abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197476372

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197476376
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:49 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-overleg-in-catshuis

Avondklok stap dichterbij na overleg in Catshuis

"Of de maatregel echt zoden aan de dijk zet, is niet duidelijk."

:') het staat er echt...
Je bent nu wel een beetje selectief aan het knippen en plakken.
De Telegraaf stelt zelf nog niet te weten of het OMT inmiddels cijfers heeft overhandigd aan het kabinet, die uitspraak slaat er dus op dat voor de Telegraaf nog niet duidelijk is of de maatregel zoden aan de dijk zet. Jij presenteert het nu alsof het voor het kabinet nog niet duidelijk is, dat is speculatie.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:10:48 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197476386
Oops, sorry!

Ben NFL aan het kijken en ondertussen aantekeningen aan het maken voor FP artikel _O-

Excuses!
pi_197476389
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende: [..] We zullen t.z.t. het Duitse voorbeeld wel gaan volgen en de publieke ruimte gaan heropenen voor de mensen die al gevaccineerd zijn. De mensen die toch al gezond waren en daarom pas later een spuitje krijgen die kunnen nog wel een paar maande wachten, toch?
We moeten er samen doorheen hè? :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197476392
Bij Op1 nu ook meer over de Britse variant
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 17 januari 2021 @ 22:11:20 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197476397
Gaan we bij elke mutatie nu moord en brand roepen, scholen horeca en winkels dichthouden?
Dat houdt een keer op toch?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197476399
Goede TT :)
pi_197476400
Kwam vandaag langs plaatselijke uitvaartcentrum, en daar stonden wel degelijk een aantal koelcontainers.
pi_197476436
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vergeten in de post te plakken.

[ twitter ]
of ligt het toch ook gewoon aan het beleid en de maatregelen:

many Brazilians followed social distancing measures and complied with restrictions imposed on a local level, which experts believe was at least part of the reason the number of cases started to go down in August. These experts believe that the relaxation of those rules is in turn behind the recent acceleration in the spread of the virus.

The presidents response to the crisis has been widely criticized at home and abroad, but Mr. Bolsonaro has defended his approach. The day after the country passed 100,000 deaths, in August, he posted on Facebook that Brazil had no shortage of resources, equipment or medication.”

In mid-December, as it became clear the government still didnt have a plan to fight the pandemic, Rodrigo Maia, Brazil’s House Speaker, criticized Mr. Pazuello, the health minister.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197476449
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:05 schreef Evenstar het volgende:
Wij lopen al tien maanden achter de feiten aan, omdat men iedere keer wegkeek toen er genoeg indicaties waren dat het de verkeerde kant op zou gaan.

Nu willen zij het niet zo ver laten komen, omdat er simpelweg geen ruimte meer is om fouten te maken. Ik zit ook niet te wachten op een avondklok, niemand denk ik. Weet ook niet of dit de oplossing is, denk het niet, maar ben wel blij dat zij het een keer voor willen zijn en afstappen van hun mislukte "glas is altijd half vol beleid".
Mja, maar ik hekel het nog steeds dat omdat we de schuld kregen te laat te hebben ingegrepen nu maar naar het allerzwaarste middel willen grijpen om maar niet de schuld te krijgen dat ze te laat hebben ingegrepen.

Ik ben dus echt anti avondklok. Maar zeker niet anti maatregelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197476455
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Bij Op1 nu ook meer over de Britse variant
Die Braziliaanse variant is de Britse variant op steroïden.

Daar denken we over een half jaar nog met weemoed aan terug. :Y)
  zondag 17 januari 2021 @ 22:15:02 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197476473
Heb je onlangs de beelden van het Copacabanastrand gezien? Dat is je Braziliaanse variant right there.
pi_197476474
quote:
19s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:11 schreef Gunner het volgende:
Gaan we bij elke mutatie nu moord en brand roepen, scholen horeca en winkels dichthouden?
Dat houdt een keer op toch?
Als het vaccin dan niet meer werkt wel ja.
pi_197476480
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die Braziliaanse variant is de Britse variant op steroïden.

Daar denken we over een half jaar nog met weemoed aan terug. :Y)
brazilie loopt gewoon te prutsen ook, de mutatie is echt niet de enige oorzaak daar.
die president is ook een complete idioot
pi_197476493
quote:

[..]

[ twitter ]
Iedereen gaat wel helemaal loco worden als blijkt dat die vaccins niet werken hiertegen. Ons is immers beloofd en gezegd dat we eventjes geduld moeten hebben voor een prikje, en dan meer vrijheden terugkrijgen. Kunnen de mensen weer een jaar ophokken omdat die vaccins natuurlijk niet meteen geproduceerd zijn voor de rijke landen.

Alleen maar gokken op die vaccins is echt spelen met vuur en gaat uitlopen op een fiasco. We moeten corona wat meer leren te accepteren i.p.v. alles lam te leggen tot een vaccin.

Vraagje aan de Fok!ers. Zouden jullie nog een jaar je leven opzij zetten, mocht dit scenario werkelijkheid worden. Ik kan het mij niet voorstellen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197476501
quote:
19s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef Gunner het volgende:
Heb je onlangs de beelden van het Copacabanastrand gezien? Dat is je Braziliaanse variant right there.
Braziliaanse variant van domheid
  zondag 17 januari 2021 @ 22:16:29 #17
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197476508
quote:

[..]

[ twitter ]
twitter
are we infinite or am I alone
pi_197476526
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Iedereen gaat wel helemaal loco worden als blijkt dat die vaccins niet werken hiertegen. Ons is immers beloofd en gezegd dat we eventjes geduld moeten hebben voor een prikje, en dan meer vrijheden terugkrijgen. Kunnen de mensen weer een jaar ophokken omdat die vaccins natuurlijk niet meteen geproduceerd zijn voor de rijke landen.

Alleen maar gokken op die vaccins is echt spelen met vuur en gaat uitlopen op een fiasco. We moeten corona wat meer leren te accepteren i.p.v. alles lam te leggen tot een vaccin.

Vraagje aan de Fok!ers. Zouden jullie nog een jaar je leven opzij zetten, mocht dit scenario werkelijkheid worden. Ik kan het mij niet voorstellen.
Corona wat meer accepteren klinkt leuk. Maar het betekent in de praktijk gewoon dat we de zorg laten overstromen en acute zorg moeten stopzetten.
pi_197476527
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Mja, maar ik hekel het nog steeds dat omdat we de schuld kregen te laat te hebben ingegrepen nu maar naar het allerzwaarste middel willen grijpen om maar niet de schuld te krijgen dat ze te laat hebben ingegrepen.

Plus dat sommigen constant lijkt te vergeten dat er op dit moment keihard ingegrepen wordt en dat elke dag dat deze lockdown duurt rampzalig is. Het is letterlijk gokken met levens om maatregelen te verlengen.
pi_197476528
quote:
19s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef Gunner het volgende:
Nee dat heeft er allemaal geen invloed op en we moeten doodsbang zijn voor die mutanten.
In Southern Sun
pi_197476535
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

of ligt het toch ook gewoon aan het beleid en de maatregelen:

many Brazilians followed social distancing measures and complied with restrictions imposed on a local level, which experts believe was at least part of the reason the number of cases started to go down in August. These experts believe that the relaxation of those rules is in turn behind the recent acceleration in the spread of the virus.

The presidents response to the crisis has been widely criticized at home and abroad, but Mr. Bolsonaro has defended his approach. The day after the country passed 100,000 deaths, in August, he posted on Facebook that Brazil had no shortage of resources, equipment or medication.”

In mid-December, as it became clear the government still didnt have a plan to fight the pandemic, Rodrigo Maia, Brazil’s House Speaker, criticized Mr. Pazuello, the health minister.
Is makkelijk om Bolsonaro weer de schuld te geven, maar als het virus weer muteert met een bepaald soort vleermuizen in de Amazones heb je de poppen aan het dansen. :Y
  zondag 17 januari 2021 @ 22:18:00 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197476536
quote:

[..]

'We weten niet of het effect heeft, maar we willen niet het verwijt krijgen dat we niks doen' is een slecht argument voor letterlijk iedere denkbare maatregel. Laat staan een extreme als een dagelijks straatverbod.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197476538
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ twitter ]
to be clear on vaccines, the existing vaccine will still work. Though some scientists suspect maybe a few % drop in efficacy. But not sure yet. We are awaiting studies. Researchers are backlogged with also studying the South Africa 🇿🇦 B1135 variant that also has E484K.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:19:06 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197476559
quote:
Nee dan gaat er meer opstand komen dan wat je vandaag in Amsterdam zag.
En zoals je hierboven ziet is er nog geen gevaar voor vacccins. Vooral bangmakerij dus.
pi_197476572
quote:

[..]

Niet relevant wegens gaat niet gebeuren.
In Southern Sun
  zondag 17 januari 2021 @ 22:19:39 #26
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197476573
Krijg steeds meer dit idee bij 2021..

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 17 januari 2021 @ 22:19:50 #27
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197476580
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee dat heeft er allemaal geen invloed op en we moeten doodsbang zijn voor die mutanten.
Hugo ben jij het?
Of Arie.
Of Mark
pi_197476589
quote:

[..]

quote:
Ons is immers beloofd en gezegd dat we eventjes geduld moeten hebben voor een prikje, en dan meer vrijheden terugkrijgen.
Dat gaat men inderdaad zeggen, maar niemand kan harde beloftes doen als het om een pandemie gaat. :')
Hopelijk snappen mensen dat..
  zondag 17 januari 2021 @ 22:20:27 #29
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197476591
quote:

[..]

Dat is iets wat ik de regering eerder al heb verweten: ze hebben geen perspectief mocht het vaccin niet werken. Ze hebben nogal last van tunnelvisie, niets anders dan het vaccin is bespreekbaar.

Nu hoop ik nog steeds dat het vaccin gaat helplen, maar het duurt allemaal zo verschrikkelijk lang. Tot eind vorig jaar zag ik het nog wel redelijk positief tegemoet. Maar inmiddels is daar weinig van over. En ik heb geen zin om nog een jaar in deze ellende te vertoeven. Maar ja, of ik een keus heb?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197476593
quote:

[..]

Nee, dat gaat niet gebeuren.
16 maart is voor mij de dag dat het snelle exit plan echt live moet zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197476603
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Corona wat meer accepteren klinkt leuk. Maar het betekent in de praktijk gewoon dat we de zorg laten overstromen en acute zorg moeten stopzetten.
Hoe lang zou deze situatie duren denk je? Misschien moeten we door de zure appel heen bijten dan maar, in plaats van het nog vele maanden lastig laten maken voor onszelf. Een jaar het leven tot een halt roepen kan nog net, maar het houd gewoon een keer op. Dan hebben we corona straks wel verslagen, maar hebben we geen samenleving meer over. Geen werk meer.
pi_197476616
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

'We weten niet of het effect heeft, maar we willen niet het verwijt krijgen dat we niks doen' is een slecht argument voor letterlijk iedere denkbare maatregel. Laat staan een extreme als een dagelijks straatverbod.
Het is compleet bizar dat de keiharde lockdown nu als een soort basislevel wordt gezien. 'Niet te vroeg versoepelen' is waanzin.

De situatie is er niet naar dat we de kat uit de boom kunnen kijken. Te vroeg versoepelen en dan weer terugdraaien is beter dan lockdown verlengen zonder perspectief. Dat is al maandenlang de denkwijze, waar is die nu ineens gebleven?
pi_197476623
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is makkelijk om Bolsonaro weer de schuld te geven, maar als het virus weer muteert met een bepaald soort vleermuizen in de Amazones heb je de poppen aan het dansen. :Y

en dan het vreemd vinden waarom het daar zo uit de klauwen loopt
pi_197476625
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is compleet bizar dat de keiharde lockdown nu als een soort basislevel wordt gezien. 'Niet te vroeg versoepelen' is waanzin.

De situatie is er niet naar dat we de kat uit de boom kunnen kijken. Te vroeg versoepelen en dan weer terugdraaien is beter dan lockdown verlengen zonder perspectief. Dat is al maandenlang de denkwijze, waar is die nu ineens gebleven?
Angst regeert momenteel ben ik bang.
pi_197476647
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:20 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik de regering eerder al heb verweten: ze hebben geen perspectief mocht het vaccin niet werken. Ze hebben nogal last van tunnelvisie, niets anders dan het vaccin is bespreekbaar.

Dat is niet zo erg, de vaccins werken prima en zijn de oplossing. Bangmakerij daarover is overdreven.
pi_197476656
quote:

[..]

Hoe graag ik ook zou willen versoepelen. Versoepelen nu lijkt me behoorlijk dom.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:23:09 #37
346939 Janneke141
pi_197476657
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het doel heiligt de middelen. En om het extra ingewikkeld te maken veranderen we af en toe het doel.
pi_197476664
quote:

[..]

Zoals Willie 4 mei zei: "Niet normaal maken wat niet normaal is"
pi_197476665
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het doel heiligt de middelen. En om het extra ingewikkeld te maken veranderen we af en toe het doel.
Welk doel is veranderd?
  zondag 17 januari 2021 @ 22:23:45 #40
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197476666
Deze week nog even een avondklokje afroepen en ik gok dat we in heel wat meer steden relletjes te zien krijgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197476669
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja in plaats van opnames/zorgbelasting zijn het nu de besmettingen geworden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:24:13 #42
416575 crew  Evenstar
pi_197476676
quote:

[..]

Daar kan je inderdaad over discusseren, weet ook echt niet op dit de oplossing is. Ben blij dat ze in ieder geval wel willen ingrijpen voordat het te laat is.

Heb al eerder voorgesteld om bijvoorbeeld te proberen om iets als de dierentuinen te openen en toe te laten dat je buiten met vier man bijelkaar mag komen. Daarbij heel dringend advies geven dat je echt alleen thuis moet afspreken als het noodzakelijk is. Denk echt dat je daar veel meer repsonse op krijgt.

Al die tijd die ze nu gebruiken te onderzoeken of avondklok gaat werken bijvoorbeeld het bovenstaande hadden geprobeerd ....

Tsja, lastige situatie, wil ook geen avondklok. Naast alle reguliere bezwaren ..... je stopt mensen nog meer binnen, terwijl wij echt naar buiten moeten.
pi_197476677
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En dat mag ook wel, voor even. Is heel begrijpelijk. Maar op een gegeven moment moet ratio weer de overhand nemen en dat moment komt heel dichtbij.
pi_197476680
quote:
15s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Krijg steeds meer dit idee bij 2021..

[ afbeelding ]
Hier nog een relevant plaatje:
  zondag 17 januari 2021 @ 22:24:39 #45
346939 Janneke141
pi_197476681
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En potentiële besmettingen in de toekomst.
pi_197476683
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ twitter ]
twitter

Converging evolution is worrisome—it means nature discovered repeatedly it works.
pi_197476688
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe graag ik ook zou willen versoepelen. Versoepelen nu lijkt me behoorlijk dom.
Basisscholen open is al nauwelijks een versoepeling en ligt niet eens op tafel. Dat is het probleem.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:25:30 #48
416575 crew  Evenstar
pi_197476694
quote:

[..]

Welk doel is veranderd?
Gewoon niet, doel is al vanaf dag één zorg ontlasten.

Je kan zeggen dat ze falen, maar niet dat ze constant van doel veranderen.
pi_197476700
quote:

[..]

Het is niet zo relevant wat ik zou doen. De belangrijkste dingen die ik momenteel niet kan doen zijn vakanties, etentjes buitenshuis en evenementen. Dan kan ik wel stoer zeggen dat ik er vanaf april klaar mee ben, maar het is niet alsof de horeca dan opeens weer meteen open is. Of dat er evenementen georganiseerd worden. Ik kan misschien heel onverstandig een vliegtuig pakken, maar dan wat? Als dat land op slot zit kan ik alsnog niks. Leuk dan. Het is veel belangrijker om te vragen wanneer we er als land zijnde klaar mee zijn. En dat gaat wel even duren hoor, de meeste mensen waren juist voor een verlenging.
pi_197476717
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe lang duurt een opleiding tot IC verpleegkundige? Drie jaar? Als dat hele mutantencircus vaccins uiteindelijk ineffectief maakt had men vorig jaar beter meteen kunnen beginnen met het opleiden daarvan. Niet functionerende vaccins en geen enkele aanzet tot het uitbreiden van de IC capaciteit. We mogen blij zijn wanneer we in 2030 van deze onzin verlost zijn... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197476722
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hier nog een relevant plaatje:
[ afbeelding ]
_O- ^O^
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:26:56 #52
416575 crew  Evenstar
pi_197476727
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Meer besmettingen zorgt voor meer opnames/zorgbelasting. Dat is gewoon een simpel feit.

Of jij moet een idee hebben om alleen de gezonden in de groep van 18-50 te besmetten, zodat niemand meer zorg nodig heeft, dan heb je gelijk.
pi_197476728
Brazilië is trouwens wel een "goed" voorbeeld wat er gaat gebeuren als je amper maatregelen hebt.
dat gaat dus niet goed.
pi_197476730
Als de avondklok komt, zal dat de eerste maatregel zijn die ik doelbewust breek. Mijn dagelijkse avondwandeling, waar ik gemiddeld een halve hond tegenkom, heb ik nodig om een beetje 'sane' te blijven, ook in fysieke vorm. Ik neem die boete wel. Handhaaf eerst de bestaande maatregelen maar eens.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197476738
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Gewoon niet, doel is al vanaf dag één zorg ontlasten.

Je kan zeggen dat ze falen, maar niet dat ze constant van doel veranderen.
Het doel is nu de zorg ontlasten in een hypothetische worst case scenario in maart.
pi_197476740
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef Caland het volgende:
Deze week nog even een avondklokje afroepen en ik gok dat we in heel wat meer steden relletjes te zien krijgen.
Met de lat over dat tuig, dan leren ze het wel af. ~O>
  zondag 17 januari 2021 @ 22:27:46 #57
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197476750
Bij Op1 weer tenenkrommend; 'de avondklok komt snel dichterbij', de r-waarde zou 10% dalen, want de r is al 1,3... maar dat is hij nog niet! Waarom zou er als er nu een lockdown is, de ook 1,3 worden, als hij dat in de UK nu ook niet is?

En waarom wordt de avondklok gepresenteerd als het middel die ons gaat redden van het onheil? Als dat niet werkt, dan komt er weer een maatregel die dan als de hamer wordt gepresenteerd?

Totaal bezoekverbod? Straatverbod?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197476771
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Predator40 het volgende:
Brazilië is trouwens wel een "goed" voorbeeld wat er gaat gebeuren als je amper maatregelen hebt.
dat gaat dus niet goed.
Wat ook niet goed gaat is dat het blijkbaar in een stad (Manaus) waar men al groepsimmuniteit zou hebben weer zo oplaait en tot een dergelijke mutatie komt. Dat is toch wel een beetje zorgwekkend.
pi_197476773
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Meer besmettingen zorgt voor meer opnames/zorgbelasting. Dat is gewoon een simpel feit.
Maar besmettingen weten we niet, we weten alleen van geteste mensen hoeveel er besmet zijn.
pi_197476775
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Predator40 het volgende:
dat gaat dus niet goed.
Van anarchie toestanden zoals veel mensen zeggen dat gaat komen wanneer je het op zijn beloop laat is geen sprake van. De zorg is wel overbelast, dat klopt.
pi_197476777
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef popje het volgende:
Bij Op1 weer tenenkrommend; 'de avondklok komt snel dichterbij', de r-waarde zou 10% dalen, want de r is al 1,3... maar dat is hij nog niet! Waarom zou er als er nu een lockdown is, de ook 1,3 worden, als hij dat in de UK nu ook niet is?

En waarom wordt de avondklok gepresenteerd als het middel die ons gaat redden van het onheil? Als dat niet werkt, dan komt er weer een maatregel die dan als de hamer wordt gepresenteerd?

Avond en dag klok.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:29:03 #62
416575 crew  Evenstar
pi_197476780
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef Luke83 het volgende:
Als de avondklok komt, zal dat de eerste maatregel zijn die ik doelbewust breek. Mijn dagelijkse avondwandeling, waar ik gemiddeld een halve hond tegenkom, heb ik nodig om een beetje 'sane' te blijven, ook in fysieke vorm. Ik neem die boete wel. Handhaaf eerst de bestaande maatregelen maar eens.
Zo sta ik er ook in. Ben echt netjes geweest tot nu toe, meestal zelfs strenger dan wat nodig was volgens de regering, maar ik ga niet mijn avondwandeling opgeven. Soms lukt het dan voor 20:00, soms niet, maar ik ga gewoon wandelen.
pi_197476785
quote:

ze vergeten voor het gemak even dat alles zowat los was in de UK met kerst ?
ik denk dat dat eerder voor een hogere R heeft gezorgd dan dat de mutatie dat doet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:30:04 #64
416575 crew  Evenstar
pi_197476806
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het doel is nu de zorg ontlasten in een hypothetische worst case scenario in maart.
Nou ja, als het uit de hand loopt hebben wij ingegrepen.

Als het vals alarm was, dan lopen de besmettingen harder terug dan dat ze anders zouden doen.

(Al ben ik nog steeds niet echt voor een avondklok)
  zondag 17 januari 2021 @ 22:30:08 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197476809
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Daar kan je inderdaad over discusseren, weet ook echt niet op dit de oplossing is. Ben blij dat ze in ieder geval wel willen ingrijpen voordat het te laat is.

Heb al eerder voorgesteld om bijvoorbeeld te proberen om iets als de dierentuinen te openen en toe te laten dat je buiten met vier man bijelkaar mag komen. Daarbij heel dringend advies geven dat je echt alleen thuis moet afspreken als het noodzakelijk is. Denk echt dat je daar veel meer repsonse op krijgt.

Al die tijd die ze nu gebruiken te onderzoeken of avondklok gaat werken bijvoorbeeld het bovenstaande hadden geprobeerd ....

Tsja, lastige situatie, wil ook geen avondklok. Naast alle reguliere bezwaren ..... je stopt mensen nog meer binnen, terwijl wij echt naar buiten moeten.
En dan is het nu nog koud en donker 's avonds....

Als wij een voorjaar krijgen zoals 2020 kun je mensen echt niet vanaf 20u ophokken, dan ga je echt compleet voorbij aan fysiek en mentaal welzijn van mensen die al de hele week tegen de muren oplopen na 40u schermpje turen + thuisonderwijs.
pi_197476810
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook al benoemd.

Je hebt in de laatste lockdown enorm veel van mensen afgepakt, waardoor er nog maar 1 optie overgebleven is naast het thuishangen en rondje lopen/rennen : bezoeken van anderen.

Als je mensen wat te doen geeft, bv de dierentuin, museum, winkelen, zwembad, sporten, zorg je er naar mijn idee voor dat mensen minder aanleiding geeft om maar iemand anders te gaan bezoeken, het is dan echt veel makkelijker langdurig vol te houden. De besmettingen in deze plekken waren naar mijn idee nooit heel erg hoog of aanwijsbaar.

Maar in plaats daarvan pak je ook nog de mogelijkheid af om elkaar 's avonds te bezoeken, waardoor mensen nog meer de neiging hebben om dat bezoek naar voren te schuiven, alsnog te doen, of zelfs te verlengen door te blijven slapen.

Ik weet het niet, maar ik men lijkt een beetje in tunnelvisie beland, dat als we zoveel mogelijk verbieden dat de contactmomenten automatisch omlaag gaan, gedeeltelijk klopt dat, maar omdat het zo lang duurt, gaan steeds meer mensen de randjes vaker en langer opzoeken.
pi_197476829
quote:

[..]

Er hoeft niet versoepeld te worden, maar verzwaren en avondklokken zijn ook je reinste waanzin.
pi_197476849
quote:

De avondklok is al een vorm van een straatverbod, ze hoeven alleen het tijdstip aan te passen als ze willen.

Eigenlijk is het 'verbod op het vertoeven in de open lucht' het laatste middel wat we nog hebben. Als die Britse variant loskomt heb je niet meer genoeg aan vriendelijke doch dringende adviezen, het gezonde verstand en 'draagvlak'. Dan zal alles uit de kast moeten worden gehaald.
pi_197476851
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan is het nu nog koud en donker 's avonds....

Als wij een voorjaar krijgen zoals 2020 kun je mensen echt niet vanaf 20u ophokken, dan ga je echt compleet voorbij aan fysiek en mentaal welzijn van mensen die al de hele week tegen de muren oplopen na 40u schermpje turen + thuisonderwijs.
Terwijl je mensen juist zou moeten motiveren om dan maar buiten af te spreken. Mensen spreken toch wel af; helemaal als ze echt eenzaam zijn. Zorg er dan voor dat dat relatief veilig kan. Buiten dus. Maar nee, jaag mensen nog meer naar binnen |:(
pi_197476853
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat ook niet goed gaat is dat het blijkbaar in een stad (Manaus) waar men al groepsimmuniteit zou hebben weer zo oplaait en tot een dergelijke mutatie komt. Dat is toch wel een beetje zorgwekkend.
straks is iedereen ingeënt en dan komt er een mutatie die schijt heeft aan die antistoffen :{
pi_197476858
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Als het vals alarm was, dan lopen de besmettingen harder terug dan dat ze anders zouden doen.

En hoe meet je dat?

Oh en dan komt er nog meer schade aan de samenleving, als je dat tenminste nog belangrijk vindt.
pi_197476859
Ja hoor, Slob trekt de: jullie moeten jullie allemaal maar eens gedragen kaart weer :')
pi_197476868
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Luke83 het volgende:
Ja hoor, Slob trekt de: jullie moeten jullie allemaal maar eens gedragen kaart weer :')
Newsflash : dat doe ik al 10+ maanden
pi_197476871
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je hebt in de laatste lockdown enorm veel van mensen afgepakt, waardoor er nog maar 1 optie overgebleven is naast het thuishangen en rondje lopen/rennen : bezoeken van anderen.

Als je mensen wat te doen geeft, bv de dierentuin, museum, winkelen, zwembad, sporten, zorg je er naar mijn idee voor dat mensen minder aanleiding geeft om maar iemand anders te gaan bezoeken, het is dan echt veel makkelijker langdurig vol te houden. De besmettingen in deze plekken waren naar mijn idee nooit heel erg hoog of aanwijsbaar.

Maar in plaats daarvan pak je ook nog de mogelijkheid af om elkaar 's avonds te bezoeken, waardoor mensen nog meer de neiging hebben om dat bezoek naar voren te schuiven, alsnog te doen, of zelfs te verlengen door te blijven slapen.

Ik weet het niet, maar ik men lijkt een beetje in tunnelvisie beland, dat als we zoveel mogelijk verbieden dat de contactmomenten automatisch omlaag gaan, gedeeltelijk klopt dat, maar omdat het zo lang duurt, gaan steeds meer mensen de randjes vaker en langer opzoeken.
Het alternatief is dan, zoals ik jou begrijp, om dan maar meer contactmomenten toe te staan. Denk je dat mensen zich dan wel aan de regels houden want tot op heden is dat nog niet gebeurt, volgens mij.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:33:02 #75
416575 crew  Evenstar
pi_197476874
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat wij ondertussen op een punt zijn aanbeland waar je moet sturen en niet verbieden.

Duidelijk maken wat wel kan en waar weinig risico is (buiten) als je je aan de basisregels houdt en waar je ondanks de basisregels wel gewoon risico loopt (binnen).

Beleid ook meer die kant op sturen en niet alleen maar verbieden, want er is straks niks meer om te verbieden.
pi_197476894
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

straks is iedereen ingeënt en dan komt er een mutatie die schijt heeft aan die antistoffen :{
Nou ja, zover zou ik niet willen gaan, ik denk dat het iets is wat zorgwekkend kan zijn maar de informatie over mutaties en hun oorsprong is wat te beperkt om daar conclusies van dien aard over te trekken.
pi_197476899
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het alternatief is dan, zoals ik jou begrijp, om dan maar meer contactmomenten toe te staan. Denk je dat mensen zich dan wel aan de regels houden want tot op heden is dat nog niet gebeurt, volgens mij.
Je begrijpt het niet helemaal goed, het gaat er juist om om de contactmomenten die er toch al zijn in de buitenlucht te laten plaatsvinden.
pi_197476900
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is niet zo relevant wat ik zou doen. De belangrijkste dingen die ik momenteel niet kan doen zijn vakanties, etentjes buitenshuis en evenementen. Dan kan ik wel stoer zeggen dat ik er vanaf april klaar mee ben, maar het is niet alsof de horeca dan opeens weer meteen open is. Of dat er evenementen georganiseerd worden. Ik kan misschien heel onverstandig een vliegtuig pakken, maar dan wat? Als dat land op slot zit kan ik alsnog niks. Leuk dan. Het is veel belangrijker om te vragen wanneer we er als land zijnde klaar mee zijn. En dat gaat wel even duren hoor, de meeste mensen waren juist voor een verlenging.
In Italië heeft de horeca versoepelingen afgedwongen n.a.v. hun protest. Het kan dus wel. Echter zijn wij een ander slag volk.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:34:16 #79
416575 crew  Evenstar
pi_197476901
quote:

[..]

Sturen op contactmomenten buiten.
pi_197476902
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En hoe meet je dat?

Oh en dan komt er nog meer schade aan de samenleving, als je dat tenminste nog belangrijk vindt.
Waarom ga jij er altijd automatisch vanuit dat mensen die de maatregelen nog enigszins begrijpen (en geen volle ziekenhuizen willen) niet stil staan bij de schade aan de samenleving? Dat ze dat niet belangrijk vinden. Dat is echt een nare beschuldiging.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:34:29 #81
346939 Janneke141
pi_197476906
quote:
Ah, had Arie het kortste strootje deze keer.

Ik hou me al een jaar aan de maatregelen, maar ik heb het idee dat er de komende week eentje aankomt waarvoor dat niet meer geldt.
pi_197476922
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet helemaal goed, het gaat er juist om om de contactmomenten die er toch al zijn in de buitenlucht te laten plaatsvinden.
En jij denkt dat het zo werkt? Dat mensen met dit weer lekker buiten gaan afspreken (omdat het mag) in plaats van binnen (terwijl dat ook gewoon kan)?
pi_197476928
quote:

[..]

Ik zeg niet meer contactmomenten, maar mensen wat meer bieden, dan gaan de contactmomenten om elkaar thuis op te zoeken in de meestal kleine ruimtes naar beneden.

Het is naar mijn idee weinig risicovol om in een dierentuin, of museum rond te lopen, en van zwembaden zijn er ook niet enorm veel besmettingen bekend, maar we hebben dat allemaal tegelijk verboden met de andere maatregelen dus we weten niets van de impact van deze beperkingen.

Het zou naar mijn idee slim zijn zoiets te proberen om te kijken of de contactmomenten thuis naar beneden gaan door een lichte versoepeling zonder dat je meteen naar een zwaardere lockdown grijpt.
pi_197476932
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In Italië heeft de horeca versoepelingen afgedwongen n.a.v. hun protest. Het kan dus wel. Echter zijn wij een ander slag volk.
Ja. Maar dat kwam door de bedrijven die er massaal voor kozen. Dat is niet gelukt door een individu die besloot dat hij klaar was met de maatregelen. Daarom zeg ik: het maakt niet uit wanneer ik er klaar mee ben. Dat ben ik al maanden. Maar daar gaat de maatschappij niet opeens van draaien.
pi_197476934
Bij Nieuwsuur was de burgemeester van Amersfoort en die ziet ook geen nut in een avondklok
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197476944
quote:
volgens mij moeten kabinetsleden hun muil nu maar eens gewoon houden nu het demissionair is.
wie denkt Arie wel dat hij is dan....
pi_197476945
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Sturen op contactmomenten buiten.
Tja... dat lijkt mij naief. Maar goed, mischien ben ik te wantrouwig of te cynisch, dat kan zomaar zo zijn :)
pi_197476951
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En jij denkt dat het zo werkt? Dat mensen met dit weer lekker buiten gaan afspreken (omdat het mag) in plaats van binnen (terwijl dat ook gewoon kan)?
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als ik een dagje dierentuin mag doen met mijn ouders in dit weer zou ik daar ja tegen zeggen. Ze komen sowieso langs deze maand. :)
pi_197476953
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

volgens mij moeten kabinetsleden hun muil nu maar eens gewoon houden nu het demissionair is.
So zeg,
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:37:41 #90
416575 crew  Evenstar
pi_197476961
quote:

[..]

En hoe meet je dat?

Nee, ik vind het niet belangrijk, alles moet kapot, alle ondernemers kopje onder, iedereen werkloos, zorg dat dan alsnog naar de klote gaat. Ga ik lekker naakt rondjes rennen met een dikke glimlach op mijn gezicht.

Post toch niet eens dit soort onzin aub. Hebben het nu al zo vaak gevraagd.

Tuurlijk geeft iedereen om de samenleving. Alsof ik ook maar op enige manier winst haal uit een avondklok of welke maatregelen dan ook. Dat ik ergens begrip voor heb wil niet zeggen dat ik ergens mee eens ben en al helemaal niet dat ik alle andere aspecten even vergeet.

Moet ik bij iedere post een disclaimer plaatsen ofzo? Doe gewoon normaal, vul geen dingen in voor andere users. Echt nare manier van discusseren heb jij.
pi_197476962
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Nog steeds minister van Onderwijs, volgens mij.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:37:50 #92
346939 Janneke141
pi_197476963
Kennen jullie die uitspraak van Gommers dat we nog tot de zomer in lockdown zitten? Volgens OMT-lid Voss gaat het nog wel wat langer duren ook:

quote:
Voss: voor de zomer nog niet voldoende mensen gevaccineerd
pi_197476972
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als ik een dagje dierentuin mag doen met mijn ouders in dit weer zou ik daar ja tegen zeggen. Ze komen sowieso langs deze maand. :)
Plus dat het waarschijnlijk veiliger is met je familie door de dierentuin te lopen dan in een kringetje aan de koffie met kleffe cake thuis
pi_197476973
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef TLC het volgende:
Bij Nieuwsuur was de burgemeester van Amersfoort en die ziet ook geen nut in een avondklok
Die was een beetje van de Jetten-lijn. De cijfers dalen dus we wachten tot we 'Britse toestanden' krijgen. Ontzettend dom natuurlijk. Wat wel zou kunnen is eens de handhaving van huidige maatregelen verdubbelen maar daar hoor ik eigenlijk niets meer over. Alsof de regering het ook heeft opgegeven.
pi_197476975
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Maar dat kwam door de bedrijven die er massaal voor kozen. Dat is niet gelukt door een individu die besloot dat hij klaar was met de maatregelen. Daarom zeg ik: het maakt niet uit wanneer ik er klaar mee ben. Dat ben ik al maanden. Maar daar gaat de maatschappij niet opeens van draaien.
Als wij allemaal zo blijven denken dan gaat er nooit meer iets veranderen aan de corona aanpak ben ik bang. Het is tijd om onze koppen massaal bij elkaar te gaan steken, maar organiseer dat maar eens..
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:38:26 #96
416575 crew  Evenstar
pi_197476977
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie die uitspraak van Gommers dat we nog tot de zomer in lockdown zitten? Volgens OMT-lid Voss gaat het nog wel wat langer duren ook:
[..]

Werk eens door dan ...

Hebben miljoenen vaccins tegen die tijd toch?
pi_197476985
quote:
[..]

Het wordt misschien tijd het hele OMT te ontslaan en een nieuwe ploeg samen te stellen om de tunnelvisie te doorbreken.

Zijn we meteen van wat mediageile leden af.
pi_197476989
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef Confetti het volgende:

[..]

Die was een beetje van de Jetten-lijn. De cijfers dalen dus we wachten tot we 'Britse toestanden' krijgen. Ontzettend dom natuurlijk. Wat wel zou kunnen is eens de handhaving van huidige maatregelen verdubbelen maar daar hoor ik eigenlijk niets meer over. Alsof de regering het ook heeft opgegeven.
Verdubbelen is een beetje veel. Maar het kan wel effectiever en slimmer inderdaad. En dan ook vooral het testen. Doe meer met steekproeven.
pi_197476995
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als wij allemaal zo blijven denken dan gaat er nooit meer iets veranderen aan de corona aanpak ben ik bang. Het is tijd om onze koppen massaal bij elkaar te gaan steken, maar organiseer dat maar eens..
Mischien willen "we" dat wel helemaal niet?
pi_197477001
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het wordt misschien tijd het hele OMT te ontslaan en een nieuwe ploeg samen te stellen om de tunnelvisie te doorbreken.
Ah, de boodschapper onthoofden als de boodschap je niet aan staat.
pi_197477002
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Werk eens door dan ...

Hebben miljoenen vaccins tegen die tijd toch?
1 miljoen per week is genoemd he.......net zoals die 40.000 testen per week die pas 6 maanden later werden gehaald.
pi_197477003
quote:

[..]

En hoe meet je dat?

Nederland wordt momenteel door "de zorg" geregeerd, dus is de rest van de samenleving van ondergeschikt belang. Als "de zorg" vindt dat jij en ik 24/7 opgehokt dienen te worden, dan gebeurt dat gewoon.
pi_197477026
quote:
[..]

Waarom bepalen zij dit voor ons? Is dit een democratich verkozen orgaan? Lijkt mij niet.
pi_197477031
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ah, de boodschapper onthoofden als de boodschap je niet aan staat.
Nee, het OMT moet zich bezig houden met hun opdracht, als 1 orgaan spreken, en niet individueel uiten in de media
pi_197477035
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nederland wordt momenteel door "de zorg" geregeerd, dus is de rest van de samenleving van ondergeschikt belang. Als "de zorg" vindt dat jij en ik 24/7 opgehokt dienen te worden, dan gebeurt dat gewoon.
Dat is je reinste onzin. Het kabinet beslist en die krijgt advies, niet alleen van het OMT, overigens.
pi_197477036
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom bepalen zij dit voor ons? Is dit een democratich verkozen orgaan? Lijkt mij niet.
Ze bepalen het niet.
In Southern Sun
pi_197477043
Ik zie nog steeds die wetenschappelijke onderbouwing van die extra winst van een avondklok niet, los van dat je hem eigenlijk niet fatsoenlijk kan handhaven... je zult dezelfde excessen blijven zien als nu al het geval is met feestjes achter de voordeur
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197477044
quote:

[..]

Lul toch niet, het OMT bepaalt helemaal niets, de regering bepaalt.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:42:06 #109
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197477049
snap echt waarom Rutte zo pusht voor die avondklok, wie fluistert hem dat in?
of zit Jaap er achter?
pi_197477055
Het lijkt wel alsof de OMT leden steeds strenger in hun adviezen worden, naarmate het einde van de crisis meer in zicht komt.
pi_197477068
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie nog steeds die wetenschappelijke onderbouwing van die extra winst van een avondklok niet, los van dat je hem eigenlijk niet fatsoenlijk kan handhaven... je zult dezelfde excessen blijven zien als nu al het geval is met feestjes achter de voordeur
Handhaven wordt gewoon makkelijker met een avondklok. Je kunt aan iedereen vragen wat hij op straat doet.
pi_197477076
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ze bepalen het niet.
Dat weet ik, maar het kabinet neemt wel 1 op 1 besluiten over van deze vorm van een ondemocratisch gedrocht. Bovendien heb ik ook nooit op deze vorm van aanpak en vrijheidsbeperking gestemd, maar het maakt wel al 10 maanden behoorlijke impact op mensen hun leven.
pi_197477078
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:42 schreef Luke83 het volgende:
Het lijkt wel alsof de OMT leden steeds strenger in hun adviezen worden, naarmate het einde van de crisis meer in zicht komt.
Het is vooral die angst voor die Britse mutatie, maar volgens mij is de impact daarvan nog steeds beperkt met de huidige maatregelen, zelfs in Lansingerland is het niet buitensporig meer geëscaleerd volgens mij als ik die positieve tests daar zie...
pi_197477083
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat weet ik
Waarom zeg je het dan?
In Southern Sun
  zondag 17 januari 2021 @ 22:43:52 #115
346939 Janneke141
pi_197477088
quote:
Die hoeven uit hoofde van hun functie nu eenmaal geen rekening te houden met de maatschappelijke gevolgen van hun adviezen. Die kijken naar ziekenhuizen, en verder nergens naar.

Hun goed recht overigens, alleen zijn de adviezen vanuit andere takken van wetenschap nogal ondergeschikt gemaakt.
pi_197477091
Het enige voordeel van die Briste mutatie (als het werkelijk waar zoveel te besmettelijker is) en ze dus gokken dat de R0 niet onder de 1 te krijgen is dat we er niet meer onderuit kunnen komen. Groepsimmuniteit zal dan een feit worden, ook door de besmettingen die stijgen.
pi_197477093
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zo ver zijn we nog lang niet in ieder geval. Nog teveel mensen die de maatregelen gewoon steunen.

Echt, ik snap de frustratie ook echt, want ik ben er ook klaar mee. Maar ik vind dat je jezelf (niet jij, je in het algemeen) wel een beetje voor de gek houd als je roept dat je er klaar mee bent vanaf april (of welke andere maand ook) en je dan verwacht weer meer te kunnen. Wat dan precies? Inbreken om te mogen sporten? Lekker uit eten? Kind naar school sturen terwijl de school dicht is?

Geen idee wanneer het land het punt bereikt dat ze er massaal klaar mee zijn. Maar zolang de ziekenhuizen nog in gevaar zijn zullen de meeste mensen denk ik toch stemmen voor verlengen maatregelen. Zijn maar weinig mensen die liever uit eten willen dan het risico te hebben op een overvol ziekenhuis waar je niet meer terecht kan.
pi_197477099
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Dat is al 10x uitgerekend, hoevaak moet dat nog? Natuurlijk zorgt deze voor minder beweging dus minder besmettingen. Hij zou eigenlijk veel effectiever zijn geweest toen alles open was maar in oktober was je dan met pek en veren de grens overgejaagd als je zoiets zou voorstellen. Het is toch absurd dat de Fransen en Belgen de winkels kunnen ophouden met een avondklok, en wij maar alles sluiten en aanhinken tegen deze maatregel.
pi_197477101
quote:
Nou ja, dat einde kan nog wel eens net zo lang op zich laten wachten als de tijd waarin we er nu in zitten, he?

Vanuit een meer pessimistisch oogpunt kan je ook zeggen dat we mischien pas op de helft zijn. Ik hoop van niet maar het kan.
pi_197477107
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het is vooral die angst voor die Britse mutatie, maar volgens mij is de impact daarvan nog steeds beperkt met de huidige maatregelen, zelfs in Lansingerland is het niet buitensporig meer geëscaleerd volgens mij als ik die positieve tests daar zie...
Dat weet ik, maar een jaar geleden (toen het "oorspronkelijke" virus z'n opmars had en daar nog veel over onbekend was) waren ze niet zo uitgesproken.
pi_197477109
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar het kabinet neemt wel 1 op 1 besluiten over van deze vorm van een ondemocratisch gedrocht. Bovendien heb ik ook nooit op deze vorm van aanpak en vrijheidsbeperking gestemd, maar het maakt wel al 10 maanden behoorlijke impact op mensen hun leven.
Dat is ook niet waar, het kabinet wijkt al vanaf het begin geregeld af van de OMT adviezen.
pi_197477117
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:44 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is al 10x uitgerekend, hoevaak moet dat nog? Natuurlijk zorgt deze voor minder beweging dus minder besmettingen. Hij zou eigenlijk veel effectiever zijn geweest toen alles open was maar in oktober was je dan met pek en veren de grens overgejaagd als je zoiets zou voorstellen. Het is toch absurd dat de Fransen en Belgen de winkels kunnen ophouden met een avondklok, en wij maar alles sluiten en aanhinken tegen deze maatregel.
De Fransen en Belgen hebben allang gezien dat een winkelsluiting niets toevoegt.
pi_197477120
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is ook niet waar, het kabinet wijkt al vanaf het begin geregeld af van de OMT adviezen.
Twee keer volgens mij, basisscholen sluiten en mondkapjes.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:46:14 #124
346939 Janneke141
pi_197477130
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En restaurants sluiten.

Dus inderdaad, de regering wijkt nog wel eens af van het advies van het OMT. Ze maken het nog strenger.
pi_197477135
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is je reinste onzin. Het kabinet beslist en die krijgt advies, niet alleen van het OMT, overigens.
Die avondklok gaat er ook gewoon komen omdat het OMT dat wil, dat oppositie, burgemeesters en politie het er niet mee eens zijn heeft geen enkele invloed meer.
pi_197477137
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Sluiting van restaurants. En zo zullen er nog wel meer zaken zijn die wij niet weten.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:47:23 #127
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197477154
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[ twitter ]

Converging evolution is worrisome—it means nature discovered repeatedly it works.
Best mogelijk dat de mutaties ontstaan zijn in patienten die maandenlang behandeld werden, en bvb convalescent plasma therapy ondergingen (toediening van plasma van genezen patienten).

Een opinie die kritiek leverde op het uitstellen van de booster prik in GB maakte de vergelijking met antibiotica: dat je bij antibiotica de hele kuur moet afmaken omdat er anders risico is dat resistente varianten verschijnen.
Maar recent onderzoek heeft getoond dat dat niet het geval is: het voortijdig stoppen met antibiotica leidt niet tot meer resistentie, langdurig behandelen wel.
Misschien is dat hier ook het geval, moeten we vooral vermijden dat patienten maandenlang behandeld worden zonder dat de besmetting verdwijnt, of moeten we minstens vermijden dat zulke patienten anderen kunnen besmetten.
pi_197477159
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die avondklok gaat er ook gewoon komen omdat het OMT dat wil, dat oppositie, burgemeesters en politie het er niet mee eens zijn heeft geen enkele invloed meer.
Dit is onzin. Absolute onzin, de avondklok is een puur politieke beslissing die al een keer door D66 geblokkeerd is en door de 2e Kamer gewoon tegengehouden kan worden.
pi_197477162
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn maar weinig mensen die liever uit eten willen dan het risico te hebben op een overvol ziekenhuis waar je niet meer terecht kan.
Dit is een vals dilemma. Vaccins zijn er en gaan volledig ingezet worden om zo snel mogelijk de ziekenhuisbezetting te verlagen.
pi_197477197
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is een vals dilemma. Vaccins zijn er en gaan volledig ingezet worden om zo snel mogelijk de ziekenhuisbezetting te verlagen.
Zeker.

Maar nu zitten we nog vrij ver van dat punt af. Daar gaat het vaccineren niet snel genoeg voor.

Met een beetje mazzel hebben we in de zomer genoeg mensen gevaccineerd.
pi_197477210
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zeker.

Maar nu zitten we nog vrij ver van dat punt af. Daar gaat het vaccineren niet snel genoeg voor.

Met een beetje mazzel werken de vaccins ook tegen alle mutanten.
pi_197477217
Even gekeken nog naar Lansingerland

De afgelopen 7 dagen 122 besmettingen
Aantal inwoners 62.396

Vergelijkbare gemeente in Rotterdam : Capelle a/d IJssel

De afgelopen 7 dagen 112 besmettingen
Aantal inwoners 67.151

Zou die paniek echt overdreven zijn?

Ik ben heel benieuwd of ze niet nog iets uit de hoge hoed gaan toveren en ineens 300 besmettingen plussen in de cijfers, maar in principe zouden de besmettingen via het reguliere proces geteld moeten worden.
pi_197477218
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zeker.

'Genoeg' is relatief. Meer vaccinaties = minder ziekenhuisopnames. Minder zieknhuisopnames = minder maatregenel.
pi_197477221
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel werken de vaccins ook tegen alle mutanten.
Dat ook ja :)
pi_197477226
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit is onzin. Absolute onzin, de avondklok is een puur politieke beslissing die al een keer door D66 geblokkeerd is en door de 2e Kamer gewoon tegengehouden kan worden.
Ik denk eigenlijk met deze cijfers dat dit ook het standpunt van de 2e Kamer blijft, zolang de cijfers conform de huidige trend sinds 1 januari elke dag in ieder geval dalen is die noodzaak van een avondklok steeds minder..
pi_197477238
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

'Genoeg' is relatief. Meer vaccinaties = minder ziekenhuisopnames. Minder zieknhuisopnames = minder maatregenel.
Ja. Relatief. De experts zullen dat beter kunnen inschatten dan jij en ik.
pi_197477246
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:50 schreef _serial_ het volgende:

Aantal inwoners 62.396

Aantal inwoners 67.151

Ik ben heel benieuwd of ze niet nog iets uit de hoge hoed gaan toveren en ineens 300 besmettingen plussen in de cijfers, maar in principe zouden de besmettingen via het reguliere proces geteld moeten worden.
Het zou toch bijna niet meer kunnen dat het ineens explodeert daar gezien de incubatietijden en het feit dat we ook daar gewoon in lockdown zitten...
pi_197477247
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt. het OMT is om advies gevraagd, en dat advies kan de kamer naast zich neerleggen, net zoals met de mondkapjes, OMT/RIVM zei niet doen, kamer deed het onder politieke druk.

De kamer kan de avondklok gewoon invoeren, en zullen dat ook doen als de politieke druk hoog is.
Echter ik hoop dat ze bij zinnen blijven en de motie van november zullen uitvoeren.
pi_197477256
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De experts bepalen niet het beleid, dat doet de regering. En die heeft altijd gezegd te sturen op opnames. Die cijfers zijn ook beschikbaar voor jou en mij.
pi_197477264
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Echt ik heb een weekje niet gepost hier en het stikt ineens weer van de zelfbenoemde deskundigen.

Mensen denken serieus dat die maatregelen er voor de bühne zijn of zelfs om burgers te treiteren..

Juist het feit dat met collectief kiest voor de meest zware lockdowns zou je toch aan het denken moeten zetten over de ernst van de situatie.
blablablabla
pi_197477284
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt. het OMT is om advies gevraagd, en dat advies kan de kamer naast zich neerleggen, net zoals met de mondkapjes, OMT/RIVM zei niet doen, kamer deed het onder politieke druk.

De kamer kan de avondklok gewoon invoeren, en zullen dat ook doen als de politieke druk hoog is.
Echter ik hoop dat ze bij zinnen blijven en de motie van november zullen uitvoeren.
Ik gok dat D66 gewoon bij hun standpunt blijft, en dat kan ook prima nu het kabinet toch al gevallen is.. de enige afweging zou kunnen zijn als er in combi met een avondklok een datum wordt gegeven dat er in ieder geval weer wat open kan. En net dat kan niet afgegeven worden lijkt me...
  Redactie Frontpage zondag 17 januari 2021 @ 22:55:08 #142
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197477292
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:29 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Tuurlijk :) Was ook geen kritiek, maar gewoon indrukwekkend om te zien hoe dat geregeld is en wat voor organisatie dat moet zijn.
Hier in Assen wordt gevaccineerd op het TT-Circuit. Lekker je prik ophalen in de pits ^O^
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197477301
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:50 schreef _serial_ het volgende:

Aantal inwoners 62.396

Aantal inwoners 67.151

Lansingerland is in het grote plaatje natuurlijk niet relevant.
pi_197477308
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Echt ik heb een weekje niet gepost hier en het stikt ineens weer van de zelfbenoemde deskundigen.

Mensen denken serieus dat die maatregelen er voor de bühne zijn of zelfs om burgers te treiteren..
:').

Je hebt hier zondag, maandag, woensdag, donderdag en zaterdag gewoon gepost.
In Southern Sun
  zondag 17 januari 2021 @ 22:56:38 #145
3778 popje
pi_197477313
quote:

[..]

Wat een Telegraafkop weer, 'tot aan de zomer in lockdown want niet voldoende mensen gevaccineerd'. 'De avondklok geldt van 20:00 tot 04:00.' Dat was alleen een advies in december...

'Nu deze stap zetten kan volgens betrokkenen voorkomen dat ziekenhuizen straks worden overspoeld.'

De hele toon van de media waarin wordt gesuggereerd dat de ziekenhuizen alleen gered kunnen worden door een avondklok... Vanmiddag liep ik in het park en zaten er een tien a vijftiental opgeschoten jongens bier te drinken rondom een bankje. Duidelijk een groep. Loopt er een duo handhavers langs en doet niks... Daar valt nog veel te winnen, als we ons daar al aan houden en geen vluchten uit de UK meer toelaten (of minder).
pi_197477323
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee maar wel breed uitgemeten in alle media als panieklocatie
pi_197477329
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja, mensen zijn gefrustreerd omdat er mogelijk zware maatregelen aan zitten te komen.

We hebben ook een tijdje van die zeikerds gehad die zeiden dat we even een korte lockdown moesten hebben van twee weken en dat het dan allemaal over is. We kunnen inmiddels allemaal zien wat het resultaat is van een korte harde lockdown.
pi_197477332
quote:

[..]

Hoezo niet?
In Southern Sun
pi_197477335
quote:

[..]

Wel als je de Britse variant in een doemscenario plaatst, dan zou het daar relatief sneller moeten oplopen dan op andere plekken en dat gebeurd niet.... ik denk echt wel dat die Britse variant besmettelijker is, maar dat we met de huidige maatregelen genoeg doen om het effect te beteugelen. Die Britten en Ieren zijn voor de bijl gegaan omdat ze de touwtjes met de feestdagen teveel hebben laten vieren....
pi_197477346
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:56 schreef popje het volgende:

[..]

Wat een Telegraafkop weer, 'tot aan de zomer in lockdown want niet voldoende mensen gevaccineerd'. 'De avondklok geldt van 20:00 tot 04:00.' Dat was alleen een advies in december...

'Nu deze stap zetten kan volgens betrokkenen voorkomen dat ziekenhuizen straks worden overspoeld.'

De hele toon van de media waarin wordt gesuggereerd dat de ziekenhuizen alleen gered kunnen worden door een avondklok... Vanmiddag liep ik in het park en zaten er een tien a vijftiental opgeschoten jongens bier te drinken rondom een bankje. Duidelijk een groep. Loopt er een duo handhavers langs en doet niks... Daar valt nog veel te winnen, als we ons daar al aan houden en geen vluchten uit de UK meer toelaten (of minder).
De NOS kopt ook weer lekker mee hoor
"Grote zorgen bij OMT over Britse variant, 'nu maatregelen nemen'"
pi_197477347
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Leugens dit.
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 22:58:33 #152
3778 popje
pi_197477350
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nee, daar zou nu echt wel iets opgedoken moeten zijn, maar volgens die gast net in Op 1 heeft de versie zich al razendsnel verspreid en wordt het heel snel exponentieel, al kon hij niet aantonen wat de verspreiding dan nu zou zijn, 'maar dat maakt eigenlijk niks uit'...
  zondag 17 januari 2021 @ 22:58:56 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197477357
quote:
[..]

Voldoende voor wat?

Je hebt geen 70% nodig om bepaalde dingen alweer te openen of te versoepelen.
pi_197477360
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Wel als je de Britse variant in een doemscenario plaatst, dan zou het daar relatief sneller moeten oplopen dan op andere plekken en dat gebeurd niet.... ik denk echt wel dat die Britse variant besmettelijker is, maar dat we met de huidige maatregelen genoeg doen om het effect te beteugelen. Die Britten en Ieren zijn voor de bijl gegaan omdat ze de touwtjes met de feestdagen teveel hebben laten vieren....
Een steekproef is niet bepaald relevant, je kunt er zeker dingen van leren, maar het gaat om het hele plaatje.
pi_197477370
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De NOS kopt ook weer lekker mee hoor
"Grote zorgen bij OMT over Britse variant, 'nu maatregelen nemen'"
Wat is hier nou fout aan?
In Southern Sun
pi_197477371
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, mensen zijn gefrustreerd omdat er mogelijk zware maatregelen aan zitten te komen.

We hebben ook een tijdje van die zeikerds gehad die zeiden dat we even een korte lockdown moesten hebben van twee weken en dat het dan allemaal over is. We kunnen inmiddels allemaal zien wat het resultaat is van een korte harde lockdown.
Dit een harde lockdown noemen :')
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 22:59:59 #157
346939 Janneke141
pi_197477374
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Voldoende voor wat?

Je hebt geen 70% nodig om bepaalde dingen alweer te openen of te versoepelen.
Wat Voss betreft wel. Die is van de categorie 'iedere besmetting is er een te veel'.
pi_197477377
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:58 schreef popje het volgende:

[..]

Nee, daar zou nu echt wel iets opgedoken moeten zijn, maar volgens die gast net in Op 1 heeft de versie zich al razendsnel verspreid en wordt het heel snel exponentieel, al kon hij niet aantonen wat de verspreiding dan nu zou zijn, 'maar dat maakt eigenlijk niks uit'...
Vandaag is het getal van 10% en 11,9% genoemd. Terwijl we gisteren nog uitgingen van het weekcijfer van 2-5%.

En 23 december ging het nog om twee mensen.

Dat zegt allemaal wel wat.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:01:00 #159
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197477384
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:59 schreef Elan het volgende:
So we just called him Fred
pi_197477385
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vandaag is het getal van 10% genoemd, en 11,9%. Terwijl we gisteren nog uitgingen van het weekcijfer van 2-5%.

Het zegt dat we die mensen gevonden hebben. Niet meer dan dat voorlopig.
pi_197477386
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:56 schreef popje het volgende:

[..]

Dit park? :D :D
  zondag 17 januari 2021 @ 23:01:06 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197477387
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat Voss betreft wel. Die is van de categorie 'iedere besmetting is er een te veel'.
Die zat in een hoekje te huilen dan zeker toen vorig jaar in de zomer.
pi_197477391
quote:

[..]

Het maakt eigenlijk niets uit -O- wat een dooddoener is dat.

Natuurlijk maakt het wat uit, maar als we straks constateren dat de Britse variant eigenlijk overal al zit, wat ik denk dat zo is, en als er dan nog geen stijging te zien in de cijfers de laatste 5 dagen, alleen een daling, zijn de maatregelen die we al hebben gewoon effectief.
pi_197477398
quote:

[..]

En toch dalen de dagelijkse besmettingscijfers al sinds 1 januari, we dalen per week steeds verder. En nee het gaat niet snel, maar het ontploft ook niet meer de andere kant uit omdat het huidige pakket maatregelen dat blijkbaar voorkomt...
pi_197477399
quote:

[..]

Dat is zijn vakgebied dus ja, natuurlijk zegt hij dat.

Dat punt is al eerder gemaakt overigens, we verwachten ook niet van onderwijzers dat ze veel van epidemologie afweten.
pi_197477408
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]

En toch dalen de dagelijkse besmettingscijfers al sinds 1 januari, we dalen per week steeds verder. En nee het gaat niet snel, maar het ontploft ook niet meer de andere kant uit omdat het huidige pakket maatregelen dat blijkbaar voorkomt...
Het gaat met duizenden per week. Je moet het wel willen zien :).
In Southern Sun
pi_197477412
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt het wat uit, maar als we straks constateren dat de Britse variant eigenlijk overal al zit, wat ik denk dat zo is, en als er dan nog geen stijging te zien in de cijfers de laatste 5 dagen, alleen een daling, zijn de maatregelen die we al hebben gewoon effectief.
Probeer het eens als twee aparte virussen te zien. Een grote groep die daalt, en een kleine groep die sterk in opkomst is. Wat zegt dat voor de toekomst?
pi_197477418
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:59 schreef Elan het volgende:

[..]

:') 14.gif
  zondag 17 januari 2021 @ 23:03:13 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197477421
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

'Het maakt eigenlijk niks uit'
'Welk effect een avondklok heeft weten we eigenlijk niet'

Man man man
pi_197477443
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het zegt dat we die mensen gevonden hebben. Niet meer dan dat voorlopig.
Het zegt je niets omdat jij voor versoepelingen bent.
pi_197477453
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Probeer het eens als twee aparte virussen te zien. Een grote groep die daalt, en een kleine groep die sterk in opkomst is. Wat zegt dat voor de toekomst?
Dat kan 2 kanten op, dood en verderfenis zoals nu geschets wordt
of door zoals het al ging en niet specifiek erger wordt (omdat de variant toch niet zo besmettelijk blijkt te zijn)

Maar het erger worden kan je kennelijk alleen bestrijden met een avondklok 8)7
pi_197477463
quote:

[..]

Wat bezielt deze mensen? Als er bijna geen druk op de zorg is, is dat geen enkel probleem. Maar meneer hoeft zich ook niet druk te maken over zijn werk of inkomen. De toekomstige welvaart van 95% van de Nederlanders staat op het spel. Dit moet echt stoppen. Waar zijn de critici? Er is genoeg hiertegen in te brengen maar deze mensen mogen niet aanschuiven, dat zorgt voor onrust en wrijving in de samenleving. Iedereen moet natuurlijk wel braaf in de pas blijven lopen.
pi_197477470
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat bezielt deze mensen? Als er bijna geen druk op de zorg is, is dat geen enkel probleem. Maar meneer hoeft zich ook niet druk te maken over zijn werk of inkomen. De toekomstige welvaart van 95% van de Nederlanders staat op het spel. Dit moet echt stoppen. Waar zijn de critici? Er is genoeg hiertegen in te brengen maar deze mensen mogen niet aanschuiven, dat zorgt voor onrust en wrijving in de samenleving. Iedereen moet braaf in de pas blijven lopen.
Slecht nieuws scoort.
pi_197477474
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

of door zoals het al ging en niet specifiek erger wordt (omdat de variant toch niet zo besmettelijk blijkt te zijn)
En welke aanwijzingen zijn er precies dat die nieuwe variant toch niet zo besmettelijk is?

quote:
Er zijn nog wel meer dingen mogelijk. Onder andere dat de regels die we al hebben beter nageleefd worden.
pi_197477475
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk dat de huidige maatregelen inderdaad gewoon prima voldoen, en daarmee hebben we nog ruim 3 weken te gaan minimaal.... die avondklok gaat in mijn ogen het verschil niet maken. Die leeftijdscategorie die toch wel bij elkaar kruipt maakt er dan gewoon logeerpartijen van :')
pi_197477477
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]

:') 14.gif
Gast stel je niet zo aan hoor. Je kan gewoon je huis uit, op bezoek bij wie je maar wil, vrienden uit nodigen, boodschappen doen en naar de bouwmarkt. Desnoods kan je de trein pakken van Maastricht naar Leeuwarden en onderweg drie keer bij Burger King eten en tussendoor 3 uur op kantoor gaan werken zonder dat er ook maar een haan naar kraait.

Lockdown :')
blablablabla
pi_197477482
quote:

[..]

Wat bezielt deze mensen? Als er bijna geen druk op de zorg is, is dat geen enkel probleem. Maar meneer hoeft zich ook niet druk te maken over zijn werk of inkomen. De toekomstige welvaart van 95% van de Nederlanders staat op het spel. Dit moet echt stoppen. Waar zijn de critici? Er is genoeg hiertegen in te brengen maar deze mensen mogen niet aanschuiven, dat zorgt voor onrust en wrijving in de samenleving. Iedereen moet natuurlijk wel braaf in de pas blijven lopen.
De critici komen gewoon aan het woord hoor.

De wappies blijven gelukkig buiten beeld.
In Southern Sun
pi_197477487
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik denk dat de huidige maatregelen inderdaad gewoon prima voldoen, en daarmee hebben we nog ruim 3 weken te gaan minimaal.... die avondklok gaat in mijn ogen het verschil niet maken. Die leeftijdscategorie die toch wel bij elkaar kruipt maakt er dan gewoon logeerpartijen van :')
Logeerpartijen zijn zo makkelijk nog niet. Vaak moeten mensen 's ochtends ook weer iets doen...
pi_197477493
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Het maakt eigenlijk niks uit'
'Welk effect een avondklok heeft weten we eigenlijk niet'

Man man man
"Wij willen het, want wij zijn "de zorg" en na jarenlange bezuinigingen hebben wij het nu voor het zeggen!"
pi_197477499
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Logeerpartijen zijn zo makkelijk nog niet. Vaak moeten mensen 's ochtends ook weer iets doen...
De meeste sociale contacten zullen nu ook wel tussen vrijdag-zondag liggen en niet op maandag/donderdag
  zondag 17 januari 2021 @ 23:09:02 #181
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197477500
quote:

Britse variant heeft wel degelijk een r getal van 1.3 in Nederland.
Op dit moment ligt de r waarde nog net onder de 1. Maar als de Britse variant dominant is en de oude variant overwoekerd zal onder de huidige omstandigheden de r dus weer op 1.3 uitkomen.
pi_197477502
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En welke aanwijzingen zijn er precies dat die nieuwe variant toch niet zo besmettelijk is?

In het laatste OMT-bericht werd over een vermoeden van 30% gesproken. Dat is veel minder dan de 70 of 50% waar tot nu toe over gepraat is.

Onder kinderen lijkt de nieuwe variant niet meer besmettelijk dan de oude.
pi_197477510
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Dat er onder andere genoemd werd is dat de besmettingen in UK geëxplodeerd zijn doordat men toch massaal vrienden en familie is gaan bezoeken.
pi_197477516
quote:

[..]

Dan vertrek je toch gewoon op dat moment?
  zondag 17 januari 2021 @ 23:09:44 #185
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197477518
quote:
Bijna allemaal vanuit huis toch? Kan toch ook prima vanaf de feestlocatie.
So we just called him Fred
pi_197477521
quote:

[..]

Zoals naar werk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197477529
quote:

[..]

Ik had wel veel respect voor Jort Kelder in april toen hij duidelijk tegen het beleid in ging.
pi_197477533
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:09 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Op dit moment ligt de r waarde nog net onder de 1. Maar als de Britse variant dominant is en de oude variant overwoekerd zal onder de huidige omstandigheden de r dus weer op 1.3 uitkomen.
In de media gaat het getal van 1.4 tot 1.7. Dan is 1.3 nog conservatief geschat.
  Redactie Frontpage zondag 17 januari 2021 @ 23:11:12 #189
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197477546
quote:

[..]

Het erge is dat de 5 procent die is gebaat bij de strenge maatregelen, bij de enorme bezuinigingen al dood is
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197477548
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat er onder andere genoemd werd is dat de besmettingen in UK geëxplodeerd zijn doordat men toch massaal vrienden en familie is gaan bezoeken.
En dat is met name rond de feestdagen aangewakkerd, en die zijn er voorlopig niet meer. Er zal hier niet ineens een katalysator plaatsvinden waardoor er meer sociale contacten zijn dan nu al het geval is...
pi_197477561
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In het laatste OMT-bericht werd over een vermoeden van 30% gesproken. Dat is veel minder dan de 70 of 50% waar tot nu toe over gepraat is.
Dan heb je dus 1.3 terwijl we nu al in een lockdown zitten.

quote:
Onder kinderen lijkt de nieuwe variant niet meer besmettelijk dan de oude.
Nee. Niet meer besmettelijk vergeleken met andere leeftijdsgroepen.
pi_197477569
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:09 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik wacht eigenlijk nog steeds op de onderzoeksresultaten waar de 1,3 echt aangetoond is.
Nu is veel nog gebaseerd op modellen, en we weten hoe goed sommige andere modellen het hadden
pi_197477570
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Gast stel je niet zo aan hoor. Je kan gewoon je huis uit, op bezoek bij wie je maar wil, vrienden uit nodigen, boodschappen doen en naar de bouwmarkt. Desnoods kan je de trein pakken van Maastricht naar Leeuwarden en onderweg drie keer bij Burger King eten en tussendoor 3 uur op kantoor gaan werken zonder dat er ook maar een haan naar kraait.

Lockdown :')
Ik ken eerlijk gezegd niemand die zulke dingen nog allemaal doet, het overgrote merendeel van de Nederlanders houdt zich braaf aan de maatregelen en raakt niet besmet, laat staan dat men in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. Als "dank" daarvoor wordt je vervolgens met de ene verzwarende maatregel na de andere om de oren geslagen en bovendien wordt ons nu al door zorghotemetoten en virologen beloofd dat we in de zomer ook nog opgehokt zitten. :')
pi_197477577
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Vermoeden van 1.3.
In Southern Sun
  zondag 17 januari 2021 @ 23:12:59 #195
3778 popje
pi_197477578
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vandaag is het getal van 10% en 11,9% genoemd. Terwijl we gisteren nog uitgingen van het weekcijfer van 2-5%.

Bedoel je dat het in 1 dag van 2-5 naar 10% gaat? Nou dat is niet eens haalbaar bij een r van tig cijfers...
pi_197477582
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De critici komen gewoon aan het woord hoor.

De wappies blijven gelukkig buiten beeld.
Zet die leden van het OMT eens tegenover mensen die echt verstand van andere zaken hebben. Psychologen, economen, gedragswetenschappers. En dan niet van die B-artiesten of pseudos die die talkshows vaak uitnodigen (de discussie moet natuurlijk niet een echte discussie worden) maar echt zwaargewichten. Dit in een setting zoals die tv-debatten die je ook wel ziet voor de verkiezingen. Gaat geheid voor vuurwerk zorgen, maar ik kan me voorstellen dat ze dit liever niet doen. Gaat voor onrust zorgen omdat er een boel zaken aan het licht gaan komen.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:13:52 #197
3778 popje
pi_197477592
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit park? :D :D
Nee Beatrixpark haha maar dat is wel in Amsterdam :-)
pi_197477600
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zet die leden van het OMT eens tegenover mensen die echt verstand van andere zaken hebben. Psychologen, economen, gedragswetenschappers. En dan niet van die B-artiesten of pseudos die die talkshows vaak uitnodigen (de discussie moet natuurlijk niet een echte discussie worden) maar echt zwaargewichten. Dit in een setting zoals die tv-debatten die je ook wel ziet voor de verkiezingen. Gaat geheid voor vuurwerk zorgen, maar ik kan me voorstellen dat ze dit liever niet doen. Gaat voor onrust zorgen omdat er een boel zaken aan het ligt gaan komen.
Je kunt je voorstellen dat praatprogramma's liever geen vuurwerk hebben waar het hele land over praat de volgende dag :D?
In Southern Sun
pi_197477601

[ Bericht 100% gewijzigd door luxerobots op 17-01-2021 23:37:16 ]
pi_197477612
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:12 schreef popje het volgende:

[..]

Bedoel je dat het in 1 dag van 2-5 naar 10% gaat? Nou dat is niet eens haalbaar bij een r van tig cijfers...
Neen. Cijfer van 2-4 was van vorige week.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:15:18 #201
381953 NaturalScience
pi_197477617
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik wacht eigenlijk nog steeds op de onderzoeksresultaten waar de 1,3 echt aangetoond is.
Nu is veel nog gebaseerd op modellen, en we weten hoe goed sommige andere modellen het hadden
Er zijn meerdere wetenschappelijke studies gepubliceerd door zowel Britse als Deense wetenschappers die laten zien dat de Britse variant tussen de 30 en 70% besmettelijker is.
Dus met een r getal die momenteel vlak onder de 1 ligt vindt ik die r waarde van 1.3 voor de Britse variant nog heel conservatief ingeschat.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:15:25 #202
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197477621
quote:

[..]

Om 5 uur vanaf de feestocatie naar huis toe en dan met je brakke hoofd een online college volgen is niet zo lastig hoor.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197477625
quote:

[..]

Zet die leden van het OMT eens tegenover mensen die echt verstand van andere zaken hebben. Psychologen, economen, gedragswetenschappers. En dan niet van die B-artiesten of pseudos die die talkshows vaak uitnodigen (de discussie moet natuurlijk niet een echte discussie worden) maar echt zwaargewichten. Dit in een setting zoals die tv-debatten die je ook wel ziet voor de verkiezingen. Gaat geheid voor vuurwerk zorgen, maar ik kan me voorstellen dat ze dit liever niet doen. Gaat voor onrust zorgen omdat er een boel zaken aan het licht gaan komen.
Zet die gedragswetenschappers dan ook even in het lab en laat ze even uitleggen hoe een virus zich verspreind, dan komen er ook een hoop zaken aan het licht. Zal wel geheid vuurwerk geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2021 23:16:28 ]
pi_197477639
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je kunt je voorstellen dat praatprogramma's liever geen vuurwerk hebben waar het hele land over praat de volgende dag :D?
Het is van ongelooflijk belang. Voor jouw toekomst, en dat van je kinderen.
pi_197477643
Natuurlijk ligt Britse variant R boven de 1.0. Het is griep seizoen, succes met de verspreiding van een virus tegengaan.

Ik ben dit jaar ondanks lock down 2x ziek geweest. Net als overige jaren. Nu moet ik mijn situatie niet doortrekken tot de rest van de samenleving maar ik heb er simpelweg een hard hoofd in dat alle maatregelen zo een groot succes zijn. Het zal wat kunnen vertragen maar ook de griep zul je toch een keertje krijgen.

Dit virus wordt ook endemisch. Uitroeien gaat niet. Groepsimmuniteit is dan al een illusie. Blijven vaccineren... De hele populatie? Gekkenwerk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197477645
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zet die gedragswetenschappers dan ook even in het lab en laat ze even uitleggen hoe een virus zich verspreind, dan komen er ook een hoop zaken aan het licht. Zal wel geheid vuurwerk geven.
Ja want alels moet natuurlijk wijken voor corona :D
pi_197477648
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is van ongelooflijk belang. Voor jouw toekomst, en dat van je kinderen.
Wat bedoel je?
In Southern Sun
pi_197477650
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:12 schreef popje het volgende:

[..]

Ik denk dat de 10% uit dit bericht komt

pi_197477652
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat niet. Die 1.3 wordt alleen gehaald in haarden waar de Britse variant dominant is.

quote:
Je hebt gelijk. Het is net als met de oude variant veel minder besmettelijk voor kinderen dan voor anderen.
pi_197477653
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja want alels moet natuurlijk wijken voor corona :D
Duidelijk niet gegeven het feit dat Nederland grosso modo nog redelijk gewoon doordraait.
pi_197477654
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

_O- ~O>
pi_197477655
quote:

[..]

Ik ben voor. Ira Helsloot types :)
pi_197477663
quote:

[..]

Zet die gedragswetenschappers dan ook even in het lab en laat ze even uitleggen hoe een virus zich verspreind, dan komen er ook een hoop zaken aan het licht.
Het probleem is dat wetenschappers op hun eigen eiland zitten.

Neem Ab Osterhaus, die weet echt wel veel van virussen, maar wil volgens mij het liefst maatregelen zoals in China.

Een psycholoog of filosoof ziet hoe slecht de lockdown is voor het menselijke gedrag. Maar snapt natuurlijk niets van virussen, dus die kan gemakkelijk de verspreiding veel te optimistisch inschatten.
pi_197477664
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Duidelijk niet gegeven het feit dat Nederland grosso modo nog redelijk gewoon doordraait.
Ja FOK! inderdaad wel
pi_197477665
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ja toffe peer.
pi_197477666
quote:

[..]

Een samenleving is meer dan alleen virologie. We staren alleen maar blind op corona, maar we moeten oppassen dat we het grote belangrijkere plaatje niet uit het oog verliezen.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:18:37 #217
346939 Janneke141
pi_197477670
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ira Helsloot is geen epidemioloog, dus die mag er niks over zeggen. Lees ik net.
pi_197477677
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik ken eerlijk gezegd niemand die zulke dingen nog allemaal doet, het overgrote merendeel van de Nederlanders houdt zich braaf aan de maatregelen en raakt niet besmet, laat staan dat men in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. Als "dank" daarvoor wordt je vervolgens met de ene verzwarende maatregel na de andere om de oren geslagen en bovendien wordt ons nu al door zorghotemetoten en virologen beloofd dat we in de zomer ook nog opgehokt zitten. :')
Ja hoor de hele zomer ook echt meteen, het is pas januari man.

Na Q1 heeft 20% antistoffen en nog eens 20% voornamelijk kwetsbaar is gevaccineerde PLUS we gaan het voorjaar in. Dat hele pessimisme is nergens op gebaseerd. Vooral omdat je niet eens in een strenge lockdown zit maar kan gaan en staan waar je wil en in aangepaste vorm gewoon je vrienden en familie kan zien.
blablablabla
pi_197477679
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:15 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Er zijn meerdere wetenschappelijke studies gepubliceerd door zowel Britse als Deense wetenschappers die laten zien dat de Britse variant tussen de 30 en 70% besmettelijker is.
Dus met een r getal die momenteel vlak onder de 1 ligt vindt ik die r waarde van 1.3 voor de Britse variant nog heel conservatief ingeschat.
70% besmettelijker dan 1.0 = 1.0
pi_197477680
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Neem Ab Osterhaus, die weet echt wel veel van virussen, maar wil volgens mij het liefst maatregelen zoals in China.

Een psycholoog of filosoof ziet hoe slecht de lockdown is voor het menselijke gedrag. Maar snapt natuurlijk niets van virussen, dus die kan gemakkelijk de verspreiding veel te optimistisch inschatten.
Osterhaus praat voor eigen rekening, dat doen ze overigens allemaal en dat heeft geen fuck te maken met de adviezen die uitgebracht worden aan de regering.
pi_197477682
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:15 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Nee, die laten zien dat ze een vermoeden daar over hebben. Daadwerkelijk bewijs is er nog niet.
pi_197477697
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Onze welvaart voor de komende decennia staat op het spel.
pi_197477702
quote:

[..]

In Zweden hebben ze in het begin redelijk softe maatregelen getroffen en een van de redenen daarachter was dat het langer vol te houden is. Het is nu winter en de besmettingen zijn er ook harder gegaan, maar met minder maatregelen gaan de getallen inmiddels al omlaag. Wij zouden jaloers moeten zijn op de situatie daar, daar hebben ze al wat meer immuniteit opgebouwd en dus kunnen ze ook makkelijker de R0 waarde omlaag krijgen.
pi_197477703
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, die laten zien dat ze een vermoeden daar over hebben. Daadwerkelijk bewijs is er nog niet.
Jij wil het gewoon niet aannemen.
pi_197477704
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Precies dit, er is nog nergens een hard bewijs hoe besmettelijk de nieuwe variantie is.
pi_197477712
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

juist, en alles voor de kerst zowat open was....
pi_197477718
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Onze welvaart voor de komende decennia staat op het spel.
En dat heeft wat te maken met mijn vraag?
In Southern Sun
pi_197477722
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist, en alles voor de kerst zowat open was....
Inclusief de kroeg
pi_197477725
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

In Zweden hebben ze in het begin redelijk softe maatregelen getroffen en een van de redenen daarachter was dat het langer vol te houden is. Het is nu winter en de besmettingen zijn er ook harder gegaan, maar met minder maatregelen gaan de getallen inmiddels al omlaag. Wij zouden jaloers moeten zijn op de situatie daar, daar hebben ze al wat meer immuniteit opgebouwd en dus kunnen ze ook makkelijker de R0 waarde omlaag krijgen.
Zweden is minder dichtbevolkt. Zweden houden van zichzelf al meer afstand. En Zweden volgen overheidsmaatregelen getrouwer op.

Het zijn maar enkele verschillen.
pi_197477726
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat er nog geen bewijs is.
pi_197477728
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hij weet het beter dan elke deskundige in Europa. Wat een baas.

[ Bericht % gewijzigd door Evenstar op 17-01-2021 23:23:48 ]
blablablabla
pi_197477735
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wetenschappers doen niet zomaar iets.
pi_197477740
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Osterhaus praat voor eigen rekening, dat doen ze overigens allemaal en dat heeft geen fuck te maken met de adviezen die uitgebracht worden aan de regering.
Ab Osterhaus kan nog even cashen voor hij met pensioen gaat.
pi_197477741
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wetenschappers doen niet zomaar iets hoor.
Die zijn druk bezig om bewijs te verzamelen. Omdat dat er nog niet is.

Wetenschappers proberen over het algemeen hun hypotheses te bewijzen/te ontkrachten. Ze redeneren niet vanuit een geloof.
pi_197477756
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zweden is minder dichtbevolkt. Zweden houden van zichzelf al meer afstand. En Zweden volgen overheidsmaatregelen getrouwer op.

Het zijn maar enkele verschillen.
Het valt ook makkelijker op te volgen als ze wat minder extreem zijn. Juist daardoor gaan mensen de randjes opzoeken.
pi_197477757
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:22 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Waarmee dan? Volgens mij leveren die TV shows niet echt veel op.
pi_197477762
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies dit, er is nog nergens een hard bewijs hoe besmettelijk de nieuwe variantie is.
Het virus is afhankelijk van menselijk gedrag.

En of het nu 1.3 of 1.7 is maakt dan weinig uit. 1.3 is slecht, en 1.7 rampzalig.
pi_197477768
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het valt ook makkelijker op te volgen als ze wat minder extreem zijn. Juist daardoor gaan mensen de randjes opzoeken.
Vandaar dat ze de regels ook niet opvolgden toen de maatregelen minder streng waren! Natuurlijk!

Oh...wacht...
  zondag 17 januari 2021 @ 23:24:04 #239
3778 popje
pi_197477769
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Neen. Cijfer van 2-4 was van vorige week.
Het was gisteren nog 2-5% dus als jij gisteren ziet als vorige week kan dat ja. Voorlopig blijkt dat nog nergens uit.
pi_197477771
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:22 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Moge hij nooit meer terugkeren van zijn pensioen. Lekker naar de Cariben verhuizen, doei en tot ziens.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:24:31 #241
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197477776
Hoe gaat dat trouwens als je bv s avonds vertraging hebt in het OV omdat er een trein uitvalt oid en je bent na 20u nog niet thuis. Ben je dan in overtreding?

Dit gaat echt weer zoveel ellende en uitzonderingen opleveren.
pi_197477781
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De NPO niet, die zijn gebonden aan gedragscodes, want semi-overheid.
Maar de Commerciële tikken aardig af voor deskundigen
pi_197477787
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het virus is afhankelijk van menselijk gedrag.

En of het nu 1.3 of 1.7 is maakt dan weinig uit. 1.3 is slecht, en 1.7 rampzalig.
Of het is 0,9-1.0. Zoals in sommige gebieden waar de Britse variant dominant is.
pi_197477790
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:24 schreef popje het volgende:

[..]

Het was gisteren nog 2-5% dus als jij gisteren ziet als vorige week kan dat ja. Voorlopig blijkt dat nog nergens uit.
Op dat moment was dat het meest recent.
pi_197477801
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De NPO niet, die zijn gebonden aan gedragscodes, want semi-overheid.
Maar de Commerciële tikken aardig af voor deskundigen
Gasten bij DWDD kregen gewoon tussen de 500-1000 euro.
In Southern Sun
pi_197477803
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij zal linksom of rechtsom er wel een goede boterham mee verdienen. Of denk je dat al die virologen daar voor de lol zitten?
pi_197477807
quote:

[..]

Het OMT bestaat enkel en alleen uit virologen, arts-microbiologen enz. en die zullen vanuit hun functie en blik op de zaak altijd rücksichtslos voor totale lockdowns, avondklokken, eenzame opsluiting voor bejaarden, bezoekverboden en ophokplichten pleiten.

Hoe effectief dat ook allemaal mag zijn, wanneer het gevolg is dat je, wanneer we over twee of drie jaar eindelijk eens van de ellende af zijn, een samenleving zonder enige vorm van solidariteit, maar met een gigantische afkeer voor overheid, bestuurders en ordehandhavers en zorgpersoneel hebt, een mogelijke code zwart in de zorg nog wel je minste probleem was/is...
pi_197477810
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als dat al dik cashen heet tegenwoordig dan is de standaard wel flink laag :D
pi_197477812
quote:

[..]

Ja maar het beleid rondom talkshows is wel aangepast enige tijd geleden.
pi_197477823
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe gaat dat trouwens als je bv s avonds vertraging hebt in het OV omdat er een trein uitvalt oid en je bent na 20u nog niet thuis. Ben je dan in overtreding?

We zijn in Nederland best wel schappelijk, dus het zou geen problemen op moeten leveren.

Ik las ook dat er een uitzondering komt voor het aangelijnd uitlaten van je hond.

Ik vraag me wel af hoe ze gaan achterhalen of je een essentieel beroep hebt.
pi_197477827
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hij zal linksom of rechtsom er wel een goede boterham mee verdienen. Of denk je dat al die virologen daar voor de lol zitten?
Waarom toon je het niet eens aan in plaats van dit soort rare verhalen op te hangen? Hoeveel levert het hem dan op?
  zondag 17 januari 2021 @ 23:27:30 #252
381953 NaturalScience
pi_197477833
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Prima, doen we niets.
Gaan we wel weer opnieuw discussie voeren als de tyfus is uitgebroken....
pi_197477837
NOS is gewoon net zo'n schijtblad als de Telegraaf geworden. Wat een journalistiek.
pi_197477840
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het OMT bestaat enkel en alleen uit virologen, arts-microbiologen enz. en die zullen vanuit hun functie en blik op de zaak altijd rücksichtslos voor totale lockdowns, avondklokken, eenzame opsluiting voor bejaarden, bezoekverboden en ophokplichten pleiten.

Hoe effectief dat ook allemaal mag zijn, wanneer het gevolg is dat je, wanneer we over twee of drie jaar eindelijk eens van de ellende af zijn, een samenleving zonder enige vorm van solidariteit, maar met een gigantische afkeer voor overheid, bestuurders en ordehandhavers en zorgpersoneel hebt, een mogelijke code zwart in de zorg nog wel je minste probleem was/is...
Ik vind een OMT met zo'n tunnelvisie op zich niet zo'n groot probleem. Het lijkt me noodzakelijk om een orgaan te hebben dat alles op die manier bekijkt. De politiek heeft als taak om dan ook andere belangen mee te nemen.
pi_197477848
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom toon je het niet eens aan in plaats van dit soort rare verhalen op te hangen? Hoeveel levert het hem dan op?
Hoe kan ik nou op zijn bankrekening kijken? En waarom zullen die anderen dan ook constant in de media verschijnen? Koopmans, Gommers, Osterhaus etc.
pi_197477853
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:27 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Prima, doen we niets.
Er is geen onderbouwing voor het idee dat de 'tyfus' gaat uitbreken. Dat is ook niet het geval in gebieden waar de nieuwe variant al dominant is.

En we doen niet 'niets'. We hebben een keiharde lockdown. Die best goed werkt, de cijfers gaan gelukkig vrij hard omlaag.
pi_197477855
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als dat al dik cashen heet tegenwoordig dan is de standaard wel flink laag :D
Die lat bepaal jij niet. Het kan een trigger zijn voor dergelijke mensen om aan te schuiven en interessant genoeg te willen zijn om de volgende keer weer uitgenodigd te worden.
In Southern Sun
pi_197477860
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

Handhaving gaat drama worden, ik verwacht lukraak bonnen en willekeur
pi_197477863
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:27 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Prima, doen we niets.
Prima idee, ik ben voor.
pi_197477866
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik vind een OMT met zo'n tunnelvisie op zich niet zo'n groot probleem. Het lijkt me noodzakelijk om een orgaan te hebben dat alles op die manier bekijkt. De politiek heeft als taak om dan ook andere belangen mee te nemen.
Het OMT doet wat het moet doen, de regering heeft de taak dat advies in te passen in verdere adviezen uit andere sectoren en ministeries en het advies te beoordelen op maatschappelijke impacht en haalbaarheid.
pi_197477872
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, maar soms kan het geen kwaad enkele leden in een dergelijk orgaan te vervangen/ruilen, bv elke x weken, om juist tunnelvisie te voorkomen en scherp te blijven.
pi_197477877
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hoe kan ik nou op zijn bankrekening kijken? En waarom zullen die anderen dan ook constant in de media verschijnen? Koopmans, Gommers, Osterhaus etc.
Als je dat niet weet dan kun je mischien ook het fatsoen hebben om geen beschuldigingen van dien aard te uitten.
pi_197477884
quote:

[..]

Nobody's en PVV'ers krijgen toch niets?

En Peter krijgt 2500 euro.
pi_197477887
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Er is geen onderbouwing voor het idee dat de 'tyfus' gaat uitbreken. Dat is ook niet het geval in gebieden waar de nieuwe variant al dominant is.

En we doen niet 'niets'. We hebben een keiharde lockdown. Die best goed werkt, de cijfers gaan gelukkig vrij hard omlaag.
Woon jij in een andere realiteit dan ik?
pi_197477895
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die sociale maatregelen gaan nog wel even duren want we weten niet eens hoe lang de vaccins werken.

Daarbij kan je het nog steeds overdragen, je wordt alleen niet/minder ziek. :{
Dat laatste is helemaal niet bekend. Men vermoed dat je het op z'n minst véél minder overdraagt, en dat is ook logisch (je hoest en niest immers niet meer de hele tijd rochelend corona uit als je niet ziek bent, los van wat dan ook), maar dat kan je niet testen in zo'n onderzoek.

Alle experts (praktisch) in dit land, het OMT, én Rutte/de regering zijn het er unaniem over eens dat we terug naar normaal kunnen, dus zonder die 1,5m en al die andere ellendige kut-beperkingen op ons leven, events, feestjes etc, zodra ~70-80% gevaccineerd is.

Ze zeggen allemaal najaar, maar ik ga maar uit van begin volgend jaar, dan kan het alleen meevallen.

Als het dan 1 of 2 jaar later ineens weer toeneemt kunnen we altijd opnieuw kijken, maar dan verwacht men dat we weer normaal gezellig kunnen leven zonder deze verschrikkelijke klotebeperkingen.

Nou is "9 maanden" idd "nog wel even"... maar dat is de tijdlijn volgens 99% van de mensen die er verstand van heeft, het OMT, en de genen die er over gaan. Plus marc van ranst, van gucht, molenbeek, en ga zo maar door in België. En Fauci in de USA.

sidenote: die Fauci is een held dat hij zich zo in blijft zitten onder die gevaarlijke gek. Ik zou het niet kunnen...
#WeesGeenWhales
pi_197477910
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, maar soms kan het geen kwaad enkele leden in een dergelijk orgaan te vervangen/ruilen, bv elke x weken, om juist tunnelvisie te voorkomen en scherp te blijven.
Ja dat is wel waar. Sommige van die lui lijken af en toe iets te veel de media-aandacht op te zoeken zonder goede reden, Of de media zoekt hen op en ze gaan er op in, geen idee hoe dat precies gaat eigenlijk.
pi_197477911
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat laatste is helemaal niet bekend. Men vermoed dat je het op z'n minst véél minder overdraagt, en dat is ook logisch (je hoest en niest immers niet meer de hele tijd rochelend corona uit als je niet ziek bent, los van wat dan ook), maar dat kan je niet testen in zo'n onderzoek.

Alle experts (praktisch) in dit land, het OMT, én Rutte/de regering zijn het er unaniem over eens dat we terug naar normaal kunnen, dus zonder die 1,5m en al die andere ellendige kut-beperkingen op ons leven, events, feestjes etc, zodra ~70-80% gevaccineerd is.

Ze zeggen allemaal najaar, maar ik ga maar uit van begin volgend jaar, dan kan het alleen meevallen.

Als het dan 1 of 2 jaar later ineens weer toeneemt kunnen we altijd opnieuw kijken, maar dan verwacht men dat we weer normaal gezellig kunnen leven zonder deze verschrikkelijke klotebeperkingen.

Nou is "9 maanden" idd "nog wel even"... maar dat is de tijdlijn volgens 99% van de mensen die er verstand van heeft, het OMT, en de genen die er over gaan. Plus marc van ranst, van gucht, molenbeek, en ga zo maar door in België. En Fauci in de USA.

sidenote: die Fauci is een held dat hij zich zo in blijft zitten onder die gevaarlijke gek. Ik zou het niet kunnen...
Maar gommers heeft ons Lowlands beloofd...
pi_197477937
quote:

Die cijfers geven dus een vertekend beeld. De oude variant sterft uit, en de nieuwe is in opmars.

Maar goed, dat laatste geloof jij niet eens.
pi_197477942
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja dat is wel waar. Sommige van die lui lijken af en toe iets te veel de media-aandacht op te zoeken zonder goede reden, Of de media zoekt hen op en ze gaan er op in, geen idee hoe dat precies gaat eigenlijk.
Alsof we in Nederland zoveel experts op dit gebied hebben. Buiten FOK! dan, natuurlijk.
pi_197477944
quote:

[..]

Ik begin me echt af te vragen waarom je alles zo negatief moet zien.

Je *ZIET* er staan dat ze zeggen dat het misschien een paar % minder goed werkt, misschien, mar zowieso nog steeds goed zal werken.

Dat is biologisch ook logisch, ik ben er uit interesse eens ingedoken (heb een vak bioinformatica gedaan, niet heel veel dus, maar genoeg om een artikel te kunnen lezen), en het doelwit van die vaccins is véél en véél groter dan die paar miniscule gebieden daarbinnen die nu muteren. Het blijft dus werken.
#WeesGeenWhales
pi_197477971
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is augustus heh, van ranst had het over september.

Hoe dan ook, sommigen zijn idd nog optimistischer. Van Dissel hoopte ook al op groepsimmuniteit in de zomer. Nu was dit allebei wel voordat die variant bekend werd geloof ik.

Hoe dan ook, het zal me jeuken of ik weer normaal naar een event kan gezellig in juni, augustus, of oktober, of januari volgend jaar, waar het voor mij om gaat is dat er weer reël uitzicht op is op een redelijke termijn. :)

Daarmee is het mentaal goed te doen, sterker nog met dat uitzicht vind ik het prima, ik wil niet voor eeuwig zo moeten leven, god no, maar voor nu vermaak ik me thuis kos-te-lijk. Lekker allemaal leuke games spelen, discord om te chatten met vrienden van over de hele wereld, internet om samen lekker yaoi smut fics met ze te schrijven of doujins te lezen of anime/andere series te kijken samen, yaoi lezen, ik vermaak me kostelijk :D

Sterker nog: ik kom niet toe aan 80% van wat ik wil doen...
#WeesGeenWhales
pi_197477974
quote:

[..]

Volgens mij stapelen de lijken zich in de Londonse straten ook nog niet op. Mensen liggen nu uren in een ambulance te wachten voor er plaats voor hun is in het ziekenhuis, van tevoren zaten of lagen ze urenlang in de gang van het ziekenhuis te wachten voor opname of zette het ambulancepersoneel thuis een kopje thee omdat er de komende uren geen plaats in het ziekenhuis zou zijn. De NHS is gewoon van derdewereldniveau, dat systeem staat zonder pandemie zelfs al op instorten. :')
pi_197478002
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij stapelen de lijken zich in de Londonse straten ook nog niet op. Mensen liggen nu uren in een ambulance te wachten voor er plaats voor hun is in het ziekenhuis, van tevoren zaten of lagen ze urenlang in de gang van het ziekenhuis te wachten voor opname of zette het ambulancepersoneel thuis een kopje thee omdat er de komende uren geen plaats in het ziekenhuis zou zijn. De NHS is gewoon van derdewereldniveau, dat systeem staat zonder pandemie zelfs al op instorten. :')
Levy heeft dat ontkracht dat het zo dramatisch was. Druk maar niet over het randje gegaan.
pi_197478005
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die cijfers geven dus een vertekend beeld. De oude variant sterft uit, en de nieuwe is in opmars.

Je blijft het maar zeggen zonder onderbouwing en zonder bewijs. Elke keer weer. Je hebt besloten voor jezelf dat het waar is want elke keer als er cijfers zijn die je hypothese niet ondersteunen negeer je het.

Klinkt als een gelovige, en ik blijf gewoon nieuwsgierig waarom je dit geloof gekozen hebt en waarom je er zo diep in zit. Waarom wil je zo graag dat het waar is wat je zegt?

Ik geloof niets zonder dat er een goede reden cq bewijs voor is. De regering heeft in het beleid tot nu toe ook geprobeerd die lijn te volgen.
pi_197478015
quote:

[..]

als je die serie bekijkt wel ja.....ze worden ook echt overal voor gebeld.
en bijna elk griep seizoen is het ook raak.
pi_197478016
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Levy heeft dat ontkracht dat het zo dramatisch was. Druk maar niet over het randje gegaan.
Maar Levy zei ook dat het nog steeds alle hens aan dek is.

De kernboodschap leek me niet al te positief.
pi_197478034
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je blijft het maar zeggen zonder onderbouwing en zonder bewijs. Elke keer weer. Je hebt besloten voor jezelf dat het waar is want elke keer als er cijfers zijn die je hypothese niet ondersteunen negeer je het.

Klinkt als een gelovige, en ik blijf gewoon nieuwsgierig waarom je dit geloof gekozen hebt en waarom je er zo diep in zit. Waarom wil je zo graag dat het waar is wat je zegt?
Welke cijfers ondersteunen dat de nieuwe variant niet zo besmettelijk is?
pi_197478035
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dan vergeet hij er zeker even bij te vermelden dat 4.6 miljoen medische handelingen nu op de wachtlijst staan in Engeland en dat de achterstand met 100.000 per week opliep de afgelopen weken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2021 23:40:01 ]
  zondag 17 januari 2021 @ 23:40:17 #279
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197478056
Het "Belgische OMT" werd vorige zomer herschikt, enkele virologen werden vervangen door economen. In september kon men niet tot een unaniem advies komen: de virologen wilden verstrenging van de maatregelen, de economen niet. Een maand later hadden we 20.000 gevallen per dag met een positivity rate van ruim 30% en 1400 doden per week.
pi_197478060
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan vergeet hij er zeker even bij te vermelden dat 4.6 miljoen medische handelingen nu op de wachtlijst staan in Engeland.
Levi was helemaal niet zo positief:

https://www.parool.nl/wer(...)ns-aan-dek~be630840/
pi_197478064
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als ze puur vast blijven houden aan vaccinatie als enige mogelijkheid en geen rekening houden met bijv. Mogelijke toegang tot evenementen na sneltest (waarvan de betrouwbaarheid ook verbeterd kan worden de komende tijd) etc. Dan kun je het redelijk zwartgallig in zien en pas versoepelingen verwachten in 2022.

Zodra de zwakkeren zijn ingeënt, dus ruim voordat 70% van de bevolking is ingeënt, moeten er flinke versoepelingen komen, zo niet kun je zware protesten verwachten vanuit de bevolking. en dat zal stukken heftiger zijn dan vandaag.
Alpha kenny one
pi_197478072
Vind ook wel dat er een economisch of psychologisch 'OMT' moet komen. Wat gebeurt er straks met de economie, hoe houden we die draaiende, en angst en depressies bij mensen, kinderen met leerachterstand, etc. zijn allemaal vragen die zijdelings maar half worden beantwoord. Het is prima dat het OMT zich blindstaard op het virus, maar er zijn zo veel meer dingen belangrijk, vooral ook omdat het zo lang duurt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197478074
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Amper covid gevallen in een gemeente waar de verspreiding van de Britse variant zorgelijk werd genoemd.
In Southern Sun
  zondag 17 januari 2021 @ 23:41:09 #284
346939 Janneke141
pi_197478075
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het OMT doet wat het moet doen, de regering heeft de taak dat advies in te passen in verdere adviezen uit andere sectoren en ministeries en het advies te beoordelen op maatschappelijke impacht en haalbaarheid.
De regering luistert naar adviesteams A, B, C en D en nemen vervolgens altijd het advies van A over. Maar ze luisteren echt naar iedereen hoor.
pi_197478083
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer, jij stelt dus jij moet bewijzen.

De cijfers in Lansingerland zijn een aanwijzing dat het meevalt. Geen grote aanwijzing, maar het is iets. De R is in gebieden waar de nieuwe variant dominant is niet gestegen tot 1,3 en is zelfs een klein beetje aan het dalen. Met vergelijkbare maatregelen.

Dit is geen onomstotelijk bewijs maar het zijn dingen die je niet zou verwachten als jij gelijk hebt.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:42:03 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197478087
quote:

[..]

Engelsen hebben ook gewoon gefaald in december met hun eigen maatregelen.
pi_197478098
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:40 schreef falling_away het volgende:

[..]

Als ze puur vast blijven houden aan vaccinatie als enige mogelijkheid en geen rekening houden met bijv. Mogelijke toegang tot evenementen na sneltest (waarvan de betrouwbaarheid ook verbeterd kan worden de komende tijd) etc. Dan kun je het redelijk zwartgallig in zien en pas versoepelingen verwachten in 2022.

Zodra de zwakkeren zijn ingeënt, dus ruim voordat 70% van de bevolking is ingeënt, moeten er flinke versoepelingen komen, zo niet kun je zware protesten verwachten vanuit de bevolking. en dat zal stukken heftiger zijn dan vandaag.
Zware protesten vanuit de bevolking? Zoals wanneer eigenlijk?

Straks komt het voorjaar, en is er meer gevaccineerd, komt wel goed dus.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:42:58 #288
346939 Janneke141
pi_197478103
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:41 schreef Discombobulate het volgende:
Vind ook wel dat er een economisch of psychologisch 'OMT' moet komen. Wat gebeurt er straks met de economie, hoe houden we die draaiende, en angst en depressies bij mensen, kinderen met leerachterstand, etc. zijn allemaal vragen die zijdelings maar half worden beantwoord. Het is prima dat het OMT zich blindstaard op het virus, maar er zijn zo veel meer dingen belangrijk, vooral ook omdat het zo lang duurt.
Zie mijn reactie een paar posts hierboven. Die adviseurs zijn er, ze geven hun adviezen alleen voor de kat zijn viool. We hebben op dit moment precies één belang, en al het andere is ondergeschikt.
pi_197478104
quote:
14s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De regering luistert naar adviesteams A, B, C en D en nemen vervolgens altijd het advies van A over. Maar ze luisteren echt naar iedereen hoor.
Bewijs het eens? Of maak het aannemelijk? Want volgens mij zuig je dit gewoon uit je duim.
pi_197478110
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Engelsen hebben ook gewoon gefaald in december met hun eigen maatregelen.
dit word echt niet meegenomen in al die paniek over de nieuwe variant he ??
  zondag 17 januari 2021 @ 23:43:55 #291
346939 Janneke141
pi_197478120
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bewijs het eens? Of maak het aannemelijk? Want volgens mij zuig je dit gewoon uit je duim.
Dat kan ik niet, want Rutte wil geen notulen van het overleg :')
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 23:44:00 #292
236264 crew  capricia
pi_197478121
quote:

[..]

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197478124
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar Levy zei ook dat het nog steeds alle hens aan dek is.

De kernboodschap leek me niet al te positief.
Tuurlijk is het "alle hens aan dek" tijdens een pandemie, maar er liggen ook geen metershoge stapels lijken in de Londonse straten, dus ze lijken het gewoon te gaan redden. En dat vanuit een situatie zonder lockdown, maar met massale drukte vanwege kerstinkopen en bezoeken aan en van familie en vrienden.
pi_197478127
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Op dit moment lijk dat wel aannemelijk, alle adviezen van het OMT worden 1 op 1 overgenomen.
pi_197478134
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zware protesten vanuit de bevolking? Zoals wanneer eigenlijk?

Straks komt het voorjaar, en is er meer gevaccineerd, komt wel goed dus.
Dat is dan ruim voordat 70% van de bevolking is ingeënt, zoals hierboven ergens gemeld.
Alpha kenny one
pi_197478136
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Op dit moment lijk dat wel aannemelijk, alle adviezen van het OMT worden 1 op 1 overgenomen.
Onjuist.
In Southern Sun
pi_197478148
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Onjuist.
De avondklok is al zeker, heb ik wat gemist?
pi_197478152
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer, jij stelt dus jij moet bewijzen.

De cijfers in Lansingerland zijn een aanwijzing dat het meevalt. Geen grote aanwijzing, maar het is iets. De R is in gebieden waar de nieuwe variant dominant is niet gestegen tot 1,3 en is zelfs een klein beetje aan het dalen. Met vergelijkbare maatregelen.

Dit is geen onomstotelijk bewijs maar het zijn dingen die je niet zou verwachten als jij gelijk hebt.
Lansingerland ging om één school. Waar men er gewoon vroeg bij is geweest. Dat is wat de Nederlandse situatie betreft niet relevant.

Wat die 1.3 betreft, dat is een positieve schatting. Wetenschappers denken aan 1.4 tot 1.7.

Afijn, al is het 'slechts' 1.3, dan is dat al een groot probleem. We zitten nu namelijk al in een lockdown.
pi_197478164
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:44 schreef capricia het volgende:

[..]

[ twitter ]
Die beelden waren er een paar maanden geleden ook uit Luik, daar viel in de media echter amper iets over te horen, lezen of zien. Blijkbaar hoefde de bevolking toen nog niet bang gemaakt te worden, zodat ze zich braaf op lieten hokken.
pi_197478165
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De avondklok is al zeker, heb ik wat gemist?
Dat die nog niet zeker is en dat het kabinet vaker adviezen van het OMT heeft genegeerd. Maar dat wil je vast niet horen.
In Southern Sun
pi_197478172
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lansingerland ging om één school. Waar men er gewoon vroeg bij is geweest. Dat is wat de Nederlandse situatie betreft niet relevant.

Wat die 1.3 betreft, dat is een positieve schatting. Wetenschappers denken aan 1.4 tot 1.7.

Afijn, al is het 'slechts' 1.3, dan is dat al een groot probleem. We zitten nu namelijk al in een lockdown.
Maar waar is het bewijs dan? Jij doet heel stellig. Kom met wat beters dan een schatting die ook nog niet eens in de buurt komt van de huidige werkelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')