quote:Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier nog een relevant plaatje:
[ afbeelding ]
Meer besmettingen zorgt voor meer opnames/zorgbelasting. Dat is gewoon een simpel feit.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja in plaats van opnames/zorgbelasting zijn het nu de besmettingen geworden.
Het doel is nu de zorg ontlasten in een hypothetische worst case scenario in maart.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon niet, doel is al vanaf dag één zorg ontlasten.
Je kan zeggen dat ze falen, maar niet dat ze constant van doel veranderen.
Met de lat over dat tuig, dan leren ze het wel af.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef Caland het volgende:
Deze week nog even een avondklokje afroepen en ik gok dat we in heel wat meer steden relletjes te zien krijgen.
Wat ook niet goed gaat is dat het blijkbaar in een stad (Manaus) waar men al groepsimmuniteit zou hebben weer zo oplaait en tot een dergelijke mutatie komt. Dat is toch wel een beetje zorgwekkend.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Predator40 het volgende:
Brazilië is trouwens wel een "goed" voorbeeld wat er gaat gebeuren als je amper maatregelen hebt.
dat gaat dus niet goed.
Maar besmettingen weten we niet, we weten alleen van geteste mensen hoeveel er besmet zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Meer besmettingen zorgt voor meer opnames/zorgbelasting. Dat is gewoon een simpel feit.
Van anarchie toestanden zoals veel mensen zeggen dat gaat komen wanneer je het op zijn beloop laat is geen sprake van. De zorg is wel overbelast, dat klopt.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:26 schreef Predator40 het volgende:
Brazilië is trouwens wel een "goed" voorbeeld wat er gaat gebeuren als je amper maatregelen hebt.
dat gaat dus niet goed.
Avond en dag klok.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef popje het volgende:
Bij Op1 weer tenenkrommend; 'de avondklok komt snel dichterbij', de r-waarde zou 10% dalen, want de r is al 1,3... maar dat is hij nog niet! Waarom zou er als er nu een lockdown is, de ook 1,3 worden, als hij dat in de UK nu ook niet is?
En waarom wordt de avondklok gepresenteerd als het middel die ons gaat redden van het onheil? Als dat niet werkt, dan komt er weer een maatregel die dan als de hamer wordt gepresenteerd?
Totaal bezoekverbod? Straatverbod?
Zo sta ik er ook in. Ben echt netjes geweest tot nu toe, meestal zelfs strenger dan wat nodig was volgens de regering, maar ik ga niet mijn avondwandeling opgeven. Soms lukt het dan voor 20:00, soms niet, maar ik ga gewoon wandelen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef Luke83 het volgende:
Als de avondklok komt, zal dat de eerste maatregel zijn die ik doelbewust breek. Mijn dagelijkse avondwandeling, waar ik gemiddeld een halve hond tegenkom, heb ik nodig om een beetje 'sane' te blijven, ook in fysieke vorm. Ik neem die boete wel. Handhaaf eerst de bestaande maatregelen maar eens.
ze vergeten voor het gemak even dat alles zowat los was in de UK met kerst ?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef popje het volgende:
Bij Op1 weer tenenkrommend; 'de avondklok komt snel dichterbij', de r-waarde zou 10% dalen, want de r is al 1,3... maar dat is hij nog niet! Waarom zou er als er nu een lockdown is, de ook 1,3 worden, als hij dat in de UK nu ook niet is?
En waarom wordt de avondklok gepresenteerd als het middel die ons gaat redden van het onheil? Als dat niet werkt, dan komt er weer een maatregel die dan als de hamer wordt gepresenteerd?
Nou ja, als het uit de hand loopt hebben wij ingegrepen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het doel is nu de zorg ontlasten in een hypothetische worst case scenario in maart.
En dan is het nu nog koud en donker 's avonds....quote:Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar kan je inderdaad over discusseren, weet ook echt niet op dit de oplossing is. Ben blij dat ze in ieder geval wel willen ingrijpen voordat het te laat is.
Heb al eerder voorgesteld om bijvoorbeeld te proberen om iets als de dierentuinen te openen en toe te laten dat je buiten met vier man bijelkaar mag komen. Daarbij heel dringend advies geven dat je echt alleen thuis moet afspreken als het noodzakelijk is. Denk echt dat je daar veel meer repsonse op krijgt.
Al die tijd die ze nu gebruiken te onderzoeken of avondklok gaat werken bijvoorbeeld het bovenstaande hadden geprobeerd ....
Tsja, lastige situatie, wil ook geen avondklok. Naast alle reguliere bezwaren ..... je stopt mensen nog meer binnen, terwijl wij echt naar buiten moeten.
Ja dat heb ik ook al benoemd.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar kan je inderdaad over discusseren, weet ook echt niet op dit de oplossing is. Ben blij dat ze in ieder geval wel willen ingrijpen voordat het te laat is.
Heb al eerder voorgesteld om bijvoorbeeld te proberen om iets als de dierentuinen te openen en toe te laten dat je buiten met vier man bijelkaar mag komen. Daarbij heel dringend advies geven dat je echt alleen thuis moet afspreken als het noodzakelijk is. Denk echt dat je daar veel meer repsonse op krijgt.
Al die tijd die ze nu gebruiken te onderzoeken of avondklok gaat werken bijvoorbeeld het bovenstaande hadden geprobeerd ....
Tsja, lastige situatie, wil ook geen avondklok. Naast alle reguliere bezwaren ..... je stopt mensen nog meer binnen, terwijl wij echt naar buiten moeten.
Er hoeft niet versoepeld te worden, maar verzwaren en avondklokken zijn ook je reinste waanzin.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe graag ik ook zou willen versoepelen. Versoepelen nu lijkt me behoorlijk dom.
De avondklok is al een vorm van een straatverbod, ze hoeven alleen het tijdstip aan te passen als ze willen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:27 schreef popje het volgende:
Terwijl je mensen juist zou moeten motiveren om dan maar buiten af te spreken. Mensen spreken toch wel af; helemaal als ze echt eenzaam zijn. Zorg er dan voor dat dat relatief veilig kan. Buiten dus. Maar nee, jaag mensen nog meer naar binnenquote:Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan is het nu nog koud en donker 's avonds....
Als wij een voorjaar krijgen zoals 2020 kun je mensen echt niet vanaf 20u ophokken, dan ga je echt compleet voorbij aan fysiek en mentaal welzijn van mensen die al de hele week tegen de muren oplopen na 40u schermpje turen + thuisonderwijs.
straks is iedereen ingeënt en dan komt er een mutatie die schijt heeft aan die antistoffenquote:Op zondag 17 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat ook niet goed gaat is dat het blijkbaar in een stad (Manaus) waar men al groepsimmuniteit zou hebben weer zo oplaait en tot een dergelijke mutatie komt. Dat is toch wel een beetje zorgwekkend.
En hoe meet je dat?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als het vals alarm was, dan lopen de besmettingen harder terug dan dat ze anders zouden doen.
Newsflash : dat doe ik al 10+ maandenquote:Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef Luke83 het volgende:
Ja hoor, Slob trekt de: jullie moeten jullie allemaal maar eens gedragen kaart weer
Het alternatief is dan, zoals ik jou begrijp, om dan maar meer contactmomenten toe te staan. Denk je dat mensen zich dan wel aan de regels houden want tot op heden is dat nog niet gebeurt, volgens mij.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook al benoemd.
Je hebt in de laatste lockdown enorm veel van mensen afgepakt, waardoor er nog maar 1 optie overgebleven is naast het thuishangen en rondje lopen/rennen : bezoeken van anderen.
Als je mensen wat te doen geeft, bv de dierentuin, museum, winkelen, zwembad, sporten, zorg je er naar mijn idee voor dat mensen minder aanleiding geeft om maar iemand anders te gaan bezoeken, het is dan echt veel makkelijker langdurig vol te houden. De besmettingen in deze plekken waren naar mijn idee nooit heel erg hoog of aanwijsbaar.
Maar in plaats daarvan pak je ook nog de mogelijkheid af om elkaar 's avonds te bezoeken, waardoor mensen nog meer de neiging hebben om dat bezoek naar voren te schuiven, alsnog te doen, of zelfs te verlengen door te blijven slapen.
Ik weet het niet, maar ik men lijkt een beetje in tunnelvisie beland, dat als we zoveel mogelijk verbieden dat de contactmomenten automatisch omlaag gaan, gedeeltelijk klopt dat, maar omdat het zo lang duurt, gaan steeds meer mensen de randjes vaker en langer opzoeken.
Denk inderdaad dat wij ondertussen op een punt zijn aanbeland waar je moet sturen en niet verbieden.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook al benoemd.
Je hebt in de laatste lockdown enorm veel van mensen afgepakt, waardoor er nog maar 1 optie overgebleven is naast het thuishangen en rondje lopen/rennen : bezoeken van anderen.
Als je mensen wat te doen geeft, bv de dierentuin, museum, winkelen, zwembad, sporten, zorg je er naar mijn idee voor dat mensen minder aanleiding geeft om maar iemand anders te gaan bezoeken, het is dan echt veel makkelijker langdurig vol te houden. De besmettingen in deze plekken waren naar mijn idee nooit heel erg hoog of aanwijsbaar.
Maar in plaats daarvan pak je ook nog de mogelijkheid af om elkaar 's avonds te bezoeken, waardoor mensen nog meer de neiging hebben om dat bezoek naar voren te schuiven, alsnog te doen, of zelfs te verlengen door te blijven slapen.
Ik weet het niet, maar ik men lijkt een beetje in tunnelvisie beland, dat als we zoveel mogelijk verbieden dat de contactmomenten automatisch omlaag gaan, gedeeltelijk klopt dat, maar omdat het zo lang duurt, gaan steeds meer mensen de randjes vaker en langer opzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |