SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Je bent nu wel een beetje selectief aan het knippen en plakken.quote:Op zondag 17 januari 2021 21:49 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-overleg-in-catshuis
Avondklok stap dichterbij na overleg in Catshuis
"Of de maatregel echt zoden aan de dijk zet, is niet duidelijk."het staat er echt...
We moeten er samen doorheen hè?quote:Op zondag 17 januari 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende: [..] We zullen t.z.t. het Duitse voorbeeld wel gaan volgen en de publieke ruimte gaan heropenen voor de mensen die al gevaccineerd zijn. De mensen die toch al gezond waren en daarom pas later een spuitje krijgen die kunnen nog wel een paar maande wachten, toch?
of ligt het toch ook gewoon aan het beleid en de maatregelen:quote:Op zondag 17 januari 2021 22:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vergeten in de post te plakken.
[ twitter ]
Mja, maar ik hekel het nog steeds dat omdat we de schuld kregen te laat te hebben ingegrepen nu maar naar het allerzwaarste middel willen grijpen om maar niet de schuld te krijgen dat ze te laat hebben ingegrepen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:05 schreef Evenstar het volgende:
Wij lopen al tien maanden achter de feiten aan, omdat men iedere keer wegkeek toen er genoeg indicaties waren dat het de verkeerde kant op zou gaan.
Nu willen zij het niet zo ver laten komen, omdat er simpelweg geen ruimte meer is om fouten te maken. Ik zit ook niet te wachten op een avondklok, niemand denk ik. Weet ook niet of dit de oplossing is, denk het niet, maar ben wel blij dat zij het een keer voor willen zijn en afstappen van hun mislukte "glas is altijd half vol beleid".
Die Braziliaanse variant is de Britse variant op steroïden.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Bij Op1 nu ook meer over de Britse variant
Als het vaccin dan niet meer werkt wel ja.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:11 schreef Gunner het volgende:
Gaan we bij elke mutatie nu moord en brand roepen, scholen horeca en winkels dichthouden?
Dat houdt een keer op toch?
brazilie loopt gewoon te prutsen ook, de mutatie is echt niet de enige oorzaak daar.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die Braziliaanse variant is de Britse variant op steroïden.
Daar denken we over een half jaar nog met weemoed aan terug.![]()
Iedereen gaat wel helemaal loco worden als blijkt dat die vaccins niet werken hiertegen. Ons is immers beloofd en gezegd dat we eventjes geduld moeten hebben voor een prikje, en dan meer vrijheden terugkrijgen. Kunnen de mensen weer een jaar ophokken omdat die vaccins natuurlijk niet meteen geproduceerd zijn voor de rijke landen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Braziliaanse variant van domheidquote:Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef Gunner het volgende:
Heb je onlangs de beelden van het Copacabanastrand gezien? Dat is je Braziliaanse variant right there.
quote:Op zondag 17 januari 2021 22:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Corona wat meer accepteren klinkt leuk. Maar het betekent in de praktijk gewoon dat we de zorg laten overstromen en acute zorg moeten stopzetten.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Iedereen gaat wel helemaal loco worden als blijkt dat die vaccins niet werken hiertegen. Ons is immers beloofd en gezegd dat we eventjes geduld moeten hebben voor een prikje, en dan meer vrijheden terugkrijgen. Kunnen de mensen weer een jaar ophokken omdat die vaccins natuurlijk niet meteen geproduceerd zijn voor de rijke landen.
Alleen maar gokken op die vaccins is echt spelen met vuur en gaat uitlopen op een fiasco. We moeten corona wat meer leren te accepteren i.p.v. alles lam te leggen tot een vaccin.
Vraagje aan de Fok!ers. Zouden jullie nog een jaar je leven opzij zetten, mocht dit scenario werkelijkheid worden. Ik kan het mij niet voorstellen.
Plus dat sommigen constant lijkt te vergeten dat er op dit moment keihard ingegrepen wordt en dat elke dag dat deze lockdown duurt rampzalig is. Het is letterlijk gokken met levens om maatregelen te verlengen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mja, maar ik hekel het nog steeds dat omdat we de schuld kregen te laat te hebben ingegrepen nu maar naar het allerzwaarste middel willen grijpen om maar niet de schuld te krijgen dat ze te laat hebben ingegrepen.
Ik ben dus echt anti avondklok. Maar zeker niet anti maatregelen.
Nee dat heeft er allemaal geen invloed op en we moeten doodsbang zijn voor die mutanten.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef Gunner het volgende:
Heb je onlangs de beelden van het Copacabanastrand gezien? Dat is je Braziliaanse variant right there.
Is makkelijk om Bolsonaro weer de schuld te geven, maar als het virus weer muteert met een bepaald soort vleermuizen in de Amazones heb je de poppen aan het dansen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of ligt het toch ook gewoon aan het beleid en de maatregelen:
many Brazilians followed social distancing measures and complied with restrictions imposed on a local level, which experts believe was at least part of the reason the number of cases started to go down in August. These experts believe that the relaxation of those rules is in turn behind the recent acceleration in the spread of the virus.
The presidents response to the crisis has been widely criticized at home and abroad, but Mr. Bolsonaro has defended his approach. The day after the country passed 100,000 deaths, in August, he posted on Facebook that Brazil had no shortage of resources, equipment or medication.”
In mid-December, as it became clear the government still didnt have a plan to fight the pandemic, Rodrigo Maia, Brazil’s House Speaker, criticized Mr. Pazuello, the health minister.
'We weten niet of het effect heeft, maar we willen niet het verwijt krijgen dat we niks doen' is een slecht argument voor letterlijk iedere denkbare maatregel. Laat staan een extreme als een dagelijks straatverbod.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mja, maar ik hekel het nog steeds dat omdat we de schuld kregen te laat te hebben ingegrepen nu maar naar het allerzwaarste middel willen grijpen om maar niet de schuld te krijgen dat ze te laat hebben ingegrepen.
to be clear on vaccines, the existing vaccine will still work. Though some scientists suspect maybe a few % drop in efficacy. But not sure yet. We are awaiting studies. Researchers are backlogged with also studying the South Africa 🇿🇦 B1135 variant that also has E484K.quote:
Nee dan gaat er meer opstand komen dan wat je vandaag in Amsterdam zag.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vraagje aan de Fok!ers. Zouden jullie nog een jaar je leven opzij zetten, mocht dit scenario werkelijkheid worden. Ik kan het mij niet voorstellen.
Niet relevant wegens gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Iedereen gaat wel helemaal loco worden als blijkt dat die vaccins niet werken hiertegen. Ons is immers beloofd en gezegd dat we eventjes geduld moeten hebben voor een prikje, en dan meer vrijheden terugkrijgen. Kunnen de mensen weer een jaar ophokken omdat die vaccins natuurlijk niet meteen geproduceerd zijn voor de rijke landen.
Alleen maar gokken op die vaccins is echt spelen met vuur en gaat uitlopen op een fiasco. We moeten corona wat meer leren te accepteren i.p.v. alles lam te leggen tot een vaccin.
Hugo ben jij het?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee dat heeft er allemaal geen invloed op en we moeten doodsbang zijn voor die mutanten.
quote:Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat gaat men inderdaad zeggen, maar niemand kan harde beloftes doen als het om een pandemie gaat.quote:Ons is immers beloofd en gezegd dat we eventjes geduld moeten hebben voor een prikje, en dan meer vrijheden terugkrijgen.
Dat is iets wat ik de regering eerder al heb verweten: ze hebben geen perspectief mocht het vaccin niet werken. Ze hebben nogal last van tunnelvisie, niets anders dan het vaccin is bespreekbaar.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe lang zou deze situatie duren denk je? Misschien moeten we door de zure appel heen bijten dan maar, in plaats van het nog vele maanden lastig laten maken voor onszelf. Een jaar het leven tot een halt roepen kan nog net, maar het houd gewoon een keer op. Dan hebben we corona straks wel verslagen, maar hebben we geen samenleving meer over. Geen werk meer.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Corona wat meer accepteren klinkt leuk. Maar het betekent in de praktijk gewoon dat we de zorg laten overstromen en acute zorg moeten stopzetten.
Het is compleet bizar dat de keiharde lockdown nu als een soort basislevel wordt gezien. 'Niet te vroeg versoepelen' is waanzin.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'We weten niet of het effect heeft, maar we willen niet het verwijt krijgen dat we niks doen' is een slecht argument voor letterlijk iedere denkbare maatregel. Laat staan een extreme als een dagelijks straatverbod.
quote:Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is makkelijk om Bolsonaro weer de schuld te geven, maar als het virus weer muteert met een bepaald soort vleermuizen in de Amazones heb je de poppen aan het dansen.
Angst regeert momenteel ben ik bang.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is compleet bizar dat de keiharde lockdown nu als een soort basislevel wordt gezien. 'Niet te vroeg versoepelen' is waanzin.
De situatie is er niet naar dat we de kat uit de boom kunnen kijken. Te vroeg versoepelen en dan weer terugdraaien is beter dan lockdown verlengen zonder perspectief. Dat is al maandenlang de denkwijze, waar is die nu ineens gebleven?
Dat is niet zo erg, de vaccins werken prima en zijn de oplossing. Bangmakerij daarover is overdreven.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:20 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik de regering eerder al heb verweten: ze hebben geen perspectief mocht het vaccin niet werken. Ze hebben nogal last van tunnelvisie, niets anders dan het vaccin is bespreekbaar.
Hoe graag ik ook zou willen versoepelen. Versoepelen nu lijkt me behoorlijk dom.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is compleet bizar dat de keiharde lockdown nu als een soort basislevel wordt gezien. 'Niet te vroeg versoepelen' is waanzin.
De situatie is er niet naar dat we de kat uit de boom kunnen kijken. Te vroeg versoepelen en dan weer terugdraaien is beter dan lockdown verlengen zonder perspectief. Dat is al maandenlang de denkwijze, waar is die nu ineens gebleven?
Het doel heiligt de middelen. En om het extra ingewikkeld te maken veranderen we af en toe het doel.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Angst regeert momenteel ben ik bang.
Zoals Willie 4 mei zei: "Niet normaal maken wat niet normaal is"quote:Op zondag 17 januari 2021 22:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welk doel is veranderd?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het doel heiligt de middelen. En om het extra ingewikkeld te maken veranderen we af en toe het doel.
Ja in plaats van opnames/zorgbelasting zijn het nu de besmettingen geworden.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het doel heiligt de middelen. En om het extra ingewikkeld te maken veranderen we af en toe het doel.
Daar kan je inderdaad over discusseren, weet ook echt niet op dit de oplossing is. Ben blij dat ze in ieder geval wel willen ingrijpen voordat het te laat is.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En dat mag ook wel, voor even. Is heel begrijpelijk. Maar op een gegeven moment moet ratio weer de overhand nemen en dat moment komt heel dichtbij.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Angst regeert momenteel ben ik bang.
Hier nog een relevant plaatje:quote:Op zondag 17 januari 2021 22:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Krijg steeds meer dit idee bij 2021..
[ afbeelding ]
En potentiële besmettingen in de toekomst.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja in plaats van opnames/zorgbelasting zijn het nu de besmettingen geworden.
Basisscholen open is al nauwelijks een versoepeling en ligt niet eens op tafel. Dat is het probleem.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe graag ik ook zou willen versoepelen. Versoepelen nu lijkt me behoorlijk dom.
Gewoon niet, doel is al vanaf dag één zorg ontlasten.quote:
Het is niet zo relevant wat ik zou doen. De belangrijkste dingen die ik momenteel niet kan doen zijn vakanties, etentjes buitenshuis en evenementen. Dan kan ik wel stoer zeggen dat ik er vanaf april klaar mee ben, maar het is niet alsof de horeca dan opeens weer meteen open is. Of dat er evenementen georganiseerd worden. Ik kan misschien heel onverstandig een vliegtuig pakken, maar dan wat? Als dat land op slot zit kan ik alsnog niks. Leuk dan. Het is veel belangrijker om te vragen wanneer we er als land zijnde klaar mee zijn. En dat gaat wel even duren hoor, de meeste mensen waren juist voor een verlenging.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe lang duurt een opleiding tot IC verpleegkundige? Drie jaar? Als dat hele mutantencircus vaccins uiteindelijk ineffectief maakt had men vorig jaar beter meteen kunnen beginnen met het opleiden daarvan. Niet functionerende vaccins en geen enkele aanzet tot het uitbreiden van de IC capaciteit. We mogen blij zijn wanneer we in 2030 van deze onzin verlost zijn...quote:Op zondag 17 januari 2021 22:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Corona wat meer accepteren klinkt leuk. Maar het betekent in de praktijk gewoon dat we de zorg laten overstromen en acute zorg moeten stopzetten.
quote:Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier nog een relevant plaatje:
[ afbeelding ]
Meer besmettingen zorgt voor meer opnames/zorgbelasting. Dat is gewoon een simpel feit.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja in plaats van opnames/zorgbelasting zijn het nu de besmettingen geworden.
Het doel is nu de zorg ontlasten in een hypothetische worst case scenario in maart.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon niet, doel is al vanaf dag één zorg ontlasten.
Je kan zeggen dat ze falen, maar niet dat ze constant van doel veranderen.
Met de lat over dat tuig, dan leren ze het wel af.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef Caland het volgende:
Deze week nog even een avondklokje afroepen en ik gok dat we in heel wat meer steden relletjes te zien krijgen.
Wat ook niet goed gaat is dat het blijkbaar in een stad (Manaus) waar men al groepsimmuniteit zou hebben weer zo oplaait en tot een dergelijke mutatie komt. Dat is toch wel een beetje zorgwekkend.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Predator40 het volgende:
Brazilië is trouwens wel een "goed" voorbeeld wat er gaat gebeuren als je amper maatregelen hebt.
dat gaat dus niet goed.
Maar besmettingen weten we niet, we weten alleen van geteste mensen hoeveel er besmet zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Meer besmettingen zorgt voor meer opnames/zorgbelasting. Dat is gewoon een simpel feit.
Van anarchie toestanden zoals veel mensen zeggen dat gaat komen wanneer je het op zijn beloop laat is geen sprake van. De zorg is wel overbelast, dat klopt.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Predator40 het volgende:
Brazilië is trouwens wel een "goed" voorbeeld wat er gaat gebeuren als je amper maatregelen hebt.
dat gaat dus niet goed.
Avond en dag klok.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef popje het volgende:
Bij Op1 weer tenenkrommend; 'de avondklok komt snel dichterbij', de r-waarde zou 10% dalen, want de r is al 1,3... maar dat is hij nog niet! Waarom zou er als er nu een lockdown is, de ook 1,3 worden, als hij dat in de UK nu ook niet is?
En waarom wordt de avondklok gepresenteerd als het middel die ons gaat redden van het onheil? Als dat niet werkt, dan komt er weer een maatregel die dan als de hamer wordt gepresenteerd?
Totaal bezoekverbod? Straatverbod?
Zo sta ik er ook in. Ben echt netjes geweest tot nu toe, meestal zelfs strenger dan wat nodig was volgens de regering, maar ik ga niet mijn avondwandeling opgeven. Soms lukt het dan voor 20:00, soms niet, maar ik ga gewoon wandelen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef Luke83 het volgende:
Als de avondklok komt, zal dat de eerste maatregel zijn die ik doelbewust breek. Mijn dagelijkse avondwandeling, waar ik gemiddeld een halve hond tegenkom, heb ik nodig om een beetje 'sane' te blijven, ook in fysieke vorm. Ik neem die boete wel. Handhaaf eerst de bestaande maatregelen maar eens.
ze vergeten voor het gemak even dat alles zowat los was in de UK met kerst ?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef popje het volgende:
Bij Op1 weer tenenkrommend; 'de avondklok komt snel dichterbij', de r-waarde zou 10% dalen, want de r is al 1,3... maar dat is hij nog niet! Waarom zou er als er nu een lockdown is, de ook 1,3 worden, als hij dat in de UK nu ook niet is?
En waarom wordt de avondklok gepresenteerd als het middel die ons gaat redden van het onheil? Als dat niet werkt, dan komt er weer een maatregel die dan als de hamer wordt gepresenteerd?
Nou ja, als het uit de hand loopt hebben wij ingegrepen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het doel is nu de zorg ontlasten in een hypothetische worst case scenario in maart.
En dan is het nu nog koud en donker 's avonds....quote:Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar kan je inderdaad over discusseren, weet ook echt niet op dit de oplossing is. Ben blij dat ze in ieder geval wel willen ingrijpen voordat het te laat is.
Heb al eerder voorgesteld om bijvoorbeeld te proberen om iets als de dierentuinen te openen en toe te laten dat je buiten met vier man bijelkaar mag komen. Daarbij heel dringend advies geven dat je echt alleen thuis moet afspreken als het noodzakelijk is. Denk echt dat je daar veel meer repsonse op krijgt.
Al die tijd die ze nu gebruiken te onderzoeken of avondklok gaat werken bijvoorbeeld het bovenstaande hadden geprobeerd ....
Tsja, lastige situatie, wil ook geen avondklok. Naast alle reguliere bezwaren ..... je stopt mensen nog meer binnen, terwijl wij echt naar buiten moeten.
Ja dat heb ik ook al benoemd.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar kan je inderdaad over discusseren, weet ook echt niet op dit de oplossing is. Ben blij dat ze in ieder geval wel willen ingrijpen voordat het te laat is.
Heb al eerder voorgesteld om bijvoorbeeld te proberen om iets als de dierentuinen te openen en toe te laten dat je buiten met vier man bijelkaar mag komen. Daarbij heel dringend advies geven dat je echt alleen thuis moet afspreken als het noodzakelijk is. Denk echt dat je daar veel meer repsonse op krijgt.
Al die tijd die ze nu gebruiken te onderzoeken of avondklok gaat werken bijvoorbeeld het bovenstaande hadden geprobeerd ....
Tsja, lastige situatie, wil ook geen avondklok. Naast alle reguliere bezwaren ..... je stopt mensen nog meer binnen, terwijl wij echt naar buiten moeten.
Er hoeft niet versoepeld te worden, maar verzwaren en avondklokken zijn ook je reinste waanzin.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe graag ik ook zou willen versoepelen. Versoepelen nu lijkt me behoorlijk dom.
De avondklok is al een vorm van een straatverbod, ze hoeven alleen het tijdstip aan te passen als ze willen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef popje het volgende:
Terwijl je mensen juist zou moeten motiveren om dan maar buiten af te spreken. Mensen spreken toch wel af; helemaal als ze echt eenzaam zijn. Zorg er dan voor dat dat relatief veilig kan. Buiten dus. Maar nee, jaag mensen nog meer naar binnenquote:Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan is het nu nog koud en donker 's avonds....
Als wij een voorjaar krijgen zoals 2020 kun je mensen echt niet vanaf 20u ophokken, dan ga je echt compleet voorbij aan fysiek en mentaal welzijn van mensen die al de hele week tegen de muren oplopen na 40u schermpje turen + thuisonderwijs.
straks is iedereen ingeënt en dan komt er een mutatie die schijt heeft aan die antistoffenquote:Op zondag 17 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat ook niet goed gaat is dat het blijkbaar in een stad (Manaus) waar men al groepsimmuniteit zou hebben weer zo oplaait en tot een dergelijke mutatie komt. Dat is toch wel een beetje zorgwekkend.
En hoe meet je dat?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als het vals alarm was, dan lopen de besmettingen harder terug dan dat ze anders zouden doen.
Newsflash : dat doe ik al 10+ maandenquote:Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Luke83 het volgende:
Ja hoor, Slob trekt de: jullie moeten jullie allemaal maar eens gedragen kaart weer
Het alternatief is dan, zoals ik jou begrijp, om dan maar meer contactmomenten toe te staan. Denk je dat mensen zich dan wel aan de regels houden want tot op heden is dat nog niet gebeurt, volgens mij.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook al benoemd.
Je hebt in de laatste lockdown enorm veel van mensen afgepakt, waardoor er nog maar 1 optie overgebleven is naast het thuishangen en rondje lopen/rennen : bezoeken van anderen.
Als je mensen wat te doen geeft, bv de dierentuin, museum, winkelen, zwembad, sporten, zorg je er naar mijn idee voor dat mensen minder aanleiding geeft om maar iemand anders te gaan bezoeken, het is dan echt veel makkelijker langdurig vol te houden. De besmettingen in deze plekken waren naar mijn idee nooit heel erg hoog of aanwijsbaar.
Maar in plaats daarvan pak je ook nog de mogelijkheid af om elkaar 's avonds te bezoeken, waardoor mensen nog meer de neiging hebben om dat bezoek naar voren te schuiven, alsnog te doen, of zelfs te verlengen door te blijven slapen.
Ik weet het niet, maar ik men lijkt een beetje in tunnelvisie beland, dat als we zoveel mogelijk verbieden dat de contactmomenten automatisch omlaag gaan, gedeeltelijk klopt dat, maar omdat het zo lang duurt, gaan steeds meer mensen de randjes vaker en langer opzoeken.
Denk inderdaad dat wij ondertussen op een punt zijn aanbeland waar je moet sturen en niet verbieden.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook al benoemd.
Je hebt in de laatste lockdown enorm veel van mensen afgepakt, waardoor er nog maar 1 optie overgebleven is naast het thuishangen en rondje lopen/rennen : bezoeken van anderen.
Als je mensen wat te doen geeft, bv de dierentuin, museum, winkelen, zwembad, sporten, zorg je er naar mijn idee voor dat mensen minder aanleiding geeft om maar iemand anders te gaan bezoeken, het is dan echt veel makkelijker langdurig vol te houden. De besmettingen in deze plekken waren naar mijn idee nooit heel erg hoog of aanwijsbaar.
Maar in plaats daarvan pak je ook nog de mogelijkheid af om elkaar 's avonds te bezoeken, waardoor mensen nog meer de neiging hebben om dat bezoek naar voren te schuiven, alsnog te doen, of zelfs te verlengen door te blijven slapen.
Ik weet het niet, maar ik men lijkt een beetje in tunnelvisie beland, dat als we zoveel mogelijk verbieden dat de contactmomenten automatisch omlaag gaan, gedeeltelijk klopt dat, maar omdat het zo lang duurt, gaan steeds meer mensen de randjes vaker en langer opzoeken.
Nou ja, zover zou ik niet willen gaan, ik denk dat het iets is wat zorgwekkend kan zijn maar de informatie over mutaties en hun oorsprong is wat te beperkt om daar conclusies van dien aard over te trekken.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
straks is iedereen ingeënt en dan komt er een mutatie die schijt heeft aan die antistoffen
Je begrijpt het niet helemaal goed, het gaat er juist om om de contactmomenten die er toch al zijn in de buitenlucht te laten plaatsvinden.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het alternatief is dan, zoals ik jou begrijp, om dan maar meer contactmomenten toe te staan. Denk je dat mensen zich dan wel aan de regels houden want tot op heden is dat nog niet gebeurt, volgens mij.
In Italië heeft de horeca versoepelingen afgedwongen n.a.v. hun protest. Het kan dus wel. Echter zijn wij een ander slag volk.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is niet zo relevant wat ik zou doen. De belangrijkste dingen die ik momenteel niet kan doen zijn vakanties, etentjes buitenshuis en evenementen. Dan kan ik wel stoer zeggen dat ik er vanaf april klaar mee ben, maar het is niet alsof de horeca dan opeens weer meteen open is. Of dat er evenementen georganiseerd worden. Ik kan misschien heel onverstandig een vliegtuig pakken, maar dan wat? Als dat land op slot zit kan ik alsnog niks. Leuk dan. Het is veel belangrijker om te vragen wanneer we er als land zijnde klaar mee zijn. En dat gaat wel even duren hoor, de meeste mensen waren juist voor een verlenging.
Sturen op contactmomenten buiten.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het alternatief is dan, zoals ik jou begrijp, om dan maar meer contactmomenten toe te staan. Denk je dat mensen zich dan wel aan de regels houden want tot op heden is dat nog niet gebeurt, volgens mij.
Waarom ga jij er altijd automatisch vanuit dat mensen die de maatregelen nog enigszins begrijpen (en geen volle ziekenhuizen willen) niet stil staan bij de schade aan de samenleving? Dat ze dat niet belangrijk vinden. Dat is echt een nare beschuldiging.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En hoe meet je dat?
Oh en dan komt er nog meer schade aan de samenleving, als je dat tenminste nog belangrijk vindt.
Ah, had Arie het kortste strootje deze keer.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Luke83 het volgende:
Ja hoor, Slob trekt de: jullie moeten jullie allemaal maar eens gedragen kaart weer
En jij denkt dat het zo werkt? Dat mensen met dit weer lekker buiten gaan afspreken (omdat het mag) in plaats van binnen (terwijl dat ook gewoon kan)?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet helemaal goed, het gaat er juist om om de contactmomenten die er toch al zijn in de buitenlucht te laten plaatsvinden.
Ik zeg niet meer contactmomenten, maar mensen wat meer bieden, dan gaan de contactmomenten om elkaar thuis op te zoeken in de meestal kleine ruimtes naar beneden.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Maar dat kwam door de bedrijven die er massaal voor kozen. Dat is niet gelukt door een individu die besloot dat hij klaar was met de maatregelen. Daarom zeg ik: het maakt niet uit wanneer ik er klaar mee ben. Dat ben ik al maanden. Maar daar gaat de maatschappij niet opeens van draaien.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In Italië heeft de horeca versoepelingen afgedwongen n.a.v. hun protest. Het kan dus wel. Echter zijn wij een ander slag volk.
volgens mij moeten kabinetsleden hun muil nu maar eens gewoon houden nu het demissionair is.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Luke83 het volgende:
Tja... dat lijkt mij naief. Maar goed, mischien ben ik te wantrouwig of te cynisch, dat kan zomaar zo zijnquote:
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als ik een dagje dierentuin mag doen met mijn ouders in dit weer zou ik daar ja tegen zeggen. Ze komen sowieso langs deze maand.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En jij denkt dat het zo werkt? Dat mensen met dit weer lekker buiten gaan afspreken (omdat het mag) in plaats van binnen (terwijl dat ook gewoon kan)?
So zeg,quote:Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij moeten kabinetsleden hun muil nu maar eens gewoon houden nu het demissionair is.
wie denkt Arie wel dat hij is dan....
Nee, ik vind het niet belangrijk, alles moet kapot, alle ondernemers kopje onder, iedereen werkloos, zorg dat dan alsnog naar de klote gaat. Ga ik lekker naakt rondjes rennen met een dikke glimlach op mijn gezicht.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En hoe meet je dat?
Oh en dan komt er nog meer schade aan de samenleving, als je dat tenminste nog belangrijk vindt.
Nog steeds minister van Onderwijs, volgens mij.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij moeten kabinetsleden hun muil nu maar eens gewoon houden nu het demissionair is.
wie denkt Arie wel dat hij is dan....
quote:Voss: voor de zomer nog niet voldoende mensen gevaccineerd
Plus dat het waarschijnlijk veiliger is met je familie door de dierentuin te lopen dan in een kringetje aan de koffie met kleffe cake thuisquote:Op zondag 17 januari 2021 22:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als ik een dagje dierentuin mag doen met mijn ouders in dit weer zou ik daar ja tegen zeggen. Ze komen sowieso langs deze maand.
Die was een beetje van de Jetten-lijn. De cijfers dalen dus we wachten tot we 'Britse toestanden' krijgen. Ontzettend dom natuurlijk. Wat wel zou kunnen is eens de handhaving van huidige maatregelen verdubbelen maar daar hoor ik eigenlijk niets meer over. Alsof de regering het ook heeft opgegeven.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef TLC het volgende:
Bij Nieuwsuur was de burgemeester van Amersfoort en die ziet ook geen nut in een avondklok
Als wij allemaal zo blijven denken dan gaat er nooit meer iets veranderen aan de corona aanpak ben ik bang. Het is tijd om onze koppen massaal bij elkaar te gaan steken, maar organiseer dat maar eens..quote:Op zondag 17 januari 2021 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Maar dat kwam door de bedrijven die er massaal voor kozen. Dat is niet gelukt door een individu die besloot dat hij klaar was met de maatregelen. Daarom zeg ik: het maakt niet uit wanneer ik er klaar mee ben. Dat ben ik al maanden. Maar daar gaat de maatschappij niet opeens van draaien.
Werk eens door dan ...quote:Op zondag 17 januari 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie die uitspraak van Gommers dat we nog tot de zomer in lockdown zitten? Volgens OMT-lid Voss gaat het nog wel wat langer duren ook:
[..]
Het wordt misschien tijd het hele OMT te ontslaan en een nieuwe ploeg samen te stellen om de tunnelvisie te doorbreken.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie die uitspraak van Gommers dat we nog tot de zomer in lockdown zitten? Volgens OMT-lid Voss gaat het nog wel wat langer duren ook:
[..]
Verdubbelen is een beetje veel. Maar het kan wel effectiever en slimmer inderdaad. En dan ook vooral het testen. Doe meer met steekproeven.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die was een beetje van de Jetten-lijn. De cijfers dalen dus we wachten tot we 'Britse toestanden' krijgen. Ontzettend dom natuurlijk. Wat wel zou kunnen is eens de handhaving van huidige maatregelen verdubbelen maar daar hoor ik eigenlijk niets meer over. Alsof de regering het ook heeft opgegeven.
Mischien willen "we" dat wel helemaal niet?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als wij allemaal zo blijven denken dan gaat er nooit meer iets veranderen aan de corona aanpak ben ik bang. Het is tijd om onze koppen massaal bij elkaar te gaan steken, maar organiseer dat maar eens..
Ah, de boodschapper onthoofden als de boodschap je niet aan staat.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het wordt misschien tijd het hele OMT te ontslaan en een nieuwe ploeg samen te stellen om de tunnelvisie te doorbreken.
1 miljoen per week is genoemd he.......net zoals die 40.000 testen per week die pas 6 maanden later werden gehaald.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Werk eens door dan ...
Hebben miljoenen vaccins tegen die tijd toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |