quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
Nog -500 en dan zien versoepelingen mogelijk zijn.
Je krijgt nu weer die wekelijkse stijging een paar dagen lang, dus morgen weer boven de 4000, en donderdag/vrijdag misschien boven de 5000, alvorens we weer gaan dalen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel psychologisch dingetje hoor onder de 4000![]()
Laten we hopen dat begin volgende week de 3000 grens gaan naderen. Dan krijg ik goede hoop dat we in maart weleens terug zijn op het pre 2de golf niveau. Op naar een mooie lente
Zolang we rond de 4045 blijven vind ik het prima @Caland .quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef Cue_ het volgende:
Onder de 4000 vind ik wel erg lekker
Morgen wss weer rond de 4500.. zolang het er maar geen 5000 zijn.
1,3 maal een klein aantal mensen is nog steeds niet zo'n heel grote stijging. 1,3 maal heel veel mensen betekent een heel grote stijging.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe kan dat, we hadden toch een reproductiegetal van zo'n 1.3 voor de Britse variant?
Iets zegt me dat die grens ineens niet meer zo magisch is als hij bereikt wordt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:22 schreef Oliver23 het volgende:
[..]De magische 3600 grens waar Rutte het over had is in zicht
Is gewoon gebaseerd op wetenschappelijke rapporten vanuit het VK. Niet zo raar dat ze voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. Het RIVM is panisch voor de Britse variant, die rond de feestdagen een R0 van 1,3 had en dus flink besmettelijker zou zijn
Was dat niet in combinatie met ziekenhuis- en IC opnames?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:22 schreef Oliver23 het volgende:
[..]De magische 3600 grens waar Rutte het over had is in zicht
Dat maakt het misschien juist zo magisch.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat die grens ineens niet meer zo magisch is als hij bereikt wordt.
'Het waren nog 2 leuke dagen'.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef DonDruiper het volgende:
Wel fijn dat we nu massaal 90 plussers gaan prikken.
Die gaan gelukkig door de prik nog een mooie toekomst tegemoet.
Ik zie alleen een post dat 1/3e van alle besmettingen nu de Britse variant is. Uit welke van je 13135 waanbeelden je dit nu weer trekt is me een raadsel.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zeker. Echter wordt er weer met bombarie verkondigd dat als de britse variant de overhand krijgt, de ziekenhuisopnames gaan stijgen. Gebasseerd op wat? Men lijkt nog een beetje vast te zitten in de paniekmodus uit Londen. Lansingerland is een prachtig voorbeeld en hoor je helemaal niks van.
"Het waren een paar fantastische dagen!"quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef DonDruiper het volgende:
Wel fijn dat we nu massaal 90 plussers gaan prikken.
Die gaan gelukkig door de prik nog een mooie toekomst tegemoet.
Zit toch altijd een x aantal weken vertraging in. Toen de tweede golf begon riep ook iedereen "maar de ziekenhuisopnames blijven laag, dus niets aan de hand". Begon pas een stuk later echt te groeien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Was dat niet in combinatie met ziekenhuis- en IC opnames?
Die dalen nog veels te langzaam.
Ik denk dat ze alleen de basisscholen eerder gaan openen dan de lente. Avondklok denk ik ook wat eerder. De rest zal gewoon gesloten blijven tot april/mei denk ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:23 schreef Simmertje het volgende:
Is het niet gewoon verstandig om in februari nog even alle maatregelen door te knallen en dan echt de besmettingen tot het niveau 1000 of lager te krijgen. Zelf ben ik er ook helemaal klaar mee, maar heb liever dat we nu nog even doorpakken en dan vanaf de lente echt kunnen gaan knallen met versoepelingen.
Lijkt mij sowieso voor de horeca ook veel interessanter om vanaf de lente veel meer te kunnen dan in de toch wat minder interessante maanden februari/maart.
Je zou het eigenlijk aankomende of de week erop moeten zien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zit toch altijd een x aantal weken vertraging in. Toen de tweede golf begon riep ook iedereen "maar de ziekenhuisopnames blijven laag, dus niets aan de hand". Begon pas een stuk later echt te groeien.
Ja joh.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Is gewoon gebaseerd op wetenschappelijke rapporten vanuit het VK. Niet zo raar dat ze voorzichtig zijn.
Het RIVM vindt het blijkbaar erg vervelend dat die Britse variant in de verste verten niet zorgt voor het doemscenario dat zij het land hebben voorgehouden. Tijd om weer een bericht de ether in te slingeren dat paniek veroorzaakt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zolang we rond de 4045 blijven vind ik het prima @:caland .
Wel uitstekende cijfers weer.
We zijn nog lang niet op het gewenste niveau van 3 IC opnames per dag, even volhouden mensen we doen dit samen!!11quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
Bij 3600 besmettingen of minder krijgen we gewoon te horen dat we NoG eVeN vOl MoEtEn HoUdEn
Met kerst was er heel veel gewoon open daar. Hele families met elkaar vieren enz. Hier hebben wij het toch wat beter aangepakt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja joh.
Misschien was er in de UK wel wat anders aan de hand dat die besmettingen aan heeft gezwengeld, zoiets als te laat maatregelen nemen om maar eens wat geks te noemen
En juist omdat het zo traag gaat zijn ze zo voorzichtig denk ik. Mochten we dan toch weer stijgen door een of andere versoepeling dan duurt het des te langer voordat we weer terug zijn op dit niveau.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Lekker, onder de 4000.. Komende dagen waarschijnlijk weer tegen de 5k aanschuren (want piekdagen) en dan daarna weer richting de 3000-3500. Je ziet dat het dan wel steeds verder terugzakt en de pieken iedere week weer minder hoog zijn dan de week daarvoor. Maar wat gaat het traag.
Ik neem aan dat die grens magisch is, omdat dat het signaal voor versoepelingen zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat maakt het misschien juist zo magisch.
Misschien moet je eens een rapport daarover lezen voordat er al conclusies over trekt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja joh.
Misschien was er in de UK wel wat anders aan de hand dat die besmettingen aan heeft gezwengeld, zoiets als te laat maatregelen nemen om maar eens wat geks te noemen
Aura Timen, RIVM:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie alleen een post dat 1/3e van alle besmettingen nu de Britse variant is. Uit welke van je 13135 waanbeelden je dit nu weer trekt is me een raadsel.
Of, zoals al vaker is gezegd, een combinatie van factoren. Waardoor het in de UK uit de hand liep en hier, door de lockdown sinds net voor kerst, juist niet. Het hoeft niet of-of te zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja joh.
De Britse variant hebben we ook nog op de achtergrond sluimeren en de besmettingen zouden wel weer eens kunnen stijgen!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We zijn nog lang niet op het gewenste niveau van 3 IC opnames per dag, even volhouden mensen we doen dit samen!!11
Ja maar jochie, daar kom ik nu toch helemaal niet mee? Jij maakt van een feitelijke opmerking weer een hoop heisa waar je eng van wordt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Aura Timen, RIVM:
Het RIVM verwacht dat de komende tijd steeds meer inwoners besmet raken met de Britse coronavariant. "Dat zal op termijn leiden tot een stijging van de ziekenhuisopnames en het aantal coronagerelateerde sterfgevallen. De druk op de zorg zal weer fors toenemen, in plaats van afnemen."
https://www.nu.nl/coronav(...)variant-rukt-op.html
Die suggestie is door direct betrokkenen en allerlei wetenschappers natuurlijk allang geopperd maar men staart zich liever blind op allerlei paniekscenario's.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Met kerst was er heel veel gewoon open daar. Hele families met elkaar vieren enz. Hier hebben wij het toch wat beter aangepakt.
RIVM: https://nos.nl/artikel/23(...)n-ernstige-fase.htmlquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:30 schreef _serial_ het volgende:
'BRITSE MUTANT MAAR 6 PROCENT BESMETTELIJKER'
Dit klopt precies bij wat ik de afgelopen maanden geroepen hebquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Fok!-volk: de Nederlandse overheid doet faal op faal en grijpt continu te laat in!Q@!$!@!
Overheid, na meerdere waarschuwingen over zeer besmettelijke variant uit UK: laten we nu er nu eens op tijd bij zijn en vroegtijdig maatregelen nemen.
UK variant: huh ik ben helemaal niet zo besmettelijk als UK wil laten doen geloven
Fok!-volk: de Nederlandse overheid doet faal op faal en grijpt veel te vroeg in!@$!@!
Daar ga je al, van tot wel 70 naar 6%. Nee die avondklok is echt noodzakelijk!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:30 schreef _serial_ het volgende:
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De Britse variant hebben we ook nog op de achtergrond sluimeren en de besmettingen zouden wel weer eens kunnen stijgen!
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-en-doden~a4252862/quote:Data van de kiemsurveillance van het RIVM laten zien dat tussen 4 en 10 januari 8,6 procent van de positieve testen de Britse variant betrof. Op basis van rekenmodellen wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft.
Fucking lame. Dan maar wachten tot het mooi weer wordt en met een witbiertje onder een bloesemboom gaan liggen. Ook goed.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze alleen de basisscholen eerder gaan openen dan de lente. Avondklok denk ik ook wat eerder. De rest zal gewoon gesloten blijven tot april/mei denk ik.
Ik snap het ook niet zo goed waarom ouderen voorrang hebben, ondanks dat ze er zelf de meeste complicaties van kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Nia het volgende:
Hindertje van 105 jaar is niet benauwd voor het prikkie: https://www.rtvnoord.nl/n(...)uwd-voor-een-prikkie
Zouden we niet wat zuiniger op die nog beschikbare vaccins moeten zijn? Liever iemand van in de 70 een prik dan een 100 plusser.
Ja, alleen zie je daar nu een minimale daling/stabilisatie. Daar had best meer daling kunnen zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zit toch altijd een x aantal weken vertraging in. Toen de tweede golf begon riep ook iedereen "maar de ziekenhuisopnames blijven laag, dus niets aan de hand". Begon pas een stuk later echt te groeien.
Nog even en we gaan de min in.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:30 schreef _serial_ het volgende:
Totalen krieg.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:31 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)egverkeer-stilleggen
het wordt steeds gekker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |