abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 januari 2021 @ 23:15:18 #201
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197477617
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik wacht eigenlijk nog steeds op de onderzoeksresultaten waar de 1,3 echt aangetoond is.
Nu is veel nog gebaseerd op modellen, en we weten hoe goed sommige andere modellen het hadden
Er zijn meerdere wetenschappelijke studies gepubliceerd door zowel Britse als Deense wetenschappers die laten zien dat de Britse variant tussen de 30 en 70% besmettelijker is.
Dus met een r getal die momenteel vlak onder de 1 ligt vindt ik die r waarde van 1.3 voor de Britse variant nog heel conservatief ingeschat.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:15:25 #202
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197477621
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Logeerpartijen zijn zo makkelijk nog niet. Vaak moeten mensen 's ochtends ook weer iets doen...
Om 5 uur vanaf de feestocatie naar huis toe en dan met je brakke hoofd een online college volgen is niet zo lastig hoor.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 23:15:29 #203
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197477625
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zet die leden van het OMT eens tegenover mensen die echt verstand van andere zaken hebben. Psychologen, economen, gedragswetenschappers. En dan niet van die B-artiesten of pseudos die die talkshows vaak uitnodigen (de discussie moet natuurlijk niet een echte discussie worden) maar echt zwaargewichten. Dit in een setting zoals die tv-debatten die je ook wel ziet voor de verkiezingen. Gaat geheid voor vuurwerk zorgen, maar ik kan me voorstellen dat ze dit liever niet doen. Gaat voor onrust zorgen omdat er een boel zaken aan het licht gaan komen.
Zet die gedragswetenschappers dan ook even in het lab en laat ze even uitleggen hoe een virus zich verspreind, dan komen er ook een hoop zaken aan het licht. Zal wel geheid vuurwerk geven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197477639
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je kunt je voorstellen dat praatprogramma's liever geen vuurwerk hebben waar het hele land over praat de volgende dag :D?
Het is van ongelooflijk belang. Voor jouw toekomst, en dat van je kinderen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197477643
Natuurlijk ligt Britse variant R boven de 1.0. Het is griep seizoen, succes met de verspreiding van een virus tegengaan.

Ik ben dit jaar ondanks lock down 2x ziek geweest. Net als overige jaren. Nu moet ik mijn situatie niet doortrekken tot de rest van de samenleving maar ik heb er simpelweg een hard hoofd in dat alle maatregelen zo een groot succes zijn. Het zal wat kunnen vertragen maar ook de griep zul je toch een keertje krijgen.

Dit virus wordt ook endemisch. Uitroeien gaat niet. Groepsimmuniteit is dan al een illusie. Blijven vaccineren... De hele populatie? Gekkenwerk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197477645
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zet die gedragswetenschappers dan ook even in het lab en laat ze even uitleggen hoe een virus zich verspreind, dan komen er ook een hoop zaken aan het licht. Zal wel geheid vuurwerk geven.
Ja want alels moet natuurlijk wijken voor corona :D
pi_197477648
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is van ongelooflijk belang. Voor jouw toekomst, en dat van je kinderen.
Wat bedoel je?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197477650
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:12 schreef popje het volgende:

[..]

Bedoel je dat het in 1 dag van 2-5 naar 10% gaat? Nou dat is niet eens haalbaar bij een r van tig cijfers...
Ik denk dat de 10% uit dit bericht komt

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197477652
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan heb je dus 1.3 terwijl we nu al in een lockdown zitten.
Nee, zo werkt dat niet. Die 1.3 wordt alleen gehaald in haarden waar de Britse variant dominant is.

quote:
Nee. Niet meer besmettelijk vergeleken met andere leeftijdsgroepen.
Je hebt gelijk. Het is net als met de oude variant veel minder besmettelijk voor kinderen dan voor anderen.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 23:17:42 #210
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197477653
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja want alels moet natuurlijk wijken voor corona :D
Duidelijk niet gegeven het feit dat Nederland grosso modo nog redelijk gewoon doordraait.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197477654
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:').

Je hebt hier zondag, maandag, woensdag, donderdag en zaterdag gewoon gepost.
_O- ~O>
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197477655
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zet die leden van het OMT eens tegenover mensen die echt verstand van andere zaken hebben. Psychologen, economen, gedragswetenschappers. En dan niet van die B-artiesten of pseudos die die talkshows vaak uitnodigen (de discussie moet natuurlijk niet een echte discussie worden) maar echt zwaargewichten. Dit in een setting zoals die tv-debatten die je ook wel ziet voor de verkiezingen. Gaat geheid voor vuurwerk zorgen, maar ik kan me voorstellen dat ze dit liever niet doen. Gaat voor onrust zorgen omdat er een boel zaken aan het licht gaan komen.
Ik ben voor. Ira Helsloot types :)
pi_197477663
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zet die gedragswetenschappers dan ook even in het lab en laat ze even uitleggen hoe een virus zich verspreind, dan komen er ook een hoop zaken aan het licht.
Het probleem is dat wetenschappers op hun eigen eiland zitten.

Neem Ab Osterhaus, die weet echt wel veel van virussen, maar wil volgens mij het liefst maatregelen zoals in China.

Een psycholoog of filosoof ziet hoe slecht de lockdown is voor het menselijke gedrag. Maar snapt natuurlijk niets van virussen, dus die kan gemakkelijk de verspreiding veel te optimistisch inschatten.
pi_197477664
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Duidelijk niet gegeven het feit dat Nederland grosso modo nog redelijk gewoon doordraait.
Ja FOK! inderdaad wel
pi_197477665
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ik ben voor. Ira Helsloot types :)
Ja toffe peer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197477666
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zet die gedragswetenschappers dan ook even in het lab en laat ze even uitleggen hoe een virus zich verspreind, dan komen er ook een hoop zaken aan het licht. Zal wel geheid vuurwerk geven.
Een samenleving is meer dan alleen virologie. We staren alleen maar blind op corona, maar we moeten oppassen dat we het grote belangrijkere plaatje niet uit het oog verliezen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:18:37 #217
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197477670
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ik ben voor. Ira Helsloot types :)
Ira Helsloot is geen epidemioloog, dus die mag er niks over zeggen. Lees ik net.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197477677
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik ken eerlijk gezegd niemand die zulke dingen nog allemaal doet, het overgrote merendeel van de Nederlanders houdt zich braaf aan de maatregelen en raakt niet besmet, laat staan dat men in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. Als "dank" daarvoor wordt je vervolgens met de ene verzwarende maatregel na de andere om de oren geslagen en bovendien wordt ons nu al door zorghotemetoten en virologen beloofd dat we in de zomer ook nog opgehokt zitten. :')
Ja hoor de hele zomer ook echt meteen, het is pas januari man.

Na Q1 heeft 20% antistoffen en nog eens 20% voornamelijk kwetsbaar is gevaccineerde PLUS we gaan het voorjaar in. Dat hele pessimisme is nergens op gebaseerd. Vooral omdat je niet eens in een strenge lockdown zit maar kan gaan en staan waar je wil en in aangepaste vorm gewoon je vrienden en familie kan zien.
blablablabla
pi_197477679
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:15 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Er zijn meerdere wetenschappelijke studies gepubliceerd door zowel Britse als Deense wetenschappers die laten zien dat de Britse variant tussen de 30 en 70% besmettelijker is.
Dus met een r getal die momenteel vlak onder de 1 ligt vindt ik die r waarde van 1.3 voor de Britse variant nog heel conservatief ingeschat.
70% besmettelijker dan 1.0 = 1.0
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 23:19:02 #220
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197477680
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het probleem is dat wetenschappers op hun eigen eiland zitten.

Neem Ab Osterhaus, die weet echt wel veel van virussen, maar wil volgens mij het liefst maatregelen zoals in China.

Een psycholoog of filosoof ziet hoe slecht de lockdown is voor het menselijke gedrag. Maar snapt natuurlijk niets van virussen, dus die kan gemakkelijk de verspreiding veel te optimistisch inschatten.
Osterhaus praat voor eigen rekening, dat doen ze overigens allemaal en dat heeft geen fuck te maken met de adviezen die uitgebracht worden aan de regering.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197477682
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:15 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Er zijn meerdere wetenschappelijke studies gepubliceerd door zowel Britse als Deense wetenschappers die laten zien dat de Britse variant tussen de 30 en 70% besmettelijker is.
Nee, die laten zien dat ze een vermoeden daar over hebben. Daadwerkelijk bewijs is er nog niet.
pi_197477697
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Onze welvaart voor de komende decennia staat op het spel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197477702
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het probleem is dat wetenschappers op hun eigen eiland zitten.

Neem Ab Osterhaus, die weet echt wel veel van virussen, maar wil volgens mij het liefst maatregelen zoals in China.

Een psycholoog of filosoof ziet hoe slecht de lockdown is voor het menselijke gedrag. Maar snapt natuurlijk niets van virussen, dus die kan gemakkelijk de verspreiding veel te optimistisch inschatten.
In Zweden hebben ze in het begin redelijk softe maatregelen getroffen en een van de redenen daarachter was dat het langer vol te houden is. Het is nu winter en de besmettingen zijn er ook harder gegaan, maar met minder maatregelen gaan de getallen inmiddels al omlaag. Wij zouden jaloers moeten zijn op de situatie daar, daar hebben ze al wat meer immuniteit opgebouwd en dus kunnen ze ook makkelijker de R0 waarde omlaag krijgen.
pi_197477703
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, die laten zien dat ze een vermoeden daar over hebben. Daadwerkelijk bewijs is er nog niet.
Jij wil het gewoon niet aannemen.
pi_197477704
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, die laten zien dat ze een vermoeden daar over hebben. Daadwerkelijk bewijs is er nog niet.
Precies dit, er is nog nergens een hard bewijs hoe besmettelijk de nieuwe variantie is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')