Het gaat er niet om of iets gevoelig ligt of niet, het gaat erom dat je bij voorbaat weet dat er regels overtreden gaan worden en de politie dus altijd zal moeten ingrijpen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan bevind je je wel op een gevaarlijk terrein hoor. Want wat je dan eigenlijk doet is zeggen dat het onderwerp van bepaalde demonstraties mogelijkerwijs gevoelig liggen, dus dat die demonstraties niet mogen.
Om het even door te trekken, als er vandaag een BLM demonstratie zou zijn zou die dus door moeten kunnen gaan, maar een demonstratie tegen coronamaatregelen niet, omdat ze tegen de anderhalve meter zijn.
Het moment dat de overheid gaat bepalen welke demonstraties wel of niet geoorloofd zijn hebben we wat mij betreft een veel groter probleem dan demonstranten die geen anderhalve meter aanhouden.
Nu met grote groepen bij elkaar drommen is dus een risico voor de openbare orde. Is het niet direct (rellen), dan wel indirect (want meer besmettingen). Ik vind dat volstrekt legitiem.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar het ging er hier om dat je de demonstratie moest verbieden omdat de demonstranten tegen de anderhalve meter waren. Dat vind ik niet kunnen.
massa beheersing is altijd moeilijk, het is niet voor niets dat relschoppers graag in de massa opgaan.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kort maar krachtig optreden. Je moet voorkomen dat de groep zo groot wordt dat het uitloopt op rellen.
Maar ik heb niet de illusie dat een demonstratieverbod dit tuig tegenhoudt.
En die zouden dus eigenlijk allemaal 95 euro boete moeten krijgen want ze houden zich niet aan de regels.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zei 't misschien verkeerd. Ook al zijn ze allemaal tegen de anderhalve meter, ze houden zich er wel aan. Ik ben ook tegen de anderhalve meter, wat mij betreft mag hij zo snel als mogelijk is verdwijnen. Maar tot die tijd hou ik me er wel aan.
Tijdens die demonstraties afgelopen weekend (niet de rellen, maar het vreedzame stukje) was er een klein groepje dat bij elkaar zat. Dat groepje is eigenlijk waar het over gaat. Laten we het niet groter maken dan het is.
De politieke waan van de dag samengevat in één post.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:00 schreef JosMert het volgende:
Ik ga forum stemmen terwijl ik mijn hele leven groenlinks heb gestemd.
Omdat ik tegen de corona aanpak ben van dit moment.
Dan begrijp je toch niet waar Wilders voor staat.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit, en het leger erop inzetten. Onbestaanbaar.
Ik krijg de neiging steeds meer op wilders te stemmen voor het eerst straks.
Ten eerste vind ik een generiek verbod niet proportioneel. Er moet gewoon ruimte zijn om te kijken naar de specifieke aspecten van de demo in kwestie.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu met grote groepen bij elkaar drommen is dus een risico voor de openbare orde. Is het niet direct (rellen), dan wel indirect (want meer besmettingen). Ik vind dat volstrekt legitiem.
Anders kun je ook protesteren tegen het niet in elkaar mogen trappen van bushokjes en wanneer je dan tegengehouden wordt door de politie het argument aandragen dat dat precies is waar je tegen demonstreert.
Donald Baudet is ook de oplossing niet.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:00 schreef JosMert het volgende:
[..]
Omdat ik tegen de corona aanpak ben van dit moment. Van al 35 jaar linkse rakker een tegenstem tegen het corona beleid van dit kabinet
Er zit geen linkse partij in dit kabinet.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:00 schreef JosMert het volgende:
[..]
Omdat ik tegen de corona aanpak ben van dit moment. Van al 35 jaar linkse rakker een tegenstem tegen het corona beleid van dit kabinet
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De politieke waan van de dag samengevat in één post.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen ingrijpen en ingrijpen. Als je als politie tussen de demonstranten doorloopt en mensen eraan herinnert geeft dat al een heel ander beeld dan wanneer je er pas komt wanneer het uit de klauw loopt.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of iets gevoelig ligt of niet, het gaat erom dat je bij voorbaat weet dat er regels overtreden gaan worden en de politie dus altijd zal moeten ingrijpen.
De BLM demonstraties van afgelopen zomer (in ieder geval die paar die hier in de buurt waren) waren tot in de puntjes geregeld. Zelfs tot aan stippen op de grond waar de mensen mochten staan en vol was vol. Als mensen op deze manier tegen de maatregelen willen demonstreren prima lijkt me. Ik denk dat we allebei weten dat dit niet gaat gebeuren.
Ik heb het niet over een generiek verbod gehad.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik een generiek verbod niet proportioneel. Er moet gewoon ruimte zijn om te kijken naar de specifieke aspecten van de demo in kwestie.
Maar ten tweede vind ik het ook gewoon dom. Is alleen maar bevestiging voor de wappies. Olie op het vuur.
Nee, true that. Maar Groenlinks en D66 gedraai met de avondklok was de druppel om niet meer links te stemmen. SP geilt ook al zo op de lockdown maatregelen..quote:Op maandag 25 januari 2021 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zit geen linkse partij in dit kabinet.
Want de mensen die zich vanavond weer gaan mobiliseren gaan naar een aangevraagde demonstratie toequote:Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een generiek verbod gehad.
En wat wil je dan? Ze hun gang laten gaan? Iedere keer tegen beter weten in een demonstratie door laten gaan, wetende dat er rellen uit voortkomen?
Wat denk je dat zo’n demoverbod uithaalt? Ze komen toch wel. Politie moet gewoon scherp optreden.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een generiek verbod gehad.
En wat wil je dan? Ze hun gang laten gaan? Iedere keer tegen beter weten in een demonstratie door laten gaan, wetende dat er rellen uit voortkomen?
Beetje onnodige manier om mn punt kleiner te maken dan hij is, vind je ook niet? Het in elkaar trappen van bushokjes vergelijken met je fundamentele recht om te demonstreren, kom op?quote:Op maandag 25 januari 2021 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu met grote groepen bij elkaar drommen is dus een risico voor de openbare orde. Is het niet direct (rellen), dan wel indirect (want meer besmettingen). Ik vind dat volstrekt legitiem.
Anders kun je ook protesteren tegen het niet in elkaar mogen trappen van bushokjes en wanneer je dan tegengehouden wordt door de politie het argument aandragen dat dat precies is waar je tegen demonstreert.
D66 is niet links. En FvD was flink geil op een lockdown toen covid in Nederland landde of is dat al weer te lang geleden? En daarna was zeewind de oplossing volgens de FvD, die zou covid uit Nederland jagen.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee, true that. Maar Groenlinks en D66 gedraai met de avondklok was de druppel om niet meer links te stemmen. SP geilt ook al zo op de lockdown maatregelen..
En dat zou volkomen terecht zijn. Maar dan hoef je niet de demonstratie te verbieden.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En die zouden dus eigenlijk allemaal 95 euro boete moeten krijgen want ze houden zich niet aan de regels.
ontkennen is het beste beleid?quote:Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee, true that. Maar Groenlinks en D66 gedraai met de avondklok was de druppel om niet meer links te stemmen. SP geilt ook al zo op de lockdown maatregelen..
Vast niet maar het maakt handhaven wel weer wat makkelijker. Dat nota bene Bruls nu pleit om op te passen met verder inperken van rechten, siert hem. Had ik niet verwacht. Je frustreert er alleen maar de niet rellende demonstranten mee. En de fatsoenlijke burger die braaf thuis zit maar zich wel zorgen maakt om de democratie.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
Iets zegt me trouwens dat relschoppers die van plan zijn om winkels te plunderen en auto's in de fik te steken, zich niet echt laten tegenhouden door een demonstratieverbod.
Context: ik ben wit, man, jong, nl, en géén moslim 😉quote:Op maandag 25 januari 2021 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan begrijp je toch niet waar Wilders voor staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |