1 miljoen per week is genoemd he.......net zoals die 40.000 testen per week die pas 6 maanden later werden gehaald.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Werk eens door dan ...
Hebben miljoenen vaccins tegen die tijd toch?
Nederland wordt momenteel door "de zorg" geregeerd, dus is de rest van de samenleving van ondergeschikt belang. Als "de zorg" vindt dat jij en ik 24/7 opgehokt dienen te worden, dan gebeurt dat gewoon.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En hoe meet je dat?
Oh en dan komt er nog meer schade aan de samenleving, als je dat tenminste nog belangrijk vindt.
Waarom bepalen zij dit voor ons? Is dit een democratich verkozen orgaan? Lijkt mij niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie die uitspraak van Gommers dat we nog tot de zomer in lockdown zitten? Volgens OMT-lid Voss gaat het nog wel wat langer duren ook:
[..]
Nee, het OMT moet zich bezig houden met hun opdracht, als 1 orgaan spreken, en niet individueel uiten in de mediaquote:Op zondag 17 januari 2021 22:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, de boodschapper onthoofden als de boodschap je niet aan staat.
Dat is je reinste onzin. Het kabinet beslist en die krijgt advies, niet alleen van het OMT, overigens.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nederland wordt momenteel door "de zorg" geregeerd, dus is de rest van de samenleving van ondergeschikt belang. Als "de zorg" vindt dat jij en ik 24/7 opgehokt dienen te worden, dan gebeurt dat gewoon.
Ze bepalen het niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom bepalen zij dit voor ons? Is dit een democratich verkozen orgaan? Lijkt mij niet.
Lul toch niet, het OMT bepaalt helemaal niets, de regering bepaalt.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom bepalen zij dit voor ons? Is dit een democratich verkozen orgaan? Lijkt mij niet.
Handhaven wordt gewoon makkelijker met een avondklok. Je kunt aan iedereen vragen wat hij op straat doet.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie nog steeds die wetenschappelijke onderbouwing van die extra winst van een avondklok niet, los van dat je hem eigenlijk niet fatsoenlijk kan handhaven... je zult dezelfde excessen blijven zien als nu al het geval is met feestjes achter de voordeur
Dat weet ik, maar het kabinet neemt wel 1 op 1 besluiten over van deze vorm van een ondemocratisch gedrocht. Bovendien heb ik ook nooit op deze vorm van aanpak en vrijheidsbeperking gestemd, maar het maakt wel al 10 maanden behoorlijke impact op mensen hun leven.quote:
Het is vooral die angst voor die Britse mutatie, maar volgens mij is de impact daarvan nog steeds beperkt met de huidige maatregelen, zelfs in Lansingerland is het niet buitensporig meer geëscaleerd volgens mij als ik die positieve tests daar zie...quote:Op zondag 17 januari 2021 22:42 schreef Luke83 het volgende:
Het lijkt wel alsof de OMT leden steeds strenger in hun adviezen worden, naarmate het einde van de crisis meer in zicht komt.
Waarom zeg je het dan?quote:
Die hoeven uit hoofde van hun functie nu eenmaal geen rekening te houden met de maatschappelijke gevolgen van hun adviezen. Die kijken naar ziekenhuizen, en verder nergens naar.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:42 schreef Luke83 het volgende:
Het lijkt wel alsof de OMT leden steeds strenger in hun adviezen worden, naarmate het einde van de crisis meer in zicht komt.
Zo ver zijn we nog lang niet in ieder geval. Nog teveel mensen die de maatregelen gewoon steunen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als wij allemaal zo blijven denken dan gaat er nooit meer iets veranderen aan de corona aanpak ben ik bang. Het is tijd om onze koppen massaal bij elkaar te gaan steken, maar organiseer dat maar eens..
Dat is al 10x uitgerekend, hoevaak moet dat nog? Natuurlijk zorgt deze voor minder beweging dus minder besmettingen. Hij zou eigenlijk veel effectiever zijn geweest toen alles open was maar in oktober was je dan met pek en veren de grens overgejaagd als je zoiets zou voorstellen. Het is toch absurd dat de Fransen en Belgen de winkels kunnen ophouden met een avondklok, en wij maar alles sluiten en aanhinken tegen deze maatregel.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie nog steeds die wetenschappelijke onderbouwing van die extra winst van een avondklok niet, los van dat je hem eigenlijk niet fatsoenlijk kan handhaven... je zult dezelfde excessen blijven zien als nu al het geval is met feestjes achter de voordeur
Nou ja, dat einde kan nog wel eens net zo lang op zich laten wachten als de tijd waarin we er nu in zitten, he?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:42 schreef Luke83 het volgende:
Dat weet ik, maar een jaar geleden (toen het "oorspronkelijke" virus z'n opmars had en daar nog veel over onbekend was) waren ze niet zo uitgesproken.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is vooral die angst voor die Britse mutatie, maar volgens mij is de impact daarvan nog steeds beperkt met de huidige maatregelen, zelfs in Lansingerland is het niet buitensporig meer geëscaleerd volgens mij als ik die positieve tests daar zie...
Dat is ook niet waar, het kabinet wijkt al vanaf het begin geregeld af van de OMT adviezen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar het kabinet neemt wel 1 op 1 besluiten over van deze vorm van een ondemocratisch gedrocht. Bovendien heb ik ook nooit op deze vorm van aanpak en vrijheidsbeperking gestemd, maar het maakt wel al 10 maanden behoorlijke impact op mensen hun leven.
De Fransen en Belgen hebben allang gezien dat een winkelsluiting niets toevoegt.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is al 10x uitgerekend, hoevaak moet dat nog? Natuurlijk zorgt deze voor minder beweging dus minder besmettingen. Hij zou eigenlijk veel effectiever zijn geweest toen alles open was maar in oktober was je dan met pek en veren de grens overgejaagd als je zoiets zou voorstellen. Het is toch absurd dat de Fransen en Belgen de winkels kunnen ophouden met een avondklok, en wij maar alles sluiten en aanhinken tegen deze maatregel.
Twee keer volgens mij, basisscholen sluiten en mondkapjes.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar, het kabinet wijkt al vanaf het begin geregeld af van de OMT adviezen.
En restaurants sluiten.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Twee keer volgens mij, basisscholen sluiten en mondkapjes.
Die avondklok gaat er ook gewoon komen omdat het OMT dat wil, dat oppositie, burgemeesters en politie het er niet mee eens zijn heeft geen enkele invloed meer.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is je reinste onzin. Het kabinet beslist en die krijgt advies, niet alleen van het OMT, overigens.
Sluiting van restaurants. En zo zullen er nog wel meer zaken zijn die wij niet weten.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Twee keer volgens mij, basisscholen sluiten en mondkapjes.
Best mogelijk dat de mutaties ontstaan zijn in patienten die maandenlang behandeld werden, en bvb convalescent plasma therapy ondergingen (toediening van plasma van genezen patienten).quote:Op zondag 17 januari 2021 22:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Converging evolution is worrisome—it means nature discovered repeatedly it works.
Dit is onzin. Absolute onzin, de avondklok is een puur politieke beslissing die al een keer door D66 geblokkeerd is en door de 2e Kamer gewoon tegengehouden kan worden.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die avondklok gaat er ook gewoon komen omdat het OMT dat wil, dat oppositie, burgemeesters en politie het er niet mee eens zijn heeft geen enkele invloed meer.
Dit is een vals dilemma. Vaccins zijn er en gaan volledig ingezet worden om zo snel mogelijk de ziekenhuisbezetting te verlagen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn maar weinig mensen die liever uit eten willen dan het risico te hebben op een overvol ziekenhuis waar je niet meer terecht kan.
Zeker.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is een vals dilemma. Vaccins zijn er en gaan volledig ingezet worden om zo snel mogelijk de ziekenhuisbezetting te verlagen.
Met een beetje mazzel werken de vaccins ook tegen alle mutanten.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zeker.
Maar nu zitten we nog vrij ver van dat punt af. Daar gaat het vaccineren niet snel genoeg voor.
Met een beetje mazzel hebben we in de zomer genoeg mensen gevaccineerd.
'Genoeg' is relatief. Meer vaccinaties = minder ziekenhuisopnames. Minder zieknhuisopnames = minder maatregenel.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zeker.
Maar nu zitten we nog vrij ver van dat punt af. Daar gaat het vaccineren niet snel genoeg voor.
Met een beetje mazzel hebben we in de zomer genoeg mensen gevaccineerd.
Dat ook jaquote:Op zondag 17 januari 2021 22:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel werken de vaccins ook tegen alle mutanten.
Ik denk eigenlijk met deze cijfers dat dit ook het standpunt van de 2e Kamer blijft, zolang de cijfers conform de huidige trend sinds 1 januari elke dag in ieder geval dalen is die noodzaak van een avondklok steeds minder..quote:Op zondag 17 januari 2021 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is onzin. Absolute onzin, de avondklok is een puur politieke beslissing die al een keer door D66 geblokkeerd is en door de 2e Kamer gewoon tegengehouden kan worden.
Ja. Relatief. De experts zullen dat beter kunnen inschatten dan jij en ik.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'Genoeg' is relatief. Meer vaccinaties = minder ziekenhuisopnames. Minder zieknhuisopnames = minder maatregenel.
Het zou toch bijna niet meer kunnen dat het ineens explodeert daar gezien de incubatietijden en het feit dat we ook daar gewoon in lockdown zitten...quote:Op zondag 17 januari 2021 22:50 schreef _serial_ het volgende:
Even gekeken nog naar Lansingerland
De afgelopen 7 dagen 122 besmettingen
Aantal inwoners 62.396
Vergelijkbare gemeente in Rotterdam : Capelle a/d IJssel
De afgelopen 7 dagen 112 besmettingen
Aantal inwoners 67.151
Zou die paniek echt overdreven zijn?
Ik ben heel benieuwd of ze niet nog iets uit de hoge hoed gaan toveren en ineens 300 besmettingen plussen in de cijfers, maar in principe zouden de besmettingen via het reguliere proces geteld moeten worden.
Klopt. het OMT is om advies gevraagd, en dat advies kan de kamer naast zich neerleggen, net zoals met de mondkapjes, OMT/RIVM zei niet doen, kamer deed het onder politieke druk.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is onzin. Absolute onzin, de avondklok is een puur politieke beslissing die al een keer door D66 geblokkeerd is en door de 2e Kamer gewoon tegengehouden kan worden.
De experts bepalen niet het beleid, dat doet de regering. En die heeft altijd gezegd te sturen op opnames. Die cijfers zijn ook beschikbaar voor jou en mij.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Relatief. De experts zullen dat beter kunnen inschatten dan jij en ik.
Echt ik heb een weekje niet gepost hier en het stikt ineens weer van de zelfbenoemde deskundigen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Relatief. De experts zullen dat beter kunnen inschatten dan jij en ik.
Ik gok dat D66 gewoon bij hun standpunt blijft, en dat kan ook prima nu het kabinet toch al gevallen is.. de enige afweging zou kunnen zijn als er in combi met een avondklok een datum wordt gegeven dat er in ieder geval weer wat open kan. En net dat kan niet afgegeven worden lijkt me...quote:Op zondag 17 januari 2021 22:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt. het OMT is om advies gevraagd, en dat advies kan de kamer naast zich neerleggen, net zoals met de mondkapjes, OMT/RIVM zei niet doen, kamer deed het onder politieke druk.
De kamer kan de avondklok gewoon invoeren, en zullen dat ook doen als de politieke druk hoog is.
Echter ik hoop dat ze bij zinnen blijven en de motie van november zullen uitvoeren.
Hier in Assen wordt gevaccineerd op het TT-Circuit. Lekker je prik ophalen in de pitsquote:Op zondag 17 januari 2021 21:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
TuurlijkWas ook geen kritiek, maar gewoon indrukwekkend om te zien hoe dat geregeld is en wat voor organisatie dat moet zijn.
Lansingerland is in het grote plaatje natuurlijk niet relevant.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:50 schreef _serial_ het volgende:
Even gekeken nog naar Lansingerland
De afgelopen 7 dagen 122 besmettingen
Aantal inwoners 62.396
Vergelijkbare gemeente in Rotterdam : Capelle a/d IJssel
De afgelopen 7 dagen 112 besmettingen
Aantal inwoners 67.151
Zou die paniek echt overdreven zijn?
Ik ben heel benieuwd of ze niet nog iets uit de hoge hoed gaan toveren en ineens 300 besmettingen plussen in de cijfers, maar in principe zouden de besmettingen via het reguliere proces geteld moeten worden.
quote:Op zondag 17 januari 2021 22:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Echt ik heb een weekje niet gepost hier en het stikt ineens weer van de zelfbenoemde deskundigen.
Mensen denken serieus dat die maatregelen er voor de bühne zijn of zelfs om burgers te treiteren..
Wat een Telegraafkop weer, 'tot aan de zomer in lockdown want niet voldoende mensen gevaccineerd'. 'De avondklok geldt van 20:00 tot 04:00.' Dat was alleen een advies in december...quote:Op zondag 17 januari 2021 22:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee maar wel breed uitgemeten in alle media als panieklocatiequote:Op zondag 17 januari 2021 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lansingerland is in het grote plaatje natuurlijk niet relevant.
Ja, mensen zijn gefrustreerd omdat er mogelijk zware maatregelen aan zitten te komen.quote:Op zondag 17 januari 2021 22:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Echt ik heb een weekje niet gepost hier en het stikt ineens weer van de zelfbenoemde deskundigen.
Mensen denken serieus dat die maatregelen er voor de bühne zijn of zelfs om burgers te treiteren..
Hoezo niet?quote:Op zondag 17 januari 2021 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel als je de Britse variant in een doemscenario plaatst, dan zou het daar relatief sneller moeten oplopen dan op andere plekken en dat gebeurd niet.... ik denk echt wel dat die Britse variant besmettelijker is, maar dat we met de huidige maatregelen genoeg doen om het effect te beteugelen. Die Britten en Ieren zijn voor de bijl gegaan omdat ze de touwtjes met de feestdagen teveel hebben laten vieren....quote:Op zondag 17 januari 2021 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De NOS kopt ook weer lekker mee hoorquote:Op zondag 17 januari 2021 22:56 schreef popje het volgende:
[..]
Wat een Telegraafkop weer, 'tot aan de zomer in lockdown want niet voldoende mensen gevaccineerd'. 'De avondklok geldt van 20:00 tot 04:00.' Dat was alleen een advies in december...
'Nu deze stap zetten kan volgens betrokkenen voorkomen dat ziekenhuizen straks worden overspoeld.'
De hele toon van de media waarin wordt gesuggereerd dat de ziekenhuizen alleen gered kunnen worden door een avondklok... Vanmiddag liep ik in het park en zaten er een tien a vijftiental opgeschoten jongens bier te drinken rondom een bankje. Duidelijk een groep. Loopt er een duo handhavers langs en doet niks... Daar valt nog veel te winnen, als we ons daar al aan houden en geen vluchten uit de UK meer toelaten (of minder).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |