Ja ik mis het perspectief ook en ben benieuwd wanneer we wellicht een beetje zouden kunnen versoepelen, maar ik denk dat met de strategie waar ze nu voor hebben gekozen dat het toch niet zo heel snel zal zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan zouden de regels ook landelijk compleet opgeheven moeten worden, want het gaat om de druk op de zorg. Ik heb echter het idee dat men pas de maatregelen wil laten varen als heel Nederland gevaccineerd is, en zelfs dat is nog twijfelachtig.
Ik mis het signaal dat men terug naar normaal wil wanneer de kwetsbaren gevaccineerd zijn. Jongeren komen nauwelijks in het ziekenhuis en hebben 0 kans om dood te gaan.
Dat signaal mis ik ook wel de laatste tijd. Het motto was steeds dat we de druk op de zorg moeten managen met deze maatregelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan zouden de regels ook landelijk compleet opgeheven moeten worden, want het gaat om de druk op de zorg. Ik heb echter het idee dat men pas de maatregelen wil laten varen als heel Nederland gevaccineerd is, en zelfs dat is nog twijfelachtig.
Ik mis het signaal dat men terug naar normaal wil wanneer de kwetsbaren gevaccineerd zijn. Jongeren komen nauwelijks in het ziekenhuis en hebben 0 kans om dood te gaan.
Vrijheid moet je verdienen, vriend.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat mis ik ook wel een beetje. Ik zou het nog enigszins snappen als ze op dat moment geleidelijk gaan versoepelen (om te checken of de ziekenhuizen het inderdaad aan kunnen), maar zelfs dat weigeren ze te zeggen. Het zal echt niet een of ander complot zijn, maar de stilte zegt wel iets. Niet voor niets dat ze routekaart na routekaart maakten om aan te tonen wanneer ze maatregelen in zouden voeren, maar dat er nog niet eentje is die laat zien op welke momenten ze willen versoepelen. Die versoepelingen zullen echt wel komen, maar er mag wel eens wat zekerheid komen dat dat niet pas gebeurd als minimaal 70% gevaccineerd is bv. Dan zitten we volgend jaar nog steeds in een halve lockdown. In dit tempo.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik mis het signaal dat men terug naar normaal wil wanneer de kwetsbaren gevaccineerd zijn.
Dit is al vanaf het begin het probleem. OMT en regering denken alleen maar in dingen verbieden en onmogelijk maken, en dat is ook het enige dat er wordt gecommuniceerd. Al dan niet vergezeld van een beschuldigend vingertje.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dat signaal mis ik ook wel de laatste tijd. Het motto was steeds dat we de druk op de zorg moeten managen met deze maatregelen.
Maar als je zo ook maar beetje goed gericht 20% hebt gevaccineerd dan zou je toch die 1% die hooguit in ziekenhuis komt al wel sterk gereduceerd moeten hebben.
En vorige zomer was redelijk corona luw en zaten de terrassen en restaurants binnen bomvol. Mag toch hopen dat we op z'n minst dat weer hebben een jaar later met vaccins, meer kennis van 't virus, betere medicatie, betere inrichting van 1.5m maatschappij, sneltesten en een groot deel dat 't dan al gehad heeft..
Maar er wordt weinig perspectief gecommuniceerd
die kan ook weer op een tegeltje hoor.....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, nee, het gaat niet traag.
Het gaat ''zorgvuldig'' he![]()
gaat nu toch echt wel vreten hoor....de vrouw barstte net ook ff in janken uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja ik mis het perspectief ook en ben benieuwd wanneer we wellicht een beetje zouden kunnen versoepelen, maar ik denk dat met de strategie waar ze nu voor hebben gekozen dat het toch niet zo heel snel zal zijn.
Ja het is ook logisch dat het gaat vreten, dat doet het bij mij al sinds april zo'n beetje. Ik hoop dat jullie en de rest snel het vaccin krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat nu toch echt wel vreten hoor....de vrouw barstte net ook ff in janken uit.
Het ironische is dat de overheid ook gewoon foute inschatting na foute inschatting maakt, maar daar hoor je ze nooit over. Ondertussen wel wijzen naar de bevolking.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is al vanaf het begin het probleem. OMT en regering denken alleen maar in dingen verbieden en onmogelijk maken, en dat is ook het enige dat er wordt gecommuniceerd. Al dan niet vergezeld van een beschuldigend vingertje.
Mijn motivatie om nog maar weer een aantal maanden 'vol te houden' wordt daar in elk geval niet beter van.
gewoon iedereen asap het vaccin....ik wil best nog wat langer wachten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja het is ook logisch dat het gaat vreten, dat doet het bij mij al sinds april zo'n beetje. Ik hoop dat jullie en de rest snel het vaccin krijgen.
Klopt. De avondklok kan je ook afkopen voor 95 euro de nacht.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Vrijheid moet je verdienen, vriend.
50+ en kwetsbaren is voor mij het meest belangrijke, de rest kan wat mij betreft wel wachten. Al gaan ze eerst andere landen buiten de EU vaccineren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gewoon iedereen asap het vaccin....ik wil best nog wat langer wachten.
De verklaringen zijn goedkoper.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt. De avondklok kan je ook afkopen voor 95 euro de nacht.
Er zit wel degelijk meer achter hoor. Het is geen toeval dat ze zo traag doen met vaccineren en al maanden geen exitstrategie kenbaar maken. Doet dit geen belletje rinkelen bij mensen? Ik denk persoonlijk dat deze pandemie aangegrepen wordt om ons leven te hervormen. Hoe en wat, kan ik hier vanzelfsprekend niet neerzetten. Die discussie kan in BNW gevoerd worden, ik heb valide argumenten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat mis ik ook wel een beetje. Ik zou het nog enigszins snappen als ze op dat moment geleidelijk gaan versoepelen (om te checken of de ziekenhuizen het inderdaad aan kunnen), maar zelfs dat weigeren ze te zeggen. Het zal echt niet een of ander complot zijn, maar de stilte zegt wel iets. Niet voor niets dat ze routekaart na routekaart maakten om aan te tonen wanneer ze maatregelen in zouden voeren, maar dat er nog niet eentje is die laat zien op welke momenten ze willen versoepelen. Die versoepelingen zullen echt wel komen, maar er mag wel eens wat zekerheid komen dat dat niet pas gebeurd als minimaal 70% gevaccineerd is bv. Dan zitten we volgend jaar nog steeds in een halve lockdown. In dit tempo.
Ja, ik ken die argumenten. Ben het daar verder niet mee eens, denk niet dat er een of ander complot gaande is. Wat ik me het beste voor kan stellen is dat ze geen valse hoop willen geven. Wat ik nog enigszins begrijp. De overheid heeft er niks aan om veel bedrijven failliet te laten gaan, of om enkel met Corona bezig te zijn. Maar daar is BNW inderdaad goed voorquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk meer achter hoor. Het is geen toeval dat ze zo traag doen met vaccineren en al maanden geen exitstrategie kenbaar maken. Doet dit geen belletje rinkelen bij mensen? Ik denk persoonlijk dat deze pandemie aangegrepen wordt om ons leven te hervormen. Hoe en wat, kan ik hier vanzelfsprekend niet neerzetten. Die discussie kan in BNW gevoerd worden, ik heb valide argumenten.
Jammer dat percentage positieve testen hetzelfde is gebleven. Beter dan een stijging natuurlijk, maar toch.quote:
dit begrijp ik ook echt niet, die komen toch niet meer op de IC dus daar ontlast je de zorg niet mee.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
Het is natuurlijk bijzonder dat ze nu 90+ of 95+ aan het vaccineren zijn, maar de rest nog niets mee doen.
Ethische keuze.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit begrijp ik ook echt niet, die komen toch niet meer op de IC dus daar ontlast je de zorg niet mee.
Nee maar mogelijk wel de pijn bij families, het verzorgende personeel, en coronaleed in instellingen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit begrijp ik ook echt niet, die komen toch niet meer op de IC dus daar ontlast je de zorg niet mee.
Wat jammer dat ze daar het aantal gevaccineerden dan weer niet bijzetten.quote:
Die geven het goede voorbeeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:38 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom zie ik in de Tweede Kamer allemaal mensen van en naar de microfoon lopen zonder mondkapje?
Ze zouden vanaf deze week toch wel elke dinsdag een officiele update daarvan geven, dacht ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat jammer dat ze daar het aantal gevaccineerden dan weer niet bijzetten.
bij 90+ maakt dat toch niets meer uit en met alle respect het is te schaars momenteel, dan moet je wat er is anders inzetten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar mogelijk wel de pijn bij families, het verzorgende personeel, en coronaleed in instellingen.
Het is makkelijker te verwerken als iemand natuurlijk overlijd, dan aan een coronauitbraak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |