We werken al veel meer thuis. Het griepseizoen zal dus mogelijk kleiner blijven. Komt nu wel een corona seizoen bij.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat veel landen erg voorzichtig gaan zijn en veel sneller maatregelen in gaan voeren omdat ze weten dat ze effect hebben. Er zijn zelfs momenten dat ik twijfel over of ze misschien bepaalde maatregelen ook in gaan voeren tijdens een griepseizoen. Niet zo extreem als nu, maar bv mondkapjes en de 1,5 meter.
wij worden tijdens het griep seizoen ( januari/februari ) zeker wel wat voorzichtiger met bezoek/druktes opzoeken etcquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat laatste als maatregelen ooit voor de griep officieel als dringend advies zal worden afgegeven. Het kan wel zijn dat mensen dat vanzelf meer zullen doen omdat ze hebben gezien dat het werkt. Dat zou prima zijn.
Wat wil je daarmee bereiken? Wat is er erg aan om griep te krijgen? We kunnen niet alles uitbannen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou niet heel gek zijn nee, dat laatste. Volgens mij is er überhaupt geen griep seizoen geweest nog deze winter toch?
in australie was er amper griep in hun seizoen, door de maatregelenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:16 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
We werken al veel meer thuis. Het griepseizoen zal dus mogelijk kleiner blijven. Komt nu wel een corona seizoen bij.
Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:16 schreef Dven het volgende:
[..]
De griep heeft het met al de maatregelen dan ook niet zo heel gemakkelijk
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat veel mensen het minder serieus nemen, ik denk dat mensen nu denken: Het leven moet ook door.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu winter, terwijl we vorig jaar al vrij snel in een zonnige lente terecht kwamen.
Mensen nemen het nu minder serieus. Kijk maar naar hoeveel mensen nu op kantoor werken terwijl ze wel gewoon thuis konden werken toen het virus net uitbrak vorig jaar.
zoveel maatregelen zijn er niet nodig om de griep een beetje te vermijdenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermen
Vraag me af of je het kunt vergelijken. In de eerste golf was het testbeleid totaal anders. Opbouw van ziekenhuisopnames en ic lijkt me interessanter, en daar zag je in de eerste golf een abrupte piek die ook snel weer daalde, nu een langer plateau.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
Waarom gaat de daling van het aantal besmettingen per dag, langzamer naar beneden dan bij de eerste golf? Of lijkt dat alleen maar?
werd er toen ook al zoveel getest?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar nu wordt er meer gebruik gemaakt van mondkapjes, zijn alle contactberoepen al een lange tijd gesloten en is er zelfs een avondklok.
Daarnaast zullen er nu veel minder ontkenners zijn dan bij de eerste golf, en zijn de gevolgen van het virus inzichtelijker.
Grieppik laten halen zou vooralsnog voldoende moeten zijn. Helaas willen veel mensen die daar rijp voor zijn niet aan beginnen want het past niet bij het beeld dat ze van zichzelf hebben. "Ik ben toch nog gezond en vitaal?"quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermen
Vorig jaar smeekten ouders zelfs om de scholen dicht te gooien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
Waarom gaat de daling van het aantal besmettingen per dag, langzamer naar beneden dan bij de eerste golf? Of lijkt dat alleen maar?
Als je met een mondkapje in bepaalde sectoren de griep terug kan dringen, waarom niet? Uiteindelijk gaan er aan de griep ook gewoon mensen dood.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee bereiken? Wat is er erg aan om griep te krijgen? We kunnen niet alles uitbannen.
True. Zo kan je het ook zien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel mensen het minder serieus nemen, ik denk dat mensen nu denken: Het leven moet ook door.
Als ik naar mijn eigen werk kijk was ik vanaf eind februari thuis. Alle projecten die niet direct te maken hadden met IT fixen voor Covid werden op de lange baan geschoven, dus de focus was volledig op Covid.
Bij mijn vrouw op het werk zijn ze een maand dicht geweest om alles te regelen en gingen ze daarna online verder. Veel oud-collega's en vrienden van me hadden het hetzelfde. Bedrijven waren dicht, of hadden volledig begrip dat dingen een maandje niet meer doorgingen.
Die bedrijven moeten nu ook weer verder.
Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je met een mondkapje in bepaalde sectoren de griep terug kan dringen, waarom niet? Uiteindelijk gaan er aan de griep ook gewoon mensen dood.
En nee, natuurlijk moet je geen winkels gaan sluiten en anderhalve meter zit ik ook niet op te wachten.
Het was ook een garpjequote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Grieppik laten halen zou vooralsnog voldoende moeten zijn. Helaas willen veel mensen die daar rijp voor zijn niet aan beginnen want het past niet bij het beeld dat ze van zichzelf hebben. "Ik ben toch nog gezond en vitaal?"
Tsja.
Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijgerquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
True. Zo kan je het ook zien.
Maar we zouden wel sneller dalen als het thuis werken toch dezelfde vormen aan zou nemen als tijdens de eerste golf.
Ik niet....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Randier het volgende:
[..]
Vorig jaar smeekten ouders zelfs om de scholen dicht te gooien.
Euj, je zou wel 's een collega van me kunnen zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.
Al ver voor deze hele shit had ik trouwens een manager die hier echt obsessief mee bezig was. Thuiswerken bij milde klachten, overal ontsmettingsmiddelen op de afdeling, iedere dag vers fruit, etc. Die was zijn tijd weten we nu echt ver vooruit.
Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.
Al ver voor deze hele shit had ik trouwens een manager die hier echt obsessief mee bezig was. Thuiswerken bij milde klachten, overal ontsmettingsmiddelen op de afdeling, iedere dag vers fruit, etc. Die was zijn tijd weten we nu echt ver vooruit.
Volgende week woensdag een kantoordagje.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijger) die naar kantoor gaan omdat de baas zegt: "Ik wil je op kantoor zien" kan ik weinig begrip voor opbrengen, maar voor de rest begrijp ik 't best als mensen op kantoor werken, mits veilige afstand.
Ik zou best graag weer 's naar kantoor willen, maar het zit er de komende tijd gewoon nog niet in.
Bedrijven die wachtdagen hanteren bij ziekteverzuim dragen daaraan bij. Net als 500 Euro bonus als je je het hele jaar niet ziek hebt gemeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.
Twee jaar terug, zat 1 iemand op de afdeling strontverkouden te werken. Een dag later lag de halve afdeling ziek op bed.
Toen lachten we er allemaal om. Kwam gekke Henkie weer met z'n smetvrees.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.
Twee jaar terug, zat 1 iemand op de afdeling strontverkouden te werken. Een dag later lag de halve afdeling ziek op bed.
Ja, meer steun zou dan wel noodzakelijk zijn ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijger) die naar kantoor gaan omdat de baas zegt: "Ik wil je op kantoor zien" kan ik weinig begrip voor opbrengen, maar voor de rest begrijp ik 't best als mensen op kantoor werken, mits veilige afstand.
Ik zou best graag weer 's naar kantoor willen, maar het zit er de komende tijd gewoon nog niet in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |