verdwijnen even een paar daagjes in de anonimiteit om zich vervolgens te storten op het volgende "falen"van dit kabinet.
Niet dat ze achteraf nu alles goed gedaan hebben, maar ik zou toch niet graag in hun schoenen willen staan met die verantwoording over een heel land.
Nee, 6% meer ten opzichte van de normale variant. Aangezien die naast elkaar bestaan heeft dat niet met de maatregelen te maken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
6% vanwege alle maatregelen. Niet vergeten. Daarnaast zijn er nog steeds andere onderzoeken die wat anders claimen.
Dan veel te druk, waarschijnlijk allemaal een burn-out omdat er zoveel te doen is!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hahaha met alle respect, maar zelfs al verveel ik me zo de tyfus dat ik écht van gekkigheid niet meer weet wat ik moet doen....dan nog zou ik niet al deze topic reeksen gaan terug lezen post-covid
Het enige wat dat voor mij duidelijk maakt is dat er echt geen idee is nog, en dat de 70% die eerst geroepen werd te voorbarig was. Tijd zal het uitwijzen hoeveel het echt is, en die avondklok gaan we nu niet meer vanaf komen (al helemaal niet vanwege de rellen), dus ik heb goede hoop dat het meevalt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
6% vanwege alle maatregelen. Niet vergeten. Daarnaast zijn er nog steeds andere onderzoeken die wat anders claimen.
De weekcijfers worden ook gepakt, zie de rode lijn. Waar we 1,5 week terug op 1 maart in waakzaam zouden zijn is dit nu al voorbij 5 mei.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien moet Yorick hetzelfde advies eens opvolgen dat hier ook elke dag gegeven wordt. Staar je niet blind op dagcijfers, kijk naar weekcijfers.
Er zijn zoveel mogelijke verklaringen waarom het percentage positief deze week niet lager is dan vorige week, maar een belangrijk punt is ook dat het percentage niet hoger is. Er zijn minder mensen getest, dus misschien hebben er wel minder mensen klachten, we weten het niet.
De doomsday-profeten die Yorick en Marino zijn hoeven ook niet altijd gelijk te hebben, er zijn op dit moment voldoende anderen die er een andere wending aan geven. Wie weet, misschien hebben die het ook fout, maar het lijkt me onnodig om op dit moment weer in een paniekkramp te schieten (wat je doet als je vanuit de overheid gaat communiceren: "Het virus grijpt weer te snel om zich heen").
Naar mijn mening: Ja, de daling gaat traag. Er is nog steeds een daling. Zolang er een daling is (en blijft) gaan we de goede kant op.
Er zijn vast wel historici die in 2091 onderzoek willen doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik betwijfel of FOK! dan nog bestaatquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:48 schreef Nia het volgende:
[..]
Er zijn vast wel historici die in 2091 onderzoek willen doen.
Ben benieuwd naar Andere Tijden editie corona over een paar jaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:48 schreef Nia het volgende:
[..]
Er zijn vast wel historici die in 2091 onderzoek willen doen.
Ga dan gauw donerenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik betwijfel of FOK! dan nog bestaatMaar ik snap je hoor.
Wayback machine?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ook Yorick houdt geen rekening met vaccinaties. Als we de huidige cijfers houden en gaan dalen door vaccinaties ben je er. Op een gegeven moment zijn er relatief weinig mensen nog besmet, dus is de kans dat je het van iemand krijgt ook steeds kleiner.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
De weekcijfers worden ook gepakt, zie de rode lijn. Waar we 1,5 week terug op 1 maart in waakzaam zouden zijn is dit nu al voorbij 5 mei.
Ik hoop op een gunstig seizoenseffect in maart maar vorig jaar was iedereen als de dood, nu niet meer. Dus ik zie dat niet heel veel invloed hebben.
Tuurlijk wel joh. FOK! is dan een eigen politieke partij begonnen en deze heeft de meerderheid in de kamer weten te behalen waardoor iedereen moet luisteren naar de BEFEHLEN VON FOK!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is een wayback machine.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die zal er wel weer de ernst van inzien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:53 schreef Noek het volgende:
Maar goede cijfers maar het gaat niet goed, lees ik hier.
Wat zegt Ernst? En zijn daar ook notulen van?
Ja, die kerel was vanmorgen bij BNR, is viroloog bij het LUMC even uit mijn hoofd. Geen idee of hij gelijk heeft of dat iemand anders gelijk heeft. Belangrijk punt is denk ik wel dat er eerst angst over 70% was, daarna over 30%/40%.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maarre, die 6%, dat is toch een hoogleraar die het roept? T.o.v. het RIVM die het heeft over 0,89 (oude) t.o.v. 1,27 (Britse). Zou toeval kunnen zijn natuurlijk, maar voorlopig blijf ik nog even bij de data voor ik harde conclusies ga trekken over beleid
A - De daling gaat veel te traag. We doen niet goed genoeg ons best! Dat ziet iedereen om zich heen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ook Yorick houdt geen rekening met vaccinaties. Als we de huidige cijfers houden en gaan dalen door vaccinaties ben je er. Op een gegeven moment zijn er relatief weinig mensen nog besmet, dus is de kans dat je het van iemand krijgt ook steeds kleiner.
Ik bedoel, je kunt de cijfers op een miljoen verschillende manieren bekijken, maar kijk nu eens puur naar deze grafiek:
[ afbeelding ]
Dan is er nog steeds een daling. De daling ging vorige week heel hard, week ervoor wat trager. Maar er is nog steeds daling, dat is geen stagnatie.
Hier? In DIT topic??????quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die kerel was vanmorgen bij BNR, is viroloog bij het LUMC even uit mijn hoofd. Geen idee of hij gelijk heeft of dat iemand anders gelijk heeft. Belangrijk punt is denk ik wel dat er eerst angst over 70% was, daarna over 30%/40%.
In Engeland (en zeker in Londen) is de R ver onder de 1 gekomen, dus lijkt het dat de nieuwe variant te beteugelen is, waardoor ook die 30% weer betwijfeld wordt.
Tuurlijk zou het voorbarig zijn om nu te roepen: Lekker laten gaan jongens, yolo! Maar we praten elkaar afentoe ook wel een beetje de put in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |