Wat dacht je ervan om versoepelingen in te roepen maar juist verzwaringen voor overtredingen. Oftewel boete bij naar buiten gaan als je positief bent. Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ga ik me afvragen wat ze nu nog meer kunnen bedenken. Er moet toch ooit een belletje gaan rinkelen dat ze misschien wat meer bereiken als ze niet enkel denken in ''nog meer wat niet kan''. Onder andere Evenstar/Kyran benoemde dat goed een tijdje terug. Ze zouden bij een verzwaring ook een versoepeling in kunnen voeren. Je mag niet meer bij iemand thuis af spreken, máár buiten is er dan weer wat meer mogelijk.
Je zou bijna denken dat het RIVM wilt dat we allemaal in angst blijvenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
Daar gaan we weer
"Minder optimisme bij RIVM, Daling stagneert, Britse variant rukt op"
komt er dan ook een corona punten shop in je DigID ?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Of je kunt social points verdienen.
- niet rellen +10
- vaccineren +5
- mondkapje dragen +2
etc.
Als je genoeg punten hebt mag je meer. Je kunt ook punten gebruiken om overtredingen af te kopen.
Leuk idee. Voor 100 punten zo'n halo-ringetje voor op je hoofd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
komt er dan ook een corona punten shop in je DigID ?
En toch kan ik me er nu wel een beetje in vinden. Met bijna 5k besmettingen per dag is een daling van <10% echt niet heel goed.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het RIVM wilt dat we allemaal in angst blijven
Eens. Een kwart van de positief getesten wandelt ijskoud alsnog de samenleving in. Dat zijn dus uitgaande van ongeveer 5000 positieve testen dagelijks toch wekelijks bijna 9000 mensen die beestjes over anderen heen lopen te kuchen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om versoepelingen in te roepen maar juist verzwaringen voor overtredingen. Oftewel boete bij naar buiten gaan als je positief bent. Dat soort dingen.
Probleem met NL is altijd dat handhaving niet te streng kan ofzo.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Of je kunt social points verdienen.
- niet rellen +10
- vaccineren +5
- mondkapje dragen +2
etc.
Als je genoeg punten hebt mag je meer. Je kunt ook punten gebruiken om overtredingen af te kopen.
Ik zou inderdaad liever strengere handhaving zien dan talloze maatregelen waar je alleen de brave burgers mee raakt omdat die zich wel aan elke regel willen houden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om versoepelingen in te roepen maar juist verzwaringen voor overtredingen. Oftewel boete bij naar buiten gaan als je positief bent. Dat soort dingen.
Probleem met NL is altijd dat handhaving niet te streng kan ofzo.
Bij 1000 punten kan je Mark inhuren voor een persoonlijke speech thuis.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer op de begrip ''De Britse Variant''quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En toch kan ik me er nu wel een beetje in vinden. Met bijna 5k besmettingen per dag is een daling van <10% echt niet heel goed.
250 punten voor een 5G chipquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Randier het volgende:
[..]
Leuk idee. Voor 100 punten zo'n halo-ringetje voor op je hoofd.
Gekoppeld aan je ING spaarpunten, waar je er ook duizenden van kunt hebben zonder dat je er wezenlijk iets mee kuntquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
begint het wel op te lijken....was gewoon een fuckup met het hele beleid in de UK in december.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die Britse variant is een hoax. Lansingerland zegt genoeg.
natuurlijk is dat wel relevant, heeft weinig zin om een productie toe te eigenen als blijkt dat die lang niet toereikend is voor hetgeen je besteld hebtquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:02 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Waar ze produceren is niet zo boeiend, als dat India ofzo is, diehebben ons meer nodig dan wij hun. Als wij gewoon de stekker uit covax trekken (voor zover dat niet al gebeurd is) zijn zij fucked en hebben wij nog steeds vaccin.
Afrika of zo iets zie ik ook niet echt veel kunnen doen tegen ons.
zelfs een achterlijke naar het ziekenhuis gegaan en daar personeel besmet, bewust !!!!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eens. Een kwart van de positief getesten wandelt ijskoud alsnog de samenleving in. Dat zijn dus uitgaande van ongeveer 5000 positieve testen dagelijks toch wekelijks bijna 9000 mensen die beestjes over anderen heen lopen te kuchen.
Ik niet, naja niet dat ik dood wil, verre van. Maar oud worden lijkt me echt zwaar ruk. Voelen / merken dat je lijf steeds meer aftakelt, je conditie steeds slechter wordt, je steeds minder hoort, steeds waziger ziet. Oh ja, en dat je steeds meer als een veenlijk begint uit te zien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn als ik de 87 haal eigenlijk
Er is inmiddels wel duidelijk dat de vaccins werken tegen de tee variant, moderna heeft nu ook laten zien dat het werkt tegen de zuid-afrikaanse, dus we lijken er goed mee weg te komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:06 schreef Platinumgoat het volgende:
Hopelijk gaat het de goede kant op, en kunnen we na de vaccinaties van de kwetsbaren (rond april klaar hopelijk) weer gewoon doen en laten wat we willen (op misschien massa-events na)
Maar stel dat die Britse variant inderdaad oprukt, wat gaat de overheid dan doen? Van een vaccineer effect moeten we het de komende maanden sowieso niet hebben (Hugo bedankt!) en echt meer maatregelen dan een avondklok zijn eigenlijk niet te doen. Toch?
Ik bedoel, op 1x per week boodschappen na zit ik nu gewoon al elke dag thuis. Hoeveel meer kun je doen?
Is wijd verspreidquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:13 schreef Noordzijde het volgende:
Britse variant rukt op, maar waar dan? In begin gaven ze nog allemaal clusters door. Is dat nu al niet te doen ofzo? Missen heel veel informatie over dit.
Mooi dat ze weliswaar het vaccineren verneuken, maar iig hun falen mooi weergeven! PRETTY!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb gewerkt, so forgive me als ik iets dubbel neerzet nu, maar ik vond deze pagina van het coronadashboard wel interessant:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Nee.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef Oliver23 het volgende:
Zouden we vandaag onder de 4000 besmettingen duiken .....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |