Ai. De gifbeker is nog lang niet leeg. Aangezien de andere fabrikanten waarschijnlijk ook niet veel meer kunnen leveren in 2021 dan overeengekomen zitten we dus best diep in de shit. Sputnik kom er maar in.quote:Op maandag 25 januari 2021 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)accinatie-en-wanneer
Kortom, de thuiswonende ouderen moeten nu ook naar Pfizer. Daar hebben we geen onbeperkte hoeveelheid van zeg maar.
media feb beginnen met de 60 plussers kunnen we echt vergeten......quote:Op maandag 25 januari 2021 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Kortom, de thuiswonende ouderen moeten nu ook naar Pfizer. Daar hebben we geen onbeperkte hoeveelheid van zeg maar.
Ik heb het afgelopen jaar veel Zuidelijke toeristen in Amsterdam gezien, de manier waarop ze met maatregelen omgaan, tjah dan verbazen deze cijfers me niets.quote:
daar kan je wel vanuit gaan ja......misschien nog een leuke kerst/oud en nieuw.quote:
Dat stond niet letterlijk in het artikel, maar volgens mij doelen ze er dus op dat slechts 8 procent van de mensen daadwerkelijk bescherming heeft van het vaccin, het werd dus niet verder gespecificeerd, maar denk dat het ook nog te vroeg is om hier echt wat over te roepen, dat moet waarschijnlijk pas na enkele maanden blijven. Echter als je nu al met dit soort cijfers komt voorspelt het meestal niet veel goeds, zie het als een met een muntje gooien, gooi je van de 10 keer 9 keer kop, dan kan de kans nog steeds 30 procent zijn, echter de kans richting de 10 procent is groter.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel, waar doelen ze op met effectiviteit?
Mensen die alleen besmet raken of mensen die ook daadwerkelijk symptomen ontwikkelen of in het ziekenhuis belanden? Want het gaat om het laatste en dat is ook waar de vaccins op getest zijn.
Oh "indien mogelijk". Nou dat is het niet. Zullen ze toch wel ergens ingecalculeerd hebben? Anders gebruiken ze die woorden niet.quote:Op maandag 25 januari 2021 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
hahaha wij waren in augustus op de albert cuyp en zelfs eenrichtingsverkeer werd er niet gevolgd.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het afgelopen jaar veel Zuidelijke toeristen in Amsterdam gezien, de manier waarop ze met maatregelen omgaan, tjah dan verbazen deze cijfers me niets.
Valt allemaal best mee, Als ze 18-60 met AZ vaccineren en alles boven de 60 met Pfizer. Pfizer kan als het goed is 7.2mil doses leveren in Q2. Dan nog een minimale hoeveelheid van moderna.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ai. De gifbeker is nog lang niet leeg. Aangezien de andere fabrikanten waarschijnlijk ook niet veel meer kunnen leveren in 2021 dan overeengekomen zitten we dus best diep in de shit. Sputnik kom er maar in.
Vast. Maar dan nog heeft het impact op de snelheid.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:05 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Oh "indien mogelijk". Nou dat is het niet. Zullen ze toch wel ergens ingecalculeerd hebben? Anders gebruiken ze die woorden niet.
Toch....
J&J komt er ook aan ergens in April.....mits alles goed gaatquote:Op maandag 25 januari 2021 21:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Valt allemaal best mee, Als ze 18-60 met AZ vaccineren en alles boven de 60 met Pfizer. Pfizer kan als het goed is 7.2mil doses leveren in Q2. Dan nog een minimale hoeveelheid van moderna.
Hoe kom je bij die 7,2? Ik heb 4,5 staan.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Valt allemaal best mee, Als ze 18-60 met AZ vaccineren en alles boven de 60 met Pfizer. Pfizer kan als het goed is 7.2mil doses leveren in Q2. Dan nog een minimale hoeveelheid van moderna.
Laten we even afwachten inderdaad wat er precies bedoelt wordt. Want er hoeft maar iets niet goed gecommuniceerd of begrepen te zijn en het wordt gelijk wijdverspreid, zo gaat het met slecht nieuws.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat stond niet letterlijk in het artikel, maar volgens mij doelen ze er dus op dat slechts 8 procent van de mensen daadwerkelijk bescherming heeft van het vaccin, het werd dus niet verder gespecificeerd, maar denk dat het ook nog te vroeg is om hier echt wat over te roepen, dat moet waarschijnlijk pas na enkele maanden blijven. Echter als je nu al met dit soort cijfers komt voorspelt het meestal niet veel goeds, zie het als een met een muntje gooien, gooi je van de 10 keer 9 keer kop, dan kan de kans nog steeds 30 procent zijn, echter de kans richting de 10 procent is groter.
https://www.rijksoverheid(...)tiestrategie-roadmapquote:Op maandag 25 januari 2021 21:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die 7,2? Ik heb 4,5 staan.
quote:Op maandag 25 januari 2021 21:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)tiestrategie-roadmap
Volgens het schema bovenaan staat AZ alleen gepland voor onder de 60jarigen.quote:Op maandag 25 januari 2021 20:47 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hoeveel 65+ers zouden aan de Astra gaan?
Dacht dat die vooral voor 60- en geen onderliggend lijden was?
het aantal dosissen en het aantal mensen wat ermee gevaccineerd kan worden word wel eens door elkaar gehaald ook.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)tiestrategie-roadmap
Ja dat zou inderdaad wel kunnen, dat ze rekeningen houden met de 6e dosis in een flacon, maar geen idee of ze dat hier doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het aantal dosissen en het aantal mensen wat ermee gevaccineerd kan worden word wel eens door elkaar gehaald ook.
Gechecked, font is 100 pixels hoogquote:Op maandag 25 januari 2021 21:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
BILD komt er ook mee, met grote headlines uiteraard.
(verder afgeschermd want geen Pro-abbo)
https://www.bild.de/bild-(...)ionToLogin.bild.html
Was dat niet het vaccin dat bij ouderen zeer weinig en enkel milde bijwerkingen veroorzaakte?quote:Op maandag 25 januari 2021 20:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
We kunnen AstraZeneca voorzichtig gaan afvoeren...
Niks aan het handje toch, houden we gewoon de scholen, winkels en horeca dicht tot augustus, kunnen ze gewoon verder gaan met hun leventje alsof er niks aan de hand is 👍quote:Op maandag 25 januari 2021 21:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
media feb beginnen met de 60 plussers kunnen we echt vergeten......
Nou ja, effectiviteits cijfers is wel het laatste waar je mee kan knoeien over het algemeen, dat zijn gewoon harde staatjes, dus dat lijkt me niet.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:19 schreef Multatilu het volgende:
Zou dit niet gewoon het issue zijn?
Vertraagd indienen van alle documentatie bij EMA vervolgens problemen bij de productie. En nu deze berichten.
Zou AZ niet al die tijd geweten hebben dat wanneer dit nieuws uit zou komen, de afname in elkaar zou zakken. En daarom maar minder kosten in de productie hebben gestoken?
Een FOK!ker die meldt dat een ondernemer meldt dat een Duitse krant meldt dat iemand uit de Duitse coaliatie meldt dat er slechts 8% effectiviteit zou zijn.quote:Op maandag 25 januari 2021 20:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
We kunnen AstraZeneca voorzichtig gaan afvoeren...
Het is sowieso van de zotte dat men juist eerst de ouderen vaccineert, juist de groep die het makkelijkst te isoleren valt, en die het minst bijdraagt aan de economie, een domme emotionele keuze.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niks aan het handje toch, houden we gewoon de scholen, winkels en horeca dicht tot augustus, kunnen ze gewoon verder gaan met hun leventje alsof er niks aan de hand is 👍
Nee, ik heb je er onder dus de vertaling gezet en aangegeven dat dit niet een flutkrantje is.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een FOK!ker die meldt dat een ondernemer meldt dat een Duitse krant meldt dat iemand uit de Duitse coaliatie dat er slechts 8% effectiviteit zou zijn.
Hmm..
Zoals je het daar leest veroorzaakt het gewoon helemaal geen werking.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Was dat niet het vaccin dat bij ouderen zeer weinig en enkel milde bijwerkingen veroorzaakte?
Dat zegt Frits Roosendaal, de epidemi van de uni leiden ook al maanden...quote:Op maandag 25 januari 2021 21:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is sowieso van de zotte dat men juist eerst de ouderen vaccineert, juist de groep die het makkelijkst te isoleren valt, en die het minst bijdraagt aan de economie, een domme emotionele keuze.
Maar dat is zielig, en moeilijk, en in strijd met allerlei grondrechten.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is sowieso van de zotte dat men juist eerst de ouderen vaccineert, juist de groep die het makkelijkst te isoleren valt, en die het minst bijdraagt aan de economie, een domme emotionele keuze.
Totale onzin onderzoek natuurlijk weer die toevallig gewenste antwoorden geeft. Niemand, maar ook echt NIEMAND die ik ken, wilt de lockdown verlengen. Wat een propaganda zeg!quote:Op maandag 25 januari 2021 18:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)an-de-avondklok.html
Bijzonder dat de verhoudingen hier zo anders liggen dan uit dit onderzoek blijkt.
Dat dus. Kijk, de babyboomers hebben geld. Veel geld. Maar - met alle respect - de groep van 85+ is economisch gezien volledig nutteloos. Sterker nog, die kosten de samenleving jaarlijks meer dan 20 miljardquote:Op maandag 25 januari 2021 21:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, hoor. Het ging me nu puur om de persoon A heeft van persoon B gehoord dat persoon C zegt dat persoon D etc.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, ik heb je er onder dus de vertaling gezet en aangegeven dat dit niet een flutkrantje is.
Ook de jongeren is een groep die goed te isoleren valt, ik zou de samenleving direct compartimenteren en daar je beleid op maken, ook juist richten op mensen die bijvoorbeeld beroepsmatig contact moeilijk kunnen vermijden. En ook richten op groepen waarvan je weet dat ze weinig risico lopen om heel ziek te worden. De leeftijdscheiding die men nu maakt is veel te grofmazig.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is zielig, en moeilijk, en in strijd met allerlei grondrechten.
Dus daarom zijn de universiteiten al een jaar min of meer gesloten.
Zegt meer over jouw omgeving dan over het onderzoek.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:26 schreef Warrick21 het volgende:
Niemand, maar ook echt NIEMAND die ik ken, wilt de lockdown verlengen.
Daar begint het wel op te lijken. Iets stinkt hier of ze hebben enorm veel tegenslag.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:19 schreef Multatilu het volgende:
Zou dit niet gewoon het issue zijn?
Vertraagd indienen van alle documentatie bij EMA vervolgens problemen bij de productie. En nu deze berichten.
Zou AZ niet al die tijd geweten hebben dat wanneer dit nieuws uit zou komen, de afname in elkaar zou zakken. En daarom maar minder kosten in de productie hebben gestoken?
Precies, als de hoogbejaarden maar veilig zijn en nog een paar maanden kunnen worden gedoucht door een jonge verpleegster. Egoïstisch van die bejaardenquote:Op maandag 25 januari 2021 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niks aan het handje toch, houden we gewoon de scholen, winkels en horeca dicht tot augustus, kunnen ze gewoon verder gaan met hun leventje alsof er niks aan de hand is 👍
Mijn ouders zijn 78 en 76, heel zelfstandig en redelijk gezond, die hebben nauwelijks onder de pandemie geleden, ze doen gewoon van alles, alleen kijken ze wel uit voor contacten, dus vooral buiten dingen doen, en niet met mensen in aanraking komen, dat is iemand die nog werkt praktisch onmogelijk, zeker als je met het OV moet reizen.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:27 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Kijk, de babyboomers hebben geld. Veel geld. Maar - met alle respect - de groep van 85+ is economisch gezien volledig nutteloos. Sterker nog, die kosten de samenleving jaarlijks meer dan 20 miljard
Het opmerkelijk is juist dat (correct me if I'm wrong) het Oxford-medicijn helemaal niet zo ingewikkeld of innovatief is. Het zijn juist de innovatieve vaccins (Pfizer en Moderna) die weinig problemen kennen.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar begint het wel op te lijken. Iets stinkt hier of ze hebben enorm veel tegenslag.
Mijn excuus.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, nog steeds die versoepelingen met Kerst?
Wel héél blij nu dat AFAIK alle dosissen die naar covax zijn gegaan tot nu toe astrazenecatjes zijn... daar hebben we wel echt een landmijn vermeden dan, pfew!quote:Op maandag 25 januari 2021 21:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar begint het wel op te lijken. Iets stinkt hier of ze hebben enorm veel tegenslag.
Mijn vader wordt dit jaar 75 en is ook nog zeer actief. Maar nu even niet. Ik heb mijn vader en stiefmoeder al een halfjaar niet gezien ofzoquote:Op maandag 25 januari 2021 21:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn 78 en 76, heel zelfstandig en redelijk gezond, die hebben nauwelijks onder de pandemie geleden, ze doen gewoon van alles, alleen kijken ze wel uit voor contacten, dus vooral buiten dingen doen, en niet met mensen in aanraking komen, dat is iemand die nog werkt praktisch onmogelijk, zeker als je met het OV moet reizen.
Niemand wil ook voor zijn plezier naar de tandarts, persoonlijk denk ik dat een avondklok hooguit mensen iets meer aanzet na te denken over gedrag, maar zeg nou eerlijk, hoeveel mensen zal dit echt treffen? Mensen die s'avonds naar een feestje zouden gaan? De meeste mensen houden geen feestjes meer, en als ze het toch doen dan houden ze dat eerder, of mensen blijven slapen of gaan toch stieken.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:26 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Totale onzin onderzoek natuurlijk weer die toevallig gewenste antwoorden geeft. Niemand, maar ook echt NIEMAND die ik ken, wilt de lockdown verlengen. Wat een propaganda zeg!
Ik een paar keer, maar ben zelf ook zeer beperkt in contacten dus dat is redelijk veilig.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn vader wordt dit jaar 75 en is ook nog zeer actief. Maar nu even niet. Ik heb mijn vader en stiefmoeder al een halfjaar niet gezien ofzo
Haha, van de zomer al die uitzendingen met Spanjaarden en Italianen in Amsterdam die verbaasd waren dat wij hier geen mondkapjes droegen, geen wonder dat we hier 500 besmettingen op een dag hadden en zij niet.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het afgelopen jaar veel Zuidelijke toeristen in Amsterdam gezien, de manier waarop ze met maatregelen omgaan, tjah dan verbazen deze cijfers me niets.
Vertel ze alleen dat je een mondkapje niet op je kin draait, en dat het ook niet echt opschiet als je op 30 centimeter van je vrienden gaat zitten. Overigens hadden we die discussie ook al een halfjaar terug, een lockdown klinkt leuk, maar in zuidelijke landen wonen families vaak met tientallen mensen bij elkaar in het complex, als je dan allemaal bij elkaar over de vloer komt dan heeft dat niet zoveel zin, zeker niet omdat bijna iedereen zijn ouders in huis heeft wonen.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Haha, van de zomer al die uitzendingen met Spanjaarden en Italianen in Amsterdam die verbaasd waren dat wij hier geen mondkapjes droegen, geen wonder dat we hier 500 besmettingen op een dag hadden en zij niet.
Ik vind vooral het ''7 procent wil af van lockdown'' een beetje ongeloofwaardig.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:26 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Totale onzin onderzoek natuurlijk weer die toevallig gewenste antwoorden geeft. Niemand, maar ook echt NIEMAND die ik ken, wilt de lockdown verlengen. Wat een propaganda zeg!
Ja ze hadden hun talisman onder de kin hangen hè. Beschermt tegen boze geesten en coronavirussen. Zie ook Spanje en Portugal nu. In ieder geval zijn alle artikelen over wie er het smerigste jongetje van de klas is in Europa nu wel als sneeuw voor de zon verdwenen, is toch een stukje winst met die rellen.quote:Op maandag 25 januari 2021 21:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vertel ze alleen dat je een mondkapje niet op je kin draait, en dat het ook niet echt opschiet als je op 30 centimeter van je vrienden gaat zitten. Overigens hadden we die discussie ook al een halfjaar terug, een lockdown klinkt leuk, maar in zuidelijke landen wonen families vaak met tientallen mensen bij elkaar in het complex, als je dan allemaal bij elkaar over de vloer komt dan heeft dat niet zoveel zin, zeker niet omdat bijna iedereen zijn ouders in huis heeft wonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |