Nog wel voorzichtig zijn met eventuele kwetsbaren die nog niet gevaccineerd zijn. Maar dan wordt het wat mij betreft wel meer aan die groep om binnen te blijven tot ze hun vaccin krijgen.quote:
Het van oud naar jong werken is ook wel uit te leggen, zoveel 90+ is er nu ook weer niet in NLquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En hoe vaak eindigt die 90+ groep nou echt in het ziekenhuis? Dat stoort me ook wel enigszins. Deels begrijpelijk dat ze de ouderen niet willen negeren, maar de meeste mensen houden zich aan de regels vanwege de zorg. Die gaan er onbewust toch wel vanuit dat ze dan ook echt beginnen met de groepen die het snelste in het ziekenhuis belanden.
De testevenemten waren al gepland en zouden onvoorwaardelijk doorgaan. Totdat Hugo de Jonge besloot dat ze toch niet doorgingen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is toch ook frustrerend dat wij in Nederland pas beginnen met test evenementen als we al zijn begonnnen met vaccineren (als we uberhaupt ooit testevenementen gaan krijgen).
Dat hadden ze al lang maanden geleden kunnen doen en nu nog eens in de winter kunnen herhalen. We zijn zo ontzettend traag met het zoeken naar mogelijkheden.
Precies, ben best bereid daar een bijdrage voor te betalen, als ik maar weer wat kan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een sneltest of iets dergelijks zou ik ook prima vinden. Helemaal als ze dat gewoon ter plekke aanbieden. Maakt niet uit als een ticket dan evt wat duurder word. Maar vaccinatie paspoorten zou ik echt kut vinden. En compleet onnodig.
Ja maar de echt goede resultaten van AstraZeneca waren in de LD/SD categorie (lage dosis + standaarddosis), dat waren maar 1367 proefpersonen (en nog eens 1374 in de controlegroep). Waar volgens mij dan weer niet van gespecificeerd is tot welke leeftijdsgroepen ze behoren. Het roept onnodig veel vragen op wmb.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
8% op 40k is nog altijd 3200 personen.
Ik denk niet dat de trials van Pfizer/Moderna beter scoorden.
We nemen inderdaad alle maatregelen om de druk in de ziekenhuizen beheersbaar te houden. Daarom beginnen we ook pas na twee maanden, en als vijfde of zesde groep, met het inenten van de groepen die het meest in de ziekenhuizen terecht komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En hoe vaak eindigt die 90+ groep nou echt in het ziekenhuis? Dat stoort me ook wel enigszins. Deels begrijpelijk dat ze de ouderen niet willen negeren, maar de meeste mensen houden zich aan de regels vanwege de zorg. Die gaan er onbewust toch wel vanuit dat ze dan ook echt beginnen met de groepen die het snelste in het ziekenhuis belanden.
Ik post echt een pagina terug dat het eerste testevenement gepland is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is toch ook frustrerend dat wij in Nederland pas beginnen met test evenementen als we al zijn begonnnen met vaccineren (als we uberhaupt ooit testevenementen gaan krijgen).
Dat hadden ze al lang maanden geleden kunnen doen en nu nog eens in de winter kunnen herhalen. We zijn zo ontzettend traag met het zoeken naar mogelijkheden.
Ja, het is uit te leggen. Maar in dit tempo schiet het niet op, helemaal als de leveringen tegenzitten. Dan zou je juist de leveringen die wel binnen komen z.s.m. in willen zetten bij de groepen die het vaakst/snelst in het ziekenhuis belanden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het van oud naar jong werken is ook wel uit te leggen, zoveel 90+ is er nu ook weer niet in NL
De ondernemers en bevolking. Maar ook voor het RIVM zelf zou dit een goede kans zijn om inzicht te krijgen in hoe het virus zich mogelijk verspreid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De testevenemten waren al gepland en zouden onvoorwaardelijk doorgaan. Totdat Hugo de Jonge besloot dat ze toch niet doorgingen.
Daar word je als ondernemer volgens mij echt knettergek van.
In 18 dagen! Dus, nog 99x18= 1782 dagen voordat iedereen gevaccineerd is!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:15 schreef NaturalScience het volgende:
1% van de Nederlandse bevolking is nu gevaccineerd!
Wel goed dat hier eindelijk een begin mee is gemaakt. Denk dat je deze resultaten bijvoorbeeld ook kunt gebruiken voor kleinschalige buiten concerten/festivals. Heb zelf nog een concert in het Amsterdamse bos staan bijvoorbeeld in juli, ik gok dat daar een paar honderd man een kaartje voor hebben gekocht. Dat soort evenementen zou je als eerst weer door kunnen laten gaan als de resultaten goed zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik post echt een pagina terug dat het eerste testevenement gepland is.
https://nos.nl/collectie/(...)nec-en-de-graafschap
maar verder helemaal eens, we hadden veel eerder moeten kijken wat er buiten mogelijk is.
Experimenteren en maatwerk proberen te leveren lijken ze niet echt belangrijk te vinden helaas.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De ondernemers en bevolking. Maar ook voor het RIVM zelf zou dit een goede kans zijn om inzicht te krijgen in hoe het virus zich mogelijk verspreid.
En daarna de 2de dosis nog....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In 18 dagen! Dus, nog 99x18= 1782 dagen voordat iedereen gevaccineerd is!
Fijne locatie Amsterdamse Bos.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel goed dat hier eindelijk een begin mee is gemaakt. Denk dat je deze resultaten bijvoorbeeld ook kunt gebruiken voor kleinschalige buiten concerten/festivals. Heb zelf nog een concert in het Amsterdamse bos staan bijvoorbeeld in juli, ik gok dat daar een paar honderd man een kaartje voor hebben gekocht. Dat soort evenementen zou je als eerst weer door kunnen laten gaan als de resultaten goed zijn.
Houdt vol! Nog ~10 jaar en dan zijn we er vanaf. Alleen samen!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
En daarna de 2de dosis nog....
Het besmettelijk besmetten doen ze volgens mij ook wel in sommige Corona trials ?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:21 schreef Anton91 het volgende:
In Leiden wilde ze ook onderzoek doen naar de besmetting van corona, opzettelijk mensen besmetten en daaruit leren. Ik vind het jammer dat het zo lang moet duren om die proeven te starten en ik denk dat we er veel van zouden kunnen leren. Het lijkt mij zelf ook interessant om mee te werken aan zo'n proef.
https://www.ad.nl/wetensc(...)klaar-voor~ab9c2eec/
Hoezo? Dan gaan we toch gewoon weer voor een paar maanden in lockdown mochten de IC's weer vol geraken?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het zeker, maar we kunnen het wel efficiënter inzetten.
We hebben nu grote angst dat eind maart/begin april de IC's vol zijn, dan wil je toch niet even lekker de tijd nemen met vaccineren. Als het er niet is is het er niet, maar er zijn er nog 'genoeg' om op te schalen, en er komen er nog steeds binnen.
Dan kunnen we 'zorgvuldig' door blijven gaan, maar we kunnen ook kijken waar het verschil maakt. Vaccineren van op zijn minst 70+, als de hoeveelheid vaccinaties het toestaat ook 65+.
Het is natuurlijk bijzonder dat ze nu 90+ of 95+ aan het vaccineren zijn, maar de rest nog niets mee doen.
Vanaf 8 februariquote:13:50 uur - Vaccineren in Weert begint op 8 februari met 150 prikken per dag
Bij de Poort van Limburg in Weert worden vanaf 8 februari 150 mensen per dag gevaccineerd tegen het coronavirus. In principe is vanaf dat moment mogelijk om 400 vaccins per dag toe te dienen, maar omdat er minder vaccins geleverd worden dan verwacht is het teruggeschroefd naar 150.
De locatie in Weert is de tweede locatie in de Veiligheidsregio Limburg-Noord waar gevaccineerd wordt, naast de huidige locatie in Blerick. In Venray en Roermond komen ook vaccinatielocaties, bij de coronateststraten.
De mensen die in Weert gevaccineerd worden zijn 85 jaar of ouder. Het gaat om ouderen die zelfstandig naar de vaccinatielocatie kunnen komen. Zij krijgen een uitnodiging van het RIVM.
Alleen op dieren dacht ik, niet in de trials. Ze kijken in de trials volgens mij gewoon hoeveel uit welke groep uiteindelijk na vaccinatie besmet raken. Kiezen voor een gebied waar veel corona is helpt fase 3 trials wel qua snelheid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het besmettelijk besmetten doen ze volgens mij ook wel in sommige Corona trials ?
Hier hetzelfde....ik zal me wel aan de maatregelen ( 1.5m, mondkapje ) houden maar de extra maatregelen die we nu nemen voor onszelf laten we varen zodra we antistoffen in ons bloed hebben, dan zijn we er echt klaar mee.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer ben ik er hoe dan ook klaar mee. Ik heb mijzelf heel netjes heel streng aan maatregelen gehouden vanaf maart, strenger dan dat zelfs. Maar zomer is 't klaar. Dus laat ze opschieten met vaccineren, dan moet dat ook gewoon kunnen.
Veels te laat inderdaad. We waren vanaf dag 1 mensen die riepen het niet erg te vinden Coriba te krijgen. We geven ergere dingen aan studenten die paar honderd euro willen bijverdienen als proefpersoon.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:21 schreef Anton91 het volgende:
In Leiden wilde ze ook onderzoek doen naar de besmetting van corona, opzettelijk mensen besmetten en daaruit leren. Ik vind het jammer dat het zo lang moet duren om die proeven te starten en ik denk dat we er veel van zouden kunnen leren. Het lijkt mij zelf ook interessant om mee te werken aan zo'n proef.
https://www.ad.nl/wetensc(...)klaar-voor~ab9c2eec/
Zijn met een kleine 50k mensen toch binnen een jaar of 2 wel klaar (bij 2 prikken)quote:
Zodra de kwetsbaren/ouderen om mij heen gevaccineerd zijn met de tweede dosis gaan bij de regels bij mij weg. Bij jongeren maakt het mij nu al niks uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde....ik zal me wel aan de maatregelen ( 1.5m, mondkapje ) houden maar de extra maatregelen die we nu nemen voor onszelf laten we varen zodra we antistoffen in ons bloed hebben, dan zijn we er echt klaar mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |