abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197651781
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
Bij 3600 besmettingen of minder krijgen we gewoon te horen dat we NoG eVeN vOl MoEtEn HoUdEn :)
We zijn nog lang niet op het gewenste niveau van 3 IC opnames per dag, even volhouden mensen we doen dit samen!!11
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:27:12 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197651783
Announce festivalseizoen!
pi_197651787
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja joh.
Misschien was er in de UK wel wat anders aan de hand dat die besmettingen aan heeft gezwengeld, zoiets als te laat maatregelen nemen om maar eens wat geks te noemen :')
Met kerst was er heel veel gewoon open daar. Hele families met elkaar vieren enz. Hier hebben wij het toch wat beter aangepakt.
pi_197651788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Lekker, onder de 4000.. Komende dagen waarschijnlijk weer tegen de 5k aanschuren (want piekdagen) en dan daarna weer richting de 3000-3500. Je ziet dat het dan wel steeds verder terugzakt en de pieken iedere week weer minder hoog zijn dan de week daarvoor. Maar wat gaat het traag :D.
En juist omdat het zo traag gaat zijn ze zo voorzichtig denk ik. Mochten we dan toch weer stijgen door een of andere versoepeling dan duurt het des te langer voordat we weer terug zijn op dit niveau.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:27:28 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197651789
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat maakt het misschien juist zo magisch.
Ik neem aan dat die grens magisch is, omdat dat het signaal voor versoepelingen zou moeten zijn.

En als die dan niet komen, dan is de magie er wel af denk ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:27:38 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197651793
quote:

[..]

Ja joh.
Misschien was er in de UK wel wat anders aan de hand dat die besmettingen aan heeft gezwengeld, zoiets als te laat maatregelen nemen om maar eens wat geks te noemen :')
Misschien moet je eens een rapport daarover lezen voordat er al conclusies over trekt.
pi_197651814
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zie alleen een post dat 1/3e van alle besmettingen nu de Britse variant is. Uit welke van je 13135 waanbeelden je dit nu weer trekt is me een raadsel.
Aura Timen, RIVM:
Het RIVM verwacht dat de komende tijd steeds meer inwoners besmet raken met de Britse coronavariant. "Dat zal op termijn leiden tot een stijging van de ziekenhuisopnames en het aantal coronagerelateerde sterfgevallen. De druk op de zorg zal weer fors toenemen, in plaats van afnemen."

https://www.nu.nl/coronav(...)variant-rukt-op.html
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197651817
Hindertje van 105 jaar is niet benauwd voor het prikkie: https://www.rtvnoord.nl/n(...)uwd-voor-een-prikkie

Zouden we niet wat zuiniger op die nog beschikbare vaccins moeten zijn? Liever iemand van in de 70 een prik dan een 100 plusser.
pi_197651820
Fok!-volk: de Nederlandse overheid doet faal op faal en grijpt continu te laat in!Q@!$!@!
Overheid, na meerdere waarschuwingen over zeer besmettelijke variant uit UK: laten we nu er nu eens op tijd bij zijn en vroegtijdig maatregelen nemen.
UK variant: huh ik ben helemaal niet zo besmettelijk als UK wil laten doen geloven
Fok!-volk: de Nederlandse overheid doet faal op faal en grijpt veel te vroeg in!@$!@!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 15:28:58 #235
5428 crew  miss_sly
pi_197651829
quote:

[..]

Ja joh.
Of, zoals al vaker is gezegd, een combinatie van factoren. Waardoor het in de UK uit de hand liep en hier, door de lockdown sinds net voor kerst, juist niet. Het hoeft niet of-of te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197651837
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]

We zijn nog lang niet op het gewenste niveau van 3 IC opnames per dag, even volhouden mensen we doen dit samen!!11
De Britse variant hebben we ook nog op de achtergrond sluimeren en de besmettingen zouden wel weer eens kunnen stijgen!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197651842
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Aura Timen, RIVM:
Het RIVM verwacht dat de komende tijd steeds meer inwoners besmet raken met de Britse coronavariant. "Dat zal op termijn leiden tot een stijging van de ziekenhuisopnames en het aantal coronagerelateerde sterfgevallen. De druk op de zorg zal weer fors toenemen, in plaats van afnemen."

https://www.nu.nl/coronav(...)variant-rukt-op.html
Ja maar jochie, daar kom ik nu toch helemaal niet mee? Jij maakt van een feitelijke opmerking weer een hoop heisa waar je eng van wordt.

En daarbij: bovenstaande is nog altijd een gangbaar scenario. Of je er nu met je wappiehoofd in gelooft of niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197651849
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197651867
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Met kerst was er heel veel gewoon open daar. Hele families met elkaar vieren enz. Hier hebben wij het toch wat beter aangepakt.
Die suggestie is door direct betrokkenen en allerlei wetenschappers natuurlijk allang geopperd maar men staart zich liever blind op allerlei paniekscenario's.

Het is pas sinds anderhalve week dat er restricties gelden qua maximum bezoekers van de metro in Londen, daarvoor waren ze gewoon volgepakt met mensen. Aangezien honderdduizenden daar gebruik van maken kun je zelf wel invullen wat dat dat doet met je R waarde.
blablablabla
pi_197651881
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197651889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Fok!-volk: de Nederlandse overheid doet faal op faal en grijpt continu te laat in!Q@!$!@!
Overheid, na meerdere waarschuwingen over zeer besmettelijke variant uit UK: laten we nu er nu eens op tijd bij zijn en vroegtijdig maatregelen nemen.
UK variant: huh ik ben helemaal niet zo besmettelijk als UK wil laten doen geloven
Fok!-volk: de Nederlandse overheid doet faal op faal en grijpt veel te vroeg in!@$!@!
Dit klopt precies bij wat ik de afgelopen maanden geroepen heb :@. Mjah, op zich is het toch ook niet zo raar? We zien het aantal besmettingen naar beneden lopen en krijgen zwaardere maatregelen. Toen er twee keer zoveel besmettingen waren en we in een stijgende lijn zaten, was een avondklok nog een brug te ver, maar had ik het zelf beter begrepen. Nu zie ik de noodzaak een stuk minder.
pi_197651890
quote:
Daar ga je al, van tot wel 70 naar 6%. Nee die avondklok is echt noodzakelijk!
blablablabla
pi_197651893
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De Britse variant hebben we ook nog op de achtergrond sluimeren en de besmettingen zouden wel weer eens kunnen stijgen!
quote:
Data van de kiemsurveillance van het RIVM laten zien dat tussen 4 en 10 januari 8,6 procent van de positieve testen de Britse variant betrof. Op basis van rekenmodellen wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft.
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-en-doden~a4252862/

:)
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 15:32:31 #245
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197651905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat ze alleen de basisscholen eerder gaan openen dan de lente. Avondklok denk ik ook wat eerder. De rest zal gewoon gesloten blijven tot april/mei denk ik.
Fucking lame. Dan maar wachten tot het mooi weer wordt en met een witbiertje onder een bloesemboom gaan liggen. Ook goed. *)
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:32:53 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197651910
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:28 schreef Nia het volgende:
Hindertje van 105 jaar is niet benauwd voor het prikkie: https://www.rtvnoord.nl/n(...)uwd-voor-een-prikkie

Zouden we niet wat zuiniger op die nog beschikbare vaccins moeten zijn? Liever iemand van in de 70 een prik dan een 100 plusser.
Ik snap het ook niet zo goed waarom ouderen voorrang hebben, ondanks dat ze er zelf de meeste complicaties van kunnen krijgen.

Zorgprofessionals en leraren zouden wat mij betreft vooraan moeten staan. En daarna kan je zien waar je prioriteiten liggen. Er valt namelijk voor zowel de kwetsbare groepen als voor de katalysatoren iets te zeggen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197651922
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zit toch altijd een x aantal weken vertraging in. Toen de tweede golf begon riep ook iedereen "maar de ziekenhuisopnames blijven laag, dus niets aan de hand". Begon pas een stuk later echt te groeien.
Ja, alleen zie je daar nu een minimale daling/stabilisatie. Daar had best meer daling kunnen zijn.
Gelukkig is de piek al wel weg.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:33:29 #248
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197651926
quote:
Nog even en we gaan de min in.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D