abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197652750
Update van 26 januari (dinsdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12331 besmettingen (-4 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9944, +1 mutaties tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12184, -1 mutaties tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 24-1-2021 1358 (+309 tov vorige update)
Oudste mutatie : 25-9-2021

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 2846(+51 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 579(-118 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 84 nog ouder.

3-1-2020 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
21-1-2021 3942 (333 mutaties)
22-1-2021 3282 (511 mutaties)
23-1-2021 2387 (510 mutaties)
24-1-2021 1585 (134 mutaties)
25-1-2021 1772 (1358 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12331) december, 15(12184),16(11715) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 15 jan de daling tov 14 dec ca 7079 besmettingen.

De kerstpiek is duidelijk zichtbaar:
op 28-12 en 29-12 zijn er ongeveer 1000 besmettingen p/d meer gemeld als gemiddeld de dagen daarvoor

De nieuwjaars piek is duidelijk zichtbaar:
op 3 en 4 januari zie je ook ongeveer 1000 besmettingen p/d meer dan de week ervoor.

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder

- Afname aantal besmettingen de afgelopen 3 dagen in de besmettingen tot 5 dagen tov gisteren nagenoeg gelijk
- Tov van vorige week dinsdag is het tot aantal tot 5 dagen geleden afgenomen met 330
- Aantal besmettingen genoemd tot 10 dagen is ongeveer gelijk gebleven, laatste 3 dagen neemt het af
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 26 januari 2021 @ 16:16:54 #27
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197652751
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat veel landen erg voorzichtig gaan zijn en veel sneller maatregelen in gaan voeren omdat ze weten dat ze effect hebben. Er zijn zelfs momenten dat ik twijfel over of ze misschien bepaalde maatregelen ook in gaan voeren tijdens een griepseizoen. Niet zo extreem als nu, maar bv mondkapjes en de 1,5 meter.
We werken al veel meer thuis. Het griepseizoen zal dus mogelijk kleiner blijven. Komt nu wel een corona seizoen bij.
pi_197652758
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat laatste als maatregelen ooit voor de griep officieel als dringend advies zal worden afgegeven. Het kan wel zijn dat mensen dat vanzelf meer zullen doen omdat ze hebben gezien dat het werkt. Dat zou prima zijn.
wij worden tijdens het griep seizoen ( januari/februari ) zeker wel wat voorzichtiger met bezoek/druktes opzoeken etc
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197652767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zou niet heel gek zijn nee, dat laatste. Volgens mij is er überhaupt geen griep seizoen geweest nog deze winter toch?
Wat wil je daarmee bereiken? Wat is er erg aan om griep te krijgen? We kunnen niet alles uitbannen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197652771
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:16 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

We werken al veel meer thuis. Het griepseizoen zal dus mogelijk kleiner blijven. Komt nu wel een corona seizoen bij.
in australie was er amper griep in hun seizoen, door de maatregelen
pi_197652774
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:16 schreef Dven het volgende:

[..]

De griep heeft het met al de maatregelen dan ook niet zo heel gemakkelijk

[ afbeelding ]
Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermen _O_
pi_197652788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nu winter, terwijl we vorig jaar al vrij snel in een zonnige lente terecht kwamen.

Mensen nemen het nu minder serieus. Kijk maar naar hoeveel mensen nu op kantoor werken terwijl ze wel gewoon thuis konden werken toen het virus net uitbrak vorig jaar.
Ik denk niet dat veel mensen het minder serieus nemen, ik denk dat mensen nu denken: Het leven moet ook door.

Als ik naar mijn eigen werk kijk was ik vanaf eind februari thuis. Alle projecten die niet direct te maken hadden met IT fixen voor Covid werden op de lange baan geschoven, dus de focus was volledig op Covid.

Bij mijn vrouw op het werk zijn ze een maand dicht geweest om alles te regelen en gingen ze daarna online verder. Veel oud-collega's en vrienden van me hadden het hetzelfde. Bedrijven waren dicht, of hadden volledig begrip dat dingen een maandje niet meer doorgingen.

Die bedrijven moeten nu ook weer verder.
pi_197652793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:18 schreef opreis het volgende:

[..]

Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermen _O_
zoveel maatregelen zijn er niet nodig om de griep een beetje te vermijden
pi_197652794
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
Waarom gaat de daling van het aantal besmettingen per dag, langzamer naar beneden dan bij de eerste golf? Of lijkt dat alleen maar?
Vraag me af of je het kunt vergelijken. In de eerste golf was het testbeleid totaal anders. Opbouw van ziekenhuisopnames en ic lijkt me interessanter, en daar zag je in de eerste golf een abrupte piek die ook snel weer daalde, nu een langer plateau.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 16:20:04 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197652799
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar nu wordt er meer gebruik gemaakt van mondkapjes, zijn alle contactberoepen al een lange tijd gesloten en is er zelfs een avondklok.
Daarnaast zullen er nu veel minder ontkenners zijn dan bij de eerste golf, en zijn de gevolgen van het virus inzichtelijker.
werd er toen ook al zoveel getest?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 16:20:35 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197652805
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:18 schreef opreis het volgende:

[..]

Grieppik laten halen zou vooralsnog voldoende moeten zijn. Helaas willen veel mensen die daar rijp voor zijn niet aan beginnen want het past niet bij het beeld dat ze van zichzelf hebben. "Ik ben toch nog gezond en vitaal?"

Tsja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197652807
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
Waarom gaat de daling van het aantal besmettingen per dag, langzamer naar beneden dan bij de eerste golf? Of lijkt dat alleen maar?
Vorig jaar smeekten ouders zelfs om de scholen dicht te gooien.
pi_197652809
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee bereiken? Wat is er erg aan om griep te krijgen? We kunnen niet alles uitbannen.
Als je met een mondkapje in bepaalde sectoren de griep terug kan dringen, waarom niet? Uiteindelijk gaan er aan de griep ook gewoon mensen dood.

En nee, natuurlijk moet je geen winkels gaan sluiten en anderhalve meter zit ik ook niet op te wachten.
pi_197652815
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veel mensen het minder serieus nemen, ik denk dat mensen nu denken: Het leven moet ook door.

Als ik naar mijn eigen werk kijk was ik vanaf eind februari thuis. Alle projecten die niet direct te maken hadden met IT fixen voor Covid werden op de lange baan geschoven, dus de focus was volledig op Covid.

Bij mijn vrouw op het werk zijn ze een maand dicht geweest om alles te regelen en gingen ze daarna online verder. Veel oud-collega's en vrienden van me hadden het hetzelfde. Bedrijven waren dicht, of hadden volledig begrip dat dingen een maandje niet meer doorgingen.

Die bedrijven moeten nu ook weer verder.
True. Zo kan je het ook zien.

Maar we zouden wel sneller dalen als het thuis werken toch dezelfde vormen aan zou nemen als tijdens de eerste golf.
pi_197652848
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als je met een mondkapje in bepaalde sectoren de griep terug kan dringen, waarom niet? Uiteindelijk gaan er aan de griep ook gewoon mensen dood.

En nee, natuurlijk moet je geen winkels gaan sluiten en anderhalve meter zit ik ook niet op te wachten.
Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.

Al ver voor deze hele shit had ik trouwens een manager die hier echt obsessief mee bezig was. Thuiswerken bij milde klachten, overal ontsmettingsmiddelen op de afdeling, iedere dag vers fruit, etc. Die was zijn tijd weten we nu echt ver vooruit :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197652852
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Grieppik laten halen zou vooralsnog voldoende moeten zijn. Helaas willen veel mensen die daar rijp voor zijn niet aan beginnen want het past niet bij het beeld dat ze van zichzelf hebben. "Ik ben toch nog gezond en vitaal?"

Tsja.
Het was ook een garpje
pi_197652855
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

True. Zo kan je het ook zien.

Maar we zouden wel sneller dalen als het thuis werken toch dezelfde vormen aan zou nemen als tijdens de eerste golf.
Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijger :P) die naar kantoor gaan omdat de baas zegt: "Ik wil je op kantoor zien" kan ik weinig begrip voor opbrengen, maar voor de rest begrijp ik 't best als mensen op kantoor werken, mits veilige afstand.

Ik zou best graag weer 's naar kantoor willen, maar het zit er de komende tijd gewoon nog niet in.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 16:23:54 #43
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197652871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Randier het volgende:

[..]

Vorig jaar smeekten ouders zelfs om de scholen dicht te gooien.
Ik niet.... :@
pi_197652886
Hoe lang is het trouwens geleden dat we onder de 4000 zaten? Oktober?
pi_197652889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.

Al ver voor deze hele shit had ik trouwens een manager die hier echt obsessief mee bezig was. Thuiswerken bij milde klachten, overal ontsmettingsmiddelen op de afdeling, iedere dag vers fruit, etc. Die was zijn tijd weten we nu echt ver vooruit :D.
Euj, je zou wel 's een collega van me kunnen zijn :P

Op 't moment dat je 2 keer een niesbui had werd je naar huis gestuurd bij ons. Daartegenover hadden we op de wc's ook bordjes hangen moet hoe je naar de WC moet en hoe je je handen moet wassen, in sommige culturen is dat minder ingeburgerd :P
pi_197652891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.

Twee jaar terug, zat 1 iemand op de afdeling strontverkouden te werken. Een dag later lag de halve afdeling ziek op bed.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 16:25:06 #47
342627 tja77
pi_197652899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijger :P) die naar kantoor gaan omdat de baas zegt: "Ik wil je op kantoor zien" kan ik weinig begrip voor opbrengen, maar voor de rest begrijp ik 't best als mensen op kantoor werken, mits veilige afstand.

Ik zou best graag weer 's naar kantoor willen, maar het zit er de komende tijd gewoon nog niet in.
Volgende week woensdag een kantoordagje.
Dat is dan mijn 2e kantoordag dit jaar. In december ook maar 1 dag op kantoor geweest.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 16:26:51 #48
342627 tja77
pi_197652932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.

Twee jaar terug, zat 1 iemand op de afdeling strontverkouden te werken. Een dag later lag de halve afdeling ziek op bed.
Bedrijven die wachtdagen hanteren bij ziekteverzuim dragen daaraan bij. Net als 500 Euro bonus als je je het hele jaar niet ziek hebt gemeld.
pi_197652936
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Toen lachten we er allemaal om. Kwam gekke Henkie weer met z'n smetvrees.
Het was allemaal te doen om die scenario's inderdaad te voorkomen. Was ook in die periode, ik denk die enorme griepgolf toen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197652941
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, meer steun zou dan wel noodzakelijk zijn ja.

Al hebben veel bedrijven ook laten zien in 2020 dat ze prima thuis kunnen werken zonder erg in te leveren op het eindresultaat. Veel bedrijven geven zelfs aan (bedrijf van m'n man bv) dat ze ook na Corona mensen meer thuis willen laten werken. Het kan bij veel bedrijven dus wel. Dat ze dat nu niet doen omdat ze kantoor werken gewoon fijner vinden kan ik inderdaad geen begrip voor opbrengen. Ik snap het nog enigszins als de winst echt minder is als er thuis gewerkt word, maar in de meeste gevallen is het gewoon een voorkeur om op kantoor te werken. Mensen die dan wel klagen dat er niet versoepeld word, maar ondertussen wel de werknemers lekker uitnodigen op kantoor :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')