abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197476372

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197476376
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:49 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-overleg-in-catshuis

Avondklok stap dichterbij na overleg in Catshuis

"Of de maatregel echt zoden aan de dijk zet, is niet duidelijk."

:') het staat er echt...
Je bent nu wel een beetje selectief aan het knippen en plakken.
De Telegraaf stelt zelf nog niet te weten of het OMT inmiddels cijfers heeft overhandigd aan het kabinet, die uitspraak slaat er dus op dat voor de Telegraaf nog niet duidelijk is of de maatregel zoden aan de dijk zet. Jij presenteert het nu alsof het voor het kabinet nog niet duidelijk is, dat is speculatie.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:10:48 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197476386
Oops, sorry!

Ben NFL aan het kijken en ondertussen aantekeningen aan het maken voor FP artikel _O-

Excuses!
pi_197476389
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende: [..] We zullen t.z.t. het Duitse voorbeeld wel gaan volgen en de publieke ruimte gaan heropenen voor de mensen die al gevaccineerd zijn. De mensen die toch al gezond waren en daarom pas later een spuitje krijgen die kunnen nog wel een paar maande wachten, toch?
We moeten er samen doorheen hè? :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197476392
Bij Op1 nu ook meer over de Britse variant
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 17 januari 2021 @ 22:11:20 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197476397
Gaan we bij elke mutatie nu moord en brand roepen, scholen horeca en winkels dichthouden?
Dat houdt een keer op toch?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197476399
Goede TT :)
pi_197476400
Kwam vandaag langs plaatselijke uitvaartcentrum, en daar stonden wel degelijk een aantal koelcontainers.
pi_197476436
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vergeten in de post te plakken.

[ twitter ]
of ligt het toch ook gewoon aan het beleid en de maatregelen:

many Brazilians followed social distancing measures and complied with restrictions imposed on a local level, which experts believe was at least part of the reason the number of cases started to go down in August. These experts believe that the relaxation of those rules is in turn behind the recent acceleration in the spread of the virus.

The presidents response to the crisis has been widely criticized at home and abroad, but Mr. Bolsonaro has defended his approach. The day after the country passed 100,000 deaths, in August, he posted on Facebook that Brazil had no shortage of resources, equipment or medication.”

In mid-December, as it became clear the government still didnt have a plan to fight the pandemic, Rodrigo Maia, Brazil’s House Speaker, criticized Mr. Pazuello, the health minister.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197476449
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:05 schreef Evenstar het volgende:
Wij lopen al tien maanden achter de feiten aan, omdat men iedere keer wegkeek toen er genoeg indicaties waren dat het de verkeerde kant op zou gaan.

Nu willen zij het niet zo ver laten komen, omdat er simpelweg geen ruimte meer is om fouten te maken. Ik zit ook niet te wachten op een avondklok, niemand denk ik. Weet ook niet of dit de oplossing is, denk het niet, maar ben wel blij dat zij het een keer voor willen zijn en afstappen van hun mislukte "glas is altijd half vol beleid".
Mja, maar ik hekel het nog steeds dat omdat we de schuld kregen te laat te hebben ingegrepen nu maar naar het allerzwaarste middel willen grijpen om maar niet de schuld te krijgen dat ze te laat hebben ingegrepen.

Ik ben dus echt anti avondklok. Maar zeker niet anti maatregelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197476455
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Bij Op1 nu ook meer over de Britse variant
Die Braziliaanse variant is de Britse variant op steroïden.

Daar denken we over een half jaar nog met weemoed aan terug. :Y)
  zondag 17 januari 2021 @ 22:15:02 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197476473
Heb je onlangs de beelden van het Copacabanastrand gezien? Dat is je Braziliaanse variant right there.
pi_197476474
quote:
19s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:11 schreef Gunner het volgende:
Gaan we bij elke mutatie nu moord en brand roepen, scholen horeca en winkels dichthouden?
Dat houdt een keer op toch?
Als het vaccin dan niet meer werkt wel ja.
pi_197476480
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die Braziliaanse variant is de Britse variant op steroïden.

Daar denken we over een half jaar nog met weemoed aan terug. :Y)
brazilie loopt gewoon te prutsen ook, de mutatie is echt niet de enige oorzaak daar.
die president is ook een complete idioot
pi_197476493
quote:

[..]

[ twitter ]
Iedereen gaat wel helemaal loco worden als blijkt dat die vaccins niet werken hiertegen. Ons is immers beloofd en gezegd dat we eventjes geduld moeten hebben voor een prikje, en dan meer vrijheden terugkrijgen. Kunnen de mensen weer een jaar ophokken omdat die vaccins natuurlijk niet meteen geproduceerd zijn voor de rijke landen.

Alleen maar gokken op die vaccins is echt spelen met vuur en gaat uitlopen op een fiasco. We moeten corona wat meer leren te accepteren i.p.v. alles lam te leggen tot een vaccin.

Vraagje aan de Fok!ers. Zouden jullie nog een jaar je leven opzij zetten, mocht dit scenario werkelijkheid worden. Ik kan het mij niet voorstellen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197476501
quote:
19s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef Gunner het volgende:
Heb je onlangs de beelden van het Copacabanastrand gezien? Dat is je Braziliaanse variant right there.
Braziliaanse variant van domheid
  zondag 17 januari 2021 @ 22:16:29 #17
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197476508
quote:

[..]

[ twitter ]
twitter
are we infinite or am I alone
pi_197476526
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Iedereen gaat wel helemaal loco worden als blijkt dat die vaccins niet werken hiertegen. Ons is immers beloofd en gezegd dat we eventjes geduld moeten hebben voor een prikje, en dan meer vrijheden terugkrijgen. Kunnen de mensen weer een jaar ophokken omdat die vaccins natuurlijk niet meteen geproduceerd zijn voor de rijke landen.

Alleen maar gokken op die vaccins is echt spelen met vuur en gaat uitlopen op een fiasco. We moeten corona wat meer leren te accepteren i.p.v. alles lam te leggen tot een vaccin.

Vraagje aan de Fok!ers. Zouden jullie nog een jaar je leven opzij zetten, mocht dit scenario werkelijkheid worden. Ik kan het mij niet voorstellen.
Corona wat meer accepteren klinkt leuk. Maar het betekent in de praktijk gewoon dat we de zorg laten overstromen en acute zorg moeten stopzetten.
pi_197476527
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Mja, maar ik hekel het nog steeds dat omdat we de schuld kregen te laat te hebben ingegrepen nu maar naar het allerzwaarste middel willen grijpen om maar niet de schuld te krijgen dat ze te laat hebben ingegrepen.

Plus dat sommigen constant lijkt te vergeten dat er op dit moment keihard ingegrepen wordt en dat elke dag dat deze lockdown duurt rampzalig is. Het is letterlijk gokken met levens om maatregelen te verlengen.
pi_197476528
quote:
19s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef Gunner het volgende:
Nee dat heeft er allemaal geen invloed op en we moeten doodsbang zijn voor die mutanten.
In Southern Sun
pi_197476535
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

of ligt het toch ook gewoon aan het beleid en de maatregelen:

many Brazilians followed social distancing measures and complied with restrictions imposed on a local level, which experts believe was at least part of the reason the number of cases started to go down in August. These experts believe that the relaxation of those rules is in turn behind the recent acceleration in the spread of the virus.

The presidents response to the crisis has been widely criticized at home and abroad, but Mr. Bolsonaro has defended his approach. The day after the country passed 100,000 deaths, in August, he posted on Facebook that Brazil had no shortage of resources, equipment or medication.”

In mid-December, as it became clear the government still didnt have a plan to fight the pandemic, Rodrigo Maia, Brazil’s House Speaker, criticized Mr. Pazuello, the health minister.
Is makkelijk om Bolsonaro weer de schuld te geven, maar als het virus weer muteert met een bepaald soort vleermuizen in de Amazones heb je de poppen aan het dansen. :Y
  zondag 17 januari 2021 @ 22:18:00 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197476536
quote:

[..]

'We weten niet of het effect heeft, maar we willen niet het verwijt krijgen dat we niks doen' is een slecht argument voor letterlijk iedere denkbare maatregel. Laat staan een extreme als een dagelijks straatverbod.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197476538
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ twitter ]
to be clear on vaccines, the existing vaccine will still work. Though some scientists suspect maybe a few % drop in efficacy. But not sure yet. We are awaiting studies. Researchers are backlogged with also studying the South Africa 🇿🇦 B1135 variant that also has E484K.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:19:06 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197476559
quote:
Nee dan gaat er meer opstand komen dan wat je vandaag in Amsterdam zag.
En zoals je hierboven ziet is er nog geen gevaar voor vacccins. Vooral bangmakerij dus.
pi_197476572
quote:

[..]

Niet relevant wegens gaat niet gebeuren.
In Southern Sun
  zondag 17 januari 2021 @ 22:19:39 #26
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197476573
Krijg steeds meer dit idee bij 2021..

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 17 januari 2021 @ 22:19:50 #27
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197476580
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee dat heeft er allemaal geen invloed op en we moeten doodsbang zijn voor die mutanten.
Hugo ben jij het?
Of Arie.
Of Mark
pi_197476589
quote:

[..]

quote:
Ons is immers beloofd en gezegd dat we eventjes geduld moeten hebben voor een prikje, en dan meer vrijheden terugkrijgen.
Dat gaat men inderdaad zeggen, maar niemand kan harde beloftes doen als het om een pandemie gaat. :')
Hopelijk snappen mensen dat..
  zondag 17 januari 2021 @ 22:20:27 #29
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197476591
quote:

[..]

Dat is iets wat ik de regering eerder al heb verweten: ze hebben geen perspectief mocht het vaccin niet werken. Ze hebben nogal last van tunnelvisie, niets anders dan het vaccin is bespreekbaar.

Nu hoop ik nog steeds dat het vaccin gaat helplen, maar het duurt allemaal zo verschrikkelijk lang. Tot eind vorig jaar zag ik het nog wel redelijk positief tegemoet. Maar inmiddels is daar weinig van over. En ik heb geen zin om nog een jaar in deze ellende te vertoeven. Maar ja, of ik een keus heb?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197476593
quote:

[..]

Nee, dat gaat niet gebeuren.
16 maart is voor mij de dag dat het snelle exit plan echt live moet zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197476603
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Corona wat meer accepteren klinkt leuk. Maar het betekent in de praktijk gewoon dat we de zorg laten overstromen en acute zorg moeten stopzetten.
Hoe lang zou deze situatie duren denk je? Misschien moeten we door de zure appel heen bijten dan maar, in plaats van het nog vele maanden lastig laten maken voor onszelf. Een jaar het leven tot een halt roepen kan nog net, maar het houd gewoon een keer op. Dan hebben we corona straks wel verslagen, maar hebben we geen samenleving meer over. Geen werk meer.
pi_197476616
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

'We weten niet of het effect heeft, maar we willen niet het verwijt krijgen dat we niks doen' is een slecht argument voor letterlijk iedere denkbare maatregel. Laat staan een extreme als een dagelijks straatverbod.
Het is compleet bizar dat de keiharde lockdown nu als een soort basislevel wordt gezien. 'Niet te vroeg versoepelen' is waanzin.

De situatie is er niet naar dat we de kat uit de boom kunnen kijken. Te vroeg versoepelen en dan weer terugdraaien is beter dan lockdown verlengen zonder perspectief. Dat is al maandenlang de denkwijze, waar is die nu ineens gebleven?
pi_197476623
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is makkelijk om Bolsonaro weer de schuld te geven, maar als het virus weer muteert met een bepaald soort vleermuizen in de Amazones heb je de poppen aan het dansen. :Y

en dan het vreemd vinden waarom het daar zo uit de klauwen loopt
pi_197476625
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is compleet bizar dat de keiharde lockdown nu als een soort basislevel wordt gezien. 'Niet te vroeg versoepelen' is waanzin.

De situatie is er niet naar dat we de kat uit de boom kunnen kijken. Te vroeg versoepelen en dan weer terugdraaien is beter dan lockdown verlengen zonder perspectief. Dat is al maandenlang de denkwijze, waar is die nu ineens gebleven?
Angst regeert momenteel ben ik bang.
pi_197476647
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:20 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik de regering eerder al heb verweten: ze hebben geen perspectief mocht het vaccin niet werken. Ze hebben nogal last van tunnelvisie, niets anders dan het vaccin is bespreekbaar.

Dat is niet zo erg, de vaccins werken prima en zijn de oplossing. Bangmakerij daarover is overdreven.
pi_197476656
quote:

[..]

Hoe graag ik ook zou willen versoepelen. Versoepelen nu lijkt me behoorlijk dom.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:23:09 #37
346939 Janneke141
pi_197476657
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het doel heiligt de middelen. En om het extra ingewikkeld te maken veranderen we af en toe het doel.
pi_197476664
quote:

[..]

Zoals Willie 4 mei zei: "Niet normaal maken wat niet normaal is"
pi_197476665
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het doel heiligt de middelen. En om het extra ingewikkeld te maken veranderen we af en toe het doel.
Welk doel is veranderd?
  zondag 17 januari 2021 @ 22:23:45 #40
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197476666
Deze week nog even een avondklokje afroepen en ik gok dat we in heel wat meer steden relletjes te zien krijgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197476669
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja in plaats van opnames/zorgbelasting zijn het nu de besmettingen geworden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:24:13 #42
416575 crew  Evenstar
pi_197476676
quote:

[..]

Daar kan je inderdaad over discusseren, weet ook echt niet op dit de oplossing is. Ben blij dat ze in ieder geval wel willen ingrijpen voordat het te laat is.

Heb al eerder voorgesteld om bijvoorbeeld te proberen om iets als de dierentuinen te openen en toe te laten dat je buiten met vier man bijelkaar mag komen. Daarbij heel dringend advies geven dat je echt alleen thuis moet afspreken als het noodzakelijk is. Denk echt dat je daar veel meer repsonse op krijgt.

Al die tijd die ze nu gebruiken te onderzoeken of avondklok gaat werken bijvoorbeeld het bovenstaande hadden geprobeerd ....

Tsja, lastige situatie, wil ook geen avondklok. Naast alle reguliere bezwaren ..... je stopt mensen nog meer binnen, terwijl wij echt naar buiten moeten.
pi_197476677
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En dat mag ook wel, voor even. Is heel begrijpelijk. Maar op een gegeven moment moet ratio weer de overhand nemen en dat moment komt heel dichtbij.
pi_197476680
quote:
15s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Krijg steeds meer dit idee bij 2021..

[ afbeelding ]
Hier nog een relevant plaatje:
  zondag 17 januari 2021 @ 22:24:39 #45
346939 Janneke141
pi_197476681
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En potentiële besmettingen in de toekomst.
pi_197476683
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ twitter ]
twitter

Converging evolution is worrisome—it means nature discovered repeatedly it works.
pi_197476688
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe graag ik ook zou willen versoepelen. Versoepelen nu lijkt me behoorlijk dom.
Basisscholen open is al nauwelijks een versoepeling en ligt niet eens op tafel. Dat is het probleem.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:25:30 #48
416575 crew  Evenstar
pi_197476694
quote:

[..]

Welk doel is veranderd?
Gewoon niet, doel is al vanaf dag één zorg ontlasten.

Je kan zeggen dat ze falen, maar niet dat ze constant van doel veranderen.
pi_197476700
quote:

[..]

Het is niet zo relevant wat ik zou doen. De belangrijkste dingen die ik momenteel niet kan doen zijn vakanties, etentjes buitenshuis en evenementen. Dan kan ik wel stoer zeggen dat ik er vanaf april klaar mee ben, maar het is niet alsof de horeca dan opeens weer meteen open is. Of dat er evenementen georganiseerd worden. Ik kan misschien heel onverstandig een vliegtuig pakken, maar dan wat? Als dat land op slot zit kan ik alsnog niks. Leuk dan. Het is veel belangrijker om te vragen wanneer we er als land zijnde klaar mee zijn. En dat gaat wel even duren hoor, de meeste mensen waren juist voor een verlenging.
pi_197476717
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe lang duurt een opleiding tot IC verpleegkundige? Drie jaar? Als dat hele mutantencircus vaccins uiteindelijk ineffectief maakt had men vorig jaar beter meteen kunnen beginnen met het opleiden daarvan. Niet functionerende vaccins en geen enkele aanzet tot het uitbreiden van de IC capaciteit. We mogen blij zijn wanneer we in 2030 van deze onzin verlost zijn... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197476722
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hier nog een relevant plaatje:
[ afbeelding ]
_O- ^O^
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:26:56 #52
416575 crew  Evenstar
pi_197476727
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Meer besmettingen zorgt voor meer opnames/zorgbelasting. Dat is gewoon een simpel feit.

Of jij moet een idee hebben om alleen de gezonden in de groep van 18-50 te besmetten, zodat niemand meer zorg nodig heeft, dan heb je gelijk.
pi_197476728
Brazilië is trouwens wel een "goed" voorbeeld wat er gaat gebeuren als je amper maatregelen hebt.
dat gaat dus niet goed.
pi_197476730
Als de avondklok komt, zal dat de eerste maatregel zijn die ik doelbewust breek. Mijn dagelijkse avondwandeling, waar ik gemiddeld een halve hond tegenkom, heb ik nodig om een beetje 'sane' te blijven, ook in fysieke vorm. Ik neem die boete wel. Handhaaf eerst de bestaande maatregelen maar eens.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197476738
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Gewoon niet, doel is al vanaf dag één zorg ontlasten.

Je kan zeggen dat ze falen, maar niet dat ze constant van doel veranderen.
Het doel is nu de zorg ontlasten in een hypothetische worst case scenario in maart.
pi_197476740
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef Caland het volgende:
Deze week nog even een avondklokje afroepen en ik gok dat we in heel wat meer steden relletjes te zien krijgen.
Met de lat over dat tuig, dan leren ze het wel af. ~O>
  zondag 17 januari 2021 @ 22:27:46 #57
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197476750
Bij Op1 weer tenenkrommend; 'de avondklok komt snel dichterbij', de r-waarde zou 10% dalen, want de r is al 1,3... maar dat is hij nog niet! Waarom zou er als er nu een lockdown is, de ook 1,3 worden, als hij dat in de UK nu ook niet is?

En waarom wordt de avondklok gepresenteerd als het middel die ons gaat redden van het onheil? Als dat niet werkt, dan komt er weer een maatregel die dan als de hamer wordt gepresenteerd?

Totaal bezoekverbod? Straatverbod?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197476771
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Predator40 het volgende:
Brazilië is trouwens wel een "goed" voorbeeld wat er gaat gebeuren als je amper maatregelen hebt.
dat gaat dus niet goed.
Wat ook niet goed gaat is dat het blijkbaar in een stad (Manaus) waar men al groepsimmuniteit zou hebben weer zo oplaait en tot een dergelijke mutatie komt. Dat is toch wel een beetje zorgwekkend.
pi_197476773
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Meer besmettingen zorgt voor meer opnames/zorgbelasting. Dat is gewoon een simpel feit.
Maar besmettingen weten we niet, we weten alleen van geteste mensen hoeveel er besmet zijn.
pi_197476775
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Predator40 het volgende:
dat gaat dus niet goed.
Van anarchie toestanden zoals veel mensen zeggen dat gaat komen wanneer je het op zijn beloop laat is geen sprake van. De zorg is wel overbelast, dat klopt.
pi_197476777
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef popje het volgende:
Bij Op1 weer tenenkrommend; 'de avondklok komt snel dichterbij', de r-waarde zou 10% dalen, want de r is al 1,3... maar dat is hij nog niet! Waarom zou er als er nu een lockdown is, de ook 1,3 worden, als hij dat in de UK nu ook niet is?

En waarom wordt de avondklok gepresenteerd als het middel die ons gaat redden van het onheil? Als dat niet werkt, dan komt er weer een maatregel die dan als de hamer wordt gepresenteerd?

Avond en dag klok.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:29:03 #62
416575 crew  Evenstar
pi_197476780
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef Luke83 het volgende:
Als de avondklok komt, zal dat de eerste maatregel zijn die ik doelbewust breek. Mijn dagelijkse avondwandeling, waar ik gemiddeld een halve hond tegenkom, heb ik nodig om een beetje 'sane' te blijven, ook in fysieke vorm. Ik neem die boete wel. Handhaaf eerst de bestaande maatregelen maar eens.
Zo sta ik er ook in. Ben echt netjes geweest tot nu toe, meestal zelfs strenger dan wat nodig was volgens de regering, maar ik ga niet mijn avondwandeling opgeven. Soms lukt het dan voor 20:00, soms niet, maar ik ga gewoon wandelen.
pi_197476785
quote:

ze vergeten voor het gemak even dat alles zowat los was in de UK met kerst ?
ik denk dat dat eerder voor een hogere R heeft gezorgd dan dat de mutatie dat doet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:30:04 #64
416575 crew  Evenstar
pi_197476806
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het doel is nu de zorg ontlasten in een hypothetische worst case scenario in maart.
Nou ja, als het uit de hand loopt hebben wij ingegrepen.

Als het vals alarm was, dan lopen de besmettingen harder terug dan dat ze anders zouden doen.

(Al ben ik nog steeds niet echt voor een avondklok)
  zondag 17 januari 2021 @ 22:30:08 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197476809
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Daar kan je inderdaad over discusseren, weet ook echt niet op dit de oplossing is. Ben blij dat ze in ieder geval wel willen ingrijpen voordat het te laat is.

Heb al eerder voorgesteld om bijvoorbeeld te proberen om iets als de dierentuinen te openen en toe te laten dat je buiten met vier man bijelkaar mag komen. Daarbij heel dringend advies geven dat je echt alleen thuis moet afspreken als het noodzakelijk is. Denk echt dat je daar veel meer repsonse op krijgt.

Al die tijd die ze nu gebruiken te onderzoeken of avondklok gaat werken bijvoorbeeld het bovenstaande hadden geprobeerd ....

Tsja, lastige situatie, wil ook geen avondklok. Naast alle reguliere bezwaren ..... je stopt mensen nog meer binnen, terwijl wij echt naar buiten moeten.
En dan is het nu nog koud en donker 's avonds....

Als wij een voorjaar krijgen zoals 2020 kun je mensen echt niet vanaf 20u ophokken, dan ga je echt compleet voorbij aan fysiek en mentaal welzijn van mensen die al de hele week tegen de muren oplopen na 40u schermpje turen + thuisonderwijs.
pi_197476810
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook al benoemd.

Je hebt in de laatste lockdown enorm veel van mensen afgepakt, waardoor er nog maar 1 optie overgebleven is naast het thuishangen en rondje lopen/rennen : bezoeken van anderen.

Als je mensen wat te doen geeft, bv de dierentuin, museum, winkelen, zwembad, sporten, zorg je er naar mijn idee voor dat mensen minder aanleiding geeft om maar iemand anders te gaan bezoeken, het is dan echt veel makkelijker langdurig vol te houden. De besmettingen in deze plekken waren naar mijn idee nooit heel erg hoog of aanwijsbaar.

Maar in plaats daarvan pak je ook nog de mogelijkheid af om elkaar 's avonds te bezoeken, waardoor mensen nog meer de neiging hebben om dat bezoek naar voren te schuiven, alsnog te doen, of zelfs te verlengen door te blijven slapen.

Ik weet het niet, maar ik men lijkt een beetje in tunnelvisie beland, dat als we zoveel mogelijk verbieden dat de contactmomenten automatisch omlaag gaan, gedeeltelijk klopt dat, maar omdat het zo lang duurt, gaan steeds meer mensen de randjes vaker en langer opzoeken.
pi_197476829
quote:

[..]

Er hoeft niet versoepeld te worden, maar verzwaren en avondklokken zijn ook je reinste waanzin.
pi_197476849
quote:

De avondklok is al een vorm van een straatverbod, ze hoeven alleen het tijdstip aan te passen als ze willen.

Eigenlijk is het 'verbod op het vertoeven in de open lucht' het laatste middel wat we nog hebben. Als die Britse variant loskomt heb je niet meer genoeg aan vriendelijke doch dringende adviezen, het gezonde verstand en 'draagvlak'. Dan zal alles uit de kast moeten worden gehaald.
pi_197476851
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan is het nu nog koud en donker 's avonds....

Als wij een voorjaar krijgen zoals 2020 kun je mensen echt niet vanaf 20u ophokken, dan ga je echt compleet voorbij aan fysiek en mentaal welzijn van mensen die al de hele week tegen de muren oplopen na 40u schermpje turen + thuisonderwijs.
Terwijl je mensen juist zou moeten motiveren om dan maar buiten af te spreken. Mensen spreken toch wel af; helemaal als ze echt eenzaam zijn. Zorg er dan voor dat dat relatief veilig kan. Buiten dus. Maar nee, jaag mensen nog meer naar binnen |:(
pi_197476853
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat ook niet goed gaat is dat het blijkbaar in een stad (Manaus) waar men al groepsimmuniteit zou hebben weer zo oplaait en tot een dergelijke mutatie komt. Dat is toch wel een beetje zorgwekkend.
straks is iedereen ingeënt en dan komt er een mutatie die schijt heeft aan die antistoffen :{
pi_197476858
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Als het vals alarm was, dan lopen de besmettingen harder terug dan dat ze anders zouden doen.

En hoe meet je dat?

Oh en dan komt er nog meer schade aan de samenleving, als je dat tenminste nog belangrijk vindt.
pi_197476859
Ja hoor, Slob trekt de: jullie moeten jullie allemaal maar eens gedragen kaart weer :')
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197476868
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Luke83 het volgende:
Ja hoor, Slob trekt de: jullie moeten jullie allemaal maar eens gedragen kaart weer :')
Newsflash : dat doe ik al 10+ maanden
pi_197476871
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je hebt in de laatste lockdown enorm veel van mensen afgepakt, waardoor er nog maar 1 optie overgebleven is naast het thuishangen en rondje lopen/rennen : bezoeken van anderen.

Als je mensen wat te doen geeft, bv de dierentuin, museum, winkelen, zwembad, sporten, zorg je er naar mijn idee voor dat mensen minder aanleiding geeft om maar iemand anders te gaan bezoeken, het is dan echt veel makkelijker langdurig vol te houden. De besmettingen in deze plekken waren naar mijn idee nooit heel erg hoog of aanwijsbaar.

Maar in plaats daarvan pak je ook nog de mogelijkheid af om elkaar 's avonds te bezoeken, waardoor mensen nog meer de neiging hebben om dat bezoek naar voren te schuiven, alsnog te doen, of zelfs te verlengen door te blijven slapen.

Ik weet het niet, maar ik men lijkt een beetje in tunnelvisie beland, dat als we zoveel mogelijk verbieden dat de contactmomenten automatisch omlaag gaan, gedeeltelijk klopt dat, maar omdat het zo lang duurt, gaan steeds meer mensen de randjes vaker en langer opzoeken.
Het alternatief is dan, zoals ik jou begrijp, om dan maar meer contactmomenten toe te staan. Denk je dat mensen zich dan wel aan de regels houden want tot op heden is dat nog niet gebeurt, volgens mij.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:33:02 #75
416575 crew  Evenstar
pi_197476874
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat wij ondertussen op een punt zijn aanbeland waar je moet sturen en niet verbieden.

Duidelijk maken wat wel kan en waar weinig risico is (buiten) als je je aan de basisregels houdt en waar je ondanks de basisregels wel gewoon risico loopt (binnen).

Beleid ook meer die kant op sturen en niet alleen maar verbieden, want er is straks niks meer om te verbieden.
pi_197476894
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

straks is iedereen ingeënt en dan komt er een mutatie die schijt heeft aan die antistoffen :{
Nou ja, zover zou ik niet willen gaan, ik denk dat het iets is wat zorgwekkend kan zijn maar de informatie over mutaties en hun oorsprong is wat te beperkt om daar conclusies van dien aard over te trekken.
pi_197476899
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het alternatief is dan, zoals ik jou begrijp, om dan maar meer contactmomenten toe te staan. Denk je dat mensen zich dan wel aan de regels houden want tot op heden is dat nog niet gebeurt, volgens mij.
Je begrijpt het niet helemaal goed, het gaat er juist om om de contactmomenten die er toch al zijn in de buitenlucht te laten plaatsvinden.
pi_197476900
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is niet zo relevant wat ik zou doen. De belangrijkste dingen die ik momenteel niet kan doen zijn vakanties, etentjes buitenshuis en evenementen. Dan kan ik wel stoer zeggen dat ik er vanaf april klaar mee ben, maar het is niet alsof de horeca dan opeens weer meteen open is. Of dat er evenementen georganiseerd worden. Ik kan misschien heel onverstandig een vliegtuig pakken, maar dan wat? Als dat land op slot zit kan ik alsnog niks. Leuk dan. Het is veel belangrijker om te vragen wanneer we er als land zijnde klaar mee zijn. En dat gaat wel even duren hoor, de meeste mensen waren juist voor een verlenging.
In Italië heeft de horeca versoepelingen afgedwongen n.a.v. hun protest. Het kan dus wel. Echter zijn wij een ander slag volk.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:34:16 #79
416575 crew  Evenstar
pi_197476901
quote:

[..]

Sturen op contactmomenten buiten.
pi_197476902
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En hoe meet je dat?

Oh en dan komt er nog meer schade aan de samenleving, als je dat tenminste nog belangrijk vindt.
Waarom ga jij er altijd automatisch vanuit dat mensen die de maatregelen nog enigszins begrijpen (en geen volle ziekenhuizen willen) niet stil staan bij de schade aan de samenleving? Dat ze dat niet belangrijk vinden. Dat is echt een nare beschuldiging.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:34:29 #81
346939 Janneke141
pi_197476906
quote:
Ah, had Arie het kortste strootje deze keer.

Ik hou me al een jaar aan de maatregelen, maar ik heb het idee dat er de komende week eentje aankomt waarvoor dat niet meer geldt.
pi_197476922
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet helemaal goed, het gaat er juist om om de contactmomenten die er toch al zijn in de buitenlucht te laten plaatsvinden.
En jij denkt dat het zo werkt? Dat mensen met dit weer lekker buiten gaan afspreken (omdat het mag) in plaats van binnen (terwijl dat ook gewoon kan)?
pi_197476928
quote:

[..]

Ik zeg niet meer contactmomenten, maar mensen wat meer bieden, dan gaan de contactmomenten om elkaar thuis op te zoeken in de meestal kleine ruimtes naar beneden.

Het is naar mijn idee weinig risicovol om in een dierentuin, of museum rond te lopen, en van zwembaden zijn er ook niet enorm veel besmettingen bekend, maar we hebben dat allemaal tegelijk verboden met de andere maatregelen dus we weten niets van de impact van deze beperkingen.

Het zou naar mijn idee slim zijn zoiets te proberen om te kijken of de contactmomenten thuis naar beneden gaan door een lichte versoepeling zonder dat je meteen naar een zwaardere lockdown grijpt.
pi_197476932
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In Italië heeft de horeca versoepelingen afgedwongen n.a.v. hun protest. Het kan dus wel. Echter zijn wij een ander slag volk.
Ja. Maar dat kwam door de bedrijven die er massaal voor kozen. Dat is niet gelukt door een individu die besloot dat hij klaar was met de maatregelen. Daarom zeg ik: het maakt niet uit wanneer ik er klaar mee ben. Dat ben ik al maanden. Maar daar gaat de maatschappij niet opeens van draaien.
pi_197476934
Bij Nieuwsuur was de burgemeester van Amersfoort en die ziet ook geen nut in een avondklok
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197476944
quote:
volgens mij moeten kabinetsleden hun muil nu maar eens gewoon houden nu het demissionair is.
wie denkt Arie wel dat hij is dan....
pi_197476945
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Sturen op contactmomenten buiten.
Tja... dat lijkt mij naief. Maar goed, mischien ben ik te wantrouwig of te cynisch, dat kan zomaar zo zijn :)
pi_197476951
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En jij denkt dat het zo werkt? Dat mensen met dit weer lekker buiten gaan afspreken (omdat het mag) in plaats van binnen (terwijl dat ook gewoon kan)?
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als ik een dagje dierentuin mag doen met mijn ouders in dit weer zou ik daar ja tegen zeggen. Ze komen sowieso langs deze maand. :)
pi_197476953
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

volgens mij moeten kabinetsleden hun muil nu maar eens gewoon houden nu het demissionair is.
So zeg,
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:37:41 #90
416575 crew  Evenstar
pi_197476961
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En hoe meet je dat?

Nee, ik vind het niet belangrijk, alles moet kapot, alle ondernemers kopje onder, iedereen werkloos, zorg dat dan alsnog naar de klote gaat. Ga ik lekker naakt rondjes rennen met een dikke glimlach op mijn gezicht.

Post toch niet eens dit soort onzin aub. Hebben het nu al zo vaak gevraagd.

Tuurlijk geeft iedereen om de samenleving. Alsof ik ook maar op enige manier winst haal uit een avondklok of welke maatregelen dan ook. Dat ik ergens begrip voor heb wil niet zeggen dat ik ergens mee eens ben en al helemaal niet dat ik alle andere aspecten even vergeet.

Moet ik bij iedere post een disclaimer plaatsen ofzo? Doe gewoon normaal, vul geen dingen in voor andere users. Echt nare manier van discusseren heb jij.
pi_197476962
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Nog steeds minister van Onderwijs, volgens mij.
  zondag 17 januari 2021 @ 22:37:50 #92
346939 Janneke141
pi_197476963
Kennen jullie die uitspraak van Gommers dat we nog tot de zomer in lockdown zitten? Volgens OMT-lid Voss gaat het nog wel wat langer duren ook:

quote:
Voss: voor de zomer nog niet voldoende mensen gevaccineerd
pi_197476972
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als ik een dagje dierentuin mag doen met mijn ouders in dit weer zou ik daar ja tegen zeggen. Ze komen sowieso langs deze maand. :)
Plus dat het waarschijnlijk veiliger is met je familie door de dierentuin te lopen dan in een kringetje aan de koffie met kleffe cake thuis
pi_197476973
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef TLC het volgende:
Bij Nieuwsuur was de burgemeester van Amersfoort en die ziet ook geen nut in een avondklok
Die was een beetje van de Jetten-lijn. De cijfers dalen dus we wachten tot we 'Britse toestanden' krijgen. Ontzettend dom natuurlijk. Wat wel zou kunnen is eens de handhaving van huidige maatregelen verdubbelen maar daar hoor ik eigenlijk niets meer over. Alsof de regering het ook heeft opgegeven.
pi_197476975
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Maar dat kwam door de bedrijven die er massaal voor kozen. Dat is niet gelukt door een individu die besloot dat hij klaar was met de maatregelen. Daarom zeg ik: het maakt niet uit wanneer ik er klaar mee ben. Dat ben ik al maanden. Maar daar gaat de maatschappij niet opeens van draaien.
Als wij allemaal zo blijven denken dan gaat er nooit meer iets veranderen aan de corona aanpak ben ik bang. Het is tijd om onze koppen massaal bij elkaar te gaan steken, maar organiseer dat maar eens..
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 22:38:26 #96
416575 crew  Evenstar
pi_197476977
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie die uitspraak van Gommers dat we nog tot de zomer in lockdown zitten? Volgens OMT-lid Voss gaat het nog wel wat langer duren ook:
[..]

Werk eens door dan ...

Hebben miljoenen vaccins tegen die tijd toch?
pi_197476985
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]

Het wordt misschien tijd het hele OMT te ontslaan en een nieuwe ploeg samen te stellen om de tunnelvisie te doorbreken.

Zijn we meteen van wat mediageile leden af.
pi_197476989
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef Confetti het volgende:

[..]

Die was een beetje van de Jetten-lijn. De cijfers dalen dus we wachten tot we 'Britse toestanden' krijgen. Ontzettend dom natuurlijk. Wat wel zou kunnen is eens de handhaving van huidige maatregelen verdubbelen maar daar hoor ik eigenlijk niets meer over. Alsof de regering het ook heeft opgegeven.
Verdubbelen is een beetje veel. Maar het kan wel effectiever en slimmer inderdaad. En dan ook vooral het testen. Doe meer met steekproeven.
pi_197476995
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als wij allemaal zo blijven denken dan gaat er nooit meer iets veranderen aan de corona aanpak ben ik bang. Het is tijd om onze koppen massaal bij elkaar te gaan steken, maar organiseer dat maar eens..
Mischien willen "we" dat wel helemaal niet?
pi_197477001
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het wordt misschien tijd het hele OMT te ontslaan en een nieuwe ploeg samen te stellen om de tunnelvisie te doorbreken.
Ah, de boodschapper onthoofden als de boodschap je niet aan staat.
pi_197477002
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Werk eens door dan ...

Hebben miljoenen vaccins tegen die tijd toch?
1 miljoen per week is genoemd he.......net zoals die 40.000 testen per week die pas 6 maanden later werden gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')