SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik denk inderdaad dat er in 1e golf heel veel besmette gevallen buiten de radar gebleven zijn, en de groepsimmuniteit wel eens flink hoger kan zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:30 schreef aartstyle het volgende:
Kleine brainstorm sessie van mijn kant.
We hebben het de hele tijd over het vaccin. En dat is ook logisch want het lijkt de meest zekere weg uit deze crisis. Maar er zou van vandaag op morgen zomaar ineens iets kunnen veranderen wat alles/veel op de schop gooit. Ik heb de seizoensinvloed bewust nog niet meegenomen in deze opties.
Optie 1:
In de eerste golf werden alleen de echt ernstig zieke mensen getest. De mensen zonder symptomen werden niet getest en leverden toen geen positieve test op. Het viel mij toen al op dat binnen hetzelfde gezin 1 iemand zwaar ziek was en de rest nergens last van had. Toen dachten we nog, die zijn vast positief zonder symptomen.
Maar nu hoor ik toch vaak om mij heen dat er wederom 1 ziek is binnen het gezin. Veel contact heeft gehad met gezinsleden maar die krijgen geen ziekteverschijnselen. Sterker nog, die testen niet eens positief!
We kunnen ervanuit gaan dat hier groot onderzoek naar gedaan wordt. En ook al zijn deze studies wellicht al in een vergevorderd stadium dan zal er niks openbaars verschijnen totdat ze daar ook passende regels bij hebben.
Daarbij, als blijkt dat een groot deel van de bevolking er uberhaupt niet ziek van wordt (bijvoorbeeld 50%) en je hebt daarbij al drie miljoen mensen die wel besmet zijn geweest dan heb je dus 11,5 miljoen mensen die "immuun" zijn. Of dat dan ook zo werkt voor de groepsimmuniteit weet ik niet.
Ik mis 65-70quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
Totaal in NL >
60 tot 65 jaar: 556 408
70 tot 75 jaar: 459 545
Toch al gauw een miljoen mensen die je zeker zsm moet enten. Want de 60-65 jarigen komen ook vaak zat in el hospitalo hoor.
En de 65 tot 70 jarigen dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
Totaal in NL >
60 tot 65 jaar: 556 408
70 tot 75 jaar: 459 545
Toch al gauw een miljoen mensen die je zeker zsm moet enten. Want de 60-65 jarigen komen ook vaak zat in el hospitalo hoor.
De traagheid van prikken irriteert mij ook enorm maar de traagheid van leveren is nog steeds de grootste bottleneck.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan wachten we gewoon tot er 34 miljoen vaccins zijn. Is nog efficienter.
Dit dit is een beetje chargerend natuurlijk, maar elk individu dat al gevaccineerd is heeft gewoon meer bescherming. Dus het maakt zeker wel uit. Zeker bij de zwakkeren uit de samenleving.
Klopt helemaal. Maar het inenten hebben we zelf in de hand. Het leveren van de vaccins niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
De traagheid van prikken irriteert mij ook enorm maar de traagheid van leveren is nog steeds de grootste bottleneck.
Dat is gewoon niet waar....we hebben nog aardig wat liggen wat zo geprikt kan worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
De traagheid van prikken irriteert mij ook enorm maar de traagheid van leveren is nog steeds de grootste bottleneck.
Stond stom genoeg niet zo snel in dat rijtje erbij dat ik copy/pastequote:
Ben 65+ en ik wil ook zo'n prik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Stond stom genoeg niet zo snel in dat rijtje erbij dat ik copy/pasteMaar die dus ook ja, nu je het zegt.
Met de combi vaccineren, groepsimmuniteit en (hopelijk) net als vorig jaar seizoenseffecten van april-september moeten we van de zomer toch echt grotendeels op weg zijn zou je zeggen. Dan zou in elk geval de zorgdruk geen probleem meer mogen zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat er in 1e golf heel veel besmette gevallen buiten de radar gebleven zijn, en de groepsimmuniteit wel eens flink hoger kan zijn.
Maar om echte groepsimmuniteit te halen is het aantal besmettingen natuurlijk waarschijnlijk nog lang niet genoeg, en niet iedereen wordt met evenveel virus besmet.
Je hebt voor dat scenario een echt hele lange adem nodig, en dat is niet vol te houden.
Vandaar dat vaccineren natuurlijk de beste snelle optie is tot die groepsimmuniteit: mensen die besmet zijn geweest krijgen een "booster" en mensen die niet besmet zijn geweest bouwen die immuniteit door het vaccin op.
Optie 3 is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dat komt meestal nadat er groepsimmuniteit is, het virus kan zich niet meer verspreiden, muteert vaak in een niet schadelijke variant, of sterft uit (zoals mexicaanse griep)
dat zal wel maar de leveringen tot nu toe zijn toch wel een druppel op een gloeiende plaat te noemenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar....we hebben nog aardig wat liggen wat zo geprikt kan worden.
zelfs als ze het dubbele prikken van wat ze nu doen is dat nog niet zomaar op, met 4 keer zoveel prikken ze ook nog een stuk van de voorraad weg.
we prikken veel trager dan er geleverd word op het moment
als ze 3 keer zoveel prikken als nu dan prikken ze de leveringen pas weg.
kun je nagaan wat het vaccineren is op het momentquote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zal wel maar de leveringen tot nu toe zijn toch wel een druppel op een gloeiende plaat te noemen
In de zomer ben ik er hoe dan ook klaar mee. Ik heb mijzelf heel netjes heel streng aan maatregelen gehouden vanaf maart, strenger dan dat zelfs. Maar zomer is 't klaar. Dus laat ze opschieten met vaccineren, dan moet dat ook gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met de combi vaccineren, groepsimmuniteit en (hopelijk) net als vorig jaar seizoenseffecten van april-september moeten we van de zomer toch echt grotendeels op weg zijn zou je zeggen. Dan zou in elk geval de zorgdruk geen probleem meer mogen zijn.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer ben ik er hoe dan ook klaar mee. Ik heb mijzelf heel netjes heel streng aan maatregelen gehouden vanaf maart, strenger dan dat zelfs. Maar zomer is 't klaar. Dus laat ze opschieten met vaccineren, dan moet dat ook gewoon kunnen.
en wat ga je dan doen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer ben ik er hoe dan ook klaar mee. Ik heb mijzelf heel netjes heel streng aan maatregelen gehouden vanaf maart, strenger dan dat zelfs. Maar zomer is 't klaar. Dus laat ze opschieten met vaccineren, dan moet dat ook gewoon kunnen.
Hier nog één. Hopelijk blijven ze weg van vaccinatiepaspoorten om toegang te krijgen tot winkels, transport of recreatie.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Gewoon gasgeven met de kwetsbaren en ouderen, die rest mag best op standje halve kracht, maar voor nu geen excuus om zo langzaam te gaan.
Denk dat voor veel mensen de lente een breekpunt is, zeker omdat we dan ook officieel een jaar in deze ellende zitten. Voor mijzelf heb ik ook altijd de moed erin gehouden door te zeggen dat vanaf april we echt alleen maar vooruit hoeven te kijken. Mentaal ben ik er dus ook wel echt klaar mee na de komende 2 maanden. Er moet gewoon perspectief zijn, niemand gaat dit nog eens een jaar op deze manier volhouden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik ben er nu al vrij klaar mee, maar uiteindelijk koop je daar niet veel voor. Het is niet dat dingen dan opeens magisch open gaanquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik ben best bereid een test te doen om op vakantie te gaan of recreatie of evenement te bezoeken, maar dan moet het wel overal hetzelfde en laagdrempelige manier geregeld zijn, met dezelfde voorwaarden, totdat de massa gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier nog één. Hopelijk blijven ze weg van vaccinatiepaspoorten om toegang te krijgen tot winkels, transport of recreatie.
Een sneltest of iets dergelijks zou ik ook prima vinden. Helemaal als ze dat gewoon ter plekke aanbieden. Maakt niet uit als een ticket dan evt wat duurder word. Maar vaccinatie paspoorten zou ik echt kut vinden. En compleet onnodig.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben best bereid een test te doen om op vakantie te gaan of recreatie of evenement te bezoeken, maar dan moet het wel overal hetzelfde en laagdrempelig manier geregeld zijn, met dezelfde voorwaarden, totdat de massa gevaccineerd is.
Dat is het zeker, maar we kunnen het wel efficiënter inzetten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is toch ook frustrerend dat wij in Nederland pas beginnen met test evenementen als we al zijn begonnnen met vaccineren (als we uberhaupt ooit testevenementen gaan krijgen).quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben best bereid een test te doen om op vakantie te gaan of recreatie of evenement te bezoeken, maar dan moet het wel overal hetzelfde en laagdrempelige manier geregeld zijn, met dezelfde voorwaarden, totdat de massa gevaccineerd is.
En hoe vaak eindigt die 90+ groep nou echt in het ziekenhuis? Dat stoort me ook wel enigszins. Deels begrijpelijk dat ze de ouderen niet willen negeren, maar de meeste mensen houden zich aan de regels vanwege de zorg. Die gaan er onbewust toch wel vanuit dat ze dan ook echt beginnen met de groepen die het snelste in het ziekenhuis belanden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het zeker, maar we kunnen het wel efficiënter inzetten.
We hebben nu grote angst dat eind maart/begin april de IC's vol zijn, dan wil je toch niet even lekker de tijd nemen met vaccineren. Als het er niet is is het er niet, maar er zijn er nog 'genoeg' om op te schalen, en er komen er nog steeds binnen.
Dan kunnen we 'zorgvuldig' door blijven gaan, maar we kunnen ook kijken waar het verschil maakt. Vaccineren van op zijn minst 70+, als de hoeveelheid vaccinaties het toestaat ook 65+.
Het is natuurlijk bijzonder dat ze nu 90+ of 95+ aan het vaccineren zijn, maar de rest nog niets mee doen.
Nog wel voorzichtig zijn met eventuele kwetsbaren die nog niet gevaccineerd zijn. Maar dan wordt het wat mij betreft wel meer aan die groep om binnen te blijven tot ze hun vaccin krijgen.quote:
Het van oud naar jong werken is ook wel uit te leggen, zoveel 90+ is er nu ook weer niet in NLquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En hoe vaak eindigt die 90+ groep nou echt in het ziekenhuis? Dat stoort me ook wel enigszins. Deels begrijpelijk dat ze de ouderen niet willen negeren, maar de meeste mensen houden zich aan de regels vanwege de zorg. Die gaan er onbewust toch wel vanuit dat ze dan ook echt beginnen met de groepen die het snelste in het ziekenhuis belanden.
De testevenemten waren al gepland en zouden onvoorwaardelijk doorgaan. Totdat Hugo de Jonge besloot dat ze toch niet doorgingen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is toch ook frustrerend dat wij in Nederland pas beginnen met test evenementen als we al zijn begonnnen met vaccineren (als we uberhaupt ooit testevenementen gaan krijgen).
Dat hadden ze al lang maanden geleden kunnen doen en nu nog eens in de winter kunnen herhalen. We zijn zo ontzettend traag met het zoeken naar mogelijkheden.
Precies, ben best bereid daar een bijdrage voor te betalen, als ik maar weer wat kan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een sneltest of iets dergelijks zou ik ook prima vinden. Helemaal als ze dat gewoon ter plekke aanbieden. Maakt niet uit als een ticket dan evt wat duurder word. Maar vaccinatie paspoorten zou ik echt kut vinden. En compleet onnodig.
Ja maar de echt goede resultaten van AstraZeneca waren in de LD/SD categorie (lage dosis + standaarddosis), dat waren maar 1367 proefpersonen (en nog eens 1374 in de controlegroep). Waar volgens mij dan weer niet van gespecificeerd is tot welke leeftijdsgroepen ze behoren. Het roept onnodig veel vragen op wmb.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
8% op 40k is nog altijd 3200 personen.
Ik denk niet dat de trials van Pfizer/Moderna beter scoorden.
We nemen inderdaad alle maatregelen om de druk in de ziekenhuizen beheersbaar te houden. Daarom beginnen we ook pas na twee maanden, en als vijfde of zesde groep, met het inenten van de groepen die het meest in de ziekenhuizen terecht komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En hoe vaak eindigt die 90+ groep nou echt in het ziekenhuis? Dat stoort me ook wel enigszins. Deels begrijpelijk dat ze de ouderen niet willen negeren, maar de meeste mensen houden zich aan de regels vanwege de zorg. Die gaan er onbewust toch wel vanuit dat ze dan ook echt beginnen met de groepen die het snelste in het ziekenhuis belanden.
Ik post echt een pagina terug dat het eerste testevenement gepland is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is toch ook frustrerend dat wij in Nederland pas beginnen met test evenementen als we al zijn begonnnen met vaccineren (als we uberhaupt ooit testevenementen gaan krijgen).
Dat hadden ze al lang maanden geleden kunnen doen en nu nog eens in de winter kunnen herhalen. We zijn zo ontzettend traag met het zoeken naar mogelijkheden.
Ja, het is uit te leggen. Maar in dit tempo schiet het niet op, helemaal als de leveringen tegenzitten. Dan zou je juist de leveringen die wel binnen komen z.s.m. in willen zetten bij de groepen die het vaakst/snelst in het ziekenhuis belanden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het van oud naar jong werken is ook wel uit te leggen, zoveel 90+ is er nu ook weer niet in NL
De ondernemers en bevolking. Maar ook voor het RIVM zelf zou dit een goede kans zijn om inzicht te krijgen in hoe het virus zich mogelijk verspreid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De testevenemten waren al gepland en zouden onvoorwaardelijk doorgaan. Totdat Hugo de Jonge besloot dat ze toch niet doorgingen.
Daar word je als ondernemer volgens mij echt knettergek van.
In 18 dagen! Dus, nog 99x18= 1782 dagen voordat iedereen gevaccineerd is!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:15 schreef NaturalScience het volgende:
1% van de Nederlandse bevolking is nu gevaccineerd!
Wel goed dat hier eindelijk een begin mee is gemaakt. Denk dat je deze resultaten bijvoorbeeld ook kunt gebruiken voor kleinschalige buiten concerten/festivals. Heb zelf nog een concert in het Amsterdamse bos staan bijvoorbeeld in juli, ik gok dat daar een paar honderd man een kaartje voor hebben gekocht. Dat soort evenementen zou je als eerst weer door kunnen laten gaan als de resultaten goed zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik post echt een pagina terug dat het eerste testevenement gepland is.
https://nos.nl/collectie/(...)nec-en-de-graafschap
maar verder helemaal eens, we hadden veel eerder moeten kijken wat er buiten mogelijk is.
Experimenteren en maatwerk proberen te leveren lijken ze niet echt belangrijk te vinden helaas.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De ondernemers en bevolking. Maar ook voor het RIVM zelf zou dit een goede kans zijn om inzicht te krijgen in hoe het virus zich mogelijk verspreid.
En daarna de 2de dosis nog....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In 18 dagen! Dus, nog 99x18= 1782 dagen voordat iedereen gevaccineerd is!
Fijne locatie Amsterdamse Bos.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel goed dat hier eindelijk een begin mee is gemaakt. Denk dat je deze resultaten bijvoorbeeld ook kunt gebruiken voor kleinschalige buiten concerten/festivals. Heb zelf nog een concert in het Amsterdamse bos staan bijvoorbeeld in juli, ik gok dat daar een paar honderd man een kaartje voor hebben gekocht. Dat soort evenementen zou je als eerst weer door kunnen laten gaan als de resultaten goed zijn.
Houdt vol! Nog ~10 jaar en dan zijn we er vanaf. Alleen samen!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
En daarna de 2de dosis nog....
Het besmettelijk besmetten doen ze volgens mij ook wel in sommige Corona trials ?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:21 schreef Anton91 het volgende:
In Leiden wilde ze ook onderzoek doen naar de besmetting van corona, opzettelijk mensen besmetten en daaruit leren. Ik vind het jammer dat het zo lang moet duren om die proeven te starten en ik denk dat we er veel van zouden kunnen leren. Het lijkt mij zelf ook interessant om mee te werken aan zo'n proef.
https://www.ad.nl/wetensc(...)klaar-voor~ab9c2eec/
Hoezo? Dan gaan we toch gewoon weer voor een paar maanden in lockdown mochten de IC's weer vol geraken?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het zeker, maar we kunnen het wel efficiënter inzetten.
We hebben nu grote angst dat eind maart/begin april de IC's vol zijn, dan wil je toch niet even lekker de tijd nemen met vaccineren. Als het er niet is is het er niet, maar er zijn er nog 'genoeg' om op te schalen, en er komen er nog steeds binnen.
Dan kunnen we 'zorgvuldig' door blijven gaan, maar we kunnen ook kijken waar het verschil maakt. Vaccineren van op zijn minst 70+, als de hoeveelheid vaccinaties het toestaat ook 65+.
Het is natuurlijk bijzonder dat ze nu 90+ of 95+ aan het vaccineren zijn, maar de rest nog niets mee doen.
Vanaf 8 februariquote:13:50 uur - Vaccineren in Weert begint op 8 februari met 150 prikken per dag
Bij de Poort van Limburg in Weert worden vanaf 8 februari 150 mensen per dag gevaccineerd tegen het coronavirus. In principe is vanaf dat moment mogelijk om 400 vaccins per dag toe te dienen, maar omdat er minder vaccins geleverd worden dan verwacht is het teruggeschroefd naar 150.
De locatie in Weert is de tweede locatie in de Veiligheidsregio Limburg-Noord waar gevaccineerd wordt, naast de huidige locatie in Blerick. In Venray en Roermond komen ook vaccinatielocaties, bij de coronateststraten.
De mensen die in Weert gevaccineerd worden zijn 85 jaar of ouder. Het gaat om ouderen die zelfstandig naar de vaccinatielocatie kunnen komen. Zij krijgen een uitnodiging van het RIVM.
Alleen op dieren dacht ik, niet in de trials. Ze kijken in de trials volgens mij gewoon hoeveel uit welke groep uiteindelijk na vaccinatie besmet raken. Kiezen voor een gebied waar veel corona is helpt fase 3 trials wel qua snelheid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het besmettelijk besmetten doen ze volgens mij ook wel in sommige Corona trials ?
Hier hetzelfde....ik zal me wel aan de maatregelen ( 1.5m, mondkapje ) houden maar de extra maatregelen die we nu nemen voor onszelf laten we varen zodra we antistoffen in ons bloed hebben, dan zijn we er echt klaar mee.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Veels te laat inderdaad. We waren vanaf dag 1 mensen die riepen het niet erg te vinden Coriba te krijgen. We geven ergere dingen aan studenten die paar honderd euro willen bijverdienen als proefpersoon.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:21 schreef Anton91 het volgende:
In Leiden wilde ze ook onderzoek doen naar de besmetting van corona, opzettelijk mensen besmetten en daaruit leren. Ik vind het jammer dat het zo lang moet duren om die proeven te starten en ik denk dat we er veel van zouden kunnen leren. Het lijkt mij zelf ook interessant om mee te werken aan zo'n proef.
https://www.ad.nl/wetensc(...)klaar-voor~ab9c2eec/
Zijn met een kleine 50k mensen toch binnen een jaar of 2 wel klaar (bij 2 prikken)quote:
Zodra de kwetsbaren/ouderen om mij heen gevaccineerd zijn met de tweede dosis gaan bij de regels bij mij weg. Bij jongeren maakt het mij nu al niks uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde....ik zal me wel aan de maatregelen ( 1.5m, mondkapje ) houden maar de extra maatregelen die we nu nemen voor onszelf laten we varen zodra we antistoffen in ons bloed hebben, dan zijn we er echt klaar mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |