waar staat dit ?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
Tot en met mei sowieso binnen:
Hoewel in de afgelopen week minder nieuwe besmettingen met het coronavirus zijn gemeld dan in de voorgaande week, neemt het optimisme bij het RIVM af. De ingezette daling van het aantal nieuwe positieve tests stagneert. "De Britse variant rukt op, deze mutatie drukt zijn stempel", vertelt RIVM-topvrouw Aura Timen in gesprek met NU.nl.
Que?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is toch veel te koud tot mei om buiten te zitten.
Haha welnee joh. Kan in april al bloedheet zijn. Geen peil op te trekken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies dat. Pas na mei warmt het hier in Nederland een beetje op
Vorig jaar in februari al een paar dagen schitterend weer gehad.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn alle optimisten nogal stevig onderuit gegaan de afgelopen 10 maanden, volgens mij.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:49 schreef Gunner het volgende:
Misschien kan iemand het rivm even vertellen dat ze niet dat soort uitspraken moeten doen
Die timen is ook al zo een negative nanny
Kan zijn maar er komt alleen maar een Hele dikke stroom aan negativiteit daar vandaan. En ze moeten dat soort voorbarige uitlatingen niet doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn alle optimisten nogal stevig onderuit gegaan de afgelopen 10 maanden, volgens mij.
Jammer dat er geen Europese / wereld diagrammetje bij staat. Gemiste kans.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:43 schreef Tijn het volgende:
Hey, sinds wanneer staat er informatie over de vaccinaties op het dashboard? Dat is wel nice. En binnenkort blijkbaar meer details
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Fijn, nu de Britse variant nietlanger de maatregelen rechtvaardigt krijgen we dit zelfde riedeltje over ZA binnenkort.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:53 schreef RipCity het volgende:
WAKA WAKA EH EH welkom Zuid-Afrika!
https://www.telegraaf.nl/(...)em-zeker-18-gevallen
Omg omgquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:53 schreef RipCity het volgende:
Toevoeging: Slecht als er voldoende vaccinaties zijn trouwens, maar toch, dit lijkt me zo slecht gepland allemaal.quote:Zoals hierboven staat beschreven gaat het vaccineren van verpleeghuisbewoners in de praktijk. Het prikken gebeurt niet per locatie, maar per risicogroep. Het betekent dat in veel van de ongeveer 2500 Nederlandse verpleeghuizen vijf rondes nodig kunnen zijn, om alle bewoners een eerste prik te geven.
Door die werkwijze duurt het vaccineren van de tienduizenden kwetsbare oudere bewoners zeker een aantal weken, misschien wel maanden.
tja dat krijg je ervan met zo'n achterlijk vrijblijvend quarantaine beleid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:53 schreef RipCity het volgende:
Dit wordt een eindeloze vicieuze cirkel op deze manier. Zeker met vaccinatiefaalhugo.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Fijn, nu de Britse variant nietlanger de maatregelen rechtvaardigt krijgen we dit zelfde riedeltje over ZA binnenkort.
ja dit is echt drama zoquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef Freudie het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk?
https://nos.nl/artikel/23(...)-met-vaccineren.html
Mijn god wat slecht weer.
[..]
Toevoeging: Slecht als er voldoende vaccinaties zijn trouwens, maar toch, dit lijkt me zo slecht gepland allemaal.
https://www.nu.nl/coronav(...)variant-rukt-op.htmlquote:
Hier wil ik nog wel even iets over zeggen. Die 6% is de toename van de besmettelijkheid per dag. Bij een besmettelijke periode van gemiddeld 5 dagen betekent dat een toename in de R van 1,06^5=1,34 dus 34%. Hier is het bijbehorende onderzoek terug te vinden met als je iets verder scrollt wat uitleg:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die kerel was vanmorgen bij BNR, is viroloog bij het LUMC even uit mijn hoofd. Geen idee of hij gelijk heeft of dat iemand anders gelijk heeft. Belangrijk punt is denk ik wel dat er eerst angst over 70% was, daarna over 30%/40%.
In Engeland (en zeker in Londen) is de R ver onder de 1 gekomen, dus lijkt het dat de nieuwe variant te beteugelen is, waardoor ook die 30% weer betwijfeld wordt.
Tuurlijk zou het voorbarig zijn om nu te roepen: Lekker laten gaan jongens, yolo! Maar we praten elkaar afentoe ook wel een beetje de put in.
Ik ben wel echt serieus benieuwd waar het fout gaat. Is er geen (of onvoldoende) sturing vanaf boven? Is er teveel sturing vanaf boven? Is het niet duidelijk hoeveel voorraad er is? Zijn de procedures niet goed ontwikkeld?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit wordt een eindeloze vicieuze cirkel op deze manier. Zeker met vaccinatiefaalhugo.
70% was echt een media-dingetje volgens mij? Ik las steeds een range 40-70%, met de slag om de arm dat het ook goed zou kunnen komen door super spreading events. Volgens de vandaag gepubliceerde getallen van het RIVM is het 43% besmettelijker.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die kerel was vanmorgen bij BNR, is viroloog bij het LUMC even uit mijn hoofd. Geen idee of hij gelijk heeft of dat iemand anders gelijk heeft. Belangrijk punt is denk ik wel dat er eerst angst over 70% was, daarna over 30%/40%.
In Engeland (en zeker in Londen) is de R ver onder de 1 gekomen, dus lijkt het dat de nieuwe variant te beteugelen is, waardoor ook die 30% weer betwijfeld wordt.
Tuurlijk zou het voorbarig zijn om nu te roepen: Lekker laten gaan jongens, yolo! Maar we praten elkaar afentoe ook wel een beetje de put in.
Soms denk ik dat ze het er om doen. Is er dan niemand die logisch nadenkt hoe we dit het snelst en zo efficiënt mogelijk kunnen aanpakken. Man man man.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef Freudie het volgende:
[..]
Toevoeging: Slecht als er voldoende vaccinaties zijn trouwens, maar toch, dit lijkt me zo slecht gepland allemaal.
Dit is toch bizar of niet?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Soms denk ik dat ze het er om doen. Is er dan niemand die logisch nadenkt hoe we dit het snelst en zo efficiënt mogelijk kunnen aanpakken. Man man man.
dat mei verhaal is dus gewoon complete onzin.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)variant-rukt-op.html
de conclusie van mei deel ik niet, staat helemaal nergens
ik zie vooral veel open deuren ingetrapt worden
Vorig jaar tijdens eerste lockdown in maart zat ik toch echt vaak genoeg buiten met de BBQ aan hoor, prachtig weer gehad toen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah oké, dat is duidelijk. Dan zeggen ze dus wellicht hetzelfde, maar is het niet goed begrepen. Interessant, dank je!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:02 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Hier wil ik nog wel even iets over zeggen. Die 6% is de toename van de besmettelijkheid per dag. Bij een besmettelijke periode van gemiddeld 5 dagen betekent dat een toename in de R van 1,06^5=1,34 dus 34%. Hier is het bijbehorende onderzoek terug te vinden met als je iets verder scrollt wat uitleg:
https://mobile.twitter.com/P_Bruijning/status/1352379535698878465
Het is leuk te schieten op Hugo, maar denken dat hij als individu extreem veel invloed heeft is niet realistisch. Het ministerie van VWS is door een lange politieke tendens op een manier georganiseerd die voor deze crisis zeer onpraktisch is. De Groene schreef er een aardig artikel over: https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-nietquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel echt serieus benieuwd waar het fout gaat. Is er geen (of onvoldoende) sturing vanaf boven? Is er teveel sturing vanaf boven? Is het niet duidelijk hoeveel voorraad er is? Zijn de procedures niet goed ontwikkeld?
Ik bedoel, hoe graag ik Hugo ook de schuld zou willen geven, zelfs als je volledig incompetent bent neemt een competente organisatie onder je het op een gegeven moment van je over.
Het lijkt wel een typisch Nederlands poldermodel te zijn, waar er veel overlegorganen geïntroduceerd zijn om te bespreken hoeveel vaccins er zijn, maar te weinig op de uitvoering wat er precies mee gedaan wordt oid.
En ik snap de stagnatie niet. Ik zie de cijfers de afgelopen weken toch alleen maar dalen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat mei verhaal is dus gewoon complete onzin.
Maar even heel naïef he. Ons leven ziet er nu toch heel anders uit dan maart vorig jaar? Als je terugkijkt waren wintersport (veel mensen binnen) en carnaval (veel mensen binnen in kleine groepjesquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vorig jaar tijdens eerste lockdown in maart zat ik toch echt vaak genoeg buiten met de BBQ aan hoor, prachtig weer gehad toen.
Dit is een grapje toch? Toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef Freudie het volgende:
[..]
Goh. Tegen kostprijs, was het toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:36 schreef Predator40 het volgende:
De Europese Commissie wil van AstraZeneca precies weten waar de bestelde vaccins zijn gebleven. Vrijdag werd bekend dat de farmaceut de leveringen aan de EU in het eerste kwartaal met 60 procent terugschroeft. EU-correspondent Ruud Mikkers vertelt dat er in Brussel vermoedens zijn dat AstraZeneca de vaccins aan een andere partij heeft verkocht.
het daalt iets minder snel, dat is de stagnatie die ze zienquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En ik snap de stagnatie niet. Ik zie de cijfers de afgelopen weken toch alleen maar dalen?
Ja, dat bedoel ik idd. Daarom zei ik dit, misschien beetje raar verwoord:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is leuk te schieten op Hugo, maar denken dat hij als individu extreem veel invloed heeft is niet realistisch. Het ministerie van VWS is door een lange politieke tendens op een manier georganiseerd die voor deze crisis zeer onpraktisch is. De Groene schreef er een aardig artikel over: https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-niet
quote:Ik bedoel, hoe graag ik Hugo ook de schuld zou willen geven, zelfs als je volledig incompetent bent neemt een competente organisatie onder je het op een gegeven moment van je over.
Als je het aantal mogelijkheden tot superspreading erg beperkt valt de invloed inderdaad wel mee. Want als R(oud) = 0,7 dan R(nieuw) = 0,91. Maar stel je hebt een superspreader waar de R(oud) = 1,3 dan is R(nieuw) = 1,69. Dus dan wordt de invloed veel groter.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
70% was echt een media-dingetje volgens mij? Ik las steeds een range 40-70%, met de slag om de arm dat het ook goed zou kunnen komen door super spreading events. Volgens de vandaag gepubliceerde getallen van het RIVM is het 43% besmettelijker.
JA tuurlijk. Dat verzint die poster ter plekkequote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat mei verhaal is dus gewoon complete onzin.
Ja, nee, dat gebeurt nooooooooooitquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
JA tuurlijk. Dat verzint die poster ter plekke
nee, ik had gister ook al zon verhaal gedeeld, 5 85 plussers wonen naast elkaar in een verzorgingshuis, worden allemaal door een ander gevaccineerd en op een ander moment.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is een grapje toch? Toch?
Toch?
![]()
![]()
Mischien ook nog even wat administratie doen enzo? Zomaar een gedachtequote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:09 schreef Evenstar het volgende:
Pak busje.
Rij naar Oss.
Laad vaccins in.
Rij naar zorgcentrum.
Vaccineer heel zorgcentrum.
Win.
Veel moeilijker moeten zij het niet maken. Snap het echt niet meer.
Kom op zeg.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien ook nog even wat administratie doen enzo? Zomaar een gedachte
Man man man manquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, ik had gister ook al zon verhaal gedeeld, 5 85 plussers wonen naast elkaar in een verzorgingshuis, worden allemaal door een ander gevaccineerd en op een ander moment.
de een moest naar de GGD, de ander door de HAP weer een ander door de verpleeghuis arts
en de andere 2 moesten nog even wat langer wachten.
![]()
![]()
Ja, tuurlijk. Dit is heel kort door de bocht, maar administratie moet hoe dan ook gebeuren.Of je nu vijf keer langs een zorgcentrum moet of maar één keer verandert daar niks aan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien ook nog even wat administratie doen enzo? Zomaar een gedachte
Het is ook stom dat ze het advies van de Gezondheidsraad zo letterlijk nemen. Ja, de kwetsbaren eerst, maar natuurlijk niet op deze manier.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:09 schreef Evenstar het volgende:
Pak busje.
Rij naar Oss.
Laad vaccins in.
Rij naar zorgcentrum.
Win.
met 1 flesje vaccineer je die 5 ouderen binnen 5 min.....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Dit is heel kort door de bocht, maar administratie moet hoe dan ook gebeuren.Of je nu vijf keer langs een zorgcentrum moet of maar één keer verandert daar niks aan.
Het lijkt mij handiger om gewoon heel zorgcentrum in één keer te vaccineren, administratie is dan ook in één keer klaar. Het is toch volkomen idioot dat ze meerdere keren langs een zorgcentrum moeten en dat dan de ene daar een vaccin krijgt, andere weer naar HAP moet etc. etc.
Zometeen komt Ralph Inbar de kamer binnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is een grapje toch? Toch?
Toch?
![]()
![]()
maar zo gaat het op elk vlak hoor,quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Dit is heel kort door de bocht, maar administratie moet hoe dan ook gebeuren.Of je nu vijf keer langs een zorgcentrum moet of maar één keer verandert daar niks aan.
Het lijkt mij handiger om gewoon heel zorgcentrum in één keer te vaccineren, administratie is dan ook in één keer klaar. Het is toch volkomen idioot dat ze meerdere keren langs een zorgcentrum moeten en dat dan de ene daar een vaccin krijgt, andere weer naar HAP moet etc. etc.
Daarnaast lijkt het mij op alle vlakken gewoon beter om het per zorgcentrum te doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook stom dat ze het advies van de Gezondheidsraad zo letterlijk nemen. Ja, de kwetsbaren eerst, maar natuurlijk niet op deze manier.
Ik ben ondertussen zo ver dat ik heb opgegeven na te denken waarom het zo gaat en niet anders. Ik zal het volledige plaatje wel niet overzien, maar ik heb het idee dat centrale coördinatie echt mist. Tel daarbij de 3 miljoen belangenclubjes bij op en 't wordt alleen maar lastiger.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
het is 1 grote puinzooi, dat krijg je ervan als er zo laat pas word voorbereid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen zo ver dat ik heb opgegeven na te denken waarom het zo gaat en niet anders. Ik zal het volledige plaatje wel niet overzien, maar ik heb het idee dat centrale coördinatie echt mist. Tel daarbij de 3 miljoen belangenclubjes bij op en 't wordt alleen maar lastiger.
Ik bedoel, als nu de bond van geestelijken ook oproept dat ze eerder willen zullen ze dat gegarandeerd eerst bij de huisartsen/GGD etc geprobeerd hebben. Denk dat je een fulltime baan hebt om al die aasgieren van je af te slaan.
Hoeveel zorgcentra hebben wij eigenlijk in Nederland en hoeveel bewoners hebben deze in totaal, enig idee?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen zo ver dat ik heb opgegeven na te denken waarom het zo gaat en niet anders. Ik zal het volledige plaatje wel niet overzien, maar ik heb het idee dat centrale coördinatie echt mist. Tel daarbij de 3 miljoen belangenclubjes bij op en 't wordt alleen maar lastiger.
Ik bedoel, als nu de bond van geestelijken ook oproept dat ze eerder willen zullen ze dat gegarandeerd eerst bij de huisartsen/GGD etc geprobeerd hebben. Denk dat je een fulltime baan hebt om al die aasgieren van je af te slaan.
wie had DAT nou verwachtquote:
Maar dat is dus niet wat de gezondheidsraad adviseert, want die zeggen dat de kwetsbaarsten eerst moeten. Het komt op mij over alsof ze dat heel letterlijk aan het opvolgen zijn, wellicht uit angst dat ze later iets kan worden aangerekend.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daarnaast lijkt het mij op alle vlakken gewoon beter om het per zorgcentrum te doen.
Och, het kan altijd slechter.quote:
Is daar ergens iets over te vinden? Lijkt me een hele operatie in zo'n korte periode. En dat dan ook allemaal nog analyseren en vastleggen enzo. Knap hoor.quote:
2500 verzorgingstehuizen, volgens de NOS.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoeveel zorgcentra hebben wij eigenlijk in Nederland en hoeveel bewoners hebben deze in totaal, enig idee?
2351 verpleeghuizen en verzorgingstehuizenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoeveel zorgcentra hebben wij eigenlijk in Nederland en hoeveel bewoners hebben deze in totaal, enig idee?
Was dat niet bij die scootmobielrace? Wat een genotshow is dat, dat zou jaarlijks terug moeten keren in festivalvormquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag deze foto voorbij komen en dat vat het wel een beetje samen
Maar polderen voor draagvlak en we moeten het overlaten aan allemaal verschillende organisaties die allemaal het wiel moeten uitvinden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:09 schreef Evenstar het volgende:
Pak busje.
Rij naar Oss.
Laad vaccins in.
Rij naar zorgcentrum.
Win.
Deze is van Pfizer:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is daar ergens iets over te vinden? Lijkt me een hele operatie in zo'n korte periode. En dat dan ook allemaal nog analyseren en vastleggen enzo. Knap hoor.
Als wij hadden gewild hadden wij dus iedereen in de acute zorg, zorgmedewerkers in verzorgingshuizen en alle bewoners van deze plekken al kunnen vaccineren.quote:In 2019 woonden ruim 115 duizend mensen in een verzorgings- of verpleeghuis.
Nog even aanvullend: als kerst en oud en nieuw dus wél superspreading mogelijk heeft gemaakt is de enorme stijging in VK en Ierland dus hiermee prima te verklaren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:07 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Als je het aantal mogelijkheden tot superspreading erg beperkt valt de invloed inderdaad wel mee. Want als R(oud) = 0,7 dan R(nieuw) = 0,91. Maar stel je hebt een superspreader waar de R(oud) = 1,3 dan is R(nieuw) = 1,69. Dus dan wordt de invloed veel groter.
Even gerekend met een verhoging van 30%.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=covid-19+vaccinequote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is daar ergens iets over te vinden? Lijkt me een hele operatie in zo'n korte periode. En dat dan ook allemaal nog analyseren en vastleggen enzo. Knap hoor.
Ik lees dat het om zo'n 120.000 mensen in totaal gaat. In het Verenigd Koninkrijk prikken ze dat in een ochtend, maar hier moet het maanden duren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
2351 verpleeghuizen en verzorgingstehuizen
In 2019 woonden er totaal 115.000 mensen in die centra volgens het CBS.
Met 2 dagen boos maken zou je die dus allemaal gevaccineerd kunnen hebben lijkt mij.
We doen vandaag aan goed nieuws, niet zo realistisch doenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:21 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Nog even aanvullend: als kerst en oud en nieuw dus wél superspreading mogelijk heeft gemaakt is de enorme stijging in VK en Ierland dus hiermee prima te verklaren.
totaal niet voorbereid en over nagedacht.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:21 schreef Evenstar het volgende:
Ah zelf gevonden.
[..]
Als wij hadden gewild hadden wij dus iedereen in de acute zorg, zorgmedewerkers in verzorgingshuizen en alle bewoners van deze plekken al kunnen vaccineren.
Als het maar om zulke lage aantallen gaan snap ik niet dat ze lopen te kloten met meerdere keren langs komen etc.
Vanmorgen had je op BNR 'BNR Breekt' oid, daar konden mensen inbellen. Ik zou zweren dat er een aantal vaste Fok!kers ingebeld hebben, want ik heb de standaard posts allemaal voorbij horen komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik lees dat het om zo'n 120.000 mensen in totaal gaat. In het Verenigd Koninkrijk prikken ze dat in een ochtend, maar hier moet het maanden duren.
Ja, dan krijg je inderdaad wel zin om te gaan rellen, ja.
Hopelijk pakt de politiek dit op. Dit is dubbel werk wat ze doen. Deze kunnen inderdaad binnen een paar dagen voorzien zijn, maar wij gaan er gerust maanden over doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:21 schreef Evenstar het volgende:
Ah zelf gevonden.
[..]
Als wij hadden gewild hadden wij dus iedereen in de acute zorg, zorgmedewerkers in verzorgingshuizen en alle bewoners van deze plekken al kunnen vaccineren.
Als het maar om zulke lage aantallen gaan snap ik niet dat ze lopen te kloten met meerdere keren langs komen etc.
Omdat ze het dus blijkbaar belangrijk vinden dat eerst ome Joop van 92 wordt ingeënt en daarna tante Tinny van 91. Dat ze niet in hetzelfde tehuis wonen maakt niet uit, dat betekent niet dat Joops buurman van 89 opeens voor mag dringen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:21 schreef Evenstar het volgende:
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk pakt de politiek dit op. Dit is dubbel werk wat ze doen. Deze kunnen inderdaad binnen een paar dagen voorzien zijn, maar wij gaan er gerust maanden over doen.
Het gaat per risicogroep, maar zijn die bewoners per definitie niet allemaal risicogroep?
Je had dan gewoon geen enkel probleem meer gehad in zorgcentra. Geen gezeik qua bezoek, geen tekort aan personeel, geen extra kosten door en gedoe met voorzorgsmaatregelen. Al die zorgcentra hadden gewoon terug gekund naar februari 2020. Zouden vast nog wel mensen ziek worden en mensen komen te overlijden, maar dat gaan wij sowieso niet meer stoppen, want ik verwacht niet dat het virus gaat verdwijnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
totaal niet voorbereid en over nagedacht.
Je een beetje informatie hierover zou niet verkeerd zijn voor het vertrouwen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Misschien is het dan ook nog wel leuk om erbij te horen dat het nog steeds goed gaat met die 10.000en mensen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |