abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197634565

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197634577
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan kiezen die mensen er dus voor om die boete te accepteren, net als mensen ervoor kiezen om om 21.10 de straat op te gaan en de boete accepteren.

Op de snelweg kun je ook harder dan 120 rijden, dan verbied je auto's toch ook niet?
Wel als die auto's ervoor zorgen dat de ziekenhuizen nog steeds vol liggen.
Oftewel: coronadoden zijn niet met verkeersdoden te vergelijken en coronaregelovertredingen niet met verkeersovertredingen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 25 januari 2021 @ 17:21:30 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197634613
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:15 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Lastige discussie: het verhaal met dat waterkanon.
Als rellen dusdanig uit de hand lopen dat rubber kogels of een waterkanon moet worden ingezet zullen er altijd slachtoffers zijn die minder met de rellen te maken hadden.....

Iedereen die er een flinke jaap of breuk aan over houdt zal aangeven dat ze "er toevallig stonden en niets te maken hadden met de rellen". Niemand zal ooit zeggen dat ze aan het knokken waren en toen opeens werden gebeten door een politiehond.

Wees blij dat de politie niet met scherp schiet. In een hoop landen zou dat het geval zijn geweest. Of dat random betogers worden afgevoerd om vervolgens 4 jaar in de cel te mogen zitten. Deze casus is een nogal onfortuinlijke gebeurtenis.... moet zeker geevalueerd worden, maar ik vraag mij ten zeerste af wat je in de buurt van een spuitend waterkanon doet..... Met een beetje gezond verstand weet je dat je zo snel mogelijk uit de buurt moet gaan van rellen. Zeker als er charges worden uitgevoerd.
Is ook moeilijk te beoordelen, zijn ze gewaarschuwd zijn niet die kant op te gaan? Maar het lijkt me sowieso niet handig om binnen de straal van dat waterkanon te gaan lopen.

Net als die man op de fiets in Amsterdam die even door de ME heen wilde rijden alsof er niks aan de hand was, dan begrijp je het ook niet helemaal.
pi_197634614
man, man, wat een faal, ze hadden een jaar de tijd om het uit te zoeken!.

OMT: rol kinderen bij verspreiding virusvarianten nog onduidelijk
https://nos.nl/artikel/23(...)nog-onduidelijk.html
pi_197634622
Vriend van me werkt bij de gemeente Sittard-Geleen-Born, en daar gaan geruchten dat het in Geleen ook loos gaat vanavond.
pi_197634628
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:21 schreef THEFXR het volgende:

Ja precies, dikke faal dat ze in heel de wereld nog niet weten hoe het nou precies zit.
In Southern Sun
pi_197634640
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:17 schreef JosMert het volgende:

[..]

Precies. Die laten zich angst inpraten met grafiekjes die nooit uitkomen met een engelse variant als voorbeeld.

Daarom ga ik ook forum/pvv stemmen.
Enige 2 partijen tegen de avondklok en die blijkbaar echt staan voor een vrij Nederland. De rest veegt zijn spreekwoordelijke .......af met de grondwet waar we ooit trots op waren. Vrij Nederland. Laat me niet lachen.
Niet zo overdrijven, je mag nog voor 9 uur gaan en staan waar je wilt. Na 20.30 kun je zelfs nog even genieten van het mentaal gezonde D66 halfuurtje.
Vergelijkingen met WW2 mag je weglaten, we leven in een vrij land. Met kledingvoorschriften, een avondklok, extreme restricties op sociaal contact, gedwongen sluitingen van ondernemingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:22:48 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197634645
quote:

al die praatprogramma's op tv kosten ook veel tijd
  maandag 25 januari 2021 @ 17:23:06 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197634653
Mag je wel auto's slopen als je 1,5 meter afstand houdt?
pi_197634664
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:22 schreef Sfancta het volgende:
Vriend van me werkt bij de gemeente Sittard-Geleen-Born, en daar gaan geruchten dat het in Geleen ook loos gaat vanavond.
klopt, groep Lindeheuvel
pi_197634679
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Niet zo overdrijven, je mag nog voor 9 uur gaan en staan waar je wilt. Na 20.30 kun je nog even genieten van het mentaal gezonde D66 halfuurtje.
Vergelijkingen met WW2 mag je weglaten, we leven in een vrij land. Met kledingvoorschriften, een avondklok, extreme restricties op sociaal contact, gedwongen sluitingen van ondernemingen.
Jouw emigratie was al bijna rond, toch? Naar welk land ging je ook alweer, waar het zoveel beter was?
pi_197634689
Brussel kwaad op AstraZeneca: 'Ruim de tijd gehad voor productie'
https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-productie.html
pi_197634693
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mag je wel auto's slopen als je 1,5 meter afstand houdt?
Met een hark? Denk het wel.
Go hard or go home
pi_197634722
quote:

dit gaat specifiek om de Britse variant, dat weet je? Ik verwacht zelf volgende week nog steeds geen concreet rapport en uit zekerheid wordt er nog maar een extra twee weken schoolsluiting gedaan.
pi_197634724
Cijfers kun je sturen, net welke kant Rutte het wil.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 25 januari 2021 @ 17:27:31 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197634741
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:22 schreef Sfancta het volgende:
Hier in Zwolle wordt er openlijk opgeroepen tot rellen op twee plekken, nl het centrum en de probleemwijk hiernaast :X
Er wordt gehoopt dat juist omdat er niet heel gecoördineerd wordt opgeroepen straks niet duidelijk is waar het feestje precies is en mensen het maar laten zitten. Ik help het iedereen hopen, maar ik heb liever dat de pliesie de mensen even afgaat preventief die die oproepen doet.

Anders hebben we straks niks te janken over politiestaat en avondklokken en zo. Dat kan ook niet natuurlijk :P
  maandag 25 januari 2021 @ 17:27:50 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197634757
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:26 schreef byah het volgende:

[..]

dit gaat specifiek om de Britse variant, dat weet je? Ik verwacht zelf volgende week nog steeds geen concreet rapport en uit zekerheid wordt er nog maar een extra twee weken schoolsluiting gedaan.
We weten niet zeker of er schade ontstaat door het heropenen van de scholen, we weten wel zeker dat er schade ontstaat door ze dicht te houden. Dus dan houden we ze dicht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197634777
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heb je de beelden gezien? Dit was geen ongelukje. Dit was bewust. Ik vind het buitensporig politiegeweld en niks minder.

Als het echt colleteral damage zou zijn is dat inderdaad anders.
Toch vind ik het lastig oordelen op basis van een filmpje van paar seconden gespeend van elke context. Ja als je het filmpje an sich bekijkt, dan lijkt het volkomen onnodig, maar wellicht waren die twee al de hele tijd aan het provoceren geweest en meermaals gesommeerd nu echt te vertrekken. Die man was ook weer aan het filmen met z'n telefoon dacht ik. Wellicht wilden ze die vegen, maar raakten ze die vrouw.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2021 @ 17:29:07 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197634778
Lees hier in de regionale media ook overal berichten over op handen zijnde demonstraties in diverse steden vanavond...
  maandag 25 januari 2021 @ 17:29:26 #20
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197634782
Het zal toch wel meevallen vanavond; men heeft de onvrede afgelopen nacht kunnen uitten. Na deze escalatie nog bij die demo's staan, is eigenlijk alleen mogelijk als je echt niets te verliezen hebt.

Aan de andere kant zouden mensen zich gesterkt kunnen voelen in misplaatste perceptie van een burgeroorlog waar men zich met geweld wil ontdoen van de beleidsmakers.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat gister avond voor veel deelnemers een van de meest enerverende avonden was van het afgelopen jaar en dat ze derhalve nog even door willen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 25 januari 2021 @ 17:29:41 #21
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197634789
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:26 schreef halfway het volgende:
Cijfers kun je sturen, net welke kant Rutte het wil.
Doe normaal.
Alsof Rutte (of iemand van het kabinet) de dagelijkse cijfers zou manipuleren. Als je dat denkt ben je gewoon paranoïde.
pi_197634822
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:26 schreef byah het volgende:

[..]

het is toch simpel, kinderen zijn ook mensen, dus het verspreid hetzelfde. dat neem je iig ook als voorzichtigheidsprincipe.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:31:20 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197634824
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

klopt, groep Lindeheuvel
Verzamelen op de markt om 18.00u
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197634825
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:29 schreef GemMagic het volgende:
Het zal toch wel meevallen vanavond; men heeft de onvrede afgelopen nacht kunnen uitten. Na deze escalatie nog bij die demo's staan, is eigenlijk alleen mogelijk als je echt niets te verliezen hebt.

Aan de andere kant zouden mensen zich gesterkt kunnen voelen in misplaatste perceptie van een burgeroorlog waar men zich met geweld wil ontdoen van de beleidsmakers.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat gister avond voor veel deelnemers een van de meest enerverende avonden was van het afgelopen jaar en dat ze derhalve nog even door willen.
Denk dat het net zo erg wordt als gisteravond...of iets minder.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:31:38 #26
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197634827
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heb je de beelden gezien? Dit was geen ongelukje. Dit was bewust. Ik vind het buitensporig politiegeweld en niks minder.

Als het echt colleteral damage zou zijn is dat inderdaad anders.
Het was alvast onzinnig. Je gebruikt het waterkanon om manifestanten uiteen te drijven, te verjagen. Effe 90° draaien om in het voorbijrijden één persoon tegen een muur te knallen heeft geen enkel nut.
are we infinite or am I alone
pi_197634844
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja precies, dikke faal dat ze in heel de wereld nog niet weten hoe het nou precies zit.
Het is wel een tegenvaller. Misschien teveel csi gekeken of films waarin de wereld vergaat waardoor je denkt dat wat slimme wetenschappers dat redelijk snel uitgevogeld hebben binnen een paar maanden.
pi_197634860
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het was alvast onzinnig. Je gebruikt het waterkanon om manifestanten uiteen te drijven, te verjagen. Effe 90° draaien om in het voorbijrijden één persoon tegen een muur te knallen heeft geen enkel nut.
tsja, die persoon had ruim een uur om te vertrekken.. eigen schuld, dikke bult.
pi_197634867
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:31 schreef JosMert het volgende:

[..]

Denk dat het net zo erg wordt als gisteravond...of iets minder.
Denk dat het eerder een katalysator is voor nog meer rellen en er nog meer mensen in mee gaan.
pi_197634868
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Verzamelen op de markt om 18.00u
erug vroeg
pi_197634870
Ik denk, afgaande op de bewuste beelden en wat andere beelden van bijvoorbeeld die Arnold Karskens, dat ze die kerel in het berenpak moesten hebben maar gemist hebben. In die andere beelden zie je dat ze hem eerder of later nog eens als individu onder vuur water nemen.
In Southern Sun
pi_197634885
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wel als die auto's ervoor zorgen dat de ziekenhuizen nog steeds vol liggen.
Oftewel: coronadoden zijn niet met verkeersdoden te vergelijken en coronaregelovertredingen niet met verkeersovertredingen.
Een ongeluk met de auto kan een ziekenhuisopname veroorzaken. Het overtreden van de coronamaatregelen in de buitenlucht ook.

Oftewel; de situatie is prima door te trekken.
pi_197634892
quote:
Limburg is weer lekker in het nieuws. De fanatieke supporters van MVV hebben iig al aangegeven dat ze dit niet in Maastricht willen zien.

Alpha kenny one
  maandag 25 januari 2021 @ 17:35:30 #34
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197634900
Zouden die verdedigingsploegen van de winkeliers straks niet in de knel komen, mochten er weer rellen opgeruimd moeten worden. Ga maar voor je zaak staan met zulk geweld. Ik ben niet bang aangelegd, maar dan bel ik toch liever achteraf de verzekering, als je dat nog kunt verzekeren natuurlijk..
pi_197634901
Mensen, ik weet dat het allemaal reuze interessant is maar de waterkanon situatie heeft eigenlijk verdomd weinig met COR te maken, laten we gewoon weer ontopic gaan?
pi_197634926
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk, afgaande op de bewuste beelden en wat andere beelden van bijvoorbeeld die Arnold Karskens, dat ze die kerel in het berenpak moesten hebben maar gemist hebben. In die andere beelden zie je dat ze hem eerder of later nog eens als individu onder vuur water nemen.
Dat zou het nog kwalijker maken. Dan hadden ze dus de intentie om die persoon te verwonden met het waterkanon, dan is het geen incompetentie (of nouja, andere, want hij heeft gemist).
pi_197634936
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:34 schreef falling_away het volgende:

[..]

Limburg is weer lekker in het nieuws. De fanatieke supporters van MVV hebben iig al aangegeven dat ze dit niet in Maastricht willen zien.

[ afbeelding ]
In Nijmegen een zelfde oproep van Nec supporters. Dit vind ik leuk. _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_197634956
quote:

[..]

[ afbeelding ]
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Harde kern MVV schrikt niet zo af me dunkt.
pi_197634980
quote:

[..]

[ afbeelding ]
"Voordat wij het doen.."
De stoerheid buitelt ook wel over elkaar heen, hoor.

Er moet gewoon een avondklok voor mannen komen en dan is het zo opgelost en kunnen de vrouwen gewoon van God los.
Go hard or go home
  maandag 25 januari 2021 @ 17:40:16 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197634983
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

erug vroeg
Ze moeten voor de avondklok thuis zijn :Y
:')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197635009
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een ongeluk met de auto kan een ziekenhuisopname veroorzaken. Het overtreden van de coronamaatregelen in de buitenlucht ook.

Oftewel; de situatie is prima door te trekken.
Nee kom op, je weet ook wel dat dit niet strookt.
In Southern Sun
pi_197635037
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zou het nog kwalijker maken. Dan hadden ze dus de intentie om die persoon te verwonden met het waterkanon, dan is het geen incompetentie (of nouja, andere, want hij heeft gemist).
Tja, da's dubbel. Van de man met het berenpak mogen we in ieder geval concluderen dat hij niet zomaar op de verkeerde plek was, want op verschillende foto's en filmpjes staat hij behoorlijk vooraan bij de ongeregeldheden. Ga daar gewoon weg.
In Southern Sun
  maandag 25 januari 2021 @ 17:43:15 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197635038
Aankomende donderdag om 12:00 trouwens allemaal meedoen met de actie "Klappen voor de reclassering", daar raken ze ook overwerkt zo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197635050
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:43 schreef -XOR- het volgende:
Aankomende donderdag om 12:00 trouwens allemaal meedoen met de actie "Klappen voor de reclassering", daar raken ze ook overwerkt zo.
Mijn handen zijn helemaal stuk van het wassen; klappen gaat moeilijk worden dus :'(
pi_197635064
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mijn handen zijn helemaal stuk van het wassen; klappen gaat moeilijk worden dus :'(
Ja wat moet je nou, wassen of klappen? Moeilijk, moeilijk.
I'll give you something to do
  maandag 25 januari 2021 @ 17:46:21 #46
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197635078
quote:
Ik ben heel benieuwd of er, zeker ondanks de strenge woorden van Grapperhaus, een aanzienlijk aantal betrokken daadwerkelijk gestraft gaan worden voorbij het intiële nachtje detentie. Het zal me zelfs verbazen als ook maar één straf zodanig is dat deze eindigt in een reclasseringstraject.

We gaan alle schade verhalen is ook zo'n fake claim.. maar goed. Ik begrijp wel dat hij in elk geval die schijn hoog moet houden.
pi_197635087
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:45 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja wat moet je nou, wassen of klappen? Moeilijk, moeilijk.
Mijn dochter vindt t leuk om te klappen terwijl ze r handen moet wassen. Geeft een rommeltje, maar maakt ‘t wel leuker.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:48:11 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197635107
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gewoon meedoen, die hebben het al moeilijk zat. Zeker in Urk dreigt de reclassering nu om te vallen, wat betekent dat er daar binnenkort triage moet plaatsvinden. Dan krijgen er alleen nog maar coronarellers taakstraffen en moeten we helaas de vuurwerkafstekers en Jamin-gappers vertellen dat ze niet meer te helpen zijn.

Nu demonstreren is een klap in het gezicht van de reclassering.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197635109
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mijn dochter vindt t leuk om te klappen terwijl ze r handen moet wassen. Geeft een rommeltje, maar maakt ‘t wel leuker.
Rol model, ze laat even zien hoe we het moeten doen in de crisis O+
  maandag 25 januari 2021 @ 17:52:43 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197635179
quote:
Ja, daar passen we mooi voor. Ik zal beloven me aan de regels te houden, een stuk effectiever.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197635342
Zijn er al nieuwe "koffiedrinken" festiviteiten gepland voor komende week?
pi_197635364
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:35 schreef GemMagic het volgende:
Zouden die verdedigingsploegen van de winkeliers straks niet in de knel komen, mochten er weer rellen opgeruimd moeten worden. Ga maar voor je zaak staan met zulk geweld. Ik ben niet bang aangelegd, maar dan bel ik toch liever achteraf de verzekering, als je dat nog kunt verzekeren natuurlijk..
Hoogstwaarschijnlijk niet. Ik denk dat verzekeraars dit onder oproer gaan scharen en dan geldt het volgende:

Volgens de Wet op het financieel toezicht (artikel 3:38 Wft) mogen verzekeraars gewapend conflict, een burgeroorlog, een opstand, binnenlandse onlusten, oproer en muiterij niet verzekeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door diedrick op 25-01-2021 18:14:42 ]
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  maandag 25 januari 2021 @ 18:09:04 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197635433
Wordt het weer rellen vanavond?
  maandag 25 januari 2021 @ 18:12:42 #54
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197635493
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja, da's dubbel. Van de man met het berenpak mogen we in ieder geval concluderen dat hij niet zomaar op de verkeerde plek was, want op verschillende foto's en filmpjes staat hij behoorlijk vooraan bij de ongeregeldheden. Ga daar gewoon weg.
Is het al zeker dat er een man in het pak zat en geen vrouw?
pi_197635501
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:09 schreef leolinedance het volgende:
Hoop van niet. Denk van wel.
  maandag 25 januari 2021 @ 18:15:52 #56
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197635556
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:04 schreef diedrick het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk niet. Ik denk dat verzekeraars dit onder oproer gaan scharen en dan geldt het volgende:

Volgens de Wet op het financieel toezicht mogen verzekeraars gewapend conflict, een burgeroorlog, een opstand, binnenlandse onlusten, oproer en muiterij niet verzekeren.
Hmm. Dat is erg lullig voor de eigenaren van winkels, fietsen, auto's.
Laten we hopen dat het qua geweld nu even rustig blijft.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 25 januari 2021 @ 18:16:40 #57
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197635572
quote:
Helemaal jouw topic dit -> NWS / Demonstraties tegen corona maatregelen #23 #JeSuisHorlogeDuSoir
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197635582
Zo zit je aantal weken geleden nog met verbazing te kijken naar Amerika waar hele straten hun winkels aan het barricaderen zijn.. :')
  maandag 25 januari 2021 @ 18:26:10 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197635721
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:17 schreef Simmertje het volgende:
Zo zit je aantal weken geleden nog met verbazing te kijken naar Amerika waar hele straten hun winkels aan het barricaderen zijn.. :')
Binnenkort VVD'ers met wortels op hun kop die het binnenhof bestormen vanwege vermeende verkiezingsfraude en Rutte die hertellingen eist in Renswoude, Dedemsvaart en op Schiermonnikoog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197635724
2.5 uur tot episode 3. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat
#WeesGeenWhales
  maandag 25 januari 2021 @ 18:26:27 #61
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197635731
In verschillende gemeentes zijn noodverordeningen ingesteld om harder op te kunnen treden tegen overtredingen van de avondklok (390 euro + aantekening strablad ipv 95 euro) en er kan preventief gefouilleerd worden. We zullen zien het of helpt
Weisst
  maandag 25 januari 2021 @ 18:27:29 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197635747
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:26 schreef erkel het volgende:
In verschillende gemeentes zijn noodverordeningen ingesteld om harder op te kunnen treden tegen overtredingen van de avondklok (390 euro + aantekening strablad ipv 95 euro).
8)7 8)7 8)7 8)7
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 25 januari 2021 @ 18:28:12 #63
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_197635759
quote:
Wij zullen niet buigen voor het schuim der aarde..
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_197635788
quote:
In verschillende gemeentes zijn noodverordeningen ingesteld om harder op te kunnen treden tegen overtredingen van de avondklok (390 euro + aantekening strablad ipv 95 euro) en er kan preventief gefouilleerd worden. We zullen zien het of helpt
Zitten de kansloze landgenoten die gisteren opgepakt zijn nog achter de tralies?
  maandag 25 januari 2021 @ 18:31:07 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197635800
Jongens kijk eens naar de topicpointer
pi_197635805
Ik snap niet dat mensen blijven staan of rustig door willen lopen als ze er niks mee te maken wanneer de ME er knuppelend aan komt. Algemeen bekend dat je moet rennen ongeacht waarom je daar loopt. Die doorgesnoven idioten slaan op alles wat beweegt op zo'n moment.
  maandag 25 januari 2021 @ 18:32:29 #67
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197635815
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Zitten de kansloze landgenoten die gisteren opgepakt zijn nog achter de tralies?
Geen idee, zoek het op zou ik zeggen. Mag het hopen van wel
Weisst
pi_197635845
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap niet dat mensen blijven staan of rustig door willen lopen als ze er niks mee te maken wanneer de ME er knuppelend aan komt. Algemeen bekend dat je moet rennen ongeacht waarom je daar loopt. Die doorgesnoven idioten slaan op alles wat beweegt op zo'n moment.
Ik zie die ME'ers allemaal al even een lijntje nemen vantevoren :D
  maandag 25 januari 2021 @ 18:34:49 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197635864
Nogmaals: Jongens kijk eens naar de topicpointer. Anders ga ik gewoon vegen hoor.
pi_197635895
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:34 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Nogmaals: Jongens kijk eens naar de topicpointer. Anders ga ik gewoon vegen hoor. [/modbreak]
Ik was al benieuwd welke van de punten je bedoelde, maar inmiddels is hij geland ^O^
pi_197635932
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:59 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen google hem even dan weet je wie het is. Maar de avondklok is gebaseerd op de Britse mutant waar te weinig data over is.
We weten dat hij stijgt, ondanks de maatregelen.
Dus meer beperkingen in het aantal contactmomenten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 25 januari 2021 @ 18:42:58 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197636045
quote:
Ok dus corona rellen ook niet meer hier. Had de memo gemist :)
pi_197636084
Is er volgende week dinsdag weer een persconferentie waarin ze dan bekend maken dat de basisscholen weer open gaan en ze de avondklok weer afschaffen?
  maandag 25 januari 2021 @ 18:47:37 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197636132
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
Is er volgende week dinsdag weer een persconferentie waarin ze dan bekend maken dat de basisscholen weer open gaan en ze de avondklok weer afschaffen?
Dat verwacht ik niet.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 18:48:11 #75
5428 crew  miss_sly
pi_197636144
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
Misschien moet je Mark even een mailtje sturen met deze vraag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 25 januari 2021 @ 18:48:56 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197636163
quote:
Het moet niet gekker worden. Helemaal gestoord.
pi_197636165
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moet je Mark even een mailtje sturen met deze vraag.
Thanks, ik app hem wel even, is nog sneller.
pi_197636183
Dat AstraZeneca verhaal is ook wel heel erg dubieus aan het worden.

Ik denk dat @Fred gelijk heeft en “onze” flesjes in Britse armen zitten. Maar een ander scenario is dat tegen de afspraken in de boel al dan niet deels in die afgefikte fabriek in India werd gemaakt.

Hoe dan ook. Ze hebben wat uit te leggen en slagen daar vooralsnog niet in als we de berichten uit Brussel mogen geloven.
zie email 27 oktober
  maandag 25 januari 2021 @ 18:50:32 #79
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197636188
quote:
Nederlander vindt minimaal bezoek een groter probleem dan de avondklok

Nederlanders hikken meer aan tegen de beperking van de visite tot één gast dan tegen de avondklok. Zeven op de tien vinden het goed dat het kabinet de avondklok heeft ingevoerd, 18 procent vindt dat niet en 7 procent is neutraal.

Met het advies om de visite per huishouden in te perken is er minder instemming: 47 procent vindt dat goed. Deze maatregel brengt ook meer mensen in problemen dan de avondklok, namelijk 39 procent tegen 11 procent.

Dat blijkt uit het onderzoek naar het draagvlak van het coronabeleid dat I&O Research geregeld doet in opdracht van de NOS.
https://nos.nl/artikel/23(...)an-de-avondklok.html

Bijzonder dat de verhoudingen hier zo anders liggen dan uit dit onderzoek blijkt.
pi_197636199
Wat die gasten doen is niet vreedzaam demonstreren. Het zijn gewoon hooligans.
Ik ben ook heel erg tegen de avondklok maar ga niet rellen en winkels plunderen. Iedereen heeft al moeite om zijn kop boven water te houden.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 18:53:19 #81
5428 crew  miss_sly
pi_197636237
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bijzonder dat de verhoudingen hier zo anders liggen dan uit dit onderzoek blijkt.
Ik herken me hier wel in, persoonlijk.
pi_197636244
quote:

[..]

Nou ben ik altijd wat voorzichtig met het wantrouwen van onderzoeken. Maar in mijn omgeving herken ik dit beeld ook niet.
zie email 27 oktober
pi_197636267
quote:

[..]

Dat bezoekgebeuren kun je gewoon lekker negeren, 's avonds je ongezien op straat begeven is wat lastiger...
pi_197636285
quote:

[..]

Dat zou pas echt egoïstisch zijn. Alleen vrijheidsbeperkingen steunen wanneer je er zelf toch niet zoveel last van hebt.
pi_197636286
quote:

[..]

De bezoekregeling is natuurlijk makkelijk te negeren (en is toch ook een advies/levert geen boete op?).

Ook heb ik het idee dat ouderen meer last/hinder ondervinden van het bezoekverbod tov jongeren.

Ook is het nodeloze onzin, mijn vriendin mag met alle kinderen op bezoek en zelf zou ik dan thuis moeten blijven?
  maandag 25 januari 2021 @ 18:56:09 #86
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197636299
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De bezoekregeling is natuurlijk makkelijk te negeren (en is toch ook een advies/levert geen boete op?).
Opmerkelijk toch juist dat mensen daar dan meer moeite mee hebben?
pi_197636300
quote:

[..]

Betekent dit ook niet gewoon dat minimaal bezoek derhalve effectiever is? :)

In de zin van: Hier hebben we meer last van, omdat het leidt tot de grootste afname in sociale contacten..
pi_197636313
quote:

[..]

Omdat de meeste mensen zich helemaal niet aan adviezen houden. Besmettingen liggen niet voor niets zo hardnekkig hoog.

De avondklok vindt men niet leuk omdat ze een maatregel eens niet zelf kunnen volgen wanneer ze dat wel of niet willen.
pi_197636316
vrijdag een bruiloftsfeest, mensen hebben gouden bruiloft, bizar dat je nog een feest gaat houden in deze tijden.
pi_197636317
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

inderdaad veel te weinig.
relschoppers mogen ze gewoon 5 ruggen boete en een halfjaartje zitten geven.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 25 januari 2021 @ 18:57:04 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197636319
quote:

[..]

Wat een onzin :')
Dst van die 1 persoon is een advies.
pi_197636321
quote:

[..]

Omdat iedereen weet dat niemand zich aan die 1 per keer houdt. Totaal niet te controleren terwijl avondklok wel. Als je met z'n 2'en of 4'en bent gaan mensen gewoon alsnog bij zus/broer/moeder etc. op bezoek.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197636330
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik merk dat veel mensen oprecht in de veronderstelling zijn dat dit een officiële regel/wet is.
pi_197636349
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk vooral ouderen die er last van hebben en meer "gezagsgetrouwe" inwoners.

Vergeet niet dat we makkelijk maatregelen accepteren waar we geen last van hebben en van een bezoekverbod hebben veel meer mensen last dan de opsluitklok.
  maandag 25 januari 2021 @ 18:58:33 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197636352
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:56 schreef galantis het volgende:

[..]

Betekent dit ook niet gewoon dat minimaal bezoek derhalve effectiever is? :)
Ik denk sowieso dat mensen die bij elkaar op bezoek gaan een van de grote bronnen van besmetting is momenteel.
pi_197636366
Dat onderzoek moeten ze in juno doen.
Heel veel mensen zitten toch binnen dus het zal ze jeuken. Wat ik echt bizar vind.

Nu ben ik na de 4e melding deze gecontroleerde en beperkende maatregels ook echt spuugzat.
Als mn leven vrij chill was, zou ik het misschien wel anders voelen. Geen idee.
Go hard or go home
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 18:59:53 #97
5428 crew  miss_sly
pi_197636376
Of het betreft mensen die zich gewoon aan de geldende dringende adviezen willen houden, en het dus een beperking is dat de bezoeken nu beperkt worden tot 1 persoon.

Dat is in ieder geval voor mij zo.
pi_197636379
quote:

[..]

Het is wat zelfgenoegzaam om te zeggen over een forum waar je zelf op post, maar ik denk dat hier wel bovengemiddeld veel mensen rondlopen die principieel over zaken nadenken en dus zelfs moeite hebben met de avondklok als ze er zelf geen last van hebben.

En inderdaad ook intelligent genoeg zijn om te begrijpen dat het aantal mensen visite in de praktijk gewoon eigen verantwoordelijkheid is, terwijl de meeste mensen het verschil tussen een wet en advies niet zien en zich sowieso aan beide houden.
pi_197636382
quote:

[..]

Weer zo'n onderzoeksbericht om een maatregel niet zo erg te laten klinken. Laat ze eens vragen of men de avondklok weg wilt hebben.

Enkel die vraag, en dan onder verschillende leeftijdscategorien.

Zou me benieuwen wat daar uit komt.

Zo lekker gekleurd weer. :')
"48 procent wil de lockdown verlengen en 29 procent wil die zelfs aanscherpen."

En die andere 52% en 71%.
pi_197636404
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk sowieso dat mensen die bij elkaar op bezoek gaan een van de grote bronnen van besmetting is momenteel.
Zeker, maar wat ik bedoelde was dat ik denk dat als mensen maatregel X boven maatregel Y prefereren, dat ze dan het minst last hebben van maatregel X. Oftewel, maatregel X zet waarschijnlijk ook weer minder zoden aan de dijk.
pi_197636437
https://www.facebook.com/checkremunj/videos/408157077112190/

Line ranger in de plaatselijke Lidl 😂
pi_197636471
Naja als ik die beelden zo zie, ik zie tokkies die rellen, ik zie ME met busjes... je zou kunnen denken rij er nou gewoon overheen maar dat denk ik maar he :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197636482
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:04 schreef TLC het volgende:
Naja als ik die beelden zo zie, ik zie tokkies die rellen, ik zie ME met busjes... je zou kunnen denken rij er nou gewoon overheen maar dat denk ik maar he :@
dan is het weer een hoop gejank hier ;)
net zoals met het waterkanon
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:05:45 #104
5428 crew  miss_sly
pi_197636489
Net zo min als de rellen zijn om te genieten en popcorn bij te eten, is het redelijk idioot om te wensen dat ze overreden worden of anderszins overdreven 'sancties'.
pi_197636494
Big pharma heeft ons wel echt genaaid.
Eerst pfizer die minder leveren omdat we meer eruit halen.

En nu Astrazeneca die productieproblemen heeft voor de EU maar voor de rest kan gewoon geleverd worden zoals afgesproken.

Gewoon een kapitaalinjectie gekregen en onze vaccins aam de hoogste bieder verkocht.
pi_197636503
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:05 schreef miss_sly het volgende:
Net zo min als de rellen zijn om te genieten en popcorn bij te eten, is het redelijk idioot om te wensen dat ze overreden worden of anderszins overdreven 'sancties'.
en dan later nog ontkennen ook :r
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:06:50 #107
5428 crew  miss_sly
pi_197636513
quote:
4s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en dan later nog ontkennen ook :r
Niet doen.
pi_197636517
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

En nu Astrazeneca die productieproblemen heeft voor de EU maar voor de rest kan gewoon geleverd worden zoals afgesproken.

Gewoon een kapitaalinjectie gekregen en onze vaccins aam de hoogste bieder verkocht.
is dit een gok of is daar ook bewijs voor ?
pi_197636534
quote:

Astrazeneca verkoopt tegen kostprijs.
pi_197636573
quote:
Als dit soort middeleeuwse wraakideeën gemeengoed gaan worden hier, dan ben ik snel weg. Stelletje toetsenbordhelden :r
pi_197636574
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:56 schreef THEFXR het volgende:
vrijdag een bruiloftsfeest, mensen hebben gouden bruiloft, bizar dat je nog een feest gaat houden in deze tijden.
Het zal wel illegaal zijn. Alle horeca is dicht. Thuis en buiten mag je maar met 1 persoon van buiten je eigen huishouden samenkomen.
pi_197636585
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:00 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Weer zo'n onderzoeksbericht om een maatregel niet zo erg te laten klinken. Laat ze eens vragen of men de avondklok weg wilt hebben.

Nou, 52% wil niet verlengen en 71% wil niet aanscherpen ;)
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:11:25 #113
5428 crew  miss_sly
pi_197636606
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Als dit soort middeleeuwse wraakideeën gemeengoed gaan worden hier, dan ben ik snel weg. Stelletje toetsenbordhelden :r
Dat worden ze niet, want dat heeft weinig meer met beschaving en redelijkheid te maken.
pi_197636617
quote:

Als ze aan iedereen kunnen leveren behalve aan de EU, dan hebben ze wel wat uit te leggen.
  maandag 25 januari 2021 @ 19:12:19 #115
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197636629
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:59 schreef miss_sly het volgende:
Of het betreft mensen die zich gewoon aan de geldende dringende adviezen willen houden, en het dus een beperking is dat de bezoeken nu beperkt worden tot 1 persoon.

Dat is in ieder geval voor mij zo.
Persoonlijk krijg ik het gevoel dat bij elkaar op bezoek gaan überhaupt wordt afgeraden. Die aantallen zeggen me niet zoveel, of het nou een, twee of zes mensen zijn, ik doe het gewoon helemaal niet als het even kan.
pi_197636630
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, 52% wil niet verlengen en 71% wil niet aanscherpen ;)
Als nog maar 10% is voor verlengen is, schrijven ze dat bijna 2 miljoen mensen voor verlenging is. That's how they roll
  maandag 25 januari 2021 @ 19:13:00 #117
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197636641
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:09 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het zal wel illegaal zijn. Alle horeca is dicht. Thuis en buiten mag je maar met 1 persoon van buiten je eigen huishouden samenkomen.
tuurlijk, maar niet inzien dat dit soort feesten, leiden tot lockdowns en avondklok.
pi_197636651
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

is dit een gok of is daar ook bewijs voor ?
Er is op dit moment geen hard bewijs, maar het is wel een feit dat de EC het niet vertrouwd. En dat er aanwijzingen zijn voor contractbreuk.
zie email 27 oktober
  maandag 25 januari 2021 @ 19:14:36 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197636666
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:00 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Vreselijk hè, alleen al de manier waarop het gebracht wordt. Onze betrouwbare en ongekleurde media :')

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 25-01-2021 19:24:17 ]
pi_197636693
quote:

Yep, hier heb ik een half jaar geleden al aan gedacht, WW3 kan wel eens over het vaccin gaan..
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:17:13 #121
5428 crew  miss_sly
pi_197636702
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Persoonlijk krijg ik het gevoel dat bij elkaar op bezoek gaan überhaupt wordt afgeraden. Die aantallen zeggen me niet zoveel, of het nou een, twee of zes mensen zijn, ik doe het gewoon helemaal niet als het even kan.
Ik zie ook weinig mensen, inderdaad. Enige die we nog wel eens zagen, waren mijn ouders. En die wonen ruim anderhalf uur rijden bij ons vandaan. Dan gingen we met ons gezin, drie personen waarvan 1 onder de 12 en hielden uiteraard afstand. En dan zal ik wel het braafste meisje van de klas zijn, maar als ze dan als dringend advies nog maar 1 persoon geven, dan gaan wij dus niet meer, want we zijn met 2 volwassenen. En ik vind het te ver om in mijn eentje te rijden en na een kop koffie weer terug.
  maandag 25 januari 2021 @ 19:17:28 #122
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197636706
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Juist. Het gaat gewoon om gezond verstand. Vandaag met 2 mensen afspreken en de rest van de week met niemand is vermoedelijk minder gevaarlijk dan 7 dagen met iedere dag met iemand anders afspreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 25-01-2021 19:25:17 ]
  maandag 25 januari 2021 @ 19:17:45 #123
65846 Bocaj
47th President.
pi_197636709
Nou, de 3e avondklok avond komt er aan... Kunnen we het nog een beetje aan zo? :')
pi_197636719
quote:
Tsja ik had het gisteren over een cd van Blof afspelen maar toen ging ik te ver
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197636727
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tuurlijk, maar niet inzien dat dit soort feesten, leiden tot lockdowns en avondklok.
Tsja, die hebben inderdaad wel een plaat voor hun hoofd. Ik zou zelf nooit ingaan op zo'n uitnodiging. Ten eerste omdat ik zoiets onacceptabel vind. Ten tweede omdat je als feestganger ook gewoon een boete krijgt als je gaat.
pi_197636730
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:16 schreef Sfancta het volgende:
BILD leerde uit de kringen van de federale politie: Ondertussen zouden ook Duitse hooligans op weg zijn naar Nederland en van plan zijn deel te nemen aan de rel. De Duitse autoriteiten vrezen dat de rel naar Duitsland zou kunnen overslaan. Onlangs waren hooligans in demo's geïnfiltreerd door corona-ontkenners en complottheoretici. Een officier die de scène kent, vertelt BILD: “De hooliganscene herbergt een groot potentieel voor geweld. Eigenlijk zijn het vijanden, maar opeens zijn ze over bepaalde onderwerpen samen onderweg. "
Bild mooie krant wel, zo betrouwbaar als een wappie.
pi_197636745
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:16 schreef Sfancta het volgende:
BILD leerde uit de kringen van de federale politie: Ondertussen zouden ook Duitse hooligans op weg zijn naar Nederland en van plan zijn deel te nemen aan de rel. De Duitse autoriteiten vrezen dat de rel naar Duitsland zou kunnen overslaan. Onlangs waren hooligans in demo's geïnfiltreerd door corona-ontkenners en complottheoretici. Een officier die de scène kent, vertelt BILD: “De hooliganscene herbergt een groot potentieel voor geweld. Eigenlijk zijn het vijanden, maar opeens zijn ze over bepaalde onderwerpen samen onderweg. "
Dan kunnen de oostelijke steden zich schrap zetten. Snel grenscontroles invoeren.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:20:08 #128
5428 crew  miss_sly
pi_197636750
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:18 schreef TLC het volgende:

[..]

Volgens mij is dat gewoon blijven staan. Ondanks natuurlijk wel echt veeeel te ver gaan.
pi_197636797
quote:

Voor Big Pharma zijn vaccins nauwelijks interessant, maar goed, jij bent waarschijnlijk zo 1 die ook roept: DE MSM HEEFT ONS IN DE MACHT!!!!
https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197636836
-edit-Wat snap je niet aan niet posten over de rellen?

[ Bericht 89% gewijzigd door Momo op 25-01-2021 19:27:51 ]
pi_197636851
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit is gewoon propaganda om onze meningen te beïnvloeden. Dit niet zien. Dit gebeurt constant.
Want jij denkt dat het voor de meeste mensen echt een probleem is dat ze op dit moment niet na 9 uur na buiten mogen? Er is niets te doen, dus het zal me reet roesten.
pi_197636855
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:59 schreef Noek het volgende:
Dat onderzoek moeten ze in juno doen.
Heel veel mensen zitten toch binnen dus het zal ze jeuken. Wat ik echt bizar vind.

Nu ben ik na de 4e melding deze gecontroleerde en beperkende maatregels ook echt spuugzat.
Als mn leven vrij chill was, zou ik het misschien wel anders voelen. Geen idee.
:*
pi_197636891
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Goed idee, zo'n avondklok. Rutte wilde dit heel graag. De rekening kan verstuurd worden naar de MinPres dus?
De avondklok is nog niet eens in gegaan, maar jij bent waarschijnlijk zo een ****: ZE LOKKEN HET UIT!!!!

-edit nou nou

[ Bericht 2% gewijzigd door Momo op 25-01-2021 19:36:30 ]
pi_197636893
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:50 schreef trein2000 het volgende:
Dat AstraZeneca verhaal is ook wel heel erg dubieus aan het worden.

Ik denk dat @:fred gelijk heeft en “onze” flesjes in Britse armen zitten. Maar een ander scenario is dat tegen de afspraken in de boel al dan niet deels in die afgefikte fabriek in India werd gemaakt.

Hoe dan ook. Ze hebben wat uit te leggen en slagen daar vooralsnog niet in als we de berichten uit Brussel mogen geloven.
Als onze flesjes in britse armen blijken te zitten, moet de eu (het is immers een zweeds bedrijf) gewoon alle dosissen verschil *opeisen* voor ze naar een of ander verweggieland gaan.

Bv. door de directeur uit te leggen dat als die niet levert, dat die gearessteerd kan worden voor dood door schuld? Dat lijkt me wel toepasselijk?

Of eventueel via de politie/het leger de fabriek overnemen en botweg de productie overnemen en dosissen naar buiten tillen? Als ze express aan een of ander buitenland hebben geleverd en daarvoor bewust niet aan contracten hebben voldaan met ons lijkt me dat wel geoorloofd.
#WeesGeenWhales
pi_197636903
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Want jij denkt dat het voor de meeste mensen echt een probleem is dat ze op dit moment niet na 9 uur na buiten mogen? Er is niets te doen, dus het zal me reet roesten.
Daar gaat het niet om. Het gaat om het principe waar het op rust; namelijk zeer gebrekkige en twijfelachtige onderbouwing gevoed door angst.
pi_197636960
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om het principe waar het op rust; namelijk zeer gebrekkige en twijfelachtige onderbouwing gevoed door angst.
Dat is nog geen excuus om je als volslagen debiel te gedragen. Begin eens om massaal de verantwoordelijken weg te stemmen. Daarnaast was je ook zo ontzet toen deze zomer mensen zich massaal niet meer aan de regels hielden? En dan heb ik het niet alleen over individuen, maar ook een groot deel van de Horeca die weer massaal de regels negeerden, of sportscholen gewoon weer alles lieten doen zonder de regels in acht te nemen.
pi_197636985
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Voorts stel ik voor dat iedereen die wil protesteren eerst het woord principe moet kunnen spellen, dan ga ik helemaal met je mee.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:37:41 #138
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197637078
https://www.rtlnieuws.nl/(...)abase-coronit-hpzone

Ik weet niet of dit al gepost is
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197637085
Bij M een uur lang over de rellen gister. De media stookt de vlam in de pan nog wat verder op. Typisch.
En het woord burgeroorlog al paar keer genoemd.
pi_197637105
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:37 schreef ESF1Gamer het volgende:

Al 5 keer gepost ;)
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:39:59 #141
5428 crew  miss_sly
pi_197637134
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:38 schreef JosMert het volgende:
Bij M een uur lang over de rellen gister. De media stookt de vlam in de pan nog wat verder op. Typisch.
Het lijkt me niet heel verstandig om het woord burgeroorlog in deze context te gebruiken. Kennelijk zoekt men superlatieven om duidelijk te maken hoezeer men dit afkeurt en er een gevaar in ziet.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:40:05 #142
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197637137
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:38 schreef JosMert het volgende:

[..]

Al 5 keer gepost ;)
Ik was nog bezig met mijn avondeten te verorberen :Y)

Dit kan probleem worden voor testbereidheid. Hopelijk pakken ze het nu goed aan
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197637156
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het lijkt me niet heel verstandig om het woord burgeroorlog in deze context te gebruiken. Kennelijk zoekt men superlatieven om duidelijk te maken hoezeer men dit afkeurt en er een gevaar in ziet.
Ja, al 6 keer het woord genoemt door de AD hoofdbaas Hans Nijenhuis.
pi_197637161
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:37 schreef ESF1Gamer het volgende:

Nee, maar had mij 10 minuten naar dit systeem laten kijken en ik had het waarschijnlijk al kunnen afschieten.
Kan je nu al raden dat er een zoekfunctie in zat waar hele lijsten uit komen die je makkelijk even kunt copy/pasten naar excel.
  maandag 25 januari 2021 @ 19:41:32 #145
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197637175
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:38 schreef JosMert het volgende:
Gouden tijden voor de media.

Dat corona maar voor altijd mag blijven bestaan!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197637234
-edit- zie de topicpointer, niet over de rellen zelf hier praten

[ Bericht 88% gewijzigd door Momo op 25-01-2021 19:47:02 ]
pi_197637245
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:41 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Gouden tijden voor de media.

Dat corona maar voor altijd mag blijven bestaan!
Klopt. Zijn mooie kijkcijfers iedere avond.
  maandag 25 januari 2021 @ 19:45:52 #148
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197637257
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er wordt vooral benoemd dat de term burgeroorlog juist niet gebezigd moet worden, maar dat vergeet JosMert even te melden.
Weisst
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:48:24 #149
5428 crew  miss_sly
pi_197637309
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:45 schreef erkel het volgende:

[..]

Er wordt vooral benoemd dat de term burgeroorlog juist niet gebezigd moet worden, maar dat vergeet JosMert even te melden.
Ik zit het niet te kijken, dus geen idee.
Van de andere kant is vele malen benoemen dat je het vooral niet zo moet noemen, is ook niet heel slim. Zelfde effect, immers.
pi_197637376

[ Bericht 82% gewijzigd door Momo op 25-01-2021 19:52:07 ]
  maandag 25 januari 2021 @ 19:51:37 #151
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197637396
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zit het niet te kijken, dus geen idee.
Van de andere kant is vele malen benoemen dat je het vooral niet zo moet noemen, is ook niet heel slim. Zelfde effect, immers.
Ik luister mee, dus daarom vul ik het commentaar even aan :P
Weisst
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:52:06 #152
5428 crew  miss_sly
pi_197637412
.

[ Bericht 95% gewijzigd door miss_sly op 25-01-2021 19:52:26 ]
pi_197637463
Wereldwijd 100 miljoen bevestigde gevallen van corona op worldometer...
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 20:00:30 #154
5428 crew  miss_sly
pi_197637647
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:53 schreef Anton91 het volgende:
Dat is gestaag toch flink opgelopen in een jaar.
In het begin bekeek ik die kaart van JH regelmatig, nu al een tijdje niet bekeken.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:00:42 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197637655
quote:
Wordt over niet al te lange tijd ingehaald door aantal gevaccineerden :)
pi_197637684
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is gestaag toch flink opgelopen in een jaar.
In het begin bekeek ik die kaart van JH regelmatig, nu al een tijdje niet bekeken.
Ja alleen nog geen fractie van het werkelijk aantal besmettingen...
pi_197637685
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat denk je dat zo’n demoverbod uithaalt? Ze komen toch wel. Politie moet gewoon scherp optreden.
Als je een demonstratie verbiedt kun je een groep al tegenhouden, voordat het überhaupt een groep is. Bij het Museumplein is het eerst een uur pappen en nathouden en ondertussen staat het Museumplein alweer vol.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:06:09 #158
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197637824

[ Bericht 90% gewijzigd door miss_sly op 25-01-2021 20:08:21 ]
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 20:06:57 #159
5428 crew  miss_sly
pi_197637840
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wordt over niet al te lange tijd ingehaald door aantal gevaccineerden :)
Dat zou echt top zijn :Y
pi_197637846
quote:
Tijd voor een standbeeld.
pi_197637909
quote:
Proost jongens, hebben we toch mooi voor elkaar gekregen met elkaar.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:11:35 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197637970
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zou echt top zijn :Y
Geloof dat er nu iets van 3 miljoen vaccinaties per dag bijkomen gemiddeld wereldwijd. Zijn er nu ongeveer 65 miljoen totaal.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 20:15:15 #163
5428 crew  miss_sly
pi_197638067
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geloof dat er nu iets van 3 miljoen vaccinaties per dag bijkomen gemiddeld wereldwijd. Zijn er nu ongeveer 65 miljoen totaal.
Zo snel mogelijk erop en erover!
pi_197638088
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarvan in Israel men bijna op 50% zit, daar weten ze dat je dit soort zaken niet aan amateurs op clown schoenen moet overlaten maar aan kerels die kogels om de oren hebben gehad.
pi_197638118
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:17 schreef Bocaj het volgende:
Nou, de 3e avondklok avond komt er aan... Kunnen we het nog een beetje aan zo? :')
Ja, neem gewoon de hond mee ^O^
  maandag 25 januari 2021 @ 20:18:52 #166
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197638182
Kan er niet een apart vaccin topic komen?

Edit: oh wacht dat is er al. Waarom posten we dan hier over de vaccins? Moet dan toch ook daar...
  maandag 25 januari 2021 @ 20:21:07 #167
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197638237
Besmettingen nemen al weken af.
Varianten blijken mee te vallen.

Ondertussen blijven de scholen dicht.
pi_197638242
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:18 schreef leolinedance het volgende:
Kan er niet een apart vaccin topic komen?

Edit: oh wacht dat is er al. Waarom posten we dan hier over de vaccins? Moet dan toch ook daar...
Dan ga jij toch in dat andere topic posten?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197638260
Hoe kijkt pedo-huntend Nederland eigenlijk tegen deze avondklok aan?
Ik neem aan dat zo'n hinderlaag meestal na 21.00 wordt georganiseerd. Worden er nog speciale ontheffingen verleend?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197638288
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe kijkt pedo-huntend Nederland eigenlijk tegen deze avondklok aan?
Ik neem aan dat zo'n hinderlaag meestal na 21.00 wordt georganiseerd. Worden er nog speciale ontheffingen verleend?
Die zijn nu hard online bezig, begreep dat ze nu een belangrijke verdachte hebben die opereert vanaf het IP adres: 127.0.0.1
  maandag 25 januari 2021 @ 20:25:55 #171
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197638368
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die zijn nu hard online bezig, begreep dat ze nu een belangrijke verdachte hebben die opereert vanaf het IP adres: 127.0.0.1
Wordt een groot pedo-schandaal!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197638408
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:25 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Wordt een groot pedo-schandaal!
Je lacht erom maar van de week was een man in het nieuws wiens huis exact midden in Nederland lag en dat dit zo ook staat aangegeven in een GEO-IP database, deze man had nu last van allerlei van dit soort idioten die zonder enige kennis van security zelf op onderzoek gaan.
pi_197638420
Nog steeds een gunstige trend:

En ook de R blijft vooralsnog zo rond de 0,90–0,95:
pi_197638458
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je lacht erom maar van de week was een man in het nieuws wiens huis exact midden in Nederland lag en dat dit zo ook staat aangegeven in een GEO-IP database, deze man had nu last van allerlei van dit soort idioten die zonder enige kennis van security zelf op onderzoek gaan.
Doet me denken aan dat bericht van de persoon die op postcode 1234 ab woont, ook al een en al ellende
pi_197638509
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Doet me denken aan dat bericht van de persoon die op postcode 1234 ab woont, ook al een en al ellende
Ik ken dat, toen ik het las dacht ik dat het een artikel van de speld was :D
https://www.vice.com/nl/a(...)sche-hel-vol-neppost
  maandag 25 januari 2021 @ 20:35:16 #176
346939 Janneke141
pi_197638619
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat bericht is gelul, want die postcode bestaat helemaal niet.
pi_197638648
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

We stonden erbij en keken er naar 🎶
pi_197638711
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

klopt postcode 1232 t/m 1239 bestaan niet in NL.
https://nl.wikipedia.org/(...)_Nederland#1200-1299
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197638758
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wellicht dat het gebied nu niet meer bestaat, zou ik even moeten zoeken in oude postcode database
pi_197638777
De volgende threadtitel kan zijn:

"waar we afscheid nemen van Rotterdam"

https://twitter.com/BLuimes/status/1353776653638520833

GEEF ACHT!
#WeesGeenWhales
pi_197638785
twitter

We kunnen AstraZeneca voorzichtig gaan afvoeren...
zie email 27 oktober
pi_197638797
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wellicht dat het gebied nu niet meer bestaat, zou ik even moeten zoeken in oude postcode database
postcode 1234ab is hetzelfde niveau als het broodje aap van de vrouw die haar kat in de magnetron deed om te drogen na een wasbeurt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:41:15 #183
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197638798
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat een hel... Woon je gewoon ergens waarvan de stroom om de paar maanden afgesloten wordt omdat je in een numerieke Bermudadriehoek woont per ongeluk -O-
pi_197638836
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar ik las ook weer dat neit een persoon ermee in het ziekenhuis kwam?

Hoe dan ook, we gingen toch ook moderna en pfizer inzetten bij de ouderen? Die werken vrij letterlijk perfect bij hun. En Astrazeneca kan dan mooi naar jongeren zoals ik bij wie het prima werkt.

(Also, als dit klopt, waarom vaccineert Theeland dan ouderen ermee??)
#WeesGeenWhales
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2021 @ 20:43:19 #185
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197638852
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:18 schreef TLC het volgende:

[..]

En terecht, dat is in strijd met het Verdrag van Genève
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 25 januari 2021 @ 20:43:47 #186
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197638862
quote:
[ twitter ]
Laten we hopen van niet, zou ook nog eens enorm slecht nieuws kunnen zijn voor de vaccinatiebereidheid.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197638870
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

postcode 1234ab is hetzelfde niveau als het broodje aap van de vrouw die haar kat in de magnetron deed om te drogen na een wasbeurt.
In het artikel hebben ze het ook over een fictieve postcode volgens mij, wellicht dat het een andere generieke poscode betreft. Overigens zelf genoeg software getest om te weten dat dit gezeik kan geven. Een collega van me was een keer een bestel systeem aan het testen, toen hij de volgende dag naar huis reed zag hji de postbode met een enorme kar met boeken lopen :D
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2021 @ 20:44:44 #188
3926 crew  Djeez
pi_197638902
quote:
[ twitter ]
Lekker voor al die Britten die die rommel hebben opgekocht 😂
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 25 januari 2021 @ 20:45:08 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197638911
quote:
[ twitter ]
...of de 65+ers

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 25 januari 2021 @ 20:47:07 #190
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197638972
Hoeveel 65+ers zouden aan de Astra gaan?
Dacht dat die vooral voor 60- en geen onderliggend lijden was?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197639027
quote:
[ twitter ]
ByeBye 2021 :'(
  maandag 25 januari 2021 @ 20:49:23 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197639032
quote:
[ twitter ]
Mijn Duits is niet zo sterk. Waar is die 8% op gebaseerd?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197639093
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:49 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dit vaccin zou niet eens toegediend worden bij oudere mensen en mensen met onderliggend lijden.
pi_197639218
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mijn Duits is niet zo sterk. Waar is die 8% op gebaseerd?
"Nach Informationen des Handelsblatts aus Koalitionskreisen rechnet die Bundesregierung nur mit einer Wirksamkeit von acht Prozent bei den über 65-Jährigen."

Dus op bronnen vanuit coaltie kringen, dit is een serieuze krant volgens mij vegelijkbaar met een krant als het FD , dus niet 1 of ander sensatie blaadje.
pi_197639266
quote:

[..]

Dit dus
pi_197639272
quote:
12s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit vaccin zou niet eens toegediend worden bij oudere mensen en mensen met onderliggend lijden.
quote:
Vanaf medio februari
Thuiswonende 60-plussers met het vaccin van BioNTech/Pfizer en indien mogelijk ook het vaccin van AstraZeneca.
https://www.rijksoverheid(...)accinatie-en-wanneer

Kortom, de thuiswonende ouderen moeten nu ook naar Pfizer. Daar hebben we geen onbeperkte hoeveelheid van zeg maar.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 20:58:32 #197
236264 crew  capricia
pi_197639314
Die aantallen.. :o
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 25 januari 2021 @ 21:01:04 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197639388
Zijn we binnen?
pi_197639402
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:58 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
:{ -O-
  maandag 25 januari 2021 @ 21:01:25 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197639410
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

"Nach Informationen des Handelsblatts aus Koalitionskreisen rechnet die Bundesregierung nur mit einer Wirksamkeit von acht Prozent bei den über 65-Jährigen."

Dus op bronnen vanuit coaltie kringen, dit is een serieuze krant volgens mij vegelijkbaar met een krant als het FD , dus niet 1 of ander sensatie blaadje.
Ja, maar ik bedoel, waar doelen ze op met effectiviteit?

Mensen die alleen besmet raken of mensen die ook daadwerkelijk symptomen ontwikkelen of in het ziekenhuis belanden? Want het gaat om het laatste en dat is ook waar de vaccins op getest zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197639415
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Kortom, de thuiswonende ouderen moeten nu ook naar Pfizer. Daar hebben we geen onbeperkte hoeveelheid van zeg maar.
Ai. De gifbeker is nog lang niet leeg. Aangezien de andere fabrikanten waarschijnlijk ook niet veel meer kunnen leveren in 2021 dan overeengekomen zitten we dus best diep in de shit. Sputnik kom er maar in.
pi_197639436
quote:

[..]

[..]

media feb beginnen met de 60 plussers kunnen we echt vergeten......
  maandag 25 januari 2021 @ 21:02:33 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197639441
Goede cijfers trouwens vandaag! Avondklokeffect nu al zichtbaar.
pi_197639447
quote:
[ twitter ]
Ik heb het afgelopen jaar veel Zuidelijke toeristen in Amsterdam gezien, de manier waarop ze met maatregelen omgaan, tjah dan verbazen deze cijfers me niets.
pi_197639478
quote:

[..]

daar kan je wel vanuit gaan ja......misschien nog een leuke kerst/oud en nieuw.
pi_197639521
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoel, waar doelen ze op met effectiviteit?

Mensen die alleen besmet raken of mensen die ook daadwerkelijk symptomen ontwikkelen of in het ziekenhuis belanden? Want het gaat om het laatste en dat is ook waar de vaccins op getest zijn.
Dat stond niet letterlijk in het artikel, maar volgens mij doelen ze er dus op dat slechts 8 procent van de mensen daadwerkelijk bescherming heeft van het vaccin, het werd dus niet verder gespecificeerd, maar denk dat het ook nog te vroeg is om hier echt wat over te roepen, dat moet waarschijnlijk pas na enkele maanden blijven. Echter als je nu al met dit soort cijfers komt voorspelt het meestal niet veel goeds, zie het als een met een muntje gooien, gooi je van de 10 keer 9 keer kop, dan kan de kans nog steeds 30 procent zijn, echter de kans richting de 10 procent is groter.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:05:52 #207
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197639536
quote:

[..]

[..]

Oh "indien mogelijk". Nou dat is het niet. Zullen ze toch wel ergens ingecalculeerd hebben? Anders gebruiken ze die woorden niet.

Toch.... ;(
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197639544
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb het afgelopen jaar veel Zuidelijke toeristen in Amsterdam gezien, de manier waarop ze met maatregelen omgaan, tjah dan verbazen deze cijfers me niets.
hahaha wij waren in augustus op de albert cuyp en zelfs eenrichtingsverkeer werd er niet gevolgd.
pi_197639555
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ai. De gifbeker is nog lang niet leeg. Aangezien de andere fabrikanten waarschijnlijk ook niet veel meer kunnen leveren in 2021 dan overeengekomen zitten we dus best diep in de shit. Sputnik kom er maar in.
Valt allemaal best mee, Als ze 18-60 met AZ vaccineren en alles boven de 60 met Pfizer. Pfizer kan als het goed is 7.2mil doses leveren in Q2. Dan nog een minimale hoeveelheid van moderna.
pi_197639561
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:05 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Oh "indien mogelijk". Nou dat is het niet. Zullen ze toch wel ergens ingecalculeerd hebben? Anders gebruiken ze die woorden niet.

Toch.... ;(
Vast. Maar dan nog heeft het impact op de snelheid.
zie email 27 oktober
pi_197639588
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Valt allemaal best mee, Als ze 18-60 met AZ vaccineren en alles boven de 60 met Pfizer. Pfizer kan als het goed is 7.2mil doses leveren in Q2. Dan nog een minimale hoeveelheid van moderna.
J&J komt er ook aan ergens in April.....mits alles goed gaat
pi_197639592
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die 7,2? Ik heb 4,5 staan.
zie email 27 oktober
  maandag 25 januari 2021 @ 21:08:10 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197639612
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat stond niet letterlijk in het artikel, maar volgens mij doelen ze er dus op dat slechts 8 procent van de mensen daadwerkelijk bescherming heeft van het vaccin, het werd dus niet verder gespecificeerd, maar denk dat het ook nog te vroeg is om hier echt wat over te roepen, dat moet waarschijnlijk pas na enkele maanden blijven. Echter als je nu al met dit soort cijfers komt voorspelt het meestal niet veel goeds, zie het als een met een muntje gooien, gooi je van de 10 keer 9 keer kop, dan kan de kans nog steeds 30 procent zijn, echter de kans richting de 10 procent is groter.
Laten we even afwachten inderdaad wat er precies bedoelt wordt. Want er hoeft maar iets niet goed gecommuniceerd of begrepen te zijn en het wordt gelijk wijdverspreid, zo gaat het met slecht nieuws.

Het zou zomaar over het voorkomen van besmettingen kunnen gaan ipv voorkomen van symptomen, dan zegt het al niet zo veel.

Ben benieuwd :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197639710
zie email 27 oktober
pi_197639717
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:47 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hoeveel 65+ers zouden aan de Astra gaan?
Dacht dat die vooral voor 60- en geen onderliggend lijden was?
Volgens het schema bovenaan staat AZ alleen gepland voor onder de 60jarigen.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_197639728
quote:
het aantal dosissen en het aantal mensen wat ermee gevaccineerd kan worden word wel eens door elkaar gehaald ook.
pi_197639768
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het aantal dosissen en het aantal mensen wat ermee gevaccineerd kan worden word wel eens door elkaar gehaald ook.
Ja dat zou inderdaad wel kunnen, dat ze rekeningen houden met de 6e dosis in een flacon, maar geen idee of ze dat hier doen.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:14:15 #219
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197639815
BILD komt er ook mee, met grote headlines uiteraard :').
(verder afgeschermd want geen Pro-abbo)

https://www.bild.de/bild-(...)ionToLogin.bild.html
pi_197639887
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
BILD komt er ook mee, met grote headlines uiteraard :').
(verder afgeschermd want geen Pro-abbo)

https://www.bild.de/bild-(...)ionToLogin.bild.html
Gechecked, font is 100 pixels hoog :D
  maandag 25 januari 2021 @ 21:18:47 #221
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197640001
quote:
[ twitter ]
Was dat niet het vaccin dat bij ouderen zeer weinig en enkel milde bijwerkingen veroorzaakte?
pi_197640025
Zou dit niet gewoon het issue zijn?
Vertraagd indienen van alle documentatie bij EMA vervolgens problemen bij de productie. En nu deze berichten.
Zou AZ niet al die tijd geweten hebben dat wanneer dit nieuws uit zou komen, de afname in elkaar zou zakken. En daarom maar minder kosten in de productie hebben gestoken?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197640118
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

media feb beginnen met de 60 plussers kunnen we echt vergeten......
Niks aan het handje toch, houden we gewoon de scholen, winkels en horeca dicht tot augustus, kunnen ze gewoon verder gaan met hun leventje alsof er niks aan de hand is 👍
pi_197640131
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:19 schreef Multatilu het volgende:
Vertraagd indienen van alle documentatie bij EMA vervolgens problemen bij de productie. En nu deze berichten.
Zou AZ niet al die tijd geweten hebben dat wanneer dit nieuws uit zou komen, de afname in elkaar zou zakken. En daarom maar minder kosten in de productie hebben gestoken?
Nou ja, effectiviteits cijfers is wel het laatste waar je mee kan knoeien over het algemeen, dat zijn gewoon harde staatjes, dus dat lijkt me niet.
pi_197640167
quote:
[ twitter ]
Een FOK!ker die meldt dat een ondernemer meldt dat een Duitse krant meldt dat iemand uit de Duitse coaliatie meldt dat er slechts 8% effectiviteit zou zijn.

Hmm.. ;)
pi_197640168
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Niks aan het handje toch, houden we gewoon de scholen, winkels en horeca dicht tot augustus, kunnen ze gewoon verder gaan met hun leventje alsof er niks aan de hand is 👍
Het is sowieso van de zotte dat men juist eerst de ouderen vaccineert, juist de groep die het makkelijkst te isoleren valt, en die het minst bijdraagt aan de economie, een domme emotionele keuze.
pi_197640177
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een FOK!ker die meldt dat een ondernemer meldt dat een Duitse krant meldt dat iemand uit de Duitse coaliatie dat er slechts 8% effectiviteit zou zijn.

Hmm.. ;)
Nee, ik heb je er onder dus de vertaling gezet en aangegeven dat dit niet een flutkrantje is.
pi_197640184
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Was dat niet het vaccin dat bij ouderen zeer weinig en enkel milde bijwerkingen veroorzaakte?
Zoals je het daar leest veroorzaakt het gewoon helemaal geen werking. :P
pi_197640205
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is sowieso van de zotte dat men juist eerst de ouderen vaccineert, juist de groep die het makkelijkst te isoleren valt, en die het minst bijdraagt aan de economie, een domme emotionele keuze.
Dat zegt Frits Roosendaal, de epidemi van de uni leiden ook al maanden...
#WeesGeenWhales
  maandag 25 januari 2021 @ 21:25:57 #230
346939 Janneke141
pi_197640225
quote:

[..]

Maar dat is zielig, en moeilijk, en in strijd met allerlei grondrechten.

Dus daarom zijn de universiteiten al een jaar min of meer gesloten.
pi_197640235
Daarom is astrazeneca ook voor 18-60, prima toch? Ben wel benieuwd hoe dat dan zit bij iemand van eind 50, lijkt me dat die dan niet goed beschermd is.
pi_197640246
quote:
[ twitter ]
Tja, nog steeds die versoepelingen met Kerst? :?
pi_197640262
quote:

[..]

Totale onzin onderzoek natuurlijk weer die toevallig gewenste antwoorden geeft. Niemand, maar ook echt NIEMAND die ik ken, wilt de lockdown verlengen. Wat een propaganda zeg!
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2021 @ 21:27:22 #234
3926 crew  Djeez
pi_197640284
quote:

[..]

Dat dus. Kijk, de babyboomers hebben geld. Veel geld. Maar - met alle respect - de groep van 85+ is economisch gezien volledig nutteloos. Sterker nog, die kosten de samenleving jaarlijks meer dan 20 miljard
pi_197640289
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, ik heb je er onder dus de vertaling gezet en aangegeven dat dit niet een flutkrantje is.
Dat geloof ik wel, hoor. Het ging me nu puur om de persoon A heeft van persoon B gehoord dat persoon C zegt dat persoon D etc. ;)
pi_197640318
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar dat is zielig, en moeilijk, en in strijd met allerlei grondrechten.

Dus daarom zijn de universiteiten al een jaar min of meer gesloten.
Ook de jongeren is een groep die goed te isoleren valt, ik zou de samenleving direct compartimenteren en daar je beleid op maken, ook juist richten op mensen die bijvoorbeeld beroepsmatig contact moeilijk kunnen vermijden. En ook richten op groepen waarvan je weet dat ze weinig risico lopen om heel ziek te worden. De leeftijdscheiding die men nu maakt is veel te grofmazig.
pi_197640341
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:26 schreef Warrick21 het volgende:
Niemand, maar ook echt NIEMAND die ik ken, wilt de lockdown verlengen.
Zegt meer over jouw omgeving dan over het onderzoek.
pi_197640347
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:19 schreef Multatilu het volgende:
Daar begint het wel op te lijken. Iets stinkt hier of ze hebben enorm veel tegenslag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2021 @ 21:30:19 #239
3926 crew  Djeez
pi_197640405
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Precies, als de hoogbejaarden maar veilig zijn en nog een paar maanden kunnen worden gedoucht door een jonge verpleegster. Egoïstisch van die bejaarden
pi_197640421
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:27 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat dus. Kijk, de babyboomers hebben geld. Veel geld. Maar - met alle respect - de groep van 85+ is economisch gezien volledig nutteloos. Sterker nog, die kosten de samenleving jaarlijks meer dan 20 miljard
Mijn ouders zijn 78 en 76, heel zelfstandig en redelijk gezond, die hebben nauwelijks onder de pandemie geleden, ze doen gewoon van alles, alleen kijken ze wel uit voor contacten, dus vooral buiten dingen doen, en niet met mensen in aanraking komen, dat is iemand die nog werkt praktisch onmogelijk, zeker als je met het OV moet reizen.
pi_197640425
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daar begint het wel op te lijken. Iets stinkt hier of ze hebben enorm veel tegenslag.
Het opmerkelijk is juist dat (correct me if I'm wrong) het Oxford-medicijn helemaal niet zo ingewikkeld of innovatief is. Het zijn juist de innovatieve vaccins (Pfizer en Moderna) die weinig problemen kennen.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 21:31:35 #242
236264 crew  capricia
pi_197640446
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, nog steeds die versoepelingen met Kerst? :?
Mijn excuus.
Zie nu dat het het aantal positief getesten over het weekend is, dus 2 dagen. Niet 1.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197640473
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wel héél blij nu dat AFAIK alle dosissen die naar covax zijn gegaan tot nu toe astrazenecatjes zijn... daar hebben we wel echt een landmijn vermeden dan, pfew!

Nu compenseren met J&J en curevac als die naar buiten komen, en de maximale opties op moderna en pfizer direct bijbestellen!
#WeesGeenWhales
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2021 @ 21:32:54 #244
3926 crew  Djeez
pi_197640476
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn 78 en 76, heel zelfstandig en redelijk gezond, die hebben nauwelijks onder de pandemie geleden, ze doen gewoon van alles, alleen kijken ze wel uit voor contacten, dus vooral buiten dingen doen, en niet met mensen in aanraking komen, dat is iemand die nog werkt praktisch onmogelijk, zeker als je met het OV moet reizen.
Mijn vader wordt dit jaar 75 en is ook nog zeer actief. Maar nu even niet. Ik heb mijn vader en stiefmoeder al een halfjaar niet gezien ofzo
pi_197640490
quote:

[..]

Totale onzin onderzoek natuurlijk weer die toevallig gewenste antwoorden geeft. Niemand, maar ook echt NIEMAND die ik ken, wilt de lockdown verlengen. Wat een propaganda zeg!
Niemand wil ook voor zijn plezier naar de tandarts, persoonlijk denk ik dat een avondklok hooguit mensen iets meer aanzet na te denken over gedrag, maar zeg nou eerlijk, hoeveel mensen zal dit echt treffen? Mensen die s'avonds naar een feestje zouden gaan? De meeste mensen houden geen feestjes meer, en als ze het toch doen dan houden ze dat eerder, of mensen blijven slapen of gaan toch stieken.
pi_197640514
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:32 schreef Djeez het volgende:

[..]

Mijn vader wordt dit jaar 75 en is ook nog zeer actief. Maar nu even niet. Ik heb mijn vader en stiefmoeder al een halfjaar niet gezien ofzo
Ik een paar keer, maar ben zelf ook zeer beperkt in contacten dus dat is redelijk veilig.
pi_197640528
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Haha, van de zomer al die uitzendingen met Spanjaarden en Italianen in Amsterdam die verbaasd waren dat wij hier geen mondkapjes droegen, geen wonder dat we hier 500 besmettingen op een dag hadden en zij niet. :P
pi_197640604
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:34 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Haha, van de zomer al die uitzendingen met Spanjaarden en Italianen in Amsterdam die verbaasd waren dat wij hier geen mondkapjes droegen, geen wonder dat we hier 500 besmettingen op een dag hadden en zij niet. :P
Vertel ze alleen dat je een mondkapje niet op je kin draait, en dat het ook niet echt opschiet als je op 30 centimeter van je vrienden gaat zitten. Overigens hadden we die discussie ook al een halfjaar terug, een lockdown klinkt leuk, maar in zuidelijke landen wonen families vaak met tientallen mensen bij elkaar in het complex, als je dan allemaal bij elkaar over de vloer komt dan heeft dat niet zoveel zin, zeker niet omdat bijna iedereen zijn ouders in huis heeft wonen.
pi_197640873
quote:

[..]

Ik vind vooral het ''7 procent wil af van lockdown'' een beetje ongeloofwaardig.

Ben echt benieuwd hoe sommige vragen gesteld worden en of ze op leeftijd selecteren als ze mensen kiezen voor het onderzoek. Kan me ergens voorstellen dat bepaalde leeftijdsgroepen er net even wat anders in staan.

Niemand die ik ken is voor strengere maatregelen of verlenging. Dat de zorg voorop staat vind iedereen eigenlijk wel, maar 100% zou af willen zijn van de lockdown. Selectieve groep natuurlijk, maar toch. 7% vind ik wel opmerkelijk.
pi_197641024
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vertel ze alleen dat je een mondkapje niet op je kin draait, en dat het ook niet echt opschiet als je op 30 centimeter van je vrienden gaat zitten. Overigens hadden we die discussie ook al een halfjaar terug, een lockdown klinkt leuk, maar in zuidelijke landen wonen families vaak met tientallen mensen bij elkaar in het complex, als je dan allemaal bij elkaar over de vloer komt dan heeft dat niet zoveel zin, zeker niet omdat bijna iedereen zijn ouders in huis heeft wonen.
Ja ze hadden hun talisman onder de kin hangen hè. Beschermt tegen boze geesten en coronavirussen. Zie ook Spanje en Portugal nu. In ieder geval zijn alle artikelen over wie er het smerigste jongetje van de klas is in Europa nu wel als sneeuw voor de zon verdwenen, is toch een stukje winst met die rellen.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:55:19 #251
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197641117
quote:

[..]

De gezondheidsraad adviseerde om te beginnen met bewoners van verpleeghuizen. Die zijn is net het moeilijkst te isoleren, 40% tot 50% van de doden vallen in die groep, die slechts 1% van de bevolking uitmaakt. In geen enkele andere bevolkingsgroep zouden enkele honderdduizenden dosissen een significant verschil maken.

De beste strategie voor de economie is beginnen met de leeftijd die gemiddeld (per persoon, gerekend over de totale bevolking) het meeste tijd in het ziekenhuis doorbrengt wegens covid-19.
pi_197641127
- BNW geneuzel -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2021 23:55:36 ]
pi_197641172
Maar okay.

Serieus. Wat nu?

Als astrazeneca niets wordt, halen we dan die broodnodige 70-80% nog voor einde 2021? Is pfizer + moderna + curevac + J&J (one shot) genoeg daarvoor, bij inkoop maximale al onderhandelde opties?

Godzijdank hebben we het mazzeltje dat we als EU ons geen zorgen hoeven te maken om WHO/coxax/die dosisen die voor arme landen waren gereserveerd, want dat was allemaal astrazeneca, niets van de rest voor zover ik weet, dus als dat in de vuilnisbak kan hoeven we iig niet de rest van de producenten te delen (want hierna gaat de eu/geen enkel ander rijk westers land daar natuurlijk ooit nog mee akkoord, dat is politieke seppuku).

Dus: wat nu? Als we alles uit de andere 4 (sanofi had vertraging dus die tel ik niet mee) persen wat we eruit kunnen persen, inclusief opties, hebben we dan de 70-80% van NL gevaccineerd tegen einde van dit jaar?

Ik hoop toch van wel zeg, op z'n minst volgend jaar wil ik wel weer een topjaar gewoon, zoals al onze experts ook voorspellen.

Hoeveel is dat bij elkaar? Genoeg?
#WeesGeenWhales
pi_197641241
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:57 schreef eragon2890 het volgende:
Maar okay.

Serieus. Wat nu?

Als astrazeneca niets wordt, halen we dan die broodnodige 70-80% nog voor einde 2021? Is pfizer + moderna + curevac + J&J (one shot) genoeg daarvoor, bij inkoop maximale al onderhandelde opties?

Godzijdank hebben we het mazzeltje dat we als EU ons geen zorgen hoeven te maken om WHO/coxax/die dosisen die voor arme landen waren gereserveerd, want dat was allemaal astrazeneca, niets van de rest voor zover ik weet, dus als dat in de vuilnisbak kan hoeven we iig niet de rest van de producenten te delen (want hierna gaat de eu/geen enkel ander rijk westers land daar natuurlijk ooit nog mee akkoord, dat is politieke seppuku).

Dus: wat nu? Als we alles uit de andere 4 (sanofi had vertraging dus die tel ik niet mee) persen wat we eruit kunnen persen, inclusief opties, hebben we dan de 70-80% van NL gevaccineerd tegen einde van dit jaar?

Ik hoop toch van wel zeg, op z'n minst volgend jaar wil ik wel weer een topjaar gewoon, zoals al onze experts ook voorspellen.

AstraZenica regelt het maar. Dat zal de essentie zijn van het gesprek zijn van de EU richting AstraZenica
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 25 januari 2021 @ 22:00:32 #255
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197641257
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De gezondheidsraad adviseerde om te beginnen met bewoners van verpleeghuizen. Die zijn is net het moeilijkst te isoleren, 40% tot 50% van de doden vallen in die groep, die slechts 1% van de bevolking uitmaakt. In geen enkele andere bevolkingsgroep zouden enkele honderdduizenden dosissen een significant verschil maken.

De beste strategie voor de economie is beginnen met de leeftijd die gemiddeld (per persoon, gerekend over de totale bevolking) het meeste tijd in het ziekenhuis doorbrengt wegens covid-19.
Precies. Als 60+ is gevaccineerd zijn de ziekenhuizen straks nagenoeg leeg. Dan kan je alvast gaan versoepelen terwijl je de rest prikt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197641302
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Als 60+ is gevaccineerd zijn de ziekenhuis straks nagenoeg leeg. Dan kan je alvast gaan versoepelen terwijl je de rest prikt.
Je mag hopen dat ze dat gaan doen ja. En niet enkel gaan versoepelen voor gevaccineerden.
Geen enkele reden om niet te versoepelen voor iedereen zodra 60+ gevaccineerd is. Wellicht kan je zelfs al iets eerder wat versoepelingen invoeren. Bouw het geleidelijk af zodat we het wel zien als er toch nog meer mensen in het ziekenhuis komen dan dat ze verwacht hadden/aan kunnen.
  maandag 25 januari 2021 @ 22:03:54 #257
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197641360
quote:
Maar okay.

Serieus. Wat nu?

Dat AZ bij ouderen niet voldoende zou werken betekent niet dat de bestelde dosissen waardeloos zijn. Ze kunnen nog steeds voor 60- gebruikt worden.
pi_197641378
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Als 60+ is gevaccineerd zijn de ziekenhuizen straks nagenoeg leeg. Dan kan je alvast gaan versoepelen terwijl je de rest prikt.
ergens in april/mei zal dat pas zijn dan ?
pi_197641381
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niemand wil ook voor zijn plezier naar de tandarts, persoonlijk denk ik dat een avondklok hooguit mensen iets meer aanzet na te denken over gedrag, maar zeg nou eerlijk, hoeveel mensen zal dit echt treffen? Mensen die s'avonds naar een feestje zouden gaan? De meeste mensen houden geen feestjes meer, en als ze het toch doen dan houden ze dat eerder, of mensen blijven slapen of gaan toch stieken.
De avondklok zorgt er in ieder geval niet voor een afname van de besmettingen in de groep die het grootste risico loopt in het ziekenhuis te belanden in het geval van een besmetting. Die hebben de contactmomenten niet tussen 21:00 en 04:30.
pi_197641443
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:04 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De avondklok zorgt er in ieder geval niet voor een afname van de besmettingen in de groep die het grootste risico loopt in het ziekenhuis te belanden in het geval van een besmetting. Die hebben de contactmomenten niet tussen 21:00 en 04:30.
hoe minder contactmomenten in het algemeen hoe meer je besmettingen voorkomt, ook indirect voor 60 plussers ook al hebben die geen contacten tussen 21:00 en 04:30.
pi_197641462
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat AZ bij ouderen niet voldoende zou werken betekent niet dat de bestelde dosissen waardeloos zijn. Ze kunnen nog steeds voor 60- gebruikt worden.
Nee dan houden we ze op de plank, solidariteit hebben we hoog in het vaandel staan toch?
pi_197641483
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hoe minder contactmomenten in het algemeen hoe meer je besmettingen voorkomt, ook indirect voor 60 plussers ook al hebben die geen contacten tussen 21:00 en 04:30.
Je zegt het zelf al, indirect.
  maandag 25 januari 2021 @ 22:08:34 #263
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197641501
quote:
Maar okay.

Serieus. Wat nu?

Ja dat is nog haalbaar, zelfs als AZ compleet wegvalt zal J&J met Zanofi al genoeg zijn om het in q4 af te ronden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197641859
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:08 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ja dat is nog haalbaar, zelfs als AZ compleet wegvalt zal J&J met Zanofi al genoeg zijn om het in q4 af te ronden.
[ afbeelding ]
Als die goedgekeurd worden en het gewenste effect hebben.
We hebben op meerdere paarden gewed (terecht overigens) maar je zou het recept nog steeds kunnen eisen en de andere leveranciers dit laten fabriceren.

Als we toch in "in oorlog" zijn dan moet dit maar doorgedrukt worden. In de tweede wereld oorlog werd ook iedere fabrikant ingezet om wapentuig te maken of ze willen of niet.
pi_197641902
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

AstraZenica regelt het maar. Dat zal de essentie zijn van het gesprek zijn van de EU richting AstraZenica
Natuurlijk, dat is gewoon een kwestie van fuck die arme landen, wij staan sterker, jullie eerst leveren of jullie probleem want jullie zitten in eu land, jullie snap?

Daar maak ik me geen zorgen om. Ik bedoel als straks blijkt dat die klote ikeas een niet werkend prutvaccin hebben gemaakt. Wat dan?

We hebben dan de mazzel dat Covax alleen toezeggingen heeft van astraprut tot nu toe, dus wij kunnen dan vrij alle werkendr vaccins hoarden als rijke landen, maar heeft de EU dan genoeg voor die 70-80% nog dit jaar zodat we volgend jaar gewoon nog steeds weer lekker onze vrijheid terug hebben?
#WeesGeenWhales
pi_197641970
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:08 schreef zalkc het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh gelukkig, hopelijk ook zonder Sanofi, want die hadden ook problemen...
#WeesGeenWhales
  maandag 25 januari 2021 @ 22:27:15 #267
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197642020
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:25 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oh gelukkig, hopelijk ook zonder Sanofi, want die hadden ook problemen...
Gewoon schietgebedjes blijven doen voor Janssen, als die misgaat zijn we zuur tot 2022
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197642060
Overigens wel beetje jammer dit voor die arme landjes, nu krijgen die dit jaar dus alleen een kleine hoeveelheid van een vaccin wat niets (8%) doet bij risicogroepen, en pas ergens volgend jaar als ze mazzel hebben wat meer... van datzelfde vaccin.

Oops, rip.

Las trouwens ook dat door een fout in het contract een van hun (zuid afrika) ook nog eens twee keer zoveel betaald per vaccin als het rijke westen hier... nadat ze zich als proefkonijnen lieten gebruiken!

Wees dankbaar aan Afrika mensen, ze sponsoren ons normale vrije bestaan weer volgend jaar!
#WeesGeenWhales
pi_197642167
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 25 januari 2021 @ 22:32:52 #270
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197642178
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:28 schreef eragon2890 het volgende:
Overigens wel beetje jammer dit voor die arme landjes, nu krijgen die dit jaar dus alleen een kleine hoeveelheid van een vaccin wat niets (8%) doet bij risicogroepen, en pas ergens volgend jaar als ze mazzel hebben wat meer... van datzelfde vaccin.

Oops, rip.

Las trouwens ook dat door een fout in het contract een van hun (zuid afrika) ook nog eens twee keer zoveel betaald per vaccin als het rijke westen hier... nadat ze zich als proefkonijnen lieten gebruiken!

Wees dankbaar aan Afrika mensen, ze sponsoren ons normale vrije bestaan weer volgend jaar!
Die bevolking is gelukkig wel wat jonger, momenteel lijden ze meer door de economische schade die ze oplopen. Daar heb je geen gratis geld als er geen werk is. Hoe sneller het westen weer consumeert hoe eerder hun weer werk en een bestaan hebben.

Het is hard, maar dat is het recht van de sterkste.
pi_197642214
quote:
De doelgroep waarvoor we alles doen. Humor.
  maandag 25 januari 2021 @ 22:36:56 #272
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197642295
quote:
Mooi,

bewaren we die zooi voor elke groep die voorrang meent te moeten hebben zoals agenten en docenten
pi_197642368
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De groep 70+ komt ook bovengemiddeld veel in het ziekenhuis, totaal meer dan 13.000 ziekenhuisopnames oid tot nu toe (even uit mn hoofd).

Als je die relatief kleine groep volledig vaccineert ben je een ontzettend groot deel van de ziekenhuisopnames kwijt.
pi_197642526
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:32 schreef zalkc het volgende:

[..]

Die bevolking is gelukkig wel wat jonger, momenteel lijden ze meer door de economische schade die ze oplopen. Daar heb je geen gratis geld als er geen werk is. Hoe sneller het westen weer consumeert hoe eerder hun weer werk en een bestaan hebben.

Het is hard, maar dat is het recht van de sterkste.
Klopt, ga er ook niet echt over klagen daar ik hier woon 😆😂
#WeesGeenWhales
pi_197642527
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:34 schreef JosMert het volgende:

[..]

De doelgroep waarvoor we alles doen. Humor.
2021 half weg kunnen gooien vind jij humor ?
pi_197642620
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

2021 half weg kunnen gooien vind jij humor ?
half?
pi_197642621
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

De groep 70+ komt ook bovengemiddeld veel in het ziekenhuis, totaal meer dan 13.000 ziekenhuisopnames oid tot nu toe (even uit mn hoofd).

Als je die relatief kleine groep volledig vaccineert ben je een ontzettend groot deel van de ziekenhuisopnames kwijt.
Zulke effectieve ideeën gaan gelijk de prullenbak in.
pi_197642686
Out of 128,600 Israelis who are fully vaccinated against COVID-19, only 20 (or 0.015%) have tested positive for coronavirus. None of them were hospitalized jpost.com/health-science…
pi_197642729
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:52 schreef mijntjexx het volgende:
Out of 128,600 Israelis who are fully vaccinated against COVID-19, only 20 (or 0.015%) have tested positive for coronavirus. None of them were hospitalized jpost.com/health-science…
wow !! :D
pi_197642743
quote:

[..]

Hou eens op zo handig op de situatie in te spelen. Ik krijg er bijna hoofdpijn van.
pi_197642771
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Hou eens op zo handig op de situatie in te spelen. Ik krijg er bijna hoofdpijn van.
Sorry :(

Mn vaccin!!!! Hurdurdur

Beter?
pi_197642789
quote:

[..]

hoe groot is die groep ?

even opgezocht 680.000
we hebben bijna de vaccins ervoor op voorraad
pi_197642829
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Sorry :(

Mn vaccin!!!! Hurdurdur

Beter?
Yes. Dit klinkt weer vertrouwd.
pi_197642896
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hoe groot is die groep ?

even opgezocht 680.000
we hebben bijna de vaccins ervoor op voorraad
Even uit mijn hoofd is alles wat ouder is dan 70 bij elkaar zo’n 1,4 miljoen mensen.

Nog een voordeel, 70+ ligt gemiddeld ook het langst op de IC. Dus minder opnames, minder lange opnames en minder overlijdens.
pi_197643014
Net bij Op1 een jochie die zaterdagavond om 21.01 een boete heeft gekregen. Op de weg terug van een vriendin, 400 meter van huis :').
In Southern Sun
pi_197643051
Maar goed, ook net bij Op1 de briljante vraag aan de dochter van Rudi Lubbers (geboren 1973) wat ze nog van de spanning weet van de wedstrijd van haar vader tegen Muhammad Ali (20 oktober 1973).
In Southern Sun
pi_197643167
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Net bij Op1 een jochie die zaterdagavond om 21.01 een boete heeft gekregen. Op de weg terug van een vriendin, 400 meter van huis :').
Daarom moet je nu dus ook gewoon blijven logeren, dan heb je dit gezeik niet...
#WeesGeenWhales
pi_197643264
https://www.nu.nl/binnenl(...)eden.html?redirect=1
Gaan we dit nou elke dag krijgen? Rellen hier, rellen daar.
pi_197643302
Twijfels over werkzaamheid vaccin AstraZeneca bij 65-plussers.

Middel maar bij 8% van de 65+-ers effectief.

https://www.nu.nl/coronav(...)bij-65-plussers.html

Oké, schrijf Astrazeneca maar volledig af dus. Werkt voor geen kont en ze kunnen niet leveren. Ondertussen heeft de UK elke bejaarde met dit vaccin ingeënt?
pi_197643320
Oh dat geeft ook weer moed.:(
pi_197643321
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:27 schreef HPoi het volgende:

Vreselijk benieuwd waar die Duitse krant dat nu vandaan heeft.
pi_197643350
Duitsers zijn wel erg precies he.
Dus ze zullen niet zomaar wat zeggen.
  maandag 25 januari 2021 @ 23:32:52 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197643378
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:30 schreef quirina het volgende:
Wil nog niet zeggen dat ze het bij het juiste eind hebben.
So we just called him Fred
pi_197643404
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:30 schreef quirina het volgende:
Alsnog ben ik vreselijk benieuwd. Vanuit de peer review is hier volgens mij niets ongewoons over gemeld.
pi_197643458
Nu.nl trekt haar keutel weer in!
Berichtgeving is nu aangepast.
pi_197643482
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:24 schreef quirina het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)eden.html?redirect=1
Gaan we dit nou elke dag krijgen? Rellen hier, rellen daar.
Yep, tot dat ze die avondklok op z'n minst afschaffen en liefst nog wat meer versoepelen wel.

Ben benieuwd of dat nog mee telt als ze moeten bedenken of ze hem nog 3 weken willen houden straks...
#WeesGeenWhales
pi_197643542
quote:
9s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:27 schreef HPoi het volgende:

Oké, schrijf Astrazeneca maar volledig af dus. Werkt voor geen kont en ze kunnen niet leveren. Ondertussen heeft de UK elke bejaarde met dit vaccin ingeënt?
Gebruiken ze in Israël dan een ander vaccin, aangezien daar wel al een significante daling van besmettingen bij 60 plussers te zien is
Alpha kenny one
pi_197643564
Berichten dat het vaccin van AstraZeneca maar bij 8 procent van de 65-plussers effectief zou zijn, zijn compleet onjuist. Dat zegt de Brits-Zweedse farmaceut althans in reactie op artikelen in Duitse media.

https://www.nu.nl/coronav(...)onavaccin-tegen.html
Alpha kenny one
  maandag 25 januari 2021 @ 23:45:20 #299
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197643579
Zo 4100 positieve testen, die avondklok werpt wel snel zijn vruchten af.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197643738
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:42 schreef falling_away het volgende:

[..]

Gebruiken ze in Israël dan een ander vaccin, aangezien daar wel al een significante daling van besmettingen bij 60 plussers te zien is
Israel gebruikt Pfizer, ja.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 00:06:24 #301
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197643836
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Even uit mijn hoofd is alles wat ouder is dan 70 bij elkaar zo’n 1,4 miljoen mensen.

Nog een voordeel, 70+ ligt gemiddeld ook het langst op de IC. Dus minder opnames, minder lange opnames en minder overlijdens.
Doe eens niet zo gek! Dit is toch veel te simpel!
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')