SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Met 300 per week komen we precies op 3600 voor volgende week ergo versoepelingen!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:17 schreef Oliver23 het volgende: Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari: dinsdag: 4.272 woensdag: 5.615 donderdag: 5.774 vrijdag: 5.744 zaterdag: 5.414 zondag: 4.891 maandag: 4.017 totaal: 35.727 Besmettingcijfers dinsdag 26 tot en met maandag 1 februari: dinsdag: 3.917 woensdag: donderdag: vrijdag: zaterdag: zondag: maandag:
Ik kan niet nog meer mijn best doen. Het motiveert ook niet echt als men maar blijft roepen dat we nog even ons best moeten blijven doen. Als het geen nut heeft, dan geeft men een keer op.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik wil alleen oproepen dat we echt met zijn allen nog even ons best moeten doen.
Het doorverkopen van NAW gegevens door die GGD fraudeurs zullen een drempel vormen voor mogelijk besmette mensen om zich te laten testen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Met 300 per week komen we precies op 3600 voor volgende week ergo versoepelingen!
Weet je, eigenlijk wil ik, zodra dit gezeik helemaal afgelopen is, 0,0 over corona horen de eerste daaropvolgende jaren. Ongetwijfeld is er een nasleep, ongetwijfeld komen er discussies, boeken, series/verfilmingen en dergelijke, maar ik ga ze zo veel mogelijk mijden denk ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jeetje, alles terug lezen over een paar jaar? Jij liever dan ik
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Weet je, eigenlijk wil ik, zodra dit gezeik helemaal afgelopen is, 0,0 over corona horen de eerste daaropvolgende jaren. Ongetwijfeld is er een nasleep, ongetwijfeld komen er discussies, boeken, series/verfilmingen en dergelijke, maar ik ga ze zo veel mogelijk mijden denk ik.
Herkenbaar ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Weet je, eigenlijk wil ik, zodra dit gezeik helemaal afgelopen is, 0,0 over corona horen de eerste daaropvolgende jaren. Ongetwijfeld is er een nasleep, ongetwijfeld komen er discussies, boeken, series/verfilmingen en dergelijke, maar ik ga ze zo veel mogelijk mijden denk ik.
Zodra dit gezeik helemaal afgelopen is komt er wel een nieuw virusje uit China deze kant op. Ik ben vooral benieuwd naar reacties mochten er weer geruchten opduiken van een nieuw ernstig virus. Gaan we dan anders handelen als vorig jaar februari? Of blijkt dan dat we er echt niets van geleerd hebben?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat veel landen erg voorzichtig gaan zijn en veel sneller maatregelen in gaan voeren omdat ze weten dat ze effect hebben. Er zijn zelfs momenten dat ik twijfel over of ze misschien bepaalde maatregelen ook in gaan voeren tijdens een griepseizoen. Niet zo extreem als nu, maar bv mondkapjes en de 1,5 meter.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zodra dit gezeik helemaal afgelopen is komt er wel een nieuw virusje uit China deze kant op. Ik ben vooral benieuwd naar reacties mochten er weer geruchten opduiken van een nieuw ernstig virus. Gaan we dan anders handelen als vorig jaar februari? Of blijkt dan dat we er echt niets van geleerd hebben?
zal niet zo snel na deze zijn en dan zijn we allang weer vergeten hoe het ook alweer moestquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zodra dit gezeik helemaal afgelopen is komt er wel een nieuw virusje uit China deze kant op. Ik ben vooral benieuwd naar reacties mochten er weer geruchten opduiken van een nieuw ernstig virus. Gaan we dan anders handelen als vorig jaar februari? Of blijkt dan dat we er echt niets van geleerd hebben?
1,5 meter invoeren tijdens het griepseizoen betekent dat je standaard je maatschappij weer 3 maanden per jaar lam legt want je kunt binnen niks. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat veel landen erg voorzichtig gaan zijn en veel sneller maatregelen in gaan voeren omdat ze weten dat ze effect hebben. Er zijn zelfs momenten dat ik twijfel over of ze misschien bepaalde maatregelen ook in gaan voeren tijdens een griepseizoen. Niet zo extreem als nu, maar bv mondkapjes en de 1,5 meter.
Meerdere factoren, minder mensen houden zich aan de regels, seizoen, het weer, etc etc.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
Waarom gaat de daling van het aantal besmettingen per dag, langzamer naar beneden dan bij de eerste golf? Of lijkt dat alleen maar?
Zou niet heel gek zijn nee, dat laatste. Volgens mij is er überhaupt geen griep seizoen geweest nog deze winter toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat veel landen erg voorzichtig gaan zijn en veel sneller maatregelen in gaan voeren omdat ze weten dat ze effect hebben. Er zijn zelfs momenten dat ik twijfel over of ze misschien bepaalde maatregelen ook in gaan voeren tijdens een griepseizoen. Niet zo extreem als nu, maar bv mondkapjes en de 1,5 meter.
Nu winter, terwijl we vorig jaar al vrij snel in een zonnige lente terecht kwamen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
Waarom gaat de daling van het aantal besmettingen per dag, langzamer naar beneden dan bij de eerste golf? Of lijkt dat alleen maar?
Eens hoor, ik reageerde erop omdat je zei: "Nee, het gaat niet goed" in je eerste post.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
A - De daling gaat veel te traag. We doen niet goed genoeg ons best! Dat ziet iedereen om zich heen.
B- De daling kan zo omslaan in een stijging. Als de RIVM-berekening van de R klopt dan zie je over twee weken een stijging. Kijk ook naar Week 45 - 49.
Laten we nou niet achterover leunen, een stijging kán gewoon gebeuren.
Ik wil alleen oproepen dat we echt met zijn allen nog even ons best moeten doen. We sleuren ons door deze deprimerende winter in. Maak de aantallen echt laag! Als je daar half maart bent, en daarnaast vaccineert, kan het land open en zie ik de kans dat het opnieuw dicht moet niet zo hoog.
Dus positief gestemd maar het moet echt even sneller dalen, dat is alles wat ik zeg!
Hoe wil je dit gaan handhaven? Sowieso zal de bereidheid om te laten testen al omlaag gegaan zijn vanwegen het lek met persoonsgegevens. Als je vervolgens ook nog het risico loopt op nog meer boetes dan zullen degene die twijfelden om zichzelf te testen waarschijnlijk nog eerder geneigd zijn dit niet te doen. Wederom zullen de brave burgers het zwaarder krijgen en de boefjes blijven nog steeds buiten schot.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eens. Een kwart van de positief getesten wandelt ijskoud alsnog de samenleving in. Dat zijn dus uitgaande van ongeveer 5000 positieve testen dagelijks toch wekelijks bijna 9000 mensen die beestjes over anderen heen lopen te kuchen.
Maar nu wordt er meer gebruik gemaakt van mondkapjes, zijn alle contactberoepen al een lange tijd gesloten en is er zelfs een avondklok.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Meerdere factoren, minder mensen houden zich aan de regels, seizoen, het weer, etc etc.
De griep lijkt eigenlijk niet meer te bestaan als je de cijfers moet geloven.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou niet heel gek zijn nee, dat laatste. Volgens mij is er überhaupt geen griep seizoen geweest nog deze winter toch?
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1,5 meter invoeren tijdens het griepseizoen betekent dat je standaard je maatschappij weer 3 maanden per jaar lam legt want je kunt binnen niks. Gaat dus niet gebeuren.
Ik denk niet dat dat laatste als maatregelen ooit voor de griep officieel als dringend advies zal worden afgegeven. Het kan wel zijn dat mensen dat vanzelf meer zullen doen omdat ze hebben gezien dat het werkt. Dat zou prima zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als het uit het volk zelf komt is het inderdaad meer dan prima.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat laatste als maatregelen ooit voor de griep officieel als dringend advies zal worden afgegeven. Het kan wel zijn dat mensen dat vanzelf meer zullen doen omdat ze hebben gezien dat het werkt. Dat zou prima zijn.
Ik denk dat iedereen straks gewoon weer over elkaar heen buitelt in de kroeg. Ook in de griepmaanden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat laatste als maatregelen ooit voor de griep officieel als dringend advies zal worden afgegeven. Het kan wel zijn dat mensen dat vanzelf meer zullen doen omdat ze hebben gezien dat het werkt. Dat zou prima zijn.
Ikzelf werk nu veeel meer thuis dan gedurende de eerste golf. Maar dat is dus echt andersom ja?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu winter, terwijl we vorig jaar al vrij snel in een zonnige lente terecht kwamen.
Mensen nemen het nu minder serieus. Kijk maar naar hoeveel mensen nu op kantoor werken terwijl ze wel gewoon thuis konden werken toen het virus net uitbrak vorig jaar.
De griep heeft het met al de maatregelen dan ook niet zo heel gemakkelijkquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou niet heel gek zijn nee, dat laatste. Volgens mij is er überhaupt geen griep seizoen geweest nog deze winter toch?
We werken al veel meer thuis. Het griepseizoen zal dus mogelijk kleiner blijven. Komt nu wel een corona seizoen bij.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
wij worden tijdens het griep seizoen ( januari/februari ) zeker wel wat voorzichtiger met bezoek/druktes opzoeken etcquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee bereiken? Wat is er erg aan om griep te krijgen? We kunnen niet alles uitbannen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
in australie was er amper griep in hun seizoen, door de maatregelenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:16 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
We werken al veel meer thuis. Het griepseizoen zal dus mogelijk kleiner blijven. Komt nu wel een corona seizoen bij.
Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:16 schreef Dven het volgende:
[..]
De griep heeft het met al de maatregelen dan ook niet zo heel gemakkelijk
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat veel mensen het minder serieus nemen, ik denk dat mensen nu denken: Het leven moet ook door.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu winter, terwijl we vorig jaar al vrij snel in een zonnige lente terecht kwamen.
Mensen nemen het nu minder serieus. Kijk maar naar hoeveel mensen nu op kantoor werken terwijl ze wel gewoon thuis konden werken toen het virus net uitbrak vorig jaar.
zoveel maatregelen zijn er niet nodig om de griep een beetje te vermijdenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermen
Vraag me af of je het kunt vergelijken. In de eerste golf was het testbeleid totaal anders. Opbouw van ziekenhuisopnames en ic lijkt me interessanter, en daar zag je in de eerste golf een abrupte piek die ook snel weer daalde, nu een langer plateau.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
werd er toen ook al zoveel getest?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar nu wordt er meer gebruik gemaakt van mondkapjes, zijn alle contactberoepen al een lange tijd gesloten en is er zelfs een avondklok.
Daarnaast zullen er nu veel minder ontkenners zijn dan bij de eerste golf, en zijn de gevolgen van het virus inzichtelijker.
Grieppik laten halen zou vooralsnog voldoende moeten zijn. Helaas willen veel mensen die daar rijp voor zijn niet aan beginnen want het past niet bij het beeld dat ze van zichzelf hebben. "Ik ben toch nog gezond en vitaal?"quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ieder jaar een preventieve avondklok en lockdown om de oudjes tegen de griep te beschermen
Vorig jaar smeekten ouders zelfs om de scholen dicht te gooien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:12 schreef tja77 het volgende:
Als je met een mondkapje in bepaalde sectoren de griep terug kan dringen, waarom niet? Uiteindelijk gaan er aan de griep ook gewoon mensen dood.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee bereiken? Wat is er erg aan om griep te krijgen? We kunnen niet alles uitbannen.
True. Zo kan je het ook zien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel mensen het minder serieus nemen, ik denk dat mensen nu denken: Het leven moet ook door.
Als ik naar mijn eigen werk kijk was ik vanaf eind februari thuis. Alle projecten die niet direct te maken hadden met IT fixen voor Covid werden op de lange baan geschoven, dus de focus was volledig op Covid.
Bij mijn vrouw op het werk zijn ze een maand dicht geweest om alles te regelen en gingen ze daarna online verder. Veel oud-collega's en vrienden van me hadden het hetzelfde. Bedrijven waren dicht, of hadden volledig begrip dat dingen een maandje niet meer doorgingen.
Die bedrijven moeten nu ook weer verder.
Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je met een mondkapje in bepaalde sectoren de griep terug kan dringen, waarom niet? Uiteindelijk gaan er aan de griep ook gewoon mensen dood.
En nee, natuurlijk moet je geen winkels gaan sluiten en anderhalve meter zit ik ook niet op te wachten.
Het was ook een garpjequote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Grieppik laten halen zou vooralsnog voldoende moeten zijn. Helaas willen veel mensen die daar rijp voor zijn niet aan beginnen want het past niet bij het beeld dat ze van zichzelf hebben. "Ik ben toch nog gezond en vitaal?"
Tsja.
Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijgerquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
True. Zo kan je het ook zien.
Maar we zouden wel sneller dalen als het thuis werken toch dezelfde vormen aan zou nemen als tijdens de eerste golf.
Ik niet....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Randier het volgende:
[..]
Vorig jaar smeekten ouders zelfs om de scholen dicht te gooien.
Euj, je zou wel 's een collega van me kunnen zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.
Al ver voor deze hele shit had ik trouwens een manager die hier echt obsessief mee bezig was. Thuiswerken bij milde klachten, overal ontsmettingsmiddelen op de afdeling, iedere dag vers fruit, etc. Die was zijn tijd weten we nu echt ver vooruit.
Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus dat ziekteverzuim klauwen vol met geld kost. Als je dat op een normale manier een beetje terug kan dringen lijkt me dat je dat niet moet laten.
Al ver voor deze hele shit had ik trouwens een manager die hier echt obsessief mee bezig was. Thuiswerken bij milde klachten, overal ontsmettingsmiddelen op de afdeling, iedere dag vers fruit, etc. Die was zijn tijd weten we nu echt ver vooruit.
Volgende week woensdag een kantoordagje.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijger) die naar kantoor gaan omdat de baas zegt: "Ik wil je op kantoor zien" kan ik weinig begrip voor opbrengen, maar voor de rest begrijp ik 't best als mensen op kantoor werken, mits veilige afstand.
Ik zou best graag weer 's naar kantoor willen, maar het zit er de komende tijd gewoon nog niet in.
Bedrijven die wachtdagen hanteren bij ziekteverzuim dragen daaraan bij. Net als 500 Euro bonus als je je het hele jaar niet ziek hebt gemeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.
Twee jaar terug, zat 1 iemand op de afdeling strontverkouden te werken. Een dag later lag de halve afdeling ziek op bed.
Toen lachten we er allemaal om. Kwam gekke Henkie weer met z'n smetvrees.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel tof om zo'n manager te hebben eigenlijk. Op zich komt het redelijk overtrokken over, maar wat je zegt; ziekte verzuim is best een dingetje.
Twee jaar terug, zat 1 iemand op de afdeling strontverkouden te werken. Een dag later lag de halve afdeling ziek op bed.
Ja, meer steun zou dan wel noodzakelijk zijn ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar dan zouden ook meer bedrijven (financiële) steun nodig hebben. Kantoortijgers (note, ik ben ook een kantoortijger) die naar kantoor gaan omdat de baas zegt: "Ik wil je op kantoor zien" kan ik weinig begrip voor opbrengen, maar voor de rest begrijp ik 't best als mensen op kantoor werken, mits veilige afstand.
Ik zou best graag weer 's naar kantoor willen, maar het zit er de komende tijd gewoon nog niet in.
Doodgaan hoort bij het leven. Als we alles gaan uitbannen zitten we straks met 30 miljoen mensen in dit kikkerland en uitpuilende verzorgingstehuizen. Jarenlang maakten we van de griep geen probleem en nu ineens wel, zou echt belachelijk zijn. Natuurlijke selectie is af en toe goed.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je met een mondkapje in bepaalde sectoren de griep terug kan dringen, waarom niet? Uiteindelijk gaan er aan de griep ook gewoon mensen dood.
En nee, natuurlijk moet je geen winkels gaan sluiten en anderhalve meter zit ik ook niet op te wachten.
Ik weet niet meer wat het precies was, maar volgens mij hingen er bij ons toentertijd ook dingen op de wc. Belachelijk, maar met terugwerkende kracht toch wat begrijpelijkerquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Euj, je zou wel 's een collega van me kunnen zijn
Op 't moment dat je 2 keer een niesbui had werd je naar huis gestuurd bij ons. Daartegenover hadden we op de wc's ook bordjes hangen moet hoe je naar de WC moet en hoe je je handen moet wassen, in sommige culturen is dat minder ingeburgerd
Ja precies. Wachtdagen moeten ze echt mee stoppen. Dat is vooral in sectoren als schoonmaak een dingetje. En raad 's wie er contact hebben met heel veel mensen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bedrijven die wachtdagen hanteren bij ziekteverzuim dragen daaraan bij. Net als 500 Euro bonus als je je het hele jaar niet ziek hebt gemeld.
dat ik dit mag meemaken. Ben het een keer eens met je. Voor de griep ga ik mij echt niet aanpassen. Een eventuele andere pandemie zeker wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee bereiken? Wat is er erg aan om griep te krijgen? We kunnen niet alles uitbannen.
GGD gemeldquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef opreis het volgende:
Hoe lang is het trouwens geleden dat we onder de 4000 zaten? Oktober?
Haha, yep. En als je dan ziek bent, ben je ook meteen twee weken thuis. Dan koop je tenminste nog iets voor al dat geld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bedrijven die wachtdagen hanteren bij ziekteverzuim dragen daaraan bij. Net als 500 Euro bonus als je je het hele jaar niet ziek hebt gemeld.
lang geleden !quote:
Het is natuurlijk ook een keuze in de gezondheid van je medewerkers. Ergonomie, luchtkwaliteit, maar ook sociaal contact spelen dan mee. Bureau's die in hoogte verstelbaar zijn, goede bureaustoelen, goede luchtkwaliteit en dat soort dingen worden ineens belangrijk als je (formele) werkplek thuis is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, meer steun zou dan wel noodzakelijk zijn ja.
Al hebben veel bedrijven ook laten zien in 2020 dat ze prima thuis kunnen werken zonder erg in te leveren op het eindresultaat. Veel bedrijven geven zelfs aan (bedrijf van m'n man bv) dat ze ook na Corona mensen meer thuis willen laten werken. Het kan bij veel bedrijven dus wel. Dat ze dat nu niet doen omdat ze kantoor werken gewoon fijner vinden kan ik inderdaad geen begrip voor opbrengen. Ik snap het nog enigszins als de winst echt minder is als er thuis gewerkt word, maar in de meeste gevallen is het gewoon een voorkeur om op kantoor te werken. Mensen die dan wel klagen dat er niet versoepeld word, maar ondertussen wel de werknemers lekker uitnodigen op kantoor
Heel lang geleden ja.quote:
Maar hij toonde wel hart voor de zak door met z'n zieke muil op kantoor te verschijnen. Dat telt. "Ik blijf toch niet thuis met een loopneus en een kuchje!?!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zei ik ook een keer als kritiekpunt op een vergadering toen het bedrijf dat ging invoeren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:29 schreef Randier het volgende:
[..]
Haha, yep. En als je dan ziek bent, ben je ook meteen twee weken thuis. Dan koop je tenminste nog iets voor al dat geld.
Soms is er gewoon een grens te trekken en zal het middel erger zijn dan de kwaal.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
dat ik dit mag meemaken. Ben het een keer eens met je. Voor de griep ga ik mij echt niet aanpassen. Een eventuele andere pandemie zeker wel.
Pharma is en blijft pharma natuurlijkquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:36 schreef Predator40 het volgende:
‘Voor EU bestemde vaccins mogelijk doorverkocht’
De Europese Commissie wil van AstraZeneca precies weten waar de bestelde vaccins zijn gebleven. Vrijdag werd bekend dat de farmaceut de leveringen aan de EU in het eerste kwartaal met 60 procent terugschroeft. EU-correspondent Ruud Mikkers vertelt dat er in Brussel vermoedens zijn dat AstraZeneca de vaccins aan een andere partij heeft verkocht.
![]()
jaquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:38 schreef leolinedance het volgende:
Een reclame op Spotify om vaccineren te promoten meldt dat elk coronavaccin op 10.000en mensen is getest.
Is dit zo?
Ik weet het niet, zet Spotify aan en luister of je een reclame over vaccineren hoort.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:38 schreef leolinedance het volgende:
Een reclame op Spotify om vaccineren te promoten meldt dat elk coronavaccin op 10.000en mensen is getest.
Is dit zo?
Volgens mij wel. Misschien is het dan ook nog wel leuk om erbij te horen dat het nog steeds goed gaat met die 10.000en mensenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:38 schreef leolinedance het volgende:
Is dit zo?
Het is toch veel te koud tot mei om buiten te zitten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
Tot en met mei sowieso binnen:
Hoewel in de afgelopen week minder nieuwe besmettingen met het coronavirus zijn gemeld dan in de voorgaande week, neemt het optimisme bij het RIVM af. De ingezette daling van het aantal nieuwe positieve tests stagneert. "De Britse variant rukt op, deze mutatie drukt zijn stempel", vertelt RIVM-topvrouw Aura Timen in gesprek met NU.nl.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |