abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197477347
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:').

Je hebt hier zondag, maandag, woensdag, donderdag en zaterdag gewoon gepost.
Leugens dit.
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 22:58:33 #152
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197477350
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het is vooral die angst voor die Britse mutatie, maar volgens mij is de impact daarvan nog steeds beperkt met de huidige maatregelen, zelfs in Lansingerland is het niet buitensporig meer geëscaleerd volgens mij als ik die positieve tests daar zie...
Nee, daar zou nu echt wel iets opgedoken moeten zijn, maar volgens die gast net in Op 1 heeft de versie zich al razendsnel verspreid en wordt het heel snel exponentieel, al kon hij niet aantonen wat de verspreiding dan nu zou zijn, 'maar dat maakt eigenlijk niks uit'...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 17 januari 2021 @ 22:58:56 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197477357
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kennen jullie die uitspraak van Gommers dat we nog tot de zomer in lockdown zitten? Volgens OMT-lid Voss gaat het nog wel wat langer duren ook:
[..]

Voldoende voor wat?

Je hebt geen 70% nodig om bepaalde dingen alweer te openen of te versoepelen.
pi_197477360
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Wel als je de Britse variant in een doemscenario plaatst, dan zou het daar relatief sneller moeten oplopen dan op andere plekken en dat gebeurd niet.... ik denk echt wel dat die Britse variant besmettelijker is, maar dat we met de huidige maatregelen genoeg doen om het effect te beteugelen. Die Britten en Ieren zijn voor de bijl gegaan omdat ze de touwtjes met de feestdagen teveel hebben laten vieren....
Een steekproef is niet bepaald relevant, je kunt er zeker dingen van leren, maar het gaat om het hele plaatje.
pi_197477370
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De NOS kopt ook weer lekker mee hoor
"Grote zorgen bij OMT over Britse variant, 'nu maatregelen nemen'"
Wat is hier nou fout aan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197477371
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, mensen zijn gefrustreerd omdat er mogelijk zware maatregelen aan zitten te komen.

We hebben ook een tijdje van die zeikerds gehad die zeiden dat we even een korte lockdown moesten hebben van twee weken en dat het dan allemaal over is. We kunnen inmiddels allemaal zien wat het resultaat is van een korte harde lockdown.
Dit een harde lockdown noemen :')
blablablabla
  zondag 17 januari 2021 @ 22:59:59 #157
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197477374
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Voldoende voor wat?

Je hebt geen 70% nodig om bepaalde dingen alweer te openen of te versoepelen.
Wat Voss betreft wel. Die is van de categorie 'iedere besmetting is er een te veel'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197477377
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:58 schreef popje het volgende:

[..]

Nee, daar zou nu echt wel iets opgedoken moeten zijn, maar volgens die gast net in Op 1 heeft de versie zich al razendsnel verspreid en wordt het heel snel exponentieel, al kon hij niet aantonen wat de verspreiding dan nu zou zijn, 'maar dat maakt eigenlijk niks uit'...
Vandaag is het getal van 10% en 11,9% genoemd. Terwijl we gisteren nog uitgingen van het weekcijfer van 2-5%.

En 23 december ging het nog om twee mensen.

Dat zegt allemaal wel wat.
  zondag 17 januari 2021 @ 23:01:00 #159
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197477384
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:59 schreef Elan het volgende:
So we just called him Fred
pi_197477385
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vandaag is het getal van 10% genoemd, en 11,9%. Terwijl we gisteren nog uitgingen van het weekcijfer van 2-5%.

En 23 december ging het nog om twee mensen.

Dat zegt allemaal wel wat.
Het zegt dat we die mensen gevonden hebben. Niet meer dan dat voorlopig.
pi_197477386
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:56 schreef popje het volgende:

[..]

Wat een Telegraafkop weer, 'tot aan de zomer in lockdown want niet voldoende mensen gevaccineerd'. 'De avondklok geldt van 20:00 tot 04:00.' Dat was alleen een advies in december...

'Nu deze stap zetten kan volgens betrokkenen voorkomen dat ziekenhuizen straks worden overspoeld.'

De hele toon van de media waarin wordt gesuggereerd dat de ziekenhuizen alleen gered kunnen worden door een avondklok... Vanmiddag liep ik in het park en zaten er een tien a vijftiental opgeschoten jongens bier te drinken rondom een bankje. Duidelijk een groep. Loopt er een duo handhavers langs en doet niks... Daar valt nog veel te winnen, als we ons daar al aan houden en geen vluchten uit de UK meer toelaten (of minder).

Dit park? :D :D
  zondag 17 januari 2021 @ 23:01:06 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197477387
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat Voss betreft wel. Die is van de categorie 'iedere besmetting is er een te veel'.
Die zat in een hoekje te huilen dan zeker toen vorig jaar in de zomer.
pi_197477391
quote:

[..]

Het maakt eigenlijk niets uit -O- wat een dooddoener is dat.

Natuurlijk maakt het wat uit, maar als we straks constateren dat de Britse variant eigenlijk overal al zit, wat ik denk dat zo is, en als er dan nog geen stijging te zien in de cijfers de laatste 5 dagen, alleen een daling, zijn de maatregelen die we al hebben gewoon effectief.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197477398
quote:

[..]

En toch dalen de dagelijkse besmettingscijfers al sinds 1 januari, we dalen per week steeds verder. En nee het gaat niet snel, maar het ontploft ook niet meer de andere kant uit omdat het huidige pakket maatregelen dat blijkbaar voorkomt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197477399
quote:

[..]

Dat is zijn vakgebied dus ja, natuurlijk zegt hij dat.

Dat punt is al eerder gemaakt overigens, we verwachten ook niet van onderwijzers dat ze veel van epidemologie afweten.
pi_197477408
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]

En toch dalen de dagelijkse besmettingscijfers al sinds 1 januari, we dalen per week steeds verder. En nee het gaat niet snel, maar het ontploft ook niet meer de andere kant uit omdat het huidige pakket maatregelen dat blijkbaar voorkomt...
Het gaat met duizenden per week. Je moet het wel willen zien :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197477412
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt het wat uit, maar als we straks constateren dat de Britse variant eigenlijk overal al zit, wat ik denk dat zo is, en als er dan nog geen stijging te zien in de cijfers de laatste 5 dagen, alleen een daling, zijn de maatregelen die we al hebben gewoon effectief.
Probeer het eens als twee aparte virussen te zien. Een grote groep die daalt, en een kleine groep die sterk in opkomst is. Wat zegt dat voor de toekomst?
pi_197477418
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:59 schreef Elan het volgende:

[..]

:') 14.gif
  zondag 17 januari 2021 @ 23:03:13 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197477421
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

'Het maakt eigenlijk niks uit'
'Welk effect een avondklok heeft weten we eigenlijk niet'

Man man man
pi_197477443
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het zegt dat we die mensen gevonden hebben. Niet meer dan dat voorlopig.
Het zegt je niets omdat jij voor versoepelingen bent.
pi_197477453
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Probeer het eens als twee aparte virussen te zien. Een grote groep die daalt, en een kleine groep die sterk in opkomst is. Wat zegt dat voor de toekomst?
Dat kan 2 kanten op, dood en verderfenis zoals nu geschets wordt
of door zoals het al ging en niet specifiek erger wordt (omdat de variant toch niet zo besmettelijk blijkt te zijn)

Maar het erger worden kan je kennelijk alleen bestrijden met een avondklok 8)7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197477463
quote:

[..]

Wat bezielt deze mensen? Als er bijna geen druk op de zorg is, is dat geen enkel probleem. Maar meneer hoeft zich ook niet druk te maken over zijn werk of inkomen. De toekomstige welvaart van 95% van de Nederlanders staat op het spel. Dit moet echt stoppen. Waar zijn de critici? Er is genoeg hiertegen in te brengen maar deze mensen mogen niet aanschuiven, dat zorgt voor onrust en wrijving in de samenleving. Iedereen moet natuurlijk wel braaf in de pas blijven lopen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197477470
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat bezielt deze mensen? Als er bijna geen druk op de zorg is, is dat geen enkel probleem. Maar meneer hoeft zich ook niet druk te maken over zijn werk of inkomen. De toekomstige welvaart van 95% van de Nederlanders staat op het spel. Dit moet echt stoppen. Waar zijn de critici? Er is genoeg hiertegen in te brengen maar deze mensen mogen niet aanschuiven, dat zorgt voor onrust en wrijving in de samenleving. Iedereen moet braaf in de pas blijven lopen.
Slecht nieuws scoort.
pi_197477474
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

of door zoals het al ging en niet specifiek erger wordt (omdat de variant toch niet zo besmettelijk blijkt te zijn)
En welke aanwijzingen zijn er precies dat die nieuwe variant toch niet zo besmettelijk is?

quote:
Er zijn nog wel meer dingen mogelijk. Onder andere dat de regels die we al hebben beter nageleefd worden.
pi_197477475
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk dat de huidige maatregelen inderdaad gewoon prima voldoen, en daarmee hebben we nog ruim 3 weken te gaan minimaal.... die avondklok gaat in mijn ogen het verschil niet maken. Die leeftijdscategorie die toch wel bij elkaar kruipt maakt er dan gewoon logeerpartijen van :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')