abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:39:31 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197649767

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 13:40:55 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197649785
Totaal in NL >
60 tot 65 jaar: 556 408
70 tot 75 jaar: 459 545

Toch al gauw een miljoen mensen die je zeker zsm moet enten. Want de 60-65 jarigen komen ook vaak zat in el hospitalo hoor.
pi_197649793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:30 schreef aartstyle het volgende:
Kleine brainstorm sessie van mijn kant.

We hebben het de hele tijd over het vaccin. En dat is ook logisch want het lijkt de meest zekere weg uit deze crisis. Maar er zou van vandaag op morgen zomaar ineens iets kunnen veranderen wat alles/veel op de schop gooit. Ik heb de seizoensinvloed bewust nog niet meegenomen in deze opties.

Optie 1:

In de eerste golf werden alleen de echt ernstig zieke mensen getest. De mensen zonder symptomen werden niet getest en leverden toen geen positieve test op. Het viel mij toen al op dat binnen hetzelfde gezin 1 iemand zwaar ziek was en de rest nergens last van had. Toen dachten we nog, die zijn vast positief zonder symptomen.

Maar nu hoor ik toch vaak om mij heen dat er wederom 1 ziek is binnen het gezin. Veel contact heeft gehad met gezinsleden maar die krijgen geen ziekteverschijnselen. Sterker nog, die testen niet eens positief!

We kunnen ervanuit gaan dat hier groot onderzoek naar gedaan wordt. En ook al zijn deze studies wellicht al in een vergevorderd stadium dan zal er niks openbaars verschijnen totdat ze daar ook passende regels bij hebben.
Daarbij, als blijkt dat een groot deel van de bevolking er uberhaupt niet ziek van wordt (bijvoorbeeld 50%) en je hebt daarbij al drie miljoen mensen die wel besmet zijn geweest dan heb je dus 11,5 miljoen mensen die "immuun" zijn. Of dat dan ook zo werkt voor de groepsimmuniteit weet ik niet.

Ik denk inderdaad dat er in 1e golf heel veel besmette gevallen buiten de radar gebleven zijn, en de groepsimmuniteit wel eens flink hoger kan zijn.

Maar om echte groepsimmuniteit te halen is het aantal besmettingen natuurlijk waarschijnlijk nog lang niet genoeg, en niet iedereen wordt met evenveel virus besmet.

Je hebt voor dat scenario een echt hele lange adem nodig, en dat is niet vol te houden.

Vandaar dat vaccineren natuurlijk de beste snelle optie is tot die groepsimmuniteit: mensen die besmet zijn geweest krijgen een "booster" en mensen die niet besmet zijn geweest bouwen die immuniteit door het vaccin op.

Optie 3 is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dat komt meestal nadat er groepsimmuniteit is, het virus kan zich niet meer verspreiden, muteert vaak in een niet schadelijke variant, of sterft uit (zoals mexicaanse griep)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:43:24 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197649819
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
Totaal in NL >

Toch al gauw een miljoen mensen die je zeker zsm moet enten. Want de 60-65 jarigen komen ook vaak zat in el hospitalo hoor.
Ik mis 65-70
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197649829
week 8 gewoon 150.000 stuks Moderna en 200.000 Pfizer, en dan komen de leveringen van AZ er nog bij....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197649831
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
Totaal in NL >

En de 65 tot 70 jarigen dan? :{
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:44:06 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197649832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dan wachten we gewoon tot er 34 miljoen vaccins zijn. Is nog efficienter.

Dit dit is een beetje chargerend natuurlijk, maar elk individu dat al gevaccineerd is heeft gewoon meer bescherming. Dus het maakt zeker wel uit. Zeker bij de zwakkeren uit de samenleving.
De traagheid van prikken irriteert mij ook enorm maar de traagheid van leveren is nog steeds de grootste bottleneck.
pi_197649846
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

De traagheid van prikken irriteert mij ook enorm maar de traagheid van leveren is nog steeds de grootste bottleneck.
Klopt helemaal. Maar het inenten hebben we zelf in de hand. Het leveren van de vaccins niet.
pi_197649863
quote:

[..]

Dat is gewoon niet waar....we hebben nog aardig wat liggen wat zo geprikt kan worden.
zelfs als ze het dubbele prikken van wat ze nu doen is dat nog niet zomaar op, met 4 keer zoveel prikken ze ook nog een stuk van de voorraad weg.

we prikken veel trager dan er geleverd word op het moment
als ze 3 keer zoveel prikken als nu dan prikken ze de leveringen pas weg.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 13:46:44 #10
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197649883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik mis 65-70
Stond stom genoeg niet zo snel in dat rijtje erbij dat ik copy/paste :') Maar die dus ook ja, nu je het zegt.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:49:54 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197649928
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Stond stom genoeg niet zo snel in dat rijtje erbij dat ik copy/paste :') Maar die dus ook ja, nu je het zegt.
Ben 65+ en ik wil ook zo'n prik. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:50:14 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197649937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat er in 1e golf heel veel besmette gevallen buiten de radar gebleven zijn, en de groepsimmuniteit wel eens flink hoger kan zijn.

Maar om echte groepsimmuniteit te halen is het aantal besmettingen natuurlijk waarschijnlijk nog lang niet genoeg, en niet iedereen wordt met evenveel virus besmet.

Je hebt voor dat scenario een echt hele lange adem nodig, en dat is niet vol te houden.

Vandaar dat vaccineren natuurlijk de beste snelle optie is tot die groepsimmuniteit: mensen die besmet zijn geweest krijgen een "booster" en mensen die niet besmet zijn geweest bouwen die immuniteit door het vaccin op.

Optie 3 is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dat komt meestal nadat er groepsimmuniteit is, het virus kan zich niet meer verspreiden, muteert vaak in een niet schadelijke variant, of sterft uit (zoals mexicaanse griep)
Met de combi vaccineren, groepsimmuniteit en (hopelijk) net als vorig jaar seizoenseffecten van april-september moeten we van de zomer toch echt grotendeels op weg zijn zou je zeggen. Dan zou in elk geval de zorgdruk geen probleem meer mogen zijn.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:53:06 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197649992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar....we hebben nog aardig wat liggen wat zo geprikt kan worden.
zelfs als ze het dubbele prikken van wat ze nu doen is dat nog niet zomaar op, met 4 keer zoveel prikken ze ook nog een stuk van de voorraad weg.

we prikken veel trager dan er geleverd word op het moment
als ze 3 keer zoveel prikken als nu dan prikken ze de leveringen pas weg.
dat zal wel maar de leveringen tot nu toe zijn toch wel een druppel op een gloeiende plaat te noemen
pi_197650104
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zal wel maar de leveringen tot nu toe zijn toch wel een druppel op een gloeiende plaat te noemen
kun je nagaan wat het vaccineren is op het moment :D
pi_197650173
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Met de combi vaccineren, groepsimmuniteit en (hopelijk) net als vorig jaar seizoenseffecten van april-september moeten we van de zomer toch echt grotendeels op weg zijn zou je zeggen. Dan zou in elk geval de zorgdruk geen probleem meer mogen zijn.
In de zomer ben ik er hoe dan ook klaar mee. Ik heb mijzelf heel netjes heel streng aan maatregelen gehouden vanaf maart, strenger dan dat zelfs. Maar zomer is 't klaar. Dus laat ze opschieten met vaccineren, dan moet dat ook gewoon kunnen.
pi_197650203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

In de zomer ben ik er hoe dan ook klaar mee. Ik heb mijzelf heel netjes heel streng aan maatregelen gehouden vanaf maart, strenger dan dat zelfs. Maar zomer is 't klaar. Dus laat ze opschieten met vaccineren, dan moet dat ook gewoon kunnen.
Helemaal mee eens.

Gewoon gasgeven met de kwetsbaren en ouderen, die rest mag best op standje halve kracht, maar voor nu geen excuus om zo langzaam te gaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197650227
quote:

[..]

en wat ga je dan doen?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:06:55 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197650241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Gewoon gasgeven met de kwetsbaren en ouderen, die rest mag best op standje halve kracht, maar voor nu geen excuus om zo langzaam te gaan.
Hier nog één. Hopelijk blijven ze weg van vaccinatiepaspoorten om toegang te krijgen tot winkels, transport of recreatie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197650249
quote:

[..]

Denk dat voor veel mensen de lente een breekpunt is, zeker omdat we dan ook officieel een jaar in deze ellende zitten. Voor mijzelf heb ik ook altijd de moed erin gehouden door te zeggen dat vanaf april we echt alleen maar vooruit hoeven te kijken. Mentaal ben ik er dus ook wel echt klaar mee na de komende 2 maanden. Er moet gewoon perspectief zijn, niemand gaat dit nog eens een jaar op deze manier volhouden.
pi_197650267
quote:

[..]

Ik ben er nu al vrij klaar mee, maar uiteindelijk koop je daar niet veel voor. Het is niet dat dingen dan opeens magisch open gaan :P

Maar je zou denken dat je in de zomer wel weer echt meer mag. Hoop net als Janneke dat ze niet opeens gaan werken met vaccinatie paspoorten, want dat was vorige zomer natuurlijk ook niet eens nodig om de cijfers laag te houden tijdens de zomermaanden. Geen enkele reden om daar nu mee te beginnen; enkel omdat er misschien bepaalde bevolkingsgroepen gevaccineerd zijn.
pi_197650276
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hier nog één. Hopelijk blijven ze weg van vaccinatiepaspoorten om toegang te krijgen tot winkels, transport of recreatie.
Ik ben best bereid een test te doen om op vakantie te gaan of recreatie of evenement te bezoeken, maar dan moet het wel overal hetzelfde en laagdrempelige manier geregeld zijn, met dezelfde voorwaarden, totdat de massa gevaccineerd is.
pi_197650298
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben best bereid een test te doen om op vakantie te gaan of recreatie of evenement te bezoeken, maar dan moet het wel overal hetzelfde en laagdrempelig manier geregeld zijn, met dezelfde voorwaarden, totdat de massa gevaccineerd is.
Een sneltest of iets dergelijks zou ik ook prima vinden. Helemaal als ze dat gewoon ter plekke aanbieden. Maakt niet uit als een ticket dan evt wat duurder word. Maar vaccinatie paspoorten zou ik echt kut vinden. En compleet onnodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2021 14:10:49 ]
pi_197650300
quote:

[..]

Dat is het zeker, maar we kunnen het wel efficiënter inzetten.

We hebben nu grote angst dat eind maart/begin april de IC's vol zijn, dan wil je toch niet even lekker de tijd nemen met vaccineren. Als het er niet is is het er niet, maar er zijn er nog 'genoeg' om op te schalen, en er komen er nog steeds binnen.

Dan kunnen we 'zorgvuldig' door blijven gaan, maar we kunnen ook kijken waar het verschil maakt. Vaccineren van op zijn minst 70+, als de hoeveelheid vaccinaties het toestaat ook 65+.

Het is natuurlijk bijzonder dat ze nu 90+ of 95+ aan het vaccineren zijn, maar de rest nog niets mee doen.
pi_197650320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben best bereid een test te doen om op vakantie te gaan of recreatie of evenement te bezoeken, maar dan moet het wel overal hetzelfde en laagdrempelige manier geregeld zijn, met dezelfde voorwaarden, totdat de massa gevaccineerd is.
Het is toch ook frustrerend dat wij in Nederland pas beginnen met test evenementen als we al zijn begonnnen met vaccineren (als we uberhaupt ooit testevenementen gaan krijgen).

Dat hadden ze al lang maanden geleden kunnen doen en nu nog eens in de winter kunnen herhalen. We zijn zo ontzettend traag met het zoeken naar mogelijkheden.
pi_197650333
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

We hebben nu grote angst dat eind maart/begin april de IC's vol zijn, dan wil je toch niet even lekker de tijd nemen met vaccineren. Als het er niet is is het er niet, maar er zijn er nog 'genoeg' om op te schalen, en er komen er nog steeds binnen.

Dan kunnen we 'zorgvuldig' door blijven gaan, maar we kunnen ook kijken waar het verschil maakt. Vaccineren van op zijn minst 70+, als de hoeveelheid vaccinaties het toestaat ook 65+.

Het is natuurlijk bijzonder dat ze nu 90+ of 95+ aan het vaccineren zijn, maar de rest nog niets mee doen.
En hoe vaak eindigt die 90+ groep nou echt in het ziekenhuis? Dat stoort me ook wel enigszins. Deels begrijpelijk dat ze de ouderen niet willen negeren, maar de meeste mensen houden zich aan de regels vanwege de zorg. Die gaan er onbewust toch wel vanuit dat ze dan ook echt beginnen met de groepen die het snelste in het ziekenhuis belanden.
pi_197650348
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:06 schreef koemleit het volgende:

[..]

en wat ga je dan doen?
Nog wel voorzichtig zijn met eventuele kwetsbaren die nog niet gevaccineerd zijn. Maar dan wordt het wat mij betreft wel meer aan die groep om binnen te blijven tot ze hun vaccin krijgen.

Ondertussen gewoon voor wie daar oké mee is afspreken met vrienden in groepen (doen ze eigenlijk al, ik doe er niet aan mee nu), mensen op visite, op vakantie gaan waar het mogelijk is, weer op kantoor werken (zit vanaf maart thuis) etc.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:13:12 #27
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197650349
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En hoe vaak eindigt die 90+ groep nou echt in het ziekenhuis? Dat stoort me ook wel enigszins. Deels begrijpelijk dat ze de ouderen niet willen negeren, maar de meeste mensen houden zich aan de regels vanwege de zorg. Die gaan er onbewust toch wel vanuit dat ze dan ook echt beginnen met de groepen die het snelste in het ziekenhuis belanden.
Het van oud naar jong werken is ook wel uit te leggen, zoveel 90+ is er nu ook weer niet in NL
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:13:17 #28
346939 Janneke141
pi_197650351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het is toch ook frustrerend dat wij in Nederland pas beginnen met test evenementen als we al zijn begonnnen met vaccineren (als we uberhaupt ooit testevenementen gaan krijgen).

Dat hadden ze al lang maanden geleden kunnen doen en nu nog eens in de winter kunnen herhalen. We zijn zo ontzettend traag met het zoeken naar mogelijkheden.
De testevenemten waren al gepland en zouden onvoorwaardelijk doorgaan. Totdat Hugo de Jonge besloot dat ze toch niet doorgingen.

Daar word je als ondernemer volgens mij echt knettergek van.
pi_197650353
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een sneltest of iets dergelijks zou ik ook prima vinden. Helemaal als ze dat gewoon ter plekke aanbieden. Maakt niet uit als een ticket dan evt wat duurder word. Maar vaccinatie paspoorten zou ik echt kut vinden. En compleet onnodig.
Precies, ben best bereid daar een bijdrage voor te betalen, als ik maar weer wat kan.

Dat je niet alles en iedereen vangt met een sneltest, dat zou ingecalculeerd risico moeten worden, je vangt ze ook niet allemaal met een PCR test.
pi_197650362
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

8% op 40k is nog altijd 3200 personen.

Ik denk niet dat de trials van Pfizer/Moderna beter scoorden.
Ja maar de echt goede resultaten van AstraZeneca waren in de LD/SD categorie (lage dosis + standaarddosis), dat waren maar 1367 proefpersonen (en nog eens 1374 in de controlegroep). Waar volgens mij dan weer niet van gespecificeerd is tot welke leeftijdsgroepen ze behoren. Het roept onnodig veel vragen op wmb.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)32661-1/fulltext
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:14:43 #31
346939 Janneke141
pi_197650372
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We nemen inderdaad alle maatregelen om de druk in de ziekenhuizen beheersbaar te houden. Daarom beginnen we ook pas na twee maanden, en als vijfde of zesde groep, met het inenten van de groepen die het meest in de ziekenhuizen terecht komen.

Logisch toch? Nog even volhouden!
pi_197650373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik post echt een pagina terug dat het eerste testevenement gepland is.

https://nos.nl/collectie/(...)nec-en-de-graafschap

maar verder helemaal eens, we hadden veel eerder moeten kijken wat er buiten mogelijk is.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:15:03 #33
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197650377
1% van de Nederlandse bevolking is nu gevaccineerd! *O*

EDIT: met 1 van de 2 prikken uiteraard.
pi_197650390
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het van oud naar jong werken is ook wel uit te leggen, zoveel 90+ is er nu ook weer niet in NL
Ja, het is uit te leggen. Maar in dit tempo schiet het niet op, helemaal als de leveringen tegenzitten. Dan zou je juist de leveringen die wel binnen komen z.s.m. in willen zetten bij de groepen die het vaakst/snelst in het ziekenhuis belanden.
pi_197650400
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De testevenemten waren al gepland en zouden onvoorwaardelijk doorgaan. Totdat Hugo de Jonge besloot dat ze toch niet doorgingen.

Daar word je als ondernemer volgens mij echt knettergek van.
De ondernemers en bevolking. Maar ook voor het RIVM zelf zou dit een goede kans zijn om inzicht te krijgen in hoe het virus zich mogelijk verspreid.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 14:18:19 #36
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197650425
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:15 schreef NaturalScience het volgende:
1% van de Nederlandse bevolking is nu gevaccineerd! *O*
In 18 dagen! Dus, nog 99x18= 1782 dagen voordat iedereen gevaccineerd is! *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197650429
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik post echt een pagina terug dat het eerste testevenement gepland is.

https://nos.nl/collectie/(...)nec-en-de-graafschap

maar verder helemaal eens, we hadden veel eerder moeten kijken wat er buiten mogelijk is.
Wel goed dat hier eindelijk een begin mee is gemaakt. Denk dat je deze resultaten bijvoorbeeld ook kunt gebruiken voor kleinschalige buiten concerten/festivals. Heb zelf nog een concert in het Amsterdamse bos staan bijvoorbeeld in juli, ik gok dat daar een paar honderd man een kaartje voor hebben gekocht. Dat soort evenementen zou je als eerst weer door kunnen laten gaan als de resultaten goed zijn.
pi_197650433
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

De ondernemers en bevolking. Maar ook voor het RIVM zelf zou dit een goede kans zijn om inzicht te krijgen in hoe het virus zich mogelijk verspreid.
Experimenteren en maatwerk proberen te leveren lijken ze niet echt belangrijk te vinden helaas.

Blij dat ze het nu in ieder geval bij die voetbalwedstrijd proberen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2021 14:19:04 ]
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:19:31 #39
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197650446
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

In 18 dagen! Dus, nog 99x18= 1782 dagen voordat iedereen gevaccineerd is! *O*
En daarna de 2de dosis nog.... ;(
pi_197650468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:18 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Wel goed dat hier eindelijk een begin mee is gemaakt. Denk dat je deze resultaten bijvoorbeeld ook kunt gebruiken voor kleinschalige buiten concerten/festivals. Heb zelf nog een concert in het Amsterdamse bos staan bijvoorbeeld in juli, ik gok dat daar een paar honderd man een kaartje voor hebben gekocht. Dat soort evenementen zou je als eerst weer door kunnen laten gaan als de resultaten goed zijn.
Fijne locatie Amsterdamse Bos.

Paar leuke evenementen gehad, 909 festival, Electronic Family, Diynamic, A Day at the Park
pi_197650469
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:19 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

En daarna de 2de dosis nog.... ;(
Houdt vol! Nog ~10 jaar en dan zijn we er vanaf. Alleen samen!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197650477
In Leiden wilde ze ook onderzoek doen naar de besmetting van corona, opzettelijk mensen besmetten en daaruit leren. Ik vind het jammer dat het zo lang moet duren om die proeven te starten en ik denk dat we er veel van zouden kunnen leren. Het lijkt mij zelf ook interessant om mee te werken aan zo'n proef.

https://www.ad.nl/wetensc(...)klaar-voor~ab9c2eec/
pi_197650491
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:21 schreef Anton91 het volgende:
In Leiden wilde ze ook onderzoek doen naar de besmetting van corona, opzettelijk mensen besmetten en daaruit leren. Ik vind het jammer dat het zo lang moet duren om die proeven te starten en ik denk dat we er veel van zouden kunnen leren. Het lijkt mij zelf ook interessant om mee te werken aan zo'n proef.

Het besmettelijk besmetten doen ze volgens mij ook wel in sommige Corona trials ?
pi_197650494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoezo? Dan gaan we toch gewoon weer voor een paar maanden in lockdown mochten de IC's weer vol geraken?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197650534
quote:
13:50 uur - Vaccineren in Weert begint op 8 februari met 150 prikken per dag
Bij de Poort van Limburg in Weert worden vanaf 8 februari 150 mensen per dag gevaccineerd tegen het coronavirus. In principe is vanaf dat moment mogelijk om 400 vaccins per dag toe te dienen, maar omdat er minder vaccins geleverd worden dan verwacht is het teruggeschroefd naar 150.

De locatie in Weert is de tweede locatie in de Veiligheidsregio Limburg-Noord waar gevaccineerd wordt, naast de huidige locatie in Blerick. In Venray en Roermond komen ook vaccinatielocaties, bij de coronateststraten.

De mensen die in Weert gevaccineerd worden zijn 85 jaar of ouder. Het gaat om ouderen die zelfstandig naar de vaccinatielocatie kunnen komen. Zij krijgen een uitnodiging van het RIVM.
Vanaf 8 februari ;( 150 per dag ;(
pi_197650538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het besmettelijk besmetten doen ze volgens mij ook wel in sommige Corona trials ?
Alleen op dieren dacht ik, niet in de trials. Ze kijken in de trials volgens mij gewoon hoeveel uit welke groep uiteindelijk na vaccinatie besmet raken. Kiezen voor een gebied waar veel corona is helpt fase 3 trials wel qua snelheid.
pi_197650543
quote:

[..]

Hier hetzelfde....ik zal me wel aan de maatregelen ( 1.5m, mondkapje ) houden maar de extra maatregelen die we nu nemen voor onszelf laten we varen zodra we antistoffen in ons bloed hebben, dan zijn we er echt klaar mee.

we zoeken de extreme druktes toch niet expres op, maar als het even kan gaan we er weer op uit, reizen, winkelen etc.
pi_197650549
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:21 schreef Anton91 het volgende:

Veels te laat inderdaad. We waren vanaf dag 1 mensen die riepen het niet erg te vinden Coriba te krijgen. We geven ergere dingen aan studenten die paar honderd euro willen bijverdienen als proefpersoon.

3.5 miljoen hebben 't al gehad dan kunnen er ook wat mensen die denken dat 't maar een griepje is en sws al door hun gedrag risico lopen wel even meedoen aan een onderzoek ja.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 14:27:29 #49
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197650563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:25 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Vanaf 8 februari ;( 150 per dag ;(
Zijn met een kleine 50k mensen toch binnen een jaar of 2 wel klaar (bij 2 prikken) :')_______________!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197650568
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde....ik zal me wel aan de maatregelen ( 1.5m, mondkapje ) houden maar de extra maatregelen die we nu nemen voor onszelf laten we varen zodra we antistoffen in ons bloed hebben, dan zijn we er echt klaar mee.
Zodra de kwetsbaren/ouderen om mij heen gevaccineerd zijn met de tweede dosis gaan bij de regels bij mij weg. Bij jongeren maakt het mij nu al niks uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')