Als je dit zo ziet is het lek toch echt wel boven water met deze maatregelen (zonder avondklok). 9 februari is er het vast wel mogelijk dat de scholen open gaan (of toch niet...............de Britse variant komt er aan.....).quote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 4.017 nieuw gemelde positieve testen
- 169 nieuwe ziekenhuisopnames
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Je kunt je afvragen waarom ze daar toegang toe hebben zonder een case open te hebben.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als medewerkers data stelen en verkopen dan wordt het wel lastig, he?
Ik vind dit een moeilijke. Want recht op demonstreren is belangrijk. Maar er wordt geen anderhalve meter afstand gehouden en dat is strafbaar op het moment. Ik zag net dit filmpje https://www.facebook.com/(...)eos/1324089644618695 en hoezeer ze hiermee aan willen tonen dat alles vredelievend was bedoeld; ze houden zich niet aan de regels. En dus begrijp ik best dat het allemaal verboden wordt.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:40 schreef Elan het volgende:
Burgemeesters willen alle demonstraties tijdelijk verbieden vanwege de volksgezondheid , wtf is dit voor land aan het worden joh.
Als dat het geval is dan hoor je mij niet klagen. Ik snap dat je voor de 2de prik voorraad wilt houden omdat die uitstellen ook weer gevaren met zich mee brengt.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las een paar dagen geleden dat alle beschikbare voorraad een bestemming heeft, hetzij voor de eerste prik binnen een aantal weken, of omdat het wordt achtergehouden voor de tweede prik.
Dat weet ik niet, ik weet ook niet hoe de systemen in kwestie werken, ik vind het vooral tragisch dat de medewerkers niet te vertrouwen zijn met privacy gevoelige gegevens.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen waarom ze daar toegang toe hebben zonder een case open te hebben.
Dat staat er wel:quote:Op maandag 25 januari 2021 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
Als je telkens blijft reageren op dingen die er niet staan, zoek het dan lekker uit.
Geplande leveringen = geen zekerheid dat ze ook daadwerkelijk komen.quote:Wat je aan eerste afspraken plant doe je op basis van de geplande leveringen.
Maar dan kun je in de toekomst elke demonstratie altijd wel verbieden.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dit een moeilijke. Want recht op demonstreren is belangrijk. Maar er wordt geen anderhalve meter afstand gehouden en dat is strafbaar op het moment. Ik zag net dit filmpje https://www.facebook.com/(...)eos/1324089644618695 en hoezeer ze hiermee aan willen tonen dat alles vredelievend was bedoeld; ze houden zich niet aan de regels. En dus begrijp ik best dat het allemaal verboden wordt.
Zolang je een anderhalve meter samenleving hebt zal dat misschien wel moeten.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan kun je in de toekomst elke demonstratie altijd wel verbieden.
Ik vind dat je die demonstraties toe moet staan, en er op moet toezien dat die anderhalve meter afstand zoveel mogelijk gewaarborgd wordt. Tuurlijk is het geen halszaak als dat even niet kan, maar anderhalve meter afstand houden tijdens een demonstratie in de buitenlucht mag geen reden zijn om het demonstratierecht maar op te schorten. Dat klinkt vooral als een makkelijk excuus (van de bewindsvoerders, niet van jou).
Dat kon al, he? Al jaren.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan kun je in de toekomst elke demonstratie altijd wel verbieden.
Ik vind dat je die demonstraties toe moet staan, en er op moet toezien dat die anderhalve meter afstand zoveel mogelijk gewaarborgd wordt. Tuurlijk is het geen halszaak als dat even niet kan, maar anderhalve meter afstand houden tijdens een demonstratie in de buitenlucht mag geen reden zijn om het demonstratierecht maar op te schorten. Dat klinkt vooral als een makkelijk excuus (van de bewindsvoerders, niet van jou).
Volgens mij zijn we er dan. Voor zover ik begrijp is de volledige huidige voorraad gealloceerd voor een eerste én tweede prik van mensen die nu een afspraak hebben staan.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als dat het geval is dan hoor je mij niet klagen. Ik snap dat je voor de 2de prik voorraad wilt houden omdat die uitstellen ook weer gevaren met zich mee brengt.
Ja ik ook, maar dat is de reden dat je safeguards inbouwt en erop monitort. Dingen als: Gemiddeld genomen opent één persoon 10 cases per dag. Als diegene ineens 25 cases opent gaat er een alert af en ga je even kijken waarom dat zo is. Of hoe kan het dat iemand bij de GGD in Amsterdam probeert bij gegevens van iemand in Limburg te komen, zulk soort dingen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet ook niet hoe de systemen in kwestie werken, ik vind het vooral tragisch dat de medewerkers niet te vertrouwen zijn met privacy gevoelige gegevens.
Mooi zo. Ik hoop dat dit doorgaat!quote:Op maandag 25 januari 2021 16:40 schreef Elan het volgende:
Burgemeesters willen alle demonstraties tijdelijk verbieden vanwege de volksgezondheid , wtf is dit voor land aan het worden joh.
Het is Bild natuurlijk (De B blijft de Bquote:Op maandag 25 januari 2021 16:35 schreef dick_laurent het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-in-nederland.html
Nou, we hebben de internationale media gehaald met onze hersenloze hooligans hoor. Mogen we blij mee zijn...
Dit is denk ik ironisch bedoeld maar we lopen inderdaad wel wat achter met lockdownrelletjes.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, ieder land heeft die problemen inmiddels wel gehad, geloof ik
We lopen weer eens achter
Ik vind dit helemaal geen moeilijke maar in crisistijd zijn we massaal bereid om onze vrijheid op te geven omwille van een groter doel.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dit een moeilijke. Want recht op demonstreren is belangrijk. Maar er wordt geen anderhalve meter afstand gehouden en dat is strafbaar op het moment. Ik zag net dit filmpje https://www.facebook.com/(...)eos/1324089644618695 en hoezeer ze hiermee aan willen tonen dat alles vredelievend was bedoeld; ze houden zich niet aan de regels. En dus begrijp ik best dat het allemaal verboden wordt.
Overigens wil de politie het lees ik net en Bruls houdt het voorlopig juist tegen.
Die anderhalve meter is alleen waar het niet anders kan. In de trein bijvoorbeeld geld het niet. Misschien mondkapjesplicht dan maar tijdens het demonstrerenquote:Op maandag 25 januari 2021 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zolang je een anderhalve meter samenleving hebt zal dat misschien wel moeten.
Er waren afgelopen zomer een aantal BLM demo's waarbij iedereen netjes op anderhalve meter stond. Prima! Maar deze mensen zijn tegen de anderhalve meter samenleving, hoe ga je die op afstand krijgen? Dat doen ze dus niet. Dan kun je twee dingen doen: of ingrijpen op het moment dat ze in overtreding zijn met alle gevolgen van dien, of je voorkomt het. En dan begrijp ik best dat voorkomen in dit geval beter is dan genezen.
Dat vind ik te makkelijk. Er is een groepje mensen die tegen de anderhalve meter is, lang niet iedereen. Dat die ertussen zitten tuurlijk, maar je wil toch niet alle demonstraties verbieden omdat Willem Engel er rondloopt?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er waren afgelopen zomer een aantal BLM demo's waarbij iedereen netjes op anderhalve meter stond. Prima! Maar deze mensen zijn tegen de anderhalve meter samenleving, hoe ga je die op afstand krijgen? Dat doen ze dus niet. Dan kun je twee dingen doen: of ingrijpen op het moment dat ze in overtreding zijn met alle gevolgen van dien, of je voorkomt het. En dan begrijp ik best dat voorkomen in dit geval beter is dan genezen.
Dat is nog altijd iets anders dan een generiek demonstratieverbod.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kon al, he? Al jaren.
En burgemeesters kunnen ook voetbalwedstrijden verbieden op de grond dat het niet veilig plaats kan vinden.
Die zit aan de drugs of zo? Die ogen van hem tijdens persco zijn gewoon eng, hij knippert niet een keer.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef DonDruiper het volgende:
Wat ziet Hugo er verschrikkelijk slecht uit trouwens.. :|
Ik niet, het zou pas zorgwekkend zijn als een samenleving dat niet deed of kon doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit helemaal geen moeilijke maar in crisistijd zijn we massaal bereid om onze vrijheid op te geven omwille van een groter doel.
Ik vind dat toch een zorgwekkende constatering.
We moeten overal afstand houden, maar een demonstratie met honderden mensen op een kluitje is geen probleem?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit helemaal geen moeilijke maar in crisistijd zijn we massaal bereid om onze vrijheid op te geven omwille van een groter doel.
Op een veld/plein kan het dus wel dus je doet het of we grijpen in. Als je van te voren weet dat men het niet gaat doen kun je beter preventief handelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Die anderhalve meter is alleen waar het niet anders kan. In de trein bijvoorbeeld geld het niet. Misschien mondkapjesplicht dan maar tijdens het demonstreren.
Hugo is al twee weken non stop wakker door een combo van speed en GHBquote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zit aan de drugs of zo? Die ogen van hem tijdens persco zijn gewoon eng, hij knippert niet een keer.
Is toch in de buitenlucht, daarbij zitten de kerken ook nog wel vol er zijn dus uitzonderingen mogelijk die in de grondwet verankerd liggen . Recht om demonstreren is ook zo'n grondrecht.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We moeten overal afstand houden, maar een demonstratie met honderden mensen op een kluitje is geen probleem?
Ik zie ook niet waarom dat soort data open en bloot zichtbaar moet zijn.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet ook niet hoe de systemen in kwestie werken, ik vind het vooral tragisch dat de medewerkers niet te vertrouwen zijn met privacy gevoelige gegevens.
Ik vind dit juist te makkelijk. Het is bij die demonstraties niet maar 'een groepje mensen die tegen de anderhalve meter is', dat zijn ze allemaal. Daar protesteren ze juist tegen. Kijk dat filmpje.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik te makkelijk. Er is een groepje mensen die tegen de anderhalve meter is, lang niet iedereen. Dat die ertussen zitten tuurlijk, maar je wil toch niet alle demonstraties verbieden omdat Willem Engel er rondloopt?
Daarbij, het moet niet gaan over de inhoud van een demonstratie. Het is irrelevant of ze tegen de anderhalve meter zijn, ze hebben het recht om te demonstreren. Indien je demonstraties gaat verbieden omdat het onderwerp van de demonstratie je tegenstaat bevind je je wel op een heel eind op een hellend vlak.
Het is een zorgwekkende constatering dat we daadwerkelijk een redelijk functionerende maatschappij blijken te zijn?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:
maar in crisistijd zijn we massaal bereid om onze vrijheid op te geven omwille van een groter doel.
Dat is niet wat ik zeg, probeer me aub geen woorden in de mond te leggen. Maar ons demonstratierecht opgeven omdat er rellen uitbreken is lachwekkend.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We moeten overal afstand houden, maar een demonstratie met honderden mensen op een kluitje is geen probleem?
quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef DonDruiper het volgende:
Wat ziet Hugo er verschrikkelijk slecht uit trouwens..
Ja, de intelligentie spat er weer vanaf .... mijn God zeg.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:54 schreef JosMert het volgende:
Gaat weer een heet avondje worden. Dit soort telegram groepen....elkaar wat ophitsen. Triest volk
[ link | afbeelding ]
Zag die beelden uit Eindhoven die de Jumbo plunderden, bijna allemaal allochtonen uit op geld en spullen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:54 schreef JosMert het volgende:
Gaat weer een heet avondje worden. Dit soort telegram groepen....elkaar wat ophitsen. Triest volk
[ link | afbeelding ]
Dan bevind je je wel op een gevaarlijk terrein hoor. Want wat je dan eigenlijk doet is zeggen dat het onderwerp van bepaalde demonstraties mogelijkerwijs gevoelig liggen, dus dat die demonstraties niet mogen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Op een veld/plein kan het dus wel dus je doet het of we grijpen in. Als je van te voren weet dat men het niet gaat doen kun je beter preventief handelen.
Je zou het haast denken.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zit aan de drugs of zo? Die ogen van hem tijdens persco zijn gewoon eng, hij knippert niet een keer.
En dan keren ze zich weer tegen de politie want ze zijn zo vredelievend.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:54 schreef trein2000 het volgende:
Een generiek demonstratieverbod lijkt me niet de bedoeling. Maar er strak bovenop zitten en demo’s waarvan zelfs een blinde nog ziet aankomen dat het misgaat verbieden en direct uit elkaar halen als ze toch verzamelen lijkt me wel aangewezen.
N.a.v. dat vetgedrukte, ja zo ken ik er ook nog wel een paar. In Groningen misschien. Maar niet daar in Amsterdam waar Halsema er tussen stond. Of Rotterdam waar de gemeente de boel pas beëindigde nadat de demo toch al op z'n aangekondigde einde liep.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zei 't misschien verkeerd. Ook al zijn ze allemaal tegen de anderhalve meter, ze houden zich er wel aan. Ik ben ook tegen de anderhalve meter, wat mij betreft mag hij zo snel als mogelijk is verdwijnen. Maar tot die tijd hou ik me er wel aan.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dit juist te makkelijk. Het is bij die demonstraties niet maar 'een groepje mensen die tegen de anderhalve meter is', dat zijn ze allemaal. Daar protesteren ze juist tegen. Kijk dat filmpje.
Je hebt het recht te demonstreren en de plicht je aan die anderhalve meter te houden. Kan dat niet gecombineerd worden hebben we een probleem.
Zo snel werkt het allemaal niet, toch? Ik dacht dat je pas twee weken na het 2e shot echt kan spreken van een effect van het vaccin?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
Ik dacht dat in heel wat landen (Nederland, België, Duitsland etc) 40% of meer van de doden in woonzorgcentra vielen.
Dan zou in landen waar die groep het eerst gevaccineerd wordt, het sterftecijfer in de eerste of tweede week van februari moeten dalen. Want die groep is klein, ongeveer 1% van de totale bevolking, het grootste deel zou dus reeds de eerste prik moeten gekregen hebben.
Een overheid bepaalt altijd welke demonstraties wel of niet geoorloofd zijn. Niet op inhoudelijke gronden, wel op basis van het potentiële risico voor de openbare orde.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:
Het moment dat de overheid gaat bepalen welke demonstraties wel of niet geoorloofd zijn hebben we wat mij betreft een veel groter probleem dan demonstranten die geen anderhalve meter aanhouden.
Dit, en het leger erop inzetten. Onbestaanbaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:40 schreef Elan het volgende:
Als je met paar honderd of duizend man samen komt kan dat gewoon niet. Maar het grondrecht weegt mijns inziens zwaarder dan die maatregel wat betreft afstand houden, je moet dus prioriteiten stellen. Een generiek verbod gaat veel te ver.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Op een veld/plein kan het dus wel dus je doet het of we grijpen in. Als je van te voren weet dat men het niet gaat doen kun je beter preventief handelen.
Kort maar krachtig optreden. Je moet voorkomen dat de groep zo groot wordt dat het uitloopt op rellen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan keren ze zich weer tegen de politie want ze zijn zo vredelievend.
Ja, maar het ging er hier om dat je de demonstratie moest verbieden omdat de demonstranten tegen de anderhalve meter waren. Dat vind ik niet kunnen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een overheid bepaalt altijd welke demonstraties wel of niet geoorloofd zijn. Niet op inhoudelijke gronden, wel op basis van het potentiële risico voor de openbare orde.
Sowieso is het immuunsysteem pas echt op toeren na 1 of 2 weken. Na de eerste prik verwacht je ook al een substantieel effect. Alleen bij de 'booster' (tweede prik) verwachten ze pas de échte hamer.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo snel werkt het allemaal niet, toch? Ik dacht dat je pas twee weken na het 2e shot echt kan spreken van een effect van het vaccin?
Ik ga forum stemmen terwijl ik mijn hele leven groenlinks heb gestemd.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit, en het leger erop inzetten. Onbestaanbaar.
Ik krijg de neiging steeds meer op wilders te stemmen voor het eerst straks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |