SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik denk inderdaad dat er in 1e golf heel veel besmette gevallen buiten de radar gebleven zijn, en de groepsimmuniteit wel eens flink hoger kan zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:30 schreef aartstyle het volgende:
Kleine brainstorm sessie van mijn kant.
We hebben het de hele tijd over het vaccin. En dat is ook logisch want het lijkt de meest zekere weg uit deze crisis. Maar er zou van vandaag op morgen zomaar ineens iets kunnen veranderen wat alles/veel op de schop gooit. Ik heb de seizoensinvloed bewust nog niet meegenomen in deze opties.
Optie 1:
In de eerste golf werden alleen de echt ernstig zieke mensen getest. De mensen zonder symptomen werden niet getest en leverden toen geen positieve test op. Het viel mij toen al op dat binnen hetzelfde gezin 1 iemand zwaar ziek was en de rest nergens last van had. Toen dachten we nog, die zijn vast positief zonder symptomen.
Maar nu hoor ik toch vaak om mij heen dat er wederom 1 ziek is binnen het gezin. Veel contact heeft gehad met gezinsleden maar die krijgen geen ziekteverschijnselen. Sterker nog, die testen niet eens positief!
We kunnen ervanuit gaan dat hier groot onderzoek naar gedaan wordt. En ook al zijn deze studies wellicht al in een vergevorderd stadium dan zal er niks openbaars verschijnen totdat ze daar ook passende regels bij hebben.
Daarbij, als blijkt dat een groot deel van de bevolking er uberhaupt niet ziek van wordt (bijvoorbeeld 50%) en je hebt daarbij al drie miljoen mensen die wel besmet zijn geweest dan heb je dus 11,5 miljoen mensen die "immuun" zijn. Of dat dan ook zo werkt voor de groepsimmuniteit weet ik niet.
Ik mis 65-70quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
Totaal in NL >
60 tot 65 jaar: 556 408
70 tot 75 jaar: 459 545
Toch al gauw een miljoen mensen die je zeker zsm moet enten. Want de 60-65 jarigen komen ook vaak zat in el hospitalo hoor.
En de 65 tot 70 jarigen dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
Totaal in NL >
60 tot 65 jaar: 556 408
70 tot 75 jaar: 459 545
Toch al gauw een miljoen mensen die je zeker zsm moet enten. Want de 60-65 jarigen komen ook vaak zat in el hospitalo hoor.
De traagheid van prikken irriteert mij ook enorm maar de traagheid van leveren is nog steeds de grootste bottleneck.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan wachten we gewoon tot er 34 miljoen vaccins zijn. Is nog efficienter.
Dit dit is een beetje chargerend natuurlijk, maar elk individu dat al gevaccineerd is heeft gewoon meer bescherming. Dus het maakt zeker wel uit. Zeker bij de zwakkeren uit de samenleving.
Klopt helemaal. Maar het inenten hebben we zelf in de hand. Het leveren van de vaccins niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
De traagheid van prikken irriteert mij ook enorm maar de traagheid van leveren is nog steeds de grootste bottleneck.
Dat is gewoon niet waar....we hebben nog aardig wat liggen wat zo geprikt kan worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
De traagheid van prikken irriteert mij ook enorm maar de traagheid van leveren is nog steeds de grootste bottleneck.
Stond stom genoeg niet zo snel in dat rijtje erbij dat ik copy/pastequote:
Ben 65+ en ik wil ook zo'n prik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Stond stom genoeg niet zo snel in dat rijtje erbij dat ik copy/pasteMaar die dus ook ja, nu je het zegt.
Met de combi vaccineren, groepsimmuniteit en (hopelijk) net als vorig jaar seizoenseffecten van april-september moeten we van de zomer toch echt grotendeels op weg zijn zou je zeggen. Dan zou in elk geval de zorgdruk geen probleem meer mogen zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat er in 1e golf heel veel besmette gevallen buiten de radar gebleven zijn, en de groepsimmuniteit wel eens flink hoger kan zijn.
Maar om echte groepsimmuniteit te halen is het aantal besmettingen natuurlijk waarschijnlijk nog lang niet genoeg, en niet iedereen wordt met evenveel virus besmet.
Je hebt voor dat scenario een echt hele lange adem nodig, en dat is niet vol te houden.
Vandaar dat vaccineren natuurlijk de beste snelle optie is tot die groepsimmuniteit: mensen die besmet zijn geweest krijgen een "booster" en mensen die niet besmet zijn geweest bouwen die immuniteit door het vaccin op.
Optie 3 is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dat komt meestal nadat er groepsimmuniteit is, het virus kan zich niet meer verspreiden, muteert vaak in een niet schadelijke variant, of sterft uit (zoals mexicaanse griep)
dat zal wel maar de leveringen tot nu toe zijn toch wel een druppel op een gloeiende plaat te noemenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar....we hebben nog aardig wat liggen wat zo geprikt kan worden.
zelfs als ze het dubbele prikken van wat ze nu doen is dat nog niet zomaar op, met 4 keer zoveel prikken ze ook nog een stuk van de voorraad weg.
we prikken veel trager dan er geleverd word op het moment
als ze 3 keer zoveel prikken als nu dan prikken ze de leveringen pas weg.
kun je nagaan wat het vaccineren is op het momentquote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zal wel maar de leveringen tot nu toe zijn toch wel een druppel op een gloeiende plaat te noemen
In de zomer ben ik er hoe dan ook klaar mee. Ik heb mijzelf heel netjes heel streng aan maatregelen gehouden vanaf maart, strenger dan dat zelfs. Maar zomer is 't klaar. Dus laat ze opschieten met vaccineren, dan moet dat ook gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met de combi vaccineren, groepsimmuniteit en (hopelijk) net als vorig jaar seizoenseffecten van april-september moeten we van de zomer toch echt grotendeels op weg zijn zou je zeggen. Dan zou in elk geval de zorgdruk geen probleem meer mogen zijn.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer ben ik er hoe dan ook klaar mee. Ik heb mijzelf heel netjes heel streng aan maatregelen gehouden vanaf maart, strenger dan dat zelfs. Maar zomer is 't klaar. Dus laat ze opschieten met vaccineren, dan moet dat ook gewoon kunnen.
en wat ga je dan doen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer ben ik er hoe dan ook klaar mee. Ik heb mijzelf heel netjes heel streng aan maatregelen gehouden vanaf maart, strenger dan dat zelfs. Maar zomer is 't klaar. Dus laat ze opschieten met vaccineren, dan moet dat ook gewoon kunnen.
Hier nog één. Hopelijk blijven ze weg van vaccinatiepaspoorten om toegang te krijgen tot winkels, transport of recreatie.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Gewoon gasgeven met de kwetsbaren en ouderen, die rest mag best op standje halve kracht, maar voor nu geen excuus om zo langzaam te gaan.
Denk dat voor veel mensen de lente een breekpunt is, zeker omdat we dan ook officieel een jaar in deze ellende zitten. Voor mijzelf heb ik ook altijd de moed erin gehouden door te zeggen dat vanaf april we echt alleen maar vooruit hoeven te kijken. Mentaal ben ik er dus ook wel echt klaar mee na de komende 2 maanden. Er moet gewoon perspectief zijn, niemand gaat dit nog eens een jaar op deze manier volhouden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik ben er nu al vrij klaar mee, maar uiteindelijk koop je daar niet veel voor. Het is niet dat dingen dan opeens magisch open gaanquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik ben best bereid een test te doen om op vakantie te gaan of recreatie of evenement te bezoeken, maar dan moet het wel overal hetzelfde en laagdrempelige manier geregeld zijn, met dezelfde voorwaarden, totdat de massa gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier nog één. Hopelijk blijven ze weg van vaccinatiepaspoorten om toegang te krijgen tot winkels, transport of recreatie.
Een sneltest of iets dergelijks zou ik ook prima vinden. Helemaal als ze dat gewoon ter plekke aanbieden. Maakt niet uit als een ticket dan evt wat duurder word. Maar vaccinatie paspoorten zou ik echt kut vinden. En compleet onnodig.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben best bereid een test te doen om op vakantie te gaan of recreatie of evenement te bezoeken, maar dan moet het wel overal hetzelfde en laagdrempelig manier geregeld zijn, met dezelfde voorwaarden, totdat de massa gevaccineerd is.
Dat is het zeker, maar we kunnen het wel efficiënter inzetten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is toch ook frustrerend dat wij in Nederland pas beginnen met test evenementen als we al zijn begonnnen met vaccineren (als we uberhaupt ooit testevenementen gaan krijgen).quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben best bereid een test te doen om op vakantie te gaan of recreatie of evenement te bezoeken, maar dan moet het wel overal hetzelfde en laagdrempelige manier geregeld zijn, met dezelfde voorwaarden, totdat de massa gevaccineerd is.
En hoe vaak eindigt die 90+ groep nou echt in het ziekenhuis? Dat stoort me ook wel enigszins. Deels begrijpelijk dat ze de ouderen niet willen negeren, maar de meeste mensen houden zich aan de regels vanwege de zorg. Die gaan er onbewust toch wel vanuit dat ze dan ook echt beginnen met de groepen die het snelste in het ziekenhuis belanden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het zeker, maar we kunnen het wel efficiënter inzetten.
We hebben nu grote angst dat eind maart/begin april de IC's vol zijn, dan wil je toch niet even lekker de tijd nemen met vaccineren. Als het er niet is is het er niet, maar er zijn er nog 'genoeg' om op te schalen, en er komen er nog steeds binnen.
Dan kunnen we 'zorgvuldig' door blijven gaan, maar we kunnen ook kijken waar het verschil maakt. Vaccineren van op zijn minst 70+, als de hoeveelheid vaccinaties het toestaat ook 65+.
Het is natuurlijk bijzonder dat ze nu 90+ of 95+ aan het vaccineren zijn, maar de rest nog niets mee doen.
Nog wel voorzichtig zijn met eventuele kwetsbaren die nog niet gevaccineerd zijn. Maar dan wordt het wat mij betreft wel meer aan die groep om binnen te blijven tot ze hun vaccin krijgen.quote:
Het van oud naar jong werken is ook wel uit te leggen, zoveel 90+ is er nu ook weer niet in NLquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En hoe vaak eindigt die 90+ groep nou echt in het ziekenhuis? Dat stoort me ook wel enigszins. Deels begrijpelijk dat ze de ouderen niet willen negeren, maar de meeste mensen houden zich aan de regels vanwege de zorg. Die gaan er onbewust toch wel vanuit dat ze dan ook echt beginnen met de groepen die het snelste in het ziekenhuis belanden.
De testevenemten waren al gepland en zouden onvoorwaardelijk doorgaan. Totdat Hugo de Jonge besloot dat ze toch niet doorgingen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is toch ook frustrerend dat wij in Nederland pas beginnen met test evenementen als we al zijn begonnnen met vaccineren (als we uberhaupt ooit testevenementen gaan krijgen).
Dat hadden ze al lang maanden geleden kunnen doen en nu nog eens in de winter kunnen herhalen. We zijn zo ontzettend traag met het zoeken naar mogelijkheden.
Precies, ben best bereid daar een bijdrage voor te betalen, als ik maar weer wat kan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een sneltest of iets dergelijks zou ik ook prima vinden. Helemaal als ze dat gewoon ter plekke aanbieden. Maakt niet uit als een ticket dan evt wat duurder word. Maar vaccinatie paspoorten zou ik echt kut vinden. En compleet onnodig.
Ja maar de echt goede resultaten van AstraZeneca waren in de LD/SD categorie (lage dosis + standaarddosis), dat waren maar 1367 proefpersonen (en nog eens 1374 in de controlegroep). Waar volgens mij dan weer niet van gespecificeerd is tot welke leeftijdsgroepen ze behoren. Het roept onnodig veel vragen op wmb.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
8% op 40k is nog altijd 3200 personen.
Ik denk niet dat de trials van Pfizer/Moderna beter scoorden.
We nemen inderdaad alle maatregelen om de druk in de ziekenhuizen beheersbaar te houden. Daarom beginnen we ook pas na twee maanden, en als vijfde of zesde groep, met het inenten van de groepen die het meest in de ziekenhuizen terecht komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En hoe vaak eindigt die 90+ groep nou echt in het ziekenhuis? Dat stoort me ook wel enigszins. Deels begrijpelijk dat ze de ouderen niet willen negeren, maar de meeste mensen houden zich aan de regels vanwege de zorg. Die gaan er onbewust toch wel vanuit dat ze dan ook echt beginnen met de groepen die het snelste in het ziekenhuis belanden.
Ik post echt een pagina terug dat het eerste testevenement gepland is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is toch ook frustrerend dat wij in Nederland pas beginnen met test evenementen als we al zijn begonnnen met vaccineren (als we uberhaupt ooit testevenementen gaan krijgen).
Dat hadden ze al lang maanden geleden kunnen doen en nu nog eens in de winter kunnen herhalen. We zijn zo ontzettend traag met het zoeken naar mogelijkheden.
Ja, het is uit te leggen. Maar in dit tempo schiet het niet op, helemaal als de leveringen tegenzitten. Dan zou je juist de leveringen die wel binnen komen z.s.m. in willen zetten bij de groepen die het vaakst/snelst in het ziekenhuis belanden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het van oud naar jong werken is ook wel uit te leggen, zoveel 90+ is er nu ook weer niet in NL
De ondernemers en bevolking. Maar ook voor het RIVM zelf zou dit een goede kans zijn om inzicht te krijgen in hoe het virus zich mogelijk verspreid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De testevenemten waren al gepland en zouden onvoorwaardelijk doorgaan. Totdat Hugo de Jonge besloot dat ze toch niet doorgingen.
Daar word je als ondernemer volgens mij echt knettergek van.
In 18 dagen! Dus, nog 99x18= 1782 dagen voordat iedereen gevaccineerd is!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:15 schreef NaturalScience het volgende:
1% van de Nederlandse bevolking is nu gevaccineerd!
Wel goed dat hier eindelijk een begin mee is gemaakt. Denk dat je deze resultaten bijvoorbeeld ook kunt gebruiken voor kleinschalige buiten concerten/festivals. Heb zelf nog een concert in het Amsterdamse bos staan bijvoorbeeld in juli, ik gok dat daar een paar honderd man een kaartje voor hebben gekocht. Dat soort evenementen zou je als eerst weer door kunnen laten gaan als de resultaten goed zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik post echt een pagina terug dat het eerste testevenement gepland is.
https://nos.nl/collectie/(...)nec-en-de-graafschap
maar verder helemaal eens, we hadden veel eerder moeten kijken wat er buiten mogelijk is.
Experimenteren en maatwerk proberen te leveren lijken ze niet echt belangrijk te vinden helaas.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De ondernemers en bevolking. Maar ook voor het RIVM zelf zou dit een goede kans zijn om inzicht te krijgen in hoe het virus zich mogelijk verspreid.
En daarna de 2de dosis nog....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In 18 dagen! Dus, nog 99x18= 1782 dagen voordat iedereen gevaccineerd is!
Fijne locatie Amsterdamse Bos.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel goed dat hier eindelijk een begin mee is gemaakt. Denk dat je deze resultaten bijvoorbeeld ook kunt gebruiken voor kleinschalige buiten concerten/festivals. Heb zelf nog een concert in het Amsterdamse bos staan bijvoorbeeld in juli, ik gok dat daar een paar honderd man een kaartje voor hebben gekocht. Dat soort evenementen zou je als eerst weer door kunnen laten gaan als de resultaten goed zijn.
Houdt vol! Nog ~10 jaar en dan zijn we er vanaf. Alleen samen!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
En daarna de 2de dosis nog....
Het besmettelijk besmetten doen ze volgens mij ook wel in sommige Corona trials ?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:21 schreef Anton91 het volgende:
In Leiden wilde ze ook onderzoek doen naar de besmetting van corona, opzettelijk mensen besmetten en daaruit leren. Ik vind het jammer dat het zo lang moet duren om die proeven te starten en ik denk dat we er veel van zouden kunnen leren. Het lijkt mij zelf ook interessant om mee te werken aan zo'n proef.
https://www.ad.nl/wetensc(...)klaar-voor~ab9c2eec/
Hoezo? Dan gaan we toch gewoon weer voor een paar maanden in lockdown mochten de IC's weer vol geraken?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het zeker, maar we kunnen het wel efficiënter inzetten.
We hebben nu grote angst dat eind maart/begin april de IC's vol zijn, dan wil je toch niet even lekker de tijd nemen met vaccineren. Als het er niet is is het er niet, maar er zijn er nog 'genoeg' om op te schalen, en er komen er nog steeds binnen.
Dan kunnen we 'zorgvuldig' door blijven gaan, maar we kunnen ook kijken waar het verschil maakt. Vaccineren van op zijn minst 70+, als de hoeveelheid vaccinaties het toestaat ook 65+.
Het is natuurlijk bijzonder dat ze nu 90+ of 95+ aan het vaccineren zijn, maar de rest nog niets mee doen.
Vanaf 8 februariquote:13:50 uur - Vaccineren in Weert begint op 8 februari met 150 prikken per dag
Bij de Poort van Limburg in Weert worden vanaf 8 februari 150 mensen per dag gevaccineerd tegen het coronavirus. In principe is vanaf dat moment mogelijk om 400 vaccins per dag toe te dienen, maar omdat er minder vaccins geleverd worden dan verwacht is het teruggeschroefd naar 150.
De locatie in Weert is de tweede locatie in de Veiligheidsregio Limburg-Noord waar gevaccineerd wordt, naast de huidige locatie in Blerick. In Venray en Roermond komen ook vaccinatielocaties, bij de coronateststraten.
De mensen die in Weert gevaccineerd worden zijn 85 jaar of ouder. Het gaat om ouderen die zelfstandig naar de vaccinatielocatie kunnen komen. Zij krijgen een uitnodiging van het RIVM.
Alleen op dieren dacht ik, niet in de trials. Ze kijken in de trials volgens mij gewoon hoeveel uit welke groep uiteindelijk na vaccinatie besmet raken. Kiezen voor een gebied waar veel corona is helpt fase 3 trials wel qua snelheid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het besmettelijk besmetten doen ze volgens mij ook wel in sommige Corona trials ?
Hier hetzelfde....ik zal me wel aan de maatregelen ( 1.5m, mondkapje ) houden maar de extra maatregelen die we nu nemen voor onszelf laten we varen zodra we antistoffen in ons bloed hebben, dan zijn we er echt klaar mee.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Veels te laat inderdaad. We waren vanaf dag 1 mensen die riepen het niet erg te vinden Coriba te krijgen. We geven ergere dingen aan studenten die paar honderd euro willen bijverdienen als proefpersoon.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:21 schreef Anton91 het volgende:
In Leiden wilde ze ook onderzoek doen naar de besmetting van corona, opzettelijk mensen besmetten en daaruit leren. Ik vind het jammer dat het zo lang moet duren om die proeven te starten en ik denk dat we er veel van zouden kunnen leren. Het lijkt mij zelf ook interessant om mee te werken aan zo'n proef.
https://www.ad.nl/wetensc(...)klaar-voor~ab9c2eec/
Zijn met een kleine 50k mensen toch binnen een jaar of 2 wel klaar (bij 2 prikken)quote:
Zodra de kwetsbaren/ouderen om mij heen gevaccineerd zijn met de tweede dosis gaan bij de regels bij mij weg. Bij jongeren maakt het mij nu al niks uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde....ik zal me wel aan de maatregelen ( 1.5m, mondkapje ) houden maar de extra maatregelen die we nu nemen voor onszelf laten we varen zodra we antistoffen in ons bloed hebben, dan zijn we er echt klaar mee.
Tegen de tijd dat wij een keer gaan proefdraaien met evenementen hebben we al lang en breed voldoende mensen gevaccineerd. Kun je de stadions wat mij betreft gewoon weer open gooien zonder gezeik. Nog even los van dat een sneltest voor een evenement wel betrouwbaar moet zijn, anders heb je er nog geen reet aan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Om knettergek van Hugo te worden hoef je echt geen ondernemer te zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De testevenemten waren al gepland en zouden onvoorwaardelijk doorgaan. Totdat Hugo de Jonge besloot dat ze toch niet doorgingen.
Daar word je als ondernemer volgens mij echt knettergek van.
prima wat mij betreft, zolang de wel besmette personen of diegene met klachten zich maar gewoon wel aan de regels houden, om thuis te blijven.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zodra de kwetsbaren/ouderen om mij heen gevaccineerd zijn met de tweede dosis gaan bij de regels bij mij weg. Bij jongeren maakt het mij nu al niks uit.
Precies, dan is het al bijna niet meer nodig.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat wij een keer gaan proefdraaien met evenementen hebben we al lang en breed voldoende mensen gevaccineerd. Kun je de stadions wat mij betreft gewoon weer open gooien zonder gezeik. Nog even los van dat een sneltest voor een evenement wel betrouwbaar moet zijn, anders heb je er nog geen reet aan.
En hoe ga je dan de werking van het vaccin testen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
prima wat mij betreft, zolang de wel besmette personen of diegene met klachten zich maar gewoon wel aan de regels houden, om thuis te blijven.
Dan zouden de regels ook landelijk compleet opgeheven moeten worden, want het gaat om de druk op de zorg. Ik heb echter het idee dat men pas de maatregelen wil laten varen als heel Nederland gevaccineerd is, en zelfs dat is nog twijfelachtig.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zodra de kwetsbaren/ouderen om mij heen gevaccineerd zijn met de tweede dosis gaan bij de regels bij mij weg. Bij jongeren maakt het mij nu al niks uit.
Ja wie weet he. Zoveel mensen zoveel wensen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die mensen waren in vorige winters altijd weg ja?
Nee, nee, het gaat niet traag.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Precies, dan is het al bijna niet meer nodig.
En waarom weten we ook nog niet zoveel over mensen die besmet zijn geraakt met het virus of ze eventueel nog andere kunnen besmetten. Dat soort dingen hadden we al lang uit kunnen zoeken, we hadden proefpersonen die besmet zijn geweest in een ruimte kunnen zetten met iemand die besmettelijk is. En dan alles monitoren, maar het gaat allemaal veel te traag.
liefst test ik het niet, en even bloedtestje aanvragen voor anti stoffen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoe ga je dan de werking van het vaccin testen?
Maar ik ben het met je eens!
Ja ik mis het perspectief ook en ben benieuwd wanneer we wellicht een beetje zouden kunnen versoepelen, maar ik denk dat met de strategie waar ze nu voor hebben gekozen dat het toch niet zo heel snel zal zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan zouden de regels ook landelijk compleet opgeheven moeten worden, want het gaat om de druk op de zorg. Ik heb echter het idee dat men pas de maatregelen wil laten varen als heel Nederland gevaccineerd is, en zelfs dat is nog twijfelachtig.
Ik mis het signaal dat men terug naar normaal wil wanneer de kwetsbaren gevaccineerd zijn. Jongeren komen nauwelijks in het ziekenhuis en hebben 0 kans om dood te gaan.
Dat signaal mis ik ook wel de laatste tijd. Het motto was steeds dat we de druk op de zorg moeten managen met deze maatregelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan zouden de regels ook landelijk compleet opgeheven moeten worden, want het gaat om de druk op de zorg. Ik heb echter het idee dat men pas de maatregelen wil laten varen als heel Nederland gevaccineerd is, en zelfs dat is nog twijfelachtig.
Ik mis het signaal dat men terug naar normaal wil wanneer de kwetsbaren gevaccineerd zijn. Jongeren komen nauwelijks in het ziekenhuis en hebben 0 kans om dood te gaan.
Vrijheid moet je verdienen, vriend.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat mis ik ook wel een beetje. Ik zou het nog enigszins snappen als ze op dat moment geleidelijk gaan versoepelen (om te checken of de ziekenhuizen het inderdaad aan kunnen), maar zelfs dat weigeren ze te zeggen. Het zal echt niet een of ander complot zijn, maar de stilte zegt wel iets. Niet voor niets dat ze routekaart na routekaart maakten om aan te tonen wanneer ze maatregelen in zouden voeren, maar dat er nog niet eentje is die laat zien op welke momenten ze willen versoepelen. Die versoepelingen zullen echt wel komen, maar er mag wel eens wat zekerheid komen dat dat niet pas gebeurd als minimaal 70% gevaccineerd is bv. Dan zitten we volgend jaar nog steeds in een halve lockdown. In dit tempo.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik mis het signaal dat men terug naar normaal wil wanneer de kwetsbaren gevaccineerd zijn.
Dit is al vanaf het begin het probleem. OMT en regering denken alleen maar in dingen verbieden en onmogelijk maken, en dat is ook het enige dat er wordt gecommuniceerd. Al dan niet vergezeld van een beschuldigend vingertje.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dat signaal mis ik ook wel de laatste tijd. Het motto was steeds dat we de druk op de zorg moeten managen met deze maatregelen.
Maar als je zo ook maar beetje goed gericht 20% hebt gevaccineerd dan zou je toch die 1% die hooguit in ziekenhuis komt al wel sterk gereduceerd moeten hebben.
En vorige zomer was redelijk corona luw en zaten de terrassen en restaurants binnen bomvol. Mag toch hopen dat we op z'n minst dat weer hebben een jaar later met vaccins, meer kennis van 't virus, betere medicatie, betere inrichting van 1.5m maatschappij, sneltesten en een groot deel dat 't dan al gehad heeft..
Maar er wordt weinig perspectief gecommuniceerd
die kan ook weer op een tegeltje hoor.....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, nee, het gaat niet traag.
Het gaat ''zorgvuldig'' he![]()
gaat nu toch echt wel vreten hoor....de vrouw barstte net ook ff in janken uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja ik mis het perspectief ook en ben benieuwd wanneer we wellicht een beetje zouden kunnen versoepelen, maar ik denk dat met de strategie waar ze nu voor hebben gekozen dat het toch niet zo heel snel zal zijn.
Ja het is ook logisch dat het gaat vreten, dat doet het bij mij al sinds april zo'n beetje. Ik hoop dat jullie en de rest snel het vaccin krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat nu toch echt wel vreten hoor....de vrouw barstte net ook ff in janken uit.
Het ironische is dat de overheid ook gewoon foute inschatting na foute inschatting maakt, maar daar hoor je ze nooit over. Ondertussen wel wijzen naar de bevolking.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is al vanaf het begin het probleem. OMT en regering denken alleen maar in dingen verbieden en onmogelijk maken, en dat is ook het enige dat er wordt gecommuniceerd. Al dan niet vergezeld van een beschuldigend vingertje.
Mijn motivatie om nog maar weer een aantal maanden 'vol te houden' wordt daar in elk geval niet beter van.
gewoon iedereen asap het vaccin....ik wil best nog wat langer wachten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja het is ook logisch dat het gaat vreten, dat doet het bij mij al sinds april zo'n beetje. Ik hoop dat jullie en de rest snel het vaccin krijgen.
Klopt. De avondklok kan je ook afkopen voor 95 euro de nacht.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Vrijheid moet je verdienen, vriend.
50+ en kwetsbaren is voor mij het meest belangrijke, de rest kan wat mij betreft wel wachten. Al gaan ze eerst andere landen buiten de EU vaccineren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gewoon iedereen asap het vaccin....ik wil best nog wat langer wachten.
De verklaringen zijn goedkoper.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt. De avondklok kan je ook afkopen voor 95 euro de nacht.
Er zit wel degelijk meer achter hoor. Het is geen toeval dat ze zo traag doen met vaccineren en al maanden geen exitstrategie kenbaar maken. Doet dit geen belletje rinkelen bij mensen? Ik denk persoonlijk dat deze pandemie aangegrepen wordt om ons leven te hervormen. Hoe en wat, kan ik hier vanzelfsprekend niet neerzetten. Die discussie kan in BNW gevoerd worden, ik heb valide argumenten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat mis ik ook wel een beetje. Ik zou het nog enigszins snappen als ze op dat moment geleidelijk gaan versoepelen (om te checken of de ziekenhuizen het inderdaad aan kunnen), maar zelfs dat weigeren ze te zeggen. Het zal echt niet een of ander complot zijn, maar de stilte zegt wel iets. Niet voor niets dat ze routekaart na routekaart maakten om aan te tonen wanneer ze maatregelen in zouden voeren, maar dat er nog niet eentje is die laat zien op welke momenten ze willen versoepelen. Die versoepelingen zullen echt wel komen, maar er mag wel eens wat zekerheid komen dat dat niet pas gebeurd als minimaal 70% gevaccineerd is bv. Dan zitten we volgend jaar nog steeds in een halve lockdown. In dit tempo.
Ja, ik ken die argumenten. Ben het daar verder niet mee eens, denk niet dat er een of ander complot gaande is. Wat ik me het beste voor kan stellen is dat ze geen valse hoop willen geven. Wat ik nog enigszins begrijp. De overheid heeft er niks aan om veel bedrijven failliet te laten gaan, of om enkel met Corona bezig te zijn. Maar daar is BNW inderdaad goed voorquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk meer achter hoor. Het is geen toeval dat ze zo traag doen met vaccineren en al maanden geen exitstrategie kenbaar maken. Doet dit geen belletje rinkelen bij mensen? Ik denk persoonlijk dat deze pandemie aangegrepen wordt om ons leven te hervormen. Hoe en wat, kan ik hier vanzelfsprekend niet neerzetten. Die discussie kan in BNW gevoerd worden, ik heb valide argumenten.
Jammer dat percentage positieve testen hetzelfde is gebleven. Beter dan een stijging natuurlijk, maar toch.quote:
dit begrijp ik ook echt niet, die komen toch niet meer op de IC dus daar ontlast je de zorg niet mee.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
Ethische keuze.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit begrijp ik ook echt niet, die komen toch niet meer op de IC dus daar ontlast je de zorg niet mee.
Nee maar mogelijk wel de pijn bij families, het verzorgende personeel, en coronaleed in instellingen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit begrijp ik ook echt niet, die komen toch niet meer op de IC dus daar ontlast je de zorg niet mee.
Wat jammer dat ze daar het aantal gevaccineerden dan weer niet bijzetten.quote:
Die geven het goede voorbeeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:38 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom zie ik in de Tweede Kamer allemaal mensen van en naar de microfoon lopen zonder mondkapje?
Ze zouden vanaf deze week toch wel elke dinsdag een officiele update daarvan geven, dacht ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat jammer dat ze daar het aantal gevaccineerden dan weer niet bijzetten.
bij 90+ maakt dat toch niets meer uit en met alle respect het is te schaars momenteel, dan moet je wat er is anders inzetten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar mogelijk wel de pijn bij families, het verzorgende personeel, en coronaleed in instellingen.
Het is makkelijker te verwerken als iemand natuurlijk overlijd, dan aan een coronauitbraak.
Want welke harde conclusie kun je daaruit trekken?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:00 schreef Predator40 het volgende:
het percentage positief niet naar beneden is niet heel best......
de 90+ groep maakt qua aantallen toch helemaal niks uit.....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij 90+ maakt dat toch niets meer uit en met alle respect het is te schaars momenteel, dan moet je wat er is anders inzetten.
Maar minder testen betekent ook minder symptomen denk ik. Want het overgrote merendeel vd mensen gaat pas testen bij ziekteverschijnselen. Dus ergens kan ik daar ook wel een positieve noot in vinden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen afname in het percentage positieve testen.
Er is minder getest.
Het staat inmiddels wel op het Dashboard.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zouden vanaf deze week toch wel elke dinsdag een officiele update daarvan geven, dacht ik.
Eens.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar minder testen betekent ook minder symptomen denk ik. Want het oveergrote merendeel vd mensen gaat pas testen bij ziekteverschijnselen. Dus ergens kan ik daar ook wel een positieve noot in vinden.
Waar ze produceren is niet zo boeiend, als dat India ofzo is, diehebben ons meer nodig dan wij hun. Als wij gewoon de stekker uit covax trekken (voor zover dat niet al gebeurd is) zijn zij fucked en hebben wij nog steeds vaccin.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zij produceren een deel in de EU en de rest wereldwijd, het kan best zo geweest zijn dat een deel van de productie buiten de EU bestemming EU had dus je weet helemaal niet of dit de betere oplossing is, dat hangt allemaal van de productiecapaciteit van binnen en buiten de EU af.
Uiteraard is druk uitoefenen goed maar daarmee moet je niet jezelf in de voet schieten, uiteindelijk gaat het erom dat je zo snel mogelijk je volume geleverd krijgt.
Conclusie: we hebben meer maatregelen nodig!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
Daar gaan we weer
"Minder optimisme bij RIVM, Daling stagneert, Britse variant rukt op"
Heb je helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar mogelijk wel de pijn bij families, het verzorgende personeel, en coronaleed in instellingen.
Het is makkelijker te verwerken als iemand natuurlijk overlijd, dan aan een coronauitbraak.
Dat is alleen een factor geweest bij beperktere Testcapaciteit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen afname in het percentage positieve testen.
Er is minder getest.
Even een tandje bijzetten, we stellen nu een dagklok voor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Conclusie: we hebben meer maatregelen nodig!
Dagklok?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
Daar gaan we weer
Ik kan proberen ipv thuis werken in mijn kruipruimte te gaan werken. Mijn partner komt daar sws niet dus reduceert tenminste 1 contact!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
lijkt me stug hoor.....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En medische maskers natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Even een tandje bijzetten, we stellen nu een dagklok voor.
Dit kan. Kan ook niet. Ik snap niet dat er zoveel waarde aan dat percentage wordt gehecht en dat er hier weer gedaan wordt alsof het allemaal drie keer kut is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar minder testen betekent ook minder symptomen denk ik. Want het overgrote merendeel vd mensen gaat pas testen bij ziekteverschijnselen. Dus ergens kan ik daar ook wel een positieve noot in vinden.
Op een gegeven moment ga ik me afvragen wat ze nu nog meer kunnen bedenken. Er moet toch ooit een belletje gaan rinkelen dat ze misschien wat meer bereiken als ze niet enkel denken in ''nog meer wat niet kan''. Onder andere Evenstar/Kyran benoemde dat goed een tijdje terug. Ze zouden bij een verzwaring ook een versoepeling in kunnen voeren. Je mag niet meer bij iemand thuis af spreken, máár buiten is er dan weer wat meer mogelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw van 91 reageerde laatst op een overlijden in de buurt van iemand van 87, dat diegene toch wel echt te vroeg gegaan wasquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij 90+ maakt dat toch niets meer uit en met alle respect het is te schaars momenteel, dan moet je wat er is anders inzetten.
Ik zou blij zijn als ik de 87 haal eigenlijkquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw van 91 reageerde laatst op een overlijden in de buurt van iemand van 87, dat diegene toch wel echt te vroeg gegaan was
....
Niet aan corona overigens, maar jemig man
Inzetten op maximale vaccineren dus.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:06 schreef Platinumgoat het volgende:
Hopelijk gaat het de goede kant op, en kunnen we na de vaccinaties van de kwetsbaren (rond april klaar hopelijk) weer gewoon doen en laten wat we willen (op misschien massa-events na)
Maar stel dat die Britse variant inderdaad oprukt, wat gaat de overheid dan doen? Van een vaccineer effect moeten we het de komende maanden sowieso niet hebben (Hugo bedankt!) en echt meer maatregelen dan een avondklok zijn eigenlijk niet te doen. Toch?
Ik bedoel, op 1x per week boodschappen na zit ik nu gewoon al elke dag thuis. Hoeveel meer kun je doen?
waar mag ik tekenen ? gezond en fit dan hequote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn als ik de 87 haal eigenlijk
Ga ik niet redden iigquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tussen 12:00 en 13:00 niet meer naar buiten als half Nederland pauze heeft en even naar buiten gaat, boodschappen gaat doen, etc.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Even een tandje bijzetten, we stellen nu een dagklok voor.
En hoe veel vertrouwen heb jij erin dat ze na 28x dezelfde logica toegepast te hebben, de 29e keer ineens iets anders gaan doen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ga ik me afvragen wat ze nu nog meer kunnen bedenken. Er moet toch ooit een belletje gaan rinkelen dat ze misschien wat meer bereiken als ze niet enkel denken in ''nog meer wat niet kan''. Onder andere Evenstar/Kyran benoemde dat goed een tijdje terug. Ze zouden bij een verzwaring ook een versoepeling in kunnen voeren. Je mag niet meer bij iemand thuis af spreken, máár buiten is er dan weer wat meer mogelijk.
Ik denk dat dat het ook wel zal worden voor de zomer, en daarna willen we natuurlijk ook zo snel mogelijk van die hele 1,5m samenleving bullshit af, maar dat zel najaar worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dat signaal mis ik ook wel de laatste tijd. Het motto was steeds dat we de druk op de zorg moeten managen met deze maatregelen.
Maar als je zo ook maar beetje goed gericht 20% hebt gevaccineerd dan zou je toch die 1% die hooguit in ziekenhuis komt al wel sterk gereduceerd moeten hebben.
En vorige zomer was redelijk corona luw en zaten de terrassen en restaurants binnen bomvol. Mag toch hopen dat we op z'n minst dat weer hebben een jaar later met vaccins, meer kennis van 't virus, betere medicatie, betere inrichting van 1.5m maatschappij, sneltesten en een groot deel dat 't dan al gehad heeft..
Maar er wordt weinig perspectief gecommuniceerd
Dat vertrouwen heb ik niet echt meerquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En hoe veel vertrouwen heb jij erin dat ze na 28x dezelfde logica toegepast te hebben, de 29e keer ineens iets anders gaan doen?
Dan vind je dit ook wel interessant: https://coronabeeld.nl/quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb gewerkt, so forgive me als ik iets dubbel neerzet nu, maar ik vond deze pagina van het coronadashboard wel interessant:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Of je kunt social points verdienen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ga ik me afvragen wat ze nu nog meer kunnen bedenken. Er moet toch ooit een belletje gaan rinkelen dat ze misschien wat meer bereiken als ze niet enkel denken in ''nog meer wat niet kan''. Onder andere Evenstar/Kyran benoemde dat goed een tijdje terug. Ze zouden bij een verzwaring ook een versoepeling in kunnen voeren. Je mag niet meer bij iemand thuis af spreken, máár buiten is er dan weer wat meer mogelijk.
Ik bedoelde ook niet om ze niet te vaccineren, maar om andere groepen tegelijkertijd te doen. De groep 90+ is vrij kleinquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om versoepelingen in te roepen maar juist verzwaringen voor overtredingen. Oftewel boete bij naar buiten gaan als je positief bent. Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het RIVM wilt dat we allemaal in angst blijvenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
Daar gaan we weer
komt er dan ook een corona punten shop in je DigID ?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Of je kunt social points verdienen.
- niet rellen +10
- vaccineren +5
- mondkapje dragen +2
etc.
Als je genoeg punten hebt mag je meer. Je kunt ook punten gebruiken om overtredingen af te kopen.
Leuk idee. Voor 100 punten zo'n halo-ringetje voor op je hoofd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
komt er dan ook een corona punten shop in je DigID ?
En toch kan ik me er nu wel een beetje in vinden. Met bijna 5k besmettingen per dag is een daling van <10% echt niet heel goed.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het RIVM wilt dat we allemaal in angst blijven
Eens. Een kwart van de positief getesten wandelt ijskoud alsnog de samenleving in. Dat zijn dus uitgaande van ongeveer 5000 positieve testen dagelijks toch wekelijks bijna 9000 mensen die beestjes over anderen heen lopen te kuchen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om versoepelingen in te roepen maar juist verzwaringen voor overtredingen. Oftewel boete bij naar buiten gaan als je positief bent. Dat soort dingen.
Probleem met NL is altijd dat handhaving niet te streng kan ofzo.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Of je kunt social points verdienen.
- niet rellen +10
- vaccineren +5
- mondkapje dragen +2
etc.
Als je genoeg punten hebt mag je meer. Je kunt ook punten gebruiken om overtredingen af te kopen.
Ik zou inderdaad liever strengere handhaving zien dan talloze maatregelen waar je alleen de brave burgers mee raakt omdat die zich wel aan elke regel willen houden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om versoepelingen in te roepen maar juist verzwaringen voor overtredingen. Oftewel boete bij naar buiten gaan als je positief bent. Dat soort dingen.
Probleem met NL is altijd dat handhaving niet te streng kan ofzo.
Bij 1000 punten kan je Mark inhuren voor een persoonlijke speech thuis.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer op de begrip ''De Britse Variant''quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En toch kan ik me er nu wel een beetje in vinden. Met bijna 5k besmettingen per dag is een daling van <10% echt niet heel goed.
250 punten voor een 5G chipquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Randier het volgende:
[..]
Leuk idee. Voor 100 punten zo'n halo-ringetje voor op je hoofd.
Gekoppeld aan je ING spaarpunten, waar je er ook duizenden van kunt hebben zonder dat je er wezenlijk iets mee kuntquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
begint het wel op te lijken....was gewoon een fuckup met het hele beleid in de UK in december.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die Britse variant is een hoax. Lansingerland zegt genoeg.
natuurlijk is dat wel relevant, heeft weinig zin om een productie toe te eigenen als blijkt dat die lang niet toereikend is voor hetgeen je besteld hebtquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:02 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Waar ze produceren is niet zo boeiend, als dat India ofzo is, diehebben ons meer nodig dan wij hun. Als wij gewoon de stekker uit covax trekken (voor zover dat niet al gebeurd is) zijn zij fucked en hebben wij nog steeds vaccin.
Afrika of zo iets zie ik ook niet echt veel kunnen doen tegen ons.
zelfs een achterlijke naar het ziekenhuis gegaan en daar personeel besmet, bewust !!!!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eens. Een kwart van de positief getesten wandelt ijskoud alsnog de samenleving in. Dat zijn dus uitgaande van ongeveer 5000 positieve testen dagelijks toch wekelijks bijna 9000 mensen die beestjes over anderen heen lopen te kuchen.
Ik niet, naja niet dat ik dood wil, verre van. Maar oud worden lijkt me echt zwaar ruk. Voelen / merken dat je lijf steeds meer aftakelt, je conditie steeds slechter wordt, je steeds minder hoort, steeds waziger ziet. Oh ja, en dat je steeds meer als een veenlijk begint uit te zien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is inmiddels wel duidelijk dat de vaccins werken tegen de tee variant, moderna heeft nu ook laten zien dat het werkt tegen de zuid-afrikaanse, dus we lijken er goed mee weg te komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:06 schreef Platinumgoat het volgende:
Hopelijk gaat het de goede kant op, en kunnen we na de vaccinaties van de kwetsbaren (rond april klaar hopelijk) weer gewoon doen en laten wat we willen (op misschien massa-events na)
Maar stel dat die Britse variant inderdaad oprukt, wat gaat de overheid dan doen? Van een vaccineer effect moeten we het de komende maanden sowieso niet hebben (Hugo bedankt!) en echt meer maatregelen dan een avondklok zijn eigenlijk niet te doen. Toch?
Ik bedoel, op 1x per week boodschappen na zit ik nu gewoon al elke dag thuis. Hoeveel meer kun je doen?
Is wijd verspreidquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:13 schreef Noordzijde het volgende:
Britse variant rukt op, maar waar dan? In begin gaven ze nog allemaal clusters door. Is dat nu al niet te doen ofzo? Missen heel veel informatie over dit.
Mooi dat ze weliswaar het vaccineren verneuken, maar iig hun falen mooi weergeven! PRETTY!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb gewerkt, so forgive me als ik iets dubbel neerzet nu, maar ik vond deze pagina van het coronadashboard wel interessant:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Nee.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef Oliver23 het volgende:
Zouden we vandaag onder de 4000 besmettingen duiken .....
Help me even herinneren, wat ging er begin januari van kracht?quote:Dankzij de maatregelen die begin januari van kracht werden, lijkt een verdere stijging van het reproductiegetal voor de Britse variant in Nederland tot nu toe uitgebleven.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw van 91 reageerde laatst op een overlijden in de buurt van iemand van 87, dat diegene toch wel echt te vroeg gegaan was
....
Niet aan corona overigens, maar jemig man
Dan moet je hem niet opetenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:14 schreef Randier het volgende:
[..]
En voor 5 punten anderhalve meter dropveter.
Die kunnen nu allemaal minsten 150 worden!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef DonDruiper het volgende:
Wel fijn dat we nu massaal 90 plussers gaan prikken.
Die gaan gelukkig door de prik nog een mooie toekomst tegemoet.
Vorige week: 4.272 positieve testsquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef Zwansen het volgende:
Iemand al de cijfers van vorige week maandag paraat?
4272quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef Zwansen het volgende:
Iemand al de cijfers van vorige week maandag paraat?
Is ook wel spannend deze mensen te volgen middels die 5g-chip.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef DonDruiper het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
22 gemeentes met 1 besmettingen
70 gemeentes met 2-4 besmettingen
108 gemeentes met 5-9 besmettingen
58 gemeentes met 10-14 besmettingen
33 gemeentes met 15-19 besmettingen
33 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Snap dat volledig. Zo sta ik er ook wel in. Maar als ik in goede gezondheid oud kan worden dan teken ik daar gewoon voor. Maar als ik niet meer kan genieten van het leven? Dan mogen ze me hebben. Des te sneller ben ik in The Good Placequote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik niet, naja niet dat ik dood wil, verre van. Maar oud worden lijkt me echt zwaar ruk. Voelen / merken dat je lijf steeds meer aftakelt, je conditie steeds slechter wordt, je steeds minder hoort, steeds waziger ziet. Oh ja, en dat je steeds meer als een veenlijk begint uit te zien.
Nee. Geen top vooruitzicht if u ask me
Dat gaat wel hard zeg!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Volgens het RIVM heeft nu eenderde van de nieuwe besmettingen de Britse variant.
Geen idee. Blijkbaar heeft RIVM geen tijdsbesef.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik lees in de update van het RIVM:
[..]
Help me even herinneren, wat ging er begin januari van kracht?
Waarom tilt men hier zo zwaar aan? Alles wijst er namelijk op het voorbarige paniekzaaierij was en het niet zo besmettelijk is als gedacht.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Volgens het RIVM heeft nu eenderde van de nieuwe besmettingen de Britse variant.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 26-01-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 3960
Gemeentes met +25 besmettingen:
198 Amsterdam
95 's-Gravenhage
85 Zaanstad
79 Rotterdam
76 Eindhoven
53 Venlo
46 Purmerend
45 Helmond
45 Almere
45 Utrecht
44 Haarlemmermeer
39 Edam-Volendam
37 's-Hertogenbosch
36 Enschede
34 Tilburg
34 Hilversum
33 Súdwest-Fryslân
33 Nijmegen
32 Medemblik
32 Venray
32 Alkmaar
32 Haarlem
31 Sittard-Geleen
31 Arnhem
31 West Betuwezeker niet slecht !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php![]()
mag in de krant ik ben positief !!!woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
Niemand tilt hier zwaar aan, het is een feitelijke constatering van het RIVM. Dat gebeurt wel eens, dat er zonder waardeoordeel iets wordt geconstateerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom tilt men hier zo zwaar aan? Alles wijst er namelijk op het voorbarige paniekzaaierij was en het niet zo besmettelijk is als gedacht.
Gehacked accountquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zeker niet slecht !![]()
mag in de krant ik ben positief !!!
ik ben het vandaag een keer met je eensquote:
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 26-01-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 3960
Gemeentes met +25 besmettingen:
198 Amsterdam
95 's-Gravenhage
85 Zaanstad
79 Rotterdam
76 Eindhoven
53 Venlo
46 Purmerend
45 Helmond
45 Almere
45 Utrecht
44 Haarlemmermeer
39 Edam-Volendam
37 's-Hertogenbosch
36 Enschede
34 Tilburg
34 Hilversum
33 Súdwest-Fryslân
33 Nijmegen
32 Medemblik
32 Venray
32 Alkmaar
32 Haarlem
31 Sittard-Geleen
31 Arnhem
31 West BetuweDaar is die alsnog die 2 Weizen. Kom maar door hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Ik ben morgen vrij.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:18 schreef OProg het volgende:
Voor de mensen die gisteren halve liters wilden klappen maar het niet deden omdat het net niet onder de 4000 was, proost!
Hoe kan dat, we hadden toch een reproductiegetal van zo'n 1.3 voor de Britse variant?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik lees in de update van het RIVM:
[..]
Help me even herinneren, wat ging er begin januari van kracht?
Reken er maar niet op. Het RIVM is panisch voor de Britse variant, die rond de feestdagen een R0 van 1,3 had en dus flink besmettelijker zou zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
Nog -500 en dan zien versoepelingen mogelijk zijn.
Daar wijst niet alles op. Dat willen mensen graag denken, dat is heel iets anders.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom tilt men hier zo zwaar aan? Alles wijst er namelijk op het voorbarige paniekzaaierij was en het niet zo besmettelijk is als gedacht.
11,7%. Zelfde als de week ervoorquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef NaturalScience het volgende:
Weet iemand het percentage positieve testen?
Zeker. Echter wordt er weer met bombarie verkondigd dat als de britse variant de overhand krijgt, de ziekenhuisopnames gaan stijgen. Gebasseerd op wat? Men lijkt nog een beetje vast te zitten in de paniekmodus uit Londen. Lansingerland is een prachtig voorbeeld en hoor je helemaal niks van.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niemand tilt hier zwaar aan, het is een feitelijke constatering van het RIVM. Dat gebeurt wel eens, dat er zonder waardeoordeel iets wordt geconstateerd.
Fuck that panische. De positiviteit moet terug.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. Het RIVM is panisch voor de Britse variant, die rond de feestdagen een R0 van 1,3 had en dus flink besmettelijker zou zijn
2 weken geleden was het nog 5% van het totaal.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Grote kans dat juist de huidige maatregelen ervoor zorgen dat die groei hier niet zo snel gaat. Wil inderdaad niet zeggen dat al die onderzoeken het fout hadden en dat het allemaal wel mee valt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar wijst niet alles op. Dat willen mensen graag denken, dat is heel iets anders.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
Nog -500 en dan zien versoepelingen mogelijk zijn.
Je krijgt nu weer die wekelijkse stijging een paar dagen lang, dus morgen weer boven de 4000, en donderdag/vrijdag misschien boven de 5000, alvorens we weer gaan dalen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel psychologisch dingetje hoor onder de 4000![]()
Laten we hopen dat begin volgende week de 3000 grens gaan naderen. Dan krijg ik goede hoop dat we in maart weleens terug zijn op het pre 2de golf niveau. Op naar een mooie lente
Zolang we rond de 4045 blijven vind ik het prima @Caland .quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef Cue_ het volgende:
Onder de 4000 vind ik wel erg lekker
Morgen wss weer rond de 4500.. zolang het er maar geen 5000 zijn.
1,3 maal een klein aantal mensen is nog steeds niet zo'n heel grote stijging. 1,3 maal heel veel mensen betekent een heel grote stijging.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe kan dat, we hadden toch een reproductiegetal van zo'n 1.3 voor de Britse variant?
Iets zegt me dat die grens ineens niet meer zo magisch is als hij bereikt wordt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:22 schreef Oliver23 het volgende:
[..]De magische 3600 grens waar Rutte het over had is in zicht
Is gewoon gebaseerd op wetenschappelijke rapporten vanuit het VK. Niet zo raar dat ze voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. Het RIVM is panisch voor de Britse variant, die rond de feestdagen een R0 van 1,3 had en dus flink besmettelijker zou zijn
Was dat niet in combinatie met ziekenhuis- en IC opnames?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:22 schreef Oliver23 het volgende:
[..]De magische 3600 grens waar Rutte het over had is in zicht
Dat maakt het misschien juist zo magisch.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat die grens ineens niet meer zo magisch is als hij bereikt wordt.
'Het waren nog 2 leuke dagen'.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zie alleen een post dat 1/3e van alle besmettingen nu de Britse variant is. Uit welke van je 13135 waanbeelden je dit nu weer trekt is me een raadsel.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zeker. Echter wordt er weer met bombarie verkondigd dat als de britse variant de overhand krijgt, de ziekenhuisopnames gaan stijgen. Gebasseerd op wat? Men lijkt nog een beetje vast te zitten in de paniekmodus uit Londen. Lansingerland is een prachtig voorbeeld en hoor je helemaal niks van.
"Het waren een paar fantastische dagen!"quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef DonDruiper het volgende:
Zit toch altijd een x aantal weken vertraging in. Toen de tweede golf begon riep ook iedereen "maar de ziekenhuisopnames blijven laag, dus niets aan de hand". Begon pas een stuk later echt te groeien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Was dat niet in combinatie met ziekenhuis- en IC opnames?
Die dalen nog veels te langzaam.
Ik denk dat ze alleen de basisscholen eerder gaan openen dan de lente. Avondklok denk ik ook wat eerder. De rest zal gewoon gesloten blijven tot april/mei denk ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:23 schreef Simmertje het volgende:
Is het niet gewoon verstandig om in februari nog even alle maatregelen door te knallen en dan echt de besmettingen tot het niveau 1000 of lager te krijgen. Zelf ben ik er ook helemaal klaar mee, maar heb liever dat we nu nog even doorpakken en dan vanaf de lente echt kunnen gaan knallen met versoepelingen.
Lijkt mij sowieso voor de horeca ook veel interessanter om vanaf de lente veel meer te kunnen dan in de toch wat minder interessante maanden februari/maart.
Je zou het eigenlijk aankomende of de week erop moeten zien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zit toch altijd een x aantal weken vertraging in. Toen de tweede golf begon riep ook iedereen "maar de ziekenhuisopnames blijven laag, dus niets aan de hand". Begon pas een stuk later echt te groeien.
Ja joh.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Is gewoon gebaseerd op wetenschappelijke rapporten vanuit het VK. Niet zo raar dat ze voorzichtig zijn.
Het RIVM vindt het blijkbaar erg vervelend dat die Britse variant in de verste verten niet zorgt voor het doemscenario dat zij het land hebben voorgehouden. Tijd om weer een bericht de ether in te slingeren dat paniek veroorzaakt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zolang we rond de 4045 blijven vind ik het prima @:caland .
Wel uitstekende cijfers weer.
We zijn nog lang niet op het gewenste niveau van 3 IC opnames per dag, even volhouden mensen we doen dit samen!!11quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
Bij 3600 besmettingen of minder krijgen we gewoon te horen dat we NoG eVeN vOl MoEtEn HoUdEn
Met kerst was er heel veel gewoon open daar. Hele families met elkaar vieren enz. Hier hebben wij het toch wat beter aangepakt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja joh.
Misschien was er in de UK wel wat anders aan de hand dat die besmettingen aan heeft gezwengeld, zoiets als te laat maatregelen nemen om maar eens wat geks te noemen
En juist omdat het zo traag gaat zijn ze zo voorzichtig denk ik. Mochten we dan toch weer stijgen door een of andere versoepeling dan duurt het des te langer voordat we weer terug zijn op dit niveau.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Lekker, onder de 4000.. Komende dagen waarschijnlijk weer tegen de 5k aanschuren (want piekdagen) en dan daarna weer richting de 3000-3500. Je ziet dat het dan wel steeds verder terugzakt en de pieken iedere week weer minder hoog zijn dan de week daarvoor. Maar wat gaat het traag.
Ik neem aan dat die grens magisch is, omdat dat het signaal voor versoepelingen zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat maakt het misschien juist zo magisch.
Misschien moet je eens een rapport daarover lezen voordat er al conclusies over trekt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja joh.
Misschien was er in de UK wel wat anders aan de hand dat die besmettingen aan heeft gezwengeld, zoiets als te laat maatregelen nemen om maar eens wat geks te noemen
Aura Timen, RIVM:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie alleen een post dat 1/3e van alle besmettingen nu de Britse variant is. Uit welke van je 13135 waanbeelden je dit nu weer trekt is me een raadsel.
Of, zoals al vaker is gezegd, een combinatie van factoren. Waardoor het in de UK uit de hand liep en hier, door de lockdown sinds net voor kerst, juist niet. Het hoeft niet of-of te zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja joh.
De Britse variant hebben we ook nog op de achtergrond sluimeren en de besmettingen zouden wel weer eens kunnen stijgen!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We zijn nog lang niet op het gewenste niveau van 3 IC opnames per dag, even volhouden mensen we doen dit samen!!11
Ja maar jochie, daar kom ik nu toch helemaal niet mee? Jij maakt van een feitelijke opmerking weer een hoop heisa waar je eng van wordt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Aura Timen, RIVM:
Het RIVM verwacht dat de komende tijd steeds meer inwoners besmet raken met de Britse coronavariant. "Dat zal op termijn leiden tot een stijging van de ziekenhuisopnames en het aantal coronagerelateerde sterfgevallen. De druk op de zorg zal weer fors toenemen, in plaats van afnemen."
https://www.nu.nl/coronav(...)variant-rukt-op.html
Die suggestie is door direct betrokkenen en allerlei wetenschappers natuurlijk allang geopperd maar men staart zich liever blind op allerlei paniekscenario's.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Met kerst was er heel veel gewoon open daar. Hele families met elkaar vieren enz. Hier hebben wij het toch wat beter aangepakt.
RIVM: https://nos.nl/artikel/23(...)n-ernstige-fase.htmlquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:30 schreef _serial_ het volgende:
'BRITSE MUTANT MAAR 6 PROCENT BESMETTELIJKER'
Dit klopt precies bij wat ik de afgelopen maanden geroepen hebquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Fok!-volk: de Nederlandse overheid doet faal op faal en grijpt continu te laat in!Q@!$!@!
Overheid, na meerdere waarschuwingen over zeer besmettelijke variant uit UK: laten we nu er nu eens op tijd bij zijn en vroegtijdig maatregelen nemen.
UK variant: huh ik ben helemaal niet zo besmettelijk als UK wil laten doen geloven
Fok!-volk: de Nederlandse overheid doet faal op faal en grijpt veel te vroeg in!@$!@!
Daar ga je al, van tot wel 70 naar 6%. Nee die avondklok is echt noodzakelijk!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:30 schreef _serial_ het volgende:
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De Britse variant hebben we ook nog op de achtergrond sluimeren en de besmettingen zouden wel weer eens kunnen stijgen!
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-en-doden~a4252862/quote:Data van de kiemsurveillance van het RIVM laten zien dat tussen 4 en 10 januari 8,6 procent van de positieve testen de Britse variant betrof. Op basis van rekenmodellen wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft.
Fucking lame. Dan maar wachten tot het mooi weer wordt en met een witbiertje onder een bloesemboom gaan liggen. Ook goed.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze alleen de basisscholen eerder gaan openen dan de lente. Avondklok denk ik ook wat eerder. De rest zal gewoon gesloten blijven tot april/mei denk ik.
Ik snap het ook niet zo goed waarom ouderen voorrang hebben, ondanks dat ze er zelf de meeste complicaties van kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Nia het volgende:
Hindertje van 105 jaar is niet benauwd voor het prikkie: https://www.rtvnoord.nl/n(...)uwd-voor-een-prikkie
Zouden we niet wat zuiniger op die nog beschikbare vaccins moeten zijn? Liever iemand van in de 70 een prik dan een 100 plusser.
Ja, alleen zie je daar nu een minimale daling/stabilisatie. Daar had best meer daling kunnen zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zit toch altijd een x aantal weken vertraging in. Toen de tweede golf begon riep ook iedereen "maar de ziekenhuisopnames blijven laag, dus niets aan de hand". Begon pas een stuk later echt te groeien.
Nog even en we gaan de min in.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:30 schreef _serial_ het volgende:
Totalen krieg.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:31 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)egverkeer-stilleggen
het wordt steeds gekker
Ga m'n tijd niet voldoen aan paniekzaaierij. De mate van besmettelijkheid daalt zo ongeveer met de dag, waar gaat dit overquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een rapport daarover lezen voordat er al conclusies over trekt.
Nou ja, vooral dat dus. Je kunt de Nederlandse overheid veel verwijten, maar niet dat ze sinds de start van de coronacrisis te hard en kordaat hebben ingegrepen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Fok!-volk: de Nederlandse overheid doet faal op faal en grijpt continu te laat in!Q@!$!@!
Overheid, na meerdere waarschuwingen over zeer besmettelijke variant uit UK: laten we nu er nu eens op tijd bij zijn en vroegtijdig maatregelen nemen.
UK variant: huh ik ben helemaal niet zo besmettelijk als UK wil laten doen geloven
Fok!-volk: de Nederlandse overheid doet faal op faal en grijpt veel te vroeg in!@$!@!
Af en toe kijk ik een uurtje niet. Wil ik nog reageren op oude quotes. Zijn we inmiddels alweer twee reeksen verderquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
Holy smokes wat gaat dit topic soms hard. Echt 15 posts per minuut ofzo
Ja, guilty.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Nouja, de Nederlandse overheid lijkt een beetje bi-polair soms. Het is tot nu toe altijd geweest: Ingrijpen? Neuhhh, laat maar. Rustig aan hoorquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Vanaf het begin is gezegd dat het allemaal zeer onzeker was en dat alternatieve verklaringen mogelijk waren. Nu zien we al een tijdje op basis van keiharde data dat de R van de Britse variant veel hoger ligt dan die van de vorige variant. Dat ontkennen is erg moeilijk hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ga m'n tijd niet voldoen aan paniekzaaierij. De mate van besmettelijkheid daalt zo ongeveer met de dag, waar gaat dit over
Terechte klacht.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Zoals zovaak zijn klinische studies in een lab geen enkele garantie voor de praktijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een rapport daarover lezen voordat er al conclusies over trekt.
Elan van het Fok! Forum uiteraard wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Terechte klacht.
Ze kunnen dus gewoon nooit een keer de situatie fatsoenlijk inschatten en daar naar handelen.
het huidige "kordate" optreden kan je ook moeilijk los zien van de verkiezingenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Terechte klacht.
Ze kunnen dus gewoon nooit een keer de situatie fatsoenlijk inschatten en daar naar handelen.
Is het niet mogelijk om een oneindig fok topic te creëren? Dit is zo'n bijzonder tijdperk dat je alles over een x aantal jaren opnieuw chronologisch, met de verandering van alle meningen en opvattingen, door zou willen lezen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Af en toe kijk ik een uurtje niet. Wil ik nog reageren op oude quotes. Zijn we inmiddels alweer twee reeksen verder
Dat is het wel met dit virus hč. Die berekeningen en modellen hebben het zelfde bij het juiste eind, dat is ook niet vreemd omdat leden van het RIVM zelf hebben benoemd dat gedrag een veel grotere factor is dan de ratio besmettelijkheid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zoals zovaak zijn klinische studies in een lab geen enkele garantie voor de praktijk.
Hoeft niet hoor, heeft niemand om gevraagd namelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik kom weer iedereen even nuchter maken.
Jeetje, alles terug lezen over een paar jaar? Jij liever dan ikquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:40 schreef Nia het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om een oneindig fok topic te creëren? Dit is zo'n bijzonder tijdperk dat je alles over een x aantal jaren opnieuw chronologisch, met de verandering van alle meningen en opvattingen, door zou willen lezen.
En straks rukt de Braziliaanse variant waartegen vaccins niet werken op en is FOK! ziedend omdat dat niet meteen de kop is ingedrukt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou, bedankt, hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik kom weer iedereen even nuchter maken. Nee, het gaat niet goed.
De cijfers stagneren verder en verder (lees: de afname daalt).
Doordat het aandeel van de Britse mutatie groeit, kan je een stijging verwachten. Hopelijk draagt de avondklok daar iets aan bij en remt het de toename.
Let op: we moeten eerst in niveau 'Waakzaam' komen voor je weer aan versoepelingen kan denken. Als je te vroeg versoepelt, grijpt het virus weer te snel om zich heen. Dit duidelijker communiceren vanuit de overheid kan helpen.
Kunnen we dit versnellen? Ja, stay home!
[ twitter ]
Kan, hoeft niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Doordat het aandeel van de Britse mutatie groeit, kan je een stijging verwachten.
Ik ben daar niet voor maat.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Elan van het Fok! Forum uiteraard wel.
Niemand is dronken want de kroegen zijn nog dicht.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik kom weer iedereen even nuchter maken.
Hahaha met alle respect, maar zelfs al verveel ik me zo de tyfus dat ik écht van gekkigheid niet meer weet wat ik moet doen....dan nog zou ik niet al deze topic reeksen gaan terug lezen post-covidquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:40 schreef Nia het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om een oneindig fok topic te creëren? Dit is zo'n bijzonder tijdperk dat je alles over een x aantal jaren opnieuw chronologisch, met de verandering van alle meningen en opvattingen, door zou willen lezen.
Iets met achteraf praten......quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En straks rukt de Braziliaanse variant waartegen vaccins niet werken op en is FOK! ziedend omdat dat niet meteen de kop is ingedrukt.
Exact.quote:
Nee, er komt geen stijging. De besmettelijkheid daalt zowat iedere dag. Van 70% naar 6% inmiddels, dat is een behoorlijke interval bij een schatting waar ik een dikke onvoldoende op zou scoren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Doordat het aandeel van de Britse mutatie groeit, kan je een stijging verwachten. Hopelijk draagt de avondklok daar iets aan bij en remt het de toename.
Let op: we moeten eerst in niveau 'Waakzaam' komen voor je weer aan versoepelingen kan denken. Als je te vroeg versoepelt, grijpt het virus weer te snel om zich heen. Dit duidelijker communiceren vanuit de overheid kan helpen.
[ twitter ]
Misschien moet Yorick hetzelfde advies eens opvolgen dat hier ook elke dag gegeven wordt. Staar je niet blind op dagcijfers, kijk naar weekcijfers.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[ twitter ]
Ik ben dan constant aan het reizen en zal meermaals per dag lekker naar een restaurant gaanquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hahaha met alle respect, maar zelfs al verveel ik me zo de tyfus dat ik écht van gekkigheid niet meer weet wat ik moet doen....dan nog zou ik niet al deze topic reeksen gaan terug lezen post-covid
6% vanwege alle maatregelen. Niet vergeten. Daarnaast zijn er nog steeds andere onderzoeken die wat anders claimen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, er komt geen stijging. De besmettelijkheid daalt zowat iedere dag. Van 70% naar 6% inmiddels, dat is een behoorlijke interval bij een schatting waar ik een dikke onvoldoende op zou scoren.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Besmettingen in de werksituatie gestegen van 16.3% naar 17.6%. Ik kijk al uit naar Mark Rutte die over een aantal weekjes gaat aankondigen in gesprek te gaan met de werkgevers.
Nee precies, ik heb wel vaak geroepen om eerder ingrijpen, maar je ziet wat er gebeurt als je dat doet. Dus wat dat betreft heb ik daar ook iets te makkelijk over gedaan, om de handschoen maar meteen op te pakkenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Iets met achteraf praten......
En de mensen die het toevallig vooraf zeiden en dan gelijk krijgen hoor je wel. Degene die er naast zitten verdwijnen even een paar daagjes in de anonimiteit om zich vervolgens te storten op het volgende "falen"van dit kabinet.
Niet dat ze achteraf nu alles goed gedaan hebben, maar ik zou toch niet graag in hun schoenen willen staan met die verantwoording over een heel land.
Nee, 6% meer ten opzichte van de normale variant. Aangezien die naast elkaar bestaan heeft dat niet met de maatregelen te maken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
6% vanwege alle maatregelen. Niet vergeten. Daarnaast zijn er nog steeds andere onderzoeken die wat anders claimen.
Dan veel te druk, waarschijnlijk allemaal een burn-out omdat er zoveel te doen is!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hahaha met alle respect, maar zelfs al verveel ik me zo de tyfus dat ik écht van gekkigheid niet meer weet wat ik moet doen....dan nog zou ik niet al deze topic reeksen gaan terug lezen post-covid
Het enige wat dat voor mij duidelijk maakt is dat er echt geen idee is nog, en dat de 70% die eerst geroepen werd te voorbarig was. Tijd zal het uitwijzen hoeveel het echt is, en die avondklok gaan we nu niet meer vanaf komen (al helemaal niet vanwege de rellen), dus ik heb goede hoop dat het meevalt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
6% vanwege alle maatregelen. Niet vergeten. Daarnaast zijn er nog steeds andere onderzoeken die wat anders claimen.
De weekcijfers worden ook gepakt, zie de rode lijn. Waar we 1,5 week terug op 1 maart in waakzaam zouden zijn is dit nu al voorbij 5 mei.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien moet Yorick hetzelfde advies eens opvolgen dat hier ook elke dag gegeven wordt. Staar je niet blind op dagcijfers, kijk naar weekcijfers.
Er zijn zoveel mogelijke verklaringen waarom het percentage positief deze week niet lager is dan vorige week, maar een belangrijk punt is ook dat het percentage niet hoger is. Er zijn minder mensen getest, dus misschien hebben er wel minder mensen klachten, we weten het niet.
De doomsday-profeten die Yorick en Marino zijn hoeven ook niet altijd gelijk te hebben, er zijn op dit moment voldoende anderen die er een andere wending aan geven. Wie weet, misschien hebben die het ook fout, maar het lijkt me onnodig om op dit moment weer in een paniekkramp te schieten (wat je doet als je vanuit de overheid gaat communiceren: "Het virus grijpt weer te snel om zich heen").
Naar mijn mening: Ja, de daling gaat traag. Er is nog steeds een daling. Zolang er een daling is (en blijft) gaan we de goede kant op.
Er zijn vast wel historici die in 2091 onderzoek willen doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik betwijfel of FOK! dan nog bestaatquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:48 schreef Nia het volgende:
[..]
Er zijn vast wel historici die in 2091 onderzoek willen doen.
Ben benieuwd naar Andere Tijden editie corona over een paar jaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:48 schreef Nia het volgende:
[..]
Er zijn vast wel historici die in 2091 onderzoek willen doen.
Ga dan gauw donerenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik betwijfel of FOK! dan nog bestaatMaar ik snap je hoor.
Wayback machine?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ook Yorick houdt geen rekening met vaccinaties. Als we de huidige cijfers houden en gaan dalen door vaccinaties ben je er. Op een gegeven moment zijn er relatief weinig mensen nog besmet, dus is de kans dat je het van iemand krijgt ook steeds kleiner.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
De weekcijfers worden ook gepakt, zie de rode lijn. Waar we 1,5 week terug op 1 maart in waakzaam zouden zijn is dit nu al voorbij 5 mei.
Ik hoop op een gunstig seizoenseffect in maart maar vorig jaar was iedereen als de dood, nu niet meer. Dus ik zie dat niet heel veel invloed hebben.
Tuurlijk wel joh. FOK! is dan een eigen politieke partij begonnen en deze heeft de meerderheid in de kamer weten te behalen waardoor iedereen moet luisteren naar de BEFEHLEN VON FOK!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is een wayback machine.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die zal er wel weer de ernst van inzien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:53 schreef Noek het volgende:
Maar goede cijfers maar het gaat niet goed, lees ik hier.
Wat zegt Ernst? En zijn daar ook notulen van?
Ja, die kerel was vanmorgen bij BNR, is viroloog bij het LUMC even uit mijn hoofd. Geen idee of hij gelijk heeft of dat iemand anders gelijk heeft. Belangrijk punt is denk ik wel dat er eerst angst over 70% was, daarna over 30%/40%.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maarre, die 6%, dat is toch een hoogleraar die het roept? T.o.v. het RIVM die het heeft over 0,89 (oude) t.o.v. 1,27 (Britse). Zou toeval kunnen zijn natuurlijk, maar voorlopig blijf ik nog even bij de data voor ik harde conclusies ga trekken over beleid
A - De daling gaat veel te traag. We doen niet goed genoeg ons best! Dat ziet iedereen om zich heen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ook Yorick houdt geen rekening met vaccinaties. Als we de huidige cijfers houden en gaan dalen door vaccinaties ben je er. Op een gegeven moment zijn er relatief weinig mensen nog besmet, dus is de kans dat je het van iemand krijgt ook steeds kleiner.
Ik bedoel, je kunt de cijfers op een miljoen verschillende manieren bekijken, maar kijk nu eens puur naar deze grafiek:
[ afbeelding ]
Dan is er nog steeds een daling. De daling ging vorige week heel hard, week ervoor wat trager. Maar er is nog steeds daling, dat is geen stagnatie.
Hier? In DIT topic??????quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die kerel was vanmorgen bij BNR, is viroloog bij het LUMC even uit mijn hoofd. Geen idee of hij gelijk heeft of dat iemand anders gelijk heeft. Belangrijk punt is denk ik wel dat er eerst angst over 70% was, daarna over 30%/40%.
In Engeland (en zeker in Londen) is de R ver onder de 1 gekomen, dus lijkt het dat de nieuwe variant te beteugelen is, waardoor ook die 30% weer betwijfeld wordt.
Tuurlijk zou het voorbarig zijn om nu te roepen: Lekker laten gaan jongens, yolo! Maar we praten elkaar afentoe ook wel een beetje de put in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |